ChristianMatch
 


Forum

kreet van de week
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2783 2784 2785 2786 2787 2788 2789 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 21:22
 
THOMAS968 schreef:
Frank sprak over herhalen en mijn kreet was: Herhaling is de moeder van de kennis. Annette sprak over een tegenstrijdigheid in woorden. De laatste kreet mag A. zelf vertalen.

Thomas, ad hoc.

dank u meneer Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 21:25
 
.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 18 september 2011, 15:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 21:34
 
ERIKA129 schreef:
dank u meneer Knipoog smiley

Op verzoek van 'T' de vertaling: 'altijd baas boven baas'

'A', a hum


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 10 september 2011, 22:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 21:41
 
WILLEMIJN232 schreef:
ik vind die familie Baxter net een christelijk bouquetboekje, het komt altijd goed en dat is toch niet de realiteit van het echte leven.Ik heb ze niet eens allemaal gelezen om die reden........
Zo zie je maar weer hoe smaken kunnen verschillen.......

En wat zijn bouquet boekjes? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 21:42
 
ANNETTE050 schreef:
wees ook blij dat de meeste regen buiten valt en niet binnen......

da's wel te hopen, ja
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 21:45
 
MARIAN519 schreef:
En wat zijn bouquet boekjes? Smiley die vol vragen zit


Boekjes waar ook altijd alles goed komt maar dan zonder te bidden....... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 21:47
 
WILLEMIJN232 schreef:
Boekjes waar ook altijd alles goed komt maar dan zonder te bidden....... Engeltje smiley

Ken ik dan niet...

God heeft beloofd dat alles goed komt voor hen die in Hem geloven..
HIj heeft ons geluk voor ogen en wil ons een hoopvolle toekomst geven..


Laatst aangepast door
MARIAN519
op zaterdag 10 september 2011, 21:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIANNE170





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 21:50
 
MARIAN519 schreef:
Ken ik dan niet...

God heeft beloofd dat alles goed komt voor hen die in Hem geloven..
HIj heeft ons geluk voor ogen en wil ons een hoopvolle toekomst geven..

ben erg fan van Karen Kingsbury!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 21:56
 
Code oranje afgegeven Twijfelende smiley

En inmiddels in volle hevigheid losgebarsten Zieke smiley Visser, je hebt niets overdreven.


Laatst aangepast door
JOSINA022
op zaterdag 10 september 2011, 22:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 21:59
 
RIANNE170 schreef:
ben erg fan van Karen Kingsbury!!!


Volgens mij is zij ook erg geliefd in bepaalde christelijke kringen......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MADELON751





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 22:08
 
mn moeder noem ik meestal ma, mams, of gewoon mama
en mn vader noem ik dad....
Spreek ze wel gewoon aan met je en jij... alles draait wel gewoon om respect;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 22:09
 
SHANITA130 schreef:
Ja...en dan te bedenken wat er niet allemaal kan gebeuren op zo'n bank......

Zieke smiley


maar goed dat er geen webcam op gericht staat zeker? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 22:11
 
Ben dus geweest en was heel erg leuk en gezellig.

Er waren drie act. die er waren wandelen, boerengolf en schieten. Ondergetekende ging schieten. We maakten kennis met boogschieten, handboogschieten, luchtbuks en blaaspijp.
Het viel best tegen maar wel leuk om na in groepen geoefend te hebben mochten we 'vrij' schieten.
Nadat we klaar waren wachtte op de groepen die nog niet klaar waren en hadden we een overheerlijke bqq.
Om 17.15 uur begon de eerste regendruppels te vallen maar toen het om 20.15 uur geeindigd was begon het echt door te regenen.


Laatst aangepast door
MARIO216
op zondag 11 september 2011, 21:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MADELON751





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 22:13
 
ik geloof in genezing dat oprecht maar ik geloof niet dat God geneest alleen als we goed geloven.
Mijn moeder is al jaren ziek en heeft heel wat keren gebeden om genezing... het zij zelf of door anderen of genezingsdiensten en dat heeft niet veel veranderd...

Geloof ook wel dat God soms er een bedoeling mee heeft dat als je ziek bent daardoor kan getuigen van volharding en oprecht geloof in God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 22:32
 
Welke fotograaf is er nu weer bezig. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELISE438





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 23:00
 
wat leuk dat jullie allemaal zo spontaan reageren.
Ik vind het leuk om jullie reacties te lezen.
Dat zet mij ook wel weer aan het denken.
Dank jullie wel.


