ChristianMatch
 


Forum

Dit vraag ik me af vandaag..
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2640 2641 2642 2643 2644 2645 2646 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: woensdag 17 augustus 2011, 23:49
 
VISSER278 schreef:
Iedereen is zich aan het afvragen wat ze morgen eens zullen gaan doen.






Behalve visser. Knipoog smiley

en maria...want die heeft haar agenda voor morgen weer véél te vol met 'moet ik beslist doen' staan....zucht.... Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 00:04
 
HANNAH810 schreef:
"ONS" topic......... Lachende smiley met blinkend witte tanden


maar thirza, om het als on-topic te brengen;
zijn er nog meer uitjes te combineren met de picknick?

o ja hoor:
Lente-uitje
Zilver-uitje
Amsterdams-uitje
...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 00:06
 
VISSER278 schreef:
Haha.....TE LAAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

nee Visser, dat zie je verkeerd:

Herman is van de werkverschaffing! Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 00:13
 
HERMAN388 schreef:
Dat heb ik ook dit meegemaakt van vorig jaar.
Ik heb slechts 3 gesprekken gehad en totaal nog geen 1 uur gesprek
Toen kreeg ik rekening van zorgverzekeraar over psychiater.
Eerst moest eigen bijdrage betalen.
Ik wist niet dat de kosten zo hoog was, meer dan 500 euro(!)
Daarna heb ik geweigerd om verder te gaan.
Ze graaien alleen naar geld en niet voor de hulpverlening.
Allerlei rare praatjes deden ze Woedende smiley


Sorry hoor Herman, maar de psychiater valt gewoon onder de standaard ziektekosten ... net als je huisarts ...

Ik vraag me af of je wel naar een psychiater bent geweest en niet naar een psycholoog ... En ook dan is het nog afhankelijk of het eerste of tweede lijns geestelijke gezondheidszorg is geweest ... ??
Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat je een vrijwillig eigen risico hebt van € 500,- .....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 00:18
 
Het gaat er eigenlijk ook niet om of wij vinden dat een tatoo goed of slecht is.
Het gaat er om hoe Lady haar tatoo's ziet.
Als zij daar spijt van heeft, dan zijn ze voor haar niet goed(terwijl ze voor een ander geen probleem kunnen zijn)
Voor iets wat niet goed is heb je vergeving nodig, ongeacht hoe een ander/wij daar over denken.
Daarom kunnen we denk ik, ook niet zeggen...ik zou ze showen, of waar maak je je druk om.
Voor haar voelen ze fout, en zoekt zij een manier om met haar spijt om te gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 00:19
 
CROSSROAD317 schreef:
Sorry hoor Herman, maar de psychiater valt gewoon onder de standaard ziektekosten ... net als je huisarts ...

Ik vraag me af of je wel naar een psychiater bent geweest en niet naar een psycholoog ... En ook dan is het nog afhankelijk of het eerste of tweede lijns geestelijke gezondheidszorg is geweest ... ??
Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat je een vrijwillig eigen risico hebt van € 500,- .....

500? lekker goedkoopie Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 00:31
 
GRACE814 schreef:
Goede vragen ! Ik was ingestoken op het woord "spijt" . Dat impliceert ook iets van hoe zij het ziet. Dan is de beste remedie dingen uitspreken (naar God).

het verhaal van de zondares haal ik aan omdat zij spijt had. Zelfde overeenkomst dus. (Nogmaals we leven allen onder de genade. ik vond dit verhaal juist erg troostrijk en liefdevol (voor mij) Wellicht Lady ook

Zelf dacht ik na het verzenden van de mail ook : waar staat in de bijbel dat je geen tattoo mag?
Je lichaam is een tempel van de HG, dus je moet er zuinig op zijn.
maar een tattoo.....??? .
Er staat in de bijbel dat je geen tattoo mag zetten om een dode te betreuren (herdenken) ... dus als het voor de sier is, is het volgens mij wel toegestaan ...
Leviticus 19:27-28 Wanneer je een dode te betreuren hebt, scheer dan het haar aan je slapen niet weg en knip geen stukken uit je baard, kerf geen tekens in je lichaam en breng geen tatoeages aan. Ik ben de HEER


Wel denk ik dat het sterk afhangt van "het plaatje"sommige dingen zijn echt niet kosjher, andere zijn "gewoon" plaatjes zoals hartjes ofzo.

hopelijk heb ik het zo beter toegelicht. Mijn intenties zijn verder oprecht hoor Knipoog smiley


..


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op donderdag 18 augustus 2011, 00:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 00:40
 
HERMAN388 schreef:
500? lekker goedkoopie Boze smiley


Ik weet niet wat je hiermee wilt zeggen, maar begrijpen .... doe ik je niet ....

