ChristianMatch

Forum

Invloed van je opvoeding op de rest van je leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2796 2797 2798 2799 2800 2801 2802 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:46

Een werkgever is verplicht zijn werknemers minimaal 1x per week naar de kerk te laten gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:47

WILLEMIJN232 schreef:
Wij moeten onze mond wel dicht houden.....en dat valt al niet mee als je met vier vriendinnen in de krokodil ligt....... Knipoog smiley

Mag ik er dan een keer tussen liggen of word ik dan opgegeten. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:48

Ik zie het woord refo ook niet als aanvallend, en ik vind ook niet dat we elkaar op onze kerkelijke of niet kerkelijke achtergrond moeten aanvallen.
Gisteravond laat was daarover nog een gesprek in de chatbox. Het is juist zo mooi als je met zoveel verschillend denkende mensen, toch allemaal in een dezelfde God geloofd. Dat is de basis van alle gesprekken, en dat maakt de onderlinge discussies ook zo boeiend. Wat zou er aan een discussie zijn als we allemaal hetzelfde dachten? Niets toch?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

GRIFFIN748 schreef:
misschien is het beter om 'refo' voor 'gereformeerde gezindte' te laten staan. ik voel me namelijk geen 'refo' in die zin van het woord. ik ben door mijn kerkelijke achtergrond wèl reformatorisch (hoe raar mij dat ook in de oren klinkt)
Kijk Griff, dan leg je al een andere lading in het woord refo dan dat de bedoeling is. We leven in een tijd van afkortingen en daarom is de afkorting refo waardenvrij in mijn ogen. Ik ben gewoon te lui om iedere keer het woord reformatorisch te moeten opschrijven. Reformatorisch reformatorisch, man wat een lang woord zeg...
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

CHATULIEM619 schreef:
Dan hebben zij een probleem met zichzelf, en dan moeten ze anderen er niet mee belasten. Ik zie geen enkel probleem om naar tv te kijken als het maar verantwoord gebeurd. En als ik weet dat er programma's zijn, die niet goed zijn, kijk ik er gewoon niet naar. Maar leg mij eens uit wat er op tegen is om naar Top Chef te kijken???

Als je niet kijkt heb je een hoop vrije tijd over.....

Moet je die tijd vanzelf niet op CM gaan zitten Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:49

JOLAN931 schreef:
Ik zie het woord refo ook niet als aanvallend, en ik vind ook niet dat we elkaar op onze kerkelijke of niet kerkelijke achtergrond moeten aanvallen.
Gisteravond laat was daarover nog een gesprek in de chatbox. Het is juist zo mooi als je met zoveel verschillend denkende mensen, toch allemaal in een dezelfde God geloofd. Dat is de basis van alle gesprekken, en dat maakt de onderlinge discussies ook zo boeiend. Wat zou er aan een discussie zijn als we allemaal hetzelfde dachten? Niets toch?
Het was toch leuk om zo samen ff in de bijbel uit te zoeken wat een woord betekende, ik heb er van genoten tenminste...
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:49

Zo kan je opvoeding van huis uit zijn: op zondag gaan we niet uit eten.
Je geeft die mensen zelf niet de kans die voor je werken naar de kerk te gaan.

Maar het vreemde vind ik nog altijd dat er plaatsen zijn waar geen koopzondag mag zijn, maar de kroegen zijn wel vanaf ca 12 uur smiddags open.
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:50

MARIO216 schreef:
Mag ik er dan een keer tussen liggen of word ik dan opgegeten. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Afhankelijk welke bloedgroep je bezit Mario Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:50

CHATULIEM619 schreef:
Kijk Griff, dan leg je al een andere lading in het woord refo dan dat de bedoeling is. We leven in een tijd van afkortingen en daarom is de afkorting refo waardenvrij in mijn ogen. Ik ben gewoon te lui om iedere keer het woord reformatorisch te moeten opschrijven. Reformatorisch reformatorisch, man wat een lang woord zeg...

