ChristianMatch

Forum

Godsdienstwaanzin bestaat helaas ook in Nederland.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2913 2914 2915 2916 2917 2918 2919 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 20:23

Dit gebeurd echt door heel Nederland, en vaak ook. ik noem geen namen, kijk wel uit.

Het is gewoon een aula van een school, dat kan je ook zien.

Die worden vaak door die groepen afgehuurd.

En het is ook duidelijk te zien hoe er gemanipuleerd wordt, de aanrakingen van die voorganger naar dat ene meisje wat op de grond ligt bijvoorbeeld.

En het is volgens mij gefilmd, zonder dat anderen dat wisten met een mobieltje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 20:27

PIETER649 schreef:
Maar wiens wet is het nou eigenlijk???
Mozes zn wet
Of toch God zn wet?

Hoe kan het bestaan dat het voorlezen van een wet die GOD zelf heeft gegeven, zelfs persoonlijk op stenen tafelen heeft gegraveerd, zonde is???

Dit vind ik een essentieel verschil met die overige ceremoniele wetten!

Dat je het niet nodig vind om ze iedere zondag van de kansel te laten voorlezen, daar kan ik begrip voor hebben.
Maar de conclusie dat het zonde Geschokte, onthutste smiley zou zijn om deze 10 geboden voor te lezen is godslasterlijk.

Ja, zo'n conclusie zou godslasterlijk zijn, daar God zelf de wet gegeven heeft.

Het gaat erom waarop/op wie zet je je vertrouwen ?
OP de/een wet?
Of op God?

Geloof je dat je behouden bent door het volgen van een wet?
Of door het geloof in God?
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 20:28

SHANITA130 schreef:
Ja..zoiets had ik ook, dat wat jij zegt.

Of zoiets van, black magie, mag ook nie Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 20:34

WILLEMIJN232 schreef:
Het gaat mij niet om het oprechte berouw.....het gaat mij om het slachtoffer en hoe zij ermee om moet/kan gaan......En je zag in deze docu precies de knelpunten van vergeven.....
Soms koop je niets voor oprecht berouw omdat je eigen leven al verwoest is.....

en dan lijkt het soms of er geen weg meer is, of dit leven niet meer geleeffd kan worden..

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zaterdag 1 oktober 2011, 20:36
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 20:36

MARIAN519 schreef:
Ja, zo'n conclusie zou godslasterlijk zijn, daar God zelf de wet gegeven heeft.

Het gaat erom waarop/op wie zet je je vertrouwen ?
OP de/een wet?
Of op God?

Geloof je dat je behouden bent door het volgen van een wet?
Of door het geloof in God?

Deze gedachtengang vind ik vreemd.
Juist door het bekend zijn met de 10 geboden WEET je dat je deze nooit kunt houden, dus is het een aansporing om je vertrouwen op GOD te stellen.
Als kind heb ik de 10 geboden uit mn hoofd moeten leren, ook moesten we iedere maandag een psalmvers uit ons hoofd kennen, is dat ook occult ofzo tegenwoordig?
Er word hier net gedaan of de hele kerkdienst draait om het voorlezen van de 10 geboden, wat een onzin, ( ik denk trouwens dat meerderen hier oordelen over iets wat gebeurd waar ze bijna nooit bij zijn.)
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 20:49

PIETER649 schreef:
Juist door het bekend zijn met de 10 geboden WEET je dat je deze nooit kunt houden, dus is het een aansporing om je vertrouwen op GOD te stellen.
Als kind heb ik de 10 geboden uit mn hoofd moeten leren, ook moesten we iedere maandag een psalmvers uit ons hoofd kennen, is dat ook occult ofzo tegenwoordig?
Er word hier net gedaan of de hele kerkdienst draait om het voorlezen van de 10 geboden, wat een onzin, ( ik denk trouwens dat meerderen hier oordelen over iets wat gebeurd waar ze bijna nooit bij zijn.)

Dat vind ik ook onziin..het gaat in de kerkdienst om de Evangelieverkondiging.

Deze gedachtengang ontstaat uit het Evangelie..de belofte, blijde boodschap..
Wij, heidenen, leven vanuit het Nieuwe Verbond, het oude verbond was uiteindelijk voor Gods verkozen volk...Israël.
Dat de kerken deze lijn doortrekken vind ik normaal, je gooit niet iets weg wat oud is omdat het oud is..wél omdat het niet gebruikt wordt..niet vanuit geleefd wordt...

