| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
Berichten: 208
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 11:55
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Mogelijke oorzaken van slapeloosheid:
- Pijn - Angst - Benauwdheid - Koffie en/of alcohol (voor het slapen gaan) - Laat eten - Spijsverteringsaandoeningen - Nervositeit - Stress - Overspannenheid - Burn-out - Zorgen, piekeren en 'malen' - Onregelmatig leven - Ouderom - Hyperactiviteit - Overmatig werken ('work-aholic' ) - Laat werken/vergaderen - Onregelmatig werken (o.a. nachtwerk, ploegendienst) - Verre vliegreizen (jetleg) - Snurkende bedgenoot - Buren-/straatlawaai - Psychische problemen - Psychische aandoeningen, waaronder depressiviteit - Rusteloze benen (RLS) - Combinatie van een of meer van deze factoren - Onbekend (aanleg?)
Slapeloosheid: slaaphygiëne
Echte slapeloosheid is een te kort aan slaap en/of onregelmatig slapen waarvan men ook overdag ernstige last heeft. Eén van de belangrijke oorzaken van slapeloosheid is een slechte slaaphygiëne als gevolg van ongezonde leefgewoonten.
Een gezonde slaap kan o.a. worden verkregen door: (1) Slaapgestuurd slapen - Gaan slapen als men zich slaperig voelt. In dat geval niet in bed lezen of TV kijken. - Opstaan en iets ontspannends doen als men geen slaap (meer) heeft - Enkele uren voor het slapen gaan geen dutjes meer doen - Vermijden van (al te) actieve geestelijke of lichamelijke arbeid voor het slapen gaan.
(2) Regelmatig dag- en nachtritme Dit kan o.a. worden bereikt door op geregelde tijden naar bed te gaan en op te staan, ook in het weekend.
(3) Goede slaapomgeving Goed bed, matras en kussen, juiste (slaap)kamertemperatuur, voldoende luchtventilatie, voldoende geluidsisolatie, geen opzichtige wekker.
(4) Gematigde voeding- en drinkgewoonten Gebruik enkele uren voor het slapen gaan geen overvloedige maaltijden, geen koffie, thee, cola, of cacoa, weinig of geen alcohol of andere drugs.
(5) Juiste lichaamsbeweging Doe regelmatig (ca. 3-4 x per week) voldoende (15-60 minuten) lichaamsbeweging (o.a. wandelen, sporten, home trainers). Dit verlaagt het gemiddelde stressniveau. Sporten vroeg in de avond bevordert in het algemeen een goede slaap. Doe geen intensieve lichaamsbeweging of sport vlak vóór het slapen gaan. . |
Onder 14 van jouw genoemde oorzaken ligt angst Mariska.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
Berichten: 4047
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 11:59
|
|
|
|
|
mooie stukjes die je plaatst, mario!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 12:03
|
|
|
|
| Quote: | | Roady: Onder 14 van jouw genoemde oorzaken ligt angst Mariska. |
Nou weet ik toch wel 100% dat ik niet angstig ben.....
En ik slaap nu en dan eens een nachtje niet....
Groetjes
Hoi Mariska: Het kan ook een combinatie van meerdere oorzaken zijn.
En nu en dan eens een nachtje slapen is niet erg.
Wat anders is als het echt chronisch gaat worden, elke dag.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 18 september 2011, 12:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 12:07
|
|
|
|
Dank Je, Erika ;)
Ja, opschrijven heb ik ook weleens een paar keer een paar dagen gedaan.
Ja, dan weet je eigenlijk precies wát er is. en omdat je het opschrijft word je het je meer bewust.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 12:13
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | | Onder 14 van jouw genoemde oorzaken ligt angst Mariska. |
dan wil ik van jou de defenitie angst lezen.
Ik kan wel dingen opsommen waardoor ik moeilijk in slaapval, maar dat valt niet onder de noemer angst.
En ja ik word snacht weleens wakker.... en dat heeft ook niks met angst te maken.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zondag 18 september 2011, 12:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 12:28
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: |
Nou weet ik toch wel 100% dat ik niet angstig ben.....
En ik slaap nu en dan eens een nachtje niet....
Groetjes
Hoi Mariska: Het kan ook een combinatie van meerdere oorzaken zijn.
En nu en dan eens een nachtje slapen is niet erg.
Wat anders is als het echt chronisch gaat worden, elke dag. |
Ach ja ieder mens heeft weleens peroiodes dat ie minder goed slaapt. En het kan idd een combinatie zijn van verschillende factoren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAJARO438
|
Berichten: 159
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 12:44
|
|
|
|
Hoi Mario,
altijd als ik zondags dienst heb, lees ik even jouw stukjes. Heel mooi en waardevol.
gr majaro
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
Berichten: 189
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 13:11
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | Ik wil je bewust maken van wat je met zo'n zeer stellige uitspraak over jezelf afroept...