Groet,
Aranka
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 23:16
 
Ok, sommigen zullen het niks vinden maar het is een tekst van drs.P met zijn prachtige ironie en vooral heerlijke taal....

http://www.youtube.com/watch?v=QiVlVRbdXZM


Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 10 september 2011, 23:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 23:28
 
.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 18 september 2011, 11:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 23:42
 
dus Overijssel hoort niet meer bij het hoge noorden..... Huilende smiley, smiley in tranen
Dacht altijd nog wel dat ik jaren zo fijn hoog in het land woonde Clown smiley

Maarre adelaar... snap je opmerking, had ook vrienden in Friesland....
z€o voelt dat voor de Noor(d)mannen Lachende smiley

Hetzelfde gevoel geld voor Brabanders en limburgers (denk ik)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 23:54
 
COOTJE711 schreef:
Hetzelfde gevoel geld voor Brabanders en limburgers (denk ik)

nou...: Afrika begint onder de Maas...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 00:34
 
VISSER278 schreef:
Is aardig gelukt . Alleen de verkeerde prijs.
Poedelprijs was gegund aan visser vandaag. Clown smiley

Boze smiley wat is nu een poedelprijs weer? Allemaal die geheimzinnigheid waar ik de bibbers van krijg.

Ben vandaag voor de eerste maal in een Ned. Hervomde kerk geweest, tijdens monumenten dag. Het was wel een mooi en stemmig kerkje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 01:32
 
Na het zien van een documentaire, zaterdagavond, schreef ik in een opwelling dit gedicht. Nu we er op't forum zo mee bezig zijn, wil ik met jullie delen:

LEVEN

Zo je onder mijn huid kon kijken
Zie je daar de namen staan
Van de ziele die met kerve
Nooit of te nimmer dood zal gaan.
Denkt het leven het te winnen
Ons in verwarring trachten zal
Doen geloven dat je niet kunt
Winnen
Van geweld en doodgeschal.
Is het listig en vol leugen
Dat de dood het einde is?
Geen hoop meer mag geboren
In een aard’ vol duisternis?
Zie ik toch die namen die mij
Lief en dierbaar zeggen,
Dat het toch niet zómaar is
En dat we moeten leven
Leven vieren…als een nagedachtenis
Hoe kan ik hen ’t beste eren
Laten zien dat ze er zijn
Ook al kon ik het tij niet keren
Van hen die lijden, honger, pijn
Weet ik dat ik voort zal leven
En dat het een leugen is
Dat er uit dit helse, stukke
En dat is zo bizar,
Toch weer leven valt te plukken
En het draden zijn die ik ontwar.
Die eens saam gekomen
Mij vertellen van het kleed
Dat geweven door de Schepper
Eigenlijk gewoon maar leven heet.

A.Z 11-09-2011
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 09:49
 
FRANKT627 schreef:
Boze smiley wat is nu een poedelprijs weer? Allemaal die geheimzinnigheid waar ik de bibbers van krijg.

Ben vandaag voor de eerste maal in een Ned. Hervomde kerk geweest, tijdens monumenten dag. Het was wel een mooi en stemmig kerkje.

een poedelprijs betekent dat Visser bij het vissen een poedel aan de haak heeft geslagen. hij zit nu dus met een poedel opgescheept.

mbt 't kerkje: als het kerkje voor 1500 (reformatie, iets met Luther...) gebouwd was, is het vrijwel zeker een voormalige RK-kerk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 10:27
 
GRIFFIN748 schreef:
een poedelprijs betekent dat Visser bij het vissen een poedel aan de haak heeft geslagen. hij zit nu dus met een poedel opgescheept.

mbt 't kerkje: als het kerkje voor 1500 (reformatie, iets met Luther...) gebouwd was, is het vrijwel zeker een voormalige RK-kerk.

Dit is de link van dat kerkje. Ik weet wel dat er tijdens en na de reformatie verschillende katholieken kerken in beslag werden genomen. Of het ook met deze kerk gebeurde weet ik niet.

http://www.openmonumentendag.nl/monumenten/1920/religieus-erfgoed/dorpskerk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 10:33
 
Zondag 11 september, Psalm 106: 23-33; Tussen beide.