De wet is gegeven als richtlijnen voor ons ..om gelukkig te kunnen leven..tot eer van God..( dat is een gelukkig leven ) wij kunnen hieraan niet voldoen...Jezus heeft de wetgeleerde die bij Hem kwam gevraagd wat of de wet zegt..( deze man wilde graag naar het eeuwige leven..)
Heel bijzonder...deze wetgeleerde vatte de wet van God ( aan Mozes ) samen en zei...God liefhebben boven alles en uw naaste als uzelf..

Dát is dan waar het om gaat..deze hele wet en deze hele discussie...

Jezus gaf een nieuw gebod, ..heb uw naaste lief.

NB. ik moest vroeger ook alles uit mijn hooffd leren...
het is nog wel aardig blijven "hangen.."
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 20:54

MARIAN519 schreef:
en dan lijkt het soms of er geen weg meer is, of dit leven niet meer geleeffd kan worden..

Ja, ik las het stuk dat je had weggehaald.

Dat iemand het leven niet meer aankon, zoiets, dat ze naar God toe wilde.

Dat gevoel had ik ook een hele tijd, jaren geleden, dat ik naar de Hemel wilde.
Ik wou dat ik een ziekte kreeg, dat ik nog een maand of drie te leven had, zodat ik nog van mensen afscheid kon nemen.

Ja, erg eigenlijk he, dat besef ik nu pas, nu ik het schrijf.
Ook omdat ik weer heb leren leven, en dat zo lang geleden lijkt.

Nog even over echt berouw, postings hiervoor.
Als de hoofddader zeg maar, echt berouw zou hebben gehad, was ik de eerste die zou vergeven. Graag zelfs...echt berouw...!!!

Maar ja, dat is helaas niet zo.

En ik kan ook begrijpen wat Willemijn hiervoor schreef, zoiets dat je niets koopt voor echt berouw omdat je eigen leven al verwoest is.

Ik bedoel dan zelf met echt berouw, van alles doen wat in je vermogen ligt, om het goed te maken.

Maar ja, dat was jaren geleden hoor, dat ik me daarmee bezig hield, met als er echt berouw was, ik het zou vergeven. als er echt berouw was, had ik allang iets gehoord, zo bedoel ik het.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 2 oktober 2011, 10:40
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 20:57

HERMAN388 schreef:
klopt iets niets Martin.............
1 cijfer te veel Boze smiley
Hallo Herman.
Dat snap ik niet want ik heb het helemaal terug getelt en kwam op nul uit.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 20:59

HERMAN388 schreef:
Balen voor je
Straks alleen in huis?

Mijn oudste dochter (ook 23 jaar) gaat in april 2012 in het huwelijk treden, maar ja dan zal ik haar echt missen.
Zij is prima hulp voor mij.
Het gaat zo, grote kinderen vliegen het huis uit Kotsende smiley

Ja dat is wel zo maar dan kan je ook weer eens op visite gaan en blijven slapen en dat scheelt ook weer koken zo doe ik dat ook ik ga nog wel eens naar friesland en dan help ik met de berenburg opmaken.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 21:03

MARISKA601 schreef:
Ik heb dit stuk geplaatst, omdat ik merk dat er bij veel charismatischen
de Heilige Geest een grote rol speelt.

Niks mis mee.

Maar dan, zeggen ze, ja ik word geleid door de Heilige Geest.
Ik krijg profetieën van God.
Ik kan mensen genezen.

Ik ben zeer kritisch op dat gebied.
Iedereen kan wel zeggen dat ze profetieën van God krijgen.
En dat ze de gave hebben om mensen te genezen.

In de bijbel worden we gewaarschuwd voor zulk soort mensen.
Daarom twijfel ik aan de hele charismatische beweging.
Is het echt allemaal van God?

En in dit stuk kwam ik die dingen tegen.
Vooral het gedeelte van er is een valse leer.

Ja in mijn ogen klopt dat allemaal.

1 Petrus 5 : 8

Wordt nuchter en waakzaam. Uw tegenpartij, de duivel, gaat rond als een brullende leeuw, zoekende wie hij zal verslinden.

Ja onder de christenen zijn valse profeten.

