| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 11:35
|
|
|
|
oeps google net even wat mijn naam betekent:
Erika:De enige macht, hij die alleen heerst, heerser van de wet zodat jullie dat maar effe weten 
En ik ben nog wel zo sociaal ingesteld
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op donderdag 15 september 2011, 11:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 11:37
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | oeps google net even wat mijn naam betekent:
Erika:De enige macht, hij die alleen heerst, heerser van de wet zodat jullie dat maar effe weten  |
' 'Hij' die alleen heerst.' Tja, 't is maar goed dat we het weten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 11:39
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ' 'Hij' die alleen heerst.' Tja, 't is maar goed dat we het weten  |
Idd!
Ik schijn vermeerdering te moeten geven
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op donderdag 15 september 2011, 11:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 11:44
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ' 'Hij' die alleen heerst.' Tja, 't is maar goed dat we het weten  |
Frank= De Fransman josina=Jahweh geve vermeerdering
Zo weten jullie ook wat jullie zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 11:44
|
|
|
|
Speculaas (voorheen: speculatie), in België ook: speculoos (deze nevenvorm heeft zich uitgebreid tot het Belgisch-Frans als spéculoos of spéculaus) is een soort koek die vooral rond het sinterklaasfeest populair is. De laatste decennia is het echter normaal geworden het hele jaar door speculaas te eten. Speculaas wordt voornamelijk in Nederland en België gemaakt en gegeten. Er zijn meerdere verklaringen voor het woord speculaas: Het Latijnse woord speculator ('hij die alles ziet'); wat tevens de bijnaam is van Sint-Nicolaas; Het Latijnse woord speculum (spiegel), omdat een speculaaspop het spiegelbeeld is van de afbeelding op de koekplank waarmee het gemaakt is; In ouder Nederlands betekende speculatie "overdenking" of "vermoeden". De koek werd daarom (mogelijk schertsend) speculatie genoemd omdat oorspronkelijk een gebak voor fijnproevers was. Speculatie in de betekenis "veronderstellen" of "bedenken" kan impliceren dat het gebak een soort "fantasiegoed" zou zijn.[1] Er zou ook een verband kunnen zijn met specerij, een verwijzing naar de kruiden die speculaas typeren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 11:44
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Idd!
Ik schijn vermeerdering te moeten geven  |
ja idd haha doe je best meid
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 11:45
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Speculaas (voorheen: speculatie), in België ook: speculoos (deze nevenvorm heeft zich uitgebreid tot het Belgisch-Frans als spéculoos of spéculaus) is een soort koek die vooral rond het sinterklaasfeest populair is. De laatste decennia is het echter normaal geworden het hele jaar door speculaas te eten. Speculaas wordt voornamelijk in Nederland en België gemaakt en gegeten. Er zijn meerdere verklaringen voor het woord speculaas: Het Latijnse woord speculator ('hij die alles ziet'); wat tevens de bijnaam is van Sint-Nicolaas; Het Latijnse woord speculum (spiegel), omdat een speculaaspop het spiegelbeeld is van de afbeelding op de koekplank waarmee het gemaakt is; In ouder Nederlands betekende speculatie "overdenking" of "vermoeden". De koek werd daarom (mogelijk schertsend) speculatie genoemd omdat oorspronkelijk een gebak voor fijnproevers was. Speculatie in de betekenis "veronderstellen" of "bedenken" kan impliceren dat het gebak een soort "fantasiegoed" zou zijn.[1] Er zou ook een verband kunnen zijn met specerij, een verwijzing naar de kruiden die speculaas typeren. |
wat nu dan weer bent u hongerig mevrouw?? zin in speculaas of zo wel lekker vooral op een witte boterham
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 11:45
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | ja idd haha doe je best meid  |
Ligt eraan wat ik moet vermeerdere
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 11:46
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Ligt eraan wat ik moet vermeerdere  |
Geen idee staat er niet bij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 11:46
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Blij dat er mensen toch nog goed kunnen lezen Dank je shanita  |
Graag gedaan ;)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 11:48
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Ligt eraan wat ik moet vermeerdere  |
Is er iets dat je kan of wilt vermeederen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 11:48
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Algemeen gegeven is; rokers zijn, minder gestrest humeurig, altijd buiten te vinden met heel veel frisse lucht. Niet rokers zitten altijd binnen, gestrest, humeurig, nooit geen frisse lucht omdat ze de rokers naar buiten hebben gejaagd  |
En bedankt maar weer he Ikke is een niet roker echter wel vaak buiten te vinden, niet gestrest en zeer zelden een slecht humeur behalve als ikdit lees
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 11:50
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | wat nu dan weer bent u hongerig mevrouw?? zin in speculaas of zo wel lekker vooral op een witte boterham  |
Ik kan de hele dag door wel eten. maar nu ik dit stukje zo lees..
speculaas... speculatie....
is dat wel christelijk?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 11:51
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Is er iets dat je kan of wilt vermeederen? |
Ik geloof dat ik daar nog maar eens een nachtje over moet slapen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 11:51
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Ik geloof dat ik daar nog maar eens een nachtje over moet slapen  |
pas maar op dat het geen slapeloze nacht wordt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 11:52
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Een hond, katten, apen en dan nog een dier dat niet meer genoemd mag worden...het is me wat daar bij jou  |
Die beesten van Mariska zijn echt vremdig. Worden apen genoemd, worden savonds naar bed gestuurd ( de zolder op) Zitten voor het raam als het onweerd (meeste katten zijn er doodsbang voor) Maar ja als je opgevoed wordt door een konijn moet het ook wel heel bijzonder zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 11:53
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | pas maar op dat het geen slapeloze nacht wordt  |
Dan moet ze vanavond die lieve logeerkat wakker houden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 11:56
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | pas maar op dat het geen slapeloze nacht wordt  |
Daar waren toch pilletjes voor? Erika, mag ik er een van jou?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 11:57
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Dan moet ze vanavond die lieve logeerkat wakker houden  |
Dacht het niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
Berichten: 208
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 11:57
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | | Welke eerlijke vraag, Roady?????? |
Quote: Dus jij gelooft niet dat je een Vader in de hemel hebt, die het beste met jou voorheeft...
Dat was mijn eerlijke vraag aan jou. Je doet net alsof je daar overheen gelezen hebt Shanita...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 11:58
|
|
|
|
|
Bedankt :) !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 11:58
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Met of zonder kinderen
Mario off topic blijven. |
ehhh on-topic mario
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 11:58
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Daar waren toch pilletjes voor? Erika, mag ik er een van jou?  |
nee pilletje kan toch niet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 11:59
|
|
|
|
pffff, nog 386...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 11:59
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | nee pilletje kan toch niet?  |
Oeps, da's waar ook
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 12:00
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Daar waren toch pilletjes voor? Erika, mag ik er een van jou?  |
Tuurlijk kom maar halen welke wil je heb verschillende keuze voor je
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 12:00
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | pffff, nog 386... |
Koeien? Belgen? Schapen? Vlooien?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 12:01
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Tuurlijk kom maar halen welke wil je heb verschillende keuze voor je  |
Doe maar een cocktailtje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 12:03
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Koeien? Belgen? Schapen? Vlooien? |
Vrouwen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: donderdag 15 september 2011, 12:05
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Koeien? Belgen? Schapen? Vlooien? |
neen, ben mails aan het verwijderen Eigenlijk zouden ze wel zo'n knop mogen uitvinden waarmee je een hele reeks mails kan aanklikken en verwijderen.
Tegen het einde van de rit is mijn muis versleten...en mijn vinger ook
|
|
| Naar boven |
|
|