| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
Berichten: 1417
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 20:43
|
|
|
|
en volgens Google Earth is het een boerderij in de NOP.
wie heeft er gelijk?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 20:47
|
|
|
|
Het cm konijn zegt het volgende op haar vertrek:
Ik moet nodig wortels zoeken om een wintervoorraad aan te leggen voordat mijn winterslaap begint Hierdoor heeft ze geen tijd meer voor cm
Het blijft een konijn he doet waar ze zin in heeft
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
Berichten: 1331
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 21:04
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | even voor de goede orde het middelpunt van Nederland ligt in Lunteren in het bos Als we dan toch even topografische bezig zijn En daardoor woon ik op een paar kilometer na midden in het land  |
Klopt, er schijnt zelfs een paaltje te zijn exact op het centrum....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 21:06
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Het cm konijn zegt het volgende op haar vertrek:
Ik moet nodig wortels zoeken om een wintervoorraad aan te leggen voordat mijn winterslaap begint Hierdoor heeft ze geen tijd meer voor cm
Het blijft een konijn he doet waar ze zin in heeft  | Heb je het over een mens, of wordt dit een of ander nonsens verhaal???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
Berichten: 158
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 21:06
|
|
|
|
een oude dame overleed.
In haar laatste wilsbeschikkiing stond: Tijdens mijn begrafenis mag de kist alleen maar door dames worden gedragen.
Tijdens mijn leven hebben de mannen mij niet op handen gedragen, dan mogen ze het ook niet doen na mijn dood.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
Berichten: 1663
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 21:10
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Is de reiger nú dan al langs geweest?  |
Nee, al hadden we wel al een drenkeling. Gisteren dreef er een dode muis in rond
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
Berichten: 4992
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 21:14
|
|
|
|
Donderdag 8 september. Psalm 106: 1-5; Vreugde vinden.
Dan zal ik uw uitverkorenen gelukkig zien, vreugde vinden in de vreugde van uw volk, vervuld zijn van trots op uw liefste bezit.
Wie vreugde zoekt voor zichzelf, zal deze zelden vinden. Vreugde is als zand op het strand: wie denkt het in de vingers te hebben, is het al kwijt. Vreugde laat zich maar op één manier vinden. Vreugde kun je alleen bereiken in het zoeken en vinden voor de ander. Ook psalm 106 is een lang loflied. Ook deze psalm leert ons een lesje. Een geschiedenislesje. De palm beschrijft de reis van Israël door de woestijn, van uitgang tot ingang, van Egypte naar Kanaän: uittocht en intocht. De psalm wordt omlijst door een vrolijk halleluja, maar goedbeschouwd is de psalm zelf niet zo hooggestemd. Over Israëls dankbaar te zijn voor ontvangen zegeningen. Keer op keer steekt de onvrede de kop op, wordt er gemopperd, gemurmureerd. Met alle gevolgen van dien: ongeluk en ellende. En nu bidt de dichter dat het veranderen zal: dat God zijn volk zal redden uit een welverdiend oordeel. Dan zal hij vreugde vinden in de vreugde van zijn volk! Vreugde vinden in andermans vreugde – dat is de gebruikelijk gang van zaken in Gods koninkrijk. Echt blij word je alleen als je ziet dat keer op keer teleurgesteld. Gooi het roer eens om, gooi het eens over een andere boeg: zoek vreugde in de vreugde van een ander! Wie weet vind je dan een blijdschap die blijft tot in het eeuwige leven.
