ChristianMatch

Forum

Bezuinigingen in de Gezondheidszorg
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2644 2645 2646 2647 2648 2649 2650 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 20:42

PIETER649 schreef:
Hier kan ik met meegaan, ook met het verhaal van Mariska.
Maar nog even dit:
Zolang veel mensen voor onzin naar huisartsen lopen, jagen ze zelf de kosten op.
Koop bij de drogist een fles hoestdrank en strepsils als je verkouden bent.

Ook die tranentrekkende verhalen over ouders die geen indicatie krijgen voor hulp terwijl ze gezonde kinderen hebben...
Hebben die ouders vroeger ooit gezegd: blijf maar tot eind vd middag met je poepluier lopen want het komt nou ff niet uit??
Het is gewoon n schande dat je die eretaak uit laksigheid en egoisme maar op de samenleving schuift!

Daarnaast valt mij op hoeveel "probleem"kinderen er tegenwoordig zijn met ADHD, PDD-NOS Autisme etc.
Ik kan mij eerlijk waar niet heugen uit de tijd dat ik kind was, dat er kinderen waren met die aandoeningen, in ons dorp reed hooguit een busje om kinderen op te halen voor de LOM-school.
Het lijkt wel mode tegenwoordig, vroeger kregen die kinderen iets vaker dan een ander kind een schop onder hun hol en daar was het klaar mee.
Maar als je faalt als ouder kun je je hier wel mooi achter verschuilen natuurlijk... neehoor, ik kan wel opvoeden, maarja, adhd he...
Dat je daarmee de financiele rekening van jouw gestuntel bij de samenleving legt, is jouw verantwoording, maar dan ook niet gaan zeike... euh zeuren als je eigen bijdrage omhoog moet!

Want tja lieve mensen, net zo goed als gratis openbaar vervoer niet gratis is, zal iedere burger hetzij linksom hetzij rechtsom toch de rekeningen moeten betalen.
Lijkt me vrij normaal ook.

Dank Pieter.
Jij snijd aan waar ik over twijfelde of ik het wel aan moest snijden.
Ik zie werkelozen die eigenlijk te lui zijn om te werken, ik zie ADHDers waarvan de ouders alsmaar klagen en zelf niets doen. Ik zie dokterlopers voor elk wissewasje...
Ik denk dat wij als Nederlanders niet moeten klagen maar onze hand in eigen boezem moeten steken. Laten we naar onszelf en om ons heen kijken, dan begrijpen we vanzelf waarom alle kosten zo omhoog gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIMPERNEL883

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 20:44

HERMAN388 schreef:
Blinde bij het stoplicht

Er staat een blinde bij een stoplicht, komt er een hond aan gelopen en die plast tegen z'n broekspijp, pakt die blinde een koekje uit ze zak en geeft het de hond... komt er een voorbijganger langs en die zegt; meneer wat doet u nu , die hond plast tegen u broek, en u geeft hem een koekje, ik had de hond een rot schop voor ze kop gegeven, zegt die blinde,,, dat doe ik ook zo, maar eerst moet ik weten waar ze kop is...

zo kan die wel weer hoor , kom eens met wat minder grove moppen,er
zijn mensen om minder geband. vind het ook niet goed dat ze dit soort moppen toe laten,

Laatst aangepast door
PIMPERNEL883
op donderdag 18 augustus 2011, 20:49
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 20:44

VIJFNUL285 schreef:
[b]Lijkt mij niet iets om als christen naar toe te gaan. Lijkt mij een puur werelds feest. Een waar christen zal zich er absoluut niet thuis*, evenals bv.op de Gay Pride.

Wie ben jij om mij dat te zeggen dude? Weet je wel wat het is...een christen.Het "lijkt" je een puur...blabla. Je zegt het al zelf....het LIJKT(eigen interpretatie).
Dus jij bent een christen? Jij gaat mij vertellen wat een waar christen is!? Ga je mij veroordelen met je interpretaties knul? Denk je God te zijn en zonder zondes en als uitverkorene de hemel in te gaan?

Niet wijs gaan doen dude. Ik verantwoord mij alleen aan God en zeker niet aan jou.
blijf met je handen af over wie een waar christen is hypocriet. Wolf in schaapskleren of ben je gewoon naief.

