ChristianMatch
 


Forum

Het slechtste moment van vandaag
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2770 2771 2772 2773 2774 2775 2776 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: woensdag 7 september 2011, 21:37
 
PIETER649 schreef:
Slechtste moment vd dag:
Mn dochter van 11 maanden die weigert mn autosleutel terug te geven en nadat ik met brute kracht MIJN bmw-sleutel terugpakte, ging gillen als een nepalese overdwars gestreepte berglama met witte spikkels in barenswee.

Dat beloofd nog wat als die dr rijbewijs heeft... Geschokte, onthutste smiley

Kijk aan ze lijkt niet alleen op dr pa
Maar ze maakt ook hetzelfde geluid Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Oei arme annette twee van dat soort in 1huis Geschokte, onthutste smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: woensdag 7 september 2011, 21:39
 
Mijn moeder was Jarig die dag( en is ze gelukkignog steeds)
Maar kan niet zeggen dat we een fijne verjaardag hebben gevierd!
Je bleef tv kijken en de beelden herken je nu nog steeds.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: woensdag 7 september 2011, 21:42
 
ZEELAND736 schreef:
Natuurlijk was jij de enige Frank!!!!!!!!!!!!!!!!
Denk je dat er IEMAND...anders is geweest die deze vriendelijke hartelijke Jose een kaart heeft gestuurd???

Denk dat tie alle namen wil weten Knipoog smiley
Laat ik die nu hebben... en laat ik die nu niet met hem delen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Ach jong wat zeide gij weer nieuwsgierig.
Zou bijna net als een kleind kind zeggen nananananaaaaaaaaaaa Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: woensdag 7 september 2011, 21:45
 
Ik zal het nooit vergeten.....
Mijn jongste dochter was kort daarvoor geboren: 5 september. We vierden feest, de kraamhulp was er nog en ik kwam beneden....de t.v stond aan en ik kon niet geloven wat mijn ogen zagen. Het feest van haar geboorte was in één klap over.
Ik zie mezelf nog zitten...nog niet in de kleren, ochtendjas aan...een klein babytje tegen me aangedrukt...huilend...om die absolute horror-beelden.
Nu nog, elk jaar, als we haar verjaardag vieren, en dat hebben we dus afgelopen maandag weer gedaan, komen de beelden van toen naar boven, ze staan op mijn netvlies gebrand.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: woensdag 7 september 2011, 21:46
 
ERIKA129 schreef:
Denk dat tie alle namen wil weten Knipoog smiley
Laat ik die nu hebben... en laat ik die nu niet met hem delen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Ach jong wat zeide gij weer nieuwsgierig.
Zou bijna net als een kleind kind zeggen nananananaaaaaaaaaaa Coole smiley met zonnebril

Je kunt natuurlijk ook zeggen dat er meer mensen waren die geen kaart hebben gestuurd dan dat er mensen waren die wel een kaart hebben gestuurd Knipoog smiley
En gezien het aantal leden dat CM heeft is dat, geloof ik, maar goed ook Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: woensdag 7 september 2011, 21:52
 
Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELISE438





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: woensdag 7 september 2011, 21:53
 
Vraag van vandaag :)

Noem jij je ouders bij de voornaam of zeg je nog altijd mam of pap of zo?
Of noemen je kinderen je bij de voornaam of zeggen ze nog altijd mama en papa ongeacht hoe oud je bent.

Ik noemde mijn moeder de laatste weken een paar keer bij de voornaam en deze dag kwam ze er op terug dat ze het niet fijn vond dat ik haar bij de voornaam noem. Ik was een beetje verbaast eigenlijk omdat ik het wel prettig vind. Mijn moeder is 57 en ik ben 37 jaar.

Hoe sta jij hierin? Als ouder naar je kinderen? en als kind naar je ouders toe?
En heeft leeftijd hier iets mee te maken?

Ik ben erg benieuwd.

Groet,
Aranka


Laatst aangepast door
ELISE438
op dinsdag 13 september 2011, 08:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: woensdag 7 september 2011, 21:58
 
Pa q.c. ma
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: woensdag 7 september 2011, 22:03
 
Mijn ouders zijn al wat ouder (70 en 74) en ik zeg wel eens "je" en "jij", maar bij hun voornaam, dat zeker niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: woensdag 7 september 2011, 22:05
 
Mijn ouders leven niet meer maar toen dat nog wel het geval was, was de naam die ik hen gaf niet het belangrijkste voor hen. De manier waaróp het gebeurde, dát vonden ze belangrijk! Mijn moeder zei: je kunt me met 'u' aanspreken of met 'mama'...en er tóch minachting inleggen. 'k Heb liever dat je me met liefde Henny noemt, dan op een lelijke manier met 'mama'. Ik vond dat wel mooi eigenlijk en sprak haar ook regelmatig aan bij haar voornaam, maar meestal gewoon met 'mam'.

