ChristianMatch
 


Forum

operatie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2835 2836 2837 2838 2839 2840 2841 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 14:04
 
JOSINA022 schreef:
Ik lees idd graag en ook zeker de eindtijd-thrillers, maar ook de boeken van Frank Peretti zijn geweldig.
ja, die heb ik ook allemaal gelezen, alleen de állernieuwste misschien nog niet. Héérlijk.
Quote:
Maar helaas lukt het lezen nu niet goed, heb teveel moeite met mij te concentreren en word er dan nog moeier van dan dat ik al ben.
Ja, dat kan. Gewoon genieten van je 'opgelegde' rust! Van de nood een deugd maken? En lekker denken over dingen?

Ik heb ook boeken van onder andere Tim La Haye, Randy Alcorn, en Bill Meyers gelezen ;)

Werken kan je je hele leven nog.



Engeltje smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 19 september 2011, 14:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 14:15
 
JOSINA022 schreef:
Weer ff de meute hier informeren Knipoog smiley ...want mijn hb is abnormaal gestegen, iets dat normaal gesproken binnen 2 weken niet zo kan, tenzij je epo gebruikt. En dat is iets dat ik toch echt niet gedaan heb Lachende smiley

En verder zijn de ontstekingswaarden heel geleidelijk aan het dalen, ook dat gaat de goede kant op Lachende smiley

Eindelijk eens echt goed nieuws Lachende smiley

Maar toch...ik kreeg de dringende waarschuwing vooral op te passen met het opbouwen van mijn conditie, om dit niet te snel te willen doen.

En dat laatste heb ik in het afgelopen weekend wel gemerkt. Ben naar een gedeelte van de gemeentedag geweest zaterdag en heb zondag weer meegedaan aan de sing-in met als gevolg enorme pijn in mijn buik en een abces dat weer groter geworden en weer meer draagt Boze smiley

Ook merkte ik gisteren in de kerk dat mensen nu alweer gaan denken dat ik alweer beter ben, omdat ik zowel op de gemeentedag was als ook weer mee deed aan de sing-in.
En daar schuilt ook voor mij een gevaar, nl...o, dat doe ik wel weer ff en de gevolgen merk ik thuis wel weer wanneer niemand mij ziet. Zieke smiley

Hey Josina,

Kijk aan zie er gebeuren altijd nog wonderen!
Maar idd houd jezelf in acht het is zo dat als mensen je zien dan ben je genezen of iniedergeval een stuk beter.
Bij hielp het toen ik door mijn predikant een stukje in de kerkbode liet plaatsen daardoor ben je open naar de mensen toe maar weten ze gelijk he we zien dr weer maar ze is er nog lang niet Knipoog smiley
En verder geniet van je rust en doe waar je zin in hebt het is nu geoorloofd Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 14:17
 
FRANKT627 schreef:
dat zijn dan wel wakkerblijfpilletjes en geen slaappilletjes...pfff, nu moet ik dat zelfs 2 verpleegkundige gaan uitleggen... Gefrustreerde smiley

Ze verloochenen wel hun beroep zo Frank Clown smiley
Kijk daarin ben ik dus slimmer zijn zij blonder dan ikke Lachende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 14:18
 
JOSINA022 schreef:
Kan ook andersom hoor...stuur de zon maar deze kant op Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Heb het gedaan is tie aangekomen??
Hier schijnt tie nog steeds namelijk Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 14:19
 
ERIKA129 schreef:
Ze verloochenen wel hun beroep zo Frank Clown smiley
Kijk daarin ben ik dus slimmer zijn zij blonder dan ikke Lachende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Deze zuster houdt dan ook maar wijselijk haar mond Smiley met dichtgeplakte mond Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 14:20
 
ERIKA129 schreef:
Heb het gedaan is tie aangekomen??
Hier schijnt tie nog steeds namelijk Lachende smiley

Jahoor, mijn dank is groot Coole smiley met zonnebril Maar had van jou dan ook niet anders verwacht Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 14:20
 
TINK100 schreef:
nee hoor, blijf gezellig...er is plek voor meerdere lama's....

