| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
Berichten: 868
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 23:19
|
|
|
|
Frank Jammer dat je weg gaat maar hoop wel dat je weer terug komt . Iniedergeval heel veel sterkte en GODs zegen. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 23:22
|
|
|
|
| NATHANYA830 schreef: | Nu volgde ik dit topic al een paar dagen, ook omdat ikzelf helemaal niet perfect ben
Toen ik net dit topic halverwege opende, moest ik mezelf even op het hoofd krabben, ik had mijn in mijn hoofd geformuleerde reactie toch nog niet echt gepost? Was ik dan echt een stukje tijd kwijt? En waarom reageerde iedereen zo boos op mijn 'afkeer' van spelfouten?
Toch maar even teruggezocht, nee, ik was het echt niet, het was iemand anders... Ben ik toch blij dat ik het niet neer heb gezet, zouden ze ook nog boos worden op mij...
Afkeer is een groot woord misschien. Maar als je iemands profiel leest, en zinnen tweemaal, driemaal moet lezen omdat je zonder interpunctie niet snapt wat er bedoeld wordt, of er staan zoveel spelfouten in dat ik me afvraag of we al die avonden die we tot ons negentigste nog samen op de bank gaan hebben wel een diepzinnig gesprek kunnen voeren, hoe oneerlijk is het dan dat ik nog even verder kijk?
Het gaat er toch om dat we deze site (ook) mogen gebruiken om te kijken of de Heer voor ons hier onze wederhelft heeft 'verstopt'? | Zo Nathanya, eigenlijk denken we hetzelfde. En ook in persoonlijk contact is het een veelgehoorde klacht. Tja, als ze niet goed NL kunnen, moet ik dan maar al mn films weggooien die niet ondertiteld zijn? Ik kijk hier meer naar Engelstalige zenders dan NL, dan kan ik dat dus ook niet meer doen. Die schotels en tuners kan ik dan maar verkopen...pfff...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 28 september 2011, 23:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INKTVIS960
|
Berichten: 65
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 23:23
|
|
|
|
Het ontploffen was vanavond weer een feit, maar tís dan ook een hele lieve/knappe meid.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 23:42
|
|
|
|
| INKTVIS960 schreef: | Het ontploffen was vanavond weer een feit, maar tís dan ook een hele lieve/knappe meid. |
Toch niet weer in Ritthem he? Ik heb ieder geval niks gehoord.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
Berichten: 1672
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 23:55
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | 4
ik geloof dat iedereen zijn of haar persoonlijke eindtijd beter serieus kan nemen ipv te speculeren op de mogelijke eindtijd van deze aarde. |
Kan heel ver met je meegaan en op zich heb je gelijk. Tevens kun je niet je ogen sluiten voor de realiteit van de dag van vandaag. In de VS is het al een verplichting het teken van het beest te dragen voor einde van het jaar 2013.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
Berichten: 1672
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 00:04
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: |  |
Heb wel de nodige ervaring met poezen Cootje. Bij mijn vorige vriendin heette ze beertje en nemo en eerlijk is eerlijk mis ze nog iedere dag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
Berichten: 1672
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 00:20
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Beste CM-vrienden, het gebeurde in het verleden al enkele malen dat ik eens een tijdje van CM verdween. Ooit bleef ik eens anderhalf jaar weg, dan weer eens vier maanden, een week of 2 weken. Ook nu is er weer…
…zo’n tijd aangebroken dat ik me even met andere zaken wil bezighouden. Noem het herbronning, of rust of wat dan ook. Sommige onder ons weten dat er ook een andere reden is waar ik aandacht aan wil besteden. Deze aandacht wil ik zo zuiver mogelijk houden. Een mooie gebeurtenis heeft tijd nodig om te kunnen groeien en moet ook gevoed worden. Dat vraagt inzet en energie zonder dat het afmattend wordt. Dus daarom dit moment van afwezigheid want: Faber quisque fortunae suae…
Ik wens iedereen nog veel CM-genot en alles wat daar mee samen gaat…
Frank…  |
Zie dat je inmiddels wat grijs geworden bent, maar het forum is natuurlijk nog leesbaar voor jou. Frank het allerbeste in de toekomst en Gods Rijke Zegen toegewenst.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 00:32
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Precies herman, blijf maar lekker waar je nu zit. Wij redden het óók wel zonder jou.  |
Hoeksche Waard is perfecte eiland
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 00:38
|
|
|
|
Jammer dat Frank weg is. Wat gaat met Josina gebeuren? Hele nacht te huilen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 00:46
|
|
|
|
Daar is zij weer
Van hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag Leanne Gods zegen voor je nieuwe levensjaar

Herman en Marian
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
Berichten: 340
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 01:57
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Dat is nou juist het probleem chatuliem, jij vraagt hier om duidelijkheid maar als iemand de zaak op scherp zet, dan geef je niet thuis.
