ChristianMatch
 


Forum

De jarige van vandaag...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2895 2896 2897 2898 2899 2900 2901 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 11:13
 
Oeps, ik vergat Anne te feliciteren
Ik was zo slaperig hihi

Van hartelijk gefeliciteerd met je volop zonnige verjaardag.
Je viert je verjaardag zeker buiten?
Veel plezier ermee en
gods zegen.





Herman en Marian
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 11:14
 
MARIAN519 schreef:
Wij zijn zeker vrij van de wet zoals je zegt, omdat de wet in ons hart gelegd is...en daarmee zijn we dus gebonden aan een andere wet, die dezelfde eisen stelt als de eerste wet, alleen is die nu in ons hart gelegd en niet op stenen tafelen.

De eerste wet is door God gegeven, om zonde te leren kennen..en de tweede wet is ons gegeven door Jezus, in Zijn vervulde Middelaarswerk en verzoenende bloed aan het kruis.

Het een sluit het ander niet uit...zie Romeinen 7 en omdat het elkaar insluit hebben wij als gevolg hiervan een inwendige strijd..en die is er elke dag, ook al je wedergeboren bent..je bent dan niet ineens een heilige geworden, maar je streeft.....naar het volmaakte...en hebt daarbij strijd..elke keer weer.
zie Romeinen 7:

21 Ik ontdek dus deze wet in mij: als ik het goede wil doen, is het kwade dicht bij mij.
22 Want naar de innerlijke mens verheug ik mij in de wet van God.
23 Maar in mijn leden zie ik een andere wet, die tegen de wet van mijn verstand strijd voert en mij tot gevangene maakt van de wet van de zonde, die in mijn leden is.
24 Ik ellendig mens, wie zal mij verlossen uit het lichaam van deze dood?
25 Ik dank God, door Jezus Christus, onze Heere.

26 Zo dien ik dan zelf wel met het verstand de wet van God, maar met het vlees de wet van de zonde
Maar als je weet dat de wet vervangen is door een nieuwe wet, nl. de wet in ons hart, vind je het dan niet vreemd, dat de oude wet zo'n prominente plaats in de dienst heeft? Ontken je dan juist niet daarmee dat er een nieuwe wet voor in de plaats gekomen is? Ontken je daarmee niet in feite het verlossingswerk van Christus? Want waar draait het dan om, de oude wet die veroordeling gaf of de nieuwe wet, die verlossing geeft?


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 29 september 2011, 11:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 11:14
 
ERIKA129 schreef:
Wij zijn leuk en aardig Knipoog smiley Clown smiley Kussende smiley

Dat wist ik niet hoor
Ik dacht dat je plaaggeest bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 11:18
 
RENATE619 schreef:
Ik bedoel een foto van een ander persoon. Die van internet gehaald is. Waarbij niet wordt vermeld dat het om iemand anders gaat. Dus alsof ik een foto van één of ander model als profielfoto zou gebruiken.

Ooooooh, ja, dat begrijp ik.

Dat staat geloof ik ook ergens in de regels dat dat niet mag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 11:18
 
ERIKA129 schreef:
Neu dat doet ze niet want we gaan dapper verder met jou en visser Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Haha als jullie maar durven, stelletje kleuters Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 11:24
 
SHANITA130 schreef:
Ooooooh, ja, dat begrijp ik.

Dat staat geloof ik ook ergens in de regels dat dat niet mag.

Nee hoor, maar wel kinderachtig als iemand je eigen op de foto niet op de profiel zet dan weten we niet wie zij of hij is.
Andere foto's zoals dieren of andere afbeelding in plaats van jezelf vind ik maar niks
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 11:26
 
Nog zin in om te zwemmen bij de Noordzee Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley
Het is al "hittegolf"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 11:26
 
HERMAN388 schreef:
Haha als jullie maar durven, stelletje kleuters Knipoog smiley

Had je wat ouwe bok Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 11:27
 
HERMAN388 schreef:
Nog zin in om te zwemmen bij de Noordzee Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley
Het is al "hittegolf"

Heb je enig idee hoe koud dat water is? Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 11:28
 
HERMAN388 schreef:
Dat wist ik niet hoor
Ik dacht dat je plaaggeest bent.

Ligt er helemaal aan wie ik voor me heb Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 11:34
 
LEONARD480 schreef:
Kan heel ver met je meegaan en op zich heb je gelijk.
Tevens kun je niet je ogen sluiten voor de realiteit van de dag van vandaag.
In de VS is het al een verplichting het teken van het beest te dragen voor einde van het jaar 2013.
Hoe kom je aan die info Leo?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 11:37
 
LEONARD480 schreef:
Heb wel de nodige ervaring met poezen Cootje.
Bij mijn vorige vriendin heette ze beertje en nemo en eerlijk is eerlijk mis ze nog iedere dag. Engeltje smiley

Nou wat let je schaf een of twee katten aan ik heb er ook twee Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 11:39
 
HERMAN388 schreef:
Veilig thuis en beschermd door politie-escorte

Wie kan een politie-escorte aanvragen?

maar ze kwam niet Woedende smiley
Heb het uiteindelijk zelf voor elkaar gekregen te gaan slapen maar toen was het al twee uur Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 12:11
 
Is dit lollig ofzo, of is dit een kleuterklasje?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 12:13
 
CHATULIEM619 schreef:
Maar als je weet dat de wet vervangen is door een nieuwe wet, nl. de wet in ons hart, vind je het dan niet vreemd, dat de oude wet zo'n prominente plaats in de dienst heeft? Ontken je dan juist niet daarmee dat er een nieuwe wet voor in de plaats gekomen is? Ontken je daarmee niet in feite het verlossingswerk van Christus? Want waar draait het dan om, de oude wet die veroordeling gaf of de nieuwe wet, die verlossing geeft?



