ChristianMatch
 


Forum

Loterij
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2749 2750 2751 2752 2753 2754 2755 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
INGE750





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 09:04
 
JOLAN931 schreef:
Wat ik er van vind?

Ergens wel een beetje hypocriet. Maar zijn dit niet heel veel dingen in het leven? Ik heb zelf ook wel een paar van die hypocriete standpunten, maar je moet ergens je grenzen stellen om niet van kwaad tot erger te gaan. Ik denk dat iedereen wel zoiets heeft waarin hij/zij niet rechtlijnig is, en dat zie ik niet als verkeerd, maar als het stellen van grenzen voor jezelf.

Dat het tegenstrijdig is, ben ik met je eens. Daarom had ik het er ook bij gezet. Ik ben mij daarvan bewust, maar vind het voor mijzelf te verantwoorden.
Ik bedoelde eerder wat je vind van een kerk die op een bazaar een rad van fortuin laat draaien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 09:05
 
FRANKT627 schreef:
Het zal vandaag weer een saaie eenzame dag worden...net zoals alle andere dagen trouwens. Dus mag het vandaag best regenen want die 5 dagen zon gaat wel vervelen.

Hier heerlijk zonnetje Coole smiley met zonnebrilJa, ja...ook in Utrecht Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Laatst aangepast door
JOSINA022
op zaterdag 3 september 2011, 09:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 09:21
 
MARISKA601 schreef:
Zonden zijn alle gedachten, woorden en handelingen die ons wegvoeren van God en verhinderen tot wij volmaakt worden.
Zonden staan tussen ons en God.
Lees ook de pagina Inspiratie over de geestelijke beïnvloeding vanuit gene zijde.

Als wij aan zonden denken dan denken wij meestal aan de overtreding van de Tien Geboden.
Wij denken dan aan ernstiger zaken zoals diefstal, moord en doodslag.
Zeg maar de grote fouten.
Wij denken dan ook aan overtreding van de voorschriften van de religie die wij aanhangen.

Soms worden zonden onderverdeeld in dagelijkse zonden en doodzonden.
Bij dagelijkse zonden zou de band tussen God en de mens behouden blijven.
Bij doodzonde zou de band verbroken worden.
Dat is erg schematisch voorgesteld.
Zonden zijn overdrachtelijke gezien stoorzenders die het moeilijk maken om onze geestelijke zender en ontvanger zuiver afgestemd te houden.
De gevolgen:

Zonden verstoren de eenheid
Zonden beschadigen de liefdeband
Zonden verhinderen dat onze volledigheid tot bloei komt
Zonden verzieken onze geest
Zonden ondergraven onze moraal
Zonden verstoren de ware vrede van ons hart
De dagelijkse of kleine zonde maakt de weg vrij voor grotere zonde.
Deze kleine zonde die niet als zodanig wordt herkend is de basis van alle andere zonden. Kleine zonden zijn, o.a:

Ontevredenheid
Roddelen
Egoïsme
Verminderde zelfbeheersing
Ongeduld en agressiviteit
Slapheid en lafheid
Genotzucht
Oneerlijkheid
Geen beheersing van lichamelijke driften
afgunst
Langzaam verslapt onze moraal en onze geest staat open voor grotere zonden.
Het probleem is dat wij zulks niet in de gaten hebben.
De H.Maria zei te Bayside New York tegen de zienster:
“Er komt een tijd dat de mensen de zonde niet meer als zodanig zullen herkennen. Het is een levenswijs geworden.”
Die tijd is onze tijd. De tijd van alles moet kunnen. Niets moet alles mag.
De uitwassen zien wij nu dagelijks om ons heen.
Het zal ons steeds meer gaan benauwen.


bron http://www.blijf-bij-uzelf.nl/religie/religie.html

Mooi en herkenbaar stuk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 09:35
 
