| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 12:37
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Heb jij een ex dan? |
Heb ik het over mezelf dan?? Ik zei er zijn mensen die dat doen! Erika is mijn eigen naam en mijn foto's ben ik toch echt zelf
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 12:38
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Het NT kan niet los van het OT. OT staan vol beloftes, die zijn vervuld in het NT.
En ja , nu we in het NT leven, zijn we geen haar beter dan de mensen in de OT tijd.
Daarom vind ik dat je de 10 geboden niet aan de kant kan schuiven.
Gedenk den sabbatdag.. schaf de zondag maar af met zijn kerkdiensten...
Eer uw vader en moeder... wees maar ongehoorzaam aan een ieder die boven je staat.
Gij zult niet doodslaan... sla er maar op los... O,nee heb uw naaste lief als u zelf...
Gij zult niet echtbreken... ach mijn partner houd van een ander laten we maar uitelkaar gaan... O, kan niet de kerk verbied het... Paulus zegt ook, het kan niet...
Wat is er dan in de plaats gekomen van de 10 geboden? |
Het elfde gebod !!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 12:39
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | De 10 geboden zijn er niet om een ander mee om de oren te slaan (ik neem aan dat je dat bedoelt met veroordeling), die zijn er als richtlijnen voor jouzelf (net als de rest van de bijbel).
De prominente plaats in de dienst herken ik niet zo. In mijn oude gemeente werden ze elke dienst voorgelezen, maar zoals jij het omschrijft vind ik het een beetje alsof heel de dienst erom zou draaien, wat absoluut niet zo is. Ik denk dat het juist goed is de 10 geboden naast het verlossingswerk van Jezus te plaatsen, er zijn regels maar er is ook vergeving als je een misstap gemaakt. |
Juist Annette volgens mij heb ik iets in die trant pas ook al geschreven. Ze worden bij ons ook wekelijks voorgelezen maar niet dat daar de dienst of preek op vast zit!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 12:45
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Wij zijn leuk en aardig  |
Jazeker. Het heeft mij onder andere goed gedaan wat dingen te zeggen.
En ook bijvoorbeeld commentaar van bijvoorbeeld Crossroad, over mijn gez... over mijn ex.
Ik kan nu weer op een goede manier eraan terugdenken. En de goede tijden bedenken. de humor, de liefde(die er ook zeker was), het begrip.
Ja, het was allemaal niet zó zwart-wit.
--
Maar ja, het is niet zo bij mij, van ik voel me beter, dus kan ik lekker achterover leunen. Elke dag weer werken aan bijvoorbeeld mijn zelfdiscipline. En andere dingen. Maar ja, ik ben wel al op weg, zeg maar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 12:49
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Jazeker. Het heeft mij onder andere goed gedaan wat dingen te zeggen.
En ook bijvoorbeeld commentaar van bijvoorbeeld Crossroad, over mijn gez... over mijn ex.
Ik kan nu weer op een goede manier eraan terugdenken. En de goede tijden bedenken. de humor, de liefde(die er ook zeker was), het begrip.
Ja, het was allemaal niet zó zwart-wit.
--
Maar ja, het is niet zo bij mij, van ik voel me beter, dus kan ik lekker achterover leunen. Elke dag weer werken aan bijvoorbeeld mijn zelfdiscipline. En andere dingen. Maar ja, ik ben wel al op weg, zeg maar. |
Met vallen en weer opstaan, Shanita, iedere keer weer! Zolang je maar wel weer de goede kant opgaat na het opstaan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 12:59
|
|
|
|
Twee citaten uit een preek van Ds. Jaap Ophof (GKV) 26 november 2004
1ste citaat. Conclusie: de wet mag niet in de kerkdienst gelezen worden met als doel, dat de gemeenteleden heiliger gaan leven. Uit de antwoorden in de mini-enquête blijkt, dat dit doel/argument wel genoemd wordt. Dat verwijt ik niemand, want die indruk wordt ook meer dan eens gewekt. En de liturgie waarin aan het begin van de dienst schuldbelijdenis en genadeverkondiging een plaats hebben, draagt er aan bij dat de wet de rol van veranderaar en heiligmaker krijgt. Volgens mij, ik sta open voor overtuigende argumenten, klopt daar niets van.