T scheeld maar 3 letters met evangelisch hoor Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:51

COOTJE711 schreef:
Afhankelijk welke bloedgroep je bezit Mario Clown smiley

O-positief.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:52

MARIO216 schreef:
JA

NEE...Tv -kijken op zichzelf niet.
Maar programma's die er op komen wel.
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:53

MARIO216 schreef:
O-positief.

dat klinkt positief Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:54

Het valt mij de laatste dagen erop dat er mensen offtopic gaan.
Terwijl ze zelf soms klagen dat er off topic gegaan wordt.
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:55

Jolan schreef:
Jullie komen wel weer terug mariska...

MARISKA601 schreef:
Als het sneeuwt op 21 juni denk ik....
Of als er appels aan de kerstbomen groeien...

Zijn ze er aan gekomen, Mariska????? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Verraste, verbaasde smiley Clown smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
COOTJE711
op dinsdag 13 september 2011, 21:56
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:55

Veel bla bla de laatste tijd.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 22:10

ROADY641 schreef:
Wat is dan de waarde van bepaalde beloften?

"Komt tot Mij, allen die vermoeid en belast zijn, en Ik zal u rust geven voor uw ziel"

Daarom beweer ik: geloof kan juist WEL je medicatie vervangen.
Zo is het in mijn geval wel gegaan. Het is geschied naar mijn geloof.
God is daar heel trouw in!

Als het geloof de mensen kan genezen, waarom zijn er dan nog zoveel ziekten?

Gebrek aan geloof?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 22:19

ANNETTE792 schreef:
T scheeld maar 3 letters met evangelisch hoor Knipoog smiley
nou heb je daar dan een goede afkorting voor? ev. of evang.
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 22:23

ANNETTE792 schreef:
deze bijwerking heb ik nog niet eerder op een bijsluiter zien staan Clown smiley
Beterschap alledrie.

Doorgeven aan de farmaceut? kan misschien toegevoegd worden??

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 22:23

WILLEMIJN232 schreef:
Dus in principe kan tv kijken ook occult zijn???????
Kijk dat bedoel ik nou, de tv en yoga, eigenlijk hebben ze iets gemeen. Alleen wordt de tv niet verkettert, en yoga wel. Het is maar net hoe je er naar kijkt. De tv heeft goede progamma,s en slechte, yoga ook.
Volgens mij kun je hier ook de stelling gebruiken, onderzoek, en behoud het goede. Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 22:43

CHATULIEM619 schreef:
Dan hebben zij een probleem met zichzelf, en dan moeten ze anderen er niet mee belasten. Ik zie geen enkel probleem om naar tv te kijken als het maar verantwoord gebeurd. En als ik weet dat er programma's zijn, die niet goed zijn, kijk ik er gewoon niet naar. Maar leg mij eens uit wat er op tegen is om naar Top Chef te kijken???

Ik heb niets tegen verantwoord tv kijken hoor, maar ik weet dat er mensen zijn die wel moeite hebben om dat verantwoord te doen (hetzelfde geldt voor het internet) en wanneer je dicht bij deze mensen staat ontkom je er niet aan dat jijzelf er mee belast wordt, dat hun probleem ook jouw probleem wordt.
Naar boven

Auteur Bericht
RINRIN585

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 22:52

om even terug te komen op het topic>
Je kan niet uitsluiten dat de opvoeding de je heb gehad in een zekere zin invloed heb op je verdere leven.
Maar op een moment in je leven kom je op het punt om je eigen keuzen te maken . En dan kan je er over nadenken of dat wat jij heb meegemaakt wel zo prettig vond en of dat je dat zelf ook zo ga doen.
Mijn moeder zei vroeger o.a. "moet je niet doen je hou het toch niet vol "
of ...."moet je niet doen want dat kan je toch niet ..
Heeft dat invloed gehad op mijn leven ?
Ja ik denk wel. Maar een ding het is iets wat ik nooit tegen mijn kinderen heb gezegd .. Ik zei altijd probeer het maar als het niet lukt heb je het wel geprobeerd,
Later zouden mijn kinderen het misschien wel anders doen omdat zij het op hun manier hebben ervaren.
Een nichtje van mij is bij haar thuis geestelijke vlak zeer negatief opgevoed (en dat is voorzichtig uitgedrukt)
Nu is ze een volwassen vrouw met 2 mooike kindjes en dat wat zij heeft gemist en wat niet goed was doet zij heel bewust beter bij haar kinderen.