YOGA
Voor de sterke opkomst van allerlei alternatieve geneeswijzen de laatste jaren, in het bijzonder de interesse voor yoga, zijn verschillende redenen. Eén daarvan is dat onze technische medische wetenschap verweten wordt zich puur en alleen te richten op het lichamelijk functioneren van de mens, terwijl men meer en meer gaat inzien dat het welzijn van de gehele mens aandacht verdient. Daarmee samenhangend komt er ook een steeds groter bewustzijn voor het bovennatuurlijke. Vluchtend of zoekend in het bovennatuurlijke hoopt men een zekere tegenpool te vinden voor het rationele bestaan vol spanningen, drukte, stress. Een zoeken naar vrede.
Voor we beginnen een alternatieve geneeswijze als yoga te toetsen, willen we eerst enkele fundamentele vragen beantwoorden met betrekking tot gezondheid en ziekte.
Wat is de bron van ziekte?
In Genesis l staat dat God alles schiep, wat onder, op en boven de aarde was. En Hij zag dat het goed was. Al in Genesis 3 zien we de satan aan het werk om Gods schepping in zijn greep te krijgen. Hij gebruikt hier twee argumenten, die we in veel occulte denkwijzen terug kunnen vinden en het is goed om deze twee te onthouden. Het eerste is in vers 4: "Gij zult geenszins sterven ".
Het tweede in vers 5: "Dat de mens als God zal zijn". Vooral in dit laatste komt tot uiting dat het schepsel op de plaats van zijn Schepper wil gaan zitten. De satan, de gevallen engel, die dacht dat hij als God kon zijn, verleidt Adam en Eva, wetende dat hij daarmee de zonde in de schepping binnen brengt. Er komt een scheiding tussen God en mens. Vanaf dit moment komt er pijn en moeite, ziekte en dood het leven binnen (Genesis 3: 16, 19).
Spelen bovennatuurlijke krachten een rol?
We zien om ons heen een groeiend besef, dat er "meer dingen zijn tussen hemel en aarde dan de mensen alleen". Er komt meer aandacht en accep¬tatie voor het bovennatuurlijke. Wat laat Gods woord ons van deze bo¬vennatuurlijke wereld zien? Een schoolvoorbeeld is het bijbelboek Exo¬dus. Laten we dit bijbelgedeelte eens wat nader bekijken. God is een God van wonderen en tekenen. Hij gebruikt ook de mens om door hem heen Zijn macht en kracht te tonen (Exodus 4:21 a).
In hoofdstuk 7 zien we dat God zijn bovennatuurlijke macht laat zien door Aarons staf in een slang te veranderen. Maar ... we zien dat de Egyptisch wijzen en tovenaars hetzelfde deden, wat ons toont dat de satan ook bovennatuurlijke dingen doet. Opvallend is vers 12, waar God zich toch de Overwinnaar betoont, wanneer de staf van Aaron de andere staven verslindt. In het verdere verloop van dit verhaal gaat het al net zo.
Steeds zien we dat de Egyptisch tovenaars het werk van God imiteren, maar dat Farao diverse malen aan Aaron moet vragen tot zijn God te bidden om de plagen te stoppen. Satan is sterk, echter, God is veel sterker. Hij alleen biedt ook de uiteindelijke oplossing. We zien dus dat er een reële bovennatuurlijke wereld is, en er zijn twee machten in aan het werk. De macht van God en de macht van satan. Essentieel is om erachter te komen wie er, in ons geval binnen een bepaalde behandelmethode, aan het werk is.
Waar speelt dit alles zich af?
Deze vraag is van groot belang, want het heeft geen zin om een vijand aan te vallen op een plaats waar hij niet is. Paulus geeft ons op deze vraag een zeer duidelijk antwoord in Efeze 6:12: "Want we hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers dezer duisternis, tegen de boze geesten in de hemelse gewesten ".
Het gaat dus niet rechtstreeks om de mens die het doet, of de gebruikte methode, maar om het achterliggende; de bron. De strijd is niet in het vleselijke, het tastbare, maar in de hemelse gewesten. Niet het zichtbare resultaat van een bepaalde behandelmethode bepaalt of iets goed is, maar de geestelijke bron van waaruit iets komt. Ja, maar ... hoor ik dan vaak zeggen: Het helpt toch! In Exodus hebben we gezien dat ook de satan "helpt". De uiteindelijke overwinning is alleen bij God. Eaten we niet
de fout begaan om satan en zijn macht te onderschatten. Dit lijkt sommigen te verwarren: dat iemand ogenschijnlijk beter wordt, en dat toch de bron daarvan niet God is. II Korintiërs 11:13-15 stelt dit in het juiste perspectief: "Zulke lieden zijn schijn-apostelen, bedrieglijke arbeiders, die zich voordoen als apostelen van Christus." Geen wonder ook. Im¬mers, de satan zelf doet zich voor als een engel des lichts.
Het is dus niets bijzonders indien ook zijn dienaren zich voordoen als dienaren der gerechtigheid. Paulus gebruikt hier het woord: bedrieglijke arbeiders. Het is van belang dit te beseffen. Zij zijn geen dienaren der gerechtigheid, zij imiteren slechts. Hierop moeten we heel goed bedacht zijn. Satan imiteert de werken Gods, en ... hij is een meester-imitator. We kunnen het vergelijken met een vals biljet van ƒ 100,- dat zo goed nagemaakt kan zijn, dat het bij controle niet wordt herkend. Maar als er goed naar gekeken wordt door iemand die de kenmerken goed kent, dan kan de imitatie ontmaskerd worden. De kenmerken kunnen we leren uit Gods Woord en door de Heilige Geest. We moeten ons dus niet laten misleiden. Het is onze taak alles te toetsen en de werken der ongerechtigheid aan het licht te brengen (Efeze 5:6-13).
Conclusies
Vier dingen hebben we nu duidelijk gezien:
1.) Door de zonde kwam er scheiding tussen God en mens. Gevolg was dat de wereld onder de heerschappij van de satan kwam te staan, en ziekte en dood hun intrede deden.
2.) Er is een bovennatuurlijk rijk van God en er is een bovennatuurlijk rijk van satan.
3.) De strijd speelt zich af, niet in het tastbare, maar in de hemelse gewesten. Niet het zichtbare resultaat van een bepaalde behandelmethode be¬paalt of iets goed is, maar de geestelijke bron, van waaruit iets komt.
4.) Satan is een meester-imitator. Hij doet zich voor als een engel des lichts, en zijn helpers doen zich voor als dienaren der gerechtigheid.
Verschillende argumenten willen we onder de loep nemen die mensen inbrengen, als het gaat om toch de hulp in te roepen van alternatieve genezers.
"Het helpt toch, want het heeft effect"
Dat bijzondere dingen niet alleen door God gebeuren, maar ook door de satan, zagen we al in Exodus. Op deze plaats wil ik ook nog wijzen op Simon, de tovenaar. (Handelingen 8) De dingen, die hij deed, waren zo bijzonder, dat de bevolking van Samaria van hem zei: "Deze is wat genoemd wordt: de grote kracht Gods." Filippus bracht echter de waar¬heid aan het licht. Een ander duidelijk voorbeeld is het verhaal van de waarzeggende slavin in Handelingen 16: 16. Dat haar waarzeggerij niet zomaar uit loze woorden bestond, blijkt uit het feit dat "zij haar eigenaars veel voordeel bracht."
En wat te denken van haar opmerking over Paulus en de zijnen: "Deze mensen zijn dienstknechten van de allerhoogste God, die u de weg tot behoudenis boodschappen." We weten dat deze uitspraak volledig waar is, en toch ... kwam het uit de verkeerde bron, en was het dus niet goed. Paulus doorzag dit!
Deze verhalen laten ons zien dat we ons niet moeten laten leiden door het tastbare, het resultaat. Doch dat we moeten kijken naar de geeste¬lijke achtergrond, van waaruit wordt gehandeld. Is de bron onzuiver, dan moeten we ook het middel, de methode afwijzen.
"Het is zo'n aardig persoon en hij bedoelt het toch goed"
Wat inmiddels duidelijk moge zijn, (zie bovenstaande) is dat niet de persoon zelf of de indruk die de persoon wekt van belang is, doch waardoor deze zich laat leiden. Paulus zei immers ook dat er bedrieglijke arbeiders waren, die zich voordeden als dienaren der gerechtigheid.
"Baat het niet, dan schaadt het niet"
Als we ons inlaten met methoden die voortkomen uit een occulte bron, stellen we ons, of we dat nu willen of niet, ook open voor de daar achter liggende geestelijke krachten. Het is onmogelijk om de methode los te zien van zijn geestelijke achtergrond, dat moge nu duidelijk zijn. Het gezegde moet dan ook zijn: "Baat het niet, het schaadt altijd!!"
De satan, die door al deze dingen heen werkt, probeert ons op slinkse wijze te beïnvloeden, zodat we langzamerhand Gods weg kwijtraken. "Want er zullen valse christenen en valse profeten opstaan, en ze zullen grote tekenen en wonderen doen, zodat zij, ware het mogelijk, ook de uitverkorenen zouden verleiden" (Mattheüs 24:24).