Hierbij geef je aan dat de 10 geboden overbodig zijn geworden.


God gaf Mozes de 10 geboden.

Daar bij kwamen ook andere Joodse wetten erbij.
Die wetten waren in feite voor hun redding.

God zond Jezus op aarde om de mensen te redden.
Dus de Joden hoefden zich niet meer aan die wetten te houden, die voor hun een redding was.


Ieder nadenkend mens, weet dat hij zich niet aan die 10 geboden kan houden.


Omdat geen mens zich er niet aan kan houden dan maar weg met die 10 geboden?

Omdat geen mens zich kan houden aan de verkeersregels, daaro maar weg er mee?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 12:15
 
HERMAN388 schreef:
Hoeksche Waard is perfecte eiland Knipoog smiley



Ik heb in de hoeksche waard gewoond en heb meerdere eilanden bezocht, geloof me, dat eilandje van jou kan echt niet op tegen de griekse eilanden of de dominicaanse republiek Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Laatst aangepast door
ANNETTE792
op donderdag 29 september 2011, 12:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 12:19
 
Het regent zweetdruppeltjes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 12:20
 
MARISKA601 schreef:
Hierbij geef je aan dat de 10 geboden overbodig zijn geworden.


God gaf Mozes de 10 geboden.

Daar bij kwamen ook andere Joodse wetten erbij.
Die wetten waren in feite voor hun redding.

God zond Jezus op aarde om de mensen te redden.
Dus de Joden hoefden zich niet meer aan die wetten te houden, die voor hun een redding was.


Ieder nadenkend mens, weet dat hij zich niet aan die 10 geboden kan houden.


Omdat geen mens zich er niet aan kan houden dan maar weg met die 10 geboden?

Omdat geen mens zich kan houden aan de verkeersregels, daaro maar weg er mee?
Het heeft toch geen zin om in het oude te blijven hangen, terwijl er iets nieuws voor in de plaats is gekomen? Vooral omdat Paulus daar zo duidelijk bezwaar tegen maakt? Je zegt te leven in het NT, maar zo lijkt het erop dat het OT nog steeds een grotere invloed op je heeft. En eerlijk gezegd, ik kan me goed voorstellen dat Cross dat misleiding noemt.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 29 september 2011, 12:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 12:21
 
HERMAN388 schreef:
Nee hoor, maar wel kinderachtig als iemand je eigen op de foto niet op de profiel zet dan weten we niet wie zij of hij is.
Zei hij lachend boven het zwembad Knipoog smiley


Quote:
Andere foto's zoals dieren of andere afbeelding in plaats van jezelf vind ik maar niks
Je zal maar een camera fobie hebben, dan word je al angstig als je iemand van verre met een camera aan ziet komen. Snappie? Kan je nagaan hoe je er dan opstaat...héél angstig dus, en dan lijk je helemáál niet op jezelf.

Dan kan je beter (voorlopig?) een plaatje/foto plaatsen die je leuk vind.

En natuurlijk geen foto van iemand anders en dan net doen of je het zelf bent..hehe....


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 29 september 2011, 12:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 12:22
 
CHATULIEM619 schreef:
Is dit lollig ofzo, of is dit een kleuterklasje?

Verkeerde been uit bedgestapt chat?
Of kan je nu echt zo weinig hebben op het moment!
We hebben soms even lol op een topic door mezelf geopend! maar we zijn er ook serieus dus niet zo snel aangebrand zijn dank u wel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 12:24
 
ERIKA129 schreef:
Verkeerde been uit bedgestapt chat?
Of kan je nu echt zo weinig hebben op het moment!
We hebben soms even lol op een topic door mezelf geopend! maar we zijn er ook serieus dus niet zo snel aangebrand zijn dank u wel!
Hoezo kan ik weinig hebben? Jullie zijn al zo lang bezig met deze kleuterpraat, en niet alleen op dit topic, je besmet het hele forum ermee...dit moeten wij al dagen meemaken. Ga een kleuterforum oprichten en leef je daar uit...


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 29 september 2011, 13:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 12:25
 
2 keer hetzelfde

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 29 september 2011, 12:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 12:26
 
CHATULIEM619 schreef:
Hoezo weinig hebben? Jullie zijn al zo lang bezig met deze kleuterpraat, en niet alleen op dit topic, je besmet het hele forum ermee...dit moeten wij al dagen meemaken. Ga een kleuterforum oprichten en leef je daar uit...

