| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
Berichten: 341
|
Geplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 23:59
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | visser...........mijn moeder gaf me nog een lampje voor je mee.........
interesse?  |
ging jouw moeder een lichtje op dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
Berichten: 4047
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 00:05
|
|
|
|
| MARIA576 schreef: | ging jouw moeder een lichtje op dan?  |
nee, mijn ouders zijn net verhuist, en mijn moeder was zo verlicht, om de verlichting aan mij mee te geven, meestal weet ik er nog wel iemand blij mee te maken nl.
het is toch jammer om mooie dure lampen zo de clico in te laten verdwijnen als je er iemand anders er nog gelukkig mee kunt maken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
Berichten: 341
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 00:09
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | nee, mijn ouders zijn net verhuist, en mijn moeder was zo verlicht, om de verlichting aan mij mee te geven, meestal weet ik er nog wel iemand blij mee te maken nl.
het is toch jammer om mooie dure lampen zo de clico in te laten verdwijnen als je er iemand anders er nog gelukkig mee kunt maken? |
dus jij mag die lichte 'last' meenemen? Visser slaakt vást een zucht van verlichting..met nóg een lichtje erbij, want van licht kun je nooit genoeg hebben, of ligt dat nu aan mij?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENATE619
|
Berichten: 71
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 01:28
|
|
|
|
Palliatieve sedatie is heel anders dan euthanasie. Wat overeenkomt is dat er aan beide strenge richtlijnen gebonden zijn. Palliatieve sedatie is niet bedoeld om het overlijden te bespoedigen, maar het opzettelijk verlagen van het bewustzijn van iemand in de laatste levensfase. Dit wordt toegepast als je spreekt van ondraaglijk leiden ten gevolge van één of meerdere onbehandelbare symptomen. Denk aan benauwdheid, pijn en verwardheid. In mijn ogen is dit iets waar ik als christen heel goed mee uit de voeten kan. In mijn werk als verpleegkundige kom ik dit ook regelmatig tegen. En ik kan zeggen dat ik er goede ervaringen mee heb. God bepaald nog steeds het einde, maar hoe het einde wordt ervaren is wel iets wat wij hiermee in de hand hebben. Dat geeft veel mensen rust.
Laatst aangepast door
|
RENATE619
|
op zondag 28 augustus 2011, 01:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 02:23
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Het was toch iets van 0.06 ct  |
zo weinig??? 1 euro is ongeveer 40 Belgische frank...en 1 gulden was ongeveer 20 Belgische frank....pffff 0.06 ct
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 02:28
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Taart????????? Weet het goed gemaakt......Ik draai dat zonnescherm wel naar beneden en Frank draait het weer omhoog.  |
Pfff, de taart was allang op, Visser. De dames hebben die taart naar binnen gepropt. En voor een boterham met pindakaas doe ik het niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 02:38
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Ik ben vanmiddag bij Antwerpen geweest tropisch weer  |
Ahum, je bent toch niet in een bepaalde straat geweest zeker waar het nogal 'tropisch' kan zijn...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 02:41
|
|
|
|
[quote=HERMAN388]
Als je je woonkamer graag droog houdt moet je vooral Maria niet uitnodigen. Die laat plasjes achter en dat heeft niets met haar spagettie-armpjes of een taart te maken...
Hier is het droog nu. Het is wel donker en zo kan ik dus niet zien of er een zon is...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 02:42
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Dat is zeker te vroeg Frank Flonske ligt nog op de plek om jouw bankje te verwarmen Dan krijg je diepe en hardsnurkende middagdutje voordat je naar bed gaat. |
Neen, Floshke lag op een stoel te slapen...ik wilde een middagdutje doen maar ik had geen slaap. Ik ben wel vroeg naar bed gegaan maar ik ben nu alweer wakker...en er is niemand meer op CM
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 02:46
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Een belgische frank....hoeveel is die eigenlijk waard....  |
Ik ben onbetaalbaar...voor sommige toch...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 02:52
|
|
|
|
| ANNE589 schreef: | Hier in het noorden zowaar een zonnetje  |
in het noorden van Mexico zeker...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 03:31
|
|
|
|
Het regent... ik wilde net het gras maaien...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 03:36
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | van jouw moeder?
Altijd.  |
Je moet wel haar dochter erbij nemen... ...om het lampje op te hangen bedoel ik dan...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 03:37
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Nee joh, hij praat namens zichzelf en...  |
ja? En namens wie nog???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 03:52
|
|
|
|
[quote=ANNETTE050]
En krijg ik dan nu een knuffel...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 03:58
|
|
|
|
[quote=ANNETTE050]
"Als jou vraag reformatorisch is dan zal je ook wel bedoelen dat het niets waard is zeker..."
Hé deugniet, je hebt in mijn zin een woordje veranderd...ik bedoelde echt wel 'retorisch' hoor...