voorbeeld 1: deze discussie. Er word gestrooit met bijbelteksten waarom de wet niet voorgezen zou mogen worden maar zodra er gevraagd word of het DUS onbijbels is, dan is het opeens weer n stap te ver.
voorbeeld 2: in de discussie over kinderdoop word er geroepen dat het bijbelse standpunt is: wie geloofd EN zich heeft laten dopen, kan zalig worden. De kinderdoop beschouw jij niet als een doop, maar als een besprenkeling met water, dus conform deze bijbeltekst zou iemand met alleen kinderdoop niet behouden kunnen worden. Maar als ik dan vraag of die hele club DUS naar de hel gaat, dan is dat ook weer n stap te ver. 
Mijn voorstel is dus om of de discussie te laten rusten, of om de gevolgen van je stelling ook volmondig onder ogen te zien EN te onderschrijven. Anders heeft een discussie niet zoveel zin.... |
het lijkt er nogal op dat je graag de boel wilt laten escaleren pieter. je vraagt om antwoorden die duidelijk een veroordelend karakter hebben,maar dat is niet de bedoeling zijn van deze discussie. op devraag of de wet voorlezen onbijbels zou zijn is het antwoord vrij logisch toch als paulus er voor waarschuwd om deze niet voor te lezen? dat betekent weer niet dat het verboden is om de wet voor te lezen,in elke kerk wordt de wet wel eens voorgelezen, als de preek bv over de wet gaat.
waar het om gaat is dat de wet in ons hart geschreven is door de Heilige Geest zoals de bijbel zegt en we dus een nieuwe schepping zijn geworden. d.w.z een nieuw mens geworden door de Heilige Geest die in ons woont. we zijn dan niet meer onder de wet ,omdat we dan het spoor laten houden door Gods Geest die ons 'dringt' of ons het gevoel geeft dat we iets niet moeten doen. wij zijn als 'nieuwe mens' dus niet meer onder de wet,omdat de wet in ons verstand is 'gelegd' en in onze harten is 'geschreven'.(hebr 10;16)
gal.3;25 ''Kortom, de wet hield toezicht op ons TOTDAT Christus kwam, zodat we door ons vertrouwen op God als rechtvaardigen konden worden aangenomen. Maar nu het geloof gekomen is, staan we NIET langer onder toezicht.''
hier staat dus eingelijk precies het tegenovergestelde dan wat meestal beweerd wordt,dat de wet als goede leefregel bedoelt is. als God had gewild dat we de wet zouden voorlezen als goede leefregel,had er vast niet gestaan dat we niet langer onder toezicht staan van de wet.
we zien dus dat we rechtvaardig kunnen worden door het geloof,maar zoals al vaker gezegt alleen door genade en niet uit ons zelf. in 1 tim. 1;9 staat ook duidelijk dat de wet NIET voor de rechtvaardige is bedoelt,dus voor iedereen die christen is en dus door het rechtvaardig voor God is geworden.
1tim. 1:9 ''wij weten dat de wet goed is,indien iemand haar wettig toepast, wel wetend, dat de wet niet gesteld is voor de rechtvaardige, maar voor wettelozen en tuchtelozen'' etc.etc. hier wordt dus een duidelijk verschil gemaakt tussen een rechtvaardige en een wetteloze. NIET voor de rechtvaardige,maar dus wel voor de wetteloze. hier zien we duidelijk dat God een scheidslijn maakt tussen een christen en een wetteloze. terwijl we snel toch de neiging hebben om te zeggen dat een christen ook wetteloos kan zijn toch? hieruit blijkt dus duidelijk dat we door genade rechtvaardig voor God kunnen worden.
ook rom 10;4 geeft duidelijk aan dat de wet niet voor een christen is.
rom 10;4 Want Christus is het EINDE der wet, tot gerechtigheid voor een ieder, die gelooft.
Laatst aangepast door
|
BERT168
|
op donderdag 29 september 2011, 02:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 06:37
|
|
|
|
Leanne en Anne,
Beiden van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag!
Maak er wat moois van vandaag.
Gods zegen voor de toekomst toegewenst!
José
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
Berichten: 4047
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 08:39
|
|
|
|
| INKTVIS960 schreef: | Het ontploffen was vanavond weer een feit, maar tís dan ook een hele lieve/knappe meid. |
ik doe denk ik toch iets fout, inktvis; meermalen ontploffen, en er dan toch nog lief en knap uitzien?
laika; hoe doe je dat toch; ik zou mezelf bij elkaar moeten zoeken!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 08:48
|
|
|
|
Wat mij zo opvalt op het forum is, is dat wij ongeacht de toestand ten allen tijde onze naaste moeten vergeven.
