| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 21:22
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Frank sprak over herhalen en mijn kreet was: Herhaling is de moeder van de kennis. Annette sprak over een tegenstrijdigheid in woorden. De laatste kreet mag A. zelf vertalen.
Thomas, ad hoc. |
dank u meneer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
Berichten: 1331
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 21:25
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 18 september 2011, 15:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
Berichten: 1331
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 21:34
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | dank u meneer  |
Op verzoek van 'T' de vertaling: 'altijd baas boven baas'
'A', a hum
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zaterdag 10 september 2011, 22:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
Berichten: 1146
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 21:41
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | ik vind die familie Baxter net een christelijk bouquetboekje, het komt altijd goed en dat is toch niet de realiteit van het echte leven.Ik heb ze niet eens allemaal gelezen om die reden........ Zo zie je maar weer hoe smaken kunnen verschillen....... |
En wat zijn bouquet boekjes?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
Berichten: 1417
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 21:42
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | | wees ook blij dat de meeste regen buiten valt en niet binnen...... |
da's wel te hopen, ja
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 21:45
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | En wat zijn bouquet boekjes?  |
Boekjes waar ook altijd alles goed komt maar dan zonder te bidden.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
Berichten: 1146
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 21:47
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Boekjes waar ook altijd alles goed komt maar dan zonder te bidden.......  |
Ken ik dan niet...
God heeft beloofd dat alles goed komt voor hen die in Hem geloven.. HIj heeft ons geluk voor ogen en wil ons een hoopvolle toekomst geven..
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zaterdag 10 september 2011, 21:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RIANNE170
|
Berichten: 4
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 21:50
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Ken ik dan niet...
God heeft beloofd dat alles goed komt voor hen die in Hem geloven.. HIj heeft ons geluk voor ogen en wil ons een hoopvolle toekomst geven.. |
ben erg fan van Karen Kingsbury!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 21:56
|
|
|
|
Code oranje afgegeven 
En inmiddels in volle hevigheid losgebarsten Visser, je hebt niets overdreven.
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op zaterdag 10 september 2011, 22:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 21:59
|
|
|
|
| RIANNE170 schreef: | | ben erg fan van Karen Kingsbury!!! |
Volgens mij is zij ook erg geliefd in bepaalde christelijke kringen......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MADELON751
|
Berichten: 2
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 22:08
|
|
|
|
mn moeder noem ik meestal ma, mams, of gewoon mama en mn vader noem ik dad.... Spreek ze wel gewoon aan met je en jij... alles draait wel gewoon om respect;)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 22:09
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ja...en dan te bedenken wat er niet allemaal kan gebeuren op zo'n bank......
 |
maar goed dat er geen webcam op gericht staat zeker?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
Berichten: 4992
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 22:11
|
|
|
|
Ben dus geweest en was heel erg leuk en gezellig.
Er waren drie act. die er waren wandelen, boerengolf en schieten. Ondergetekende ging schieten. We maakten kennis met boogschieten, handboogschieten, luchtbuks en blaaspijp. Het viel best tegen maar wel leuk om na in groepen geoefend te hebben mochten we 'vrij' schieten. Nadat we klaar waren wachtte op de groepen die nog niet klaar waren en hadden we een overheerlijke bqq. Om 17.15 uur begon de eerste regendruppels te vallen maar toen het om 20.15 uur geeindigd was begon het echt door te regenen.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op zondag 11 september 2011, 21:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MADELON751
|
Berichten: 2
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 22:13
|
|
|
|
ik geloof in genezing dat oprecht maar ik geloof niet dat God geneest alleen als we goed geloven. Mijn moeder is al jaren ziek en heeft heel wat keren gebeden om genezing... het zij zelf of door anderen of genezingsdiensten en dat heeft niet veel veranderd...
Geloof ook wel dat God soms er een bedoeling mee heeft dat als je ziek bent daardoor kan getuigen van volharding en oprecht geloof in God.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
Berichten: 4992
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 22:32
|
|
|
|
Welke fotograaf is er nu weer bezig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ELISE438
|
Berichten: 19
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 23:00
|
|
|
|
wat leuk dat jullie allemaal zo spontaan reageren. Ik vind het leuk om jullie reacties te lezen. Dat zet mij ook wel weer aan het denken. Dank jullie wel.
