| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: woensdag 7 september 2011, 21:37
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Slechtste moment vd dag: Mn dochter van 11 maanden die weigert mn autosleutel terug te geven en nadat ik met brute kracht MIJN bmw-sleutel terugpakte, ging gillen als een nepalese overdwars gestreepte berglama met witte spikkels in barenswee.
Dat beloofd nog wat als die dr rijbewijs heeft...  |
Kijk aan ze lijkt niet alleen op dr pa Maar ze maakt ook hetzelfde geluid Oei arme annette twee van dat soort in 1huis
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: woensdag 7 september 2011, 21:39
|
|
|
|
Mijn moeder was Jarig die dag( en is ze gelukkignog steeds) Maar kan niet zeggen dat we een fijne verjaardag hebben gevierd! Je bleef tv kijken en de beelden herken je nu nog steeds.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: woensdag 7 september 2011, 21:42
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Natuurlijk was jij de enige Frank!!!!!!!!!!!!!!!! Denk je dat er IEMAND...anders is geweest die deze vriendelijke hartelijke Jose een kaart heeft gestuurd??? |
Denk dat tie alle namen wil weten Laat ik die nu hebben... en laat ik die nu niet met hem delen Ach jong wat zeide gij weer nieuwsgierig. Zou bijna net als een kleind kind zeggen nananananaaaaaaaaaaa
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
Berichten: 341
|
Geplaatst: woensdag 7 september 2011, 21:45
|
|
|
|
Ik zal het nooit vergeten..... Mijn jongste dochter was kort daarvoor geboren: 5 september. We vierden feest, de kraamhulp was er nog en ik kwam beneden....de t.v stond aan en ik kon niet geloven wat mijn ogen zagen. Het feest van haar geboorte was in één klap over. Ik zie mezelf nog zitten...nog niet in de kleren, ochtendjas aan...een klein babytje tegen me aangedrukt...huilend...om die absolute horror-beelden. Nu nog, elk jaar, als we haar verjaardag vieren, en dat hebben we dus afgelopen maandag weer gedaan, komen de beelden van toen naar boven, ze staan op mijn netvlies gebrand.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: woensdag 7 september 2011, 21:46
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Denk dat tie alle namen wil weten Laat ik die nu hebben... en laat ik die nu niet met hem delen Ach jong wat zeide gij weer nieuwsgierig. Zou bijna net als een kleind kind zeggen nananananaaaaaaaaaaa  |
Je kunt natuurlijk ook zeggen dat er meer mensen waren die geen kaart hebben gestuurd dan dat er mensen waren die wel een kaart hebben gestuurd En gezien het aantal leden dat CM heeft is dat, geloof ik, maar goed ook
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
Berichten: 1417
|
Geplaatst: woensdag 7 september 2011, 21:52
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ELISE438
|
Berichten: 19
|
Geplaatst: woensdag 7 september 2011, 21:53
|
|
|
|
Vraag van vandaag :)
Noem jij je ouders bij de voornaam of zeg je nog altijd mam of pap of zo? Of noemen je kinderen je bij de voornaam of zeggen ze nog altijd mama en papa ongeacht hoe oud je bent.
Ik noemde mijn moeder de laatste weken een paar keer bij de voornaam en deze dag kwam ze er op terug dat ze het niet fijn vond dat ik haar bij de voornaam noem. Ik was een beetje verbaast eigenlijk omdat ik het wel prettig vind. Mijn moeder is 57 en ik ben 37 jaar.
Hoe sta jij hierin? Als ouder naar je kinderen? en als kind naar je ouders toe? En heeft leeftijd hier iets mee te maken?
Ik ben erg benieuwd.
Groet, Aranka
Laatst aangepast door
|
ELISE438
|
op dinsdag 13 september 2011, 08:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
Berichten: 4992
|
Geplaatst: woensdag 7 september 2011, 21:58
|
|
|
|
|
Pa q.c. ma
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: woensdag 7 september 2011, 22:03
|
|
|
|
|
Mijn ouders zijn al wat ouder (70 en 74) en ik zeg wel eens "je" en "jij", maar bij hun voornaam, dat zeker niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
Berichten: 341
|
Geplaatst: woensdag 7 september 2011, 22:05
|
|
|
|
Mijn ouders leven niet meer maar toen dat nog wel het geval was, was de naam die ik hen gaf niet het belangrijkste voor hen. De manier waaróp het gebeurde, dát vonden ze belangrijk! Mijn moeder zei: je kunt me met 'u' aanspreken of met 'mama'...en er tóch minachting inleggen. 'k Heb liever dat je me met liefde Henny noemt, dan op een lelijke manier met 'mama'. Ik vond dat wel mooi eigenlijk en sprak haar ook regelmatig aan bij haar voornaam, maar meestal gewoon met 'mam'.