Mijn eigen kinderen hebben tal van namen voor me en ik hoor het met een dikke grijns aan..omdat ik weet hóé ze het bedoelen en dat dat goed is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: woensdag 7 september 2011, 22:12
 
ELISE438 schreef:
Vraag van vandaag :)

Noem jij je ouders bij de voornaam of zeg je nog altijd mam of pap of zo?
Of noemen je kinderen je bij de voornaam of zeggen ze nog altijd mama en papa ongeacht hoe oud je bent.

Ik noemde mijn moeder de laatste weken een paar keer bij de voornaam en deze dag kwam ze er op terug dat ze het niet fijn vond dat ik haar bij de voornaam noem. Ik was een beetje verbaast eigenlijk omdat ik het wel prettig vind. Mijn moeder is 57 en ik ben 37 jaar.

Hoe sta jij hierin? Als ouder naar je kinderen? en als kind naar je ouders toe?
En heeft leeftijd hier iets mee te maken?

Ik ben erg benieuwd.

Groet,
Aranka


Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit mn ouders bij hun voornaam ga noemen. Misschien ligt het aan mn opvoeding, maar ik een beetje onbeschoft overkomen om dat de doen.
Mijn kinderen mogen het dus ook absoluut niet. Ik probeer ze ook nog netjes aan te leren volwassenen met u aan te spreken, als zitten we daar momenteel een beetje met een cultuurverschil (hier in duitsland zeg je juist jij tegen je ouders, opa en oma, ooms en tantes) dus dat lukt niet altijd.

Mn moeder is mn moeder, en verdient het om met deze titel aangesproken te worden. Een moeder is onvervangbaar (net als een vader), ik zou het ook niet kunnen om ooit mama tegen iemand anders te zeggen. Dat verwacht ik dus ook niet van mn eigen kinderen.
Ondanks dat er geen contact met hun vader is, is hij nog altijd hun papa, en is hun stiefvader gewoon pieter.

Ik weet dat het tegenwoordig modern is om als vriendin met je dochter om te gaan, maar in dit geval ben ik graag ouderwets.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: woensdag 7 september 2011, 22:40
 
http://youtu.be/oxHINji3eDs

http://youtu.be/KixIdKwMlwI
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ADELAAR559





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: woensdag 7 september 2011, 22:47
 
CHATULIEM619 schreef:
Het laatste halfjaar hebben we vijf uitjes in het Noorden georganiseerd. Verder kun je geïrriteerd raken over mijn opmerking over CM en reizen, maar je had toch van tevoren kunnen bedenken dat als je contacten wilt opdoen, ze niet allemaal in Groningen wonen? Tenslotte nog dit: er is een singlesdag geweest in het Noorden, dat was in de WZRV hallen te Zwolle.

Zwolle in het noorden? Volgens welke atlas? Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: woensdag 7 september 2011, 22:58
 
Wij leven niet om te geloven, maar we geloven om te leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: woensdag 7 september 2011, 23:05
 
ADELAAR559 schreef:
Zwolle in het noorden? Volgens welke atlas? Clown smiley

Ja hoor, Zwolle hoort écht bij het Noorden! Qua (school)vakanties...qua weerbeeld..'t is écht zo, al zeggen 10 atlassen iets anders. Vanuit Zwolle ben je zó in het (hoge) Noorden...maar niet één,twee, drie in bijv. A'dam
Hoe wou jij Zwolle noemen dan? Het midden? dus niet hè? Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: woensdag 7 september 2011, 23:08
 
Ik denk dat GOD aanbeden wil worden en als je dat doet dan kan er genezing komen ik kan alleen naar me zelf kijken want dat heb ik heel veel gedaan .
Ik denk ook dat GOD een plan heeft met iedereen omdat HIJ ons allemaal kent.
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: woensdag 7 september 2011, 23:09
 
PIETER649 schreef:
Slechtste moment vd dag:
Mn dochter van 11 maanden die weigert mn autosleutel terug te geven en nadat ik met brute kracht MIJN bmw-sleutel terugpakte, ging gillen als een nepalese overdwars gestreepte berglama met witte spikkels in barenswee.

