| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
Berichten: 1331
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 19:04
|
|
|
|
| MUSICUS961 schreef: | naar aanleiding van 9/11:
onderstaande link aanklikken of in adresbalk plaatsen:
http://www.youtube.com/watch?v=nCUtBZatcZU |
http://www.youtube.com/watch?v=nCUtBZatcZU link van Musicus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
Berichten: 1146
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 19:13
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Ik heb pas een boek ban de familie Baxter gelezen en ik verbaasde mij hoeveel sex er in voor kwam. Ze hebben sex op 9/11 en voelen zich schuldig, de ander heeft een kind van een charmeur en blijkt hiv positief te zijn......en toevalligerwijs komt het allemaal weer goed, dan komen ze elkaar weer tegen en is alles koek en ei.....dus zoveel verschil is er in feite toch niet met een bouquetboekje? Maar die zijn dan weer oppervlakkig? Ik noem dat liever lekker laag complex, niets mis mee op zijn tijd....... |
Ik heb datzelfde boek denk ook gelezen...en net als jij zegt is het idd laag complex...en dat was een welbewuste keuze ná een hoog complex boek van Harry Mulisch te hebben gelezen.."De ontdekking van de hemel."
Met de sex in deze christelijke roman gaan ze mijns inziens anders/beter om dan met de sex in zo'n vier stuiver roman die jij noemt..de afweging hiertoe is sowieso al anders..en ja, ik geloof ook dat zo'n boek als dat van K.K. toch een zeer breed christelijk publiek trekt....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
Berichten: 757
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 19:22
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Inderdaad. Heb daar ook behoorlijk de pest over in...
Als meisje van 13, elke ochtend met de bus naar school. en élke ochtend gezeik van die achterlijke gasten uit Sri-Lanka bij de bushalte... zo van""pssst, pssst, he meisje, lekker n@#$%#....... En dan aan me zitten......
En opvallend: de nederlandse jongens en mannen lieten mij wel gewoon met rust. |
Shianta,
Wat jij te beurt viel is erg teleurstellend en heb met je te doen. Spijtig dat er op zulke wijze misbruik gemaakt wordt van onze gastvrijheid.
In Jesaja 56 lezen we volgende interessante profetie over "Redding ook voor buitenstaanders"
"... De vreemdeling die zich met de Heer heeft verbonden om Hem te dienen en Zijn naam lief te hebben, om dienaar van de Heer te zijn - ...- hem breng ik naar Mijn heilige berg, hem schenk Ik vreugd in Mijn huis van gebed; zijn offers zijn welkom op Mijn altaar. Mijn tempel zal heten "Huis van gebed voor alle volken".
Weet echter dat iemand die God eert, zeker geen overlast zal bezorgen aan anderen. Dat zijn voorzker mensen, broeders en zusters, waar we kunnen voor opkomen. Maar je weet ook heel goed dat in de gesloten landen christenen vervolgd worden en men vervolging tot de dood riskeert.
Groet, van Herman
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zondag 11 september 2011, 19:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
Berichten: 1146
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 19:27
|
|
|
|
[quote=ROADY641]
Amen!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANS744
|
Berichten: 30
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 19:41
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | | .....net zo eentje als Obama heeft?....verharen niet heh..... | kunnen julli niet bij de topic het onderwerp blijven.iets serieuser blijven bij de onderwerpen graag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 19:56
|
|
|
|
| HERMAN968 schreef: | Shianta,
Wat jij te beurt viel is erg teleurstellend en heb met je te doen. Spijtig dat er op zulke wijze misbruik gemaakt wordt van onze gastvrijheid.
In Jesaja 56 lezen we volgende interessante profetie over "Redding ook voor buitenstaanders"
"... De vreemdeling die zich met de Heer heeft verbonden om Hem te dienen en Zijn naam lief te hebben, om dienaar van de Heer te zijn - ...- hem breng ik naar Mijn heilige berg, hem schenk Ik vreugd in Mijn huis van gebed; zijn offers zijn welkom op Mijn altaar. Mijn tempel zal heten "Huis van gebed voor alle volken".
Weet echter dat iemand die God eert, zeker geen overlast zal bezorgen aan anderen. Dat zijn voorzker mensen, broeders en zusters, waar we kunnen voor opkomen. Maar je weet ook heel goed dat in de gesloten landen christenen vervolgd worden en men vervolging tot de dood riskeert.
Groet, van Herman |
Is het nou wel echt de bedoeling om alle vervolgde christenen op te vangen? Stel: we halen in een golf van mededogen en barmhartigheid ALLE christenen weg uit landen waar ze vervolgt worden. Klinkt goed, mensenlievend en zeer christelijk, misschien kunnen we dan ergens in Biddinghuizen op een festivalterrein een groot evenement houden als dankzegging dat deze operatie gelukt is, wellicht kunnen er zelfs speciale lofliederen voor geschreven worden!!