Yoga
Als alternatieve therapie is yoga in opkomst. Om hier tot een juiste beoordeling te komen, moeten we eerst nadenken over haar oorsprong en achtergrond.
"Yoga" is een term uit het sanskriet en betekent: juk; verbinding; vereniging; eenheid.
Via geschriften en opgravingen heeft men al vormen van yoga ontdekt die terug gaan tot 400 voor Chr., met name in het zuidwesten van India. Door de Beatles is de yoga naar het Westen gekomen, en door Sashwita en de Baarnse arts Polderman in Nederland geïntroduceerd. Deze laat¬ste is oprichter van de Stichting Yoga en Vedanta. De ontstaansgeschiedenis en de opgravingen laten een relatie met het hindoeïsme zien. En alleen vanuit het hindoeïsme is yoga echt te begrij¬pen. Laten we daar dus eerst naar gaan kijken, daarbij deze relatie in het achterhoofd houdende.
Hindoeïsme
De term "hindoeïsme" doet pas in ongeveer 1830 zijn intrede in de engelse literatuur, en duidt ongeveer de laatste tweeduizend jaar van de Indiase cultuur aan, als voortzetting van de vedisch-bramanistische be¬schaving.
Het Hindoeïsme is eigenlijk geen godsdienst, maar een verzameling van allerlei godsdiensten en culten (Inclusivistisch). Het is tolerant in die zin dat het aan ieder individu zelf overlaat hoe en onder welke naam het het goddelijke wil vereren. Het is eerder geneigd een afwijkende leer of cultus als minder doelmatig, dan als onjuist te beschouwen.
Volgens hun visie is er zelfs geen verschil tussen monotheïsme en pantheïsme. We vinden ze binnen het hindoeïsme beiden terug.
1) Monotheïsme: er is maar één godheid - Brahman - die ook een drie-eenheid is. De verschijningsvormen zijn: Brahma - de schepper; Vishnu - de bewaarder; Shiva - de vernietiger.
2) Pantheïsme; God/Brahman is in alles en iedereen; zowel mensen, dieren als dingen. Dus, alles is (een) god. Vandaar:
3) Polytheïsme; omdat Brahman in alles is, is alles god. Alles kan aanbeden worden. Van alles kun je een afgod maken. Dit geldt voor mensen, dieren, dingen en voorouders.
De hindoe "kent" ongeveer 33 miljoen goden. Het is van groot belang al deze goden te vriend te houden, anders zouden ze zich tegen je kunnen keren.
Wat zegt de bijbel over deze dingen? Er staat dat God woning maakt in de mensen. Zeker niet in ieder mens, maar alleen in hen, die Jezus hebben aangenomen en die Hem willen volgen. In niemand anders. Het feit dat God woning heeft gemaakt in mij, wil nog niet zeggen dat ik God ben.
Jesaja 44:6 "Zo zegt de Here, de Koning en Verlosser van Israël, de Here der Heerscharen: "Ik Ben de eerste en Ik Ben de laatste en buiten Mij is er geen God. "
Voor de hindoe wordt het leven voor een groot deel bepaald door de wet van het karma. Karma betekent letterlijk "actie" en heeft te maken met het lot. Het staat in verband met iemands acties / handelingen en de gevolgen daarvan. In het hindoeïsme is iemands huidige staat van bestaan bepaald door zijn handelen in vorige levens. Wanneer iemand goede daden doet, dan groeit hij langzamerhand naar het moment toe dat hij bevrijd wordt uit de vicieuze cirkel van de reïncarnatie.
Het is een optelsom van plus- en minpunten. Hoe de optelsom uiteindelijk uitvalt, is bepalend voor het volgende leven. Omgekeerd, wanneer iemand slechte daden doet, of niet voldoende goede, waardoor de geesten niet voldoende tevreden gesteld worden, zal hij verder van zijn bevrijding afraken. Het is dus heel duidelijk een leer van zelfbevrijding. De bepalende factor is het karma, en het uiteindelijke doel is de bevrijding uit het wiel van reïncarnatie en éénwording met Brahman, het goddelijke niets.
Een uitvloeisel van dit systeem is het kastenstelsel, met bovenaan de Brahmanen (de priesters) en onderaan de paria's of onaanraakbaren. De weg van de verlossing - het opklimmen in het kastenstelsel en uiteindelijke bevrijding uit de reïncarnatiecirkel - is op verschillende manieren mogelijk.
1) door goede werken; 2) door het brengen van offers; 3) door het aan¬bidden van de goden; 4) door ascese; 5) door yoga.
Yoga heeft als doel vrij te komen van het aardse en het eigen zelfbewustzijn om het "latente zelf', het "echte zelf', of de "god in ons" naar buiten te laten komen.
Paul van Dijk omschrijft in zijn boek "Geneeswijzen" yoga als de praktische kant van de indische Vedanta filosofie.
Yoga-meditatie
1) Essentieel hierbij is het leegmaken van de geest en daarbij op te gaan in het goddelijke niets (als de Hindoes beweren dat je je geest leeg kunt maken, houdt dat ook in dat je je geest met iets kunt vullen, vol kunt zijn). De geest wordt leeggemaakt en daardoor opengesteld. Men maakt er zich totaal niet druk om wat er dan weer in komt. In feite stelt men zijn geest open voor dat deel van het bovennatuurlijke rijk waar God niet in is. Men stelt zich in feite open voor demonische invloeden.
Zo zijn er verschillende yoga vormen: Hatha, Karma, Bhakti, Jnana, Raja, Kundalini/Chekra, Mantra (veel toegepast in de Transcendente Meditatie), Integrale, (wordt veel gebruikt bij sensitivity training) en Dy¬namische of Saswitha yoga, die nauw verwant is met de theosofie en het occultisme.
De mantra's of mantram die gebruikt worden b.v. bij transcendente meditatie zijn heilige spreuken of woorden uit de veda's, de heilige boeken van de hindoes. Meestal zijn het spreuken in het sanskriet, en over het algemeen namen van hindoegoden. De bedoeling is deze mantra's ein¬deloos, monotoon te herhalen, en ontelbare keren uit te spreken in een bepaald ritme. Dit met het doel de goden (demonen) aan te roepen en zichzelf in een soort trance-toestand te brengen, zelfhypnose. Het bewustzijn wordt voor een groot gedeelte buiten werking gesteld.
2) Naast geestelijke ontlediging als voorwaarde voor de yoga-meditatie zijn er ook bepaalde yoga-houdingen en yoga-ademhaling. Hiervoor speelt de hindoeïstische visie op het lichaam een doorslaggevende rol.


