ChristianMatch

Forum

zoek je ook de buitenlucht op vandaag? 10 sept.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2781 2782 2783 2784 2785 2786 2787 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 13:17

ERIKA129 schreef:
Ik heb gemeente middag van de kerk, mooie fietstocht en een BBQ Kwijlende smiley
dus mijn dag komt wel goed.

Fijne middag, geniet ervan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 13:18

ERIKA129 schreef:
Ik zal braaf zijn Engeltje smiley

Goed zo Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ADELAAR559

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 13:36

wat ik mis ......

Een romantisch avondje, samen op de bank, in elkaars armen ..... zucht Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 13:47

VIJFNUL285 schreef:
[color=008000][color=#FFA500][b]* Meen te weten dat de nimf... "Echo" genaamd verliefd was op Narcis, maar haar niet zag omdat hij in de vijver keek naar zijn zelfbeeld en daar uren verbleef om naar zichzelf te kunnen kijken. Echo herhaalde veelvuldig de naam van Narcis en de goden verboden het haar.

Dit geeft enkel aan hoe men aan de naam is gekomen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 10 september 2011, 13:48
Naar boven

Auteur Bericht
ELISE438

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 17:26

Ben jij naar de singledag geweest?

Hoe heb je deze dag ervaren? Misschien kun je je ervaring delen?
Zou je de volgende keer weer gaan? is dit een aanrader voor andere cm leden?

Jullie hadden in ieder geval een mooie zonnige dag vandaag Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 17:40

MIEKE364 schreef:
Vergeven is een krachtig redmiddel en (gelukkig) niet alleen gegeven aan christenen en past wel erg bij ons en dat is een zegen.

Ik kan het niet laten om toch een paar reacties te geven op jullie vele inspanningen op zoek naar de waarheid.

Yoga occult noemen of de bronnen waaraan het ten grondslag ligt is beledigend en doet afbreuk aan de bron waaraan tenslotte iedere schepping ten grondslag ligt. Je mag een mening hebben maar dat wil nog niet zeggen dat je de waarheid hebt gevonden al leg je de hele encyclopedie op dit cm-forum neer

Hindoes, boeddhisten, christenen, moslims, atheïsten, humanisten allen zijn naar het evenbeeld van God geschapen; niet één uitgezonderd en die in hun eigenheid dienen te worden gerespecteerd, dat is een regel door Christus zelf uitgevaardigd (Hebt uw naasten lief, gelijk uzelf en hebt uw vijanden lief). .
Het ligt eraan welke definitie je geeft aan occult. Is het verborgen, dan zeg ik je hebt gelijk. Het is geen verborgen religie, iedereen weet zo langzamerhand wat het inhoudt. Het heeft wel degelijk de hang naar het mystieke en tevens is het gericht op de mens. Je kunt occult als beledigend ervaren, maar ik denk dat er heel veel argumenten gegeven zijn waarom het zo benoemd mag worden. De term occult geeft m.i. ook het spanningsveld weer tussen beide religies en in mijn ogen zijn ze onverzoenlijk. Maar ik zou liever de term esoterisch willen gebruiken, omdat daar het grote verschil het beste zichtbaar is. Esoterisch is zelfverlossend en het christelijk geloof stelt dat je alleen maar verlost wordt door het kruis van Jezus.
MIEKE364 schreef:
Net zoals in het christendom zijn er in de yogafilosofie vele stromingen. Er zijn orthodoxe christenen, er zijn christenen die tot beelden bidden en er zijn vrijzinnige christenen en afgescheiden christenen. Kan je ze daarom op één hoop gooien en veroordelen omdat ze niet zijn zoals je wilt dat ze zijn?
De basis is toch vaak wel dezelfde, zij het iets anders ingevuld.
MIEKE364 schreef:
Yoga is de mens gegeven als hulpmiddel om alles enigszins op een afstand te brengen dat hem/haar afhoudt van contemplatie op Gods inspiratie. De Heilige Geest hoor je door stil te zijn en te luisteren.
Dit is natuurlijk pure onzin. Je kunt Gods inspiratie ontvangen bij alles wat je doet. De scheiding tussen God en mens heeft niks te maken met ons gebrekkige luisteren, maar meer met onze zonden. Jes. 59:2. Als je God beter zou willen verstaan, leg dan de zonde af….
Hebr.12 schreef:
Nu wij door zo’n menigte geloofsgetuigen omringd zijn, moeten ook wij de last van de zonde, waarin we steeds weer verstrikt raken, van ons afwerpen en vastberaden de wedstrijd lopen die voor ons ligt. 2 Laten we daarbij de blik gericht houden op Jezus, de grondlegger en voltooier van ons geloof: denkend aan de vreugde die voor hem in het verschiet lag, liet hij zich niet afschrikken door de schande van het kruis. Hij hield stand en nam plaats aan de rechterzijde van de troon van God.
Natuurlijk weet ik wel dat de schande van het kruis op de kruisiging zelf slaat, een plaats van vernedering en schaamte. Maar eigenlijk kunnen we ook stellen, dat het een schande is, dat Hij deze straf voor ons moest dragen. Kennelijk waren we vanuit onszelf niet in staat om los te komen van onze zonde….