Maar dan?
Dan hebben wij met deze christelijke daad het christendom in al deze landen met wortel en tak uitgeroeit... Zou dat werkelijk het gewenste resultaat zijn? Lopen we daarmee de Heilige Geest niet ernstig mee voor de voeten? Wat als ALLE bekeerlingen tijdens de reformatie vanuit west-europa naar bijv. Australie waren gevlucht, wat was dan de stand van zaken hier geweest? Het bloed der martelaren is het zaad van de kerk, luidt een oud spreekwoord.
Ook christenen in pakistan is geen makkelijke weg beloofd, maar wel een behouden aankomst....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RIANNE170
|
Berichten: 4
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 20:04
|
|
|
|
Angst voor angst. Ieder mens heeft in zn leven te maken met angst. Sommige maar even, bij andere voor langere duur. Je kan stress hebben voor je Examenuitslag, of angst om naar de dokter te gaan. Gelukkig gaat dit snel voorbij.Maar wat als het aanhoudend is en je angst hebt om angst te hebben? Als je je verontrustende gedachten niet te boven komt?
Je komt in een cirkel terecht waar je maar niet uit komt. Je hoort iemand hoesten en word benauwd van het feit wat er zou gebeuren als hij zou stikken. Je ziet iemand struikelen en bent bang wat er zou gebeuren als hij met zn hoofd tegen de stoep aankomt.Je haalt scenario\'s in je hoofd waarvan je van te voren weet dat het niet gebeurd.
Het is moeilijk te verkroppen dat sommige mensen makkelijk over dingen heen stappen, terwijl anderen nachten wakker liggen en de slaap maar niet kunnen vatten. We zijn allemaal anders, maar voor iedereen is er een uitweg.Gelukkig is er altijd iemand om op te steunen. He will catch you when you fall
Psalm 94:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 20:05
|
|
|
|
[quote=MARCOWAAL200]nogmaals ik had volgens mij een berichtje geschreven dat ik ook mee ging en ik had ook de hele lijst incl mijn naam geplaatst. En nu wordt die niet meer vermeld .... het is toch erg .... slecht opgelet hihihihi welke lijst die er het nieuwste is...
Afgelopen zaterdag is het in de avond heel mooi weer geweest en god heeft gesproken. zie hier een foto ervan..
PS. als ik het van tevoren weet heb ik ook plaats in mijn auto. ik rij vanaf Sliedrecht richting Goringhem en dan richting Utrecht en zo naar Ede.
In dat geval hou ik mij aanbevolen
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op zondag 11 september 2011, 20:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
Berichten: 1417
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 20:10
|
|
|
|
| HANS744 schreef: | | kunnen julli niet bij de topic het onderwerp blijven.iets serieuser blijven bij de onderwerpen graag |
in juli kan dat wel, ja. maar helaas....het is reeds september!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
Berichten: 1331
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 20:16
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | in juli kan dat wel, ja. maar helaas....het is reeds september!
 |
én er was code oranje....mág je niet naar buiten.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 20:22
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Libelle niveau???? |
Nog minder Chatuliem, maar daarom niet verkeerd als je even niets aan je hoofd wilt hebben.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 20:27
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Ik heb datzelfde boek denk ook gelezen...en net als jij zegt is het idd laag complex...en dat was een welbewuste keuze ná een hoog complex boek van Harry Mulisch te hebben gelezen.."De ontdekking van de hemel."
Met de sex in deze christelijke roman gaan ze mijns inziens anders/beter om dan met de sex in zo'n vier stuiver roman die jij noemt..de afweging hiertoe is sowieso al anders..en ja, ik geloof ook dat zo'n boek als dat van K.K. toch een zeer breed christelijk publiek trekt....  |
Voor alle duidelijkheid, ik vind een bouquetboekje laagcomplex....en je kent de bouquetboekjes toch niet? Kan je er ook geen mening over hebben toch? En een ieder moet maar precies lezen wat hij of zij wil maar oordeel er niet zo over....dat is eigenlijk mijn boodschap...... Ik vind het heerlijk als ik vakantie heb even zo'n boekje te lezen, je kan het wegleggen, het komt altijd goed en je kan het de volgende vakantie rustig nog een keer lezen want het blijft toch niet hangen........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 20:31
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Die bouquetboekjes zijn lucht..meer niet..én erg oppervlakkig...
vind dan ook jouw vergelijking als een t..op een v..slaan.. over verschillende smaken gesproken...  |
Ik vind dat je vrij aardig oordeelt over boekjes die je zegt niet te kennen.......en Karin Kingsbury is niet oppervlakkig?????, dat zullen dan wel de christelijke bouquetboekjes zijn...... Laat mij dan maar oppervlakkig gevonden worden, vind ik prima.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
Berichten: 2706
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 20:35
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Thomas inmiddels al de smurf-film gezien???? En hoe vond hij de smurfjes??? |
De Smurfenfilm was wel smurf, verder heb ik nog wat gesmurft maar de ene Smurf is de andere niet, smurf je?
