| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 21:44
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Ach we hadden ook al Frank in een roze jurkje en Visser in een matrozenpakje, veel gekker kan niet  |
Ik geloof dat Frank en ik op 19 nov. jou eens zout water moeten laten proeven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 21:48
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ik geloof dat Frank en ik op 19 nov. jou eens zout water moeten laten proeven.  |
Bluf...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 21:50
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Over kleding dracht gesproken...
In sommige kerken zie je dominee's of voorgangers in een toga. Ik vind dat dat wel gepast is. Het straalt eigenlijk gezag uit. Geeft onderscheid tussen de gewone mens en de voorganger/dominee. |
Ik zie het enkel maar als ambtskleding. Net zoals ik en vele anderen werkkleding dragen tijdens het werk. Ik vind het niks met gezag te maken hebben. Het gaat toch om het Woord wat verkondigd wordt? En.... de ene toga is nog mooier dan de andere. De dominee bij ons draagt bij het binnenkomen in de kerk zelfs ook nog zo'n hoedje. Visser vindt het iedere keer opnieuw wel een komisch zicht.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 21:56
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Wat wil je hiermee zeggen dat we allemaal in zeeland moeten komen wonen? Wordt volle bak daar Overigens hebben wij hier denk minder regen gehad dan jullie  |
Wat ik hier mee wil zeggen? Gewoon.... dit is nieuws Erika! Voorpaginanieuws zelfs!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
Berichten: 4992
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 21:56
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ik zie het enkel maar als ambtskleding. Net zoals ik en vele anderen werkkleding dragen tijdens het werk. Ik vind het niks met gezag te maken hebben. Het gaat toch om het Woord wat verkondigd wordt? En.... de ene toga is nog mooier dan de andere. De dominee bij ons draagt bij het binnenkomen in de kerk zelfs ook nog zo'n hoedje. Visser vindt het iedere keer opnieuw wel een komisch zicht.  |
Dat hoedje heeft te maken evenzo die witte bef ie een academische graad heeft; afegstudeerd aan de universiteit. Die combinatie maakt het hem dat ie dominee is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 21:59
|
|
|
|
[quote=HERMAN388]Waarom kwamen steeds minder toeristen naar Zeeland? Is er iets mis, Visser?[/quote
Minder???????? Herman toch. Had je hier net op de A58 moeten komen kijken hoeveel verkeer er Zeeland uit ging . Da was veul hoor . En da ging nie snel heur.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 22:02
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Dat hoedje heeft te maken evenzo die witte bef ie een academische graad heeft; afegstudeerd aan de universiteit. Die combinatie maakt het hem dat ie dominee is. |
Ja maar.... iedere dominee is toch afgestudeerd aan de universiteit? Waarom dan bij het ene kerkgenootschap wél een toga en bij een ander kerkgenootschap niet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 22:06
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Als je dan in ieder geval maar lekker geslapen hebt he?
Willemijn, gezellig buiten koffie gedronken ipv in de kerk te zitten...... |
Fijn dat je hier dan 2 x op een zondag terecht kan. Er zijn hier op het dorp zelfs kerken die 3 keer dienst hebben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 22:08
|
|
|
|
Als we het OT lezen droegen de priesters speciale kleding tijdens de diensten... Waarom nu niet?
Alleen in de rk-kerk vind je het terug.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 22:08
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ja maar.... iedere dominee is toch afgestudeerd aan de universiteit? Waarom dan bij het ene kerkgenootschap wél een toga en bij een ander kerkgenootschap niet? |
neehoor, niet iedere dominee heeft universitaire opleiding
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
Berichten: 3295
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 22:10
|
|
|
|
[quote=VISSER278]
vluchten heet dat toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 22:11
|
|
|
|
Hallo allemaal,
deze topic open ik maar eens omdat er regelmatig zieken onder ons zijn die we kennen en waarvan er vaak een van ons wel mee in verbinding staat met een zieke.
Nu wil ik jullie vragen om te denken in jullie gebeden aan Jolanda 931. Zij kampt al een hele tijd met een hernia en was hierdoor bedlegerig. Momenteel ligt ze in het ziekenhuis voor goede pijnbestrijding omdat het thuis niet meer ging en in de hoop dat ze de grote hernia (want dat blijkt tie te zijn) weg te kunnen halen. Ze heeft kinderen van wie ze de zorgen nu uit handen moet geven!
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op maandag 3 oktober 2011, 11:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 22:13
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Fijn dat je hier dan 2 x op een zondag terecht kan. Er zijn hier op het dorp zelfs kerken die 3 keer dienst hebben. |
Dat klopt, mijn aanstaande schoonzoon vindt 3 keer te veel in de middag blijft hij thuis.
Smorgens en savonds preekt de dominee en in de middag wordt leesdienst gehouden, dat vinden de vele mensen maar niks
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIAN146
|
Berichten: 61
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 22:13
|
|
|
|
Als hij opriep richting charismatische christenen om nauwkeuriger te zijn in het volgen van de bijbel en hij ze had aangemoedigd om kritischer te kijken naar uitspraken tijdens preken en in boeken dan had ik het kunnen beamen. Helaas is hij de zoveelste predikant die alle wonderen uit deze tijd verdacht maakt door te wijzen op het bestaan van Satan.
