| Auteur |
Bericht |
|
INKTVIS960
|
Berichten: 65
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 17:34
|
|
|
|
| LAIKA882 schreef: | Soms ,als het donker is in je leven Kom je onverwachts iemand tegen Een lichtje,dat je ergens heen leidt Dat lichtje was er ongemerkt al die tijd Dan trekt langzaam het donker weg En je weet ik ben op de goede weg Je beseft dat er een vriendschap is gegroeid Die als een mooie bloem in je leven bloeit |
Door dat licht ontstaat er groei, en zet jou onverwacht in bloei.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
Berichten: 1331
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 17:42
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Dat vind ik echt het meest vreselijke zinnetje dat heel vaak op cm gebruikt wordt. Om 2 redenen, ten eerste zijn er genoeg christenen die er voor bewust voor kiezen samen te wonen.
|
yep, daarom schreef ik ook en/of... ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 18:02
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Dat ik, zonder vervelende storingen in de verbinding, heerlijk lang met mijn zusje in Bosnië heb kunnen babbelen én dat zij waarschijnlijk begin volgend jaar weer definitief naar Nederland komt!
Aan de andere kant is dat laatste weer een slechtste moment van de dag omdat zij daar niet meer verder kan met het werk waar ze zo in geloofde dat goed was en gezegend door God.
Het is dus dubbel, omdat ik haar wel mis en er toch wel naar uitzie om haar weer om mij heen te hebben en te kunnen knuffelen. |
Kan me wel voorstellen dat het dubbel is Josina! Je wilt graag dat ze haar werk kan blijven doen maar je wil dr o zo graag weer eens lekker knuffelen bijpraten en als jij lekker bent opgeknapt shoppen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
Berichten: 4047
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 18:02
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Als je geen HBO hebt afgemaakt en je vult het toch in, dan lieg je. Het probleem dat Hannah aangeeft, is lastiger en ten dele een gevoelskwestie. Ben je gescheiden als dat formeel of in de praktijk zo is? Maar of een opleiding is afgemaakt of niet dat is helder. Ben je gezakt voor HBO of is het niet afgemaakt, dan heb je het niet gehaald en heb je dus geen HBO.
Thomas, een mens is meer dan zijn opleiding. |
ik ben het niet met je eens, thomas; je burgelijke staat is ook zo "helder" als wat; je zou de vraag namelijk ook anders kunnen stellen; hoe sta je ingeschreven bij de burgelijke stand op het gemeentehuis? niets geen gevoelskwestie dus; gewoon een feit. om het met de HBO opleiding te vergelijken; heb je je scheiding al afgerond of niet; als de scheiding niet is afgerond, en je vult wel "gescheiden" in, dan lieg je dus. is de scheiding niet afgerond, dan ben je dus niet gescheiden.
| JOLAN schreef: | Zoals Thomas al aangaf is deze kwestie lastiger omdat het ook een gevoelskwestie is. Voor de burgerlijke stand ben je inderrdaad nog gehuwd zolang je niet uitgeschreven bent als zijnde gehuwd. Maar er zijn mensen die een scheiding jarenlang oprekken om allerlei redenen. Als je dan al jaren alleen bent, je ex alleen nog in de rechtzaal ziet, en je ex woont ook al jaren lang samen met iemand anders, heeft zelfs soms al kinderen van die ander...vind je dan nog steeds dat het eerlijk is om gehuwd op je profiel neer te zetten? |
ik kan je uit ervaring zeggen dat dat inderdaad geen pretje is, jolan; maar evenwel blijf ik zeggen; er wordt gevraagd naar je burgelijke stand, en er is ruimte genoeg op een profiel om de situatie nader toe te lichten. ik heb er zelf voor gekozen te schrijven dat ik in een moeilijke scheiding zat, en graag contact met lotgenoten zou willen maken.