Thomas, wat een gesmurf....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 20:37
|
|
|
|
[quote=ROADY641]
Als ik jou was zou ik niet zo oordelen over dingen die je waarschijnlijk nog nooit gedaan hebt.Wat je vertelt is jouw waarheid, Mieke vertelt haar waarheid zoals zij dat beleefd........triest hoe je hier altijd afgerekend wordt als je een wat ander mening hebt. Mieke beleefd haar geloof op een andere manier, maar is het daarom slechter.......?? Nee, het is een andere wijze....... Niet zo veroordelen en oordelen zou ik zo zeggen en laat een ander heel in zijn geloof en zienswijze.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
Berichten: 208
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 20:39
|
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]
Wie zegt dat ik nooit yoga gepraktiseerd heb? Dacht u dat ik een bijbelse visie gaf op iets waar ik zelf niet doorheen ben gegaan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
Berichten: 4992
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 20:41
|
|
|
|
|
Over het algemeen is de kerk niet zo weg van yoga. Wij hebben een verenigingsgebouw in het dorp staan wat door heel het dorp wordt gebruikt. Maar in de regels staan wel dat er geen occulte zaken in mogen worden bedreven. Ook zaken als yoga worden niet gewaardeerd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 20:43
|
|
|
|
[quote=ROADY641]
Ik bedoel te zeggen dat je dan nog niet het recht hebt om er zo over te oordelen.....Wat voor jou niet goed voelt kan voor een ander juist een verrijking zijn....ook in zijn geloofsleven........Voor mij persoonlijk is yoga dat niet maar kan wel wel voorstellen dat het voor mensen anders werkt en dat die het als een aanvulling op hun geloof zien......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 20:48
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | én er was code oranje....mág je niet naar buiten.....  |
én het deed nogal zeer ook , al die hagelstenen op je kop
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 20:54
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Over het algemeen is de kerk niet zo weg van yoga. Wij hebben een verenigingsgebouw in het dorp staan wat door heel het dorp wordt gebruikt. Maar in de regels staan wel dat er geen occulte zaken in mogen worden bedreven. Ook zaken als yoga worden niet gewaardeerd. |
Maar wat verstaan ze dan precies onder occult??? Hekserij of zo????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
Berichten: 1417
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 20:54
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | én het deed nogal zeer ook , al die hagelstenen op je kop |
wat deed je dan ook buiten?!
je wéét dat je met code oranje niet naar buiten mag!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
Berichten: 208
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 20:59
|
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]
Nee? MOeten we als christen dan een aai over de bol geven? En net doen alsof we niets zien?
Volgens mij worden we opgeroepen te waken voor dwaalleraren en ze uit ons midden te verwijderen. We worden opgeroepen om bolwerken te slechten. Daartoe heeft God ons Zijn geestelijke wapenrusting tenslotte gegeven.
En het kwade MOETEN we haten en veroordelen. Als we het niet veroordelen, laten we het tenslotte voortbestaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 20:59
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | wat deed je dan ook buiten?!
je wéét dat je met code oranje niet naar buiten mag!
 |
Heb ik eindelijk een poedel , moet ik er ook voor zorgen toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
Berichten: 4992
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 21:01
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Maar wat verstaan ze dan precies onder occult??? Hekserij of zo???? |
Toch ook yoga en dat soort activiteiten. New Age etc.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
Berichten: 1417
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 21:03
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | Heb ik eindelijk een poedel , moet ik er ook voor zorgen toch? |
jah...daar hèb je een punt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 21:09
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | Heb ik eindelijk een poedel , moet ik er ook voor zorgen toch? |
Ach dat arme beestje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 21:10
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Toch ook yoga en dat soort activiteiten. New Age etc. |
Dan ga ik niet met je trouwen Mario, kan ik niet eens naar mijn yoga......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 21:12
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Dat is nu net de reden waarom dit soort getuigenissen belangrijk zijn en verteld moeten blijven worden! En dat is dus ook de reden waarom het niet sensatiebelust is. |
Gelukkig mogen we van mening verschillen zonder dat het persoonlijk is Nee...Ik zou niet zulke verhalen aan bijvoorbeeld mijn kinderen doorgeven om de feiten in herinnering te houden. Ik zou het bij de weergave van de algemene feiten houden. Die vind ik persoonlijk al indringend genoeg.
|
|
| Naar boven |
|
|