| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 22:16
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Dit gebeurd echt door heel Nederland, en vaak ook. ik noem geen namen, kijk wel uit.
Het is gewoon een aula van een school, dat kan je ook zien.
Die worden vaak door die groepen afgehuurd.
En het is ook duidelijk te zien hoe er gemanipuleerd wordt, de aanrakingen van die voorganger naar dat ene meisje wat op de grond ligt bijvoorbeeld.
En het is volgens mij gefilmd, zonder dat anderen dat wisten met een mobieltje. |
Ze zijn bedriegers, om ons voor de gek houden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 22:28
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Zelden was de tegenstelling refo - evo zo duidelijk op forum merkbaar als de laatste tijd, das jammer...
Er worden topics geopend, links en rechts, met als enige doel de geloofsrichting van anderen als duivels of in ieder geval onbijbels te noemen.
Kijk liever naar wat ons bind, en minder naar wat ons scheid. En vecht je prive vetes tegen mede-leden lekker via de mail uit!! |
IK vind je titel mooi gekozen..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 22:29
|
|
|
|
Mijn jongste broer is verhuisd, na 14 jaar in Rotterdam en Zoetermeer, naar ons dorp
Mijn zoon is vandaag 21 jaar geworden en voor hem een prachtige zonnige verjaardag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 22:45
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Herman. Maar zaterdag is toch de dag des Heeren want dan is het Sjabat. Sjalom. Martin |
Mattheus 28:1 En laat na de sabbat, als het begon te lichten Toen Jezus opgestaan was, was de eerste dag van de week ingesteld als rustdag, dus op zondag.
Op goede vrijdag stierf Hij en moet voor de sabbat uit het kruis gehaald worden en na sabbat werd Hij opgestaan en gaf Hij aan Zijn discipelen opdracht:
vers 19 en 20 Gaat dan henen, onderwijst al de volken, dezelve dopende in den Naam des Vaders, en des Zoons, en des Heiligen Geestes; lerende hen onderhouden alles, wat Ik u geboden heb.
En ziet, Ik ben met ulieden al de dagen tot de voleinding der wereld. Amen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 22:47
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Toen JESUS opging naar de hemel heeft HIJ belooft dat de Heilige Geest voor HEM in de plaats zou komen dus wie zijn wij omdat in twijfel te brengen. Sjalom. Martin |
Door middel van Gods Woord De Heere spreekt uit dit Woord door de werking van de Heilige Geest
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 22:47
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ja, ik ga eens lopen zeuren over alles wat jij schrijft. Dat doe jij dan al maanden? Kun je eens zelf meemaken hoe dat voelt als je bewust iemand uitpikt om je boosheid op uit te leven. |
Waar is Chatulliem zo ineens gebleven?????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 22:51
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | W-tje, ik ben nog zo jong en onervaren Het is de eerste kind van mijn 3 om het huis van haar vader te verlaten. Ik moet nog wennen, ze gaat paar km verderop wonen  |
voorbode van een lege nest syndroom??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 22:51
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | De kerst mag van mij ook wit worden... Volgende week ga ik weer sneeuwschuivers produceren.
Dusse: wie de leegverkochte schapppen voor wil zijn, bestelle alvast zijn/haar sneeuwschuiver rechtstreeks bij de fabrikant!
onder het motto:
Sneeuwschuiver bestelle? Pieter649 belle!!
( voor goede doelenbraderieen hanteer ik speciale prijzen )
( sorry redactie, maar mn gezin moet ook eten en de bank wil zn hypotheek etc )  |
Steengoeie reclame Misschien voor de Hoeksche Waarders
Laatst aangepast door
|
HERMAN388
|
op zaterdag 1 oktober 2011, 22:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 22:55
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | voorbode van een lege nest syndroom??  |
lastig hè
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 22:57
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Waar is Chatulliem zo ineens gebleven?????  |
dan moet je 112 bellen waar hij gebleven is Ik heb geen idee van de oorzaak
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 23:00
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ja, ik las het stuk dat je had weggehaald.
Dat iemand het leven niet meer aankon, zoiets, dat ze naar God toe wou.
Dat gevoel had ik ook een hele tijd, jaren geleden, dat ik naar God wilde. Ik wou dat ik een ziekte kreeg, dat ik nog een maand of drie te leven had, zodat ik nog van mensen afscheid kon nemen.
Ja, erg eigenlijk he, dat besef ik nu pas, nu ik het schrijf. Ook omdat ik weer heb leren leven, en dat zo lang geleden lijkt.