dus ja; ik vind dat eerlijk..... (en byzonder moeilijk)
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 13 september 2011, 18:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 18:04
|
|
|
|
Na een slecht moment ook een mooi moment. Eindeijk een hulpverlener gevonden zonder wachtlijst omdat ze net hier beginnen Scheelt weer drie maanden wachten (van de 9 die ik er moest wachten) echt fijn die geestelijke gezondheidszorg en een voordeel het is ook nog een christelijke hulpverlener vind dat toch makkelijker praten merk ik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 18:08
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Na een slecht moment ook een mooi moment. Eindeijk een hulpverlener gevonden zonder wachtlijst omdat ze net hier beginnen Scheelt weer drie maanden wachten (van de 9 die ik er moest wachten) echt fijn die geestelijke gezondheidszorg en een voordeel het is ook nog een christelijke hulpverlener vind dat toch makkelijker praten merk ik  |
Eindelijk hè? Ik hoop en bid dat je er baat bij mag hebben!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 18:15
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | | Eindelijk hè? Ik hoop en bid dat je er baat bij mag hebben! |
Inderdaad eindelijk! nu kan ik verder gaan ipv stilstaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 18:22
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | je hebt wel gelijk; maar eh........ snoepjes vervuilen je darm flora varkensvlees zit vol gifstoffen, evenals paling ed op groenten en fruit is gif gespoten, koffie blijft wel drie maanden in je lichaam voor je alle afvalstoffen eruit "gewerkt" hebt en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan! |
Hey wel alles tekst overnemen he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 18:23
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Ok, maar waarom zwaai je niet terug dan, mijn armen zijn al uit de kom van het zwaaien  |
Niet te hard zwaaien nooit goed Maar ook hier een lekker zonnetje alleen je woeit bijna weg en ikke is flinke meid
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 18:25
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Niet te hard zwaaien nooit goed Maar ook hier een lekker zonnetje alleen je woeit bijna weg en ikke is flinke meid  |
Helaas is Frank weer weg en het lijkt erop dat ie de zon heeft meegenomen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 18:26
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Zo komen we dan weer bij de algemene term van medicijngebruik bij ziekte en bij het volhardend gebed. Dus als iemand kanker heeft moet die maar hard genoeg bidden om genezing? Een vitamientablet van een drogist hoeft dan ook eigenlijk niet meer. Een gebroken been of wat anders zal dan ook genezen met bidden? Weg met de dokters, geen verpleegsters meer en ga zo maar door. Tja, als we maar hard genoeg bidden. Het is zo eenvoudig allemaal en toch zien wij als christenen dat allemaal over het hoofd. |
Als het zo eenvoudig was, maakten de gebedsgeners de hele medische wereld in korte tijd werkeloos...
Maar goed dat niet iedereen die ziek is zn medicijnen laat staan en alleen op gebed vertrouwd, anders kon die hele medische wereld zich direct omscholen tot uitvaartondernemer.
Gelukkig adverteren de gebedsgenezers niet al te veel....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLIE400
|
Berichten: 146
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 18:26
|
|
|
|
ben sinds vorige week zondag gestopt en merk wel dat God daar blij mee is. Ik straks hopelijk ook Mijn vader riep vroeger al als God wilde dat we rookte had hij wel een schoorsteen op ons hoofd gezet. Geloof niet dat God minder van je houd als je rookt maar je wel graag ziet stoppen. Maar goed ben pas week bezig dus zeg maar niet te veel
Willie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 18:28
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | Ik moet er wel om grinniken...
Van die mensen die altijd met van alles meelezen. En als er iemand is die wat geloof toont, of bijzonders heeft meegemaakt, dat die mensen dan ZO hun best doen om de ander ervan te overtuigen dat dat bijna onmogelijk is, helemaal niet kan, en dat God dat soort dingen bijna noooooit meer doet, want het is ZEKER niet voor iedereen weggelegd...
Ik denk dan: wat heeft die persoon er zelf voor baat bij om dat stukje geloof de kop in te duwen....?
Geen verwondering, geen nieuwsgierigheid, geen open oor. Nee, het is kritiek, veroordeling en uithalen wat de klok slaat...
Komt zeker te dichtbij ofzo...
 |
euhhhh misschien ff die persoon persoonlijk aanspreken optie? Maar ik vraag jullie mening en die kan van een ieder anders zijn he Ik geloof zeker dat God nog geneest dagelijks zijn er mensen die genezen! Heb een tante die 15 jaar geleden was opgegeven kanker niks meer aan te doen tever doorgezaaid, een arts in amsterdam zag nog wel een kans,mijn tante nam ondertussen al afscheid van de hele familie was zeer ziek maar ze is er nog!
Maar ik had het dus over slapeloosheid.