Mijn eigen kinderen hebben tal van namen voor me en ik hoor het met een dikke grijns aan..omdat ik weet hóé ze het bedoelen en dat dat goed is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
Berichten: 1663
|
Geplaatst: woensdag 7 september 2011, 22:12
|
|
|
|
| ELISE438 schreef: | Vraag van vandaag :)
Noem jij je ouders bij de voornaam of zeg je nog altijd mam of pap of zo? Of noemen je kinderen je bij de voornaam of zeggen ze nog altijd mama en papa ongeacht hoe oud je bent.
Ik noemde mijn moeder de laatste weken een paar keer bij de voornaam en deze dag kwam ze er op terug dat ze het niet fijn vond dat ik haar bij de voornaam noem. Ik was een beetje verbaast eigenlijk omdat ik het wel prettig vind. Mijn moeder is 57 en ik ben 37 jaar.
Hoe sta jij hierin? Als ouder naar je kinderen? en als kind naar je ouders toe? En heeft leeftijd hier iets mee te maken?
Ik ben erg benieuwd.
Groet, Aranka |
Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit mn ouders bij hun voornaam ga noemen. Misschien ligt het aan mn opvoeding, maar ik een beetje onbeschoft overkomen om dat de doen. Mijn kinderen mogen het dus ook absoluut niet. Ik probeer ze ook nog netjes aan te leren volwassenen met u aan te spreken, als zitten we daar momenteel een beetje met een cultuurverschil (hier in duitsland zeg je juist jij tegen je ouders, opa en oma, ooms en tantes) dus dat lukt niet altijd.
Mn moeder is mn moeder, en verdient het om met deze titel aangesproken te worden. Een moeder is onvervangbaar (net als een vader), ik zou het ook niet kunnen om ooit mama tegen iemand anders te zeggen. Dat verwacht ik dus ook niet van mn eigen kinderen. Ondanks dat er geen contact met hun vader is, is hij nog altijd hun papa, en is hun stiefvader gewoon pieter.
Ik weet dat het tegenwoordig modern is om als vriendin met je dochter om te gaan, maar in dit geval ben ik graag ouderwets.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ADELAAR559
|
Berichten: 61
|
Geplaatst: woensdag 7 september 2011, 22:47
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het laatste halfjaar hebben we vijf uitjes in het Noorden georganiseerd. Verder kun je geïrriteerd raken over mijn opmerking over CM en reizen, maar je had toch van tevoren kunnen bedenken dat als je contacten wilt opdoen, ze niet allemaal in Groningen wonen? Tenslotte nog dit: er is een singlesdag geweest in het Noorden, dat was in de WZRV hallen te Zwolle. |
Zwolle in het noorden? Volgens welke atlas?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: woensdag 7 september 2011, 22:58
|
|
|
|
|
Wij leven niet om te geloven, maar we geloven om te leven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
Berichten: 341
|
Geplaatst: woensdag 7 september 2011, 23:05
|
|
|
|
| ADELAAR559 schreef: | Zwolle in het noorden? Volgens welke atlas?  |
Ja hoor, Zwolle hoort écht bij het Noorden! Qua (school)vakanties...qua weerbeeld..'t is écht zo, al zeggen 10 atlassen iets anders. Vanuit Zwolle ben je zó in het (hoge) Noorden...maar niet één,twee, drie in bijv. A'dam Hoe wou jij Zwolle noemen dan? Het midden? dus niet hè?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
Berichten: 868
|
Geplaatst: woensdag 7 september 2011, 23:08
|
|
|
|
Ik denk dat GOD aanbeden wil worden en als je dat doet dan kan er genezing komen ik kan alleen naar me zelf kijken want dat heb ik heel veel gedaan . Ik denk ook dat GOD een plan heeft met iedereen omdat HIJ ons allemaal kent. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: woensdag 7 september 2011, 23:09
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Slechtste moment vd dag: Mn dochter van 11 maanden die weigert mn autosleutel terug te geven en nadat ik met brute kracht MIJN bmw-sleutel terugpakte, ging gillen als een nepalese overdwars gestreepte berglama met witte spikkels in barenswee.
Dat beloofd nog wat als die dr rijbewijs heeft...  |
Geen zorgen Pieter .... tegen die tijd heeft madam wel heel andere wensen dan zo'n krakkemikkig BMW-tje van 18 jaar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: woensdag 7 september 2011, 23:11
|
|
|
|
Ik weet dat het tegenwoordig modern is om als vriendin met je dochter om te gaan, maar in dit geval ben ik graag ouderwets
Ben het helemaal met je eens Annette, Ik ben niet bevriend met mijn kinderen en dat wil ik graag zo houden....... En bij mijn voornaam? Nee hoor, komt niet in ze op..... 