Nog even over echt berouw, postings hiervoor. Als de hoofddader zeg maar, echt berouw zou hebben gehad, was ik de eerste die zou vergeven. Graag zelfs...echt berouw...!!!
Maar ja, dat is helaas niet zo.
En ik kan ook begrijpen wat Willemijn hiervoor schreef, zoiets dat je niets koopt voor echt berouw omdat je eigen leven al verwoest is.
Ik bedoel dan zelf met echt berouw, van alles doen wat in je vermogen ligt, om het goed te maken.
Maar ja, dat was jaren geleden hoor, dat ik me daarmee bezig hield, met als er echt berouw was, ik het zou vergeven. als er echt berouw was, had ik allang iets gehoord, zo bedoel ik het. |
Klopt Shanita wat je zegt...berouw tonen als dader, daar hangt best veel vanaf. en dan wél berouw tonen aan degene die je wat hebt aangedaan, misschien dat er dan vergeving kan zijn...althans een begin van.. het slachtoffer waar ik over spreek wilde de confrontatie met de dader aangaan..die persoon liet het op het laatst afweten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 23:02
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Zelden was de tegenstelling refo - evo zo duidelijk op forum merkbaar als de laatste tijd, das jammer...
Er worden topics geopend, links en rechts, met als enige doel de geloofsrichting van anderen als duivels of in ieder geval onbijbels te noemen.
Kijk liever naar wat ons bind, en minder naar wat ons scheid. En vecht je prive vetes tegen mede-leden lekker via de mail uit!! |
moet toegeven pieter dat dat wel wijze woorden zijn..... had ik niet verwacht eingelijk,maar je hebt wel gelijk.
maar ik zie het niet als 'uitvechten' we geven gewoon onze mening. wat mij betreft heb ik nergens ruzie mee hoor. alleen is het wel interessant hoe mensen tegen bepaalde topics aankijken.
Laatst aangepast door
|
BERT168
|
op zaterdag 1 oktober 2011, 23:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 23:07
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | lastig hè  |
Geen ervaring... Maarre kan me er wel iets bij voorstellen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 23:12
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Geen ervaring... Maarre kan me er wel iets bij voorstellen  |
Je hebt gelijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 23:21
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Degene die die uitspraak gedaan heeft, zal zelfkennis hebben. Iemand die de 10 geboden niet houd, beland inderdaad in de hel. Degene die de uitspraak deed is christen ... dus heeft de Verlossing van Jezus al ervaren, heeft het Levende Water al in haar hart, waar Joh. 4 over spreekt ... Hoe kan ze dan zeggen "als ik ..... ga ik naar de hel..."?
Echter, er is verlossing bij Jezus!! Ik vrees echter dat dat niet aan iedereen op cm gegeven is cross... Want die verlossing is geen automatisme, ff naar voren lopen om je hart aan Jezus te geven is evenmin een garantie als een leven lang wettisch leven. Uiteindelijk komt het aan op onze persoonlijke relatie met Jezus. Heb je überhaupt de teksten gelezen die ik gaf over de zekerheid die christenen hebben in Jezus Christus??
En alleen daarom al mn waarde Cross, gaat de vergelijking die jij trekt volkomen mank. |
Zie het eens anders ... Ik lees de Bijbel en kom tot een andere conclusie.
De wet legt een sluier over het hart van de Joden, telkens als ze de wet voorlezen. De kerk leest de wet ook elke week voor, en verbind daar conclussies aan. De Joden konden door de bedekking die Mozes moest dragen, niet de volheid van God zien. (dit vergelijk geeft Paulus)
Waarom is het dan Godslastering als ik me afvraag, wat het voorlezen van de wet in de kerk, voor gevolgen heeft op de aanwezige christenen in de kerk ... Ik wil graag dat elke christen, de Volheid van de Genade van God mag ervaren/beleven. En door uitspraken als "als ik de wet niet houd, ga ik naar de hel" geef je niet aan, dat je als christen, leeft uit de Volheid van Genade van God ...
@ Pieter -- "ff naar voren lopen om je hart aan Jezus te geven is evenmin een garantie als een leven lang wettisch leven". Als iemand naar voren loopt om "ff zijn hart aan Jezus te geven" is dat genoeg voor Jezus Christus. Nergens in de Bijbel staat dat je wettisch moet leven om wederomgeboren te worden ... en dan kom je weer uit bij Romeinen hoofdstuk 3:27 Kunnen wij ons dan nog ergens op laten voorstaan? Dat is uitgesloten. En door welke wet komt dat? Door de wet die eist dat u hem naleeft? Nee, door de wet die eist dat u gelooft. 28 Ik heb u er immers op gewezen dat een mens wordt vrijgesproken door te geloven, en niet door de wet na te leven.