Maar we hoeven God niet meer om vergeving te vragen.
Is het niet veel belangrijker in ons leven , voor onze relatie met God, dat wij Hem om vergeving vragen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
Berichten: 1146
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 08:57
|
|
|
|
| BERT168 schreef: | het lijkt er nogal op dat je graag de boel wilt laten escaleren pieter. je vraagt om antwoorden die duidelijk een veroordelend karakter hebben,maar dat is niet de bedoeling zijn van deze discussie. op devraag of de wet voorlezen onbijbels zou zijn is het antwoord vrij logisch toch als paulus er voor waarschuwd om deze niet voor te lezen? dat betekent weer niet dat het verboden is om de wet voor te lezen,in elke kerk wordt de wet wel eens voorgelezen, als de preek bv over de wet gaat.
waar het om gaat is dat de wet in ons hart geschreven is door de Heilige Geest zoals de bijbel zegt en we dus een nieuwe schepping zijn geworden. d.w.z een nieuw mens geworden door de Heilige Geest die in ons woont. we zijn dan niet meer onder de wet ,omdat we dan het spoor laten houden door Gods Geest die ons 'dringt' of ons het gevoel geeft dat we iets niet moeten doen. wij zijn als 'nieuwe mens' dus niet meer onder de wet,omdat de wet in ons verstand is 'gelegd' en in onze harten is 'geschreven'.(hebr 10;16)
gal.3;25 ''Kortom, de wet hield toezicht op ons TOTDAT Christus kwam, zodat we door ons vertrouwen op God als rechtvaardigen konden worden aangenomen. Maar nu het geloof gekomen is, staan we NIET langer onder toezicht.''
hier staat dus eingelijk precies het tegenovergestelde dan wat meestal beweerd wordt,dat de wet als goede leefregel bedoelt is. als God had gewild dat we de wet zouden voorlezen als goede leefregel,had er vast niet gestaan dat we niet langer onder toezicht staan van de wet.
we zien dus dat we rechtvaardig kunnen worden door het geloof,maar zoals al vaker gezegt alleen door genade en niet uit ons zelf. in 1 tim. 1;9 staat ook duidelijk dat de wet NIET voor de rechtvaardige is bedoelt,dus voor iedereen die christen is en dus door het rechtvaardig voor God is geworden.
1tim. 1:9 ''wij weten dat de wet goed is,indien iemand haar wettig toepast, wel wetend, dat de wet niet gesteld is voor de rechtvaardige, maar voor wettelozen en tuchtelozen'' etc.etc. hier wordt dus een duidelijk verschil gemaakt tussen een rechtvaardige en een wetteloze. NIET voor de rechtvaardige,maar dus wel voor de wetteloze. hier zien we duidelijk dat God een scheidslijn maakt tussen een christen en een wetteloze. terwijl we snel toch de neiging hebben om te zeggen dat een christen ook wetteloos kan zijn toch? hieruit blijkt dus duidelijk dat we door genade rechtvaardig voor God kunnen worden.
ook rom 10;4 geeft duidelijk aan dat de wet niet voor een christen is.
rom 10;4 Want Christus is het EINDE der wet, tot gerechtigheid voor een ieder, die gelooft.
|
Wij zijn zeker vrij van de wet zoals je zegt, omdat de wet in ons hart gelegd is...en daarmee zijn we dus gebonden aan een andere wet, die dezelfde eisen stelt als de eerste wet, alleen is die nu in ons hart gelegd en niet op stenen tafelen.
De eerste wet is door God gegeven, om zonde te leren kennen..en de tweede wet is ons gegeven door Jezus, in Zijn vervulde Middelaarswerk en verzoenende bloed aan het kruis.
Het een sluit het ander niet uit...zie Romeinen 7 en omdat het elkaar insluit hebben wij als gevolg hiervan een inwendige strijd..en die is er elke dag, ook al je wedergeboren bent..je bent dan niet ineens een heilige geworden, maar je streeft.....naar het volmaakte...en hebt daarbij strijd..elke keer weer. zie Romeinen 7:
21 Ik ontdek dus deze wet in mij: als ik het goede wil doen, is het kwade dicht bij mij. 22 Want naar de innerlijke mens verheug ik mij in de wet van God. 23 Maar in mijn leden zie ik een andere wet, die tegen de wet van mijn verstand strijd voert en mij tot gevangene maakt van de wet van de zonde, die in mijn leden is. 24 Ik ellendig mens, wie zal mij verlossen uit het lichaam van deze dood? 25 Ik dank God, door Jezus Christus, onze Heere.
