| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 20:48
|
|
|
|
Ik sprak van de week iemand en die had het over verhuizen. Als die persoon verhuist reinigt die het huis van boze geesten, en vraagt om een zegening.
Naar mijn idee, hoef je niet bang te zijn voor boze geesten. Je geloof beschermt je erin. Ik zelf vind dat je op deze manier occult bezig bent. En je eigen bezig houd met paranormale verschijningen.
Wat is jullie gedachten over boze geesten?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
Berichten: 4992
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 20:50
|
|
|
|
|
Niet blijven piekeren, niet te lang achter je pc, tv.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
Berichten: 4992
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 20:51
|
|
|
|
Dinsdag 20 september, Psalm 108: 6-14; Triomferen.
Vertrappen? De vijand vertrappen? Is die taal die past bij een vrome ziel? Is dat het gedachtegoed van Gods volk? Wis en waarachtig. Ik weet dat Jezus om vergeving voor zijn vijanden gebeden heeft, maar ik weet ook dat er nogal wat vijanden zijn die zich van Jezus’ gebeden niets aantrekken en zich door God noch engelen laten tegenhouden en in hun dolle drift niet zullen ophouden voordat zij alles tekort en klein geslagen hebben en niet alleen Jezus maar ook zijn volk gekruisigd hebben. En dat zouden wij dan zomaar moeten toelaten? Ik dacht het niet. In elk geval gelooft de dichter van de psalm niet dat de Eeuwige als een lieve vergevingsvolle vader vroom in zijn hemelse zetel het verloop van de gevechtshandelingen zit af te wachten. Althans, daar is de dichter van overtuigd en daar bidt hij om. Is dat dan de doodsteek voor het pacifisme? Zeker niet. Het siert een christenmens alles op alles te zetten om vrede te stichten. Er is allang genoeg veel te veel te vlug naar de wapens gegrepen. Het is bepaald niet christelijk er vlotjes en vrolijk op los te slaan. Maar het lijkt mij ook niet christelijk om lijdzaam toe te blijven zien hoe onschuldig mannen, vrouwen en kinderen worden afgeslacht door de een of andere nietsontziende vijand. Dan mag je, dan móet je doen wat eenmaal ook de Allerhoogste zelf zal doen: er een eind aan maken. Ja, in die verwachting leven wij: dat God triomferen zal en hoe dan ook, de vijand zal verslaan.
Wie voert mij met een vaste hand tot in het hart van ’s vijands land? O God, die ons verstoten had, Trek met ons uit, wijs ons een pad,’ Want mensenhulp is ijdelheid. Nu God ons bijstaat in de strijd is elke heldendaad te wagen. De vijand wordt door Hem verslagen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 20:51
|
|
|
|
Roady: Angst: Elk mens heeft ermee te maken in zijn/haar leven.
Helemaal niet élk mens, zijn veel mensen die helemaal geen last hebben van angst.
Je kan niet zomaar even over anderen praten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 20:53
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Zie je wel he Frank.......Wie zwijgt stemt toe.  |
Spreken is zilver zwijgen is goud maar wel in recordhoogte
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 20:54
|
|
|
|
Roady: In het topic "slapeloosheid" kwam het al naar boven.
daar kwam het helemaal niet naar boven, dat maak jij er nu van.
Jij was de enige in dat topic die het over het hebben van angst had hoor!!!!!
Ik, als christen hoef helemaal nergens bang voor te zijn, God is met mij!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 20:55
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik sprak van de week iemand en die had het over verhuizen. Als die persoon verhuist reinigt die het huis van boze geesten, en vraagt om een zegening.
Naar mijn idee, hoef je niet bang te zijn voor boze geesten. Je geloof beschermt je erin. Ik zelf vind dat je op deze manier occult bezig bent. En je eigen bezig houd met paranormale verschijningen.
Wat is jullie gedachten over boze geesten? |
Zijn deze mensen Chinezen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 20:57
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Spreken is zilver zwijgen is goud maar wel in recordhoogte  |
Kijk, Herman, jij snapt het Wb trouwens!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 21:01
|
|
|
|
De Chinezen schieten jaarlijks op hun nieuwjaarsdag massaal vuurwerken om boze geesten weg te jagen.