MIEKE364 schreef:
Jezus volgen is de weg maar hoe bewandel je die?
Wat denk je van Bijbellezen bidden en naar de kerk gaan? Dan kom je al een heel eind.
MIEKE364 schreef:
Als alle indrukken en invloeden van een druk bestaan je geest in beslag nemen hoe richt je je dan op God?
handjes vouwen, ogen dicht, bidden Bijbellezen…
MIEKE364 schreef:
Yogaoefeningen leiden de geest af van gedachten, emoties en gevoelens die van binnenuit en van buitenaf onze aandacht opeisen.
De aandacht wordt erdoor gericht; naar de 'binnenkamer' , onszelf. In die staat van rust gekomen kan je mediteren wat ook wel 'luisteren naar God' wordt genoemd als tegenhanger van bidden; 'praten met God'.
De fluistering van de ziel wordt dan waarneembaar want in de stilte is HIJ, de altijd zijnde.
HIJ is schepper van hemel en aarde dus ook van het boeddhisme, hindoeïsme, wetenschap, muziek, haaien, vlinders, orkanen en tropische stranden.....
Eer Hem in het bewonderen van de veelkleurigheid, veelzijdigheid van de schepping.
Wie is Jezus eigenlijk voor je? Je laat tussen neus en lippen door dat Hindoeisme en Boeddhisme ook manieren zijn om God te aanbidden. Dat staat haaks op het evangelie, waarin Jezus stelt dat Hij de enige Weg, de enige Waarheid en het enige Leven is.
MIEKE364 schreef:
Beelden (zoals in het Hindoeïsme) zijn eenvoudigen gegeven om Gods eigenschappen herleidbaar, herkenbaar te maken; het zijn hulpmiddelen om mensen dichterbij God te brengen. Occult?; van God gegeven....
Het werd het volk van God verboden beelden te maken juist om afgoderij tegen te gaan, denk je dat Hij daar nu anders over zou denken?
MIEKE364 schreef:
Mahatma Gandhi was een hindoe; één van de grootste vredestichters ooit...Zalig zijn de zachte voetstappen van degene die vrede brengt.. (Bergrede). Zijn vredebrengers alleen christenen en alle anderen occult? Blasfemie! Het hekelen van Gods schepping.

De schoonheid en integriteit van het Hindoeïsme is ontroerend waaruit grote liefde en respect voor God spreekt. De discipline vanuit die levenswijze strekt hen tot zegen. Hun religie is hen van God gegeven.

De leringen van de Boeddha lijken heel veel op die van Christus Jezus, onze Heer en richten de voeten van de toehoorder naar God. Niet christelijk dus occult? Blasfemie! Het hekelen van Gods schepping.

