ChristianMatch

Forum

Dit vraag ik me af vandaag..
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2773 2774 2775 2776 2777 2778 2779 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 14:15

JOSINA022 schreef:
Ik weet het verstandelijk best, maar het voelen hè? Het is/lijkt zo vaak zo onrechtvaardig en ik kan daar zo slecht tegen.

Maar bedankt voor je bemoedigende en lieve woorden!

Ik begrijp je vraag ook heel goed hoor Jose.....
Maar ik ben ook blij met de woorden van Jolan...

Ik kan ook ik een BUI...heel hard denken en voelen...of nog erger...het zeggen.
Terwijl ik beter weet...
Soms kan ik het ook zo moeilijk onder woorden brengen...
En dan ben ik weer blij met de woorden van Jolan...
Zie dat dan maar...OOK als een soort antwoord...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 14:28

ZEELAND736 schreef:
Ik begrijp je vraag ook heel goed hoor Jose.....
Maar ik ben ook blij met de woorden van Jolan...

Ik kan ook ik een BUI...heel hard denken en voelen...of nog erger...het zeggen.
Terwijl ik beter weet...
Soms kan ik het ook zo moeilijk onder woorden brengen...
En dan ben ik weer blij met de woorden van Jolan...
Zie dat dan maar...OOK als een soort antwoord...

Idd en dat is weer het mooie aan dit forum...altijd wel iemand die je dan helpt relativeren en je zo uit het dalletje helpt!
Naar boven

Auteur Bericht
ADELAAR559

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 14:53

Verduidelijking .......

Noord NL is in mijn ogen nog steeds:

Groningen
Friesland
Drenthe

Heb ik hiermee wat heldere informatie gegeven? Smiley die vol vragen zit Clown smiley
Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 15:01

Op dit moment vraag ik me even niets af...(dus offtopic..heb ik toestemming??? ff vragen....JA het mag)

Weet je waar ik heel vaak aan denk...

In tegenspoed geduldig???
Als ik heel eerlijk ben...NEE ik kan het niet!!!
In voorspoed dankbaar???
Tuurlijk...en wat voor beloften ik allemaal niet doe!!!!!
Voor het toekomende vertrouwen???
Mmmmmmm...ff nadenken...
Ja maar...mag ik dan even weten wat er komt???

Het geduld van Job dan maar te mogen hebben(Hebben jullie dat??)
En de wijsheid van Salomo...

Wetende dat ik ze beiden niet bezit.
Maar beiden waren het mensen met een rotsvast vertrouwen in God, en ze zijn er niet bedrogen mee uitgekomen!!!!

Zullen we dan maar veel bidden om het geduld van Job en de wijsheid van Salomo????
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 15:07

voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810, 38 jaar, regio 073, drie kinderen van 5, 5 en 6 jaar
zus van hannah, 41 jaar, regio 0180
Josina022, 41 jaar, regio 030 (komt met "taxi" marcowaal200?)
Maria576, 46 jaar, regio 038 (indien vervoer)
nel833, 50 jaar, regio 071
Susannah475, 45 jaar, regio 0318 (indien vervoer)
Thirza120, 30 jaar, regio 0318 (onder voorbehoud)
jakolien247 36jaar regio 030 (onder voorbehoud)

jonasveve, 51 jaar, regio 070
frankt627, 47 jaar, regio 076
hanskamp, 38 jaar, regio 0521
wimgroen841, 55 jaar, regio 0318
jan853, 51 jaar, regio 078, twee kinderen van 11 en 13 jaar
kwispel011, 66 jaar, regio 0172
thijs984, 35 jaar, regio 050 met kinderen
Ludovis284, 54 jaar, regio 0184 met dochter (onder voorbehoud)
marcel188 ,45jaar ,regio075.
Beun656, 37 jaar, regio 0341 (onder voorbehoud)
johan209, 36 jaar, regio 073
niceguy125, 43 jaar, regio 0570
marcowaal200, 40 jaar, regio 078 (heeft nog ruimte over in de auto.. Knipoog smiley )

marco, jij neemt jozina dus mee?

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 11 september 2011, 22:17
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 15:08

CROSSROAD317 schreef:
Ik denk dat je die vraag "beter" bij Judith kunt neerleggen Adelaar.