Groet, Aranka
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
Berichten: 2706
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 23:16
|
|
|
|
Ok, sommigen zullen het niks vinden maar het is een tekst van drs.P met zijn prachtige ironie en vooral heerlijke taal....
http://www.youtube.com/watch?v=QiVlVRbdXZM
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 10 september 2011, 23:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
Berichten: 1331
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 23:28
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 18 september 2011, 11:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 23:42
|
|
|
|
dus Overijssel hoort niet meer bij het hoge noorden..... Dacht altijd nog wel dat ik jaren zo fijn hoog in het land woonde
Maarre adelaar... snap je opmerking, had ook vrienden in Friesland.... z€o voelt dat voor de Noor(d)mannen
Hetzelfde gevoel geld voor Brabanders en limburgers (denk ik)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
Berichten: 1417
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 23:54
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | | Hetzelfde gevoel geld voor Brabanders en limburgers (denk ik) |
nou...: Afrika begint onder de Maas...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 00:34
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Is aardig gelukt . Alleen de verkeerde prijs. Poedelprijs was gegund aan visser vandaag.  |
wat is nu een poedelprijs weer? Allemaal die geheimzinnigheid waar ik de bibbers van krijg.
Ben vandaag voor de eerste maal in een Ned. Hervomde kerk geweest, tijdens monumenten dag. Het was wel een mooi en stemmig kerkje.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
Berichten: 341
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 01:32
|
|
|
|
Na het zien van een documentaire, zaterdagavond, schreef ik in een opwelling dit gedicht. Nu we er op't forum zo mee bezig zijn, wil ik met jullie delen:
LEVEN
Zo je onder mijn huid kon kijken Zie je daar de namen staan Van de ziele die met kerve Nooit of te nimmer dood zal gaan. Denkt het leven het te winnen Ons in verwarring trachten zal Doen geloven dat je niet kunt Winnen Van geweld en doodgeschal. Is het listig en vol leugen Dat de dood het einde is? Geen hoop meer mag geboren In een aard’ vol duisternis? Zie ik toch die namen die mij Lief en dierbaar zeggen, Dat het toch niet zómaar is En dat we moeten leven Leven vieren…als een nagedachtenis Hoe kan ik hen ’t beste eren Laten zien dat ze er zijn Ook al kon ik het tij niet keren Van hen die lijden, honger, pijn Weet ik dat ik voort zal leven En dat het een leugen is Dat er uit dit helse, stukke En dat is zo bizar, Toch weer leven valt te plukken En het draden zijn die ik ontwar. Die eens saam gekomen Mij vertellen van het kleed Dat geweven door de Schepper Eigenlijk gewoon maar leven heet.
A.Z 11-09-2011
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
Berichten: 1417
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 09:49
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | wat is nu een poedelprijs weer? Allemaal die geheimzinnigheid waar ik de bibbers van krijg.
Ben vandaag voor de eerste maal in een Ned. Hervomde kerk geweest, tijdens monumenten dag. Het was wel een mooi en stemmig kerkje. |
een poedelprijs betekent dat Visser bij het vissen een poedel aan de haak heeft geslagen. hij zit nu dus met een poedel opgescheept.
mbt 't kerkje: als het kerkje voor 1500 (reformatie, iets met Luther...) gebouwd was, is het vrijwel zeker een voormalige RK-kerk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 10:27
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | een poedelprijs betekent dat Visser bij het vissen een poedel aan de haak heeft geslagen. hij zit nu dus met een poedel opgescheept.
mbt 't kerkje: als het kerkje voor 1500 (reformatie, iets met Luther...) gebouwd was, is het vrijwel zeker een voormalige RK-kerk. |
Dit is de link van dat kerkje. Ik weet wel dat er tijdens en na de reformatie verschillende katholieken kerken in beslag werden genomen. Of het ook met deze kerk gebeurde weet ik niet.
http://www.openmonumentendag.nl/monumenten/1920/religieus-erfgoed/dorpskerk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
Berichten: 4992
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 10:33
|
|
|
|
Zondag 11 september, Psalm 106: 23-33; Tussen beide.