Zo zouden er twee energiekanalen in het lichaam lopen. De IDA-N ADIS. Deze is negatief geladen, lunair, vrouwelijk, koud, links, onder, achter georiënteerd. En de PINGALA-NADIS, positief geladen, solair, man¬nelijk, warm, rechts, voor, boven georiënteerd. Daarnaast is er nog een derde energiekanaal, de SUSHUMA geheten. Deze loopt langs het verlengde merg, en is neutraal gelegen. De plaats in het lichaam, waar deze drie kanalen samenkomen is het beginpunt van de zeven chakra's. Dit speelt een bepalende rol bij alle yoga-oefeningen.
Voor de hindoe is yoga dus ook helemaal geen manier om gymnastiek te doen, te ontspannen of goed te leren ademhalen. Het is voor hem een essentiële manier om de goden te aanbidden en te behagen. We zien dus dat yoga zijn filosofie en wortels heeft in het hindoeïsme.
Aldus constateren we enkele scherpe tegenstellingen:
1) Yoga is gebaseerd op een religie, die zowel het monotheïsme, als het poly- en pantheïsme kent. Terwijl de bijbel uitdrukkelijk zegt dat er slechts één God is. En onze God is een jaloers God, die niet duldt dat we naast Hem nog andere goden aanbidden.
2) Doel in de yoga is het om karma te verdienen door goede werken te doen en zo de goden te vriend te houden en ze gunstig te stemmen. De bijbel zegt dat God het goede met ons voor heeft. We hoeven Hem niet te paaien ofte vriend te houden, want Hijzelf wil ons als vrienden hebben. We lezen in Filippijnen 1:6: "Hij, die in u een goed werk is begonnen, zal dit ten einde toe voortzetten, tot de dag van Christus Jezus " -en Efeze 2: 8: "Door genade zijn gij behouden, door het geloof, en dat niet uit werken, opdat niemand roeme".
3) Het hindoeïsme leert de reïncarnatie, een telkens weer terugkeren van de mens na de dood op deze aarde, net zo lang tot de goddelijkheid bereikt zou zijn.
Daarentegen zegt de bijbel dat het de mens beschikt is één maal te ster¬ven. Het is voor de mens weggelegd, niet duizendmaal, maar slechts één maal te sterven, waarna het oordeel volgt.
4) Yoga predikt een zelfverlossing, terwijl de bijbel heel duidelijk zegt dat verlossing nooit door een mens zelf te bewerkstelligen is, nooit door de werken die wij doen, maar alleen uit genade en door Jezus via het kruis van Golgotha.
Wat nu te denken van westerse yoga of christelijke yoga??
De vorm van yoga die vooral in het Westen geïntroduceerd wordt, is de zgn. HATHA-yoga. Middels deze vorm van yoga moet een eerste ope¬ning bewerkt worden voor het bovennatuurlijke. Met name in de beginnerscursussen kom je nog weinig tegen van de oosterse filosofie en de echte yoga-oefeningen. Het zijn hoofdzakelijk nog "normale" ontspannings- en ademhalingsoefeningen.
Naarmate men verder komt, komt er steeds meer filosofie bij, komt men ook vaak tot meditatie en vaak krijgt men op den duur een mantra.
De term christelijke yoga is een contradictio in terminis, een tegenstrijdigheid in zichzelf. Christus en de yoga zijn nu eenmaal on¬verenigbaar. Zelfverlossing staat de genade in de weg. Pantheïsme sluit Jezus als enige weg tot behoud uit.
Conclusies:
1) in de yoga hebben we niet te maken met gymnastiek- of ademhalingsoefeningen.
2) yoga is in wezen een godsdienst; het aanbidden van (vele) andere goden, met als doel zelfverlossing.
3) sommige yoga-houdingen (asana's) zijn bedoeld om bepaalde hindoegoden te aanbidden.
4) de geest wordt leeggemaakt en opengesteld voor het bovennatuurlijke, met name het demonische.
5) het bewustzijn wordt verminderd of uitgeschakeld.
Oefen-therapeutische bezwaren tegen Yoga-oefeningen
(G. Feller)
Het belangrijkste bezwaar is dat de ademoefeningen fysiologisch niet
juist zijn.
a) Men zegt dat de ademhaling zich niet tot de longen beperkt, maar dat de adem door de verschillende organen en ledematen zou stromen, (verkeerd denkkader van oefenen, autohypnose, autosuggestie)
b) Tijdens de ademoefeningen wordt voornamelijk de "buikademhaling" (diafragmaal middelste deel) benadrukt, er is geen fysiologische overvloeiende buik-flank borstademing.
c) De adempauzes worden onnatuurlijk lang vastgehouden, geen rekening houdende met de adembehoefte. (individueel en afhankelijk van de belasting!).
d) De verkeerde ademhaling wordt bovendien alleen statisch aangeleerd, (niet functioneel).
e) Doel is niet bijvoorbeeld een vergroting van de vitale capaciteit van de longen, maar een demping van het vegetatieve, hetgeen de patiënt in een labiel evenwicht brengt (parasympaticus-sympaticus).
f) De patiënt heeft geen goed bewustzijn/gevoel van inhoud en verloop van de ademing, en zal er dus ook geen praktisch (dagelijks) profijt van hebben. Het wordt een kunstoefening, geen dagelijkse vaardigheid.
g) Ook de uitgangshoudingen (statisch) hebben niet tot doel de adem-functie te bemoeilijken of vergemakkelijken, maar hebben hun functie in astrologische overwegingen met het doel onnatuurlijk dempen van het vegetatieve.
h) Tenslotte zijn de yoga-ademtechnieken zelfs gevaarlijk te noemen bij tal van longziektes en circulatoire klachten, mede ten gevolge van het vaak optredende "persen" tijdens het oefenen.
Asana's lichaamsoefeningen
Ook hier is het belangrijkste bezwaar dat de oefeningen niet fysiologisch zijn opgebouwd. Ook hier spelen astrologische overwegingen een belangrijke rol. De asana's, de houding en zijn statisch (isometrisch) waarbij mede door de lange tijdsduur het houdings- en bewegingsapparaat overbelast wordt.
Vooral kapsel- en bandlaesies, maar op den duur ook door de eenzijdige belasting, kans op versnelde artrose en chondropathieën.
Verschillende delen van de fysiologische bewegingshouding worden niet gecoördineerd geoefend. Er wordt geen rekening gehouden met individuele spierevenwichten, of houding/bewegingsproblematiek.
De oefeningen hebben alleen het doel het lichaam in een dusdanige "kramp" te brengen zodat men door middel van meditatie gemakkelijker "uit het lichaam kan treden".
Ook statisch lang volgehouden, isometrische oefeningen zijn vaak een belasting voor het circulatoire systeem.
Persen met verhoogde bloeddruk komt voor, evenals een collaps door een vagusverschuiving bij het ademhalen. Ook de "kopstand" is berucht, vaak wordt deze onverantwoord uitgevoerd.
Mensen met (sluimerende) klachten aan houdings/bewegingsapparaat zullen door eenzijdig oefenen, (vaak zonder correctie) blessures krijgen. De hierboven beschreven gevaren gelden voor de "echte yoga-oe-feningen". Vele yogaleraren vermengen hun oefeningen echter met veel "westerse" oefeningen.
Literatuur:
1) Understanding alternative medicine, Roy Livesay ISBN O 551 012358
2) De goeroe is dood, Rabi Maharaj ISBN 90 324 9503 8
3) Het vaderhart van God, Floyd McClung ISBN 90.60.67.3379
4) Vader wie ben ik? Henk Rothuizen ISBN 90.6067 397.2
5) This present Darkness, Frank E Peretti ISBN O 89107 390.6 De duisternis aanwezig (NL) ISBN 90 6318.043.8
I Thessalonicenzen 5: 23 en 24.