En wat is het geografische noorden ... als je er van uitgaat dat Amersfoort "midden" Nederland is ... Dan is Zwolle toch Noord-Nederland?

Uploaded with ImageShack.us

..
HELEMAAL OKE...CROSS

Ik woon in het zuiden...ook helemaal duidelijk nu..
Heel leuk kaartje trouwens!!!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 15:31

ZEELAND736 schreef:
Op dit moment vraag ik me even niets af...(dus offtopic..heb ik toestemming??? ff vragen....JA het mag)

Weet je waar ik heel vaak aan denk...

In tegenspoed geduldig???
Als ik heel eerlijk ben...NEE ik kan het niet!!!
In voorspoed dankbaar???
Tuurlijk...en wat voor beloften ik allemaal niet doe!!!!!
Voor het toekomende vertrouwen???
Mmmmmmm...ff nadenken...
Ja maar...mag ik dan even weten wat er komt???

Het geduld van Job dan maar te mogen hebben(Hebben jullie dat??)
En de wijsheid van Salomo...

Wetende dat ik ze beiden niet bezit.
Maar beiden waren het mensen met een rotsvast vertrouwen in God, en ze zijn er niet bedrogen mee uitgekomen!!!!

zullen we dan maar veel bidden om het geduld van Job en de wijsheid van Salomo????

Mooi gezegd, ik kan het alleen maar be-Amen!

Laatst aangepast door
JOSINA022
op donderdag 8 september 2011, 15:31
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 15:49

Mn kidsproof vijver is af Lachende smiley

Nog plantjes en vissen erin.....en dan tot volgende zomer wachten voor we erbij kunnen gaan zitten.

Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 16:02

ADELAAR559 schreef:
Verduidelijking .......

Noord NL is in mijn ogen nog steeds:

Groningen
Friesland
Drenthe

Heb ik hiermee wat heldere informatie gegeven? Smiley die vol vragen zit Clown smiley
Lachende smiley Knipoog smiley

Voor zover een "noorderling" uit het hoge noorden helder kan zijn ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik dacht altijd, dat als ik bij Zwolle de IJssel over was, dat ik dan in Noord NL was Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 16:43

ERIKA129 schreef:

En vrouwen zijn heel lief hoor Engeltje smiley

euh... mijn omschrijving zou eerder zijn: vrouwen hebben diep in zich verborgen eventueel ergens het vermogen om zich lief te gedragen.

in hoeverre dat zich lief gedragen van dit soort homo sapiens dan welgemeend is danwel fake, daar komt de gemiddelde manlijke homo sapiens vaak eerst later achter.

ik hoorde pas nog n verhaal van een man wiens vrouw de ene week nog zei: jochie, wat hou ik toch van je!! maar een week later was ze pleitte Twijfelende smiley

dus waarde erika... ik wens toch enige nuancering aan te brengen in jouw wel zeer pertinente stelling. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 16:48

PIETER649 schreef:
euh... mijn omschrijving zou eerder zijn: vrouwen hebben diep in zich verborgen eventueel ergens het vermogen om zich lief te gedragen.

in hoeverre dat zich lief gedragen van dit soort homo sapiens dan welgemeend is danwel fake, daar komt de gemiddelde manlijke homo sapiens vaak eerst later achter.

ik hoorde pas nog n verhaal van een man wiens vrouw de ene week nog zei: jochie, wat hou ik toch van je!! maar een week later was ze pleitte Twijfelende smiley

dus waarde erika... ik wens toch enige nuancering aan te brengen in jouw wel zeer pertinente stelling. Knipoog smiley

Ken jij dan ook dat verhaal van die man ...Pieter...die zei tegen zijn vrouw:"" Schat...ik zou niet weten hoe ik zonder jouw verder moest""
?????????????????????
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 16:56

ANNETTE792 schreef:

Nog plantjes en vissen erin.....en dan tot volgende zomer wachten voor we erbij kunnen gaan zitten.