Als jullie maar niet gaan tuffen Kotsende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 14:22
 
JOSINA022 schreef:
Jahoor, mijn dank is groot Coole smiley met zonnebril Maar had van jou dan ook niet anders verwacht Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Kijk zo is ikke Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 14:23
 
ERIKA129 schreef:
Hey Josina,

Kijk aan zie er gebeuren altijd nog wonderen!
Maar idd houd jezelf in acht het is zo dat als mensen je zien dan ben je genezen of iniedergeval een stuk beter.
Bij hielp het toen ik door mijn predikant een stukje in de kerkbode liet plaatsen daardoor ben je open naar de mensen toe maar weten ze gelijk he we zien dr weer maar ze is er nog lang niet Knipoog smiley
En verder geniet van je rust en doe waar je zin in hebt het is nu geoorloofd Knipoog smiley

Er gebeuren idd nog steeds wonderen! Ik zou niet weten hoe ik het anders zou moeten zien.

Mijn gemeente hou ik per mail op de hoogte en ik weet dat iedereen dat zeer waardeert.
Er waren gisteren ook wel mensen die het (gelukkig!) konden zien aan mij, aangezien ik nogal witjes was na de dienst Zieke smiley

En mijn rust neem ik zeker...genieten daarvan is een ander verhaal, maar ja, ik moet wel...wordt anders gelijk afgestraft Boze smiley


Laatst aangepast door
JOSINA022
op maandag 19 september 2011, 14:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 14:25
 
ERIKA129 schreef:
Als jullie maar niet gaan tuffen Kotsende smiley

Ik had juist het voorstel gedaan voor een spuugwedstrijd Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 14:25
 
TINK100 schreef:
ik ruim mijn hangmat maar op......35 graden word het toch niet meer...en palmbomen groeien hier ook niet......
de bomen verkleuren al, dag zomer, hello herfst....


Ach, dat heeft ook wel weer. Op naar de erwtensoep, stampot en andere lekkere winterkost, boswandelingen door de vallende blaadjes en de lange winteravonden op je berevel voor de openhaard Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 14:25
 
JOSINA022 schreef:
Ik had juist het voorstel gedaan voor een spuugwedstrijd Clown smiley

Laten ze dat dan op de hei doen ruimte zat en heb ik er geen last van Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 14:27
 
ANNETTE792 schreef:
Ach, dat heeft ook wel weer. Op naar de erwtensoep, stampot en andere lekkere winterkost, boswandelingen door de vallende blaadjes en de lange winteravonden op je berevel voor de openhaard Knipoog smiley

Ik heb mijn eerste stamppot alweer op Kwijlende smiley
En de kaarsjes branden savonds alweer volop, ik vind die lange avonden ook wel wat hebben hoor Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 14:29
 
ERIKA129 schreef:
Laten ze dat dan op de hei doen ruimte zat en heb ik er geen last van Clown smiley

Maakt toch niet uit waar...wij het spuug ontwijken geeft weer lichaamsbeweging Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 14:31
 
JOSINA022 schreef:
Maakt toch niet uit waar...wij het spuug ontwijken geeft weer lichaamsbeweging Clown smiley

Jij moet anders rustig aan doen dame Boze smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 14:32
 
ERIKA129 schreef:
Ik heb mijn eerste stamppot alweer op Kwijlende smiley
En de kaarsjes branden savonds alweer volop, ik vind die lange avonden ook wel wat hebben hoor Lachende smiley

Heb vorige week erwtensoep gemaakt, op zo'n druilerige regendag, heerlijk.
Deze week maar eens aan de boerenkool Kwijlende smiley . Ik ben dol op die stevige winterkost.


