| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 14:08
|
|
|
|
Buiten een hoop woei blaadjes vallen nu hard van de bomen, laat de herfst maar komen heb de buitendeur nog wel openstaan ik heb het namelijk in zijn geheel niet koud
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 14:10
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Dan is de dierendag weer voorbij  |
Vandaar dat ik zoveel heb geslapen vannacht tot 12.00 uur vanmiddag Ik had een verjaardag gehad was oververmoeid! Nee das geintje maar ik was wel oververmoeid mw heeft een dag energie en verbruikt die direct op moet dat vandaag dus bekopen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 14:13
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Vandaar dat ik zoveel heb geslapen vannacht tot 12.00 uur vanmiddag Ik had een verjaardag gehad was oververmoeid! Nee das geintje maar ik was wel oververmoeid mw heeft een dag energie en verbruikt die direct op moet dat vandaag dus bekopen  |
Maar geslapen heb je in ieder geval
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
Berichten: 7083
|
Geplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 14:24
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Vanmiddag na vijven wordt mijn mooiste moment,dan word ik nl. gebeld dat ik vandaag in 1x voor al mijn toetsen geslaagd ben..........eg woar
Maar dromen zijn bedrog dus ik ga mn best doen en als ik hopeloos faal dan kom ik hier uitjanken,deal?  |
Wat spannend...!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIAN146
|
Berichten: 61
|
Geplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 14:27
|
|
|
|
| RELLOK036 schreef: | wat me eigenlijk hier opvat is dat sommige discussie hier stranden op van een soort van ik heb gelijk en jij niet zoals ik het zie is de juiste en enigste manier maar is er weinig ruimte voor een andere kijk op een situatie..... valt me gewoon op kijk je kan kijken naar een auto die heeft vier wilen een motor en een stuur (als het goed is) maar je kan ook zeggen een auto heeft deuren en brengt je van a naar b.... wie heeft er nu gelijk? ander voorbeeldje: een huis heeft een dak en een voordeur... maar ook heeft een huis ramen en vertrekken de een is een flat de ander een ruitjes huis of een villa of noem maar op zijn allemaal huizen en allemaal klopt het beeld maar wie heeft er nu gelijk? kan op sommige dingen geen ander beeld zijn? ook wat de bijbel zegt? de een zegt nee tis zo maar de ander zegt nee tis zo? wie heeft er nu aan het rechte end? misschien bijde maar belichten ze een andere kijk op de situatie..... solly wilde dit ff kwijt |
Het eerste wat je aanhaalt is de HOUDING waarmee mensen discussiëren. Ieder die discussieert moet zich onder de Waarheid stellen en niet menen dat hij of zij de Waarheid in pacht heeft. Daarom is het zo belangrijk om de bijbelteksten die de mensen die het NIET met je eens zijn aanhalen, niet meteen weg te redeneren. Je moest juist die teksten eerlijk bekijken. Een belangrijk punt hierbij is dat eenieder God´s woord moet verdedigen en niet de theologische positie van zijn of haar gemeente.
Jij gebruikt daarna een vergelijking van het huis en de auto. Er zijn inderdaad principes in de bijbel die naast elkaar kunnen bestaan. De ene benadrukt dat het belangrijk is om een dag boven de andere te stellen (vanuit het principe dat er bewust tijd vrij gemaakt moet worden voor de Heer), de andere stelt alle dagen gelijk (vanuit het principe dat je alle dagen voor God leeft en niet perse een bepaalde dag in een periode). Beide bedoelen ze het goed, beide principes zijn bijbels en beiden hebben ze gelijk.
Tot slotte is er een belangrijk onderscheid tussen hoofd- en bijzaken in het geloof. Ik vind het belangrijk dat we over de hoofdzaken van het geloof de discussie niet uit de weg gaan. En de doop is daarbij zeker geen bijzaak van het geloof. Verder vind ik het moeilijk om de exacte grens tussen een hoofdzaak en een bijzaak aan te geven maar een inschatting is wel te maken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
Berichten: 275
|
Geplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 14:29
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | 'k Zou graag met een mooiste moment beginnen, maar hopelijk komt die nog.
'k Had vanmorgen - op mijn vrije dag - om 8 uur een afspraak bij de tandarts, dit vanwege een afgebroken kies. Ben ik ruim een kwartier onderweg, ik heb mijn tandarts van vroeger nog (in het dorp waar ik opgroeide), word ik gebeld dat de tandarts in de file staat. Of ik ook om half 12 kan? En dan te bedenken dat de wekker nóg vroeger stond, dan op een werkdag. 'k Ben maar weer teruggereden. En nu maar hopen dat het meevalt.