Ik het in mijn openingsposting niet zo hard moeten zeggen "geef je dan satan geen ....." ik was me er niet van bewust dat mijn vraagstelling een dusdanige negatieve lading had, dat ik daardoor mede christenen heb gekwetst. -- IK WIL HIERVOOR MIJN EXCUSES AANBIEDEN EN VRAAG AAN IEDEREEN, DIE ZICH GEKWETST VOELT DOOR MIJ VRAAGSTELLING, VERGEVING VOOR DEZE WOORDEN. --
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 23:24
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zaterdag 1 oktober 2011, 23:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 23:29
|
|
|
|
| SANDRA206 schreef: | ...aaach ik ben altijd welkom bij mijn vrienden  |
Euh...je weet wat er de vorige keer nadat wij gezamelijk oud en nieuw vierden gebeurde he maar k heb nog wel een prinsessenbedje voor je over hoor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 23:30
|
|
|
|
Ik het in mijn openingsposting niet zo hard moeten zeggen "geef je dan satan geen ....." ik was me er niet van bewust dat mijn vraagstelling een dusdanige negatieve lading had, dat ik daardoor mede christenen heb gekwetst. -- IK WIL HIERVOOR MIJN EXCUSES AANBIEDEN EN VRAAG AAN IEDEREEN, DIE ZICH GEKWETST VOELT DOOR MIJ VRAAGSTELLING, VERGEVING VOOR DEZE WOORDEN. --[/quote]
ik vind dat wel meevallen cross,soms moet je wel eens dingen iets harder zeggen om mensen een beetje in beweging te krijgen zodat ze zich (hopelijk) uitspreken wat ze ervan vinden. anders denken ze miss wel van...mwah laat ze lekker maar lekker praten,ik bemoei me er niet mee... op die manier kom je er niet achter wat er echt leeft in mensen,dan moet je ze soms even wat 'los' maken.
Laatst aangepast door
|
BERT168
|
op zaterdag 1 oktober 2011, 23:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 23:34
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Zie het eens anders ... Ik lees de Bijbel en kom tot een andere conclusie.
De wet legt een sluier over het hart van de Joden, telkens als ze de wet voorlezen. De kerk leest de wet ook elke week voor, en verbind daar conclussies aan. De Joden konden door de bedekking die Mozes moest dragen, niet de volheid van God zien. (dit vergelijk geeft Paulus)
Waarom is het dan Godslastering als ik me afvraag, wat het voorlezen van de wet in de kerk, voor gevolgen heeft op de aanwezige christenen in de kerk ... Ik wil graag dat elke christen, de Volheid van de Genade van God mag ervaren/beleven. En door uitspraken als "als ik de wet niet houd, ga ik naar de hel" geef je niet aan, dat je als christen, leeft uit de Volheid van Genade van God ...
@ Pieter -- "ff naar voren lopen om je hart aan Jezus te geven is evenmin een garantie als een leven lang wettisch leven". Als iemand naar voren loopt om "ff zijn hart aan Jezus te geven" is dat genoeg voor Jezus Christus. Nergens in de Bijbel staat dat je wettisch moet leven om wederomgeboren te worden ... en dan kom je weer uit bij Romeinen hoofdstuk 3:27 Kunnen wij ons dan nog ergens op laten voorstaan? Dat is uitgesloten. En door welke wet komt dat? Door de wet die eist dat u hem naleeft? Nee, door de wet die eist dat u gelooft. 28 Ik heb u er immers op gewezen dat een mens wordt vrijgesproken door te geloven, en niet door de wet na te leven.
Ik het in mijn openingsposting niet zo hard moeten zeggen "geef je dan satan geen ....." ik was me er niet van bewust dat mijn vraagstelling een dusdanige negatieve lading had, dat ik daardoor mede christenen heb gekwetst. -- IK WIL HIERVOOR MIJN EXCUSES AANBIEDEN EN VRAAG AAN IEDEREEN, DIE ZICH GEKWETST VOELT DOOR MIJ VRAAGSTELLING, VERGEVING VOOR DEZE WOORDEN. -- |
Met dat "ff naar voren lopen" bedoel ik dat daar ook een vervolg op moet zijn. Onder de wet, boven de wet, verlost van de wet, allemaal prima, maar buiten de wet???? Tis cm hier, dus ik kan je niet openlijk uitnodigen om ff de bank te overvallen, daarna de buit te verbrasen in een bordeel terwijl we dan mooi ff kunnen roddelen over euh... een tijdelijk exlid hier. 