Waar komt tie bij mij vandaan? Mijn gedachten staan nooit stil wat ik ook probeer! Het heeft een poosje geholpen om zachtjes rustige muziek aan te zetten (geestelijke)waardoor ik ontspande maar dat werkt ook niet meer helaas! Dus ik blijf toch nog maar aan de medicijnen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 18:29
|
|
|
|
| WILLIE400 schreef: | ben sinds vorige week zondag gestopt en merk wel dat God daar blij mee is. Ik straks hopelijk ook Mijn vader riep vroeger al als God wilde dat we rookte had hij wel een schoorsteen op ons hoofd gezet. Geloof niet dat God minder van je houd als je rookt maar je wel graag ziet stoppen. Maar goed ben pas week bezig dus zeg maar niet te veel
Willie |
succes ermee Willie slechter kan je er in iedergeval niet van worden!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 18:30
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Helaas is Frank weer weg en het lijkt erop dat ie de zon heeft meegenomen  |
Zit tie zeker hier want hier schijnt tie nog volop
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 18:32
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Zit tie zeker hier want hier schijnt tie nog volop  |
Veel plezier met 'm dan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 18:32
|
|
|
|
| WILLIE400 schreef: | ben sinds vorige week zondag gestopt en merk wel dat God daar blij mee is. Ik straks hopelijk ook Mijn vader riep vroeger al als God wilde dat we rookte had hij wel een schoorsteen op ons hoofd gezet. Geloof niet dat God minder van je houd als je rookt maar je wel graag ziet stoppen. Maar goed ben pas week bezig dus zeg maar niet te veel
Willie |
Héél veel succes!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 18:41
|
|
|
|
Ik denk dat je als je volwassen bent vaak pas goed merkt wat je opvoeding voor rol speelt in de rest van je leven. Ik kan me de opmerking van Visser goed voorstelllen dat je er moeite mee heb wat je zoon doet, maar net wat een ander zei misschien is dit Gods weg in zijn leven en mag hij op zondag een stukje geloofuitdragen! Ook ik ben opgegroeid dat alleen de hulpverlenende beroepen op zondag mogen werken en ja wat valt er onder hulpverlenend.
Ook ik ben dan idd blij in de zorg te zitten en legaal op zondag temogen werken. En dat refo vind ik ook steeds erg aanvallend klinken ik ben een refo en ben daar tot op de dag van vandaag blij mee, maar jammer dat dat steeds wordt angehaald wij "refo's" hebben het toch ook niet steeds over die hallelujah mensen of iets in die trant? Laten we elkaar respecteren in ons geloof, bij welke gemeente we ook behoren we geloven in een en dezelfde God!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 18:41
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ik ben het niet met je eens, thomas; je burgelijke staat is ook zo "helder" als wat; je zou de vraag namelijk ook anders kunnen stellen; hoe sta je ingeschreven bij de burgelijke stand op het gemeentehuis? niets geen gevoelskwestie dus; gewoon een feit. om het met de HBO opleiding te vergelijken; heb je je scheiding al afgerond of niet; als de scheiding niet is afgerond, en je vult wel "gescheiden" in, dan lieg je dus. is de scheiding niet afgerond, dan ben je dus niet gescheiden.
ik kan je uit ervaring zeggen dat dat inderdaad geen pretje is, jolan; maar evenwel blijf ik zeggen; er wordt gevraagd naar je burgelijke stand, en er is ruimte genoeg op een profiel om de situatie nader toe te lichten. ik heb er zelf voor gekozen te schrijven dat ik in een moeilijke scheiding zat, en graag contact met lotgenoten zou willen maken.
dus ja; ik vind dat eerlijk..... (en byzonder moeilijk) |
Ik denk dat er dan meerdere mogelijkheden zijn om eerlijk te zijn. Als ik me goed herinner had ik wel aangegeven gescheiden te zijn, aangezien ik al geruime tijd gescheiden leefde. Wel gaf ik bij de eerste chat al aan dat de procedure nog liep.
Ook de laatste regel vond ik van belang. Op zoek naar nieuwe vrienden, en dus NIET naar een relatie.