Dit was even een negatief begin, er volgen vast wel weer positieve bijdragen.  |
Even het positieve vervolg, want 't viel allemaal erg mee. De (grijze) vulling is vervangen door een witte. Zelfs zonder verdoving, geen centje pijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
Berichten: 275
|
Geplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 14:42
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | En nog steeds 055 ... WB euh Maryan
.. |
Misschien ben ik wel verhuisd naar Paleis Het Loo.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
Berichten: 275
|
Geplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 14:43
|
|
|
|
Roady, ik vind het jammer dat je niet meer op CM bent. Ik vind je stukje over angst wel herkenbaar. Na de zondeval is angst helaas een realiteit geworden. Angst hoort bij de gebrokenheid van de wereld. Pas als we leven op de nieuwe aarde en in de nieuwe hemel, zal iedereen volledig zonder angst leven. Ik zie daar naar uit!
‘k Kreeg laatst het boekje Cappucino van Max Lucado. Daar staat een stukje in, wat ik met jullie wil delen. ’t Is overigens niet bedoeld als kritiek op mensen die naar een psycholoog gaan en/of medicijnen gebruiken. Persoonlijk vind ik het een bemoedigend stukje.
HOE HEEFT JEZUS de verschrikking van het kruis verdragen? Hij ging eerst met zijn angst naar de Vader. Dat is onder woorden gebracht in Psalm 56:3: ‘In mijn bangste uur vertrouw ik op u.’ ‘Vader, alstublieft, neem deze lijdensbeker van mij weg. ‘De eerste die zijn angst te horen krijgt, is zijn Vader. Hij had ook naar zijn moeder toe kunnen gaan. Hij had zijn discipelen in vertrouwen kunnen nemen. Hij had mensen bij elkaar kunnen roepen om een bidstond te houden. Dat zou helemaal niet vreemd zijn geweest onder de omstandigheden, maar dat deed Hij niet. Hij ging eerst naar zijn Vader. Wat hebben wij toch de neiging om eerst elders naar toe te gaan. Eerst een fikse borrel in de kroeg, dan naar de psycholoog. We pakken een doe-het-zelf boek, of we gaan naar een vriend in de buurt. Jezus niet. De eerste die Hij iets vertelt over zijn angst is zijn Vader in de hemel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 14:56
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | Even het positieve vervolg, want 't viel allemaal erg mee. De (grijze) vulling is vervangen door een witte. Zelfs zonder verdoving, geen centje pijn.  |
Fijn voor je!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 15:11
|
|
|
|
Iedereen kijkt op zijn of haar manier naar het uiterlijk. Dat vind ik ook een voordeel van een site als deze. Je kunt eerst een tijdje chatten en iemand deels leren kennen voordat je kennis maakt met die persoon.
Ook ik kijk naar uiterlijk. Natuurlijk. Het type: mooie man...daar knap ik per direct op af. Die heb je zelden alleen denk ik dan. Meestal is het het totaalplaatje waar ik op val. Zijn doen en laten in combinatie met uiterlijk, en hoe je door die persoon behandeld word. Daarnaast een beetje spanning, want zonder spanning onderling is er ook geen uitdaging om die persoon verder te willen leren kennen. Het innerlijk is voor mij uiteindelijk belangrijker, en ook daar kun je in de loop van de tijd dingen in tegen komen die je liever niet zou zien. Maar toch...als de liefde er al is gekomen op de een of andere manier, dan maakt het verder weinig meer uit hoe iemand eruit ziet, en of dat de ander stoorzenders in het karakter heeft. Die hebben we zelf tenslotte allemaal ook. Niemand is perfect.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
Berichten: 1181
|
Geplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 15:24
|
|
|
|
Als in de bijbel de slavernij niet wordt veroordeeld zouden wij dit dan niet helemaal verkeerd opvatten?