Hoe je het ook wend of keert Cross, de keuze voor Jezus, of het nu op RK, refo of evo manier is, heeft consequencies voor je verdere leven want het kan niet bij het oude blijven. En dat heeft niets met wettisch leven te maken. De wet is slechts een middel, geen doel!
En die excuses zijn aanvaard Crossy
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 23:38
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Steengoeie reclame Misschien voor de Hoeksche Waarders  |
Tuurlijk Herman, je weet, mn hele schoonfamilie woont er, ik wil dat ook graag zo houden, de afstand is perfect 
Maar hoeksewaarders zijn over t algemeen al zo sneu dat ik extra korting geef!!! Die verreken ik met de tol van de kiltunnel, dus de prijs blijft gelijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 23:39
|
|
|
|
| BERT168 schreef: | | Ik het in mijn openingsposting niet zo hard moeten zeggen "geef je dan satan geen ....." ik was me er niet van bewust dat mijn vraagstelling een dusdanige negatieve lading had, dat ik daardoor mede christenen heb gekwetst. -- IK WIL HIERVOOR MIJN EXCUSES AANBIEDEN EN VRAAG AAN IEDEREEN, DIE ZICH GEKWETST VOELT DOOR MIJ VRAAGSTELLING, VERGEVING VOOR DEZE WOORDEN. -- |
ik vind dat wel meevallen cross,soms moet je wel eens dingen iets harder zeggen om mensen een beetje in beweging te krijgen zodat ze zich (hopelijk) uitspreken wat ze ervan vinden. anders denken ze miss wel van...mwah laat ze lekker maar lekker praten,ik bemoei me er niet mee... op die manier kom je er niet achter wat er echt leeft in mensen,dan moet je ze soms even 'los' maken.[/quote]
Klopt Bert, maar ik wil mensen niet kwetsen en zeker niet bewust kwetsen ... Ik wil alleen de Liefde van Jezus Christus uitdragen en daardoor ben ik soms wat te fel in mijn uitspraken als het aankomt op die Liefde. Dan wil ik dat te graag duidelijk zeggen ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 23:40
|
|
|
|
[quote=MARIAN519]chatuliem is momenteel even geen lid meer op deze site,dus die zal niet echt antwoorden denk ik....
intussen zijn we in ander topic belandt merk ik,het topic van de sabbatsdag...
wat de sabbat betreft,de sabbat vieren op zaterdag is toch volgens de wet? dat doen de joden nog steeds op zaterdag?
als je de rustdag bedoelt die wij op zondag hebben,dat klopt dus niet volgens de bijbel. op de 7e dag ruste God. zaterdag is de 7e dag en zondag de 1e dag van de week. die is ingevoerd door mensen,en die dag is helemaal ingebakken in onze maatschappij. overigens ben ik wel blij met die vaste vrije dag,dan weet ik zeker dat ik in ieder geval vrij ben.
Laatst aangepast door
|
BERT168
|
op zaterdag 1 oktober 2011, 23:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 00:01
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Tuurlijk Herman, je weet, mn hele schoonfamilie woont er, ik wil dat ook graag zo houden, de afstand is perfect 
Maar hoeksewaarders zijn over t algemeen al zo sneu dat ik extra korting geef!!! Die verreken ik met de tol van de kiltunnel, dus de prijs blijft gelijk  |
neem maar telecard dat is aardige korting
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 00:08
|
|
|
|
[quote=BERT168]
Jammer Bert,
Gods woord zegt duidelijk: Mattheus 28:1 En laat na de sabbat, als het begon te lichten, Dat is na zaterdagavond en dus op zondagochtend ging de zon op.
Toen Jezus opgestaan was, was de eerste dag van de week ingesteld als rustdag, dus op zondag.