En steek na dit pleidooi voor vrede, verdraagzaamheid, menslievendheid, heelheid en respect voor alles wat Gods hand heeft gemaakt, niet meteen van wal tegen mij.....en laat je 'zusterlijk' vermanen (hoe Bijbels!) opdat je je hart niet verhard want het hart is wat God aanziet.
Uiteindelijk gaat het niet om de vraag hoe goed iemand was, of hoe wijs iemand was, maar of Hij Jezus aanvaardt heeft als Heer en Verlosser.
MIEKE364 schreef:
En oh ja, Christus heb ik aangenomen als mijn Redder en als zichtbare tekenen daarvan draag ik een (leeg) kruisje van rode (de kleur van bloed, leven) jaspis omdat ik geloof in de wederopstanding na die van Jezus die ons is voorgegaan en een sierlijke zilveren vis want ik heb mij laten vangen door het vangnet van Gods liefdevolle hand omdat ik het leven liefheb en het ten volle wil leven naar Zijn Heilige Inspiratie, niet in een verkrampt angstgeloof in de wetenschap dat Hij ons liefheeft voordat wij hem liefhebben en Hij ons vergeeft maar ons houdt aan onze eigen verantwoordelijkheid het christenzijn in te vullen naar het voorbeeld van Zijn eniggeboren zoon Jezus Christus (wat wij niet volledig kunnen omdat we imperfect zijn).
Ik wens een ieder van harte verdraagzaamheid en vredelievendheid toe in het bewustzijn dat iedereen gelukkig wil zijn en alle leven heilig is immers; Gods schepping.
Ik wens jou een leven toe, volledig toegewijd aan God. En dat je beseft, dat het kruis echt voldoende is. Dat God naar je luistert als je tot Hem bidt…

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zaterdag 10 september 2011, 18:37
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 17:43

FRANKT627 schreef:
Ik ben het volledig eens met deze tekst.
Als men yoga als een slechte invloed gaat bekijken omdat er een andere geloofsfilosofie achter zit moeten we ons ook maar afschermen voor de vele verschillende rassen die hier zijn. Rassen met een ander geloof en levensfilosofie. Dan moet men ook maar tegen de baas op het werk zeggen dat je niet met een islamiet of boedhist of wat dan ook wilt samen werken. Ik vermoed dat je dan zelf wel je biezen zult kunnen pakken en als toemaatje krijg je er de stempel van racist er gratis bij.
Het is niet zozeer, dat je de mens veroordeelt als je het niet met hem eens bent. Je gaat in op de argumenten. Natuurlijk heeft hier iedereen het recht zijn geloof te belijden, maar iedereen heeft ook het recht om met de ander in discussie te gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 17:51

Hitler wordt ook als een rasechte Narcist bestempeld.

Bij Narcisme is er ook vaak een combinatie van meerdere varianten (zoals borderline of een bipolaire stoornis.) Dat maakt het vanzelfsprekend nog ingewikkelder...
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 18:07

HERMAN968 schreef:
Beste Pieter,

De bijbel zegt dat we gastvrij moeten zijn voor de vreemdeling en in deze geest zie ik deze petitie. En als er een leven van af hangt, is dit mijn christelijke plicht om te helpen. Gezien de tijdsgeest wordt het moeilijker en moeilijker om een rechte weg in deze materie te bewandelen, keuze's te maken. Maar in Gods nabijheid leven, heeft het voordeel dat je geleid wordt om het kaf van het koren te onderscheiden. Misbruiken dienen echter bestreden te worden, laten we ook hier onze verantwoordelijkheid opnemen. Ieder op zijn plaats door God voorbereid.
Alleszins tof dat je getekend hebt. Groetjes, Herman