2de citaat. Waarom krijgen we daar in onze kerken soms zo weinig van te zien? Waarom kunnen er scheuringen zijn? Om verschillende redenen, maar de volgende reden kom ik te weinig tegen: omdat de gemeente elke zondagmorgen na de groet van God bijna direct onder de wet wordt geplaatst. Onder het oordeel. Terug naar af! En omdat we elkaar te weinig zien in Christus. Waar het van letters, van de wet, van menselijke regels wordt verwacht, daar blijven mensen hangen Maar waar Christus met zijn macht en overwinning alle eer krijgt voor wie er wat wij door en in hem mogen zijn, daar gaat wat gebeuren. En dat zie ik ook in de kerk. Je kunt het zo aanwijzen: christenen die eigenlijk nog een bedekking op hebben en, daarom niet tot uitbundige bloei komen en christenen die vrij zijn in de Geest.
De hele preek is na te lezen op onderstaande link ... (naar onder scrollen en 26 november 2004 aanklikken)
http://www.kerkbode.nl/websites/scholma/hb.nsf/hb2003?Openframeset?OpenFrameset&Frame=f2&SRC=http://www.kerkbode.nl/websites/scholma/HB.nsf/KB2009%20Archief?OpenForm
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op donderdag 29 september 2011, 13:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 13:04
|
|
|
|
Het is gewoon fijn als je heerlijk uitgerust wakker wordt.
Ik heb ook weleens dat ik drie, vier of vijf keer per nacht wakker lig en best wel lang. En ook dat het inslapen zó lang duurt. Nou, als mijn wekker dan gaat om 7 uur, dan blijf ik in zo'n geval gewoon nog uren doorslapen. Ja, want rond een uur of 5 slaap ik wel heel diep.
Nou, dan sta ik pas om een uur of 10, 11 of zélfs 12 uur op. daar gaat mijn ochtend dan. en de dingen die ik moet en wil doen, en die alleen 's ochtends kunnen.
Chatuliem, je kan mijns inziens ook kijken naar de goede bijdrages van iemand. en dan een lolletje tussendoor...so what?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 13:05
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Het NT kan niet los van het OT. OT staan vol beloftes, die zijn vervuld in het NT.
En ja , nu we in het NT leven, zijn we geen haar beter dan de mensen in de OT tijd.
Daarom vind ik dat je de 10 geboden niet aan de kant kan schuiven.
Gedenk den sabbatdag.. schaf de zondag maar af met zijn kerkdiensten...
Eer uw vader en moeder... wees maar ongehoorzaam aan een ieder die boven je staat.
Gij zult niet doodslaan... sla er maar op los... O,nee heb uw naaste lief als u zelf...
Gij zult niet echtbreken... ach mijn partner houd van een ander laten we maar uitelkaar gaan... O, kan niet de kerk verbied het... Paulus zegt ook, het kan niet...
Wat is er dan in de plaats gekomen van de 10 geboden? | De wet die in je hart geschreven is, want uiteindelijk draait het veel meer om je motivatie dan om je daden zelf. Je loopt het gevaar dat als je je aan de buitenkant goed voordoet en je zoveel mogelijk aan deze geboden houdt, je denkt dat je er al bent. Maar dan kan je hart nog koud zijn en vol haat en bitterheid zitten. De 10 geboden hebben het niet over vergeving, ze hebben het ook niet over verlossing bij overtreding. Zonder de genade en de liefde van God leiden ze tot veroordeling. Je kunt idd een ander ermee om de oren slaan, en je er ook nog goed bij voelen. De wet in je hart leert je een ander te vergeven, eigenlijk al voordat hij er over vraagt. De wet in je hart komt voort uit de Liefde van God en de liefde voor God. En als je van elkaar houdt, heb je ook dingen voor elkaar over. Niet de 10 geboden zou je motivatie moeten zijn om te leven zoals God het wil, maar je relatie met God.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
Berichten: 1640
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 13:08
|
|
|
|
op je werk komen en dan blijkt dat er geen spreekuur gedraaid wordt, zomaar een daggie vrij en dat met dit mooie weer. Mij hoor je niet klagen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
Berichten: 2463
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 13:13
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Wat mij zo opvalt op het forum is, is dat wij ongeacht de toestand ten allen tijde onze naaste moeten vergeven.