Ik kan wel goed met ze trouwens......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 7 september 2011, 23:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ADELAAR559
|
Berichten: 61
|
Geplaatst: woensdag 7 september 2011, 23:20
|
|
|
|
| MARIA576 schreef: | Ja hoor, Zwolle hoort écht bij het Noorden! Qua (school)vakanties...qua weerbeeld..'t is écht zo, al zeggen 10 atlassen iets anders. Vanuit Zwolle ben je zó in het (hoge) Noorden...maar niet één,twee, drie in bijv. A'dam Hoe wou jij Zwolle noemen dan? Het midden? dus niet hè?  |
haha ..... ok ok .... dan zijn daar de meningen over verdeeld. Al is dat niet erg. Voor mijn eigen gevoel ligt het niet in het noorden en daarom ben ik ook dit topic begonnen.
Misschien ben ik de enige die graag iets dichterbij huis wil genieten van een single-event. Dat kan natuurlijk..... je ken nie wetuh!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 7 september 2011, 23:24
|
|
|
|
| ADELAAR559 schreef: | Zwolle in het noorden? Volgens welke atlas?  | Zwolle is heel goed bereikbaar vanuit Groningen, en je kunt nog heel laat terug als je wilt....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: woensdag 7 september 2011, 23:30
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | De volgende personen hopen mee te gaan:
Hannah 810, 38 jaar, regio 073 met pleegdochter van 5 jaar Tink 100, 43 jaar, regio 072 Marian 096, 49 jaar, regio 0184 Maria 576, 46 jaar, regio 038 Josina 022, 41 jaar, regio 030 Jacolien 247, 36 jaar, regio 030 Annette 050, 52 jaar, regio 0318 ( o.v.)
Visser 278, 44 jaar, regio 0113 Herman 388, 49 jaar, regio 078 Hanskamp186, 39 jaar, regio 0521 Mario 216, 38 jaar, regio 0180 (o.v.) Marcowaal200, 40 jaar, regio 0184 Marsjg 370, 43 jaar, regio 0346 (o.v.) Marcel 188, 45 jaar, regio 075 Jonasveve 733, 51 jaar, regio 070 Frankt627gaatnietmee, 47 jaar, regio 076 (ONDER VOORBEHOUD)
WIE GAAN ER NOG MEER MEE?.....ZAT. 19 NOV. ....STRAND SCHEVENINGEN |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ADELAAR559
|
Berichten: 61
|
Geplaatst: woensdag 7 september 2011, 23:34
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Zwolle is heel goed bereikbaar vanuit Groningen, en je kunt nog heel laat terug als je wilt.... |
Das niet het punt, zucht! Ik begon het topic met de vraag of er niet eens een singledag in het noorden georganiseerd kan worden--> Het geografische noorden. Niet meer, niet minder. Ik heb het niet over reisafstand gehad, ik heb het ook niet gehad over de reistijd. Gewoon een simpele vraag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
Berichten: 4863
|
Geplaatst: woensdag 7 september 2011, 23:41
|
|
|
|
Ook ik zal het niet vergeten nee..
De volgende dag zou mijn zoon jarig zijn.... Door al die berichten raakte alle voorbereidingen even naar de achtergrond ja...(Mama u maakt toch nog wel taart he???) Een van de 2 andere zonen had pas een mobieltje... Hij was niet thuis, en vond het geweldig interessant om via dat mobieltje mij op de hoogte te houden van wat er allemaal gebeurde...
Een dag die nooit vergeet nee...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
Berichten: 4863
|
Geplaatst: woensdag 7 september 2011, 23:51
|
|
|
|
Niet omdat ik me een een supermam of moeder voel..maar regelmatig merk ik dat de kinderen me nog heel netjes met U aanspreken!!!!! Het hoeft niet maar ik vind het wel heel fijn!!!!! Overigens was het thuis bij MIJN ouders ook netjes U..en bemerk ik dat ik mijn eigen moeder nog steeds zo aanspreek...
En nee, ze hebben ons nooit bij de voornaam genoemd. Een zekere eerbied moet er blijven denk ik.
