| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
Berichten: 1146
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 11:21
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | Vergeven is een krachtig redmiddel en (gelukkig) niet alleen gegeven aan christenen en past wel erg bij ons en dat is een zegen.
Ik kan het niet laten om toch een paar reacties te geven op jullie vele inspanningen op zoek naar de waarheid.
Yoga occult noemen of de bronnen waaraan het ten grondslag ligt is beledigend en doet afbreuk aan de bron waaraan tenslotte iedere schepping ten grondslag ligt. Je mag een mening hebben maar dat wil nog niet zeggen dat je de waarheid hebt gevonden al leg je de hele encyclopedie op dit cm-forum neer.
Hindoes, boeddhisten, christenen, moslims, atheïsten, humanisten allen zijn naar het evenbeeld van God geschapen; niet één uitgezonderd en die in hun eigenheid dienen te worden gerespecteerd, dat is een regel door Christus zelf uitgevaardigd (Hebt uw naasten lief, gelijk uzelf en hebt uw vijanden lief).
Net zoals in het christendom zijn er in de yogafilosofie vele stromingen. Er zijn orthodoxe christenen, er zijn christenen die tot beelden bidden en er zijn vrijzinnige christenen en afgescheiden christenen. Kan je ze daarom op één hoop gooien en veroordelen omdat ze niet zijn zoals je wilt dat ze zijn?
Yoga is de mens gegeven als hulpmiddel om alles enigszins op een afstand te brengen dat hem/haar afhoudt van contemplatie op Gods inspiratie. De Heilige Geest hoor je door stil te zijn en te luisteren.
Jezus volgen is de weg maar hoe bewandel je die?
Als alle indrukken en invloeden van een druk bestaan je geest in beslag nemen hoe richt je je dan op God?
Yogaoefeningen leiden de geest af van gedachten, emoties en gevoelens die van binnenuit en van buitenaf onze aandacht opeisen. De aandacht wordt erdoor gericht; naar de 'binnenkamer' , onszelf. In die staat van rust gekomen kan je mediteren wat ook wel 'luisteren naar God' wordt genoemd als tegenhanger van bidden; 'praten met God'. De fluistering van de ziel wordt dan waarneembaar want in de stilte is HIJ, de altijd zijnde. HIJ is schepper van hemel en aarde dus ook van het boeddhisme, hindoeïsme, wetenschap, muziek, haaien, vlinders, orkanen en tropische stranden..... Eer Hem in het bewonderen van de veelkleurigheid, veelzijdigheid van de schepping.
Beelden (zoals in het Hindoeïsme) zijn eenvoudigen gegeven om Gods eigenschappen herleidbaar, herkenbaar te maken; het zijn hulpmiddelen om mensen dichterbij God te brengen. Occult?; van God gegeven....
Mahatma Gandhi was een hindoe; één van de grootste vredestichters ooit...Zalig zijn de zachte voetstappen van degene die vrede brengt.. (Bergrede). Zijn vredebrengers alleen christenen en alle anderen occult? Blasfemie! Het hekelen van Gods schepping.
De schoonheid en integriteit van het Hindoeïsme is ontroerend waaruit grote liefde en respect voor God spreekt. De discipline vanuit die levenswijze strekt hen tot zegen. Hun religie is hen van God gegeven.
De leringen van de Boeddha lijken heel veel op die van Christus Jezus, onze Heer en richten de voeten van de toehoorder naar God. Niet christelijk dus occult? Blasfemie! Het hekelen van Gods schepping.
En steek na dit pleidooi voor vrede, verdraagzaamheid, menslievendheid, heelheid en respect voor alles wat Gods hand heeft gemaakt, niet meteen van wal tegen mij.....en laat je 'zusterlijk' vermanen (hoe Bijbels!) opdat je je hart niet verhard want het hart is wat God aanziet.
