ChristianMatch
 


Forum

Berichten van INGE750
ChristianMatch forum index » Berichten van INGE750
Auteur Bericht
INGE750 (44)





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 december 2011, 18:37
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.
 
MARIO216 schreef:
Zaterdag 3 december, Psalm 139: 7-12; Gij zult er zijn.

En dan is het zomaar: Pasen! Pasen in december? Pasen bij de nadering van kerst? Jazeker, dankzij de psalm van vandaag is het zomaar even Pasen. De dichter weet zich omringd door de goedheid van God. Hij beseft: waar ik ga of sta, overal is de Eeuwige. Zou ik als een vogel naar de hemel vliegen, ik tref daar de Allerhoogste aan. Zou ik als een vis de diepte van de oceaan doorzoeken, ook daar zal de Allerhoogste zich aan mij openbaren. En als de dichter dan zo tot in de verste schuilhoeken Gods nabijheid bespeurt, ziet Hij zelfs in de plaats waarvan je zou denken dat God er niet kan wonen. ‘Lag ik neer in het dodenrijk – u bent daar.’
Nu zou je een complete Bijbelstudie kunnen houden over de vraag wat hier precies wordt bedoeld. De schimmige onderwereld waarin de geesten van de gestorvenen ronddwalen? Het graf waarin ons uitgeleefde lichaam ooit begraven wordt? De antwoorden op deze vragen kunnen mij nu niet boeien. Ik houd mij alleen voor ogen dat de psalm gelooft dat God in zelfs ná de dood aanwezig is. ‘U bent daar!’ Als een triomfkreet wordt het hier uitgeroepen. Alsof God het zelf niet een weten zou, Hij mag het nu horen: ‘U bent daar!’ Hoe zal het ook zijn zal, straks, als je de ogen gesloten hebt: bovenwereld of onderwerld, hemels leven of slapen tot de jongste dag, God is daar! Sinds Pasen, sinds het moment waarop de Opgestane neerdaalde in dat dodenrijk, is het zelfs daar niet volstrekt donker meer. Boven- en onderwereld mogen het weten: het licht van de verrijzenis belooft ons leven!

Waar vlucht ik voor uw aangezicht?
Al steeg ik op ’t hemels licht,
al daald’ ik tot de doden af,
Gij zult er zijn, zelfs in het graf.
Gij blijft bij mij, God, in alle dingen,
Altijd en overal omringen.

Weer een mooi stukje Mario! Dank je wel.

[i]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGE750 (44)





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 november 2011, 19:16
BerichtOnderwerp: 19 november optreden praiseband Xing te Kampen
 
RENATE619 schreef:
Vanuit mijn kerk is de volgende avond georganiseerd. Ik zou het echt heel leuk vinden als we de kerk vol krijgen. Daarom wil ik het hier ook onder de aandacht brengen.

Praiseband Xing treed 19 november op in de Bazuinkerk te Kampen
Toegang: gratis
Aanvang: 19.00 uur

Locatie: Cello 1

Iedereen is van harte welkom!!!

Waar is die bazuinkerk precies, Renate? Heb je een adres?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGE750 (44)





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 22:00
BerichtOnderwerp: 9/11
 
MARIO216 schreef:
Het was toen toch maandag ?????????????

Nee, het was een dinsdag. Die dag vierde ik mijn 22e verjaardag. Ik kreeg die dag de sleutel van mijn eerste huisje en het beloofde een prachtige verjaardag te worden. We hadden net het huisje bekeken en waren weer terug bij mijn ouders. We zaten aan de koffie met gebak. En de telefoon ging. Mijn broer uit Canada. Ik vond het heel attent dat hij zo vroeg in de morgen (bij hem was het 8 uur 's ochtends, al aan mijn verjaardag dacht.
Maar hij feliciteerde mij niet, maar zei alleen: Zet de televisie aan. Ik vond dat raar, hoe wist hij nu wat er bij ons op de televisie was. Samen keken we toe hoe het tweede vliegtuig de toren invloog. Het was alsof we naar een slechte film keken, maar ik wist direct dat het echt was. Een verschrikkelijk moment, dat ik mijn leven niet meer zal vergeten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGE750 (44)





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 21:38
BerichtOnderwerp: Welke bijbel lezen we?
 