Ik zeg dus nergens dat € 500,- een goedkoopie is .... Gefrustreerde smiley

Het kan wel zijn dat je een vrijwillig eigen risico hebt van € 500,- maar als dat zo is dan heb je dat zelf aangegeven bij het afsluiten van je ziektekosten verzekering.

Mijn vorige posting wel goed lezen Herman ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 03:21
 
AANGENAAM334 schreef:
Kl...werk. Kleurwerk?

Het kan ook 'kleuterwerk' zijn. Ik zou het ook niet anders weten waarvoor de 'kl...' staat... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 03:22
 
MARY052 schreef:
Het is 23.30 uur, ik kijk even in de chat: helemaal niemand!!
PFfffffffffff waar is iedereen?????

Mary

Boze smiley inderdaad, ik ben er nu ook en er is niemand...ik begrijp er ook niets van.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 03:55
 
Volgens mij is een onvoorwaardelijke liefde tussen 2 mensen die voor elkaar kiezen niet mogelijk. Tijdens het huwelijk wordt op het gemeentehuis en of in de kerk een belofte uitgesproken. Ook in de Bijbel staat in de 10 geboden iets wat je niet mag doen. Ook dat is een belofte, een voorwaarden, die je stelt aan elkaar. Als we een liefje hebben gaan we zaken beloven en afspreken. Je geeft zelf als het ware een voorwaarde waar je je wilt aan houden. En je verlangt dat ook van je partner. Daar is niets mis mee want zonder duidelijke afspraken, voorwaarden, worden er geen grenzen aangegeven die toch wel belangrijk zijn voor een leven in harmonie.

Bij de kloosterlingen, missionarissen of andere hulpverleners zie je dan weer wel die onvoorwaardelijke liefde. Een liefde die niet verbonden is aan een lichamelijk relatie zoals je die wel ziet tussen 2 geliefden. De hulpverleners zien hun werk vanuit een goddelijkheid, noem het een roeping of wat dan ook. De mensen aan wie zij hulp bieden mogen zijn wie ze willen op zowel innerlijk als uiterlijk gebied. Zij, de hulpbehoevende, verdienen die liefde van bijvoorbeeld verzorging, opvang of wat dan ook. Bij elke abdij geldt de regel: je moet iedere gast ontvangen als het ware Jezus zelf die aanklopt. Ook hier wordt een onvoorwaardelijke liefde betuigt. Het is een dus een andere soort liefde dan die tussen 2 mensen die met elkaar een liefdesrelatie van man en vrouw aangaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 08:33
 
..

Laatst aangepast door
MARIAN519
op donderdag 18 augustus 2011, 08:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 08:36
 
FRANKT627 schreef:
Volgens mij is een onvoorwaardelijke liefde tussen 2 mensen die voor elkaar kiezen niet mogelijk. Tijdens het huwelijk wordt op het gemeentehuis en of in de kerk een belofte uitgesproken. Ook in de Bijbel staat in de 10 geboden iets wat je niet mag doen. Ook dat is een belofte, een voorwaarden, die je stelt aan elkaar. Als we een liefje hebben gaan we zaken beloven en afspreken. Je geeft zelf als het ware een voorwaarde waar je je wilt aan houden. En je verlangt dat ook van je partner. Daar is niets mis mee want zonder duidelijke afspraken, voorwaarden, worden er geen grenzen aangegeven die toch wel belangrijk zijn voor een leven in harmonie.

Bij de kloosterlingen, missionarissen of andere hulpverleners zie je dan weer wel die onvoorwaardelijke liefde. Een liefde die niet verbonden is aan een lichamelijk relatie zoals je die wel ziet tussen 2 geliefden. De hulpverleners zien hun werk vanuit een goddelijkheid, noem het een roeping of wat dan ook. De mensen aan wie zij hulp bieden mogen zijn wie ze willen op zowel innerlijk als uiterlijk gebied. Zij, de hulpbehoevende, verdienen die liefde van bijvoorbeeld verzorging, opvang of wat dan ook. Bij elke abdij geldt de regel: je moet iedere gast ontvangen als het ware Jezus zelf die aanklopt. Ook hier wordt een onvoorwaardelijke liefde betuigt. Het is een dus een andere soort liefde dan die tussen 2 mensen die met elkaar een liefdesrelatie van man en vrouw aangaan.