Kun je beter uitleggen aan hun dat de boze geesten niet in de lucht leven maar in het binnenste van ieders hart.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 21:02
|
|
|
|
|
Of ga met LOVEJESUS in de precence naar een Healing room.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 21:03
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Kijk, Herman, jij snapt het Wb trouwens! |
Dank je wel Josina
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 21:06
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Zie je wel he Frank.......Wie zwijgt stemt toe.  |
Inderdaad, ik hoop maar dat na de vakantie van Josina en haar gevolg Zeeland nog steeds, na Brabant, de beste provincie is. Ik vrees het ergste maarja, we mogen niet discrimineren en iedereen toelaten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 21:06
|
|
|
|
boze geesten
Deze link gehad van iemand.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 21:12
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | | Of ga met LOVEJESUS in de precence naar een Healing room. |
Dan kan je gelijk Amsterdam eens bewonderen. (wereld cultureel erfgoed)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEET760
|
Berichten: 62
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 21:48
|
|
|
|
zo mooi, Had vanmorgen een lekke band van mijn fiets(dat is niet zo mooi). Een client van me,van 80 jaar, heeft de band geplakt en komt net me fiets terug brengen. Op de fiets en mijn fiets aan zijn hand. Echt geweldig. Die kleine dingen maken je dag dan echt goed.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 21:52
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Inderdaad, ik hoop maar dat na de vakantie van Josina en haar gevolg Zeeland nog steeds, na Brabant, de beste provincie is. Ik vrees het ergste maarja, we mogen niet discrimineren en iedereen toelaten...  |
En het mooiste is...ik ben nog niet eens weg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
Berichten: 2212
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 21:59
|
|
|
|
Het mooiste van vandaag, vond ik nog, die oude gebaksdoos, op het hoofd van onze vorstin. Wat een eenvoud toch, moesten we een voorbeeld aan nemen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 22:07
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Ik ontken dan dat ik angstig... lees nerveus ... ben. |
Angstig >nèèè verre van dat Nerveus > voor sommige dingen wel
Slapeloosheid > zeer verre van dat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 22:07
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Inderdaad, ik hoop maar dat na de vakantie van Josina en haar gevolg Zeeland nog steeds, na Brabant, de beste provincie is. Ik vrees het ergste maarja, we mogen niet discrimineren en iedereen toelaten...  |
Sja, nu ze niet wil zeggen dat ze naar Zeeland gaat , wordt het wel makkelijk. Hoef ik ze ook niet te voorzien van leuke tips.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 22:09
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Zoals jij het verwoord daarin kan ik me vinden Jolanda. En idd ik blijf het vergezocht vinden om alles als angst te gaan benoemen,zoals ik al beschreef kan ik ook uren wakker liggen met leuke gedachtes die vallen toch echt niet onder de noemer angst  |
Vertel?? Ik ben altijd zo angstig dat ik van schrik gelijk in slaap val
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 22:13
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Komen we elkaar misschien wel tegen ..  |
Drenthe...Scheveningen....Apeldoorn..........Leuk om te combineren toch Cross?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 22:15
|
|
|
|
|
Waarschijnlijk gaat ze naar het prachtige, kloppende, groene hart van Nederland!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 22:16
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | | Waarschijnlijk gaat ze naar het prachtige, kloppende, groene hart van Nederland! |
Bedoel je het mooie Vlaanderen? Dat is toch in België?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 22:16
|
|
|
|
Wie zijn die boze geesten? Wat verstaan we er onder? Demonen? duivelen? of....
Laatst aangepast door
|
COOTJE711
|
op dinsdag 20 september 2011, 22:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 22:17
|
|
|
|
Ik lag net op de bank met Floshke boven op me. Ik had bijna een onslapenloos moment...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 22:20
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Wie zijn die boze geesten? Wat verstaan we er onder? Demonen? duivelen? of.... |
ja die bedoel ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 22:22
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Bedoel je het mooie Vlaanderen? Dat is toch in België? |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 22:26
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: |  |
Idd Cootje...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 22:28
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Sja, nu ze niet wil zeggen dat ze naar Zeeland gaat , wordt het wel makkelijk. Hoef ik ze ook niet te voorzien van leuke tips. |
Die tips wil ik al helemaal niet meer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: dinsdag 20 september 2011, 22:28
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Idd Cootje...  |
Kom morgen niet klagen dat jullie hoofdpijn hebben hoor...
|
|
| Naar boven |
|
|