Leuk!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 17:01

PIETER649 schreef:

T zal je vrouw maar wezen..... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 17:06

[quote=WILLEMIJN232]Je denkt dat maar je hebt er niet opgezeten dus je vult het erg in.......
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik yoga onschuldiger vind dan de roddel en achterklap die ik hier zo af en toe hoor.......
Laat mij maar lekker 1 x per week de krokodil , sprikhaan en de tijger doen.....en daarnaast kan ik prima christen zijn.......dus wat je zegt klopt niet.......
En nare ervaringen? Denk je dat mensen die met de kerk niet hebben???????[quote]

----

Voor jou mag yoga onschuldiger zijn dan roddel en achterklap, voor mij staat het bijna op één lijn. Ik vind yoga nog steeds een occulte bezigheid.

En ook al is yoga voor jou alleen maar ontspanning het neemt niet weg dat de achtergrond, van yoga en de houdingen die je aanneemt tijdens je uurtje yoga, weldegelijk een diepere betekenis hebben.

De dieren die je bijv. aanhaalt, krokodil, sprinkhaan en tijger, je noemt ze vast niet voor niets, zullen jouw totemdieren zijn. Door op internet, ik heb bewust niet gezocht op christelijke sites maar alleen op reguliere yoga sites, e.e.a. na te zoeken kwam ik erachter dat deze “houdingen” uit de hatha yoga voortkomen.

Hieronder een overzicht uit de verschillende yoga sites.

Het term hatha bestaat in het Sanskriet uit ha (zon) en tha (maan), wat verwijst naar het evenwicht tussen tegengestelden. Yoga betekent "juk", "verenigen", "beheersen". Yoga in zijn brede context, kan als volgt worden gedefinieerd: een hindoeïstische filosofie die leert de geest, het gevoel en het lichaam te beheersen, om daarmee de vereniging met God te bereiken.

Hatha yoga wordt vaak gezien als de weg van de kracht en is in het Westen vaak niet meer dan de lichamelijke oefening. In zijn oorspronkelijke uitoefening gaat het om meer dan alleen de puur fysieke aspecten, als kracht, gezondheid, souplesse en welbevinden en is het een zoektocht naar de vereniging van energieën binnen in de mens.

Hatha yoga wordt ook wel gezien als een weg die bestaat uit de brug tussen de wereld van binnen en van buiten, tussen het materiële en het spirituele en tussen het essentiële en het existentiële bestaan. De tegenstelling tussen zon en maan, komt in verschillende uitingen terug. Zo wordt de lucht die door het rechterneusgat naar binnen gaat "adem van de zon" genoemd, terwijl de "adem van de maan" door het linkerneusgat gaat. Het evenwicht tussen uitersten komt ook tot uitdrukking in bijvoorbeeld:

vrouwelijk / mannelijk
beweging / onbeweeglijkheid
inademing / uitademing
aanspannen / loslaten

Indiakundige Jean Herbert geeft de volgende definitie over Yoga:

"Yoga is de staat waarin de mens zich onder één juk met het Goddelijke bevindt, dat wil zeggen verbonden met het Goddelijke, zoals dit wordt uitgedrukt in het woord religie."

Met een kleine variant drukt het woord yoga de toestand uit, waarin de 'waarneembare mens' ook verbonden is met de 'wezenlijke mens', dat wil zeggen waarin de mens zijn ware aard heeft herkregen en er in overeenstemming mee leeft. Aldus Jean Herbert.

Bij het ontdekken van totems moet je eerst achterhalen of het een Levens Totem, Een Journey/Reis Totem, een Boodschap Totem of Schaduw Totem is. Alle totems zijn krachtig maar de betekenis die de totem brengt zal afhangen van jouw actie, afhankelijk van welk type totem naar jou toe is gekomen.

**Krokodil - Kracht; Overleven; Moederschap; Oer-energieën van geboorte; Initiatie.
**Sprinkhaan - Macht der stilte; Griezelige sprongen vooruit.
**Tijger - Passie; Kracht; Devotie; Sensualiteit; Nauwkeurigheid.

Yoga is een geheime wetenschap (Gupta Vidya), die niet in boeken kan uitgelegd worden. Yoga kan alleen door orale overdracht doorgegeven worden, omdat deze kennis gebaseerd is op "realisatie".