Het verleden, zeker in de ernstige dingen zoals mishandeling en jullie weten zelf de rest wel ,mag je nooit als een excuus gebuiken om het zelf ook te doen
Ik vind het ook geen excuus als deze personen merken dat ze ook zo in elkaar zitten .. en je kan mij niet vertellen dat je niet weet wat je doe.. moeten dan hulp gaan zoeken.
Iets wat in ons land in ruime overloed aanwezig is.

En als ouders kunnen wij onze kinderen alleen voor gaan in ons geloof en ze aanbieden en vertellen hoe jij er over denkt. En of dat je bed nu in de evenangelische, katholiek of gereoformeerd gezin staat dat maakt niet uit,
jij geef mee waar jij voor staat.
En ja ik zou mijn zoon die opleiding mooi laten afmaken en hem laten ondekken hoe de wereld in elkaar zit. En alle diengen bespreekbaar houden .
Als hij klaar is met zijn opleidng zal hij zijn weg vinden en zijn mening kunnen vormen Hij ondekt vroeg of laat wat onze Hemelse vader dan voor hem in petto heeft,
De Christenen die een artsen opleiding doen zullen ook zeker in hun opleiding dingen tegen komen die ze later in hun praktijk anders zullen doen juist omdat zij Christen zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 22:54

Gebedsgenezing (ook spirituele genezing) is het pogen mensen te genezen door tussenkomst van een religieus geïnspireerde genezer of predikant, die via het aanroepen van bovennatuurlijke krachten tot het herstel van lichamelijke of psychische aandoeningen tracht te komen. Het omvat een groot scala aan gebruiken in verschillende culturen, die naast of soms in plaats van de geneeskunde worden toegepast.

Christelijke gebedsgenezing

In het christendom is de beoefening van gebedsgenezing, ook wel genoemd de dienst der genezing, geen gemeengoed.
In het Nieuwe Testament staan voorbeelden van Jezus Christus die zieken en blinden genas, en oproepen aan zijn volgelingen om dit ook te doen. Zo staat in Matteüs 10, de verzen 7 en 8: "Gaat en predikt en zegt: Het Koninkrijk der hemelen is nabijgekomen. Geneest zieken, wekt doden op, reinigt melaatsen, drijft boze geesten uit". Marcus 16:17 vermeldt, sprekende over de volgelingen van Jezus: "Op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden". Voor zover het betrekking heeft op zieken die zelf christen zijn, wordt in Jakobus 5:9 een oproep gedaan om de 'oudsten der gemeente' tot zich te roepen 'opdat zij over hem een gebed uitspreken en hem met olie zalven in de naam des Heren'.
In het protestantisme is er met de opkomst van de pinksterbeweging en de charismatische beweging ook binnen de traditionele kerken hernieuwde aandacht gekomen voor gebedsgenezing en ziekenzalving.[bron?] Er is een beweging gekomen van kleinere en grotere bijeenkomsten met een open karakter (in de zin van interkerkelijk en toegankelijk voor gelovigen en niet- of andersgelovigen), waarin aan de nieuwtestamentische oproepen tot genezing gevolg wordt beoogd te geven. Bekende christelijke gebedsgenezers zijn Benny Hinn, T.B. Joshua, Thomas Lee Osborn, Johan Maasbach (1918-1997) en Jan Zijlstra.
Al langer bestaat de traditie van de christelijke bedevaart. Met name aanhangers van het rooms-katholicisme trekken naar oorden waaraan heilzame werkingen worden toegeschreven, vaak omdat er een Mariaverschijning zou hebben plaatsgevonden. Voorbeelden hiervan zijn Lourdes, Fátima, Kevelaer en Medjugorje. De rooms-katholieke Kerk zelf heeft wel strikte richtlijnen om de betrouwbaarheid en feitelijkheid van getuigenissen van 'wonderbaarlijke' genezingen vast te stellen, voordat tot officiële erkenning daarvan wordt overgegaan.

