| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
Berichten: 1146
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:14
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ben je je wel bewust wat voor beeld je hier neerzet over de evangelische beweging? Als een voorganger betrapt wordt op overspel wordt hij over het algemeen aan de kant gezet. En als hij incest gepleegd heeft, heeft ie helemaal geen kans meer. Op die manier maak je het wel erg goedkoop, en de praktijk is in veel gevallen heel anders. Je kunt het ook over pastor Jones hebben en zeggen dat we zelfmoord goedkeuren. Of over David Koresh. Maar jij en ik weten net zo goed, dat je daar niet een hele kerk op kan afrekenen. |
Misschien bedoelt Willemijn te zeggen dat "vergeven" niet zo eenvoudig is? Zelfs als God het wil? en we het dus eigenlijk wel zouden moeten?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:16
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Misschien bedoelt Willemijn te zeggen dat "vergeven" niet zo eenvoudig is? Zelfs als God het wil? en we het dus eigenlijk wel zouden moeten? |
En dan heeft ze nog gelijk ook hoor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:17
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Waarom zijn er wekkers uitgevonden? Op de zaterdag..... het zou verboden moeten worden  |
Wie zet die dan ook op zaterdag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:18
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ja ja jou tijd komt nog wel geniet nou maar gewoon van het weer en wees blij dat je niet in die 20 km file bij Visser staat Maar misschien had je even bij hem in het zonnetje mogen bijkomen dan  |
Ik geniet zeker van het weer en bel dolblij dat ik niet in die file sta
Maarre...bij Visser bijkomen in het zonnetje...mag ik zijn kerstkaarten gaan schrijven zeker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:18
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Sluier of bedekking op het hart.. Ik ben Christelijk Gereformeerd en de sluier op mijn hart is door Christus weggenomen...Hij heeft mij verlost door Zijn leven, lijden en sterven... net als ieder ander wedergeboren gelovige weet ik zeker dat niets mij kan scheiden van de liefde van God die daar is in Christus Jezus.
Ik zit wél in een kerk waar elke zondag de wet zoals die in het OT staat, wordt voorgelezen...aangevuld met de wet, de nieuwe wet zoals Jezus die gaf of een andere aanvulling uit het NT.
Ik geloof ook dat OT en NT een samenhang vormen daar Jezus zelf veel aanhaalt uit het OT. Ik zie niet dat de sluier over gelovigen wordt gelegd als ze luistern naar de wet die God aan Het volk Israël gegeven heeft. Wat er in die wet staat geldt ook vandaag de dag... Ik geloof ook niet dat het om ons gelovigen gaat, maar, zoals ik eerder aangaf..om degenen die zich onder de wet stellen en daar mee bedoel ik mensen die wettisch bezig zijn, alleen volgens de wet leven, zoals veel Joodse gelovigen. die nog niet de verlossing in Christus ervaren/genoten hebben.
Het gaat dan ook nog eens om de beoeken van Mozes en misschien neit eens om de wet van God. en zelfs als het wel om de wet van God gaat? welk gebod is herroepen door Jezus? en volgen we wel na wat Jezus zegt? Of werkt het anders nu Jezus de wet volbracht heeft? en hoe anders? Kan iemand mij dat vertellen aan de hand van Bijbelteksten?
Want ik zie nergens dat het voorlezen van wat dan ook uit de Bijbel in de geloofsgemeenschap ( voor gelovigen dan ) verkeerd zou zijn. | Kijk en daar zie ik dus een verschil in het lezen van de bijbel. Jullie nemen hem helemaal niet zo letterlijk als je wel zou willen. Hoe geloofwaardig ben je dan? De bijbel zegt A en wij doen dus B, omdat de bijbel het niet zo bedoelt??? Sorry, met al mn kennis over de bijbel, kan ik geen enkele andere bedoeling uit dit stuk herleiden, dan dat je niet de wet moet voorlezen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:19
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Nee hoor, off-topic ... wat is dat eigenlijk ...