Enkele kernpunten binnen de (hatha)yoga:
**Een oneindige, dubbele energiestroom (Shiva and Shakti) is de fundamentele bouwsteen van je wezen. Er zijn twee in/uitgangen: één bevindt zich ca 15 cm boven je kruin en één bevindt zich in je bekkenbodem.
**Er zijn tien morele principes en idealen (Yama's and Niyama's) om je te helpen een juiste innerlijke houding te krijgen en in harmonie te komen met de natuur.
**Om de vele fysieke houdingen (Asana's) op een succesvolle wijze te beoefenen vermijd je te zweten, ondanks het strekken van je lichaam. Elke keer dat je oefent houd je de houding wat langer aan, zonder te bewegen. Je lichaam herstelt helemaal en wordt fit doordat bepaalde energiecentra (Cakra's) gestimuleerd worden en in harmonie (Sattva) gehouden worden.
**Er zijn acht technieken, die we energiecontrole oefeningen noemen (Pranayama's), om de kwaliteit en de kwantiteit van jouw energie tussen de twee in/uitgangen te herstellen. De oefeningen zorgen ervoor dat je tijdelijk gezond, soepel en sterk wordt.
**Er zijn elf technieken, energiezegels (Mudra's), om verschillende energie niveau's met elkaar te verbinden. Zo kun je altijd over voldoende energie beschikken om te leven, of om de kwaliteit van je leven te verbeteren.
**Er zijn vier verschillende soorten onthechting oefeningen (Pratyahara's) om controle te verkrijgen over je zintuiglijke en motorische organen. Deze helpen ook bij de controle van je gedachten, emoties en stemmingen.
**Er zijn vier stappen om een correcte concentratie (Dharana) te verwerven en vier soorten concentratie om een totale gezondheid en een hoger bewustzijn te verkrijgen.
**Echte meditatie (Dhyana) is het resultaat van concentratie, waarbij totale abstractie optreedt van elke gedachte, behalve één. Alleen vanuit deze toestand kan fysieke onsterfelijkheid bereikt worden, alsmede diverse occulte vermogens. De activiteit van je hersenen kan uiteindelijk gestopt worden.
**Er zijn twaalf verschillende soorten contemplaties (Samadhi's) om je hoger bewustzijn onder controle te krijgen. Ze laten je echte vreugde, liefde en vrede ontdekken en beleven. De activiteit van je hart kan uiteindelijk gestopt worden.
**Er zijn dertig verschillende soorten concentratie-meditatie-contemplatie oefeningen (Samyama's), die de hoogste technieken van Yoga vormen. Deze oefeningen openbaren je de werkelijkheid van vele verborgen paranormale vermogens die in je sluimeren. Ze leiden je naar Zelfrealisatie, Verlichting en Bevrijding.
**De verschillende technieken worden spontaan na vele jaren oefenen. De weg naar een eindeloze gelukzaligheid en een nieuwe magische wereld staat open. Je hoeft alleen nog maar een wens uit te spreken en het gebeurt.

Wat ik me afvraag, als het alleen maar voor de ontspanning is en verder geen betekenis heeft, waarom noemen mensen het dan yoga ?????
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 18:05

ANNETTE792 schreef:

Ziet er niet verkeerd uit!
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 18:53

ANNETTE792 schreef:

Is de reiger nú dan al langs geweest? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LIESKEN514

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 19:09

Iemand die me stevig vastpakt en me zegt dat het allemaal wel goed komt, zonder meteen de wens te hebben die persoon weer weg te duwen...
Naar boven

Auteur Bericht
LIESKEN514

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 19:10

eer uw vader en uw moeder... klopt
maar vader, verbitter uw kinderen niet

klopt ook..
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 19:13

CHATULIEM619 schreef:
Eigenlijk zou dit een leerzaam topic moeten zijn, waarin mensen uitleggen waarom ze het abbo niet verlengen

Of het zou een discussie topic moeten zijn, waarbij mensen aangeven waarom en we daar een gesprek over beginnen.
Maar om lol te gaan zitten maken op een topic, vind ik niet gepast. In mijn ogen is dit allesbehalve een loltopic. Maar jullie grijpen alle topics aan om lollig te kunnen doen.

Nou Chat, ik denk dat als de mensen hier moeten gaan uitleggen waarom ze niet meer verlengen , dat het dan ook gauw eenzijdig wordt.
Op dit moment zou ik niet meer dan 3 redenen kunnen aanvoeren:
1 men is de ware tegengekomen en is klaar met CM
2 men is het gewoon beu, zat, op CM (ze vinden er niks meer aan)
3 het is financieel niet meer haalbaar.