Kritiek binnen en vanuit het christendom
Gebedsgenezing vormt een heet hangijzer binnen het christendom. Er zijn veel discussies over bijvoorbeeld de vraag of men op basis van Bijbelse principes lichamelijke genezing mag verwachten en welke conclusies mogen worden getrokken uit het wel of niet genezen raken van een patiënt.[1][2][3]
Christenen zelf maken een onderscheid tussen christelijk en paranormaal gebedsgenezen. Christelijke gebedsgenezers vragen of de persoon in kwestie door Jezus Christus mag worden genezen. Paranormale gebedsgenezers vragen aan een goddelijke of universele kracht om de personen te genezen. Vanuit orthodox-christelijk oogpunt krijgen deze paranormale gebedsgenezers niet de kracht door Jezus, maar door kwade krachten die niet van God afkomen (vaak occulte krachten genoemd).[4] Sommige christenen bestempelen ook gebedsgenezing door vooral hun charismatisch geïnspireerde geloofsgenoten als occult of demonisch.[5]

Dick Kruijthoff
De Nederlandse huisarts Dick Kruijthoff pleit voor een protestantse tegenhanger van de Rooms-katholieke kerkelijke medische commissie die bepaalt of een genezingsverhaal in een kerkelijke bediening als wonder gezien wordt.[6] In 2009 en 2010 verschenen er twee artikeltjes in de Trouw geschreven door chefredacteur religie & filosofie Emiel Hakkenes[7] over Kruijthoff, een gelovig christen die in het verleden weleens zijdelings met gebedsgenezingsbijeenkomsten te maken heeft gehad.[8]
In 2009 stond in Trouw dat Kruijthoff geloofde dat Janneke Vlot, die een gebedsbijeenkomst bezocht had en een van zijn patiënten was, door God van posttraumatische dystrofie genezen was. Hij zei daarbij wel dat niemand dat kan bewijzen.[8]
Het Algemeen Dagblad schreef in 2007 dat een woordvoerder van het Erasmus Medisch Centrum bevestigde dat er "geen medische verklaring" voor de genezing van Janneke Vlot was[9] en dat de artsen van het Erasmus Medisch Centrum het "een medisch wonder" noemden,[10] en kondigde een nieuwe genezingsdienst aan waarop de voormalig patiënte zou spreken.[11] De dominee van de Levend Woord Gemeente in Gorinchem hoopte op meer genezingen tijdens deze dienst.[10] Deze dienst werd zo druk bezocht dat er zelfs een file door ontstond.[12]
Mei 2007 verklaarde Frank Huygen, hoofd van het Pijnbehandelcentrum Erasmus Medisch Centrum en behandelend geneesheer van Janneke Vlot, in de Volkskrant dat bij deze specifieke ziekte spontane genezingen regelmatig voorkomen.[13]
In 2010 liet de huisarts Dick Kruijthoff in dagblad Trouw optekenen dat hij, na een oproep daartoe, ervaringsverhalen toegezonden had gekregen en dat uit een aantal ervan bleek dat gebedsgenezer Jan Zijlstra verwachtingen wekt die niet uitkomen, wat volgens hem ertoe kan leiden dat mensen beschadigd raken.[6] Ook meldde Kruijthoff dat hij het genezingsverhaal van een afgescheurde schouderpees van een patiënt van een andere huisarts die een gebedsgenezingsbijeenkomst had bezocht niet kon verklaren. De patiënt zelf schreef het gebeurde aan Jezus toe.[6] In een reactie noemde Joke van Saane, godsdienstpsycholoog aan de Vrije Universiteit in Amsterdam, de claim dat de genezing van een afgescheurde schouderpees met een gebedsgenezingsbijeenkomst te maken zou hebben opmerkelijk omdat de meeste gebedsgenezingsverhalen over vage, onbegrepen klachten gaan.[14]