Maar Chatuliem had dus wel een punt ... Als ik alleen al naar de laatste pagina kijk "1 posting dat gaat over het slechtste moment van vandaag" ... Daarna slechts (±) 20 postings die niet over het topic onderwerp gaan ... maar goed, de boog kan niet altijd "on-topic" zijn ... soms is het nodig om het "vizier" off-topic te richten ... |
ik zeg niks gaf alleen een tip na aanleiding van de topicplaatsing
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
Berichten: 1146
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:20
|
|
|
|
[quote=JOSINA022]En dan heeft ze nog gelijk ook hoor | wat was er voor die aanleiding dan? Of bedoelde je soms naar aanleiding...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:30
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | wat was er voor die aanleiding dan? Of bedoelde je soms naar aanleiding... |
Weet niet waar jij mee bezig bent hoor maar ga je op elke topic nu lopen zeuren over een schrijffout?? Of over off-topic gaan of over dat we onze koppen moeten houden??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:32
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Weet niet waar jij mee bezig bent hoor maar ga je op elke topic nu lopen zeuren over een schrijffout?? Of over off-topic gaan of over dat we onze koppen moeten houden?? | Ja, ik ga eens lopen zeuren over alles wat jij schrijft. Dat doe jij dan al maanden? Kun je eens zelf meemaken hoe dat voelt als je bewust iemand uitpikt om je boosheid op uit te leven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
Berichten: 1146
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:32
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Eerlijk gezegd vind ik het razend irritant dat iedereen maar invult wat Wmijn bedoelt. Een gevalletje van voor je beurt spreken. Oftewel hou je kop/snater en laat Wmijn eerst zelf reageren!!! |
Als je goed leest, zou jij het ook zo lezen, maar jij voelt je direct aangevallen als het over de evangelischen/charismatischen gaat...strange.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:33
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ja, ik ga eens lopen zeuren over alles wat jij schrijft. Dat doe jij dan al maanden? Kun je eens zelf meemaken hoe dat voelt als je bewust iemand uitpikt om je boosheid op uit te leven. |
Ga je gang ik ben me van geen kwaad bewust als jij dat zo voeld heb jij denk een probleem!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:33
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Weet niet waar jij mee bezig bent hoor maar ga je op elke topic nu lopen zeuren over een schrijffout?? Of over off-topic gaan of over dat we onze koppen moeten houden?? |
Volgens mij gaan we off-topic en hoort dit thuis in het topic "mooiste momenten"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
Berichten: 1146
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:38
|
|
|
|
| BERT168 schreef: | dat antwoord lijkt me eenvoudig marian,
het ene is voor het andere in de plaats gekomen,dus moeten we niet het oude gaan gebruiken maar het nieuwe gaan gebruiken. wat hier weer belangrijk is dat we als mensen niet steeds onze eigen theorie moeten toepassen,want dan lijkt het erop dat we het beter weten dan wat de bijbel ons zo duidelijk zegt. er is iets beters voor in de plaats gekomen,en God reikt ons dat ook aan. dus kunnen we daar ook op aan dat dat echt zo is. zoals in voorgaande gedeelten al is gezegt,kunnen we duidelijk lezen dat we de wet niet opnieuw moeten gaan gebruiken,dus dan ook NIET doen.
er staat ergens in het nw testament: vertrouw op de Here met uw ganse hart,en steun op uw eigen inzicht niet! |
Dat klopt..vertrouw op de Heere met uw ganse hart. ( al slaat die tekst hier als een tang op een v.... ) hij staat in Spreuken trouwens...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:38
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Als je goed leest, zou jij het ook zo lezen, maar jij voelt je direct aangevallen als het over de evangelischen/charismatischen gaat...strange.......  | Nee, het gaat niet eens over het onderwerp, het gaat erom dat je niet van te voren moet invullen wat een ander denkt of wat een ander voelt. Een kwestie van aanvoelen denk ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:40
|
|
|
|
Tuurlijk, als de man haar persoonlijk om vergeving zou vragen, en oprecht berouw toont, heeft ze als christen de plicht om hem te vergeven, maar dat neemt niet weg dat hij straf moet hebben ... Ik zou zeer zeker aangifte tegen hem hebben gedaan, het gaat wel om misbruik ... dit schrijft Crossroad.....