Bert v.d. Berg, fysiotherapeut te Groningen. 1991


bron stichting promise
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 09:36
 
.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 18 september 2011, 10:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 09:48
 
MARISKA601 schreef:
Zonden zijn alle gedachten, woorden en handelingen die ons wegvoeren van God en verhinderen tot wij volmaakt worden.
Zonden staan tussen ons en God.
Lees ook de pagina Inspiratie over de geestelijke beïnvloeding vanuit gene zijde.

Als wij aan zonden denken dan denken wij meestal aan de overtreding van de Tien Geboden.
Wij denken dan aan ernstiger zaken zoals diefstal, moord en doodslag.
Zeg maar de grote fouten.
Wij denken dan ook aan overtreding van de voorschriften van de religie die wij aanhangen.

Soms worden zonden onderverdeeld in dagelijkse zonden en doodzonden.
Bij dagelijkse zonden zou de band tussen God en de mens behouden blijven.
Bij doodzonde zou de band verbroken worden.
Dat is erg schematisch voorgesteld.
Zonden zijn overdrachtelijke gezien stoorzenders die het moeilijk maken om onze geestelijke zender en ontvanger zuiver afgestemd te houden.
De gevolgen:

Zonden verstoren de eenheid
Zonden beschadigen de liefdeband
Zonden verhinderen dat onze volledigheid tot bloei komt
Zonden verzieken onze geest
Zonden ondergraven onze moraal
Zonden verstoren de ware vrede van ons hart
De dagelijkse of kleine zonde maakt de weg vrij voor grotere zonde.
Deze kleine zonde die niet als zodanig wordt herkend is de basis van alle andere zonden. Kleine zonden zijn, o.a:

Ontevredenheid
Roddelen
Egoïsme
Verminderde zelfbeheersing
Ongeduld en agressiviteit
Slapheid en lafheid
Genotzucht
Oneerlijkheid
Geen beheersing van lichamelijke driften
afgunst
Langzaam verslapt onze moraal en onze geest staat open voor grotere zonden.
Het probleem is dat wij zulks niet in de gaten hebben.
De H.Maria zei te Bayside New York tegen de zienster:
“Er komt een tijd dat de mensen de zonde niet meer als zodanig zullen herkennen. Het is een levenswijs geworden.”
Die tijd is onze tijd. De tijd van alles moet kunnen. Niets moet alles mag.
De uitwassen zien wij nu dagelijks om ons heen.
Het zal ons steeds meer gaan benauwen.


bron http://www.blijf-bij-uzelf.nl/religie/religie.html

Mooi en zeer duidelijk en verhelderend stuk mariska!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 09:50
 
FRANKT627 schreef:
Het zal vandaag weer een saaie eenzame dag worden...net zoals alle andere dagen trouwens. Dus mag het vandaag best regenen want die 5 dagen zon gaat wel vervelen.