Paranormale gebedsgenezing

In de 20e eeuw kwamen in de westerse wereld ook diverse bewegingen op gang die op de een of andere manier buiten de traditionele religies om het bovennatuurlijke gebruikten teneinde processen van lichamelijke en/of psychische genezing op gang te brengen of te versterken.[bron?] Praktijken binnen deze bewegingen worden vaak aangeduid als paranormaal en/of ondergebracht onder de noemers alternatieve geneeswijze en new age.
Genezingsgebruiken op basis van diverse soorten spiritualiteit kunnen worden gevonden in de antroposofie, reiki, acupunctuur, sjamanisme, bij magnetiseurs en vele andere verschijnselen en personen. Niet altijd worden er daadwerkelijk gebeden uitgesproken, wel wordt er een beroep gedaan op krachten die buiten de zintuiglijke waarneming vallen. Bekende spirituele gebedsgenezers in Nederland zijn Greet Hofmans, Gerard Croiset en Jomanda.

Wetenschappelijke kritiek

Gebedsgenezing is meerdere malen wetenschappelijk getest, dit heeft geen bewijzen van enige effectiviteit opgeleverd.[15][16] De Vereniging tegen de Kwakzalverij stelde in 2006: "Nuchtere wetenschappers hebben (...) tot dusver van gebed nooit echte genezingen kunnen vaststellen". Volgens een scribent van de organisatie bleken 'zogenaamd wetenschappelijke bewijzen' tot dan toe te berusten op 'bedrog of op ernstige fouten in de opzet van het onderzoek'.[17] Sommige gebedsgenezers beweren ziekten te kunnen genezen zoals kanker.[18] Wanneer dit gepaard gaat met extreme (geestelijke) afhankelijkheid bij een zieke, tot een houding van anti-geneeskunde bij de gebedsgenezer, vrezen regulier geneeskundigen dat de patiënt een mogelijk adequate behandeling aan zich voorbij laat gaan.
Kritiek op gebedsgenezing hangt vaak samen met de waarneming dat gebedsgenezers wanhopige mensen gewild of ongewild valse hoop geven. De bekende scepticus James Randi, stelt in zijn boek The Faith Healers dat gebedsgenezing een kwakzalverspraktijk is, waarin de zogeheten 'genezers' bekende niet-bovennatuurlijke illusies gebruiken om goedgelovige mensen te bedriegen, om hun dankbaarheid, vertrouwen, en vooral hun geld te verkrijgen.[19]
In 1999 is in The Lancet een uitgebreide studie gepubliceerd naar eventuele effecten van geloof en bidden op de gezondheid. De conclusie was dat de claim dat religieuze activiteit leidt tot een betere gezondheid ongefundeerd is.[20]
Francis Galton publiceerde al in 1872 statistisch onderzoek naar de eventuele werkzaamheid van gebed. Hij concludeerde onder andere dat het wekelijkse bidden in de Engelse kerken voor de gezondheid van de leden van de koninklijke familie niet zorgde voor een langere levensduur ten opzichte van de gewone bevolking en dat kerken even vaak getroffen worden door aardbevingen en blikseminslag en even vaak afbranden als andere, qua grootte vergelijkbare, gebouwen. Ook in 1965 is er onderzoek gedaan naar eventuele effectiviteit van gebedsgenezing. Er waren geen aantoonbare verschillen tussen patiënten voor wie gebeden werd en patiënten die dachten dat er voor ze gebeden werd.[21]
In 1999 publiceerde Archives of internal medicine, een medisch tijdschrift, een artikeltje waarin geclaimd werd dat er bewijs was dat gebedsgenezing werkt. Sceptici zijn van mening dat het artikel getuigt van gebrek aan wetenschappelijk inzicht.[22] Filosoof en skepticus Etienne Vermeersch zei in Het Laatste Nieuws: 'Zelfs als God bestaat (...) zou Hij toch zeer onnozel moeten zijn om mensen op commando beter te maken[22]

Voor de voetnoten verwijs ik naar

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gebedsgenezing
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 23:07

MARISKA601 schreef:
Er word altijd gepraat dat roken zo slecht is.
Maar over drank misbruik hoor je nooit iemand wat zeggen.