Ik vind dat Gijs zijn mening mag zeggen.
Jij gaat te ver met je reactie.
En het woord dude vind ik denigrerend.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 20:46

VIJFNUL285 schreef:
[b]Lijkt mij niet iets om als christen naar toe te gaan. Lijkt mij een puur werelds feest. Een waar christen zal zich er absoluut niet thuis*, evenals bv.op de Gay Pride.

Wie ben jij om mij dat te zeggen dude? Weet je wel wat het is...een christen.Het "lijkt" je een puur...blabla. Je zegt het al zelf....het LIJKT(eigen interpretatie).
Dus jij bent een christen? Jij gaat mij vertellen wat een waar christen is!? Ga je mij veroordelen met je interpretaties knul? Denk je God te zijn en zonder zondes en als uitverkorene de hemel in te gaan?

Niet wijs gaan doen dude. Ik verantwoord mij alleen aan God en zeker niet aan jou.
blijf met je handen af over wie een waar christen is hypocriet. Wolf in schaapskleren of ben je gewoon naief.

Vind je dit een christelijke reactie dan?
Je gaat hiermee echt te ver!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 20:49

AANGENAAM334 schreef:
Ik heb de term onvolmaakt niet verbonden met onvoorwaardelijke liefde. Het heeft volgens mij ook niets met elkaar te maken. Uit Galaten weten we dat de vrucht van de Geest o.a. liefde is. Als God (Geest) die liefde in ons hart uitstort (romeinen) dan denk ik dat die liefde ons in staat stelt om deze liefde te reflecteren. En dat tendeert mijns inziens naar...of maakt onvoorwaardelijke liefde mogelijk.

Ja...zeker te weten!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 20:50

COOTJE
MARIS
en ERIKA

Jullie halen de woorden uit mijn mond.....
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 20:54

Mee eens....

Er zijn hier meerdere moppen die ik niet vind dat door de beugel kunnen.
Bovendien hoor ik deze moppen vaak vertellen onder 16-20 jarige...

Een geintje moet kunnen???
Jazeker maar laten we als volwassenen HIER...ons met ander zaken bezig houden...TOCH??
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 21:03

Jawel...Pieter heeft ook wel gelijk...en jij ook Jolan...

Maar de goede moeten onder de kwade lijden...
Ik heb een dochter met beperkingen...die meid WIL werken...
Heel het systeem staat nu stil...en als ze dan ik aanmerking blijkt te komen voor WSW...zijn er bergen wachttijden!!!!
En met de bezuinigingen...ook in de WSW...wordt er misschien straks wel gezegd...Tsja...ze is maar een beetje beperkt...
Al bijna 2 jaar werkt ze nu op een werkervaringsplaats...Ze doet haar best...maar...we nemen je niet in dienst.
Vervolgens moet ze net zo hard en zolang werken als ieder ander die daar met een gewoon normaal salaris naar huis gaat!!!
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 21:18

Ik kreeg zojuist een mail, ja een boze mail ...

Nu schrijf ik netjes een antwoord, maar heeft de persoon blijkbaar in zijn / haar instelling staan dat hij / zij geen mail wil ontvangen.
Ik kan hem / haar dus niet antwoorden ... Boze smiley

Dan maar op deze manier ...

Inhoud van de mail ...

Deze mop vindt ik echt niet kunnen.
Dit noem ik spotten

Antwoord op de mail ...

Hoi M.,

En dan te bedenken dat het nog wel in een christelijk boek staat, geschreven door christenen ... (boekenserie "peper en zout", "weer en wind" en "kort & krachtig")

Maar goed, wat is spotten ... of gaat het je te ver omdat het "anti" vrouw is ....

Dat je vindt dat de mop echt niet kan, dat is aan jou, maar nu veroordeel je me ... dus wat is erger ... mijn, in jouw ogen spotten, of dat je me veroordeeld ... ??

Lucas 6:37
Oordeel niet, dan zal er niet over je geoordeeld worden. Veroordeel niet, dan zul je niet veroordeeld worden. Vergeef, dan zal je vergeven worden.

Ben heel benieuwd naar je antwoord ...