In een heel vertrouwelijk gesprek zeggen ze JE... En nu de dochter hier alleen nog is is het gewoon...mams...of mam... En hebben we een heel serieus gesprek zegt ze netjes U.... Moet zeggen, ik ben er heel blij om!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
Berichten: 4047
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 00:07
|
|
|
|
toen ik mijn vader een keer "je" noemde zei hij; ehh..........MENEER "je" voor jou, he?
overigens spreek ik hen regelmatig met "je" aan en maken ze er geen probleem meer van; over het algemeen zal ik echterr het "u" gebruiken. en bij de voornaam noemen? k was nog niet op het idee gekomen, eigenlijk!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 00:08
|
|
|
|
Ik spreek mijn moeder over het algemeen aan met Mam, en mij vader met Pa. Soms, spottenderwijs noem ik mijn moeder weleens bij haar doopnaam(die ze afschuwelijk vind) of tante...(doopnaam). Dit is een enkele keer plagenderwijs, die ook iedereen weet hoe het is bedoeld. In de meeste gesprekken zeg ik je tegen hen, dit is er de laatste jaren, nadat ik zeer intensief contact met hen heb gehad zo gegroeid, maar als ik het bewust doe zeg ik altijd U.
Ik vind een zeker respect naar je ouders toe heel belangrijk. Ook mijn kinderen zeggen regelmatig je tegen me, gecombineerd met mamma, mamsie, mamske of iets dergelijks. Maar ze weten ook dat als ze boos of brutaal zijn dat ik pertinent met U aangesproken wil worden. Simpelweg omdat Jij bent..... veel onbeschofter klinkt als: ik vind u.....
Mijn vriend noemen ze bij zijn voornaam, gecombineerd met je en U. Voor hem gelden de zelfde regels als voor mij. Verder opa, oma, ooms tantes is hier gewoon U. Dit klinkt respectvoller, en ik vind het belangrijk dat mijn kinderen goede manieren hebben tenopzichte van volwassenen.
ik zou me er niet prettig bij voelen als ik mijn ouders bij hun voornaam zou moeten noemen. Evenmin als ik het prettig vind als mijn kinderen dat bij mij zouden doen. Ik wil graag hun vriendinmoeder zijn, maar MET respect. Ik mag met regelmaat horen: Mam, U bent de liefste moeder van de hele wereld... Voor mij een bevestiging dat je een prima vriendinmoeder kunt zijn zonder te jijen en te jouwen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 00:14
|
|
|
|
Ik ben het inderdaad nooit meer vergeten. Mijn oudste dochter was net geboren, en ik lag boven op bed haar te voeden toen mijn exschoonmoeder binnenkwam met dit vreselijke nieuws. Nadat ze wegging zijn we voor de tv gegaan en hebben alle nieuws uren lang gevolgd.
Deze week op 11/9 is mijn broer in Washington. Waarschijnlijk aanwezig bij een van de vele speechen die daar gehouden worden. Afgelopen week was hij bij de Twintowers, waar de bouw al zover is(en nog lang niet klaar) dat het nu alweer boven andere gebouwen uitsteekt. Het lijkt me indrukwekkend om daar bij aanwezig te zijn rond deze tijd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
Berichten: 1331
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 00:17
|
|
|
|
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 18 september 2011, 10:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
Berichten: 4863
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 00:32
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Slechtste moment vd dag: Mn dochter van 11 maanden die weigert mn autosleutel terug te geven en nadat ik met brute kracht MIJN bmw-sleutel terugpakte, ging gillen als een nepalese overdwars gestreepte berglama met witte spikkels in barenswee.
Dat beloofd nog wat als die dr rijbewijs heeft...  |
Heb ik een hele goede tip voor je...(veel kinderen zijn gek op sleutels)
Ga naar een sleutelmaker...en vraag hem om mislukte sleutels... Maak daar een bos van met een of ander rinkeldingetje eraan of met een keyecord..Je zult eens zien...Stapelgek zijn ze ermee... En geen gekrijs meer als jij je sleutels nodig hebt!!!
Ik had een zoon die stapelgek was op autos en sleutels...(het werkte)
Bovendien kende hij met 2 jaar bijna alle automerken... Niemand geloofde het..tot hij in je auto zat.... Werkelijk geweldig omdat te zien en te horen!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
Berichten: 4863
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 00:38
|
|
|
|
Een kreet van een geheel andere strekking....
Ik krijg elke dag een dagelijkse gedachte via de mail...
Om deze moest ik lachen maar wel leuk....
WANNEER 2 OLIFANTEN VECHTEN HEEFT DAAR HET GRAS HET MEEST ONDER TE LIJDEN ________________________________________________ of deze... SLECHT WEER ZIET ER DOOR HET RAAM ALTIJD EEN STUK SLECHTER UIT...
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op donderdag 8 september 2011, 00:41
|
|
| Naar boven |
|
|