We moeten onze naasten, en vijanden liefhebben. Zou het dan niet enkel op die manier zijn? Vrouwen werden vaak als oorlogsbuit meegenomen, dat was heel normaal. Maar dat betekend niet dat men die vrouwen barbaars moesten behandelen. Zou het niet meer de bedoeling zijn dat ook die slaven goed behandeld werden, en dat het daarom in de bijbel niet veroordeeld wordt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 15:31
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Sperciebonen, worteltjes, doperwtjes 
Aangezien Herman het hele kookboek uit zijn hoofd aan het leren is...nieuw topic...Hermans kookhoekje  |
Herman is wereldberoemde kok hè
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 15:35
|
|
|
|
Heel veel sterkte toegewenst en je mist natuurlijk je kinderen. Ik zal je (ook je gezin) gedenken in het gebed Jolan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
Berichten: 1006
|
Geplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 15:42
|
|
|
|
|
gehoord dat Frank héééél erg verliefd is en dat het goed met hem gaat!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
Berichten: 2706
|
Geplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 15:46
|
|
|
|
Bij het kiezen van een levenspartner speelt het aantrekkelijk van de ander voor je zijn gewoon een rol. Er is niks mis mee enthousiast en een beetje opgewonden van de nieuwe partner te willen worden. Dat is ook normaal en het vergroot de kans op succes op een bestendige relatie aanzienlijk. Verder moet het wel passen. Een niet al te verschillend denkniveau, een vergelijkbate levensfase, voor elkaar te begrijpen belangstelling voor allerhande zaken, passende en hopelijk elkaar aanvullende karakters: van alles moet er een beetje zijn. En als het goed is geef je voor de goede partner ook nog wel wat wensen noodgedwongen op. Je potentiële wederhelft waarschijnlijk ook - want die moet het met jou doen, tenslotte.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 5 oktober 2011, 15:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 16:00
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Herman is wereldberoemde kok hè  |
Mocht je willen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
Berichten: 1663
|
Geplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 16:01
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | woensdag is gehaktdag maar wat ga ik eigenlijk eten met gehaktbal? ik lees heel de ochtend de kookboek, maar bijna uitgelezen  |
Ik hou het op spagetti met gehakballetjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 16:16
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Mocht je willen  |
Al die keukengerei is te koop bij Blokker wel mijn naam hè
eet smakelijk voor vanavond
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
Berichten: 2706
|
Geplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 16:29
|
|
|
|
Ook als in Bijbelse tijden en dus in een andere cultuur slavernij als een normaal verschijnsel werd gezien, moeten we het toch veroordelen. Voor God zijn we allemaal gelijk en slavernij kan dus niet bestaan als we (willen) leven in de liefde van Christus. De cultuur en samenleving van 20 of 30 eeuwen geleden geleden is niet de maatstaf of de norm voor de samenleving van nu. Onze rechtsstaat is veel verder en beter ontwikkeld. Lees het verhaal van de door de Joden geroofde vrouwen hierboven eens, dat is voor ieder mens een gruwel. Het gaat om de boodschap en die is tijdloos, de cultuur en samenleving van toen is dat zeker niet. Gelukkig maar.
Toch waren de wetten voor die tijd niet slecht. Het bracht nog enige menselijkheid voor vrouwen en slaven in die tijd. In al die wetten zit de opdracht tot een zekere bescherming voor en waardigheid van de zwakke. Bedenk dat Christus ook leefde in een samenleving waar slavernij normaal was. Maar omdat het toen zo was hoeft slavernij en de uitbuiting en roof die daarbij hoort, voor ons nog niet de norm te zijn. Of zouden we soms een Bijbelser samenleving hebben als jij als slaaf of slavin kon worden verkocht? Dat lijkt me toch niet.
Thomas, die het met Jolanda eens is.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 5 oktober 2011, 17:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 16:31
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | | Ik hou het op spagetti met gehakballetjes |
Hier wordt het lasagna
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 16:34
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | gehoord dat Frank héééél erg verliefd is en dat het goed met hem gaat!!! |
Ja die is helemaal holderdebolder in Hoeven Frankie en ... zal dr naam niet noemen gefeliciteerd met de liefde
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 16:35
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | Even het positieve vervolg, want 't viel allemaal erg mee. De (grijze) vulling is vervangen door een witte. Zelfs zonder verdoving, geen centje pijn.  |
Owwww weet je dat noemen we huilen voordat je geslagen wordt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 16:36
|
|
|
|
Slechtste moment dat ik gisteren een goede dag heb en toen al mijn kruit verschoten heb En ik vandaag dus geen cant waard ben Hoe dom kan een mens zijn Plannen Erika noemen ze dat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 16:38
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Maar geslapen heb je in ieder geval  |
Ja das een feit
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 16:39
|
|
|
|
Stel niet uit tot morgen wat je vandaag kunt doen!! Maar een tip doe niet te veel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
Berichten: 275
|
Geplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 16:44
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Owwww weet je dat noemen we huilen voordat je geslagen wordt  |
Oeps, ik sta nu wel een beetje te kijk als een pieper. Zie het maar als opluchting, Erika.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
Berichten: 6369
|
Geplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 16:47
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | Oeps, ik sta nu wel een beetje te kijk als een pieper. Zie het maar als opluchting, Erika.  |
Ik zal hem op die manier zien maryan, dan kan het bij mooiste moment van de dag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
Berichten: 275
|
Geplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 16:57
|
|
|
|
Ook ik hoor iedere week de 10 geboden, denk wel dat het een bepaalde sleur kan worden. Ik hoor niet altijd bewust de inhoud.