Hoi Mariska,

Het is goed van je dat je kritisch bent...veel klopt niet als je beter kijkt en mensen kunnen zich anders voordoen...
Het zal altijd zo zijn dat mensen het werk van God in een kwaad daglicht zetten..God bedroeven en in feite heel verkeerd bezig zijn,,het zijn dan mensen die zoiets doen en niet een hele beweging of het moet een sekte zijn waarvan bewezen is dat ze helemaal verkeerd ( getoetst aan God en Zijn Woord..) bezig zijn.

Het is mijns inziens niet juist om te stellen dat alle Charismatischen bij wie inderdaad de Heilige Geest een grote rol speelt over 1 kam te scheren...

Ook bij de Charismatischen zijn, net als bij de protestanten en de Roomsen, veel verschillende opvattingen over wat er in de Bijbel staat..

De Heilige Geest is 1 met God en gaat van God uit...Jezus heeft Hem de Trooster genoemd...Die ons zal leiden in de Waarheid....Hij is dan ook zeker een belangrijk deell van de Drie-enig God, onze Vader.

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zaterdag 1 oktober 2011, 21:06
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 21:06

CHATULIEM619 schreef:
Ben je je wel bewust wat voor beeld je hier neerzet over de evangelische beweging? Als een voorganger betrapt wordt op overspel wordt hij over het algemeen aan de kant gezet. En als hij incest gepleegd heeft, heeft ie helemaal geen kans meer. Op die manier maak je het wel erg goedkoop, en de praktijk is in veel gevallen heel anders.
Je kunt het ook over pastor Jones hebben en zeggen dat we zelfmoord goedkeuren. Of over David Koresh. Maar jij en ik weten net zo goed, dat je daar niet een hele kerk op kan afrekenen.

Hallo Chat

Ik weet van een predikant hier uit de buurt die overspel pleegde met een vrouw ook van zijn gemeente en die is hier weggegaan en staat weer in zuidhollandf op de kansel en hoe kan je dan de 10 geboden voorlezen dat is wat ik niet snap.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 21:14

PIETER649 schreef:
Maar wiens wet is het nou eigenlijk???
Mozes zn wet
Of toch God zn wet?

Hoe kan het bestaan dat het voorlezen van een wet die GOD zelf heeft gegeven, zelfs persoonlijk op stenen tafelen heeft gegraveerd, zonde is???

Dit vind ik een essentieel verschil met die overige ceremoniele wetten!

Dat je het niet nodig vind om ze iedere zondag van de kansel te laten voorlezen, daar kan ik begrip voor hebben.
Maar de conclusie dat het zonde zou zijn om deze 10 geboden voor te lezen is godslasterlijk.

------

Hoe denk je dan over uitspraken zoals die hier op het forum zijn gedaan "als ik de 10 geboden niet houd dan ga ik naar de hel"??
Spreekt er dan vanuit de 10 geboden Genade of veroordeling ... Daarom vergelijk ik het voorlezen van de wet, zoals de Joden dat deden, de Joden waar Paulus tegen spreekt, met het voorlezen van de wet, zoals men dat in de kerk gewoon is te doen ...

Wet of Jezus Christus, Veroordeling of Genade ... ???

Dit schreef ik vandaag om 13.50 uur ...
Romeinen 7:12 Kortom, de wet zelf is heilig en de geboden zijn heilig, rechtvaardig en goed.

1 Timoteüs 1:8 Wij daarentegen weten dat de wet goed is als hij op de juiste wijze gebruikt wordt.

Romeinen 3:27 Kunnen wij ons dan nog ergens op laten voorstaan? Dat is uitgesloten. En door welke wet komt dat? Door de wet die eist dat u hem naleeft? Nee, door de wet die eist dat u gelooft. 28 Ik heb u er immers op gewezen dat een mens wordt vrijgesproken door te geloven, en niet door de wet na te leven.

Nogmaals ik zeg nergens dat men de 10 geboden dan maar moet afschaffen, dit is volgens mij ook nergens gezegd door anderen.

Mijn vraag is dus, waarom leest men in de kerk elke zondag de wet des Heeren voor, als men de wet de Heeren, als wederomgeboren christen, in zijn hart heeft geschreven?
Waarom gaat men voorbij aan 2 Korintiërs 3:15?

------

Je laatste zin "ik denk trouwens dat meerderen hier oordelen over iets wat gebeurd waar ze bijna nooit bij zijn."
Ik vind het jammer dat je dit schrijft, hoe vaak ben jij bij een genezingsdienst geweest ... 1 keer ... misschien 2 keer, toch staat je oordeel als een paal boven water ... lees je eigen postings er maar op na ...