Gelukkig zijn die Hij geleidt, die leven in gerechtigheid. Gedenk mij naar uw welbehagen. Dat ik met heel mijn volk U dien, met hen van voorspoed mag gewagen. de zegen van uw erfdeel zien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 21:24
|
|
|
|
net aardbeving hier, maar t water zit nog in de vijver
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
Berichten: 4992
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 21:24
|
|
|
|
|
Het was toen toch maandag ?????????????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 21:26
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Heb je het over een mens, of wordt dit een of ander nonsens verhaal??? |
meneer Altzheimer komt bij sommigen erg vroeg chat....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 21:30
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Ken jij dan ook dat verhaal van die man ...Pieter...die zei tegen zijn vrouw:"" Schat...ik zou niet weten hoe ik zonder jouw verder moest"" ????????????????????? |
nee, ken ik niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
Berichten: 868
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 21:35
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | net aardbeving hier, maar t water zit nog in de vijver  |
Hallo Pieter Dat is toch niet zo een moment want dan sta je te schudden in je tuig. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
Berichten: 2706
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 21:39
|
|
|
|
In het Fries is het niet ongebruikelijk om de ouders in de derde persoon aan te spreken. Om een voorbeeld te geven: Als jullie tegen je moeder zou zeggen iets als heeft u, dan zou dat in het Fries worden: Hat ús Mem. Us Mem is moeder en ús Heit is vader. Ik meen te weten dat het in Brabant ook wel voorkomt. Hoewel het voor de buitenstaander afstandelijk lijkt, is het dat helemaal niet. Friezen mijden met deze gewoonte ook het jij of u zeggen als daar onzekerheid over bestaat. De buurvrouw zegt bijvoorbeeld tegen mij : Hat Thomas al iten hân, waardoor ze geen jij of u hoeft te zeggen. Mijn ouders zijn al lang overleden maar ik heb het altijd zo gedaan. De neefjes en nichtjes doen het ook zo: "Heeft oom Thomas zin om naar de smurfenfilm te gaan?"
Oom Thomas, stinkt er vast wel in.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 8 september 2011, 21:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 21:41
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | net aardbeving hier, maar t water zit nog in de vijver  |
In Utrecht ook, maar geen vijver waar het water uit kan 
En inmiddels ook meldingen op andere plekken in Nederland.
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op donderdag 8 september 2011, 21:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
Berichten: 868
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 21:50
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Respect voor deze vrouw. Ook ik heb vorige week al getekend, al ben ik over het algemeen vrij huiverig voor zulke acties omdat ik vaak twijfel aan het waarheids gehalte er van. Fijn dat je ons op de hoogte houd! |
Hallo Jolan
Ik ga er wel van uit dat het goed is . Ik heb een kaart geschreven naar haar en als het verhaal niet klopt dan krijg ik hem we weer terug maar ik weet eigelijk wel dat het zo gaat want ook in Utrecht is iemand die al meer dan 15 jaar wacht op een verblijfs vergunning haar kinderen mogen wel blijven maar zij zelf niet dus ik geloof wel dat het een waar verhaal is en dat we GOD er voor mogen bidden en HIJ hoort als onze gebeden. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
Berichten: 1331
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 21:55
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | In Utrecht ook, maar geen vijver waar het water uit kan 
En inmiddels ook meldingen op andere plekken in Nederland. |
heb jij wat gevoeld, Josina? Ik helemaal niets....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 21:56
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | De eerste moet ík nog tegenkomen.
 |
Daar geloof ik geen bal van.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
Berichten: 142
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 21:56
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | | heb jij wat gevoeld, Josina? Ik helemaal niets.... |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 21:57
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | | heb jij wat gevoeld, Josina? Ik helemaal niets.... |
Ja, ik heb zeker wat gevoeld en zo ook mijn ouders en verschillende vriendinnen die in Utrecht en omgeving wonen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGE750
|
Berichten: 7
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 22:00
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Het was toen toch maandag ????????????? |
Nee, het was een dinsdag. Die dag vierde ik mijn 22e verjaardag. Ik kreeg die dag de sleutel van mijn eerste huisje en het beloofde een prachtige verjaardag te worden. We hadden net het huisje bekeken en waren weer terug bij mijn ouders. We zaten aan de koffie met gebak. En de telefoon ging. Mijn broer uit Canada. Ik vond het heel attent dat hij zo vroeg in de morgen (bij hem was het 8 uur 's ochtends, al aan mijn verjaardag dacht. Maar hij feliciteerde mij niet, maar zei alleen: Zet de televisie aan. Ik vond dat raar, hoe wist hij nu wat er bij ons op de televisie was. Samen keken we toe hoe het tweede vliegtuig de toren invloog. Het was alsof we naar een slechte film keken, maar ik wist direct dat het echt was. Een verschrikkelijk moment, dat ik mijn leven niet meer zal vergeten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
Berichten: 1663
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 22:10
|
|
|
|
|
Hier was het niet te missen, maar lees net dat wij zo'n beetje op het epicentrum zaten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 22:12
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | | Hier was het niet te missen, maar lees net dat wij zo'n beetje op het epicentrum zaten. |
Volgens het nieuws lag het epicentrum in Nijmegen en had de beving een kracht van 4,6.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 22:12
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Jolan
Ik ga er wel van uit dat het goed is . Ik heb een kaart geschreven naar haar en als het verhaal niet klopt dan krijg ik hem we weer terug maar ik weet eigelijk wel dat het zo gaat want ook in Utrecht is iemand die al meer dan 15 jaar wacht op een verblijfs vergunning haar kinderen mogen wel blijven maar zij zelf niet dus ik geloof wel dat het een waar verhaal is en dat we GOD er voor mogen bidden en HIJ hoort als onze gebeden. Sjalom. Martin |
Ik snap echt niet dat iemand in een land wil blijven waar ze al 15 geweigerd word. Heb je dan helemaal geen zelfrespect?? Je vergooit de mooiste jaren van je leven met dat wachten.
