| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 17:09
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Dat is nu weer jammer, dacht ik ook eens gedienstig te zijn... weer niet goed Sorry was een beetje flauw van me om de tekst van wikipedia hier neer te zetten  | Ik vond het juist heel verhelderend wat je neergeschreven had. Bovendien begrijp ik de reactie van Thomas niet. Hij zocht toch definities, zodat je niet zulke vreemde conclusies krijgt als over de Duck. Kijk eens naar je eigen definitite: | Quote: | | praktijken en rituelen die zijn gebaseerd op veronderstelde esoterische kennis, gericht op de werking en beïnvloeding van transcendente (buitenzintuiglijke, bovennatuurlijke) krachten. | esoterisch= zelfverlossend. Je kunt dit naadloos op yoga leggen..Nee ik ben juist blij met je definitie.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 14 september 2011, 17:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 17:09
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Wat voor nut hebben de 10 geboden? Om mij te laten zien dat ik door mijn zondige aard mij er niet aan kan houden. We hebben dagelijks te strijden tegen deze zonden. |
De tien geboden: tien liefdevolle regels die God ons geeft, om ons te beschermen.
Jezus zegt: "Blijf in Mijn liefde" De tien geboden zijn 10 alarmbelletjes die kunnen gaan rinkelen als je uit de liefde van Jezus dreigt te raken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 17:14
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik erken dat ik een zondig mens ben. En ik erken dat mijn zonden vergeven zijn.
Waarom zou ik er moeilijk over doen? Ik zie het nut er niet van.
Wat voor nut hebben de 10 geboden? Om mij te laten zien dat ik door mijn zondige aard mij er niet aan kan houden. We hebben dagelijks te strijden tegen deze zonden. | Denk je dat je met die houding een vreugde bent voor God? Denk eens aan een kind dat zegt: ik kan niet.....Hoe zou jij als ouder daarop reageren?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 17:17
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Neen toch niet. Soms zijn mensen helemaal uitbehandeld en willen ze het op een andere 'manier proberen'. Als de angst om te sterven of een blijvende handicap of wat dan ook zo groot is kan het zijn dat ze hun toevlucht zoeken bij alternatieve- of gebedsgenezing. Ook bij intelligente mensen kan die angst, wanhoop plots opsteken die de ratio verdringt. | Ik denk dat je het veel te veel psychologiseert. Je mag gebed ontvangen voor elke ziekte, en het hoeft helemaal niet levensbedreigend te zijn. En in mijn ogen moet het gebed altijd als zegen worden ervaren en nooit als veroordeling. Want wat is erop tegen te bidden voor een broeder/zuster in nood??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 17:56
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ik vond het juist heel verhelderend wat je neergeschreven had. Bovendien begrijp ik de reactie van Thomas niet. Hij zocht toch definities, zodat je niet zulke vreemde conclusies krijgt als over de Duck. Kijk eens naar je eigen definitite: esoterisch= zelfverlossend. Je kunt dit naadloos op yoga leggen..Nee ik ben juist blij met je definitie. |
De tekst is zeker duidelijk. Smufs vraag: 'Wat is occultisme' kun je daarom letterlijk opvatten maar zijn bedoeling was meer: 'Wat versta je onder occultisme?' Vermoed dat Smurf zeker wel capabel is om te googlen voor de omschrijving van occultisme, daarom was mijn reactie eigenlijk min of meer niet helemaal serieus.
Om op ome Duck terug tekomen: Naar mijn mening vrij onschuldig maar wel met elementen die wat richting hokes-spokes gaan. Evenals bijvoorbeeld Harry Potter. Anders vind ik: zwarte Magie, hekserij, geesten oproepen etc. Het is net als bij ethische kwesties: Een zwart gebied (niet toegestaan) een groot grijs gebied (niet helemaal duidelijk) en een wit gebied (overeenkomstig met Gods Woord)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 17:57
|
|
|
|
Hoeveel mensen op cm hebben zich niet aan het 7de gebod kunnen houden?