EDIT:
Ik wil er nog op terugkomen Erika. Ik moet toegeven dat ik zo'n opmerking niet in liefde uitspreek. En daarom mist ie ook z'n doel. Ik betrap mezelf er telkens weer op, dat bij het schrijven op het forum, dat ik nogal 's "uit de liefde" raak. Hoe goed bedoeld ook, hoe waar een stukje ook is, als de liefde er niet achter zit, dan werkt het niet. Of averechts.
En dat kan niet m'n bedoeling zijn.
Ik denk dat dat ook de sfeer is die hier op het forum zo snel ontstaat. Het veroordelende, elkaar verwijtende toontje... Het gebeurt JUIST omdat je elkaar niet ziet, en dan denkt alles te kunnen zeggen. Ik kom er bij dezen op terug. Ik heb die fout ook gemaakt. Voor mij een goede reden om na deze maand CM 's een poosje los te laten. |
Roady, ben net lid hier.
Ben verbaasd over de sfeer hier, het lijkt wel alsof de aanklager sterker is dan het woord van God.
Ja, dat virtuele werkt ook niet mee om elkaar te begrijpen dat is een gegeven.
Denk dat we daarom zelf met het woorden van God moeten afstemmen, tenslotte gaat het om de persoonlijke relatie met Hem alleen
Heb zo'n gevoel dat we hier meer uit verbinding gaan dan in verbinding komen met elkaar.
Het valt ook niet mee in een virtuele wereld als deze echt in verbinding te komen.
Maar goed het is hier zoals het is
Niet meer en niet minder
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
Berichten: 1146
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 13:43
|
|
|
|
Nog even een aanvulling..
dit komt ook uit jouw link..
http://yoga.lovetoknow.com/Namaste
Het is allemaal erg zweverig en komt op mij over als New Age. Ook mede door allerlei Yoga..terminologie/gedachten..
Behoorlijk gevaarlijk vind ik..
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zondag 18 september 2011, 13:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATHY142
|
Berichten: 80
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 14:20
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Nog even een aanvulling..
dit komt ook uit jouw link..
http://yoga.lovetoknow.com/Namaste
Het is allemaal erg zweverig en komt op mij over als New Age. Ook mede door allerlei Yoga..terminologie/gedachten..
Behoorlijk gevaarlijk vind ik.. |
Dat ben ik helemaal met je eens Marian. Buiten het feit dat het gevaarlijk is, las ik ook in the youtube-link dat Jezus aan Buddha en andere Meesters gelijk gesteld wordt. Hoe fout kan iets zijn. Een grote en gevaarlijke onbijbelse leugen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
Berichten: 189
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 14:39
|
|
|
|
| KATHY142 schreef: | Dat ben ik helemaal met je eens Marian. Buiten het feit dat het gevaarlijk is, las ik ook in the youtube-link dat Jezus aan Buddha en andere Meesters gelijk gesteld wordt. Hoe fout kan iets zijn. Een grote en gevaarlijke onbijbelse leugen! |
Dames, volgens mij raken we uit koers hier
Al die leugens ken ik wel zo'n beetje, teveel om even op te noemen
Ga weer terug naar het begin van deze topic
Ja, hoe echt kan ik zijn en kan ik werkelijk in zijn 'presence' staan anno 2011.
Wat vraagd God nu aan ons om te gaan doen in deze eindtijd
Laatst aangepast door
|
LOVEJEZUS310
|
op zondag 18 september 2011, 14:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 15:18
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | O meid wat vervelend nu weer Hoop dat ze er snel achter komen wat het is. En dacht ik vandaag te komen maar moet ik je meedelen dat ik zelf weer eens migraine heb sorry meid had ech teven graag die deodorant bijje gebracht  |
Kan jij nog typen als je migraine hebt.. Ja, oke, als het niet is doorgezet of in de beginfase kan ik het ook net.
Josine, ik wist helemaal niet dat je in het ziekenhuis was, want ik kijk eigenlijk alleen bij de 1ste 2 onderwerpen, en heel nu en dan hier.
Sterkte!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 15:29
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Kan jij nog typen als je migraine hebt.. Ja, oke, als het niet is doorgezet of in de beginfase kan ik het ook net.
Josine, ik wist helemaal niet dat je in het ziekenhuis was, want ik kijk eigenlijk alleen bij de 1ste 2 onderwerpen, en heel nu en dan hier.
