| Auteur |
Bericht |
|
ANNE589
|
Berichten: 74
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 12:37
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Hij toetert in het voorbij rijden dan extra hard en lang zodat de fietser van schrik in de plas vallen... |
Word je dus alsnog nat.... Dus maar niet in die buurt gaan fietsen Frank. Anders krijg je teveel was, en moet je weer gaan strijken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 12:39
|
|
|
|
| ANNE589 schreef: | Word je dus alsnog nat.... Dus maar niet in die buurt gaan fietsen Frank. Anders krijg je teveel was, en moet je weer gaan strijken. |
pas op hé...durf niet...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 12:41
|
|
|
|
Doet u maar dat bosje chrysanten. En dan met wat witte rozen erbij. Ja, prachtig zo. Mijn vrouw hield van chrysanten en witte rozen. Heel mooi, dank u wel. U heeft het vast druk dezer dagen. Nee, daar hoeft u zich niet voor te verontschuldigen. U bent die torens niet ingevlogen.
Het is zo raar. Ik heb haar nog gesproken, een half uur na die tweede inslag. Ze belde me met haar mobiel, om te vertellen dat ze van me hield. En of ik ook aan de jongens wilde vertellen dat mama van ze hield. Ze ademde moeilijk, zei dat ze bang was. De verdieping onder haar stond in lichterlaaie. Maar ik begreep het niet. Ik antwoordde dat alles goed zou komen. Vanavond ben je thuis, zei ik. En dat ik ook van haar hield. En zij zei dat ze van mij hield. Zo ging het heen en weer, wel een keer of zes, zeven. Op het laatst huilde ze. Toen viel de verbinding weg. Kort daarna moet ze gesprongen zijn, want ze is op straat gevonden, voor de toren. Kent u die foto’s, van de vallende stipjes, steeds ergens halverwege het gebouw? Ik heb ze allemaal met een loep bestudeerd. Ik móést haar zien, de laatste foto waarop ze nog in leven was. Dat zou dan het echte afscheid zijn. Maar ik heb haar nooit kunnen ontdekken. Wanneer ik de slaap niet kan vatten, stel ik me het inferno voor. De rook. De hitte die haar longen schroeit. Als de hel bestaat, moet hij daar zijn geweest, toen, op dat moment. Die sprong was de enige keuze die ze had. Weg daar, de buitenlucht in.
Ik zal nooit weten waaraan ze dacht, die laatste seconden. Hopelijk dacht ze niet aan mij of aan de kinderen. Ja, nu kijkt u mij raar aan, maar ik hoop dat ze genoot van de lucht in haar longen. De wind, de koelte, de vrijheid. Vergeleken met het inferno in die toren moet het daar, die tien seconden voordat ze de grond raakte, even de hemel zijn geweest. Dat zeg ik ook altijd tegen de jongens. Mama vloog, net als een engel. Wie weet is ze gelukkig gestorven. Uiteindelijk is dat de enige hoop die je rest.
© Verschenen op 08-09-2011 in dagblad Metro
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op vrijdag 9 september 2011, 12:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNE589
|
Berichten: 74
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 12:43
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | pas op hé...durf niet... |
Nee hoor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
Berichten: 1417
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 12:57
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Maar griff, ik hoop echt dat je ooit nog eens een dame tegen mag komen die je het tegendeel kan bewijzen. Echt waar, tussen onze gemene, kattige en onmogelijke buien door kunnen we zoooo lief zijn  |
nee dank je. ik heb al gegeten en gedronken. ben er nog misselijk van.
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op vrijdag 9 september 2011, 13:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
Berichten: 1006
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 13:01
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | bovendien begint-ie zelf te mieren over dieren. dus eigenlijk moet-ie zichzelf de schuld geven van eventueel off-topic gaan. |
wat ben ik ook al weer grif???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
Berichten: 1417
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 13:14
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | wat ben ik ook al weer grif??? |
geen idee, ik heb Alzheimer Light.
misschien weet Chatuliem het.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
Berichten: 1006
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 13:18
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | geen idee, ik heb Alzheimer Light.
misschien weet Chatuliem het. |
in dat geval zal ik werktechnish gezien goed voor je zorgen.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 13:18
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | O..Jose...dit is een geweldig lied.... De armen om elkaar verstrengeld...samen met mijn vriendin...zongen we huilend 2 jaar geleden dit lied..
We wilden allebei scheiden maar durfden dat niet tegen elkaar te zeggen.. Juist door het wel te doen...kwam er een opening...en DIT LIED!!!
Wat is het mooi en wat ligt er een troost in!!!! |
Dan is ie bij deze ook voor jou!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
Berichten: 1417
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 13:19
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | in dat geval zal ik werktechnish gezien goed voor je zorgen..... |
nee dank je, geen behoefte aan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 13:20
|
|
|
|
| ANNE589 schreef: | Word je dus alsnog nat.... Dus maar niet in die buurt gaan fietsen Frank. Anders krijg je teveel was, en moet je weer gaan strijken. |
Bij Frank schijnt altijd de zon, dus ff liggen op de zonneschommelbank en dan istie zo weer droog
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
Berichten: 1663
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 13:26
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | nee dank je. |
Ik ben vrouw, dus ik ben een kreng. En dus ga ik mn nu dus ff heel erg vrouwelijk (lees: onaardig en kattig) gedragen:
Vind je het echt heel erg vreemd dat je met deze houding geen vriendelijk dames tegenkomt
Dus misschien ligt het niet enkel aan de dames...