Groetjes, Willem

Bovenstaande is natuurlijk maar een inleiding op ...

Hoe denken jullie erover, dat, wanneer je een mail krijgt, je niet de mogelijkheid krijgt (hebt) om te kunnen antwoorden ... ???

Mag je, zonder namen te noemen, op het forum, de persoon antwoorden op zijn / haar mail ... ???
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 21:24

CROSSROAD317 schreef:
Ik kreeg zojuist een mail, ja een boze mail ...

Nu schrijf ik netjes een antwoord, maar heeft de persoon blijkbaar in zijn / haar instelling staan dat hij / zij geen mail wil ontvangen.
Ik kan hem / haar dus niet antwoorden ... Boze smiley

Dan maar op deze manier ...

Inhoud van de mail ...

Deze mop vindt ik echt niet kunnen.
Dit noem ik spotten

Antwoord op de mail ...

Hoi M.,

En dan te bedenken dat het nog wel in een christelijk boek staat, geschreven door christenen ... (boekenserie "peper en zout", "weer en wind" en "kort & krachtig")

Maar goed, wat is spotten ... of gaat het je te ver omdat het "anti" vrouw is ....

Dat je vindt dat de mop echt niet kan, dat is aan jou, maar nu veroordeel je me ... dus wat is erger ... mijn, in jouw ogen spotten, of dat je me veroordeeld ... ??

Lucas 6:37
Oordeel niet, dan zal er niet over je geoordeeld worden. Veroordeel niet, dan zul je niet veroordeeld worden. Vergeef, dan zal je vergeven worden.

Ben heel benieuwd naar je antwoord ...

Groetjes, Willem

Bovenstaande is natuurlijk maar een inleiding op ...

Hoe denken jullie erover, dat, wanneer je een mail krijgt, je niet de mogelijkheid krijgt (hebt) om te kunnen antwoorden ... ???

Mag je, zonder namen te noemen, op het forum, de persoon antwoorden op zijn / haar mail ... ???

Ja, dat kan Cross. Het is de enige manier om die persoon van jouw antwoord te voorzien. Hij of zij besloot om geen mails te ontvangen, tenzij van die mensen die op zijn of haar vriendenlijst staan. Je noemt geen namen en aangezien dat die persoon toch op forum leest of er zelfs op schrijft weet die persoon wel dat het om hem of haar gaat.

Als hij of zij jouw schrijft heb jij het recht om een repliek te geven. Die persoon heeft er zelf voor gekozen om jouw repliek op deze manier kenbaar te maken.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 21:26

Ik heb twee antwoorden voor je.

1. Ik vind je mop ook absoluut niet kunnen.
Moppen zijn spottend bedoeld en moppen over God kunnen in mijn ogen niet omdat de bijbel zegt dat God niet met Zich laat spotten.

2. Iemand een bekritiserende mail sturen terwijl je weigerd een antwoord te ontvangen is heel kinderachtig naar mijn idee. Als je zo stoer bent om een mail te sturen, wees dan ook zo stoer om het antwoord erop te lezen. Ik vind niet dat je dat antwoord op het forum kunt plaatsen, maar wat let je om een topic te openen over het onderwerp zelf? Dat lijkt me geen probleem.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 21:27

PIMPERNEL883 schreef:
zo kan die wel weer hoor , kom eens met wat minder grove moppen,er
zijn mensen om minder geband. vind het ook niet goed dat ze dit soort moppen toe laten,

Ik heb waarschijnlijk een andere tekst...ik zie niets grof aan deze mop...
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 21:31

JOLAN931 schreef:
Ik heb twee antwoorden voor je.

1. Ik vind je mop ook absoluut niet kunnen.
Moppen zijn spottend bedoeld en moppen over God kunnen in mijn ogen niet omdat de bijbel zegt dat God niet met Zich laat spotten.

2. Iemand een bekritiserende mail sturen terwijl je weigerd een antwoord te ontvangen is heel kinderachtig naar mijn idee. Als je zo stoer bent om een mail te sturen, wees dan ook zo stoer om het antwoord erop te lezen. Ik vind niet dat je dat antwoord op het forum kunt plaatsen, maar wat let je om een topic te openen over het onderwerp zelf? Dat lijkt me geen probleem.

Waar en in welke mop van mij word er met God gespot dan ??

Die van dat vliegtuig ... Twijfelende smiley

Die van die man met zijn vraag ... Twijfelende smiley

Je mag er van vinden wat je wilt, je mag er van zeggen wat je wilt, maar hoezo spotten ... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 21:35

CROSSROAD317 schreef:

Je mag er van vinden wat je wilt, je mag er van zeggen wat je wilt, maar hoezo spotten ... Smiley die vol vragen zit

Die laatste:

De man die iets vraagt aan de Heer
Misschien ben ik te serieus hiervoor, maar het is alsof de Heer iets NIET kan. Ik begrijp dat ik het anders op moet vatten, maar toch...Moppen over de Heer... Nee, in mijn ogen kan het echt niet om een mop te vertellen over Iemand die zo heilig is
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 21:37

CROSSROAD317 schreef:

Ik vind dat de naam van God niet in moppen thuis hoort.
Ook al staan die moppen in een christelijk boek.
Je zet God niet neer op zo'n manier.
De bijbel leert ons hoe wij God kunnen dienen, loven, prijzen en aanbidden.
En met een mop daarover doen we het absoluut niet.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 21:41

PIMPERNEL883 schreef:
hoi strandwandelaars,

ik wil met een groep wandelaars op het strand bij katwijk een gezellig
stuk gaan wandelen.
we willen ons verzamelen bij de vuurtoren in katwijk om 12.00 uur.
na de wandeling is er nog voor degene die willen tijd om ergens wat te gaan drinken.
dus wie o wie heeft er zin om mee te wandelen, ik hoor het graag
groet pimpernel.

10 september? ooooh jammer, dan zijn we in Frankrijk voor vakantie. Coole smiley met zonnebril

succes ermee Pimp. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 21:43

FRANKT627 schreef:
Ik heb waarschijnlijk een andere tekst...ik zie niets grof aan deze mop...

Het gaat om een handicap van iemand...
Mag je daar wel moppen over vertellen....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 21:50

Life is short
Break the rules
Forgive quickly
Kiss slowly
Love truly
Laugh uncontrollably
And never regret
Anything that made you smile
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 21:50

JOLAN931 schreef:
Dank Pieter.
Jij snijd aan waar ik over twijfelde of ik het wel aan moest snijden.
Ik zie werkelozen die eigenlijk te lui zijn om te werken, ik zie ADHDers waarvan de ouders alsmaar klagen en zelf niets doen. Ik zie dokterlopers voor elk wissewasje...
Ik denk dat wij als Nederlanders niet moeten klagen maar onze hand in eigen boezem moeten steken. Laten we naar onszelf en om ons heen kijken, dan begrijpen we vanzelf waarom alle kosten zo omhoog gaan.

Pieter en Jolan, ben het volledig met jullie eens.
Ook ik zie veel patiënten voorbij komen die de gezondheidszorg kosten omhoog jagen... De zogenaamde 'draaideur' patiënten.
Gemiddeld worden ze een paar keer per jaar opgenomen in het ziekenhuis omdat ik hun beleving het niet goed zou gaan. De ligduur wordt vervolgens verlengd omdat ze allerlei ditjes en datjes aangeven. Artsen zijn soms bang voor schadeclaims waardoor klachten regelmatig wel weer serieus genomen worden.
Wat dacht je van alle patienten (vaak oudere of sociaal zwakken) die verwaarloosd thuis zitten en vervolgens opgenomen moeten worden ivm complicaties?
Wat dacht je van alle alcoholisten die hun lever kapot zuipen of de toenemende groep coma zuipers..... Kost de gezondheidszorg ook veel...
Ik zie ze regelmatig op de afdeling en je weet gewoon dat dit w.s. niet de laatste keer zal zijn...... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 21:51

Wie je morgen bent, creëer je vandaag, met de som van gisteren.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 21:53

MARISKA601 schreef:
Ik vind dat de naam van God niet in moppen thuis hoort.
Ook al staan die moppen in een christelijk boek.
Je zet God niet neer op zo'n manier.
De bijbel leert ons hoe wij God kunnen dienen, loven, prijzen en aanbidden.
En met een mop daarover doen we het absoluut niet.

Maar goed, ik kan wel op jou reageren, en dat kon ik niet op de mail ... Engeltje smiley

Ik ben het trouwens niet met je eens ... maar dat had je wel door denk ik ...
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 21:53

Ik denk dat Lady nu past echt wakker door Goddelijke roeping, getrokken uit de macht der duisternis (wereld) en overgezet tot Zijn wonderbaar licht (God).
Ze weet (ook wij) dat haar (ook ons) lichaam de tempel van de Heilige Geest.
Ons lichaam moet zuiver en heilig bewaard voor God, omdat Hij de Schepper is.
Daarom mogen ons lichaam niet verknoeien of veranderen als je niet tevreden bent over je eigen lichaam.
God heeft gezegd na de schepping, HET WAS ZEER GOED.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 21:58

ZEELAND736 schreef:
Of meer...en beter lezen...
Niet alle mannen zijn zo...gelukkig niet...

Ik lees met bril maar geen wcbril Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 22:00

CROSSROAD317 schreef:
Maar goed, ik kan wel op jou reageren, en dat kon ik niet op de mail ... Engeltje smiley

Ik ben het trouwens niet met je eens ... maar dat had je wel door denk ik ...

Ik ben niet die bewuste mailschrijfster/schrijver.

We hoeven het toch niet met elkaar eens te zijn?
Ieder mens heeft zo zijn eigen grenzen.
Ik zeg gewoon hoe ik er tegen aankijk.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 22:03

Ik kan er niets aan doen, maar ik ga mij toch wel een beetje schuldig voelen...ook ik jaag de onkosten van de zorg omhoog...ook ik heb in de afgelopen maanden meer in het ziekenhuis gelegen dan dat ik thuis geweest ben.

Maar kan ik daar wat aan doen? Nee, helaas, was het maar waar!

Moeten de kosten omlaag? Zeker! Zijn er mensen die iets teveel van de zorg gebruik maken? Ook dat! Moeten de goeden onder de kwaden lijden? Dat al helemaal!

Ook ik werk al jaren in de zorg en zie ook heus wel dat er mensen zijn die "misbruik" maken van dat wat onze gezondheidszorg ons biedt.

Maar...we weten niet de achtergronden van al deze mensen, net zoals jullie dat niet van mij weten.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 22:04

MARIO216 schreef:
Bij mij aan de overant van jouw ook.

Overant kan ik niet vinden in mijn woordenboek Geschokte, onthutste smiley

Het regent vanavond hier hard en kleine hagels.
Slechts 4 mm regen, dat valt mee Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 22:04

Mariska en Jolan, ben het volledig met jullie eens, ik vind dit ook tever gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 22:06

HERMAN388 schreef:
Ik denk dat Lady nu past echt wakker door Goddelijke roeping, getrokken uit de macht der duisternis (wereld) en overgezet tot Zijn wonderbaar licht (God).
Ze weet (ook wij) dat haar (ook ons) lichaam de tempel van de Heilige Geest.
Ons lichaam moet zuiver en heilig bewaard voor God, omdat Hij de Schepper is.
Daarom mogen ons lichaam niet verknoeien of veranderen als je niet tevreden bent over je eigen lichaam.
God heeft gezegd na de schepping, HET WAS ZEER GOED.

Ja voor de zondeval was dat....
En de zondeval heeft veel dingen met zich meegebracht...
Ook dat mensen hun uiterlijk gingen verfraaien.

Als je niet tevreden bent met het functioneren van een hand, mag je dat dan wel veranderen?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 22:10

HERMAN388 schreef:
Overant kan ik niet vinden in mijn woordenboek Geschokte, onthutste smiley

Het regent vanavond hier hard en kleine hagels.
Slechts 4 mm regen, dat valt mee Lachende smiley

Overkant = overzijde Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 22:10

MARISKA601 schreef:
Het gaat om een handicap van iemand...
Mag je daar wel moppen over vertellen....

Ik denk hert wel..is humor niet een lach in een traan?
en zijn mopjes er niet om het serieuze wat te relativeren? Gefrustreerde smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2644 2645 2646 2647 2648 2649 2650 ... 6194 Volgende
Pagina 2647 van 6194