Maar we hoeven God niet meer om vergeving te vragen.
Is het niet veel belangrijker in ons leven , voor onze relatie met God, dat wij Hem om vergeving vragen? |
Zou je me kunnen aantonen Mariska, waar er op het forum, wordt gezegd dat we God niet meer om vergeving hoeven te vragen ... Want ik heb dat nergens kunnen lezen ... Je haalde zelf iets aan uit het onze Vader, "en vergeef ons onze zonden ..." wat je daarna gebruikte om te zeggen "als ik mij niet houd aan de 10 geboden dan ga ik naar de hel"
Als christenen bidden om vergeving dan is dat geen gebed tot redding, maar geef je daarmee aan dat je spijt hebt van je zonden ... En dat is een heel groot verschil met wat jij hierboven beweert ... "maar we hoeven God niet meer om vergeving te vragen"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 13:13
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | op je werk komen en dan blijkt dat er geen spreekuur gedraaid wordt, zomaar een daggie vrij en dat met dit mooie weer. Mij hoor je niet klagen  |
Dat begrijp ik!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 13:13
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Ik heb in de hoeksche waard gewoond en heb meerdere eilanden bezocht, geloof me, dat eilandje van jou kan echt niet op tegen de griekse eilanden of de dominicaanse republiek  |
Ik ben ook bij Rhodos bezocht, veel toeristen en bars. Wat is Hoeksche Waard eigenlijk? Alleen voor de boeren misschien? Hoeksche Waard heeft vaker mooi weer, jammer te weinig toeristen en bars
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 13:14
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | | Met vallen en weer opstaan, Shanita, iedere keer weer! Zolang je maar wel weer de goede kant opgaat na het opstaan! |
Ja, zo kan je het zeggen....bedankt Josina!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
Berichten: 1640
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 13:15
|
|
|
|
|
Ook als de zon schijnt kun je nog in het duister tasten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 13:15
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Heb ik het over mezelf dan?? Ik zei er zijn mensen die dat doen! Erika is mijn eigen naam en mijn foto's ben ik toch echt zelf  |
Die poes? miaaaaaaaaaaaaaauw hahaha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 13:28
|
|
|
|
Ik vind dat een hele mooie en lieve foto. zoals die ene kat zo lief zijn pootje op die andere kat legt. Ik ken zelf ook iemand met katten, en van die dingen kan ik echt genieten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
Berichten: 1417
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 13:36
|
|
|
|
|
en ook dit topic is weer verwaterd tot niks...(er vanuit gaande dat 'het elkaar afkatten' als humor gezien moet worden)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
Berichten: 1663
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 13:39
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Ik ben ook bij Rhodos bezocht, veel toeristen en bars. Wat is Hoeksche Waard eigenlijk? Alleen voor de boeren misschien? Hoeksche Waard heeft vaker mooi weer, jammer te weinig toeristen en bars  |
Dan heb je het verkeerde deel van Rhodos bezocht,je hebt daar ook schitterende rustige baaien, kleine gezellig dorpjes en genoeg natuur.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 14:06
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Dan heb je het verkeerde deel van Rhodos bezocht,je hebt daar ook schitterende rustige baaien, kleine gezellig dorpjes en genoeg natuur.  |
Dat is waar, ik heb daar rondje gereden en naar Lindos geweest (witte stad) met een haven, waar apostel Paulus kwam tijdens zendingsreis
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAIKA882
|
Berichten: 55
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 14:20
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ik doe denk ik toch iets fout, inktvis; meermalen ontploffen, en er dan toch nog lief en knap uitzien?