Verder creëert hij een valse tegenstelling tussen het gezegend en genezen zijn door Christus, en Zijn Lijden. De diepere reden ervoor is dat christenen uit een calvinistische cultuur niet altijd onderscheid maken tussen het algemene lijden en het lijden om Christus wil. Het lijden dat dhr. Koekoek opsomde van onze Heer was namelijk lijden vanwege vervolging. Veel calvinisten echter zien ziekte, armoede trouwens niet, altijd als een lijden om Christus wil. De vraag die ik mij dan altijd stel is hoe dat dan zit met de ongelovige die precies dezelfde ziekten op een blijmoedige manier verdraagt. Los van mijn vragen en mijn mening vind ik dat we de brieven van de Korinthiërs en de brief van Jacobus moeten openslaan, en dan niet slechts enkele teksten lezen, maar lezen wat de brieven in zijn geheel tot ons te zeggen hebben, in het bijzonder tot het wonderlijke van God. Want ik herken de woorden van dhr. Koekoek niet: de apostelen en de eerste christenen werden niet geroepen tot een leven dat beperkt was tot datgene wat je de laatste eeuwen in calvinistische kerken zag. MVG
NB NB ik heb later, nadat er al op de orginele posting is gereageerd, het begrip ´loutering van God´ vervangen door de term ´lijden om Christus wil´. Hou er rekening mee dat de onderstaande reaktie gebaseerd was op mijn eerste versie. BVD & MVG
Laatst aangepast door
|
CHRISTIAN146
|
op woensdag 5 oktober 2011, 14:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 22:16
|
|
|
|
[quote=PIETER649]
Ha, maar gisteren wel eerst 3 uur in de file staan om binnen te mogen.
Visser die veel witte nummerborden met zwarte cijfers en letters daar tussen zag staan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 22:17
|
|
|
|
[quote=VISSER278]
Nieuwe landgrens? Zeeland is geen provincie meer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
Berichten: 2212
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 22:18
|
|
|
|
|
Zo heb je overal wat, ook in ons dorp, in de jaren 60 hadden een stelletje, ik ga er van uit dat het hippies waren, een gebouw in de duinen geplaatst, met de vage naam Soefie tempel. Hij staat er nog steeds, tis net een moskee even voorbij een camping. Ik heb er nog nooit iemand vandaan zien komen. Het enige wat ik er van weet. Het schaad mij niet, dus leven en laten leven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 22:19
|
|
|
|
[quote=VISSER278]
die spoorden geen van allen om met dat warme weer naar Zeeland te gaan Denk na je kan raden dat met dat weer veeeeeeeeeeel mensen richting de kust trekken domdom oliedom!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 22:25
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Hallo allemaal,
deze topic open ik maar eens omdat er regelmatig zieken onder ons zijn die we kennen en waarvan er vaak een van ons wel mee in verbinding staat met een zieke.
Nu wil ik jullie vragen om te denken in jullie gebeden aan Jolanda 639. Zij kampt al een hele tijd met een hernia en was hierdoor bedlegerig. Momenteel ligt ze in het ziekenhuis voor goede pijnbestrijding omdat het thuis niet meer ging en in de hoop dat ze de grote hernia (want dat blijkt tie te zijn) weg te kunnen halen. Ze heeft kinderen van wie ze de zorgen nu uit handen moet geven! |
Goed van je!
Is het mogelijk om haar een kaartje te sturen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 22:28
|
|
|
|
[quote=ERIKA129]
Ze zijn nog veeeel dommer. Hoeveel is er van te voren niet gewaarschuwd op radio en in de kranten dat het op de A58 , richting Vlissingen zeer druk zou worden ivm. met de afsluiting van de tunnel? En dan tóch gaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 22:29
|
|
|
|
[quote=VISSER278]
Juist super dom en dan komen we weer op het weer doordat ze met dat weer dat deden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 22:30
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Goed van je!
Is het mogelijk om haar een kaartje te sturen? |
dat is er ik mail je!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 22:32
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Dat klopt, mijn aanstaande schoonzoon vindt 3 keer te veel in de middag blijft hij thuis.
Smorgens en savonds preekt de dominee en in de middag wordt leesdienst gehouden, dat vinden de vele mensen maar niks |
O , ik dacht dat ze 's middags niet gingen omdat ze dan slaap moeten inhalen. Zo.... zijn we in dit topic ook weer terug bij het onderwerp, he Erika
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 22:32
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | | dat is er ik mail je! |
Dank!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 22:34
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | O , ik dacht dat ze 's middags niet gingen omdat ze dan slaap moeten inhalen. Zo.... zijn we in dit topic ook weer terug bij het onderwerp, he Erika  |
Dankie Visser grote jongen Idd zondag middag tukkie middag he. Maar ik duik zo mijn bedje in voor hopelijk weer een goede nachtrust
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
Berichten: 1663
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 22:48
|
|
|
|
en het is jolan931
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 22:59
|
|
|
|
[quote=VISSER278]
Ligt Zeeland toch in België?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 23:01
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Dankie Visser grote jongen Idd zondag middag tukkie middag he. Maar ik duik zo mijn bedje in voor hopelijk weer een goede nachtrust  |
Truste Erika
Ik ga voortaan minder snurken anders krijg je slapeloosheid
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 23:04
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | en het is jolan931  |
HUH? Taal-, schrijf- of spraakverwarring?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 23:06
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Truste Erika
Ik ga voortaan minder snurken anders krijg je slapeloosheid |
Als ik het goed begrijp dan wordt jij van je eigen gesnurk wakker? Heb je Marian al gewaarschuwd?
|
|
| Naar boven |
|
|