Laatst aangepast door
ANNETTE792
op maandag 19 september 2011, 14:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 14:41
 
ERIKA129 schreef:
Jij moet anders rustig aan doen dame Boze smiley Knipoog smiley

Huilende smiley, smiley in tranen Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 14:49
 
Wat een intelligent onderwerp Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310





Berichten: 189

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 14:50
 
ROADY641 schreef:
Dit topic ging toch over "echtheid"?

Als ik mensen bepaalde dingen hoor zeggen, dan toets ik de echtheid ervan...

Volgens mij is dat een bijbelse opdracht die we allemaal krijgen als je voor Jezus kiest...

Roady, echtheid toetsen zonder het kruis van Jezus daarin te betrekken zet ik mijn vraagtekens bij.

Denk dat echtheid ook diep voelbaar is, dat is mijns inziens zonder bewustwording niet mogelijk.

Het is de essentie bewustworden van de diepe boodschap van Jezus aan het kruis.

Christusbewustzijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 14:51
 
Wat is het nut van spreken in tongentaal?
Wat is het doel er van?
Welke meerwaarde geeft het aan je geloof?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 14:57
 
COOTJE711 schreef:
Klaas is vermoedelijk wel langs geweest maar onverichte zaken terug gegaan Twijfelende smiley

Of zijn tomtom is stuk..... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 14:57
 
LOVEJEZUS310 schreef:
Roady, waarom is het zo moeilijk om hier op dit topic focussed te blijven.

Van titels ben ik ook niet onder de indruk

Uiteindelijk gaat het om dit moment, hoe ben je nu in aanwezigheid, in dit heilige moment.Ja, dat is lastig 'virtueel' hier.

Hoe vertegenwoordig je de Christus in jezelf.

Heb niet het gevoel dat ik de presence van Christus hier echt naar boven komt.

Het is meer een persoonlijke verhaal, discussie aan het worden.

Of we het willen of niet , uiteindelijk komen we weer bij het kruis uit, daar volbracht Jezus het voor ons.

http://www.youtube.com/watch?v=V-5LQwtcRbI

Jezus, dank u voor het kruis

Amen

eehhhhm
je taalgebruik is anders dan ik gewend ben, LJ,
kun je uitleggen wat je bedoelt met "dit heilige moment"?
wat is er heilig, aan het moment dat je je bericht op het forum plaatste?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310





Berichten: 189

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 15:23
 
HANNAH810 schreef:
eehhhhm
je taalgebruik is anders dan ik gewend ben, LJ,
kun je uitleggen wat je bedoelt met "dit heilige moment"?
wat is er heilig, aan het moment dat je je bericht op het forum plaatste?

In geestelijke afstemming kom ik meer in de synchronisatie met God en Jezus

Dat is voor mij de Heiligheid met God en Jezus in het moment.

God heeft de leiding en stuurd mij aan.

Plaatsde dit topic omdat ik ook nieuwsgierig ben hoe de mensen op deze webside ertegenaan kijken, voelen, ervaren.

Wil graag delen hoe ik geloof beleef.

Wat ik uit impulse doe heeft ook iets van een uniek moment wat niet meer in dezelfde hoedanigheid terugkomt.


Laatst aangepast door
LOVEJEZUS310
op maandag 19 september 2011, 15:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 16:05
 
MARISKA601 schreef:
Wat is het nut van spreken in tongentaal?
Wat is het doel er van?
Welke meerwaarde geeft het aan je geloof?
Uit mn hoofd kan ik je vier redenen opnoemen:
1. Het versterkt je gebedsleven. Je bidt door de Geest geleid naar God toe...
2. Het verdiept je geestelijk inzicht. Je krijgt geestelijke ogen om te doorgronden wat er aan de hand is.
3. Het opent de weg naar de andere gaven, zoals gaven van genezingen en profetie en onderscheiden van geesten.
4. Het ondersteunt je bij de geestelijke strijd. Het wordt zelfs genoemd als een onderdeel van de geestelijke wapenrusting (Ef.6:18)
Dit zijn mijn eigen argumenten, maar ik geloof dat het verder gaat. Uiteindelijk weet God zelf het beste waarom Hij deze gaven geeft.
Je kunt in mijn ogen de vraag ook omkeren: waarom vind jij dat het niet nodig is?