JOLAN931 schreef:
Even een vraagje uit pure vrouwelijke nieuwsgierigheid... Engeltje smiley
Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke bijbel we thuis lezen

Ik lees sinds kort uit de jongerenbijbel / NBV. Ik las altijd de NBG, maar ik ben nu erg blij met deze bijbel. Er staan veel verklarende stukjes tussendoor, over de situatie waarom iets geschreven is, gebruiken uit die tijd, etc. Erg verhelderend!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGE750 (44)





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 09:04
BerichtOnderwerp: Loterij
 
JOLAN931 schreef:
Wat ik er van vind?

Ergens wel een beetje hypocriet. Maar zijn dit niet heel veel dingen in het leven? Ik heb zelf ook wel een paar van die hypocriete standpunten, maar je moet ergens je grenzen stellen om niet van kwaad tot erger te gaan. Ik denk dat iedereen wel zoiets heeft waarin hij/zij niet rechtlijnig is, en dat zie ik niet als verkeerd, maar als het stellen van grenzen voor jezelf.

Dat het tegenstrijdig is, ben ik met je eens. Daarom had ik het er ook bij gezet. Ik ben mij daarvan bewust, maar vind het voor mijzelf te verantwoorden.
Ik bedoelde eerder wat je vind van een kerk die op een bazaar een rad van fortuin laat draaien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGE750 (44)





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: donderdag 1 september 2011, 22:17
BerichtOnderwerp: Loterij
 
LEANDRAQK595 schreef:
hoi Jolanda, zo te lezen heb je een leuke discussie opgewekt. inmiddels wordt er al over van alles gesproken,...en ik vraag me af of jij je antwoord al hebt? Lachende smiley
Ik denk dat jij de enige bent die een antwoord heeft. gelukkig leven wij niet meer onder de wet, maar onder de genade. en ik moest denken aan de volgende tekst:

1 Korinthe 6:12
"alle dingen zijn mij geoorloofd, maar niet alle dingen zijn nuttig."

Als jij dicht bij jezus leeft en als jij vrede in je hart heb bij de dingen die je doet dan is het goed. En als Hij het niet met je eens is met wat je doet, en je blijft dicht bij hem leven, dan maakt hij het je echt wel duidelijkKnipoog smiley

succes!

Wat een mooi antwoord! Ik heb wel eens een lot gekocht, maar op de één of andere manier voelt het meespelen met een loterij voor mij niet goed. Het maakt mij onrustig, dus koop ik maar geen loten meer.

Hoewel... op de bazaar van onze kerk koop ik dan wel weer lootjes voor het rad van fortuin, omdat ik weet dat ik daarmee de pot van de kerk spek. Knipoog smiley Wat vinden jullie daar dan van?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGE750 (44)





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 19:56
BerichtOnderwerp: De bijbel als absolute waarheid
 
FRANKT627 schreef:
Dit is een vraag, geen overbodige vraag hoor, die al eerder aan bod kwam in verschillende topics.

Dit is mijn eerste bijdrage op dit forum, dus het kan maar zo zijn dat mijn reactie al eens eerder door iemand anders in een ander topic is weergegeven. Toch wil ik reageren:

Ik zie de bijbel als de absolute waarheid. Natuurlijk is de bijbel in een periode geschreven waarin mensen heel anders leefden dan wij nu. Maar de bijbel is meer dan een geschiedenisboek, het is een levensgids.

Het maar niet meer lezen van verhalen, omdat ze niet 'van deze tijd' zouden zijn, daar kan ik niet achter staan. De bijbel is ons gegeven als een gift van God. Weliswaar geschreven door mensen, maar zij hebben altijd de woorden gekregen van de Geest van God. En God spreekt door die oude woorden ons nog steeds aan. Aan ons de schone taak om door middel van studie erachter te komen wat er nu mee te doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van INGE750
Pagina 1 van 1