| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 17:19
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Goed, komt er nog iets leuks op de tv? |
Seinpost Den Haag, al vind ik Flikken Maastricht leuker.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 17:21
|
|
|
|
reclame
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 17:58
|
|
|
|
|
Ja...beter laat dan nooit.....;)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 18:01
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | | Ja...beter laat dan nooit.....;) |
Het gaat om de intentie toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 18:02
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Probeer het eens langer volte houden Shanita leg je schrift op tafel, en als je opeens ietsaanvliegt laat je liggen waar je mee bezig was en schrijf je het van je af, werkt echt heel goed. Als je dan een poos later eens terug leest dan denk je oef wat had ik het moeilijk en dan denk je wauw wat ben ik nu rijk'! Tenminste zo mag ik het ervaren, als ik keek waar ik in januari stond en waar nu dan ben ik al zo gegroeid! |
Da's een goede tip, bedankt! Dat ga ik doen.
;)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 18:17
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | | Ja...beter laat dan nooit.....;) |
Ja dat is zeker waar Maar als ik echt zware migraine heb kan ik ook niks hoor behalve liggen. Maar als het even zakt dan zoek ik afleiding en dan is cm soms een hele goede
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 18:17
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Da's een goede tip, bedankt! Dat ga ik doen.
;) |
Graag gedaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 18:25
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Huh?? Als ik jou zo lees dan leef ik dus al een jaar of tien in angst Kom op zeg ikkan je vertellen dat ik echt niet angstig ben zou niet weten waarvoor. JA als er een operatie aanstaat te komen, of je wacht op een uitslag van iets dan kan ik me dat voorstellen. Maar ik leef derhalve niet in angst dag en nacht week in week uit. Ieder mens heeft wel eens angsten maar wij hebben toch geleerd dat neer te leggen voor de Heere?? Waar blijft ons geloof dan? |
Misschien herken je het niet Erika. Ikzelf heb ervaren dat "angst" zo natuurlijk aan kan voelen, dat ik het niet herken als zodanig. Pas als God me ervan bewust maakt, kan ik het onder ogen zien en herkennen... Dat gaat wel stapje voor stapje, laagje voor laagje. God weet wat wij aankunnen. Naarmate een mens groeit in Gods liefde, wordt hij sterker. En zodoende kan God hem (of haar) steeds dieper "genezen" van de angst (die in elk mens aanwezig is)
Jij vertelde laatst heel eerlijk over het "instorten" van jouw leven. Je gaat me toch niet vertellen dat je daar totaal geen angst bij ervoer? Andersom: is het niet juist de onderliggende angst, die wij wegstoppen, waardoor wij ons leven niet correct en stabiel kunnen opbouwen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 18:29
|
|
|
|
| KATHY142 schreef: | Dat ben ik helemaal met je eens Marian. Buiten het feit dat het gevaarlijk is, las ik ook in the youtube-link dat Jezus aan Buddha en andere Meesters gelijk gesteld wordt. Hoe fout kan iets zijn. Een grote en gevaarlijke onbijbelse leugen! |
Als je goed de geschiedenis van de yoga leest bestond yoga al voordat het boedhisme bestond.......En hoe fout kan het zijn om daar weer zo'n oordeel over te hebben........... We dienen en geloven in dezelfde God, doen het alleen op een andere wijze........wat is daar toch mis mee? Maar ja, zelfs in het Oude Testament speelde dat al, men had moeite met de Kanaanitische God Baal maar veel minder met de Kanaanitische God El (El is verwant aan het arabische Allah)....Kan je zien dat er in de loop van de eeuwen nog niet veel verandert is.... Maar om het nu een grote en gevaarlijke onbijbelse leugen te noemen??????? Je durft......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 18 september 2011, 18:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 18:57
|
|
|
|
Hai Roady,
Ik denk van dat er angst bij kan zitten, hoeft niet.
Het kan ook onzekerheid en/of verdriet zijn.
Of dat iets zwaar is. Huishouden of administratie.
Of dat je zóveel moet doen en regelen, dat je niet kan slapen.