Het gaat mij zuiver om de term vergeving en de makkelijkheid waar mee er volgens mij mee om wordt gegaan. dat zag ik in bovenstaand stukje weer terug...... Zij heeft als christen de plicht......ja, dat klopt......maar misbruik en dan dat horen? Dat kan je misschien na jaren verwerking en misschien ook helemaal niet....En zou God je daarom niet begrijpen?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 1 oktober 2011, 17:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:40
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Volgens mij gaan we off-topic en hoort dit thuis in het topic "mooiste momenten"  |
alles op een rijtje visser vind dit anders een slecht moment hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:44
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Tuurlijk, als de man haar persoonlijk om vergeving zou vragen, en oprecht berouw toont, heeft ze als christen de plicht om hem te vergeven, maar dat neemt niet weg dat hij straf moet hebben ... Ik zou zeer zeker aangifte tegen hem hebben gedaan, het gaat wel om misbruik ...
Het gaat mij zuiver om de term vergeving en de makkelijkheid waar mee er volgens mij mee om wordt gegaan. dat zag ik in bovenstaand stukje weer terug...... Zij heeft als christen de plicht......ja, dat klopt......maar misbruik en dan dat horen? Dat kan je misschien na jaren verwerking en misschien ook helemaal niet....En zou God je daarom niet begrijpen? |
Helemaal mee eens Willemijn, ze zeggen wel eens vergeven kan ik wel maar vergeten.... dat is wat anders. En een ieder die iemand misbruikt dient daarvoor gestraft te worden christen of niet!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:46
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ben je je wel bewust wat voor beeld je hier neerzet over de evangelische beweging? Als een voorganger betrapt wordt op overspel wordt hij over het algemeen aan de kant gezet. En als hij incest gepleegd heeft, heeft ie helemaal geen kans meer. Op die manier maak je het wel erg goedkoop, en de praktijk is in veel gevallen heel anders. Je kunt het ook over pastor Jones hebben en zeggen dat we zelfmoord goedkeuren. Of over David Koresh. Maar jij en ik weten net zo goed, dat je daar niet een hele kerk op kan afrekenen. |
Het gaat mij zuiver om de vergeving. Dit verhaal speelt zich af in de evangelie gemeente omdat daar vergeven vrij actueel is. Als het in een PKN kerk gespeeld had had ik zeker dezelfde reactie gehad...... Als jij dat als goedkoop ervaart spijt me dat oprecht want dat is helemaal niet mijn bedoeling....En waarom zou ik de evangeliegemeente onderuit schoppen? Dat je dat al van me denkt.......valt me eerlijk gezegd een beetje tegen van je.... En wat ik in die docu weer eens bevestigd zag en ook wel wist is dat het helemaal niet altijd zo is dat de predikant aan de kant gezet wordt maar dat het ook in de doofpot gestopt wordt......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 1 oktober 2011, 15:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:47
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Het is in sommige dorpen nog lang gebruik geweest, als kind maakte ik het nog mee, dat mensen die zelfmoord hadden gepleegd, in een bepaald hoekje werden begraven, waar voorheen de afwatering van de kerk uitkwam. Men had toen weinig oog voor de psychische gesteldheid en een zelfmoordenaar was 'verloren'. Men ging er dus kennelijk vanuit dat deze mensen dat allemaal met het volle verstand deden. Het begraven op een apart plekje kwam dus minder dan vijftig jaar geleden nog voor.
Thomas |
oké dank je, had ik nog nooit van gehoord...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
Berichten: 340
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:52
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Dat klopt..vertrouw op de Heere met uw ganse hart. ( al slaat die tekst hier als een tang op een v.... ) hij staat in Spreuken trouwens...  |
hoe zo, slaat als een tang op een varken?
we kunnen toch op Gods woord vertrouwen,of moeten we daar aan twijfelen?
heb trouwens het voorgaande gedeelte iets aangepast...