laika; hoe doe je dat toch; ik zou mezelf bij elkaar moeten zoeken! |
Wat denk je dat ik de hele dag doe
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAIKA882
|
Berichten: 55
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 14:21
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Toch niet weer in Ritthem he? Ik heb ieder geval niks gehoord.  |
Klopt gordijnen zaten dicht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 14:37
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | das nu ook wat dat we dat hier moeten lezen en die arme Frank kan zich niet verdedigen want die is van cm  |
lol... hij zal het ongetwijfeld wèl lezen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 14:38
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | CM-(st)ers vinden Zeeland. Wederom is Zeeland in het nieuws op CM. Na eerst wat gelezen te hebben over Borssele komt nu het naburige plaatsje Ritthem in het landelijke Cm-nieuws. Cootje711, die vele deskundigen te slim af is zoals ze zelf zegt , zal morgen hoogstwaarschijnlijk met foto en camper in alle Nederlandse dagbladen op de voorpagina staan. Zij zal dan het tipje van de sluier oplichten door Frank als dader aan te wijzen voor deze mega-knal die vele zeeuwen de haren ten berge deed rijzen.  |
je moet toch iemand de schuld geven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 14:47
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Zie dat je inmiddels wat grijs geworden bent, maar het forum is natuurlijk nog leesbaar voor jou. Frank het allerbeste in de toekomst en Gods Rijke Zegen toegewenst. |
nu al Heeft hem dus geen goed gedaan....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 15:19
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | maar ze kwam niet Heb het uiteindelijk zelf voor elkaar gekregen te gaan slapen maar toen was het al twee uur  |
sorry meid, had graag wat gestuurd maar heb vannacht m'n benen uit m'n lijf gelopen.... (gelukkig zijn ze weer teruggeplaatst..... )
@chat: vermoed dat jij op een andere 'golflengte' zit als een paar andere Cm- ers. Dit heeft m.i. niets met kleutergedrag te maken maar wèl met het verschil in denken/ reageren. Anatomisch gezien heeft de ene meer verbinding tussen de beide hersenhelften dan de ander.... Jij kan denk ik heel abstract denken maar anderen leven zich meer uit in beeldspraak maar... kunnen ook heel serieus zijn. Mag dat?
Oke geef wel toe dat het soms wel wat minder kan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 15:27
|
|
|
|
| leonard schreef: | Heb wel de nodige ervaring met poezen Cootje. Bij mijn vorige vriendin heette ze beertje en nemo en eerlijk is eerlijk mis ze nog iedere dag. Engeltje smiley |
| ERIKA129 schreef: | Nou wat let je schaf een of twee katten aan ik heb er ook twee  |
Inderdaad, neem er gezellig eentje in huis. Zelf doe ik het niet omdat ik vind dat ik teveel weg ben. Mijn a.s. Piet vindt het vast ook niet goed....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 15:30
|
|
|
|
Anne en Leanne,
Ook vanaf hier een hèle fijne verjaardag!! Jullie hebben i.i.g. alvast mooi weer....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 15:31
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Gaat het toch nog goed komen met ons  |
die hoop bezit ik ook......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 15:46
|
|
|
|
Vanmorgen een stukje gewandeld voor het slapen....

Uploaded with ImageShack.us[/img]
Laatst aangepast door
|
COOTJE711
|
op donderdag 29 september 2011, 16:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 15:54
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | sorry meid, had graag wat gestuurd maar heb vannacht m'n benen uit m'n lijf gelopen.... (gelukkig zijn ze weer teruggeplaatst..... )
@chat: vermoed dat jij op een andere 'golflengte' zit als een paar andere Cm- ers. Dit heeft m.i. niets met kleutergedrag te maken maar wèl met het verschil in denken/ reageren. Anatomisch gezien heeft de ene meer verbinding tussen de beide hersenhelften dan de ander.... Jij kan denk ik heel abstract denken maar anderen leven zich meer uit in beeldspraak maar... kunnen ook heel serieus zijn. Mag dat?
Oke geef wel toe dat het soms wel wat minder kan  | Het onderwerp ging over slapeloosheid. De laatste pagina's is precies het zelfde gebeurd als ook met andere topics. En dat tegen de afspraken in. Het lijkt erop dat ik de enige ben die er zich aan stoort, maar de meeste mensen storen zich hieraan....
|
|
| Naar boven |
|
|