En oh ja, Christus heb ik aangenomen als mijn Redder en als zichtbare tekenen daarvan draag ik een (leeg) kruisje van rode (de kleur van bloed, leven) jaspis omdat ik geloof in de wederopstanding na die van Jezus die ons is voorgegaan en een sierlijke zilveren vis want ik heb mij laten vangen door het vangnet van Gods liefdevolle hand omdat ik het leven liefheb en het ten volle wil leven naar Zijn Heilige Inspiratie, niet in een verkrampt angstgeloof in de wetenschap dat Hij ons liefheeft voordat wij hem liefhebben en Hij ons vergeeft maar ons houdt aan onze eigen verantwoordelijkheid het christenzijn in te vullen naar het voorbeeld van Zijn eniggeboren zoon Jezus Christus (wat wij niet volledig kunnen omdat we imperfect zijn). Ik wens een ieder van harte verdraagzaamheid en vredelievendheid toe in het bewustzijn dat iedereen gelukkig wil zijn en alle leven heilig is immers; Gods schepping. |
Ik kan wel alles wat je hier neerschrijft gaan weerleggen, maar het einden/mijn conclusie zal hetzelfde zijn..
Ik zie dit alles als een dwaling die het christendom steeds meer zal binnendringen en ben er heel beducht voor.
Temeer omdat ik het zie als een leugen die verspreidt wordt door de Vader der leugenaars..Satan..die op deze manier mensen van het ware geloof in God en Jezus...,De enige waarachtige Redder én Zaligmaker meer en meer af willen trekken...door dingen verdraaid weer te geven, zodat het lijkt of het Gods goedkeuring en zegen heeft.
Het gaat om het liefhebben van de naaste..zeker..niet het liefhebben van de afgoden van de naastte.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 11:29
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | Vergeven is een krachtig redmiddel en (gelukkig) niet alleen gegeven aan christenen en past wel erg bij ons en dat is een zegen.
Ik kan het niet laten om toch een paar reacties te geven op jullie vele inspanningen op zoek naar de waarheid.
Yoga occult noemen of de bronnen waaraan het ten grondslag ligt is beledigend en doet afbreuk aan de bron waaraan tenslotte iedere schepping ten grondslag ligt. Je mag een mening hebben maar dat wil nog niet zeggen dat je de waarheid hebt gevonden al leg je de hele encyclopedie op dit cm-forum neer.
Hindoes, boeddhisten, christenen, moslims, atheïsten, humanisten allen zijn naar het evenbeeld van God geschapen; niet één uitgezonderd en die in hun eigenheid dienen te worden gerespecteerd, dat is een regel door Christus zelf uitgevaardigd (Hebt uw naasten lief, gelijk uzelf en hebt uw vijanden lief).
Net zoals in het christendom zijn er in de yogafilosofie vele stromingen. Er zijn orthodoxe christenen, er zijn christenen die tot beelden bidden en er zijn vrijzinnige christenen en afgescheiden christenen. Kan je ze daarom op één hoop gooien en veroordelen omdat ze niet zijn zoals je wilt dat ze zijn?
Yoga is de mens gegeven als hulpmiddel om alles enigszins op een afstand te brengen dat hem/haar afhoudt van contemplatie op Gods inspiratie. De Heilige Geest hoor je door stil te zijn en te luisteren.
Jezus volgen is de weg maar hoe bewandel je die?
Als alle indrukken en invloeden van een druk bestaan je geest in beslag nemen hoe richt je je dan op God?
Yogaoefeningen leiden de geest af van gedachten, emoties en gevoelens die van binnenuit en van buitenaf onze aandacht opeisen. De aandacht wordt erdoor gericht; naar de 'binnenkamer' , onszelf. In die staat van rust gekomen kan je mediteren wat ook wel 'luisteren naar God' wordt genoemd als tegenhanger van bidden; 'praten met God'. De fluistering van de ziel wordt dan waarneembaar want in de stilte is HIJ, de altijd zijnde. HIJ is schepper van hemel en aarde dus ook van het boeddhisme, hindoeïsme, wetenschap, muziek, haaien, vlinders, orkanen en tropische stranden..... Eer Hem in het bewonderen van de veelkleurigheid, veelzijdigheid van de schepping.
Beelden (zoals in het Hindoeïsme) zijn eenvoudigen gegeven om Gods eigenschappen herleidbaar, herkenbaar te maken; het zijn hulpmiddelen om mensen dichterbij God te brengen. Occult?; van God gegeven....
Mahatma Gandhi was een hindoe; één van de grootste vredestichters ooit...Zalig zijn de zachte voetstappen van degene die vrede brengt.. (Bergrede). Zijn vredebrengers alleen christenen en alle anderen occult? Blasfemie! Het hekelen van Gods schepping.