De wil was er wel bij de huwelijks sluiting. De wil was er om de problemen binnen het huwelijk op te lossen. Maar toch koos men ervoor om te gaan scheiden.
Zo is het ook met het 5de gebod. Eer uw vader en uw moeder.
Hoeveel mensen hebben daar geen moeite mee omdat ze misbruikt/mishandels zijn door ze. Ze willen geen contact meer met hun ouders.
Ik zeg dus: de mens wil zich houden aan de 10 geboden, maar kan soms niet anders.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 17:58
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Denk je dat je met die houding een vreugde bent voor God? Denk eens aan een kind dat zegt: ik kan niet.....Hoe zou jij als ouder daarop reageren? |
Als het kind zou zeggen ik kan niet slapen, dan zeg ik, blijf dan maar wakker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 18:06
|
|
|
|
Ik heb het al uitgelegd Chat, waarom ik zo reageerde maar mogelijk heb je er overheen gelezen. In elke encyclopedie, wat Wikipedia ook is in zekere zin, kun je wel iets vinden wat vaak nog wel klopt ook. Wat ik hier zie is dat de term occult wel erg makkelijk wordt gebruikt zonder dat het helder is wat wordt bedoeld. Ik pleit dus voor een meer eenduidig gebruik ervan omdat de term occult wel beladen is en mijns inziens te makkelijk en te snel wordt gebruikt. Pieter noemde het al eens een modewoord op CM. Gebracht met de bekende en door mij zeker gewaardeerde Pieteriaanse humor van het is een grap maar het heeft ook een serieuze ondertoon. Occult is nogal een stempel en daar mogen we ons best van bewust zijn. Dat mag je niet zomaar opplakken. Verder waardeer ik je humor, Cootje, en dit was dus, nog wat uitgewerkt, mijn zorg en boodschap.
Thomas, dacht dat het helder was. Even de sirene van de duivel aan voor het nieuws dan maar.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 14 september 2011, 18:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 18:06
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Denk je dat je met die houding een vreugde bent voor God? Denk eens aan een kind dat zegt: ik kan niet.....Hoe zou jij als ouder daarop reageren? |
Een kind kan ook zeggen, ik kan niet maar wil het wel proberen èn mijn best doen. Wilt u helpen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 18:15
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Als het kind zou zeggen ik kan niet slapen, dan zeg ik, blijf dan maar wakker | Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest. Ik merk dat veel mensen in hun geloof blijven hangen in het negatieve. Ik ben zondig, God heeft me en zal me weliswaar vergeven, maar ik blijf toch zondaar. Ik geloof dat je een stapje verder mag gaan, zelfs moet gaan. Als God ons bevrijdt van zonde, mogen we in vrijheid en vreugde leven. En mogen we ook in Zijn vreugde verder gaan. God heeft ons geroepen getuige te zijn in deze wereld, wat voor getuigen zijn we dan eigenijk. Mensen kijken meer naar je leven dan dat ze luisteren naar je woorden. Wat zien ze dan? Iemand die met zwaarmoedigheid door het leven gaat, omdat hij zoveel schuldbesef heeft dat hij niet verder komt? Of zien ze iemand die de vreugde van Zijn geloof ervaart, de liefde van Christus uitstraalt en beseft dat het leven met Christus een rijkdom geeft, die de wereld niet kent?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 18:21
|
|
|
|
Allemaal waar, in de bijbel staan diverse voorbeelden waaruit blijkt dat mensen KUNNEN genezen door gebed. Daarover is geen discussie nodig.
Ook geloof ik dat er nog steeds dezelfde GOD is, die de macht heeft om op gebed te genezen. Daarover dus ook geen discussie nodig.