Gastvrij zijn is heel wat anders dan hele volksstammen onbeperkt als een zwerm sprinkhanen toe te laten tot de welvaart die hier in het westen opgebouwd is met hard werken.
Ik kom er eerlijk voor uit dat ik kotsmisselijk word als ik lees en zie dat er vanuit alle mogelijke achterlijke landen, mensen met nog veel achterlijkere ideologieen en levensbeschouwing hier in het westen parasiteren op onze samenleving.
Uiteraard moet onze samenleving degenen wiens leven word bedreigd ondersteunen en desnoods opvangen, bij voorkeur in hun eigen regio.
Deze petitie heb ik getekend omdat ik aanneem dat hier een eerlijk verhaal achter zit.
Petities vanwege dat mensen verwesterlijkt zijn en niet meer in hun eigen cultuur zouden kunnen aarden, zal ik niet tekenen.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 18:12

PROOST Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 18:13

[quote=CHATULIEM619]
Het is niet nodig dat je mijn woorden je eigen betekenis geeft, Chatuliem, dat is badinerend en kleinerend bedoeld, dat druipt ervan af.
Mijn woorden staan voor wat ze zijn. Jouw conclusies en invullingen zijn daarbij volstrekt overbodig en ongewenst.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 18:20

COOTJE711 schreef:
Bij Narcisme is er ook vaak een combinatie van meerdere varianten (zoals borderline of een bipolaire stoornis.) Dat maakt het vanzelfsprekend nog ingewikkelder...

Net zo goed als bij narcisme ook onder andere emotionele mishandeling, seksverslaving en verlatingsangst enzovoort kunnen voorkomen.

Dat is het moeilijk bij diagnoses van psychiatrische aandoeningen.

Belangrijk is, dat mensen die te maken hebben (gehad) met iemand met een bepaalde 'stoornis' herkenning kunnen vinden als het staat beschreven.

Komt bij, dat veel van de psychiatrische aandoeningen kunnen komen door trauma('s) is kindertijd. Bijvoorbeeld een ouder overleden of mishandeling.

Dat is dan natuurlijk géén excuses om te handelen op manieren die schadelijk zijn voor anderen.

Wel denk ik, dat in bepaalde gevallen het 'genezend ' kan werken als je er dingen over kan lezen, voor zowel dader als slachtoffer.

En je kan meer inzicht krijgen.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 18:21

JOSINA022 schreef:
Wel winnen dan hè? Heb je straks een lekker vissie voor op het... Smiley met dichtgeplakte mond

Ik hou het bij lekker buiten zitten op mijn balkonnetje, ook lekker hoor Coole smiley met zonnebril

Is aardig gelukt . Alleen de verkeerde prijs.
Poedelprijs was gegund aan visser vandaag. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 18:27

MIEKE364 schreef:
Het is niet nodig dat je mijn woorden je eigen betekenis geeft, Chatuliem, dat is badinerend en kleinerend bedoeld, dat druipt ervan af.
Mijn woorden staan voor wat ze zijn. Jouw conclusies en invullingen zijn daarbij volstrekt overbodig en ongewenst.
We zijn hier dus met elkaar aan het discussieren, dus op alles wat jij schrijft, mag ik een reactie opgeven..
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 18:30

ERIKA129 schreef:
Zeg sinds wanneer zijn alleen mannen mensen Boze smiley Verraste, verbaasde smiley
Wat zijn vrouwen dan??
Wel off-topic maar wil het wel even graag weten Knipoog smiley

Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 18:31

Zelf denk ik dat christendom en yoga niet samengaan.

Ik ben weleens uitgenodigd om mee te gaan naar zogenaamde ontspanningsoefeningen met yoga.

Vond het zweverig en daar hou ik niet van.

Wierook brandde er in dat kamertje, kaarsjes overal en new-age muziek.

Het gaf mij geen goed gevoel.

Ik heb weleens gehoord dat yoga niet goed is, omdat het op jezelf gericht is en niet op God.

En dan ook de oosterse achtergrond
Twijfelende smiley

Zelfs toen ik nog niet gelovig was, had ik er een gevoel tegen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 18:39

COOTJE711 schreef:
Hitler wordt ook als een rasechte Narcist bestempeld.