Als dat dan gebeurd is en dat kan zelfdiscipline kosten, dan voel je je weer rustig en voldaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 19:02
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | Misschien herken je het niet Erika. Ikzelf heb ervaren dat "angst" zo natuurlijk aan kan voelen, dat ik het niet herken als zodanig. Pas als God me ervan bewust maakt, kan ik het onder ogen zien en herkennen... Dat gaat wel stapje voor stapje, laagje voor laagje. God weet wat wij aankunnen. Naarmate een mens groeit in Gods liefde, wordt hij sterker. En zodoende kan God hem (of haar) steeds dieper "genezen" van de angst (die in elk mens aanwezig is)
Jij vertelde laatst heel eerlijk over het "instorten" van jouw leven. Je gaat me toch niet vertellen dat je daar totaal geen angst bij ervoer? Andersom: is het niet juist de onderliggende angst, die wij wegstoppen, waardoor wij ons leven niet correct en stabiel kunnen opbouwen? |
Ik zeg niet dat ik totaal geen angst heb, ik zeg dat ieder mens wel angsten heeft maar niet dat het me beheerst. Als ik altijd in angsten geleefd zou hebben en het komt nu boven zou ik dan juist nu niet goed moeten kunnen slapen omdat het eruit zou komen? Toen ik instorte ervoer ik idd op dat moment angst klopt. Maar nu alles open komt voel ik geen angsten maar opluchting! Opluchting dat alles eruit komt en dat ik anders wordt, ik heb nu geen angsten meer en laat juist alles op me afkomen om het aan te pakken. Dus dan blijft waarom slaap ik nu dan nog heel erg slecht?? Misschien omdat er heel veel los komt maar nogmaals dat geeft dus geen angsten maar opluchting.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 19:05
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Als je goed de geschiedenis van de yoga leest bestond yoga al voordat het boedhisme bestond.......En hoe fout kan het zijn om daar weer zo'n oordeel over te hebben........... We dienen en geloven in dezelfde God, doen het alleen op een andere wijze........wat is daar toch mis mee? Maar ja, zelfs in het Oude Testament speelde dat al, men had moeite met de Kanaanitische God Baal maar veel minder met de Kanaanitische God El (El is verwant aan het arabische Allah)....Kan je zien dat er in de loop van de eeuwen nog niet veel verandert is.... Maar om het nu een grote en gevaarlijke onbijbelse leugen te noemen??????? Je durft...... |
Ik ben het volkomen eens met wat Kathy zegt. Kathy noemt het een onbijbelse leugen. Correcter gezegd: op bijbelse grond ZIJN bhoedda en yoga leugenachtige theorieen. Het geeft je niet wat alleen Jezus kan geven: namelijk eeuwig leven. Hoe mooi het ook in de oren mag klinken. Het blijven holle woorden zonder Leven...
De woorden van apostel Paulus uit Fil 3: "Alles beschouw ik als verlies, omdat het kennen van Christus Jezus, mijn Heer, alles te boven gaat. Om Hem heb ik alles prijsgegeven; voor mij is alles vuilnis, omdat het mij erom gaat Christus te winnen en met hem een te zijn"
Worden wij ook niet gewaarschuwd tegen allerlei dwaalleer?
Willemijn, u stelt de vraag: "We dienen en geloven in dezelfde God, doen het alleen op een andere wijze........wat is daar toch mis mee? "
Wat er mis mee is, is dat God de mens op slechts 1 manier laat verzoenen met Zichzelf: door Jezus. Daarom is elke poging om je met God te verzoenen, en vrede te vinden een leugen. Onecht, misleiding.
De bijbel is er erg duidelijk in, lijkt me.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 19:06
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ja dat is zeker waar Maar als ik echt zware migraine heb kan ik ook niks hoor behalve liggen. Maar als het even zakt dan zoek ik afleiding en dan is cm soms een hele goede  |
Ja, dat had ik ook toen ik zware migraine had, meerdere keren. Dan kon ik niet eens een woord uitspreken van de pijn....
Ik hoop en werk eraan dat ik dát nooit meer krijg.
Zodra ik migraine voel komen opzetten, dat is een trucje dat werkt, ga ik gelijk liggen, raam open en gordijnen dicht. Ik kan dan geen licht en geluid verdragen. Frisse lucht is belangrijk dan. En aan rustgevende, veilige en mooie dingen denken. Soort van zelfhypnose denk ik. Daarna val ik vaak in slaap. voor één of meerdere uren. als ik dan weer wakker wordt is de migraine weg!
Hoi Josine, ja, de intentie is goed!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 19:11
|
|
|
|
Ja, dat herken ik, dan komt er veel los. je wordt je als het ware bewust van belangrijke dingen.
En dat kan zo tof zijn, en zo´n openbaring dat je dan, van de opwinding zeg maar, niet kan slapen.