Wat wel een punt van discussie is, in mijn optiek dan, is de manier waarop momenteel met gebedsgenezing word omgegaan. Ik denk dat er veel kaf tussen het weinige koren zit. Ooit heb ik een dienst van ene heer Jan Zijlstra mogen meemaken en ik ben geneigd het woord blasfemie in de mond te nemen... Het opzwepen van de massa met muziek en een religieus sfeertje is nog tot daar aan toe, want dat marketingtrucje gebruiken ze overal om handel, lees geld, binnen te halen. Het in gebed AFDWINGEN van genezing ( GOD word nog net niet bedreigd) en het uitspreken van: " in JEZUS naam ben je NU genezen" of een dergelijke tekst vind ik veel kwalijker. Als ik daarbij zie dat uit al die jaren dat saggerijnige Jan actief is vooral gerefereerd word aan die ene mevr. Vlot die genezen zou zijn, vind ik het resultaat zeer mager en gezien het geld dat in die jaren binnengeharkt is, komt naast de term blasfemie ook de term oplichting heel sterk bij mij op.
Daar hoef jij het niet mee eens te zijn, dus hierover kunnen we discussieren...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 18:28
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | N.E.C. (Nijmegen Eendracht Combinatie) N.A.C (Noad Advendo Combinatie) op. De volledige naam Nooit Opgeven Altijd Doorzetten Aangenaam Door Vermaak En Nuttig Door Ontspanning Combinatie Breda is de op een na langste clubnaam ter wereld. | tjonge, weer wat geleerd. Dank je
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 18:31
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Allemaal waar, in de bijbel staan diverse voorbeelden waaruit blijkt dat mensen KUNNEN genezen door gebed. Daarover is geen discussie nodig.
Ook geloof ik dat er nog steeds dezelfde GOD is, die de macht heeft om op gebed te genezen. Daarover dus ook geen discussie nodig.
Wat wel een punt van discussie is, in mijn optiek dan, is de manier waarop momenteel met gebedsgenezing word omgegaan. Ik denk dat er veel kaf tussen het weinige koren zit. Ooit heb ik een dienst van ene heer Jan Zijlstra mogen meemaken en ik ben geneigd het woord blasfemie in de mond te nemen... Het opzwepen van de massa met muziek en een religieus sfeertje is nog tot daar aan toe, want dat marketingtrucje gebruiken ze overal om handel, lees geld, binnen te halen. Het in gebed AFDWINGEN van genezing ( GOD word nog net niet bedreigd) en het uitspreken van: " in JEZUS naam ben je NU genezen" of een dergelijke tekst vind ik veel kwalijker. Als ik daarbij zie dat uit al die jaren dat saggerijnige Jan actief is vooral gerefereerd word aan die ene mevr. Vlot die genezen zou zijn, vind ik het resultaat zeer mager en gezien het geld dat in die jaren binnengeharkt is, komt naast de term blasfemie ook de term oplichting heel sterk bij mij op.
Daar hoef jij het niet mee eens te zijn, dus hierover kunnen we discussieren...  | Ik weet hoe je over Jan Zijlstra denkt. Maar er is meer dan JZ, hoe denk je dan over bidden voor zieken en zieken zalven?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 18:44
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Allemaal waar, in de bijbel staan diverse voorbeelden waaruit blijkt dat mensen KUNNEN genezen door gebed. Daarover is geen discussie nodig.