Even voor alle duidelijkheid, tot mijn 18 jaar kwam ik zeer regelmatig in de Gereformeerde kerk en ik weet hoe daar de boodschap was en nog is.

Zijn de 10 geboden veroordelend of zijn ze gegeven door God om naar te leven?
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 21:17

ZEELAND736 schreef:
Bekijk de uitzending eens die vrijdagavond was bij Schepper en Co...

Mevr Keller neemt afscheid van haar kinderen en de arts willigt haar wens in voor euthanasie.

Ik wilde het zien, maar blijf erbij dat wij hier de plaats van God innemen...

Hallo Zeeland

Ik heb het ook gezien en ik vond het heel erg wat er gebeurde eerst nog een peuk voor het afgelopen was en je hebt gelijk dat wij de plaats van GOD innemen.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 21:18

MARTIN695 schreef:
Hallo Chat

Ik weet van een predikant hier uit de buurt die overspel pleegde met een vrouw ook van zijn gemeente en die is hier weggegaan en staat weer in zuidhollandf op de kansel en hoe kan je dan de 10 geboden voorlezen dat is wat ik niet snap.
Sjalom.
Martin
Ik praat misschien voor mijn beurt, maar doe het toch, wij horen elke zondag de tien geboden, aan hoeveel van de tien, houden wij ons onschuldig?
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 21:19

DIANANT614 schreef:
Uiteraard zal je er niet uitzien als een smurf of een ander als een kat.
Dat zal een ieder begrijpen.
De vraagsteller bedoelt natuurlijk het algehele plaatje en niet alleen het plaatje zelf. Dat maakt opzich wel wat uit, maar is niet alleszeggend. Zo kan
ik mooie foto's schieten van de bloemen in tuin, maar dat maakt mij nog geen roos.
Als het toch niet uitmaakt wat voor teksten je in het profiel zet, dan kan je toch beter niets invullen? Enne.... een foto is per definitie een moment opname

Knipoog smiley

Een foto laat de uitstraling niet altijd zien. En voor mij maakt het alles uit wat mensen in hun profiel zetten. Dat zegt wel degelijk iets, al zijn de mensen die zich wat moeilijker uitdrukken op dat punt dan in het nadeel. Maar de vormen van kennismaken en een eerste indruk geen zijn velerlei hè. Chatten is toch een gesprek en de manier waarop dat gaat, vind ik vaak wel veelzeggend. Elkaar mailen vind ik minder, het is een soort dubbele monoloog waarop je veel te lang op de ander moet wachten.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 3 oktober 2011, 22:11
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 21:19

WILLEMIJN232 schreef:
Ik vraag me dan af waarom je het wilt zien als je er zo op tegen bent?
Wie ben jij om te zeggen dat zij de plaats van God inneemt als je je helemaal niet in haar situatie bevind? En waarom wil je dat dan zien? Om te oordelen? Wie weet heeft die Mw wel gebeden voor hulp en wijsheid en voelt zij haar gebed verhoort......

Hallo Willemijn.
Ik ben het hier niet eens met je want wat wij geregen hebben van GOD mogen we niet zelf veranderen als HIJ het zelf wilde dan gebeurde het ook en niet door ons zelf.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 21:22

HERMAN388 schreef:
Het is voor zaterdag als boodschappen- en uitstapjesdag
en zondag, zoals we weten, is rustdag

Wel op de tijd dat de wekker laten rinkelen om 8 uur ofzo
Prima uitvinding

Gooi de wekker niet door het raam Duiveltje smiley

Hallo Herman.
Maar zaterdag is toch de dag des Heeren want dan is het Sjabat.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 21:23

Dat ik vandaag een goede dag mocht hebben Lachende smiley zelf weer veel in het huishouden kunnen doen, al is dat niet mijn hobby Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 21:24

VISSER278 schreef:
Ze zullen je maar nodig hebben he , op zaterdag .
En dan ook weer zo moedig zijn om geen nee te zeggen.
Maar ik had wel weer mooi 5,5 overuur te pakken.

Visser, die op één dag zn wekker niét zet

Tja dat is waar normaal werk ik ook om het weekend maar na negen maanden thuis zitten weer je niet beter meer dan later opstaan dan 6 uur Twijfelende smiley
Maar je mag blij zijn dat je nodig bent toch?