Dat beloofd nog wat als die dr rijbewijs heeft... Geschokte, onthutste smiley


Geen zorgen Pieter .... tegen die tijd heeft madam wel heel andere wensen dan zo'n krakkemikkig BMW-tje van 18 jaar. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 7 september 2011, 23:11
 
Ik weet dat het tegenwoordig modern is om als vriendin met je dochter om te gaan, maar in dit geval ben ik graag ouderwets



Ben het helemaal met je eens Annette, Ik ben niet bevriend met mijn kinderen en dat wil ik graag zo houden.......
En bij mijn voornaam? Nee hoor, komt niet in ze op..... Verraste, verbaasde smiley

Ik kan wel goed met ze trouwens...... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 7 september 2011, 23:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ADELAAR559





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: woensdag 7 september 2011, 23:20
 
MARIA576 schreef:
Ja hoor, Zwolle hoort écht bij het Noorden! Qua (school)vakanties...qua weerbeeld..'t is écht zo, al zeggen 10 atlassen iets anders. Vanuit Zwolle ben je zó in het (hoge) Noorden...maar niet één,twee, drie in bijv. A'dam
Hoe wou jij Zwolle noemen dan? Het midden? dus niet hè? Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

haha ..... ok ok .... dan zijn daar de meningen over verdeeld. Al is dat niet erg. Voor mijn eigen gevoel ligt het niet in het noorden en daarom ben ik ook dit topic begonnen. Knipoog smiley

Misschien ben ik de enige die graag iets dichterbij huis wil genieten van een single-event. Dat kan natuurlijk..... je ken nie wetuh! Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 7 september 2011, 23:24
 
ADELAAR559 schreef:
Zwolle in het noorden? Volgens welke atlas? Clown smiley
Zwolle is heel goed bereikbaar vanuit Groningen, en je kunt nog heel laat terug als je wilt....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: woensdag 7 september 2011, 23:30
 
VISSER278 schreef:
De volgende personen hopen mee te gaan:


Hannah 810, 38 jaar, regio 073 met pleegdochter van 5 jaar
Tink 100, 43 jaar, regio 072
Marian 096, 49 jaar, regio 0184
Maria 576, 46 jaar, regio 038
Josina 022, 41 jaar, regio 030
Jacolien 247, 36 jaar, regio 030
Annette 050, 52 jaar, regio 0318 ( o.v.)


Visser 278, 44 jaar, regio 0113
Herman 388, 49 jaar, regio 078
Hanskamp186, 39 jaar, regio 0521
Mario 216, 38 jaar, regio 0180 (o.v.)
Marcowaal200, 40 jaar, regio 0184
Marsjg 370, 43 jaar, regio 0346 (o.v.)
Marcel 188, 45 jaar, regio 075
Jonasveve 733, 51 jaar, regio 070
Frankt627gaatnietmee, 47 jaar, regio 076 (ONDER VOORBEHOUD)

WIE GAAN ER NOG MEER MEE?.....ZAT. 19 NOV. ....STRAND SCHEVENINGEN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ADELAAR559





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: woensdag 7 september 2011, 23:34
 
CHATULIEM619 schreef:
Zwolle is heel goed bereikbaar vanuit Groningen, en je kunt nog heel laat terug als je wilt....


Das niet het punt, zucht! Gefrustreerde smiley
Ik begon het topic met de vraag of er niet eens een singledag in het noorden georganiseerd kan worden--> Het geografische noorden. Niet meer, niet minder. Ik heb het niet over reisafstand gehad, ik heb het ook niet gehad over de reistijd. Gewoon een simpele vraag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: woensdag 7 september 2011, 23:41
 
Ook ik zal het niet vergeten nee..

De volgende dag zou mijn zoon jarig zijn....
Door al die berichten raakte alle voorbereidingen even naar de achtergrond ja...(Mama u maakt toch nog wel taart he???)
Een van de 2 andere zonen had pas een mobieltje...
Hij was niet thuis, en vond het geweldig interessant om via dat mobieltje mij op de hoogte te houden van wat er allemaal gebeurde...

Een dag die nooit vergeet nee...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: woensdag 7 september 2011, 23:51
 
Niet omdat ik me een een supermam of moeder voel..maar regelmatig merk ik dat de kinderen me nog heel netjes met U aanspreken!!!!!
Het hoeft niet maar ik vind het wel heel fijn!!!!!
Overigens was het thuis bij MIJN ouders ook netjes U..en bemerk ik dat ik mijn eigen moeder nog steeds zo aanspreek...

En nee, ze hebben ons nooit bij de voornaam genoemd. Een zekere eerbied moet er blijven denk ik.