Kinderen kunnen vaak ook niet slapen, de dag voordat ze bijvoorbeeld jarig zijn. Gewoon, van de leuke opwinding. Het vooruitzicht van de kadootjes die ze krijgen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 19:14
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | Misschien herken je het niet Erika. Ikzelf heb ervaren dat "angst" zo natuurlijk aan kan voelen, dat ik het niet herken als zodanig. Pas als God me ervan bewust maakt, kan ik het onder ogen zien en herkennen... Dat gaat wel stapje voor stapje, laagje voor laagje. God weet wat wij aankunnen. Naarmate een mens groeit in Gods liefde, wordt hij sterker. En zodoende kan God hem (of haar) steeds dieper "genezen" van de angst (die in elk mens aanwezig is)
Jij vertelde laatst heel eerlijk over het "instorten" van jouw leven. Je gaat me toch niet vertellen dat je daar totaal geen angst bij ervoer? Andersom: is het niet juist de onderliggende angst, die wij wegstoppen, waardoor wij ons leven niet correct en stabiel kunnen opbouwen? |
Roady... je boodschap dringt niet echt door...
Dat is heel simpel te verklaren, angst is niet universeel voor iedereen gelijk. Voorbeeld: als jij bang bent voor spinnen, hoeft Erika dat nog niet te zijn. Dus als jij geen slaap kon vatten door angst, hoeft een ander niet net zoveel last van zn geweten te hebben..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 19:16
|
|
|
|
hier in huis straks een dvd van harry potter
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 19:20
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | Ik ben het volkomen eens met wat Kathy zegt. Kathy noemt het een onbijbelse leugen. Correcter gezegd: op bijbelse grond ZIJN bhoedda en yoga leugenachtige theorieen. Het geeft je niet wat alleen Jezus kan geven: namelijk eeuwig leven. Hoe mooi het ook in de oren mag klinken. Het blijven holle woorden zonder Leven...
De woorden van apostel Paulus uit Fil 3: "Alles beschouw ik als verlies, omdat het kennen van Christus Jezus, mijn Heer, alles te boven gaat. Om Hem heb ik alles prijsgegeven; voor mij is alles vuilnis, omdat het mij erom gaat Christus te winnen en met hem een te zijn"
Worden wij ook niet gewaarschuwd tegen allerlei dwaalleer?
Willemijn, u stelt de vraag: "We dienen en geloven in dezelfde God, doen het alleen op een andere wijze........wat is daar toch mis mee? "
Wat er mis mee is, is dat God de mens op slechts 1 manier laat verzoenen met Zichzelf: door Jezus. Daarom is elke poging om je met God te verzoenen, en vrede te vinden een leugen. Onecht, misleiding.
De bijbel is er erg duidelijk in, lijkt me. |
Ik vind sowieso dat je naar andere christenen toe niet moet praten over een onbijbelse leugen.......dat zijn opmerkingen die niet echt getuigen van omzien naar elkaar...........en het is ook niet zo....het kan je beleving zijn maar daarom nog niet de waarheid.......De geest van God waait waar zij wil he?En de geest van God streeft niet naar verheven vroomheid en betweterigheid. Gods geest laat ons steeds weer op nieuwe manieren Gods nabijheid ervaren en inspireert ons om vanuit die nabijheid te gaan leven.....En dat kan dus op verschillende manieren......En wordt er dan niet een bepaalde levenshouding van ons verwacht? Zonder veroordeling over wat goed of fout is......Wat voor jou fout is is voor mij juist goed en andersom........Probeer ook eens met zo'n blik te kijken..........Ook daar is de bijbel erg duidelijk in lijkt me......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 19:24
|
|
|
|
Hartelijk dank voor je goede adviezen.......het is gelukt......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 19:27
|
|
|
|
http://youtu.be/s-qz7zPjNg8
Blijft mooi.........werd vanochtend gezongen bij mij in de kerk tijdens een Thomasviering....waarbij je yoga kon doen, de christelijke zonnecirkel kon lopen en zoal meer........En dan ervaar je Gods Geest........... Hoezo occult? Gods Geest ervaren dat is het meer..........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 18 september 2011, 19:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 19:30
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Ik vind sowieso dat je naar andere christenen toe niet moet praten over een onbijbelse leugen.......dat zijn opmerkingen die niet echt getuigen van omzien naar elkaar...........en het is ook niet zo....het kan je beleving zijn maar daarom nog niet de waarheid.......De geest van God waait waar zij wil he?En de geest van God streeft niet naar verheven vroomheid en betweterigheid. Gods geest laat ons steeds weer op nieuwe manieren Gods nabijheid ervaren en inspireert ons om vanuit die nabijheid te gaan leven.....En dat kan dus op verschillende manieren......En wordt er dan niet een bepaalde levenshouding van ons verwacht? Zonder veroordeling over wat goed of fout is......Wat voor jou fout is is voor mij juist goed en andersom........Probeer ook eens met zo'n blik te kijken..........Ook daar is de bijbel erg duidelijk in lijkt me...... |
U geeft mij - met alle respect - het gevoel ergens omheen te draaien.