Ik hoop op weer een goede nachtrust en ja morgen loopt de wekker af om naar de kerk te gaan Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 21:27

Ik wil dus alleen maar zeggen dat ik twijfels heb
bij vele dingen die de charismatischen beoefenen.

Ook satan heeft die macht om met mensen bezig te zijn,
en die bij God weg te houden.

Niks is mooiers voor satan als hij verdeeldheid kan zaaien onder de gelovigen.

En hoe doet hij dat?
Door mensen te laten geloven dat ze door de HG
mensen kunnen genezen.
Ze kunnen in tongentaal spreken... alleen God kan het verstaan.
( heb een stukje op internet gelezen dat iemand in tongentaal God vervloekte).

Matt 24:24
Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan en zij zullen grote tekenen en wonderen doen, zodat zij, ware het mogelijk, ook de uitverkorenen zouden verleiden.

Mag ik dan mijn twijfels hebben, bij bepaalde charimatischen,
die anders denkenden op een ander spoor willen zetten?

Die beweringen doen dat de 10 geboden niet meer voorgelezen mogen worden...

2 Korintiërs 3:15 Tot op de dag van vandaag ligt er een sluier over hun hart, telkens als de wet van Mozes wordt voorgelezen.

Matteüs 5:17-18

17 Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen. 18 Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn.

Hier zie ik een vorm van tegenstrijdigheid.
Enerzijds mag er geen kennis overgebracht worden van de wet van mozes.
Anderzijds blijft die wet gelden.

Dit is eigenlijk al verdeeldheid zaaien.

Ik durf niet met zekerheid te zeggen, of mijn
postings op het forum zijn ingegeven door de HG.
Ook satan laat zijn macht zien.

Kijk maar eens hoe satan eva verleidde.
stan gebruikte de woorden van God maar verdraaide die,
Zodat het er in de ogen van eva alles ineens er anders uit ging zien,
en zij de verboden vrucht at.
Zo was satan toen en zo is hij nu ook.

God heeft satan macht gegeven over de aarde.
Maar satan weet wel dat hij het verloren heeft.

Als ik morgen op straat iemand tegen zou komen en hij zegt ik ben de Christus, dan heb ik mijn twijfels, want er lopen heel wat mensen rond op de wereld met een psychische aandoening, die beweren dat ze Jezus zijn.

Zo heb ik mijn twijfels dus bij vele charismatischen die
ook van alles maar lopen te beweren.

Ik weet waar ik sta in mijn geloof.
En geen mens kan mij daar vanaf houden.

Het belangrijkste vind ik:
Hoe sta ik tegen over God.
De rest van de dingen vind ik bijzaak.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 21:27

HERMAN388 schreef:
Krijgen we warme of witte kerst? Clown smiley

Tja we hebben het niet voor het zeggen maar zo mooi als afgelopen keer de winter was van mij mag tie Lachende smiley Ben gek op sneeuw om dan lekker het bos in te gaan en te genieten van de stilte en de mooie witte bomen Lachende smiley
Maarre ik geniet nu nog even van de zon als het mag.
Je zal maar naar zeeland zijn gegaan met dit weer ben je aardig de klos geweest als ik het zo lees Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 21:31

Toen JESUS opging naar de hemel heeft HIJ belooft dat de Heilige Geest voor HEM in de plaats zou komen dus wie zijn wij omdat in twijfel te brengen.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 21:34

MARISKA601 schreef:
Ik wil dus alleen maar zeggen dat ik twijfels heb
bij vele dingen die de charismatischen beoefenen.

Ook satan heeft die macht om met mensen bezig te zijn,
en die bij God weg te houden.

Niks is mooiers voor satan als hij verdeeldheid kan zaaien onder de gelovigen.

En hoe doet hij dat?
Door mensen te laten geloven dat ze door de HG
mensen kunnen genezen.
Ze kunnen in tongentaal spreken... alleen God kan het verstaan.
( heb een stukje op internet gelezen dat iemand in tongentaal God vervloekte).

Matt 24:24
Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan en zij zullen grote tekenen en wonderen doen, zodat zij, ware het mogelijk, ook de uitverkorenen zouden verleiden.

Mag ik dan mijn twijfels hebben, bij bepaalde charimatischen,
die anders denkenden op een ander spoor willen zetten?