Bij mijn weten doe ik ook gewoon mee met andere topics chat dus vind dit onredelijk van je!
Alleen ben ik niet zo bijbels onderlegt dus haak ik op sommige topics af omdat ik daar niks van weet mag ik??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 12:28
 
ERIKA129 schreef:
Bij mijn weten doe ik ook gewoon mee met andere topics chat dus vind dit onredelijk van je!
Alleen ben ik niet zo bijbels onderlegt dus haak ik op sommige topics af omdat ik daar niks van weet mag ik??
Als je jezelf zo wilt verlagen moet je het zelf weten. Maar op dit moment zijn er wel acht topics door jullie verziekt of Annette zou zeggen verzeikt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 12:29
 
CHATULIEM619 schreef:
Maar als je weet dat de wet vervangen is door een nieuwe wet, nl. de wet in ons hart, vind je het dan niet vreemd, dat de oude wet zo'n prominente plaats in de dienst heeft? Ontken je dan juist niet daarmee dat er een nieuwe wet voor in de plaats gekomen is? Ontken je daarmee niet in feite het verlossingswerk van Christus? Want waar draait het dan om, de oude wet die veroordeling gaf of de nieuwe wet, die verlossing geeft?


De 10 geboden zijn er niet om een ander mee om de oren te slaan (ik neem aan dat je dat bedoelt met veroordeling), die zijn er als richtlijnen voor jouzelf (net als de rest van de bijbel).

De prominente plaats in de dienst herken ik niet zo. In mijn oude gemeente werden ze elke dienst voorgelezen, maar zoals jij het omschrijft vind ik het een beetje alsof heel de dienst erom zou draaien, wat absoluut niet zo is.
Ik denk dat het juist goed is de 10 geboden naast het verlossingswerk van Jezus te plaatsen, er zijn regels maar er is ook vergeving als je een misstap gemaakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 12:29
 
CHATULIEM619 schreef:
Het heeft toch geen zin om in het oude te blijven hangen, terwijl er iets nieuws voor in de plaats is gekomen? Vooral omdat Paulus daar zo duidelijk bezwaar tegen maakt? Je zegt te leven in het NT, maar zo lijkt het erop dat het OT nog steeds een grotere invloed op je heeft.



Het NT kan niet los van het OT.
OT staan vol beloftes, die zijn vervuld in het NT.

En ja , nu we in het NT leven, zijn we geen haar beter dan
de mensen in de OT tijd.

Daarom vind ik dat je de 10 geboden niet aan de kant kan schuiven.

Gedenk den sabbatdag.. schaf de zondag maar af met zijn kerkdiensten...

Eer uw vader en moeder... wees maar ongehoorzaam aan een ieder die boven je staat.

Gij zult niet doodslaan... sla er maar op los...
O,nee heb uw naaste lief als u zelf...

Gij zult niet echtbreken... ach mijn partner houd van een ander laten we maar uitelkaar gaan...
O, kan niet de kerk verbied het...
Paulus zegt ook, het kan niet...



Wat is er dan in de plaats gekomen van de 10 geboden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 12:30
 
RENATE619 schreef:
Ik bedoel een foto van een ander persoon. Die van internet gehaald is. Waarbij niet wordt vermeld dat het om iemand anders gaat. Dus alsof ik een foto van één of ander model als profielfoto zou gebruiken.

Hoi Renate hierin hebje een punt een foto van internet afplukken en net doen alsof jij het bent vind ik echt niet kunnen! denk dat het ook niet eens mag!
Maar er zijn hier mensen en dat zijn met name ook mensen met een nickname die een dier, bloemen of weet ik wat op hun profiel zetten omdat ze niet herkent willen worden door bv een ex dat is anders, en die begrijp ik ook volkomen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 12:30
 
CHATULIEM619 schreef:
Als je jezelf zo wilt verlagen moet je het zelf weten. Maar op dit moment zijn er wel acht topics door jullie verziekt of Annette zou zeggen verzeikt.



Kijk eens naar jezelf chat...
en oordeel dan pas...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 12:33
 
ERIKA129 schreef:
Hoi Renate hierin hebje een punt een foto van internet afplukken en net doen alsof jij het bent vind ik echt niet kunnen! denk dat het ook niet eens mag!
Maar er zijn hier mensen en dat zijn met name ook mensen met een nickname die een dier, bloemen of weet ik wat op hun profiel zetten omdat ze niet herkent willen worden door bv een ex dat is anders, en die begrijp ik ook volkomen.

Heb jij een ex dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 12:35
 
CHATULIEM619 schreef:
Als je jezelf zo wilt verlagen moet je het zelf weten. Maar op dit moment zijn er wel acht topics door jullie verziekt of Annette zou zeggen verzeikt.

Chat dit hebben we eerder besproken ik verlaag mezelf totaal niet ik ben die ik ben!
En tellen niet je sterkste kant denk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2895 2896 2897 2898 2899 2900 2901 ... 6194 Volgende
Pagina 2898 van 6194