Laatst aangepast door
|
BERT168
|
op zaterdag 1 oktober 2011, 16:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 15:54
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Bekijk de uitzending eens die vrijdagavond was bij Schepper en Co...
Mevr Keller neemt afscheid van haar kinderen en de arts willigt haar wens in voor euthanasie.
Ik wilde het zien, maar blijf erbij dat wij hier de plaats van God innemen... |
Ik vraag me dan af waarom je het wilt zien als je er zo op tegen bent? Wie ben jij om te zeggen dat zij de plaats van God inneemt als je je helemaal niet in haar situatie bevind? En waarom wil je dat dan zien? Om te oordelen? Wie weet heeft die Mw wel gebeden voor hulp en wijsheid en voelt zij haar gebed verhoort......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 16:05
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Wordt compleet onwel van deze hysterie | Dat is ook de normale reaktie.
Kan je nagaan, dit gebeurd in de achtertuin in Nederland. en dan niet eens zo ver van mijn huis...Op verschillende locatie's
Het begint gewoon met een kerkdienst, dus achter die mensen die zo gek doen, zitten gewoon honderden mensen op stoelen. Achterin kan je niet eens zien wat er voorin zich afspeelt, alleen horen. Vaak is er ook eerst gezongen en een preek geweest, alvorens mensen naar voren worden geroepen, en dan zie filmpje...
En deze mensen zijn al zover, dat ze het niet meer zien. en dingen heel normaal vinden waar een normaal iemand onwel van wordt...
Ik ben nog niet zó lang geleden in dezelfde soort 'diensten' als op het filmpje geweest.(niet meegedaan).
Als er maar lang genoeg tegen iemand gezegd wordt dat dat de manier is hoe God werkt, en je weet niet beter, bent labiel, dan kan het zijn, dat iemand ook nog gaat denken dat God echt zo werkt. Wel tegen z'n zin, en als een robot, kan iemand dat geloven.
Maar het zijn toch echte gewone Nederlanders, in Nederland, die daar zijn, in dat filmpje...Het is niet in een of ander achterlijk land heel ver hier vandaan...En dan in de naam van God....
Ik vind dat gevaarlijk....
En nu, met youtube, is het ook voor iedereen zichtbaar. Hoe gestoord het daar aan toe gaat.
Er zitten erg veel godsdienstwaanzinnigen in de ggz, Geestelijk gezondheidszorg. Ofwel, de geestelijke gezondheidszorg vaart er wel bij...
Jou reaktie is logisch.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 1 oktober 2011, 16:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 16:09
|
|
|
|
Na alles weer eens bij gelezen te hebben zie ik dat de discussie zich herhaalt... De termen actieve en de hier genoemde 'passieve' euthanasie.... De voor en tegens, zelfmoord al dan niet psychisch gerelateerd.....
Het meemaken van moeilijke en complexe situaties leert je (hopelijk) relativeren en dingen begrijpen. Deze ervaring heb ik tenminste wel. Het is inderdaad zo: je zàl er maar mee te maken hebben.....
Opnieuw beveel ik het mooie boekje aan 'als grenzen vervagen' van dr Agteresch. Persoonlijk vind ik dat een heel realistisch boek met een christelijke achtergrond.
Persoonlijk kan ik in sommige uitzichtloze èn bij ondraaglijk lijden begrijpen dat iemand zo niet verder wil leven. Als christen denk ik dat euthanasie niet volgens Gods Woord en naar Gods wil is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 16:15
|
|
|
|
Vanmorgen om 7.00 aan m'n oren wakker getrokken, Kindermoppentrommel geopend..... Storm in m'n bed door 2 ruziënde kinderen.... Hummel van 9 mnd in bad gedaan..... op stap met 3 kids.... Reuze gezellig
|
|
| Naar boven |
|
|