| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 17:06
|
|
|
|
Einde van de nazomer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
Berichten: 4047
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 17:16
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | neehoor, niet iedere dominee heeft universitaire opleiding |
in de kerkelijke gemeente waarin ik ben opgegroeid is de dominee zelfs niet op enige menselijke opleiding geweest, maar "van God geleerd" dus nee; niet iedereen die de titel dominee draagt is universitair geschoold!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 17:45
|
|
|
|
helder blauwe lucht en een zonnetje....
(ik zei toch al; k woon in het mooiste plaatje van NL)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 17:51
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | helder blauwe lucht en een zonnetje....
(ik zei toch al; k woon in het mooiste plaatje van NL) |
Poehe, in Utrecht anders ook nog het zonnetje hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 17:59
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | nog even en de topic kan voor mij dicht Al vier nachten goed geslapen Maar we houden hem nog wel even he waar moeten we het anders over slapeloosheid hebben  |
5x is scheepsrecht ga zo door, hoef ik niet steeds dat eind te fietsen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 18:01
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd vind ik dat sommige mensen er bewust op uit zijn ruzie te zoeken. In negen van de tien gevallen negeer ik ze maar, maar een echte discussie is met hen niet te voeren. Ze hebben het zelf niet door, want ze leggen voortdurend de schuld bij anderen neer. Ze zoeken bewust de confrontatie op, lezen alleen dat wat ze uitkomt en klagen dat de sfeer zo slecht is. Het forum is bedoeld om standpunten met elkaar uit te wisselen en niet op de man spelen. Helaas verwart men beide te vaak. Ik heb gemerkt, dat als je elkaar in het echt ontmoet, een heleboel van die tegenstellingen wegvallen... |
Noemen ze dít nou projectie?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
Berichten: 1766
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 18:10
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Volgens mij, is hij het gelijk gaan doen  |
wachtrij voor de kassa is erg lang
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
Berichten: 2212
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 18:17
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Je mag het als de uitspraak van God zien maar een vrouw van haar vrijheid beroven, kaalscheren en verkrachten - want vrijwillig zal het niet zijn- is een zwaar vergrijp hoor. Een langdurige vrijheidsstraf is op zijn plaats. Juist als volgelingen van Christus moeten we dit soort opvattingen bestrijden en het laat zien dat het verlangen naar theocratie een vorm van vroom lijkende wreedheid is. Een soort Bijbelse variant van de Sharia in Nederland moeten we niet willen, nooit van zijn leven. Dat laat deze tekst wel zien.
Thomas, de rechtsstaat is een zegen voor ons allemaal en zeker voor de vrouw. |
Dat hele verhaal wat je nu zegt, is gewijd aan de tijd van nu. Allicht mag het nu niet meer, hoewel het wereldwijd nog steeds gebeurd, wordt het gelukkig ook wereldwijd veroordeeld.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 18:17
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | 5x is scheepsrecht ga zo door, hoef ik niet steeds dat eind te fietsen....  |
dank je dat je het voor me over hebt hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 18:21
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Dat hele verhaal wat je nu zegt, is gewijd aan de tijd van nu. Allicht mag het nu niet meer, hoewel het wereldwijd nog steeds gebeurd, wordt het gelukkig ook wereldwijd veroordeeld. |
Ja veroordeeld wel maar te weinig aan gedaan nog steeds Hoeveel jonge meisjes worden er in mexico tot prostitutie gedwongen?? Hoeveel jonge meisjes worden er hier naartoe gehaald zogenaamd om veel gelde te verdienen om hun ouders te onderhouden?? En dan die afgrijselijke loverboys hier in Nederland pffffffff wereldwijd worden er dus nog erg veel vrouwen tot slaven gehouden!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 18:22
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Poehe, in Utrecht anders ook nog het zonnetje hoor  |
Ook hier is het veranderd hoor hij ging vlak nadat ik het had geschreven schijnen Ik ook met mn grote mond
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 18:23
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Einde van de nazomer  |
denk nu eens positief begin van een mooie herfst
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 18:27
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | | Noemen ze dít nou projectie? |
Even de betekenis ervan opgezocht en idd dit noemen ze projectie!