De schoonheid en integriteit van het Hindoeïsme is ontroerend waaruit grote liefde en respect voor God spreekt. De discipline vanuit die levenswijze strekt hen tot zegen. Hun religie is hen van God gegeven.
De leringen van de Boeddha lijken heel veel op die van Christus Jezus, onze Heer en richten de voeten van de toehoorder naar God. Niet christelijk dus occult? Blasfemie! Het hekelen van Gods schepping.
En steek na dit pleidooi voor vrede, verdraagzaamheid, menslievendheid, heelheid en respect voor alles wat Gods hand heeft gemaakt, niet meteen van wal tegen mij.....en laat je 'zusterlijk' vermanen (hoe Bijbels!) opdat je je hart niet verhard want het hart is wat God aanziet.
En oh ja, Christus heb ik aangenomen als mijn Redder en als zichtbare tekenen daarvan draag ik een (leeg) kruisje van rode (de kleur van bloed, leven) jaspis omdat ik geloof in de wederopstanding na die van Jezus die ons is voorgegaan en een sierlijke zilveren vis want ik heb mij laten vangen door het vangnet van Gods liefdevolle hand omdat ik het leven liefheb en het ten volle wil leven naar Zijn Heilige Inspiratie, niet in een verkrampt angstgeloof in de wetenschap dat Hij ons liefheeft voordat wij hem liefhebben en Hij ons vergeeft maar ons houdt aan onze eigen verantwoordelijkheid het christenzijn in te vullen naar het voorbeeld van Zijn eniggeboren zoon Jezus Christus (wat wij niet volledig kunnen omdat we imperfect zijn). Ik wens een ieder van harte verdraagzaamheid en vredelievendheid toe in het bewustzijn dat iedereen gelukkig wil zijn en alle leven heilig is immers; Gods schepping. |
Ik ben het volledig eens met deze tekst. Als men yoga als een slechte invloed gaat bekijken omdat er een andere geloofsfilosofie achter zit moeten we ons ook maar afschermen voor de vele verschillende rassen die hier zijn. Rassen met een ander geloof en levensfilosofie. Dan moet men ook maar tegen de baas op het werk zeggen dat je niet met een islamiet of boedhist of wat dan ook wilt samen werken. Ik vermoed dat je dan zelf wel je biezen zult kunnen pakken en als toemaatje krijg je er de stempel van racist er gratis bij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 11:34
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | | Jazeker! |
Aaaaaaa nu ga ik het voor Frank opnemen hoor Hij mag het niet wetenen Zeeland krijgt gelijk antwoord Nou Frank mooie bak hoor ben je meelevend weer niet goed
Effe het jochie helpen eenmalig hoor
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op zaterdag 10 september 2011, 11:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 11:36
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Nog geen zon hier, maar al wel een heerlijk temperatuurtje buiten  |
Hij probeert zijn best te doen die zon maar lukt nog niet echt goed Als het maar droog blijft ben de hele middag buiten te vinden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 11:38
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ik val vanaf nu nooit meer in slaap op de bank. Na enkele uren ben ik wakker, net zoals ik in mijn bed zou slapen, maar ik heb een barstende hoofdpijn. Soms ligt Floshke op de bank wanneer ik er een middagdutje wil doen en dan kan ik er niet op en nu hij er eigenlijk moet opliggen gaat hij liever buiten spelen. |
ehhhhh is Floshke de baas over jou Als jij op de bank wil heeft poesie pech he, (hier tenminste wel) zoeken maar een ander plekkie om te pitten de kattenmand bijvoorbeeld
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 11:41
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Hij probeert zijn best te doen die zon maar lukt nog niet echt goed Als het maar droog blijft ben de hele middag buiten te vinden  |
Hier lukt het ook nog niet zo goed ...blijft weer hangen boven Hoeven zeker
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op zaterdag 10 september 2011, 11:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 11:42
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Op dit moment zijn er meer mensen dan vrouwen aangemeld. Dat is ook de eerste keer, denk ik. Maar ja, alles is onder voorbehoud natuurlijk... |
Zeg sinds wanneer zijn alleen mannen mensen Wat zijn vrouwen dan?? Wel off-topic maar wil het wel even graag weten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 11:43
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Aaaaaaa nu ga ik het voor Frank opnemen hoor Hij mag het niet wetenen Zeeland krijgt gelijk antwoord Nou Frank mooie bak hoor ben je meelevend weer niet goed
Effe het jochie helpen eenmalig hoor  |
Waaaaaaaat krijgen we nu dan Een paar postings geleden heb ik nog geschreven dat ie af en toe best lief is, maar da's zeker ook weer niet goed