En waarom is de \"onvoorwaardelijke\"liefde van de kloosterlingen etc. die jij benoemt onvoorwaardelijk? omdat ze een idealistische liefde is die geen beperkingen kent die afhangt van de status van een ander persoon.?
Want ook bij hen is er die belofte van oprechte trouw of leggen zij geen belofte af? en ook bij hen zijn er regels die ze na moeten leven zoals je zelf al aangeeft.

Ik vind dit twee tegenstellingen..een onvoorwaardelijke liefde van geliefde naar geliefde puur op menselijke basis, vergeljjken met een liefde als missionaris, want je gaat uit van een heel ander principe en brengt die bij een heel andere doelgroep.`( tot die conclusie kwam jij ook Frank? )

En dan wat is onvoorwaardelijke liefde?
Die is verbroken door de zonde..het is liefde zoals allen God die kent...Agapé-liefde..

En toch... ik geloof in een onvoorwaardelijke liefde in die zin, dat je wel voorwaarden stelt ..omdat we in een gebroken wereld leven waar de duidelijkheid, een eerlijk overzicht van hoe het hoort te zijn, niet meer is en je er allemaal wel naar verlangt..dus je spreekt regels/voorwaarden af.....en toch blijken die uiteindelijk niet bepalend te zijn...en zo is de liefde onvoorwaardelijk..maar het is dan de agapé liefde, die liefde zoals God die geeft aan ons.

Je hebt veel soorten van liefde en deze liefdessoort...is dan onvoorwaardelijk..
God houdt immers van ons zoals we zijn?...Hij zoekt zelfs het "verlorene".

Ik houd van mijn kinderen zoals ze zijn..ook al heb ik met mijn zoon al veel erge dingen meegemaakt..het schijnt niet uit te maken...
misschien omdat het "vlees van mijn vlees" is..of agapé liefde..?

Ik ben dan ook een beetje een idealist en blijf geloven dat oprechte/onvoorwaardelijke liefde bestaat..
ook die tussen man en vrouw..de vraag is..kom je hem tegen en herken je hem dan?
En over welke regels ga je het hebben ...wil je een mens in zijn karakter veranderen..die voorwaarden? of gaat het puur om praktische zaken?

En is trouw niet altijd een belofte..tegemoetkoming? of is trouw een voorwaarde?


Laatst aangepast door
MARIAN519
op donderdag 18 augustus 2011, 09:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 08:48
 
FRANKT627 schreef:
Boze smiley inderdaad, ik ben er nu ook en er is niemand...ik begrijp er ook niets van.


3.22 uur..en jij begrijpt er niets van?
Zijn er ook ...ongeveer... vaste tijden dat jij slaapt?
want hier begrijp ik...helemaal ..niets van. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 09:01
 
GRACE814 schreef:
Goede vragen ! Ik was ingestoken op het woord "spijt" . Dat impliceert ook iets van hoe zij het ziet. Dan is de beste remedie dingen uitspreken (naar God).

het verhaal van de zondares haal ik aan omdat zij spijt had. Zelfde overeenkomst dus. (Nogmaals we leven allen onder de genade. ik vond dit verhaal juist erg troostrijk en liefdevol (voor mij) Wellicht Lady ook

Zelf dacht ik na het verzenden van de mail ook : waar staat in de bijbel dat je geen tattoo mag?
Je lichaam is een tempel van de HG, dus je moet er zuinig op zijn.
maar een tattoo.....??? .
Wel denk ik dat het sterk afhangt van "het plaatje"sommige dingen zijn echt niet kosjher, andere zijn "gewoon" plaatjes zoals hartjes ofzo.

hopelijk heb ik het zo beter toegelicht. Mijn intenties zijn verder oprecht hoor Knipoog smiley

thx voor je oprechte antwoord..ik begreep het even niet..
en...ik geloof je.. Knipoog smiley
verder heeft Cross enige duidelijkheid hierover geplaatst......het ond. tattoo is al eerder ter sprake geweest..


Laatst aangepast door
MARIAN519
op donderdag 18 augustus 2011, 09:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 09:13
 
Vanwege privédingen laat ik de man/vrouwverhouding nu even buiten beschouwing.

Ik ken deze onvoorwaardelijke liefde wel in mijn werk. Ik werk met zwaar verstandelijk en lichamelijk beperkten jongeren. Het zgn. "baby" niveau.
Deze mensen kunnen niets zelf en zijn dus in alles afhankelijk van mij en mijn collega's. Ik heb ze in mijn hart gesloten en ze kunnen niets verkeerds doen (zowel letterlijk als figuurlijk).

Het mooie aan deze mensen is dat ze zo puur en zuiver zijn en ook zo reageren. Zij kunnen geen voorwaarden stellen en nemen jou zoals je bent. Alle emoties die zij laten zien zijn oprecht.