Die beweringen doen dat de 10 geboden niet meer voorgelezen mogen worden...

2 Korintiërs 3:15 Tot op de dag van vandaag ligt er een sluier over hun hart, telkens als de wet van Mozes wordt voorgelezen.

Matteüs 5:17-18

17 Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen. 18 Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn.

Hier zie ik een vorm van tegenstrijdigheid.
Enerzijds mag er geen kennis overgebracht worden van de wet van mozes.
Anderzijds blijft die wet gelden.

Dit is eigenlijk al verdeeldheid zaaien.

Ik durf niet met zekerheid te zeggen, of mijn
postings op het forum zijn ingegeven door de HG.
Ook satan laat zijn macht zien.

Kijk maar eens hoe satan eva verleidde.
stan gebruikte de woorden van God maar verdraaide die,
Zodat het er in de ogen van eva alles ineens er anders uit ging zien,
en zij de verboden vrucht at.
Zo was satan toen en zo is hij nu ook.

God heeft satan macht gegeven over de aarde.
Maar satan weet wel dat hij het verloren heeft.

Als ik morgen op straat iemand tegen zou komen en hij zegt ik ben de Christus, dan heb ik mijn twijfels, want er lopen heel wat mensen rond op de wereld met een psychische aandoening, die beweren dat ze Jezus zijn.

Zo heb ik mijn twijfels dus bij vele charismatischen die
ook van alles maar lopen te beweren.

Ik weet waar ik sta in mijn geloof.
En geen mens kan mij daar vanaf houden.

Het belangrijkste vind ik:
Hoe sta ik tegen over God.
De rest van de dingen vind ik bijzaak.

Duidelijk stuk Mariska ik kan mij hierin vinden.
en ik vind het ook zeer belangrijk hoe ik tegenover God sta wat een ander daarvan vind dat is van hem/haar.
Als ik maar weet dat God er voor mij is en dat ik een kind van hem mag zijn, zonder Hem kan ik niet!
De satan is zo machtig en zal geen mogelijkheid schuwen om ons bij God weg te laten dwalen!
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 21:35

CROSSROAD317 schreef:
Hoe denk je dan over uitspraken zoals die hier op het forum zijn gedaan "als ik de 10 geboden niet houd dan ga ik naar de hel"??
Spreekt er dan vanuit de 10 geboden Genade of veroordeling ... Daarom vergelijk ik het voorlezen van de wet, zoals de Joden dat deden, de Joden waar Paulus tegen spreekt, met het voorlezen van de wet, zoals men dat in de kerk gewoon is te doen ...

Dit schreef ik vandaag om 13.50 uur ...
Romeinen 7:12 Kortom, de wet zelf is heilig en de geboden zijn heilig, rechtvaardig en goed.

1 Timoteüs 1:8 Wij daarentegen weten dat de wet goed is als hij op de juiste wijze gebruikt wordt.

Romeinen 3:27 Kunnen wij ons dan nog ergens op laten voorstaan? Dat is uitgesloten. En door welke wet komt dat? Door de wet die eist dat u hem naleeft? Nee, door de wet die eist dat u gelooft. 28 Ik heb u er immers op gewezen dat een mens wordt vrijgesproken door te geloven, en niet door de wet na te leven.

Nogmaals ik zeg nergens dat men de 10 geboden dan maar moet afschaffen, dit is volgens mij ook nergens gezegd door anderen.

Mijn vraag is dus, waarom leest men in de kerk elke zondag de wet des Heeren voor, als men de wet de Heeren, als wederomgeboren christen, in zijn hart heeft geschreven?
Waarom gaat men voorbij aan 2 Korintiërs 3:15?

------

Je laatste zin "ik denk trouwens dat meerderen hier oordelen over iets wat gebeurd waar ze bijna nooit bij zijn."
Ik vind het jammer dat je dit schrijft, hoe vaak ben jij bij een genezingsdienst geweest ... 1 keer ... misschien 2 keer, toch staat je oordeel als een paal boven water ... lees je eigen postings er maar op na ...

Even voor alle duidelijkheid, tot mijn 18 jaar kwam ik zeer regelmatig in de Gereformeerde kerk en ik weet hoe daar de boodschap was en nog is.