Drank kan ook schade verrichten aan je lichaam.

Drank maakt meer kapot dan je lief is.

Visser, die nog maar een cola'tje pakt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 23:10

GERRIT084 schreef:
Kijk dat bedoel ik nou, de tv en yoga, eigenlijk hebben ze iets gemeen. Alleen wordt de tv niet verkettert, en yoga wel. Het is maar net hoe je er naar kijkt. De tv heeft goede progamma,s en slechte, yoga ook.
Volgens mij kun je hier ook de stelling gebruiken, onderzoek, en behoud het goede. Engeltje smiley
Dat laatste is een waardeloze stelling, daar heb ik al meerdere keren op gereageerd. Onderzoek jij of je 100 meter naar beneden kunt vallen of geloof je zo wel dat je dat niet overleeft?
Als mensen mij kunnen uitleggen dat er een occulte band zit bij het tv kijken zoals bij yoga, zou ik meteen mn tv en mn schotels het huis uit doen.
In de bijdragen over yoga wordt nergens ontkend dat er een bepaalde filosofie achter zit. Het ene antwoord daarop is, daar heb ik geen last van, het andere antwoord is dat het geintegreerd is in haar geloof...Ik vind dat een hele andere discussie dan het gebruik van de tv..
Naar boven

Auteur Bericht
RINRIN585

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 23:21

Een Dominee vertelde mij eens dat vergeven niet altijd nodig is.. als de andere persoon geen berouw heeft hoef er niet altijd een reden te zijn voor vergeving...
God vergeef het ons ook niet als wij niet oprecht spijt hebben.

En ja God zal ondanks alles altijd weer met ons verder gaan als wij berouw vertonen. Maar wij zijn God niet en tussen vergeven en een leuk contact hebben is voor mij wel heel wat anders...

Ik denk dat als je de kracht krijgt om iemand te vergeven (lijkt me geen makkelijke opgave in jou geval) als er van de andere kant geen berouw is het voorkomt dat je iemand zou gaan haten. En haten maakt een mens meestal bitter.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 23:29

ANNETTE050 schreef:
Alle gereformeerde afsplitsingen zijn toch afscheidingen van de gereformeerde kerk?
Deze is toch op gang gekomen door discussies over de status van de synode?

Nee hoor, Annette. De discussie over de status van de synode en met name over het al dan niet toepassen van art.31 binnen de Gereformeerde kerken, leidde in 1944 tot de afsplitsing van de Gereformeerde kerken vrijgemaakt, die later ook weer een afscheiding kregen en wat nu de Nederlands Gereformeerde kerken heet. De gereformeerde kerken zijn ontstaan uit een groep dolerenden in de hervormde kerk, die samen met een groot deel van de toenmalige aanhangers van de Afscheiding in 1839 de Gereformeerde kerken in Nederland vormden. Dan hebben we het over ongeveer 1890. Een ander deel ging niet mee en vormden de Chr Geref kerken van nu. Allen zijn oorspronkelijk wel afsplitsingen van de Hervormde Kerk, toen nog staatskerk. En dan hebben we het nog niet eens over de Gereformeerde gemeenten, want dat is nog weer een apart hoofdstuk.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 13 september 2011, 23:36
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 23:52

CHATULIEM619 schreef:
Dat laatste is een waardeloze stelling, daar heb ik al meerdere keren op gereageerd. Onderzoek jij of je 100 meter naar beneden kunt vallen of geloof je zo wel dat je dat niet overleeft?
Als mensen mij kunnen uitleggen dat er een occulte band zit bij het tv kijken zoals bij yoga, zou ik meteen mn tv en mn schotels het huis uit doen.
In de bijdragen over yoga wordt nergens ontkend dat er een bepaalde filosofie achter zit. Het ene antwoord daarop is, daar heb ik geen last van, het andere antwoord is dat het geintegreerd is in haar geloof...Ik vind dat een hele andere discussie dan het gebruik van de tv..