Het blijft een lastige keuze die profiel invulling
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 18:43
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Veel plezier met 'm dan  |
Heb hem nog niet gezien alleen die mooie gele bal van een zon
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 18:43
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Heb hem nog niet gezien alleen die mooie gele bal van een zon  |
Achter de 3e boom aan je re.kant
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 18:46
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Als je al lange tijd(lees meer dan een jaar) uit elkaar bent en je zit enkel nog te wachten op het papiertje van de rechtbank, dan ben je in mijn ogen gescheiden, en mag je dat aangeven op je profiel. Maar anderen vinden dat je daar IN relatie neer moet zetten zolang dat papiertje nog niet binnen is. Zo verschilt een ieders mening en is niet direct onwaar |
Ik zit dan niet in zo'n situatie maar voor mij is zo iemand ookgescheidenwant wat als je ex de scheiding niet doorzet?? of als die hem tegenhoud?? Wat dan? voor de wet ben je nog gehuwd maar ik vind dat je er wel neer mag zetten gescheiden. Krijg je een leuk contact met iemand dan kan je toch aangeven nog in de scheidingsprocedure te zitten?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 18:46
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Achter de 3e boom aan je re.kant  |
dan is tie wel erggggggggg mager geworden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
Berichten: 4047
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 18:47
|
|
|
|
misschien is het ook hoe je gevoelswaarde bij bepaalde woorden is; ik ben ook refo, maar zie het alleen als een aanduiding......niets meer, niets minder......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 18:48
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | een hulp "tegenover hem" om hem van wat tegengas te voorzien......
erika, troost je; de man had een hulp nodig................. dus ik verwacht dat gerrit hier op cm lid is om vriendinnen te maken?? |
owwwwww maar om weer on-topic te gaan helaas ik heb opening clubwerk dus denk niet dat ik kan komen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
Berichten: 1417
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 18:58
|
|
|
|
ook (of misschien wel 'zelfs') ik ben 'refo(rmatorisch)'. want tenslotte: zonder reformator (Maarten Luther) geen reformatie, he.
van huis-uit ben ik Evangelisch-Luthers opgevoed.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
Berichten: 2706
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 19:00
|
|
|
|
Toen mijn vrouw en ik uit elkaar gingen hebben we beide geen ander gehad tot de scheiding formeel voltrokken was. Maar onze scheiding ging snel en eenvoudig, zonder veel ellende. Er waren ook geen kinderen. Dan is het ook niet zo moeilijk om je principieel op te stellen. Als er echter sprake is van een langdurige procedure, soms met opzet lang gemaakt, vraag ik me af of je dan jezelf nog als gehuwd kunt beschouwen. De kans dat je ex een ander heeft is ook vrij groot en als je bijbels wilt handelen, is je huwelijk dan ook ontbonden. Verder is ontbinding van een huwelijk hier een soms lange procedure. Ik pleit niet voor de echtscheiding in oud-testamentische zin maar toen werd je als vrouw gewoon verstoten, soms na een paar zinnetjes. Later kwamen ook scheidbrieven voor. Het ging vrij snel in ieder geval. Wat mij betreft is iemand ook vrij als de procedure nog niet is voltooid maar de zekerheid van de ontbinding van het huwelijk er is. Als je een scheiding aanvraagt, ben je in je hart al gescheiden en in de praktijk meestal ook wel, al is het formeel niet zo.
Hannah, ik vind het heel principieel van je om gehuwd in te vullen maar ik kan me ook voorstellen dat gehuwd op je profiel wel afschrikt, omdat je eigenlijk alleen het formele einde van het huwelijk nog afwacht. Met een toelichtend zinnetje kun je dan de werkelijkheid weergeven. Ik vind gescheiden in dat geval eigenlijk best te verdedigen.
Thomas, scheiden doet soms bevrijden.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 13 september 2011, 19:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 19:10
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Gelukkig maar? Of toch ook...  | Idd gelukkig maar, heb echt geen vechtrelatie met haar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
Berichten: 2706
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 19:23
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Maar waar is "hier"?  |
Wel knap van de Zon, want die kan hier en daar zijn.
Thomas, waar de Zon schijnt....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 19:23
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Helper dus...  | Wat vind je dan van de reactie van Adam?? | Quote: | ?Toen riep de mens uit: ‘Eindelijk een gelijk aan mij, mijn eigen gebeente, mijn eigen vlees, een die zal heten: vrouw, een uit een man gebouwd.’(Gen 2) |
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 13 september 2011, 19:24
|
|
| Naar boven |
|
|