Overloper
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 11:43
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Hier lukt het ook nog niet zo goed ...blijft weer hangen boven Hoeven zeker  |
Het zal weer eens niet hebbert
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 11:45
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Waaaaaaaat krijgen we nu dan Een paar postings geleden heb ik nog geschreven dat ie af en toe best lief is, maar da's zeker ook weer niet goed
Overloper  |
Ik zei erbij eenmalig he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
Berichten: 4047
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 11:45
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Zeg sinds wanneer zijn alleen mannen mensen Wat zijn vrouwen dan?? Wel off-topic maar wil het wel even graag weten  |
haha ik ben ook wel benieuwd welke verheven omschrijving er nu gaat volgen, hoor, erika!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
Berichten: 1331
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 11:51
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 18 september 2011, 11:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 11:51
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Het zal weer eens niet hebbert  |
een uurtje geleden dacht ik nog dat het zou gaan regenen. Dikke wolken en ook een beetje grijs er tussen. Nu begint de zon echt er door te komen en haar warmte af te geven...
Ik ben dus helemaal geen hebbert...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 11:51
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ik zei erbij eenmalig he  |
't is je geraden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 11:53
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Als jij er eentje wilt, kom ik even met haar of hem lekker bij je langs en vergeet ik haar/hem weer mee te nemen....  |
Haha, wie weet...voorlopig krijg ik eerst de kat van mijn collega te logeren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 11:56
|
|
|
|
Ik lees twee bijdrages van mensen die yoga beoefenen met twee verschillende argumenten. Overigens heel bekende argumenten. Wmijn stelt dat het onschuldig is. In de andere reacties lezen we dat het niet zo onschuldig is, maar dat er wel degelijk een hele andere filosofie achter zit. De vraag die je dan kunt stellen is, kun je yoga beoefenen zonder mee te gaan in die filosofie? Mijn antwoord is nee. Je wordt er toch mee geconfronteerd, het beinvloedt je denken en doen.... Mieke gaat nog een stap verder. Zij beweert dat het haar geestelijk bewustzijn verruimd heeft en invulling geeft en aanvulling is op haar christelijk geloof. In haar ogen is geen tegenstelling tussen yoga en christendom, ze vullen elkaar aan. Onder het mom van: als ik mezelf beter leer kennen, kan ik God beter dienen. Een argument overigens dat ik ook bij christenen hoor, die zich blind staren op innerlijke genezing. Voor het vervolg zie onder.
| 1 Tim.4 schreef: | Maar de Geest zegt nadrukkelijk dat in de eindtijd sommigen het geloof zullen verlaten, doordat ze luisteren naar dwaalgeesten en naar wat demonen hun leren. 2 Ze worden hiertoe aangezet door huichelachtige leugenaars, die hun eigen geweten hebben dichtgeschroeid, 3 die het huwelijk verbieden en hen dwingen tot onthouding van voedsel dat God geschapen heeft om door de gelovigen, die de waarheid kennen, onder dankzegging te worden gegeten. 4 Alles wat God geschapen heeft is goed. Niets hoeft te worden verworpen als het onder dank wordt aangenomen, 5 want het is geheiligd door het woord van God en door het gebed. 6 Wanneer je dit alles aan de broeders en zusters voorhoudt, zul je een goede dienaar van Christus Jezus zijn, gevoed door de woorden van het geloof en de juiste leer, waarvan je een trouw aanhanger bent. 7 Verwerp heilloze bakerpraat en verzinsels. Oefen jezelf in een vroom leven. 8 Oefening van het lichaam heeft wel enig nut, maar het nut van een vroom leven is grenzeloos, omdat het een belofte inhoudt voor dit leven en het leven dat komen zal. 9 Deze boodschap is betrouwbaar en verdient onze volledige instemming. 10 Hiervoor zwoegen en strijden wij, omdat wij onze hoop gevestigd hebben op de levende God, die de redder is van alle mensen, bovenal van de gelovigen. |
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 10 september 2011, 17:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ELISE438
|
Berichten: 19
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 11:58
|
|
|
|
zoek je ook de buitenlucht op vandaag? of ben je meer een binnenmens?