Sterkte!!!!!! |
Dank je wel hoor! Gelukkig ben ik alweer ff thuis
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
Berichten: 1331
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 15:46
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 18 september 2011, 19:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 15:58
|
|
|
|
| LOVEJEZUS310 schreef: | Dames, volgens mij raken we uit koers hier
Al die leugens ken ik wel zo'n beetje, teveel om even op te noemen
Ga weer terug naar het begin van deze topic
Ja, hoe echt kan ik zijn en kan ik werkelijk in zijn 'presence' staan anno 2011.
Wat vraagd God nu aan ons om te gaan doen in deze eindtijd | Toch ben ik het eens met Marian. Wat je zegt over leugens, vind ik nogal ver gaan. Het filmpje spreekt niet over verlossing of het kruis, maar over vrede te vinden voor jezelf bij Jezus. Die trouwens inwisselbaar is voor Buddha. Dit heeft niks met het geloof in Christus te maken. Ik begrijp nu beter met wat je bedoelt met echt zijn. Want als je in de vrede van de Christos komt( Jezus of Buddha, beiden gezalfden) weet je pas wie je echt bent. Daar heb je gelijk in, alleen twee dingen: ten eerste gaat het niet om de ervaring, de vrede...het gaat om de persoon, Jezus. En geloof me, er is een heel groot verschil tussen Jezus en Buddha. Ten tweede de weg ernaar toe is alleen maar door het aannemen van het kruis, je eigen leven opgeven en een leven onder Zijn gezag te leiden...De vrede die Buddha geeft, is valse vrede...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
Berichten: 1146
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 15:59
|
|
|
|
[quote=MARIO216]Yep..ze is geweldig... al vind ik in deze song hen allebei sterk en dan vooral het tweetalige... ik houd van taal....
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zondag 18 september 2011, 16:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
Berichten: 1146
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 16:02
|
|
|
|
Gods majesteit...de Vader van Christus..Heiland, Zaligmaker van allen die in Hem geloven.
http://youtu.be/jH6btyj54Zs
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zondag 18 september 2011, 16:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
Berichten: 1146
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 16:15
|
|
|
|
| LOVEJEZUS310 schreef: | Dames, volgens mij raken we uit koers hier
Al die leugens ken ik wel zo'n beetje, teveel om even op te noemen
Ga weer terug naar het begin van deze topic
Ja, hoe echt kan ik zijn en kan ik werkelijk in zijn 'presence' staan anno 2011.
Wat vraagd God nu aan ons om te gaan doen in deze eindtijd |
God vraagt ons om alles te toetsen aan Zijn Woord, de Bijbel. Jij hebt zelf die link ( al die leugens ) aangereikt. Ik hoop en bid, dat je "echt " leert zijn in Zijn Waarheid en de "god" van de leugen gaat haten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 16:21
|
|
|
|
| LOVEJEZUS310 schreef: | Dames, volgens mij raken we uit koers hier
Al die leugens ken ik wel zo'n beetje, teveel om even op te noemen
Ga weer terug naar het begin van deze topic
Ja, hoe echt kan ik zijn en kan ik werkelijk in zijn 'presence' staan anno 2011.
Wat vraagd God nu aan ons om te gaan doen in deze eindtijd |
Hoe echt jij KAN zijn in JEZUS aanwezigheid, is afhankelijk van jouw geloof, maar vooral van GODs genade.... Goede werken moeten hun oorsprong vinden in jouw relatie met GOD. Goede werken die jij doet vanuit een andere invalshoek dan GODs liefde, is geen waarlijk goed werk. GOD vraagt van ons te bidden en te werken, dus zolang jij voldoet aan deze opdracht, kun jij in ZIJN aanwezigheid zijn.
Deze eindtijd, is jouw persoonlijke eindtijd, net als voor ieder nu levend mens. De eindtijd begint bij je conceptie en eindigd bij je dood. Ieders eindtijd is anders, de opdracht in je eindtijd is voor iedereen gelijk: BEKEERT U Om te spreken over DE eindtijd als een periode in de wereldgeschiedenis, is dus onzin, het gaat in essentie om je persoonlijke eindtijd. Mocht dit samenvallen met het einde der wereld, ben je gewoon de laatste generatie op deez aard, verder niets om je nu al druk over te maken. De uitkomst blijft gewoon dat jij ofwel bekeerd en door JEZUS bent geheiligd, ofwel onbekeerd bent....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 16:41
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | Ik wil je bewust maken van wat je met zo'n zeer stellige uitspraak over jezelf afroept...