Heerlijk die zon Coole smiley met zonnebril en daarom ga ik vandaag de heg maar eens doen zal er eens van moeten komen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 09:50
 
TINK100 schreef:
wist je dat de herfst is begonnen en dat het gelijk al mooi weer is?

niet echt bij stilgestaan....al neem ik wel altijd extra vitaminen...als de "r" in de maand is... vast een lange periode "herfst" gevoel.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 09:51
 
ERIKA129 schreef:
Heerlijk die zon Coole smiley met zonnebril en daarom ga ik vandaag de heg maar eens doen zal er eens van moeten komen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Kzal aan je denken Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 09:51
 
MARIAN519 schreef:
niet echt bij stilgestaan....al neem ik wel altijd extra vitaminen...als de "r" in de maand is... vast een lange periode "herfst" gevoel.... Knipoog smiley

Ben bang voor een heeeeeeele lange herfst Boze smiley of een lange winter dat laatste heb ik dan liever Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 09:52
 
JOSINA022 schreef:
Kzal aan je denken Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril


denk je ook aan mij Josina? als ik de auto wassen ga?

pffffffffffffffffffffff..elke week hetzelfde werkje..niks aan. Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 09:53
 
JOSINA022 schreef:
Kzal aan je denken Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril

Thanks moet het maar zelf doen he want die man uit hoeven die zich vandaag verveelt doet het niet Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 09:54
 
MARIAN519 schreef:
denk je ook aan mij Josina? als ik de auto wassen ga?

pffffffffffffffffffffff..elke week hetzelfde werkje..niks aan. Boze smiley

Maar natuurlijk, Marian Knipoog smiley Vergeet jou ook niet hoor! Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 09:56
 
THOMAS968 schreef:
Als we nu eens een goed topic starten of goed op een bestaand topic reageren, zou dat niet beter zijn om het forum weer op peil te krijgen? Wat heb je aan praten hoe je dat moet doen? Doe het gewoon zou ik zeggen. Toen we fatsoenlijk discussieerden op het forum hadden we dit soort verhalen niet. Niet praten over een goed forum, gewoon goede bijdragen voor het forum schrijven.


Thomas, ook met inhoudelijke bijdragen kan het heel gezellig zijn.

Maar Thomas...

Alle topics zijn erg inhoudelijk......echt erg veel zelfs.....
lees je wel goed? Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Gefrustreerde smiley Clown smiley Knipoog smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 09:58
 
ERIKA129 schreef:
Ben bang voor een heeeeeeele lange herfst Boze smiley of een lange winter dat laatste heb ik dan liever Knipoog smiley

Herfst is regen he?..niks aan..

Winter daarentegen is kou..warmte én gezelligheid.... Lachende smiley
ja, ik kies wat jij kiest... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 09:59
 
INGE750 schreef:
Dat het tegenstrijdig is, ben ik met je eens. Daarom had ik het er ook bij gezet. Ik ben mij daarvan bewust, maar vind het voor mijzelf te verantwoorden.
Ik bedoelde eerder wat je vind van een kerk die op een bazaar een rad van fortuin laat draaien.

Tja denk dat je daarmee veel kerken en christelijke verenigingen en organisaties te kijk zet Knipoog smiley Want ook bij onze kerken gebeurt dat en als we van het koor een rommelmarkt houden doen we er vrolijk aan mee,waarom? om idd de kerk en de kas van het koorte spekken.
Maar toch denk ik dat dit wel iets anders is hier gaat het vaak om kleine presentjes en bij een grote loterij vaak om grote bedragen met geld.
Maar ja een beetje tegenstrijdig is het dus wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 10:01
 
MARIAN519 schreef:
denk je ook aan mij Josina? als ik de auto wassen ga?

pffffffffffffffffffffff..elke week hetzelfde werkje..niks aan. Boze smiley

Doe jij je auto elke week Verraste, verbaasde smiley Óeps moet je maar niet naar de mijne kijken Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 10:04
 
JOSINA022 schreef:
Maar natuurlijk, Marian Knipoog smiley Vergeet jou ook niet hoor! Kussende smiley

liefffffffff..wist ik al wel hoor...je bent een schat... Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 10:05
 
ERIKA129 schreef:
Doe jij je auto elke week Verraste, verbaasde smiley Óeps moet je maar niet naar de mijne kijken Verlegen lachende smiley

nee, daarom...jewilt soms niet zien hoe of ie eruit ziet..

ik heb een andere..én goede voornemens zie je? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 10:06
 
ZEELAND736 schreef:
Ook ik heb het flink te pakken gehad...
Alleen jammer dat ze van het werk... erg negatief waren...
Dat zette nog een extra domper op het hele gebeuren...
Ik werd niet serieus genomen, en dat terwijl ik NOOIT ziek ben...
Daar is het laatste woord richting werkgever nog niet over gezegd!!!
Maakt voor mij een slecht moment van de dag...

Boze smiley

Helaas Zeeland tegenwoordig mag men niet meer ziek zijn,en uitzieken is al helemaal uit den boze Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Jammer dat dat zo gaat is helaas zeer herkenbaar men belt dan dagelijks kan je morgen weer werken? als je geen koorts meer hebt kan dat wel.
Nou ziek hem maar goed uit anders ben je met een paar weken weer aan de beurt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 10:08
 
MARIAN519 schreef:
nee, daarom...jewilt soms niet zien hoe of ie eruit ziet..

ik heb een andere..én goede voornemens zie je? Knipoog smiley

oef gelukkig Lachende smiley Voelde me al een slecht mens die niet wekelijks de auto doet Knipoog smiley jij maakt mijn da Knipoog smiley weer goed ow das een andere topic Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 10:11
 
MARIAN519 schreef:
Herfst is regen he?..niks aan..

Winter daarentegen is kou..warmte én gezelligheid.... Lachende smiley
ja, ik kies wat jij kiest... Clown smiley

Ik ga voor beide, kan ook erg genieten van een flinke storm...en dan vooral niet de deur uit hoeven Lachende smiley Of met een storm naar het strand, uitwaaien en daarna warme chocolademelk Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 10:18
 
JOSINA022 schreef:
Ik ga voor beide, kan ook erg genieten van een flinke storm...en dan vooral niet de deur uit hoeven Lachende smiley Of met een storm naar het strand, uitwaaien en daarna warme chocolademelk Clown smiley

klinkt ook goed...storm én dan op het strand..of zomaar ergens in de open natuur....

maar dan wel een heerlijke warme grog... Knipoog smiley (schrijf ik dat goed zo Smiley die vol vragen zit )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 10:20
 
MARISKA601 schreef:
Moeten wij nog in een hel geloven in dit tijdperk!
Kunnen wij het ons veroorloven er niet meer in te geloven?