Nog even een opmerking op je posting voor de duidelijkheid.

Alle incestplegers zijn narcisten, maar lang niet alle narcisten zijn incestplegers.

Dus ook: alles machtswellustelingen zijn narcisten, maar niet alle narcisten zijn machtswellustelingen.

Ze kunnen zich ook 'beperken tot de partner. Daarom kan het zo van belang zijn, als je iets met zo iemand te maken hebt, je er veel vanaf weet, om hem met zijn eigen wapens te bestrijden... Duiveltje smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 10 september 2011, 18:44
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 18:53

Vandaag ook een lange wandeling gemaakt met veel korte stops.
Helaas was het binnen....

oftewel hele dag gewerkt Verraste, verbaasde smiley

Laatst aangepast door
COOTJE711
op zaterdag 10 september 2011, 18:53
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 19:16

WILLEMIJN232 schreef:
Het gaat er niet zo om wat anderen doen toch? Dat wordt hier zo vaak gebruikt: Wij vinden, men vind, anderen denken....moet je maar eens opletten.......
Het gaat er toch om wat je zelf vind en hoe je zelf handelt.....

mee eens! Vind het persoonlijk wel netjes om een reactie te geven, behalve dan op de nietszeggende digitale knipoogjes..... Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 19:16

HANNAH810 schreef:
haha ik ben ook wel benieuwd welke verheven omschrijving er nu gaat volgen, hoor, erika!!

ik weet er wel een, maar die mag ik hier niet neerzetten, vrees ik.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 19:20

Wat ik mis......

Mijn auto!

Als je zolang een auto heb gehad, ja, dan mis je het wel hoor, als je eventjes zonder zit......
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 19:22

ADELAAR559 schreef:
wat ik mis ......

Een romantisch avondje, samen op de bank, in elkaars armen ..... zucht Verlegen lachende smiley

Getver...dat kleffe gedoe....

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANS744

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 19:31

ELISE438 schreef:
zoek je ook de buitenlucht op vandaag? of ben je meer een binnenmens?

wat ga jij doen of heb je gedaan op deze mooie warme dag?
Ik ga nog even genieten van deze mooie dag en dus lekker naar buiten ;)
het was vandaag monumentendag in nederland eva en ik zijn de mooie stad delft in geweest,na afloop zingen in nieeuwe kerk.hebben julli nog iets gedaan aan monumentedag?
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 19:33

't is weer veel te warm buiten. het zal zo wel gaan regenen.
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 19:39

SHANITA130 schreef:
Getver...dat kleffe gedoe....

Knipoog smiley

he jakkie bah... Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 19:42

FRANKT627 schreef:
Ik blijf herhalen, dat je de herhaling moet herhalen. Als je de herhaling goed herhaalt, hoef je de herhaling niet meer te herhalen Twijfelende smiley

kunt u dat nog één keer herhalen?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 19:46

.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 18 september 2011, 11:51
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 20:08

http://youtu.be/w55Nib4uf1U
Enrique Iglesias.....wow.. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 20:15

CHATULIEM619 schreef:
Voor NGC is een interview geweest met George Bush, die vertelde wat hij beleefd heeft op 9/11. Het was een persoonlijk verslag wat ik wel interessant vond.

Vanavond om 21.00 uur komt er een interview met Rudof Guilliani, de toenmalige burgemeester van New York.

De hele week staat in het teken van 9/11

Je bedoelt 11-9 ? Smiley die vol vragen zit

Heb net een boeken serie gelezen ...ook rond de ramp...Familie Baxter...van Karin Kingsbury....

Prachtige christelijke romans... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 20:16

GRIFFIN748 schreef:
't is weer veel te warm buiten. het zal zo wel gaan regenen.

Hier is de bui losgebarsten.
Veel flitsen, veel gerommel een gele onweerslucht en inmiddels regent het pupesteel'n.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2781 2782 2783 2784 2785 2786 2787 ... 6194 Volgende
Pagina 2784 van 6194