Wat is de waarde van een rechterlijke uitspraak als je daar op zn hollands gezegd schijt aan hebt en op kosten van belastingbetalend nederland lekker door blijft procederen? Kunnen ze op die juridische bijstandkosten niet es flink bezuinigen??
Maar goed, zelfs ik heb nog enig geloof in de mensheid dus ik heb ook getekend... eigenlijk tegen mn principe, maar goed...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAIKA882
|
Berichten: 55
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 22:36
|
|
|
|
Soms ,als het donker is in je leven Kom je onverwachts iemand tegen Een lichtje,dat je ergens heen leidt Dat lichtje was er ongemerkt al die tijd Dan trekt langzaam het donker weg En je weet ik ben op de goede weg Je beseft dat er een vriendschap is gegroeid Die als een mooie bloem in je leven bloeit
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 22:56
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Ik snap echt niet dat iemand in een land wil blijven waar ze al 15 geweigerd word. Heb je dan helemaal geen zelfrespect?? Je vergooit de mooiste jaren van je leven met dat wachten.
Wat is de waarde van een rechterlijke uitspraak als je daar op zn hollands gezegd schijt aan hebt en op kosten van belastingbetalend nederland lekker door blijft procederen? Kunnen ze op die juridische bijstandkosten niet es flink bezuinigen??
Maar goed, zelfs ik heb nog enig geloof in de mensheid dus ik heb ook getekend... eigenlijk tegen mn principe, maar goed...  |
Geheel tegen m'n principe...hier ook. Maar waarom zou je teruggaan als de dood je direct wacht? Dan kun je toch van de twee slechten maar beter de minst slechte kiezen?
En korten op juridische bijstand....please, nog ff niet! Ik ben dolgelukkig dat dit er nog is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 23:08
|
|
|
|
Voor mij: pa en ma èn netjes 'u ' vanzelfsprekend Voor de gein noem ik ze soms bij de voornaam maar dat is dan ook niet hèèl serieus.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
Berichten: 1331
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 23:32
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 18 september 2011, 11:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
Berichten: 4047
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 23:59
|
|
|
|
ach, een zelfde situatie kan door elke heer verschillend beleefd worden, he?
de ene man komt alleen leuke dames tegen, de ander jiuist degenen die niet leuk zijn..........hmmm...............nadenkertje!!
nieuw topic misschien; waarom kom ik nou altijd de "niet lieve vrouwen" tegen? 
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 9 september 2011, 00:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
Berichten: 4863
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 00:42
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | nee, ken ik niet |
Het liep eigenlijk net zo droevig af als jouw verhaal....
Hij kuste zijn vrouw innig...ging vervolgens naar kantoor.. Om 5 uur belde hij zijn vrouw met de mededeling...Schat ik moet helaas weer overwerken...
Die avond verbleef hij in de flat van zijn minnares...en werkte over!!!!!!!!!
Maar die avond noemde hij zijn minnares OOK ""schat""
Kijk ...zo gebeurd het helaas ook!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|