Je moet toch wel stekeblind zijn als je hier niet Jezus ziet staan, onze Middelaar! Althans, zo heeft de kerk Hem door de eeuwen heen gezien – en zo moesten wij Hem maar blijven zien, totdat zijn koninkrijk gekomen is. Onze Middelaar! Zoals Mozes in de bres springt voor zijn volk, op het moment waarop het God te gortig wordt en Hij eens en voorgoed Israël wil straffen vanwege mateloze ontevredenheid in de woestijn, zo springt Christus in de bres voor ons, stelletje mopperende en muitende opstandelingen in dit moment in dit ondermaans bestaan. ‘Vader, vergeef hun, want ze weten niet wat ze doen!’
Maar was God dan zo woedend op ons dat Hij ons wilde vernietigen, als zoveel jaar geleden Osamo bin Laden de Twin Towers in New York vernietigden wilde? En was het dan alleen aan Jezus als de nieuwe Mozes te danken, dat het niet is doorgegaan? Zo grof kun je dat niet zeggen, lijkt mij. De Eeuwige had zelf allang besloten dat Hij de wereld redden zou. En de Mensenzoon was van die vergevende genade de hemelse Illustratie. Maar toch, niets voor niets wordt hier en daar in de geschriften van de apostelen over Hem als over de Middelaar gesproken. Hij is de Grote Hogepriester die zijn eigen bloed offert ten gunste van zijn volk. Hij is Gods vergevende liefde in eigen persoon. Hj brengt ontevreden mopperaars, die niets anders dan de toorn van de Eeuwige verdiend hebben, weer in het reine met zijn hemelse Vader.

Toen sprak de Heer, in toorn ontbrand:
Ik roei hen uit met eigen hand.
Ontsteld trad Mozes tussen beide.
Hij smeekte; Spaar dit zondige volk
en blijf genadig ons geleiden,
ga, Heer, ons voor in vuur en wolk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 10:36
 
http://www.youtube.com/watch?v=VBffOZNX8Fw&feature=related
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 11:10
 
GRIFFIN748 schreef:
een poedelprijs betekent dat Visser bij het vissen een poedel aan de haak heeft geslagen. hij zit nu dus met een poedel opgescheept..

.....net zo eentje als Obama heeft?....verharen niet heh.....


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 11 september 2011, 11:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 11:38
 
Gister uit de krant.

RKK: Uitvaart na euthanasie kan.

UTRECHT
. Een parochiaan die euthanasie heeft laten plegen of zelfmoord heeft gepleegd, mag soms toch een kerkelijke uitvaart krijgen. Dat schrijven de bisschoppen woensdag in een verklaring. De Rooms-Katholieke Kerk wijst actieve euthanasie en suïcide af, maar als iemand ‘door emotie, angst en stress was overmand, is er de innerlijke vrijheid en daarmee de toerekenbaarheid van de daad verminderd. In dat geval kan een priester toch besluiten een kerkelijke uitvaartplechtigheid te houden.’ In Liempde ontstond veel onrust omdat pastoor Norbert van der Sluis een uitvaart van een trouw parochiaan die euthansie had laten plegen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 11:45
 
MARIO216 schreef:
Zondag 11 september, Psalm 106: 23-33; Tussen beide.

Toen sprak de Heer, in toorn ontbrand:
Ik roei hen uit met eigen hand.
Ontsteld trad Mozes tussen beide.
Hij smeekte; Spaar dit zondige volk
en blijf genadig ons geleiden,
ga, Heer, ons voor in vuur en wolk.

laat het daar nu vanmorgen bij ons in de gemeente over gegaan zijn!

exodus 33
13 Nu dan, ik bidde, indien ik genade gevonden heb in Uw ogen, zo laat mij nu Uw weg weten
14 Hij dan zeide: Zou Mijn aangezicht moeten medegaan, om u gerust te stellen?
15 Toen zeide hij tot Hem: Indien Uw aangezicht niet medegaan zal, doe ons van hier niet optrekken!
21 De HEERE zeide verder: Zie, er is een plaats bij Mij; daar zult gij u op de steenrots stellen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 11:58
 
THOMAS968 schreef:
Ok, sommigen zullen het niks vinden maar het is een tekst van drs.P met zijn prachtige ironie en vooral heerlijke taal....

http://www.youtube.com/watch?v=QiVlVRbdXZM


Thomas

De tekeningen..zo knap...
http://youtu.be/6v_kqJxTPz4
al vind ik drs. P. maar zozo.. Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2783 2784 2785 2786 2787 2788 2789 ... 6194 Volgende
Pagina 2786 van 6194