Is dat niet duidelijk Bert?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 00:15
|
|
|
|
[quote=HERMAN388]nee dat is mij niet duidelijk herman...
wil je dus beweren dat de joden op zondag de sabbat houden? dat is nieuw voor mij...
in genesis 2 vers 2 staat: ''toen God op de 7e dag al het werk voltooid had,dat hij gemaakt had,rustte hij op de 7e dag van al het werk dat hij gemaakt had''
ik heb het trouwens ook even opgezocht wat je zegt... matt 28:1 in mijn bijbel (NBG)staat bij matt 28:1..nl dit:
''laat na de sabbat,tegen het aanbreken van de eerste dag der week'.....
waar staat in jouw bijbel dan dat de eerste dag van de week ingesteld is als rustdag? dan zou God in genesis 2 dus rusten op de 7e dag en de volgende dag,de 1e dag ,ook weer instellen als rustdag?
of is dat niet duidelijk Herman?
Laatst aangepast door
|
BERT168
|
op zondag 2 oktober 2011, 02:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 00:30
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Nee, nee Visser...DAT...noemen ze smokkelen...!!! Iedereen weet heus wel hoeveel hij weegt.... En weet je als je 1.75 ben en je weegt b.v 80 kilo...is daar helemaal niets mis mee....
Ik ben b.v helemaal niet groot...maar weeg gewoon teveel en daar zal ik niet over liegen.... Trouwens wat heeft het voor zin...om op te schrijven dat ik maar 60 kilo weeg...Als ze me zien in het echt heb ik het meteen verknoeid omdat ik niet eerlijk ben geweest in mijn profiel...ja toch??? |
Ja maar..... moet ik dan maar gelijk invullen dat ik 100 kg. weeg? 'k schaam me rot. Trouwens .... hoe lang is het al geleden dat ik mn profiel heb aangemaakt?
Visser, die zich niet elke week gaat wegen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 00:38
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | W-tje, ik ben nog zo jong en onervaren Het is de eerste kind van mijn 3 om het huis van haar vader te verlaten. Ik moet nog wennen, ze gaat paar km verderop wonen  |
Ik dacht dat ik pas geleden ergens had gelezen dat ze vlakbij mij kwam wonen???????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 00:40
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Euh...je weet wat er de vorige keer nadat wij gezamelijk oud en nieuw vierden gebeurde he maar k heb nog wel een prinsessenbedje voor je over hoor! |
Ha...die ken ik er meer. Wat zeg ik...een compleet prinsessenkamertje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 00:45
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | De kerst mag van mij ook wit worden... Volgende week ga ik weer sneeuwschuivers produceren.
Dusse: wie de leegverkochte schapppen voor wil zijn, bestelle alvast zijn/haar sneeuwschuiver rechtstreeks bij de fabrikant!
onder het motto:
Sneeuwschuiver bestelle? Pieter649 belle!!
( voor goede doelenbraderieen hanteer ik speciale prijzen )
En wat schuift dat? 10 halen , 7 betalen?
( sorry redactie, maar mn gezin moet ook eten en de bank wil zn hypotheek etc )  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 01:53
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Het gaat mij niet om het oprechte berouw.....het gaat mij om het slachtoffer en hoe zij ermee om moet/kan gaan......En je zag in deze docu precies de knelpunten van vergeven..... Soms koop je niets voor oprecht berouw omdat je eigen leven al verwoest is..... |
Weet je, er staat meer dan alleen maar "oprecht berouw" ... Heb je de rest van mijn posting ook gelezen ... Lees dan nog maar even, dan zie je wat ik verder nog schreef ...
En misschien, ja misschien kun je ook helemaal niet vergeven, en ondanks dat het een Bijbelse plicht is, als jij er niet aan toe bent, waarom zou je dan vergeven ... ?? Vergeven doe je als je zelf ook oprecht kunt vergeven, anders heeft vergeven geen nut en is het brandhout ...
Dat is wat ik altijd al heb geschreven trouwens, je vergeeft omdat het voor jezelf is, dat is het Bijbelse principe. Op het moment dat je er zelf van overtuigd bent dat vergeven goed is om verder te kunnen met "verwerking, genezing enz." Niet omdat een ander het van jou verlangt en zegt dat het Bijbels is ... Dat is het Bijbelse principe, en God, je Vader, begrijpt dat heel goed, Hij kent namelijk Zijn kinderen (van binnen en van buiten) door en door ...
@ Willemijn -- Soms koop je niets voor oprecht berouw omdat je eigen leven al verwoest is ..... Soms krijg ik de indruk dat je gewoon niet wilt lezen wat ik schrijf en elke keer weer een zinnetje benadrukt wat dan verderop in mijn posting een hele andere betekenis heeft/krijgt dan wanneer je alleen dat ene zinnetje benadrukt/aanhaalt.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |