ChristianMatch
 


Forum

Loterij
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2672 2673 2674 2675 2676 2677 2678 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
AJB641





Berichten: 23

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 14:02
 
CHATULIEM619 schreef:
De termen die je gebruikt vind ik nogal zwaar. Meedoen aan de loterij kan ook volledig onschuldig zijn, een leuke afleiding. In Amerika houdt de kerk bingo-avonden, wat vind je daar dan van. Zijn ze dan meteen gokverslaafd? Het is vaak voor de mensen een leuke manier voor het geven van geld aan goede doelen, en vaak zie je dat als je een prijsje krijgt, men veel meer gemotiveerd is te geven aan goede doelen. Zelf hebben we ook eens een bingo avond gehad voor zending, en het was heel leuk.
Wat is het verschil tussen een bingo avond en een rommelmarkt? Dat laatste kan ook hebzucht teweeg brengen. Zo goedkoop mogelijk aan spullen komen.

hoi, welke term of termen vind je dan zwaar?
ik zie een loterij op zich zelf als iets onschuldigs. Hoe iemand er mee om gaat vind ik wat anders. dat is voor ieder persoonlijk. just fun... of (zoals jij een woord kiest wat ik niet genoemd heb) Gokverslaafd.

wat betreft dingen samen doen zoals een bingo avond met een goed doel. geweldig leuk om te doen. het gaat om het hart wat geeft. dat blijft!

Kijk nog eens dieper naar de dingen die ik schreef. ze liggen namelijk helemaal op 1 lijn met jou gedachten.
Het gaat mij meer om "de reden achter" dan "het feit dat"

je kunt je bijvoorbeeld voorbereiden op: geluk op de rommelmarkt.
1. je maakt een lijst van wat je wilt hebben.
2. je zoekt doelgericht eerst naar spullen. en reserveert deze.
3. je gaat opnieuw langs de kramen, pingelt er nog wat af, je hebt zelf invloed op je geluk ;)
4. je inventariseerd je lijst en of je nog geld over hebt.
5. heb je over, dan kun je alsnog die oliebollenkraam bezoeken :D

het zal wat overdreven over komen. maar, je kunt ook onvoorbereid gaan. en alles wat jij wilt kopen voor je neus weggekocht zien worden voor prijzen die jij er ook zeker voor had willen geven.

mijn punt is: wat is je doel, en wie ben jij zelf in het behalen van dat doel.
loterij is 1 enkele keer invloed hebben op wat je geluk is... namelijk het nummer wat je kiest of krijgt :D

iets met grijze sokken :D
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 14:22
 
HERMAN388 schreef:
Geld maakt niet gelukkig
Als je bij God bent, ben je schatrijk


Dat is een feit Herman........alleen als je elke maand moet puzzelen om rond te komen...........als je niet eens zelf een vakantie kan betalen.......enz enz.......nou wat mij betreft maakt geld in dat opzicht wel gelukkig!

Mary
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 14:30
 
Gisterenavond tot ontdekking komen dat ik vanmiddag niet moest werken...
JOEPPIE!!!!

Mijn zwager die het gepresteerd heeft om bijna 6000km te fietsen en nu na 3 maanden weer gezond en wel thuis is.
Kanjer hoor Kees!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 14:45
 
ZEELAND736 schreef:
Gisterenavond tot ontdekking komen dat ik vanmiddag niet moest werken...
JOEPPIE!!!!

Mijn zwager die het gepresteerd heeft om bijna 6000km te fietsen en nu na 3 maanden weer gezond en wel thuis is.
Kanjer hoor Kees!!!

Voor goede doel?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 14:46
 
Natuurlijk is het begrijpelijk als je je euro moet omdraaien om rond te komen.
Ook ik kan me geen luxe vakantie permiteren.
En dat niet alleen...er zijn nog veel meer dingen waarbij je uit moet kijken.
Maar juist daarom zal ik ook geen lot kopen.

Ik kan me nog goed herinneren dat mijn zoon eens een keer zijn zinnen had gezet op een prachtige beer van de kermis.
Moest je met een grijpmachine pakken.
Helemaal in de ban!!! Hij moest en zou.....
Jaren later vertelde hij mij het ware verhaal eens wat die beer had gekost.
Afschuwelijk duur!!!

De vakantie zit er voor veel mensen op.
De verhalen zijn niet van de lucht...en ik gun het iedereen.
Een dure vakantie zat er niet in...en door de regen ook geen uitstapjes...
Had best een all-inclusive gewild...
Het vakantiegeld was al op eer het binnen was...

En toch???
Ik voel me nog zo rijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 14:55
 
MARISKA601 schreef:
Ik heb het ook maar van internet geplukt...
Alleen dat van die ijsklontjes bedacht ik zelf...

Mag toch??? Doe ik ook veel...
Vroeg het vanmorgen aan een oud baasje van 85 in de zorg...die wist het ook...

WIS JIE DAT NIE???...zei hij....
JIE BIN NIE VAN...TOEN EE!!!!

Hij was melkboer...en extra alert i.v.m zijn verse melk!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491





Berichten: 1640

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 14:59
 
Regen, regen. regen en nog es regen, en daarbij ook nog es onweer. Woedende smiley
pfff het is weer es geen weer, voor de zoveelste keer.

Nog belangstelling Herman voor al die emmers met water Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 15:04
 
Ondertussen hebben wij hier al enkele uren een stralende zon. En een heerlijke temperatuur Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491





Berichten: 1640

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 15:07
 
FRANKT627 schreef:
Ondertussen hebben wij hier al enkele uren een stralende zon. En een heerlijke temperatuur Coole smiley met zonnebril

zal ook weer es niet Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491





Berichten: 1640

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 15:15
 
CANADIAN073 schreef:
Ik vraag me af of het niet net zo eerlijk is alsdan je iemand dan aan hem of haar de reden laat weten. Dan kan die ander er van leren. Het doet pijn als je jet niet weet .believe me

ik denk dat je iemand blokkeert als je al aan hebt gegeven dat je geen contact wilt en dat als diegene toch doorgaat je dan hem/ haar blokkeert
Lijkt me idd. moeilijk dat je geblokkeert wordt terwijl je niet weet waarom.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 15:25
 
Okee, geen slotje erop..

Dan mn volgende stelling maar:

Ware het zo dat onvoorwaardelijke liefde tussen mensen onderling mogelijk is, is dat altijd een momentopname en kan dat morgen gans anders zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491





Berichten: 1640

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 15:25
 
we Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley allemaal bijna Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 15:25
 
Mijn abo verloopt vandaag ergens.
Ik ben ff weg dus Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

tot straks Duiveltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 15:27
 
JOS689 schreef:
Wat was je mooiste moment vandaag en hoe zou je dat willen delen met je partner ?



weer een paar leuke bestellingen gehad... en mn partner helpt me vast wel om de winst op te maken. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491





Berichten: 1640

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 15:40
 
PIETER649 schreef:
weer een paar leuke bestellingen gehad... en mn partner helpt me vast wel om de winst op te maken. Knipoog smiley

daar zijn partners voor he Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491





Berichten: 1640

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 15:41
 
PIETER649 schreef:
Mijn abo verloopt vandaag ergens.
Ik ben ff weg dus Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

tot straks Duiveltje smiley

ja die winst moet er eerst nog door he, heb je ff tijd voor nodig Lachende smiley

geniet ervan!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491





Berichten: 1640

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 15:47
 
wat voor kleur gips wordt het Herman??

neon is ook gaaf Lachende smiley met blinkend witte tanden , ben je snachts niet op zoek naar je hand als je dat al was Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 15:48
 
PIETER649 schreef:
Okee, geen slotje erop..

Dan mn volgende stelling maar:

Ware het zo dat onvoorwaardelijke liefde tussen mensen onderling mogelijk is, is dat altijd een momentopname en kan dat morgen gans anders zijn.

Onvoorwaardelijke liefde kan toch wel het fundament zijn, ook al is dat niet altiijd merkbaar.........


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op dinsdag 23 augustus 2011, 15:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AANGENAAM334





Berichten: 142

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 15:49
 
PIETER649 schreef:
Okee, geen slotje erop..

Dan mn volgende stelling maar:

Ware het zo dat onvoorwaardelijke liefde tussen mensen onderling mogelijk is, is dat altijd een momentopname en kan dat morgen gans anders zijn.

Okee daar kan ik wel mee instemmen...met de opmerking "Wees niet bezorgd over de dag van morgen, want de dag van morgen zal voor zichzelf zorgen....."
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491





Berichten: 1640

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 15:50
 
FRANKT627 schreef:


Verraste, verbaasde smiley Josina slaapt maar doet alsof ze wakker is...

Je moet wel veel in de gaten houden Frank, gaat dat wel zonder af en toe internet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 15:53
 
YELNIN491 schreef:
Je moet wel veel in de gaten houden Frank, gaat dat wel zonder af en toe internet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Help, hij staat toch niet om de hoek hier? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 15:57
 
JOLAN931 schreef:
Ik denk dat wat je aangeeft twee verschillende zaken zijn,
Je kunt van iemand houden die je keer op keer kwetst. Puur omdat het liefde is en je niet anders kunt als van die persoon houden.

Maar doordat die persoon je keer op keer kwetst kun je er niet mee samen leven.Ik denk dat gevoel en praktijk soms mijlen ver uit elkaar kunnen liggen.
Hierbij denk ik vooral aan een ouder kind relatie.
Een kind dat bijvoorbeeld in een jeugdinstelling zit opmdat het je keer op keer kwetst, en helemaal uit de band springt, daar kan je soms niet meer mee leven, maar ophouden om van je kind te houden kun je vaak niet.
Het gevoel blijft, terwijl de praktijk een stuk weerbarstiger is.

Zo ook met een partner die je keer op keer kwetst. Al komt dat in mijn ogen veel minder vaak voor, Maar er zijn er genoeg die keer op keer gekwetst zijn door hun expartner, maar stiekem nog steeds van hem/haar houden.
Echte liefde kent dan geen voorwaarden ( gevoelsmatig om op te houden lief te hebben), Ook al kan het om praktische redenen soms wel nodig zijn om voorwaarden te stellen om te voorkomen dat je aan je eigen liefde* onderdoor gaat.

(*NIET eigenliefde maar Jou eigen liefde voor iemand)

Quote Marian:
We zouden het inderdaad beter aan een gelukkig getrouwd stel kunnen vragen..
hoe zij onvoorwaardelijke liefde zien en of het überhaupt tussen twee mensen in een liefdesrelatie wel mogelijjk is..

En toch blijf ik erin geloven ...
de vragen en voorbeelden die hier gesteld/gegeven worden komen bij mensen vandaan met gebroken harten..verbroken relaties...

Het lijkt een ideaalbeeld, maar ik geloof dat als je oprecht van elkaar houdt...
en zelfs als de 1 meer geeft dan ontvangt..( voor ogen van de buitenwereld..) het kan..en is..


Ik had mijn exman onvoorwaardelijk lief. Hij kon alles flikken, mij kwetsten en vernederen, maar ik hield van hem wat hij ook deed.
Het was al een jaar geleden dat ik hem eruit zette en besefte nog steeds van hem te houden. Gelukkig slijt dat met de jaren dat je iemand niet ziet, en mocht ik iemand een man ontmoeten waar ik gelukkiger mee ben dan ooit.

Mooi gezegd, Jolan, je raakt me, dank je wel!

Ik denk idd dat in mijn relatie, die overigens net over is, deze vorm van liefde voornl van mijn kant kwam. En 1-richtngsverkeer werkt idd niet, zo heb ik helaas mogen ondervinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 16:26
 
1 ding is zeker: de dag die de laatste dag is, komt elke dag een dag dichterbij.
Over de exacte datum word al 2000 jaar gespeculeerd en al die tijd waren de tekenen daar.
Voorlopig is het einde nog niet daar en of het morgen is, of over nog eens 2000 jaar zullen we nooit weten.
En als we het in ons leven mogen meemaken is er geen bonus voor degenen die het goed geraden hebben dus in mijn ogen is de discussie over wanneer het zal zijn, een vrij nutteloze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 16:29
 
pffff, tis maar zwoel hier. Ik vind het veel fijner als het wat frisser is...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 16:31
 
YELNIN491 schreef:
we Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley allemaal bijna Knipoog smiley

Is het niet wat laat voor een middagdutje? Of je al aan het voor-slapen tegen vanavond... Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 16:31
 
JOSINA022 schreef:
Help, hij staat toch niet om de hoek hier? Verraste, verbaasde smiley

'Frank ziet alles.' Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 16:32
 
HERMAN388 schreef:
Ik ben werkelijk moe van de refokring van hun eigen gemaakte regels

Ze zeggen weleens dat niet mag meedoen wat de wereld biedt
Zoals deze:

verboden voor

tv aan te schaffen
auto rijden op zondag
werken op zondag
loten kopen
bingo spelen
schaars of werelds gekleed
piercings en oorbellen

Dat is nogal lastig om alles te verbieden Boze smiley
We zijn toch niet volmaakte mensen


Oke Herman, ik kan volkomen begrijpen dat je dat moe bent of wordt, al neemt dat niet weg dat sommige regels werkelijk bijbels zijn en dus niet alleen voor de refo's zouden moeten gelden. Het is nogal een dooddoener om te zeggen dat we niet volmaakt zijn.
Alleen als je daar mee zit, open daar dan een topic over. Ik begreep gewoon de context van je stelling niet.


Laatst aangepast door
JOLAN931
op dinsdag 23 augustus 2011, 16:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 16:35
 
HERMAN388 schreef:
Ik met 1 hand aan het eten, maar wie helpt mij met boterhammen smeren en snijden Smiley die vol vragen zit

Verraste, verbaasde smiley Je hebt nog je andere linkerhand, twee voeten...met een beetje creativiteit kan je nog gemakkelijk behangen ook Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 16:36
 
VISSER278 schreef:
Helemaal niet nodig...............buiten schijnt de zon. Coole smiley met zonnebril

Hier ook. De echte hemel is onze zonnehemel... Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETER531





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 16:48
 
Dit is wel een klassiek voorbeeld van Offtopic gaan Clown smiley

Kan iemand even beantwoorden of er een App komt? (en liever niet alleen voor Iphone maar ook voor android)

Ik zou het ook wel handig vinden! Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2672 2673 2674 2675 2676 2677 2678 ... 6194 Volgende
Pagina 2675 van 6194