Niemand komt in de hel tenzij door zijn eigen toedoen. God straft niet, Hij wil ons redden en ons alle goeds geven.
Zolang wij hier zijn is er een weg terug en zullen wij alle hulp krijgen om het tij te keren.
Het enige wat nodig is, is berouw en de wil om het beter te doen, ook al lukt dat soms maar heel moeilijk en met vallen en opstaan.
Onze wil en ons berouw zijn de sleutels.

Bestaat de hel, Ja.
Velen zullen opmerken dat het een hersenspinsel is van de onwetende mens.
Het heeft dus weinig zin erin te geloven.
In dit hightech tijdperk is het niet meer gepast daar over te spreken.
Laten wij niet vergeten dat de moderne mens het vermogen heeft verloren om demonische machten te onderkennen.
Het is niet meer van deze tijd zogezegd.
Doordat dit vermogen is verdwenen is ook het geloof in de gevolgen van het kwaad weggezakt.
De decennialange inspiratie van de satan heeft zijn wrange vruchten afgeworpen. De hel of onderwereld wordt aangehaald in religieuze H.Schriften.
Het kan toch geen toeval zijn dat overal ter wereld - sinds duizenden jaren - de hel in de een of andere vorm wordt omschreven.

Nu is het zo dat een en ander erg symbolisch overkomt.
Maar deze symboliek is nodig omdat de mens de grootsheid van de werelden aan gene zijde niet kan bevatten.
Dit maakt het extra lastig om er waarde aan te hechten.
De boodschap te Fatima is een zeer ernstige. De afloop van WO I en WO II werden voorspeld.
De boodschap gaat over de gevolgen als wij blijven volharden in het kwaad.
Dat is ook de reden dat te Fatima zoveel nadruk op de hel werd gelegd.

Waarom moesten drie kinderen dit aanschouwen en hen traumatiseren.
Het antwoord is simpel.
Wij praten er niet graag over. Het maakt ons bang en verpest onze vrolijkheid.
God laat zien dat Hij zelfs de kinderen niet spaart om het te vertellen.
De kinderen te Fatima, die een blik in de hel mochten werpen, beschrijven het volgende tafereel, dat ook een symbolische is.
De schoonheid van de hemel die getoond werd is ook symbolisch. Waarom?
Omdat de grootsheid niet door ons kan worden bevat.
De kinderen zien een vuurzee. Daarin liggen demonen en mensenzielen ondergedompeld.
Het lijkt alsof zij doorzichtig zijn. Alsof het gloeiende zwarte en bruine kolen waren met een menselijke vorm.
Zij leken zonder gewicht en werden door het vuur en de rookwolken omhoog geworpen.
Er klonk gekerm en geschreeuw van pijn en wanhoop.
De duivels waren te onderscheiden aan hun beestachtig uiterlijk en weerzinwekkende vormen.
bron: Fatima 1917, van den Aardweg

Tegenstanders zullen beweren dat die taferelen zijn aangedikt om ons bang te maken.
Veel bronnen geven anders aan, zoals u hieronder kunt lezen.
Ook Vasula Reyden, een nuchtere volwassen vrouw uit gegoede kringen, mocht een blik in de hel werpen.
Het was vergelijkbaar met het tafereel uit Fatima.

Deze symboliek is een hulpmiddel om ons van de verschrikkingen te doordringen.
Er is een getuigenis van een Bijna Dood Ervaring, waarbij een blik in de hel werd geworpen.
De paniek en de angst waren van het gezicht van de stervende af te lezen.
Ook deze persoon rook zwavel, zag vuur en nam een afschuwelijke stank waar.

Enkele getuigenissen

Bekentenissen van Akabor, gevallen engel uit het koor der Tronen:
“Voor ons is het een sterke troef dat zo weinige priesters nog spreken over de hel.
De hel, in heel haar afgrijzen, moest op de muur afgebeeld staan.
Doch het ware gans onvoldoende om haar afgrijselijkheid uit te beelden.
Waar vindt ge nog een priester die predikt over hel, dood, vagevuur, of iets gelijkaardig?
Nog weinigen, zeer weinigen! Die weinigen zijn onvoldoende voor de mensenmassa op de weg naar de ondergang.”
bron: Maria dwingt de duivel tot bekentenissen.

Hun werking zal plaats grijpen bij middel van personen, gelegenheden en zaken.
Herken het gezicht van het kwaad dat onder u leeft.
De vogels uit hetzelfde nest zullen gewoonlijk samenhokken. Vlucht voor hen zoals voor de pest!
De afgrond gaapt, de boze geesten zijn op uw aarde losgelaten.
Zij weten over weinig tijd te beschikken en zij lopen rond zoals verscheurende wolven onder Onze schapen.
bron: Bayside 31 december 1974.

Bekentenis van de duivel Allida:
“Het zijn wijzelf die op bevel van de Heilige Drievuldigheid dit verkondigen hetgeen het Evangelie zo dikwerf herhaalt.
Uit te leggen hoe verschrikkelijk de hel is. Noch het Evangelie, noch alle mogelijke uitleg kunnen de vreselijkheid der hel weergeven.
En het zijn wij die iedereen, priesters en leken, ingeven dat de hel onbestaande is.”
bron: Maria dwingt de duivel tot bekentenissen.