Daar hoef jij het niet mee eens te zijn, dus hierover kunnen we discussieren...  |
"ene mevrouw "Vlot" is een nicht van mijn ex-echgenoot, dus ik ken haar en haar ouders enigzins. terwijl zij naar de gebedsdienst ging, was er thuis een groep mensen aan het bidden voor haar; (haar ouders ook, en hen ken ik als bescheiden, maar werkelijk byzonder diepgelovige christenen, die met hun geloofsverwachting niet lopen te pronken)
ik ben er van overtuigd, dat onze God op het gebed grote dingen wil/kan doen, en of de genezing van "ene mevrouw Vlot" dan door God gegeven wordt op het gebed van "ene meneer Zijlstra" of op het gebed van een diepgelovige vader, moeder, en vriendengroep, doet niet zoveel ter zake denk ik..... wat er wél toe doet, is of "ene meneer Zijlstra" de eer aan God geeft, of dat hij "ene mevrouw Vlot" en haar genezing gebruikt voor een soort reclame-campagne.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 14 september 2011, 19:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 18:46
|
|
|
|
Kijk eens in een kerk of gemeente. Het barst er van de gelovigen, zeker als je ze wilt zien. En als je, wat ik denk gezien je achtergrond, een kerk met veelal levend geloof wilt ervaren, dan vind je zelfs in het niet al te uitbundige Noorden nog wel een kerk met meer dan duizend enthousiaste mensen, elke zondag weer.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 14 september 2011, 19:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 19:00
|
|
|
|
| Quote: | | CHATULIEM: Mijn geloofsbeleving is voor een groot gedeelte beïnvloed door John Wimber. Hij had vele genezingen gezien, had voor veel mensen gebeden. Hij vertelde hoe het begon. Hij las nl. de opdracht in de Bijbel voor mensen te bidden voor genezing. Het enige wat hij deed was bidden voor ze. Het duurde meer dan een jaar voordat hij zag dat iemand genas. Daarna gebeurden er regelmatig genezingen in zijn gemeente en uiteindelijk in de omgeving en de wereld. Maar ook hij was zich bewust dat niet iedereen genas, en dat God daar een ander plan mee had. Hij had zelf een hartafwijking, waar hij gewoon over praatte, en waar hij uiteindelijk aan overleden is. Maar in zijn eenvoud wist hij dat God krachtig was om te genezen, hij bad gewoon en met hem anderen en God werkte door hem heen... |
http://www.youtube.com/watch?v=EKs5AjdtjBY&t=1m34s
Stukje van John Wimber. die in vreemde talen(andere bijbelvertaling : in tongen) zingt...Na 5 minuten en 20 seconden beginnen er ook mensen hysterisch te krijsen....
Krijg het gelijk weer benauwd....
--
Vind het best om om genezing te bidden. En anders dat je/iemand kracht krijgt om de ziekte te dragen. Of ermee om te gaan.
Bij die genezingsdiensten wordt er vanuit gegaan dát er genezing plaatsvindt.
Veel teksten gebeurden vroeger, nu niet meer.
Jona zat bijvoorbeeld ook in een walvis.
En Jezus liep op het water.
Die dingen zie je tegenwoordig ook niet meer...
Mijn mening.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 14 september 2011, 22:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 19:16
|
|
|
|
Deze tekst komt in mij naar boven:
Mat. 6 vers 5 t/m 8
Het bidden 5 En wanneer gij bidt, zult gij niet zijn als de huichelaars, want zij staan gaarne in de synagogen en op de hoeken der pleinen te bidden, om zich aan de mensen te vertonen. Voorwaar, Ik zeg u, zij hebben hun loon reeds. 6 Maar gij, wanneer gij bidt, ga in uw binnenkamer, sluit uw deur en bid tot uw Vader in het verborgene; en uw Vader, die in het verborgene ziet, zal het u vergelden. 7 En gebruikt bij uw bidden geen omhaal van woorden, zoals de heidenen; want zij menen door hun veelheid van woorden verhoord te zullen worden. 8 Wordt hun dan niet gelijk, want [God] uw Vader weet, wat gij van node hebt, eer gij Hem bidt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 19:18
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | tjonge, weer wat geleerd. Dank je |
Zie je chat nooit te oud om te leren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 19:24