In een heel vertrouwelijk gesprek zeggen ze JE...
En nu de dochter hier alleen nog is is het gewoon...mams...of mam...
En hebben we een heel serieus gesprek zegt ze netjes U....
Moet zeggen, ik ben er heel blij om!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 00:07
 
toen ik mijn vader een keer "je" noemde zei hij;
ehh..........MENEER "je" voor jou, he? Clown smiley


overigens spreek ik hen regelmatig met "je" aan en maken ze er geen probleem meer van; over het algemeen zal ik echterr het "u" gebruiken.
en bij de voornaam noemen? k was nog niet op het idee gekomen, eigenlijk!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 00:08
 
Ik spreek mijn moeder over het algemeen aan met Mam, en mij vader met Pa.
Soms, spottenderwijs noem ik mijn moeder weleens bij haar doopnaam(die ze afschuwelijk vind) of tante...(doopnaam). Dit is een enkele keer plagenderwijs, die ook iedereen weet hoe het is bedoeld.
In de meeste gesprekken zeg ik je tegen hen, dit is er de laatste jaren, nadat ik zeer intensief contact met hen heb gehad zo gegroeid, maar als ik het bewust doe zeg ik altijd U.

Ik vind een zeker respect naar je ouders toe heel belangrijk. Ook mijn kinderen zeggen regelmatig je tegen me, gecombineerd met mamma, mamsie, mamske of iets dergelijks. Maar ze weten ook dat als ze boos of brutaal zijn dat ik pertinent met U aangesproken wil worden.
Simpelweg omdat Jij bent..... veel onbeschofter klinkt als: ik vind u.....

Mijn vriend noemen ze bij zijn voornaam, gecombineerd met je en U. Voor hem gelden de zelfde regels als voor mij.
Verder opa, oma, ooms tantes is hier gewoon U.
Dit klinkt respectvoller, en ik vind het belangrijk dat mijn kinderen goede manieren hebben tenopzichte van volwassenen.

ik zou me er niet prettig bij voelen als ik mijn ouders bij hun voornaam zou moeten noemen. Evenmin als ik het prettig vind als mijn kinderen dat bij mij zouden doen. Ik wil graag hun vriendinmoeder zijn, maar MET respect.
Ik mag met regelmaat horen: Mam, U bent de liefste moeder van de hele wereld... Voor mij een bevestiging dat je een prima vriendinmoeder kunt zijn zonder te jijen en te jouwen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 00:14
 
Ik ben het inderdaad nooit meer vergeten.
Mijn oudste dochter was net geboren, en ik lag boven op bed haar te voeden toen mijn exschoonmoeder binnenkwam met dit vreselijke nieuws.
Nadat ze wegging zijn we voor de tv gegaan en hebben alle nieuws uren lang gevolgd.

Deze week op 11/9 is mijn broer in Washington. Waarschijnlijk aanwezig bij een van de vele speechen die daar gehouden worden. Afgelopen week was hij bij de Twintowers, waar de bouw al zover is(en nog lang niet klaar) dat het nu alweer boven andere gebouwen uitsteekt. Het lijkt me indrukwekkend om daar bij aanwezig te zijn rond deze tijd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 00:17
 
VISSER278 schreef:


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 18 september 2011, 10:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 00:32
 
PIETER649 schreef:
Slechtste moment vd dag:
Mn dochter van 11 maanden die weigert mn autosleutel terug te geven en nadat ik met brute kracht MIJN bmw-sleutel terugpakte, ging gillen als een nepalese overdwars gestreepte berglama met witte spikkels in barenswee.

Dat beloofd nog wat als die dr rijbewijs heeft... Geschokte, onthutste smiley

Heb ik een hele goede tip voor je...(veel kinderen zijn gek op sleutels)

Ga naar een sleutelmaker...en vraag hem om mislukte sleutels...
Maak daar een bos van met een of ander rinkeldingetje eraan of met een keyecord..Je zult eens zien...Stapelgek zijn ze ermee...
En geen gekrijs meer als jij je sleutels nodig hebt!!!

Ik had een zoon die stapelgek was op autos en sleutels...(het werkte)

Bovendien kende hij met 2 jaar bijna alle automerken...
Niemand geloofde het..tot hij in je auto zat....
Werkelijk geweldig omdat te zien en te horen!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 00:38
 
Een kreet van een geheel andere strekking....

Ik krijg elke dag een dagelijkse gedachte via de mail...

Om deze moest ik lachen maar wel leuk....

WANNEER 2 OLIFANTEN VECHTEN
HEEFT DAAR HET GRAS HET MEEST ONDER TE LIJDEN
________________________________________________
of deze...
SLECHT WEER ZIET ER DOOR HET RAAM ALTIJD EEN STUK SLECHTER UIT...


Laatst aangepast door
ZEELAND736
op donderdag 8 september 2011, 00:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2770 2771 2772 2773 2774 2775 2776 ... 6194 Volgende
Pagina 2773 van 6194