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 19 september 2011, 16:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 16:13
 
Wat ik zo begrijp is is dat je alleen in tongentaal mag spreken tegen een ongelovige.
Ik verkondig liever in mijn eigen taal het evangelie naar een ongelovige.
En bidden in tongentaal, je weet zelf niet wat je zegt.
Moet je niet bidden met je hart en je verstand?


Ik zie zelf het nut er niet van in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 16:14
 
CHATULIEM619 schreef:
Uit mn hoofd kan ik je vier redenen opnoemen:
1. Het versterkt je gebedsleven. Je bidt door de Geest geleid naar God toe...
2. Het verdiept je geestelijk inzicht. Je krijgt geestelijke ogen om te doorgronden wat er aan de hand is.
3. Het opent de weg naar de andere gaven, zoals gaven van genezingen en profetie en onderscheiden van geesten.
4. Het ondersteunt je bij de geestelijke strijd. Het wordt zelfs genoemd als een onderdeel van de geestelijke wapenrusting (Ef.6:18)
Dit zijn mijn eigen argumenten, maar ik geloof dat het verder gaat. Uiteindelijk weet God zelf het beste waarom Hij deze gaven geeft.
Je kunt in mijn ogen de vraag ook omkeren: waarom vind jij dat het niet nodig is?

Vooraleer ik mij die vraag zou stellen zou ik eigenlijk eens weten wat het spreken in tongen is. Ik heb me er vroeger ook al suf naar gezocht maar ik kwam nooit tot een sluitend antwoord. Het is en blijft een moeilijke materie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 16:17
 
CHATULIEM619 schreef:
Uit mn hoofd kan ik je vier redenen opnoemen:
1. Het versterkt je gebedsleven. Je bidt door de Geest geleid naar God toe...
2. Het verdiept je geestelijk inzicht. Je krijgt geestelijke ogen om te doorgronden wat er aan de hand is.
3. Het opent de weg naar de andere gaven, zoals gaven van genezingen en profetie en onderscheiden van geesten.
4. Het ondersteunt je bij de geestelijke strijd. Het wordt zelfs genoemd als een onderdeel van de geestelijke wapenrusting (Ef.6:18)
Dit zijn mijn eigen argumenten, maar ik geloof dat het verder gaat. Uiteindelijk weet God zelf het beste waarom Hij deze gaven geeft.
Je kunt in mijn ogen de vraag ook omkeren: waarom vind jij dat het niet nodig is?



Bij punt 3 heb ik sterk mijn twijfels.
Ooit was hier op cm iemand die beweerde dat hij kon zien wie een goede geest was en wie niet.
Ik ga dan denken aan figuren die last hebben van psychoses.
Mensen die lijden aan schizofrenie.

Ik vind daarom dat je heel goed moet uitkijken waar mee ben je bezig.

Als je geen behoefte hebt in tongentaal ben je dan geen goed christen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 16:29
 
Ik wilde een middag dutje doen.
Kon helaas de slaap niet vatten.
Toen ging ik bij mezelf maar es te rade aan welke angst ik lijd.
Dat heeft mij dus wakker gehouden.

En ben er nog steeds niet achter welke angst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 16:37
 
Net verf gekocht, ga mijn muur eens van een andere kleur voorzien......
Had er gewoon eens zin in............ Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 16:47
 
FRANKT627 schreef:
dat zijn dan wel wakkerblijfpilletjes en geen slaappilletjes...pfff, nu moet ik dat zelfs 2 verpleegkundige gaan uitleggen... Gefrustreerde smiley

Antwoord de ..Smiley met dichtgeplakte mond naar zijn..... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Gebed
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2835 2836 2837 2838 2839 2840 2841 ... 6194 Volgende
Pagina 2838 van 6194