Maar dat is natuurlijk je eigen keuze, gelukkig leven we in een vrij land. T is niet verplicht om een relatie te willen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
Berichten: 1006
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 13:26
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Bij Frank schijnt altijd de zon, dus ff liggen op de zonneschommelbank en dan istie zo weer droog  | die hij net geschilderd heeft....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 13:27
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | die hij net geschilderd heeft.... |
Hahaha, zwart-wit zeker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
Berichten: 4863
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 13:28
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Eigenlijk zou dit een leerzaam topic moeten zijn, waarin mensen uitleggen waarom ze het abbo niet verlengen
Of het zou een discussie topic moeten zijn, waarbij mensen aangeven waarom en we daar een gesprek over beginnen. Maar om lol te gaan zitten maken op een topic, vind ik niet gepast. In mijn ogen is dit allesbehalve een loltopic. Maar jullie grijpen alle topics aan om lollig te kunnen doen. |
Een leerzaam topic???? Over waarom ik wel of niet ga verlengen????
Komop!!!!!....dan zeg ik dat heeft niets te maken met leerzaam...echt niet!!!!
Sommige mensen verlaten inderdaad vanwege financiele redenen...(zou ik ook doen)
Of...je ontdekt dat daten niet aan jouw is besteed...
Of...je houd het gewoon voor gezien en hebt een betere tijdsbesteding!!!
verder niets!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAJARO438
|
Berichten: 159
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 13:30
|
|
|
|
dat ik zo stoned was van de pijnstillers die ik gisteravond heb gekregen in het ziekenhuis dat ik me vanmorgen heb verslapen en door een collega wakker werd gebeld dat ik een vroege dienst had ipv een late. Als gevolg daarvan mijn pijnstillers voor vandaag vergeten heb in te nemen, me over 2 stoelen van de auto heb neer gevleid en toch nog heb gewerkt met extra ondersteuning van collega. Je kon mij niet van client onderscheiden.
majaro
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 13:32
|
|
|
|
Ik vraag me af wat het nut is van een naar aangrijpend stuk als dit op CM. Ieder Christen is tegen zelfdoding lijkt me, en juist dit geval is zo enorm goed te begrijpen...springen terwijl je weet dat het je dood wordt. Moeten we hier dan werkelijk over na gaan denken? Ik ben er me van bewust dat dit de werkelijkheid WAS. Maar is het feit dat de vlieftuigen de Twintowers inboorden opzichzelf al niet verschrikkelijk genoeg? Ik vind het stuk een beetje sensatiebelust.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
Berichten: 4863
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 13:34
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Ik vraag me af wat het nut is van een naar aangrijpend stuk als dit op CM. Ieder Christen is tegen zelfdoding lijkt me, en juist dit geval is zo enorm goed te begrijpen...springen terwijl je weet dat het je dood wordt. Moeten we hier dan werkelijk over na gaan denken? Ik ben er me van bewust dat dit de werkelijkheid WAS. Maar is het feit dat de vlieftuigen de Twintowers inboorden opzichzelf al niet verschrikkelijk genoeg? Ik vind het stuk een beetje sensatiebelust. |
Me too!!!!!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
Berichten: 1417
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 13:35
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | het is warm buiten....zou het zo blijven, het hele weekend??? nu nog de zon er goed bij...helemaal top weer voor een terrasje...een wandeling langs het strand.....noem maar op...lekker buiten te zijn |
kan je rekenen?
reken er maar niet op
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
Berichten: 1417
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 13:36
|
|
|
|
dit is hetzelfde als de krant waar het in gestaan heeft:
BLADVULLING
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 13:48
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Een leerzaam topic???? Over waarom ik wel of niet ga verlengen????
Komop!!!!!....dan zeg ik dat heeft niets te maken met leerzaam...echt niet!!!!
Sommige mensen verlaten inderdaad vanwege financiele redenen...(zou ik ook doen)
Of...je ontdekt dat daten niet aan jouw is besteed...
Of...je houd het gewoon voor gezien en hebt een betere tijdsbesteding!!!
verder niets!!!! |
Of... je hebt gevonden wat je zoekt... dat ken neturelijk ook!
maar op zich heeft Chatuliem best wel een punt in mijn optiek. cm is gewoon een bedrijf en net zoals in de meeste bedrijven word er veel moeite en kosten gestoken in nieuwe klanten, maar word er te weinig gedaan om bestaande klanten tevreden te houden. van dit topic zouden zowel redactie cm als ook andere leden moeten kunnen leren. zowel positieve topics zoals "CM-setjes" als de negatievere topics zoals deze, hebben hun nut. het is te makkelijk om mensen die bijv. vanwege hun weerzin tegen de onzintopics maar te vertellen dat ze " anders maar ff lekker moeten opzouten, of het forum maar moeten overslaan dan"
met negativisme breek je meer af dan je lief is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 13:53
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Geheel tegen m'n principe...hier ook. Maar waarom zou je teruggaan als de dood je direct wacht? Dan kun je toch van de twee slechten maar beter de minst slechte kiezen?