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest. Ik merk dat veel mensen in hun geloof blijven hangen in het negatieve. Ik ben zondig, God heeft me en zal me weliswaar vergeven, maar ik blijf toch zondaar. Ik geloof dat je een stapje verder mag gaan, zelfs moet gaan. Als God ons bevrijdt van zonde, mogen we in vrijheid en vreugde leven. En mogen we ook in Zijn vreugde verder gaan. God heeft ons geroepen getuige te zijn in deze wereld, wat voor getuigen zijn we dan eigenijk. Mensen kijken meer naar je leven dan dat ze luisteren naar je woorden. Wat zien ze dan? Iemand die met zwaarmoedigheid door het leven gaat, omdat hij zoveel schuldbesef heeft dat hij niet verder komt? Of zien ze iemand die de vreugde van Zijn geloof ervaart, de liefde van Christus uitstraalt en beseft dat het leven met Christus een rijkdom geeft, die de wereld niet kent? |
Dus een ieder die zegt dat hij zondigd staat zwaarmoedig in het leven?? Vind dat weel een beetje ja hoe moet ik het noemen erg zwaar klinken. Ik had deze topic over slapeloosheid geopend door wat er in een andere topic werdt gezegt. Maar als ik zeg dat ik zondig wat we volgens mij allemaal dagelijks wel wat doen dan hoef ik dardoor echt niet zwaarmoedig in het leven te staan hoor. Waarvoor vieren we het Heilig avondmaal dan? Om te gedenken dat God voor onze zonden is gestorvenen weer opgestaan, maar daarbij denk ik zelf wel altijd aan mijn eigenzonden. Maar volgens mij gaan we nu op een ander onderwerp over! Dat zou dus betekenen als ik het zwaar zou zien dat ik niet zou slapen omdat ik nadenk over mijn zonden en daardoor niet zou slapen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 19:27
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ach, dan passen ze zich maar eens aan. |
Moeten niet rokers zich aanpassen aan rokers Lekker dan vertel mijn longen en ogen maar eens dat ze zich niet moeten aanstellen en sigarettenrook gewoon moeten verdragen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 19:28
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Zijn ze er aan gekomen, Mariska?????  |
Denk het wel want mw is alweer terug op de site
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Dus een ieder die zegt dat hij zondigd staat zwaarmoedig in het leven?? Vind dat weel een beetje ja hoe moet ik het noemen erg zwaar klinken. Ik had deze topic over slapeloosheid geopend door wat er in een andere topic werdt gezegt. Maar als ik zeg dat ik zondig wat we volgens mij allemaal dagelijks wel wat doen dan hoef ik dardoor echt niet zwaarmoedig in het leven te staan hoor. Waarvoor vieren we het Heilig avondmaal dan? Om te gedenken dat God voor onze zonden is gestorvenen weer opgestaan, maar daarbij denk ik zelf wel altijd aan mijn eigenzonden. Maar volgens mij gaan we nu op een ander onderwerp over! Dat zou dus betekenen als ik het zwaar zou zien dat ik niet zou slapen omdat ik nadenk over mijn zonden en daardoor niet zou slapen? |
Nou, Erika,als je al geen last had van slapeloosheid, dan zou je het nu in ieder geval wel krijgen....heh...
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op woensdag 14 september 2011, 19:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Het valt mij de laatste dagen erop dat er mensen offtopic gaan. Terwijl ze zelf soms klagen dat er off topic gegaan wordt. |
Neee dat meen je niet Viel mij ook al op
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 19:29
|
|
|
|
Daar hoef jij het niet mee eens te zijn, dus hierover kunnen we discussieren...  |
Volledig mee eens!
| Hannah schreef: | "ene mevrouw "Vlot" is een nicht van mijn ex-echgenoot, dus ik ken haar en haar ouders enigzins. terwijl zij naar de gebedsdienst ging, was er thuis een groep mensen aan het bidden voor haar; (haar ouders ook, en hen ken ik als bescheiden, maar werkelijk byzonder diepgelovige christenen, die met hun geloofsverwachting niet lopen te pronken)
ik ben er van overtuigd, dat onze God op het gebed grote dingen wil/kan doen, en of de genezing van "ene mevrouw Vlot" dan door God gegeven wordt op het gebed van "ene meneer Zijlstra" of op het gebed van een diepgelovige vader, moeder, en vriendengroep, doet niet zoveel ter zake denk ik..... wat ik wél denk dat er toe doet, is of "ene meneer Zijlstra" de eer aan God geeft, of dat hij "ene mevrouw Vlot" en haar genezing gebruikt voor een soort reclame-campagne. |
Toevallig ken ik een zus van die 'ene mw Vlot' ..... Ken je wèl vertellen dat de 'genezing' van haar zus veel twijfels en onzekerheid in het gezin gebracht heeft. Vanzelfsprekend zijn ze hèèl blij dat hun dochter/ zus genezen is maar hebben wel moeite met de wijze waarop dit allemaal gebeurd is.