PS.: hoe komt het dat de quotes in dit topic niet werken en in de andere wel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 04:20
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | vertel frank.. je maakt dit knijn wel erg nieuwsgierig...  |
Ik heb eigenlijk niets te melden. Iedereen is zo stil tegenwoordig...maar ik ben dan ook helemaal niet nieuwsgierig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 04:41
|
|
|
|
Vandaag is het de feestdag van Sint Augustinus. Hij schreef ooit eens, maar dat heb ik vroeger ook al eens vermeld, denk ik: 'De hoogmoedige koestert een onverdraagelijke verliefdheid op zichzelf, die het onmogelijk maakt om andere te waarderen of normaal met hen om te gaan.'
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 04:42
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | We zijn weer veilig thuis en zonder vernieling achtergelaten Frank  |
Dan is dat waarschijnlijk een mooi moment voor het shoppingcenter in Wijnegem
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 04:48
|
|
|
|
Ondanks het vele water dat we over ons kregen de afgelopen maanden zou ik nog eens graag de zee zien, horen, ruiken... Waarom wordt er eens geen pn aan de kust gedaan? Want zo heel alleen naar het zee-tje gaan is niks aan...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
Berichten: 1331
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 06:33
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Neen, Floshke lag op een stoel te slapen...ik wilde een middagdutje doen maar ik had geen slaap. Ik ben wel vroeg naar bed gegaan maar ik ben nu alweer wakker...en er is niemand meer op CM  |
Superirritant.....katten liggen heerlijk te slapen, rekken zich 'es helemaal uit en gaan met een zeer tevreden trek op de snoet verder maffen ..... superirritant als je zelf niet kunt slapen ..... en inderdaad....ga je op cm......liggen alle anderen waarschijnlijk óók heerlijk te pitten...... ....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 28 augustus 2011, 10:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 06:39
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Dat is de houding van de kerken jarenlang geweest. Meestal mochten ze niet op het kerkhof begraven worden. |
Op een kerkhof had je vroeger een plekje waar de mensen lagen die niet aan een natuurlijke dood waren gestorven. Ze lagen dan niet in gewijdde grond.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 06:43
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Superirritant.....katten liggen heerlijk te slapen, rekken zich 'es helemaal uit en gaan met een zeer tevreden ttek op de snoet verder maffen ..... superirritant als je zelf niet kunt slapen ..... en inderdaad....ga je op cm......liggen alle anderen waarschijnlijk óók heerlijk te pitten...... .... |
Ja, ik zag gisteren aan je reactie die je rond 0200u plaatste dat bij jou de slaap ook wel eens ontbreekt
Eigenlijk zou er een CM-nachtploeg moeten zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 07:04
|
|
|
|
| RENATE619 schreef: | Palliatieve sedatie is heel anders dan euthanasie. Wat overeenkomt is dat er aan beide strenge richtlijnen gebonden zijn. Palliatieve sedatie is niet bedoeld om het overlijden te bespoedigen, maar het opzettelijk verlagen van het bewustzijn van iemand in de laatste levensfase.
Op de Belgische televisie was er begin dit jaar een reportage over een jonge Belgische man die koos voor palliatieve sedatie. Wat ik me dan afvraag: is deze manier dan niet een hypocriete manier om te sterven? Eigenlijk is het toch ook euthanasie maar men sterft langzamer terwijl dat bij euthanasie slechts enkele minuten of korter duurt. Is palliatieve sedatie dan geen soort zoethoudertje?
Struikel nu niet over het woordje 'hypocriete' want voor alle duidelijkheid wil ik vermelden dat ik toch wel een voorstander ben voor beide manieren van levensbeeindiging.
Dit wordt toegepast als je spreekt van ondraaglijk leiden ten gevolge van één of meerdere onbehandelbare symptomen. Denk aan benauwdheid, pijn en verwardheid. In mijn ogen is dit iets waar ik als christen heel goed mee uit de voeten kan. In mijn werk als verpleegkundige kom ik dit ook regelmatig tegen. En ik kan zeggen dat ik er goede ervaringen mee heb. God bepaald nog steeds het einde, maar hoe het einde wordt ervaren is wel iets wat wij hiermee in de hand hebben. Dat geeft veel mensen rust. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 08:12
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ja? En namens wie nog??? |
Tja, daar kan ik alleen maar naar raden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 08:27
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | mét pindasaus het lekkerst, frank!!
(it's just the way I like it!) |
dat zeg je speciaal omdat je weet dat ik dat niet lust...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 08:45
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Het regent... ik wilde net het gras maaien... |
Om half 4 in de nacht Of droomt je
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 08:47
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Je moet wel haar dochter erbij nemen... ...om het lampje op te hangen bedoel ik dan... |
Had je zo druk vannacht bij CM? Was die lamp gesprongen dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 08:51
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Om half 4 in de nacht Of droomt je  |
ja het regende om half vier 's nachts, dus kon ik niet maaien
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 08:52
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik heb eigenlijk niets te melden. Iedereen is zo stil tegenwoordig...maar ik ben dan ook helemaal niet nieuwsgierig.  |
Houd je de wacht bij Josina? Zit je buiten met je lappie Hangt daar wel buitenlamp?
|
|
| Naar boven |
|
|