Jezus zegt toch zelf: "Wie niet voor Mij is, is tegen Mij".
U geeft mij -alweer met alle respect - het gevoel dat u twee heren kunt dienen. Dat lijkt me niet juist. Tenzij mijn gevoel verkeerd is...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 19:32
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | U geeft mij - met alle respect - het gevoel ergens omheen te draaien.
Jezus zegt toch zelf: "Wie niet voor Mij is, is tegen Mij".
U geeft mij -alweer met alle respect - het gevoel dat u twee heren kunt dienen. Dat lijkt me niet juist. Tenzij mijn gevoel verkeerd is... |
Ik dien zeker dezelfde God als jij doet, alleen op een totaal andere manier..........en dat kan en mag ook........... En daarom vind het juist zo jammer dat er over bijbelse leugens enzo wordt gesproken..........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 19:33
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ik zeg niet dat ik totaal geen angst heb, ik zeg dat ieder mens wel angsten heeft maar niet dat het me beheerst. Als ik altijd in angsten geleefd zou hebben en het komt nu boven zou ik dan juist nu niet goed moeten kunnen slapen omdat het eruit zou komen? Toen ik instorte ervoer ik idd op dat moment angst klopt. Maar nu alles open komt voel ik geen angsten maar opluchting! Opluchting dat alles eruit komt en dat ik anders wordt, ik heb nu geen angsten meer en laat juist alles op me afkomen om het aan te pakken. Dus dan blijft waarom slaap ik nu dan nog heel erg slecht?? Misschien omdat er heel veel los komt maar nogmaals dat geeft dus geen angsten maar opluchting. |
Je noemde laatst "die voortdurende stroom negatieve gedachten die niet te stoppen zijn"...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 19:35
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik dien zeker dezelfde God als jij doet, alleen op een totaal andere manier..........en dat kan en mag ook........... En daarom vind het juist zo jammer dat er over bijbelse leugens enzo wordt gesproken.......... |
Dus u dient ook Jezus Christus?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 19:36
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | | Je noemde laatst "die voortdurende stroom negatieve gedachten die niet te stoppen zijn"... |
Soms ben je je daar zelf niet zo van bewust denk ik.......maar ik ben het wel een beetje met je eens........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 19:38
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Roady... je boodschap dringt niet echt door...
Dat is heel simpel te verklaren, angst is niet universeel voor iedereen gelijk. Voorbeeld: als jij bang bent voor spinnen, hoeft Erika dat nog niet te zijn. Dus als jij geen slaap kon vatten door angst, hoeft een ander niet net zoveel last van zn geweten te hebben.. |
Toch blijf ik bij mijn standpunt Pieter dat elk mens dezelfde basisangst heeft.
Ik moet ook telkens denken aan die prachtige tekst en belofte uit 1 Joh 4:
" Zo is de liefde bij ons werkelijkheid geworden, en daardoor kunnen we op de dag van het oordeel vol vertrouwen zijn, want hoewel wij nog in deze wereld zijn, zijn we als Jezus. 18 De liefde laat geen ruimte voor angst; volmaakte liefde sluit angst uit, want angst veronderstelt straf. In iemand die angst kent, is de liefde geen werkelijkheid geworden. "
Een van mijn favorieten, omdat ze me zo ontzettend geholpen heeft in lastige tijden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 19:39
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | | Dus u dient ook Jezus Christus? |
Twijfel je daaraan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 19:46
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Twijfel je daaraan? |
Anders vroeg ik het niet. Je reactie op je stukje over bhoedda en yoga deed me deze vraag stellen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 19:48
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Twijfel je daaraan? |
Maar Willemijn..heb je die linken wel gelezen en weet je wel waarover het gaat? Het is toch zo dat Buddha niet gelijk is aan onze God? En als hij wel gelijk gesteld wordt dat dat een grote leugen is? God wil geen ander goden naast zich..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 19:55
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | http://youtu.be/s-qz7zPjNg8
Blijft mooi.........werd vanochtend gezongen bij mij in de kerk tijdens een Thomasviering....waarbij je yoga kon doen, de christelijke zonnecirkel kon lopen en zoal meer........En dan ervaar je Gods Geest........... Hoezo occult? Gods Geest ervaren dat is het meer.......... |
Het lied is erg mooi, de rest kan ik niets mee... Bij de viering van een christelijke dienst? oosterse aspecten? van een andere god? een christelijke zonnecirkel lopen? en dan Gods Geest ervaren? de Heilige Geest van Onze God?
Wat ervaar je dan? wat heb je ervaren? wat deed de Geest met je en ik wil het oprecht graag weten? mag ook per mail als je dat liever doet?
|
|
| Naar boven |
|
|