26 Zo dien ik dan zelf wel met het verstand de wet van God, maar met het vlees de wet van de zonde
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNE589
|
Berichten: 74
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 09:04
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Leanne en Anne,
Beiden van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag!
Maak er wat moois van vandaag.
Gods zegen voor de toekomst toegewenst!
José |
Dank je wel Josina
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
Berichten: 1146
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 09:10
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Leanne en Anne,
Beiden van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag!
Maak er wat moois van vandaag.
Gods zegen voor de toekomst toegewenst!
José |
Ook van mij beiden een hartelijke felicitatie..geniet van deze dag en van alle volgende dagen...in de liefde van onze God en Vader.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 09:41
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | tja Cootje ze is een stuk ouder dan wij he dus ze wordt geacht wijzer te zijn dan jij en ikke  |
jazeker, wijsheid verdubbelt met de jaren..................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL934
|
Berichten: 5
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 10:29
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | | Mooi om te horen maar geen tekst in het Aramees. |
Begrijp je die?
Hier heb je het.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 10:30
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | jazeker, wijsheid verdubbelt met de jaren..................  |
Gaat het toch nog goed komen met ons
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 10:41
|
|
|
|
Wat leuk deze reacties! :)
Dank je wel!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNE589
|
Berichten: 74
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 10:47
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | | Ook van mij beiden een hartelijke felicitatie..geniet van deze dag en van alle volgende dagen...in de liefde van onze God en Vader. |
Dank je wel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 10:52
|
|
|
|
| RENATE619 schreef: | Kijk, een plaatje waarbij het direct duidelijk is dat het geen foto is, vind ik wel kunnen. Al zijn er plaatjes bij die erg veel gelijkenissen met de persoon vertonen. Maar dit vind ik niet passen, zeker niet als het er niet bij staat. Misleiding is het eigenlijk en vind ik niet passen op een christelijke site als deze. Zou de redactie hier niets mee doen? |
Ik snap het niet.
Als ik nu bijvoorbeeld foto's van Amsterdam en Utrecht van het internet zou plukken. Dan in mijn afbeeldingen doen. en dan in mijn account.
Bedoel je dat?
En..er zijn ook mensen die het eng vinden om in een camera te kijken. Net als dat anderen bang voor spinnen zijn, zoiets.
Dan kan je als alternatief toch een andere foto doen????
Ik bedoel natuurlijk niet een of meerdere foto's waar iemand anders/een ander persoon opstaat, en iemand doet net of hij dat zelf is. dat zou wel misleiding zijn.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 29 september 2011, 10:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 10:59
|
|
|
|
He Leanne en Anne,
Van Harte Gefeliciteerd met jullie verjaardag maak er met dit mooie weer een mooie dag van en nog vele goede en gezonde jaren en God's zegen toegewenst.
Liefs Erika
[/quote]
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 11:00
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Wat leuk deze reacties! :)
Dank je wel! |
Wij zijn leuk en aardig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 11:02
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | CM-(st)ers vinden Zeeland. Wederom is Zeeland in het nieuws op CM. Na eerst wat gelezen te hebben over Borssele komt nu het naburige plaatsje Ritthem in het landelijke Cm-nieuws. Cootje711, die vele deskundigen te slim af is zoals ze zelf zegt , zal morgen hoogstwaarschijnlijk met foto en camper in alle Nederlandse dagbladen op de voorpagina staan. Zij zal dan het tipje van de sluier oplichten door Frank als dader aan te wijzen voor deze mega-knal die vele zeeuwen de haren ten berge deed rijzen.  |
das nu ook wat dat we dat hier moeten lezen en die arme Frank kan zich niet verdedigen want die is van cm
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 11:03
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Jammer dat Frank weg is. Wat gaat met Josina gebeuren? Hele nacht te huilen?  |
Neu dat doet ze niet want we gaan dapper verder met jou en visser
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 11:06
|
|
|
|
Bedankt Daniël
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 11:12
|
|
|
|
CameraFobia: De meeste mensen kennen het verschijnsel. Zodra er een camera op je gericht wordt ben je onzeker van jezelf en schrompelt je zelfvertrouwen. Je draait je rug naar de fotograaf of maakt afwerende gebaren, werpt woedende blikken en dan is het spontane moment verdwenen zoals de spreekwoordelijke sneeuw [...]
Bron: Google
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENATE619
|
Berichten: 71
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 11:13
|
|
|
|
Ik bedoel een foto van een ander persoon. Die van internet gehaald is. Waarbij niet wordt vermeld dat het om iemand anders gaat. Dus alsof ik een foto van één of ander model als profielfoto zou gebruiken.
Laatst aangepast door
|
RENATE619
|
op donderdag 29 september 2011, 11:15
|
|
| Naar boven |
|
|