EDIT:
Ik wil er nog op terugkomen Erika. Ik moet toegeven dat ik zo'n opmerking niet in liefde uitspreek. En daarom mist ie ook z'n doel. Ik betrap mezelf er telkens weer op, dat bij het schrijven op het forum, dat ik nogal 's "uit de liefde" raak. Hoe goed bedoeld ook, hoe waar een stukje ook is, als de liefde er niet achter zit, dan werkt het niet. Of averechts.
En dat kan niet m'n bedoeling zijn.
Ik denk dat dat ook de sfeer is die hier op het forum zo snel ontstaat. Het veroordelende, elkaar verwijtende toontje... Het gebeurt JUIST omdat je elkaar niet ziet, en dan denkt alles te kunnen zeggen. Ik kom er bij dezen op terug. Ik heb die fout ook gemaakt. Voor mij een goede reden om na deze maand CM 's een poosje los te laten. |
Oke Roady ik begrijp je dank je wel voor het rechtzetten/verduidelijken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
Berichten: 1146
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 16:48
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Kan jij nog typen als je migraine hebt.. Ja, oke, als het niet is doorgezet of in de beginfase kan ik het ook net.
Josine, ik wist helemaal niet dat je in het ziekenhuis was, want ik kijk eigenlijk alleen bij de 1ste 2 onderwerpen, en heel nu en dan hier.
Sterkte!!!!!! |
Hey shanita je loopt ietsie achter meid dit was 1.5 week geleden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATHY142
|
Berichten: 80
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 16:51
|
|
|
|
| LOVEJEZUS310 schreef: | Dames, volgens mij raken we uit koers hier
Al die leugens ken ik wel zo'n beetje, teveel om even op te noemen
Ga weer terug naar het begin van deze topic
Ja, hoe echt kan ik zijn en kan ik werkelijk in zijn 'presence' staan anno 2011.
Wat vraagd God nu aan ons om te gaan doen in deze eindtijd |
Sorry LJ, maar volgens mij is er maar één koers, die van het geloof in Jezus de Messias. Hij is de enige die vrede in je hart en genade kan schenken. Mijn koers is Hem volgen en Zijn Woord als enige waarheid aannemen. In die koers passen wat mij betreft geen andere Meesters of een Buddha, want die schenken geen verlossing. Dat kan er maar Eén. Het gaat trouwens niet om mijn ik, maar om Hem!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 16:54
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | | Onder 14 van jouw genoemde oorzaken ligt angst Mariska. |
Huh?? Als ik jou zo lees dan leef ik dus al een jaar of tien in angst Kom op zeg ikkan je vertellen dat ik echt niet angstig ben zou niet weten waarvoor. JA als er een operatie aanstaat te komen, of je wacht op een uitslag van iets dan kan ik me dat voorstellen. Maar ik leef derhalve niet in angst dag en nacht week in week uit. Ieder mens heeft wel eens angsten maar wij hebben toch geleerd dat neer te leggen voor de Heere?? Waar blijft ons geloof dan?
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op zondag 18 september 2011, 16:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 16:59
|
|
|
|
| KATHY142 schreef: | Sorry LJ, maar volgens mij is er maar één koers, die van het geloof in Jezus de Messias. Hij is de enige die vrede in je hart en genade kan schenken. Mijn koers is Hem volgen en Zijn Woord als enige waarheid aannemen. In die koers passen wat mij betreft geen andere Meesters of een Buddha, want die schenken geen verlossing. Dat kan er maar Eén. Het gaat trouwens niet om mijn ik, maar om Hem! |
Kan ik me alleen maar volledig bij aansluiten!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 17:01
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Dank Je, Erika ;)
Ja, opschrijven heb ik ook weleens een paar keer een paar dagen gedaan.
Ja, dan weet je eigenlijk precies wát er is. en omdat je het opschrijft word je het je meer bewust. |
Probeer het eens langer volte houden Shanita leg je schrift op tafel, en als je opeens ietsaanvliegt laat je liggen waar je mee bezig was en schrijf je het van je af, werkt echt heel goed. Als je dan een poos later eens terug leest dan denk je oef wat had ik het moeilijk en dan denk je wauw wat ben ik nu rijk'! Tenminste zo mag ik het ervaren, als ik keek waar ik in januari stond en waar nu dan ben ik al zo gegroeid!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 17:02
|
|
|
|
|
het regende net witte doperwtjes hier.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 17:04
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | het regende net witte doperwtjes hier. |
OW??? Hier hoosbuien en onweer Voor de verandering
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 17:06
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Geloof me, zo snel verplaats je mij niet hoor  |
Dat valt volgens mij wel mee of je moet weer net zo'n toeter als vorig jaar hebben
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 17:17
|
|
|
|
|
Goed, komt er nog iets leuks op de tv?
|
|
| Naar boven |
|
|