En korten op juridische bijstand....please, nog ff niet! Ik ben dolgelukkig dat dit er nog is. |
ik ben juist daarom weer dolgelukkig dat ik in Duitsland woon. onze rechtszaken hebben hier een kop en een staart dus kunnen niet in het oneindige doorgezet worden, de verzekering gooit ons er dus niet uit.
in nederland had een rancuneuze ex die recht heeft op rechtsbijstand ongelimiteerd kunnen procederen totdat de kinderen 18 zijn. dat had geen verzekering gepikt dus hadden we aan de bedelstaf geraakt door die idiote regelgeving in die bananenrepubliek.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 13:59
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | nee dank je. ik heb al gegeten en gedronken. ben er nog misselijk van. |
tja, misschien dan een keer met een man proberen als alternatief? veel vrouwen hebben het ook gedaan en die willen niet meer anders!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 14:02
|
|
|
|
|
Ik begrijp niet wat er mis is aan het verhaal dat Chat plaatste. Dit is een weergave van iemand die een dierbare verloor. De manier waarop die vrouw én de reden waarom die vrouw stierf is erg schokkend. Dit is helemaal niet sensatiebelust. Ik vind het zelfs erg dat de sprong van de vrouw als een zelfdoding wordt beschouwd. Ze deed die sprong in het diepe ja, dat vraagt zelfs enorm veel moed, maar eigenlijk werd die vrouw vermoord. Ik vind het goed dat er zulke verhalen zijn. Iedereen heeft het recht om te spreken over zijn gemis en verontwaardigingen. Iedereen van ons die iemand verloren heeft spreekt wel eens op zo'n manier zoals in het stukje dat Chat plaatste.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 14:08
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Hahaha, zwart-wit zeker  |
Vrouwelijk aandacht krijgen kan leuk zijn...maar niet in dit geval... Als nu straks Erika ook nog begint is het vrouwenkransje compleet en kunnen ze deze arme donder nog meer onder vuur nemen...
Ik denk dat ik maar weer even verdwijn...in de tuin en ga snoeien...
pfff, nat worden in de plassen en op een geschildert schommelbankje gaan liggen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 14:10
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Een leerzaam topic???? Over waarom ik wel of niet ga verlengen????
Komop!!!!!....dan zeg ik dat heeft niets te maken met leerzaam...echt niet!!!!
Sommige mensen verlaten inderdaad vanwege financiele redenen...(zou ik ook doen)
Of...je ontdekt dat daten niet aan jouw is besteed...
Of...je houd het gewoon voor gezien en hebt een betere tijdsbesteding!!!
verder niets!!!! | Het is duidelijk dat je de bijdragen niet gelezen hebt. Dan zul je zien dat het begon met het vermelden waarom men wegging....misschien was je te druk bezig met lol trappen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
Berichten: 1331
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 14:13
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | aanmelden dan maar voor een Koninklijk lintje  |
Ja, als iedereen nu even schrijft hoe goed hij is, dan melden we hem aan...ok? ....best wel lief van ons.....toch.... ....en het is toch súper dat hij aan de fietsers denkt.....de meeste buschauffeurs doen dat niet hoor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
Berichten: 1331
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 14:24
|
|
|
|
Het is m.i. erg ongepast om zo een verhaal verder te vertellen. Als die man zijn verdriet uit...en dat wordt te pas en te onpas geciteerd....not done! Om dan ook nog het woord van zelfdoding te durven noemen in deze context, ook gezien de eerdere discussie over de Roomse pastoor (zie topic), vind ik getuigen van een wansmaak.
Deze tragedie overschrijdt zulk een etisch vraagstuk volledig!!!
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op vrijdag 9 september 2011, 19:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 14:50
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Een leerzaam topic???? Over waarom ik wel of niet ga verlengen????
Komop!!!!!....dan zeg ik dat heeft niets te maken met leerzaam...echt niet!!!!
Sommige mensen verlaten inderdaad vanwege financiele redenen...(zou ik ook doen)
Of...je ontdekt dat daten niet aan jouw is besteed...
Of...je houd het gewoon voor gezien en hebt een betere tijdsbesteding!!!
verder niets!!!! |
Iets kan leuk zijn. Iets kan ook té leuk zijn... Van die laatste zin moet je de gevoelswaarde snappen.....
En ík vind het wél interessant om te horen van waarom iemand weg gaat van deze site.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
Berichten: 4047
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 14:53
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | nee dank je. ik heb al gegeten en gedronken. ben er nog misselijk van. |
misselijk van jezelf, of van het eten en drinken? t is toch over het algemeen bekend, dat je van teveel drinken een kater overhoud, hoor, griffin!
|
|
| Naar boven |
|
|