Wij kunnen ons anders voordoen dan wij zijn, dragen vaak een masker of misschien ook wel een dubbelleven, maar deze mensen kunnen dat niet en daarom zijn ze zo enorm heerlijk om voor te zorgen!


Laatst aangepast door
JOSINA022
op donderdag 18 augustus 2011, 09:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 09:20
 
Vanochtend zou de zon nog schijnen...istie nou dan Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 09:42
 
ERIKA129 schreef:
Nee Josina dat denken ze Lachende smiley dat is namelijk mijn nepperd Knipoog smiley

lekker in de waan laten dus Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 09:45
 
MARIAN519 schreef:
3.22 uur..en jij begrijpt er niets van?
Zijn er ook ...ongeveer... vaste tijden dat jij slaapt?
want hier begrijp ik...helemaal ..niets van. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Andere kant van de wereld heeft ook CM
Die slapen ze zeker niet Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 09:52
 
JOSINA022 schreef:
Vanwege privédingen laat ik de man/vrouwverhouding nu even buiten beschouwing.

Ik ken deze onvoorwaardelijke liefde wel in mijn werk. Ik werk met zwaar verstandelijk en lichamelijk beperkten jongeren. Het zgn. "baby" niveau.
Deze mensen kunnen niets zelf en zijn dus in alles afhankelijk van mij en mijn collega's. Ik heb ze in mijn hart gesloten en ze kunnen niets verkeerds doen (zowel letterlijk als figuurlijk).

Het mooie aan deze mensen is dat ze zo puur en zuiver zijn en ook zo reageren. Zij kunnen geen voorwaarden stellen en nemen jou zoals je bent. Alle emoties die zij laten zien zijn oprecht.

Wij kunnen ons anders voordoen dan wij zijn, dragen vaak een masker of misschien ook wel een dubbelleven, maar deze mensen kunnen dat niet en daarom zijn ze zo enorm heerlijk om voor te zorgen!

Dit werkt mijn vriendin Marian ook.
Zij is leidinggevende in Gorinchem, kwartier rijden van haar woonplaats.
Het is best zwaar en vermoeiend werk, sommige clienten doen smijt- en gooiwerk.
Ze werkt bij de vrouwenafdeling vanaf 22 jaar tot ongeveeer 60 jaar.
Ze heeft wel zin in voor dit werk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 09:54
 
HERMAN388 schreef:
Dit werkt mijn vriendin Marian ook.
Zij is leidinggevende in Gorinchem, kwartier rijden van haar woonplaats.
Het is best zwaar en vermoeiend werk, sommige clienten doen smijt- en gooiwerk.
Ze werkt bij de vrouwenafdeling vanaf 22 jaar tot ongeveeer 60 jaar.
Ze heeft wel zin in voor dit werk.

Dan denk ik dat Marian heel goed mijn gevoel voor mijn werk begrijpt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 09:55
 
JOSINA022 schreef:
Vanochtend zou de zon nog schijnen...istie nou dan Smiley die vol vragen zit

De kinderen zitten weer in de klas, zo te zien vanuit mijn huis aan de overkant van ons straat.

Hier dreigt donker te worden het gaat regenen en misschien onweer en windstoten.
Lang leve zomer? Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 09:57
 
JOSINA022 schreef:
Dan denk ik dat Marian heel goed mijn gevoel voor mijn werk begrijpt!

Zeker weten Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 10:02
 
HERMAN388 schreef:
Hier dreigt donker te worden het gaat regenen en misschien onweer en windstoten.
Lang leve zomer? Geschokte, onthutste smiley

Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 10:02
 
Quote crossroad:
Er staat in de bijbel dat je geen tattoo mag zetten om een dode te betreuren (herdenken) ... dus als het voor de sier is, is het volgens mij wel toegestaan ...
Leviticus 19:27-28 Wanneer je een dode te betreuren hebt, scheer dan het haar aan je slapen niet weg en knip geen stukken uit je baard, kerf geen tekens in je lichaam en breng geen tatoeages aan. Ik ben de HEER


maar als je de tekst helemaal leest ligt dat op één lijn met scheren.
Dat zou betekenen dat je als man dus ook jezelf niet scheert op het moment dat je rouwt om een dode.
Aangezien een ongeschoren uiterlijk tegenwoordig een onverzorgd uiterlijk is vraag ik me af of je dit anno 2011 zo moet zien.
Waren de wetten uit Leviticus niet alleen bestemd voor de Joden voor de tijd dat Jezus op aarde kwam?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 10:08
 
True love? unconditional?

http://youtu.be/ZP2AqfeezUg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 10:10
 
Ik denk dat menselijke onvoorwaardelijke liefde niets anders is als het houden van iemand, in alle omstandigheden, met al zijn/haar fouten en gebreken.Daarvoor moet je die persoon dus wel goed, en door en door kennen.
Onvoorwaardelijk is zonder voorwaarden, en ik denk dat het goed mogelijk is om ook binnen een relatie op die manier van iemand te houden, ook al is dit tijdelijk, aangezien onvoorwaardelijk niet per defenitie in houd dat het ook eeuwig is.