'k Heb een vraag aan de tegenstanders van het lezen van de 10 geboden in de eredienst. Hoe kijken jullie aan tegen Mattheüs 10: 16-24? 'k Vind dat sowieso een 'lastig' verhaal. Deze jongeman/jongeling durft wel te zeggen, dat hij de geboden houdt. 'k Begrijp de reactie van de discipelen ook heel goed. 't Lijkt in contrast te staan met andere verhalen in het NT.
Binnengaan in het koninkrijk van de hemel 16 Nu kwam er iemand naar Jezus toe met de vraag: ‘Meester, wat voor goeds moet ik doen om het eeuwige leven te verwerven?’ 17 Hij antwoordde: ‘Waarom vraag je me naar het goede? Er is er maar één die goed is. Als je het leven wilt binnengaan, houd je dan aan zijn geboden.’ 18 ‘Welke?’ vroeg hij. ‘Deze,’ antwoordde Jezus, ‘pleeg geen moord, pleeg geen overspel, steel niet, leg geen vals getuigenis af, 19 toon eerbied voor uw vader en moeder, en ook: heb uw naaste lief als uzelf.’ 20 De jongeman zei: ‘Daar houd ik me aan. Wat kan ik nog meer doen?’ 21 Jezus antwoordde hem: ‘Als je volmaakt wilt zijn, ga dan naar huis, verkoop alles wat je bezit en geef de opbrengst aan de armen; dan zul je een schat in de hemel bezitten. Kom daarna terug en volg mij.’ 22 Na dit antwoord ging de jongeman terneergeslagen weg; hij had namelijk veel bezittingen. 23 Jezus wendde zich tot zijn leerlingen: ‘Ik verzeker jullie: slechts met grote moeite zal een rijke het koninkrijk van de hemel binnengaan. 24 Ik zeg het jullie nog eens: het is gemakkelijker voor een kameel om door het oog van een naald te gaan dan voor een rijke om het koninkrijk van God binnen te gaan.’ 25 Toen de leerlingen dit hoorden, waren ze hevig ontzet en vroegen: ‘Wie kan er dan nog gered worden?’ 26 Jezus keek hen aan en antwoordde hun: ‘Bij mensen is dat onmogelijk, maar bij God is alles mogelijk.’ 27 Daarop vroeg Petrus: ‘Wij hebben alles achtergelaten en zijn u gevolgd. Waar kunnen wij naar uitzien?’ 28 Jezus zei tegen hen: ‘Ik verzeker jullie: wanneer de tijd aanbreekt dat alles vernieuwd wordt, wanneer de Mensenzoon in zijn majesteit zal zetelen op zijn troon, zullen ook jullie die mij gevolgd zijn plaatsnemen op de twaalf tronen en rechtspreken over de twaalf stammen van Israël. 29 En ieder die broers of zusters, vader, moeder of kinderen, akkers of huizen heeft achtergelaten omwille van mijn naam, zal het honderdvoudige ontvangen en deel krijgen aan het eeuwige leven. 30 Vele eersten zullen de laatsten zijn en vele laatsten de eersten.
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op woensdag 5 oktober 2011, 17:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
Berichten: 2978
|
Geplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 17:14
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Mag allebei....neem je zelf zakdoeken mee??? |
Zakdoeken???????GEBAK!!!! Ik ben driedubbel hardstikke helemaal totaal geslaagd op alle onderdelen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 17:19
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Zakdoeken???????GEBAK!!!! Ik ben driedubbel hardstikke helemaal totaal geslaagd op alle onderdelen!  |
Meeeeeeeeeeeeens van harte, toppie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|