Zijn de 10 geboden veroordelend of zijn ze gegeven door God om naar te leven?
Waarom heb je het toen niet gevraagd dan toen je 18 was? Had je nu het antwoord geweten, denk ik.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 21:54

CROSSROAD317 schreef:

Degene die die uitspraak gedaan heeft, zal zelfkennis hebben.
Iemand die de 10 geboden niet houd, beland inderdaad in de hel.

Echter, er is verlossing bij Jezus!!
Ik vrees echter dat dat niet aan iedereen op cm gegeven is cross...
Want die verlossing is geen automatisme, ff naar voren lopen om je hart aan Jezus te geven is evenmin een garantie als een leven lang wettisch leven.
Uiteindelijk komt het aan op onze persoonlijke relatie met Jezus.

En alleen daarom al mn waarde Cross, gaat de vergelijking die jij trekt volkomen mank.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 21:59

Zelden was de tegenstelling refo - evo zo duidelijk op forum merkbaar als de laatste tijd, das jammer...

Er worden topics geopend, links en rechts, met als enige doel de geloofsrichting van anderen als duivels of in ieder geval onbijbels te noemen.

Kijk liever naar wat ons bind, en minder naar wat ons scheid.
En vecht je prive vetes tegen mede-leden lekker via de mail uit!!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 22:05

ERIKA129 schreef:
Tja we hebben het niet voor het zeggen maar zo mooi als afgelopen keer de winter was van mij mag tie Lachende smiley Ben gek op sneeuw om dan lekker het bos in te gaan en te genieten van de stilte en de mooie witte bomen Lachende smiley

De kerst mag van mij ook wit worden...
Volgende week ga ik weer sneeuwschuivers produceren.

Dusse: wie de leegverkochte schapppen voor wil zijn, bestelle alvast zijn/haar sneeuwschuiver rechtstreeks bij de fabrikant!

onder het motto:

Sneeuwschuiver bestelle?
Pieter649 belle!!

( voor goede doelenbraderieen hanteer ik speciale prijzen Coole smiley met zonnebril )

( sorry redactie, maar mn gezin moet ook eten en de bank wil zn hypotheek etc ) Verlegen lachende smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 22:06

Hoofd en bijzaken he!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 22:07

PIETER649 schreef:
Zelden was de tegenstelling refo - evo zo duidelijk op forum merkbaar als de laatste tijd, das jammer...

Er worden topics geopend, links en rechts, met als enige doel de geloofsrichting van anderen als duivels of in ieder geval onbijbels te noemen.

Kijk liever naar wat ons bind, en minder naar wat ons scheid.
En vecht je prive vetes tegen mede-leden lekker via de mail uit!!

Daar kan ik mij helemaal in vinden, mooi verwoord.......
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 22:10

"als ik de 10 geboden niet houd dan ga ik naar de hel"

Ik bedoel hier mee te zeggen, dat we zonder kennis
van het hele geloof eigenlijk verloren zijn.

Als je gaat evangeliseren, dan verkondig je dat er redding is voor iedereen.
Waarvan zijn de mensen gered?
Juist van de straf op de zonden.
En hoe weten ze dat ze zonden hebben gedaan?
Juist de 10 geboden.

De ergste straf op de zonde is de dood.
In het NT word gesproken over de eerste en de tweede dood.
De eerste dood ondergaat iedereen na zijn aardse bestaan.
De tweede dood is de eeuwige dood in de hel.

Openbaringen 20 :

Het laatste oordeel
11 En ik zag een grote witte troon en Hem, die daarop gezeten was, voor wiens aangezicht de aarde en de hemel vluchtten, en geen plaats werd voor hen gevonden. 12 En ik zag de doden, de groten en de kleinen, staande voor de troon, en er werden boeken geopend. En nog een ander boek werd geopend, het (boek) des levens; en de doden werden geoordeeld op grond van hetgeen in de boeken geschreven stond, naar hun werken. 13 En de zee gaf de doden, die in haar waren, en de dood en het dodenrijk gaven de doden, die in hen waren, en zij werden geoordeeld, een ieder naar zijn werken. 14 En de dood en het dodenrijk werden in de poel des vuurs geworpen. Dat is de tweede dood: de poel des vuurs. 15 En wanneer iemand niet bevonden werd geschreven te zijn in het boek des levens, werd hij geworpen in de poel des vuurs.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2913 2914 2915 2916 2917 2918 2919 ... 6194 Volgende
Pagina 2916 van 6194