Zo denk ik ( uit ervaring) dat je ondanks dat je keer op keer gekwetst wordt door die persoon, toch van die persoon kan blijven houden.
Die onvoorwaardelijkheid kan in de loop van de tijd wel veranderen in voorwaardelijkheid, wat als gevolg heeft dat een relatie kan stranden.
Maar zolang je van iemand houd met als zijn/haar fouten en gebreken, dan is dat naar mijn idee , op dat moment, onvoorwaardelijke liefde.


Laatst aangepast door
JOLAN931
op donderdag 18 augustus 2011, 10:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 10:16
 
Ik vraag me vandaag af hoelang een hernia duurt.
Aangezien ik er een heb, en graag weer aan het werk wil ben ik een beetje ongeduldig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 10:18
 
JOLAN931 schreef:
Ik denk dat menselijke onvoorwaardelijke liefde niets anders is als het houden van iemand, in alle omstandigheden, met al zijn/haar fouten en gebreken.
Onvoorwaardelijk is zonder voorwaarden, en ik denk dat het goed mogelijk is om ook binnen een relatie op die manier van iemand te houden, ook al is dit tijdelijk, aangezien onvoorwaardelijk niet per defenitie in houd dat het ook eeuwig is.

Zo denk ik ( uit ervaring) dat je ondanks dat je keer op keer gekwetst wordt door die persoon, toch van die persoon kan blijven houden.
Die onvoorwaardelijkheid kan in de loop van de tijd wel veranderen in voorwaardelijkheid, wat als gevolg heeft dat een relatie kan stranden.
Maar zolang je van iemand houd met als zijn/haar fouten en gebreken, dan is dat naar mijn idee , op dat moment, onvoorwaardelijke liefde.

Mijn inziens hangt het dan wel af van de soort fouten en gebreken, met sommige valt gewoon niet te leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 10:21
 
Dat er heftig word bezuinigd op de gezondheidszorg heeft te maken met
buitengewone grensoverschrijnde bedragen die men in de zorg heeft uitgegeven de afgelopen jaren.

En ja dat al die instellingen teveel uitgaven gaat nu ten koste van de patienten, dat die een eigen bijdrage moeten gaan betalen.

Dit zou kunnen gaan leiden dat mensen met bepaalde aandoeningen niet meer snel om hulp zullen gaan vragen.
Men vreest zelfs dat psychiatrische patienten niet meer op het spreekuur zullen komen, omdat ze vaak toch al een minimum in komen hebben en de eigen bijdrage niet meer kunnen betalen.
Men vreest zelfs dat er meer zelfdodingen zullen plaatsvinden.

Door al die bezuinigingen is er dus ook een opname stop.
De wachtlijsten worden langer.

Nee van die bezuinigingen word een mens nou eenmaal niet vrolijk.
Maar helaas we zullen het met zijn allen moeten opbrengen.


Ook op de huisartsen, verloskundigen en logopedisten wordt bezuinigd.

Fysiotherapie-behandelingen worden vanaf 2012 pas vergoed bij meer dan 20 behandelingen per aandoening.


Is het ook niet zo dat mensen een verkeerde levenswijze erop nahouden, waar door ze klachten krijgen?
Eetgewoontes...
Dag en nachtritme...

Er zijn idd beroepen die 24/7 plaatsvinden, maar dat laat ik buiten beschouwing.

Een van de vele oorzaken die kan leiden tot depresiviteit
is het gebrek aan daglicht.
Vooral in het najaar hoor je er veel over.

Mensen die het prettig vinden om snachts te leven zullen
ook klachten kunnen krijgen van enige depressiviteit.
Die mensen zijn vaak al arbeidsongeschikt, en zien het nut er niet van in om smorgens op te staan.
Door het minimum inkomen, en de hoge zorgkosten, is de kans groot
dat ze ook niet echt gezond eten.
Daardoor krijgen ze weer andere klachten en is het cirkeltje weer rond



Let wel, zo zie ik het, wil niet zeggen dat het ook waar is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2640 2641 2642 2643 2644 2645 2646 ... 6194 Volgende
Pagina 2643 van 6194