Projectie: In de psychoanalyse: een afweermechanisme met behulp waarvan bedreigende gevoelens, driften en ideeën worden toegeschreven aan iemand anders. Hierdoor wordt een bedreiging niet langer ervaren als afkomstig uit het eigen innerlijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
Berichten: 1006
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 18:27
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | denk nu eens positief begin van een mooie herfst  |
de bladeren kleuren...noten en bessen...vogels op trektocht...prachtige webben met mist er in...storm aan de kust....binnen warmte met kaarsjes en muziek.... wat wil je nog meer?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
Berichten: 1006
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 18:28
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ook hier is het veranderd hoor hij ging vlak nadat ik het had geschreven schijnen Ik ook met mn grote mond  |
wisselend, de wind is toegenomen...de wolken ook...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 18:29
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | de bladeren kleuren...noten en bessen...vogels op trektocht...prachtige webben met mist er in...storm aan de kust....binnen warmte met kaarsjes en muziek.... wat wil je nog meer? |
Hm, klinkt goed
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 18:30
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | | Bedoel je echt de toga of bedoel je de stola?Bij ons worden die(ook de kanselkleden etc) nl aangepast aan de liturgische kleuren voor de tijd van het kerkelijk jaar,daarbij draagt de dominee (soms)een zwarte toga met witte bef maar dat schijnt een persoonlijke keuze te zijn. |
Ja leanne dat bedoelde ik. Ik heb ondertussen vernomen dat het in de gereformeerde kerk gewoonte is de toga's aan te passen aan het kerkelijk jaar, kerst, pasen, pinksteren enz.... Dit was mij totaal onbekent dus weer wat geleerd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
Berichten: 2212
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 18:31
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ja veroordeeld wel maar te weinig aan gedaan nog steeds Hoeveel jonge meisjes worden er in mexico tot prostitutie gedwongen?? Hoeveel jonge meisjes worden er hier naartoe gehaald zogenaamd om veel gelde te verdienen om hun ouders te onderhouden?? En dan die afgrijselijke loverboys hier in Nederland pffffffff wereldwijd worden er dus nog erg veel vrouwen tot slaven gehouden! |
Het lijkt net of je ons geslacht iets verwijt Waarom laten vrouwen zich nog steeds verleiden met, mooie beloftes dure kleding en sieraden Er wordt al meer dan 20 jaar gewaarschuwd voor loverboys en nog steeds trappen vrouwen er in. Oorzaak graaicultuur, zo veel mogelijk hebben, op een heel makkelijke manier. Natuurlijk worden er naar hier gehaald onder valse voorwensellen, maar wordt er ook niet te makkelijk over gedacht?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 18:32
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ik zie het enkel maar als ambtskleding. Net zoals ik en vele anderen werkkleding dragen tijdens het werk. Ik vind het niks met gezag te maken hebben. Het gaat toch om het Woord wat verkondigd wordt? En.... de ene toga is nog mooier dan de andere. De dominee bij ons draagt bij het binnenkomen in de kerk zelfs ook nog zo'n hoedje. Visser vindt het iedere keer opnieuw wel een komisch zicht.  |
De meeste dominee's nemen hun baret niet meer mee naar de kantsel ik weet dat een oudpredikant van ons het ook altijd deed en dan werdt tie op de kantsel aan het haakje gehangen en daar hing dat ding de hel dienst
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
Berichten: 1464
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 18:32
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Ik ook hoor. Je trouwt en wordt samen 1, waarom dan perse je eigen naam willen blijven houden?
Ik ben er trots op mijn mans naam te mogen dragen.
(maar een ander kan er misschien wel een goede reden voor hebben om dat niet te doen, dus iedereen moet dat lekker zelf bepalen) |
ik ben er ook trots op hoor om de naam van mijn man te dragen,was zelfs geen vraag voor mij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
Berichten: 1006
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 18:33
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Hm, klinkt goed  | dus zo slecht moment topic is dit nog niet....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
Berichten: 1464
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 18:34
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ik vraag in elk geval niet naar de witte broodsweken ... 
En ja ik ben zeker nieuwsgierig naar de handtekeningen van de getuigen, schijnt dat dat hele leuke, bijzondere, aardige en lieve mensen zijn ... Dus zullen de handtekeningen ook wel bijzonder zijn ...
.. | ja en jij kan dat weten he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 18:36
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | dus zo slecht moment topic is dit nog niet.... |
Nee hè, zij wij ff off-topic
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
Berichten: 1006
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 18:39
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Wrom krijgt die nu weer de schuld die kan zichniet verdedigen he Denk dat jij het was je moet wat te doen hebben  |
Frank maakt geen herrie, verkeert in de zevende hemel...met vleugelstjes er aan vast....getroffen door cupido's pijlen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 18:42
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ik geloof dat Frank en ik op 19 nov. jou eens zout water moeten laten proeven.  |
Mag ik toekijken?? En doen jullie dan wel jullie pakjes aan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 18:42
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | Frank maakt geen herrie, verkeert in de zevende hemel...met vleugelstjes er aan vast....getroffen door cupido's pijlen.... |
Mooie omschrijving
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 18:43
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | Frank maakt geen herrie, verkeert in de zevende hemel...met vleugelstjes er aan vast....getroffen door cupido's pijlen.... |
idd die vliegt en fladderd maar maakt weinig geluid En nee ik ben het niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 18:45
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Nee hè, zij wij ff off-topic  |
alweer?? maar het hoort toch bij het weer die verschijnselen dus erg off-topic is het niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 18:45
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Mag ik toekijken?? En doen jullie dan wel jullie pakjes aan?  |
Nou zeg, je zou mij helpen, niet toekijken
Ik zeg niets meer over bepaalde soorten kleding, krijg alleen maar ruzie
Maarre...zijn aardig van het onderwerp afgedwaald...maar weer ff ontopic gaan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 18:46
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | ik ben er ook trots op hoor om de naam van mijn man te dragen,was zelfs geen vraag voor mij  |
Nee haar namen klinken nu echt duur
|
|
| Naar boven |
|
|