Wat mij altijd opvalt dat de 'genezingen' vaak psychisch gerelateerd zijn. Waarom wordt er niemand genezen die in het laatste stadium van kanker leeft of iemand met MS?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 19:29
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Moeten niet rokers zich aanpassen aan rokers Lekker dan vertel mijn longen en ogen maar eens dat ze zich niet moeten aanstellen en sigarettenrook gewoon moeten verdragen  | Vroeger was het nog gezellig op verjaardagen. Daar stonden de sigaretten voor je klaar. Bovendien vind ik zweetlucht nog erger dan rooklucht, hou maar eens een verjaardag in een kleine ruimte.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 19:31
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Jij ook al, jij hebt het toch ook niet bij mij gedaan  |
Nèè jij moet de hele week òòk wat te doen hebben toch??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 19:34
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Nou, Erika,als je al geen last had van slapeloosheid, dan zou je het nu in ieder geval wel krijgen....heh...  |
idd annette (sorry dat ik niet terugmail dat lukt namelijk even niet)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 19:35
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Vroeger was het nog gezellig op verjaardagen. Daar stonden de sigaretten voor je klaar. Bovendien vind ik zweetlucht nog erger dan rooklucht, hou maar eens een verjaardag in een kleine ruimte. |
Ja oke maar ik krijg knallende hoofdpijn, wordt benauwd en krijg rooie ogen van sigarettenlucht Maar ik vind een verjaardag zonder sigaretten erg gezellig hoor en tja zweetlucht nieuwe topic?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 14 september 2011, 19:36
|
|
|
|
Van de ongeveer tweeduizend miljoen christenen is de meerderheid Rooms-Katholiek. In Noord-West Europa was de hervorming voor het merendeel Luthers en in Nederland en Schotland, naast een klein deel van Duitsland calvinistisch. Bevindelijke calvinisten vormen nog geen twee miljoen van de christenen op aarde. En dat is inclusief Schotland en Amerika. De evangelische beweging is echt veel groter en de Hervorming zoals die nu in Zuid-Amerika plaatsvindt is niet een overgang van de Rooms-Katholieke naar het protestantisme maar van de RK-kerk naar de evangelische beweging. Als de reformatorische christenen één procent van het totaal zouden vormen dan zouden dat er twintig miljoen moeten zijn. Dat is in de verste verte niet het geval. De evangelische beweging is veel en veel groter. De groei van het Christendom in de derde wereld komt daar ook vandaan. Een beweging die zo groot is, kun je ook geen sekte noemen. In Nederland kun je ongeveer tweehonderdduizend christenen als bevindelijk beschouwen en met de groepen die er tegen aan schuren kom je niet op een half miljoen. Kijk naar de aanhang van de SGP, ongeveer anderhalf procent van de hele bevolking. Een sekte heeft een negatieve klank en die aanduiding vind ik ook niet terecht.
Op de totale hoeveelheid christenen zijn de reformatorische kerken erg klein, meer dan 99 procent van de christelijke kerken is dus niet reformatorisch en ze zijn daarmee dus ook niet de norm voor anderen. Het Calvinisme is in Nederland het meest aangeslagen, ook vanwege de opvatting over de overheid overigens, en verder naast Schotland vooral in gebieden te vinden waar Nederlandse en Noord-Duitse emigranten gingen wonen.
Thomas, is het verder met de strekking van de slotopmerking van Hannah eens.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 14 september 2011, 20:16
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|