Een bezetene tijdens de uitdrijving:
“Ik word verplicht het te verkondigen tegen wil en dank.
Zovelen geloven niet meer in de hel... maar ze is daar.
Er is een hel en ze is afgrijselijk!
Drijf me niet uit deze vrouw. Ik was comfortabeler in haar.
Zij werd verplicht een groot deel van mijn wanhoop in haar op te nemen.
Laat me nog enige tijd in die vrouw... Het is afschuwelijk voor mij in de hel. (hij hijgt en zucht.)
Wat dunkt u, het is veel afgrijselijker dan beneden.
Maar zeg het... verkondig het aan de jeugd, aan de ketters, volstrekt aan iedereen.
ER IS EEN HEL! En ze is donders vreselijk.
Had ik de Heilige Maagd gehoorzaamd en had ik die koord me niet rond de nek gelegd! Had ik gehoopt! Had ik gehoopt!
...Maar dit zeggen ze allen, de verdoemden wanneer ze bij ons terechtkomen. Maar dan is het te laat.
Ze geloofden er niet in, totdat het te laat was.
Ze komen, de duivels komen me halen (hij kreunt en schreeuwt wanhopig).
Daar zijn ze... Vaarwel, vaarwel, gelukkige mensen...gelukkigen. Ik ga...
Omdat ik verplicht word (hij weent en huilt hartverscheurend.)”
bron: Een duivel spreekt

Visioen van Veronica Lueken te Bayside:
“Ik zie beneden een grote afgrond, een grote opening in de aarde.
Mijn God! Het is verschrikkelijk diep en gevuld met rook, als een mondprop zo verstikkend.
Er gaat een vreselijke stank van uit; als een mengsel van zwavel en van een erge rottigheid.”
Onze Lieve Vrouw zegt:
“Mijn kind verkondig het aan de wereld dat de satan zijn dwalingen onder u verspreid heeft.
Hij tracht u de waarheid te ontnemen van het bestaan van zijn rijk, de hel!”
bron: Dringende vermaningen te Bayside New York

Ik ben daaronder in een afschuwelijke hoek.
Ach...Ach verkondig het aan ieder; die afschuwelijke hoek.
Leef eerlijk, wees rechtvaardig!
Om de liefde van GOD, doet alles om in de Hemel te geraken, zelfs al moest ge duizend jaren gemarteld worden.
Blijf volhouden, houd goed vol! De hel is afschuwelijk.
Niemand weet hoe vreselijk! Veel gruwelijker dan ge meent...schrikwekkend.

bron http://www.blijf-bij-uzelf.nl/religie/religie.html

Denk dat we zeker in dit tijdperk in de Hel moeten geloven, kijk naar alles wat er gebeurt, wat mensen elkaar aandoen.
Er wordt overal ter wereld moord en doodslag gepleegd,waar anders dan naar de hel zouden deze mensen die dat doen heen gaan?
Niet naar de hemel of ze moeten tijdens een gevangenis straf compleet veranderen en al hun zonden beleiden, en de Heere aannemen als een waarachtig God.
Maar de bijbel is hier in duidelijk in.

Matt 5: 22 Maar Ik zeg u: Een ieder, die in toorn leeft tegen zijn broeder, zal vervallen aan het gerecht. Wie tot zijn broeder zegt: Leeghoofd, zal vervallen aan de Hoge Raad, en wie zegt: Dwaas, zal vervallen aan het hellevuur.
Hier wordt het volgende mee bedoeld: wanneer je je alleen maar met je broeder bezig houdt en je jezelf niet verandert, eindig je tenslotte in het eeuwige oordeel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 10:22
 
ERIKA129 schreef:
oef gelukkig Lachende smiley Voelde me al een slecht mens die niet wekelijks de auto doet Knipoog smiley jij maakt mijn da Knipoog smiley weer goed ow das een andere topic Geschokte, onthutste smiley

Wel, je kunt je mooiste moment onder allerlei omstandigheden hebben en ook onder alle topics... Knipoog smiley

ik ga nu wel eerst effe bezig...anders wordt het nog niets..
en om on-topic te blijven...het ziet er hier veelbelovend uit....al lekker warm..én zonnig.. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 10:23
 
ERIKA129 schreef:
oef gelukkig Lachende smiley Voelde me al een slecht mens die niet wekelijks de auto doet Knipoog smiley jij maakt mijn da Knipoog smiley weer goed ow das een andere topic Geschokte, onthutste smiley

Wel, je kunt je mooiste moment onder allerlei omstandigheden hebben en ook onder alle topics... Knipoog smiley

ik ga nu wel eerst effe bezig...anders wordt het nog niets..
en om on-topic te blijven...het ziet er hier veelbelovend uit....al lekker warm..én zonnig.. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SWEETLADY943





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 10:31
 
JOLAN931 schreef:
Grace en Sjaak zijn oud CM leden.
Vandaag stappen zij samen in het huwelijksbootje.
Weer een bewijs dat CM werkt.
Dit topic is bedoeld voor hun oude bekenden op CM en voor een ieders felicitaties

Beste Sjaak en Grace,

Ik wens jullie heel veel geluk met jullie huwelijk.
Jullie schitterde van geluk en blijdschap en t zonnetje straalde er mooi bij.

De dienst was erg mooi, en bruidstaarten waren heerlijk
Ik ben blij dat ik dit mee mocht maken.

Lieve Grace, ik zie je liefdevol bruidsboeket nog "dromend" vliegen, naar... ja dat verklap ik maar niet Knipoog smiley

Veel liefs, Sweets
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 10:37
 
Grog is een alcoholische mengdrank gemaakt van water en rum. De drank is geïntroduceerd bij de Royal Navy door admiraal Edward Vernon op 21 augustus 1740. Moderne versies van de drank bevatten soms: citroensap, limoensap, kaneel of suiker om de smaak te verbeteren. Rum met water stond ook wel bekend als 'bumboo', deze vorm was erg populair bij piraten en handelaren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEIGAAF254





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 10:44
 
Je kunt via dat eerste mailtje nog een keer inloggen en kijken of diegene alsnog heeft aangemeld / ingelogd heeft....

Oscar
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 10:45
 
Ook op het forum wil ik jullie, Grace en Sjaak, feliciteren met jullie ja woord.
Het was een schitterende dag vol met mooie herinneringen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2749 2750 2751 2752 2753 2754 2755 ... 6194 Volgende
Pagina 2752 van 6194