Je moet toch wel stekeblind zijn als je hier niet Jezus ziet staan, onze Middelaar! Althans, zo heeft de kerk Hem door de eeuwen heen gezien – en zo moesten wij Hem maar blijven zien, totdat zijn koninkrijk gekomen is. Onze Middelaar! Zoals Mozes in de bres springt voor zijn volk, op het moment waarop het God te gortig wordt en Hij eens en voorgoed Israël wil straffen vanwege mateloze ontevredenheid in de woestijn, zo springt Christus in de bres voor ons, stelletje mopperende en muitende opstandelingen in dit moment in dit ondermaans bestaan. ‘Vader, vergeef hun, want ze weten niet wat ze doen!’ Maar was God dan zo woedend op ons dat Hij ons wilde vernietigen, als zoveel jaar geleden Osamo bin Laden de Twin Towers in New York vernietigden wilde? En was het dan alleen aan Jezus als de nieuwe Mozes te danken, dat het niet is doorgegaan? Zo grof kun je dat niet zeggen, lijkt mij. De Eeuwige had zelf allang besloten dat Hij de wereld redden zou. En de Mensenzoon was van die vergevende genade de hemelse Illustratie. Maar toch, niets voor niets wordt hier en daar in de geschriften van de apostelen over Hem als over de Middelaar gesproken. Hij is de Grote Hogepriester die zijn eigen bloed offert ten gunste van zijn volk. Hij is Gods vergevende liefde in eigen persoon. Hj brengt ontevreden mopperaars, die niets anders dan de toorn van de Eeuwige verdiend hebben, weer in het reine met zijn hemelse Vader.
Toen sprak de Heer, in toorn ontbrand: Ik roei hen uit met eigen hand. Ontsteld trad Mozes tussen beide. Hij smeekte; Spaar dit zondige volk en blijf genadig ons geleiden, ga, Heer, ons voor in vuur en wolk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
Berichten: 4992
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
Berichten: 1331
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 11:10
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | een poedelprijs betekent dat Visser bij het vissen een poedel aan de haak heeft geslagen. hij zit nu dus met een poedel opgescheept.. |
.....net zo eentje als Obama heeft?....verharen niet heh.....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 11 september 2011, 11:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
Berichten: 4992
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 11:38
|
|
|
|
Gister uit de krant.
RKK: Uitvaart na euthanasie kan.
UTRECHT. Een parochiaan die euthanasie heeft laten plegen of zelfmoord heeft gepleegd, mag soms toch een kerkelijke uitvaart krijgen. Dat schrijven de bisschoppen woensdag in een verklaring. De Rooms-Katholieke Kerk wijst actieve euthanasie en suïcide af, maar als iemand ‘door emotie, angst en stress was overmand, is er de innerlijke vrijheid en daarmee de toerekenbaarheid van de daad verminderd. In dat geval kan een priester toch besluiten een kerkelijke uitvaartplechtigheid te houden.’ In Liempde ontstond veel onrust omdat pastoor Norbert van der Sluis een uitvaart van een trouw parochiaan die euthansie had laten plegen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
Berichten: 4047
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 11:45
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Zondag 11 september, Psalm 106: 23-33; Tussen beide.
Toen sprak de Heer, in toorn ontbrand: Ik roei hen uit met eigen hand. Ontsteld trad Mozes tussen beide. Hij smeekte; Spaar dit zondige volk en blijf genadig ons geleiden, ga, Heer, ons voor in vuur en wolk. |
laat het daar nu vanmorgen bij ons in de gemeente over gegaan zijn!
exodus 33 13 Nu dan, ik bidde, indien ik genade gevonden heb in Uw ogen, zo laat mij nu Uw weg weten 14 Hij dan zeide: Zou Mijn aangezicht moeten medegaan, om u gerust te stellen? 15 Toen zeide hij tot Hem: Indien Uw aangezicht niet medegaan zal, doe ons van hier niet optrekken! 21 De HEERE zeide verder: Zie, er is een plaats bij Mij; daar zult gij u op de steenrots stellen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
Berichten: 1146
|
|
| Naar boven |
|
|