Visser , die nog een paar maanden de tijd heeft om te gaan denken over verlengen of niet
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 19:44

CROSSROAD317 schreef:
Voor zover een "noorderling" uit het hoge noorden helder kan zijn ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik dacht altijd, dat als ik bij Zwolle de IJssel over was, dat ik dan in Noord NL was Twijfelende smiley
Hoge Noorden is de Noordpool. Het is ronduit genant een Groninger als een inwoner van het hoge noorden te benoemen. Kom op zeg..Adam is hier nog geen 200 km vandaan!!!
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 19:45

Sterker nog: Scandinavië begint boven de IJssel.

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 19:47

CROSSROAD317 schreef:
Ik denk dat je die vraag "beter" bij Judith kunt neerleggen Adelaar.

En wat is het geografische noorden ... als je er van uitgaat dat Amersfoort "midden" Nederland is ... Dan is Zwolle toch Noord-Nederland?

Uploaded with ImageShack.us

..

even voor de goede orde het middelpunt van Nederland ligt in Lunteren in het bos Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Als we dan toch even topografische bezig zijn Clown smiley
En daardoor woon ik op een paar kilometer na midden in het land Knipoog smiley

Laatst aangepast door
ERIKA129
op donderdag 8 september 2011, 19:48
Naar boven

Auteur Bericht
MADED321

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 19:50

Komt een man in de winkel en hij vraagt aan de kassa dame:
"Mevrouw waar kan ik de tampons vinden?"
Waarop zij zegt: "In het derde pad Halverwege aan de rechterkant."
De man gaat de winkel in en komt even later bij de kassa met in zijn kar 5 kilo watten, 10 rollen verband en een rol touw.
De kassa dame kijkt naar de spullen en zegt: "Meneer, ik denk niet dat dit is wat uw vrouw bedoeld."
Waarop de man zegt: "Vorige vroeg ik aan mijn vrouw om een pakje sigaretten mee te nemen en zij kwam thuis met een pakje shag met voeitjes,
Nu gaat zij zelf ook maar draaien!"
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 19:53

LIESKEN514 schreef:
Iemand die me stevig vastpakt en me zegt dat het allemaal wel goed komt, zonder meteen de wens te hebben die persoon weer weg te duwen...

Hoi Lieskens,

Het klinkt zo jong als je bent dat je veel negatieve ervaringen hebt.
Sterkte hiermee.

Groetjes Erika.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 19:53

ANNETTE792 schreef:

Super!!
En wordt dan ook de BBQ erbij aangestoken? Kwijlende smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 19:56

PIETER649 schreef:

Mmmm nou vooruit ik zal hem nuanceren Clown smiley
Het zijn zal lieve vrouwen op de aarbol Knipoog smiley

Zo goed waarde Pieter Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 20:01

ERIKA129 schreef:
Super!!
En wordt dan ook de BBQ erbij aangestoken? Kwijlende smiley Clown smiley

ik zou er nu nog geen vis in zetten....daar mee zou ik wachten tot volgend jaar.....
eerst de zuurstof planten...en dan de gewone planten....veel succes en geniet ervan!!!
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 20:03

uiteindelijk is het droog geworden ....en jawel....eerst een waterig zonnetje, maar toch werd het een mooi eind van de dag....genieten!
Naar boven

Auteur Bericht
VANDAM845

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 20:06

[i]
goede avond iedereen,ik heb een punt van gebed voor jullie,
mijn vraag is voorbede te doen voor het volgende
twee vrouwen die ik ken hebben vaak last van ernstig vallen,
dit kan uren duren twee keer op een week is niks of zelfs op de dag zoals vandaag.
dus voorbidders
bidt aub
voor judihten ria dat ze ook de heer mogen leren kennen
gods zegen
vandam,martha,herman
dus het gebedsroom theam
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 8 september 2011, 20:24

ANNETTE792 schreef:

Mooie omgeving!

Gefeliciteerd!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2773 2774 2775 2776 2777 2778 2779 ... 6194 Volgende
Pagina 2776 van 6194