wat ga jij doen of heb je gedaan op deze mooie warme dag? Ik ga nog even genieten van deze mooie dag en dus lekker naar buiten ;)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
Berichten: 1331
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 11:58
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 18 september 2011, 11:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
Berichten: 1331
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 12:00
|
|
|
|
| ELISE438 schreef: | zoek je ook de buitenlucht op vandaag? of ben je meer een binnenmens?
wat ga jij doen of heb je gedaan op deze mooie warme dag? Ik ga nog even genieten van deze mooie dag en dus lekker naar buiten ;) |
k Ga met mijn hond heerlijk de hei op, lang wandelen ergens een cappuccino drinken en dan weer verder.....héérlijk! alleen langs het strand wandelen op Ameland is nog fijner.....maar ja...beetje ver weg voor één wandeling
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zaterdag 10 september 2011, 13:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 12:00
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | een uurtje geleden dacht ik nog dat het zou gaan regenen. Dikke wolken en ook een beetje grijs er tussen. Nu begint de zon echt er door te komen en haar warmte af te geven...
Ik ben dus helemaal geen hebbert... |
Da's fijn, dan wil je vast wel wat afstaan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 12:03
|
|
|
|
| ELISE438 schreef: | zoek je ook de buitenlucht op vandaag? of ben je meer een binnenmens?
wat ga jij doen of heb je gedaan op deze mooie warme dag? Ik ga nog even genieten van deze mooie dag en dus lekker naar buiten ;) |
Visser gaat zo lekker naar de dijk. De eerste viswedstrijd na de zomervakantie .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 12:05
|
|
|
|
Ik ga ook wat doen maar ik zeg niet wat... Het is wel buiten te doen...en het is niet hier...
eigenlijk is het wel tegen mijn zin...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zaterdag 10 september 2011, 12:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 12:05
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | Visser gaat zo lekker naar de dijk. De eerste viswedstrijd na de zomervakantie . |
Wel winnen dan hè? Heb je straks een lekker vissie voor op het... 
Ik hou het bij lekker buiten zitten op mijn balkonnetje, ook lekker hoor
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op zaterdag 10 september 2011, 12:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 12:08
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | | leuk...een tevreden spinnende kat geeft veel huiselijke gezelligheid! |
Ben heel benieuwd hoe ik het ga ervaren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THAIGERA923
|
Berichten: 1
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 13:04
|
|
|
|
ik ga straks even lekker naar de markt en het is hier thorbeckefestival dus genoeg te doen in de stad
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 13:11
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Als ik deze discussie een beetje volg, komt bij mij steeds meer het idee op dat er een ziekte/ aandoening word vergeten.
Autisme is een bekend fenomeen, pdd-nos en asperger zijn verwante aandoeningen. Deze termen kent iedereen wel.
De aandoening Narcisme word nogal eens vergeten, het gevoel of zelfs het zeker weten dat de wereld om jou draait, geen fouten in jezelf zien, jezelf helemaal fantastisch goed vinden, maakt je een rasechte narcist... | Wordt weinig aandacht aan besteed, ik heb het gevonden toen ik bij google keek onder emotionele chantage'.
klik hier
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 12 september 2011, 09:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 13:11
|
|
|
|
Ik heb gemeente middag van de kerk, mooie fietstocht en een BBQ dus mijn dag komt wel goed.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 13:14
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | | Ben heel benieuwd hoe ik het ga ervaren. |
Lekker van genieten een poes geeft gezelligheid Ik heb er twee lekker aanhankelijk altijd iemand om he heen vooral als je veel thuis en alleen bent Maar verkijk he niet in een nestje kittens Annette ik heb ze gehad idd erg leuk maar ook enerverend als ze gaan lopen en je huis gaan verkennen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 13:16
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Da's fijn, dan wil je vast wel wat afstaan?  |
Hij was er net de zon, echter hij heeft er moeite mee om te blijven en ik heb wel twee wassen buiten hangen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 13:16
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | 't is je geraden  |
Ik zal braaf zijn
|
|
| Naar boven |
|
|