Ik meen in andere reakties gelezen te hebben, dat er wel degelijk programma,s zijn met een dergelijke inhoud. Dan heb je nog tal van die Yomanda tiepjes, en Ogliviel of hoe die ook heten mag. En die onzin komt door die zelfde sateliet binnen, als b.v Family7. Dus dan is dat kastje waar je naar kijkt, ook occult,of tweeledig doorgeefluik . Dus om het 1 uit te bannen, moeten we ook de ander niet meer kijken. Dan ban je dus het kwade tenkoste van het goede. Die ene keer dat ik naar een yoga heerschap ben geweest, om in slaap te kunnen komen, wil niets zeggen dat ik het occulte heb opgezocht, of wie dan ook. Dus ik geloof niet in yoga, maar het was wel mooi om een bepaalde handeling te doen om in slaap te vallen. Verder bezoek was dan ook niet aan de orde. En de opmerking van 100 meter omlaag vallen, tja, omhoog vallen is moeilijker denk ik. Dat overleef ik zeker wel.

Laatst aangepast door
GERRIT084
op dinsdag 13 september 2011, 23:53
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 00:08

GERRIT084 schreef:
Ik meen in andere reakties gelezen te hebben, dat er wel degelijk programma,s zijn met een dergelijke inhoud. Dan heb je nog tal van die Yomanda tiepjes, en Ogliviel of hoe die ook heten mag. En die onzin komt door die zelfde sateliet binnen, als b.v Family7. Dus dan is dat kastje waar je naar kijkt, ook occult,of tweeledig doorgeefluik . Dus om het 1 uit te bannen, moeten we ook de ander niet meer kijken. Dan ban je dus het kwade tenkoste van het goede. Die ene keer dat ik naar een yoga heerschap ben geweest, om in slaap te kunnen komen, wil niets zeggen dat ik het occulte heb opgezocht, of wie dan ook. Dus ik geloof niet in yoga, maar het was wel mooi om een bepaalde handeling te doen om in slaap te vallen. Verder bezoek was dan ook niet aan de orde. En de opmerking van 100 meter omlaag vallen, tja, omhoog vallen is moeilijker denk ik. Dat overleef ik zeker wel.
Het verschil is, dat je bij tv kunt kiezen waar je naar kijkt. In mijn ogen kun je geen yoga beoefenen zonder in aanraking te komen met de onderliggende, occulte filosofie.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 00:20

CHATULIEM619 schreef:
Het verschil is, dat je bij tv kunt kiezen waar je naar kijkt. In mijn ogen kun je geen yoga beoefenen zonder in aanraking te komen met de onderliggende, occulte filosofie.
Om het kort te houden, het kan dus wel, en dan moet je het ook houden bij een bepaalde houding, of oefening. (lichamelijk) en niet de geestelijke) heb ik ook geen belangstelling voor. En als je niet sterk in je schoenen staat, nooit aan zoiets dergelijks beginnen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 01:28

JOSINA022 schreef:
Dat ik, zonder vervelende storingen in de verbinding, heerlijk lang met mijn zusje in Bosnië heb kunnen babbelen én dat zij waarschijnlijk begin volgend jaar weer definitief naar Nederland komt!

Aan de andere kant is dat laatste weer een slechtste moment van de dag omdat zij daar niet meer verder kan met het werk waar ze zo in geloofde dat goed was en gezegend door God.

Het is dus dubbel, omdat ik haar wel mis en er toch wel naar uitzie om haar weer om mij heen te hebben en te kunnen knuffelen.

Fijn Jose!!

Enne...als zij daar werkelijk zo in geloofd gaat ze misschien ooit nog weleens terug, dus mag je dubbel genieten als ze er weer is Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2796 2797 2798 2799 2800 2801 2802 ... 6194 Volgende
Pagina 2799 van 6194