| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 16:01
|
|
|
|
misschien beter als je iets quote, om dan duidelijk je eigen bijdrages ertussen te zetten... ;)
SHANITA130 schreef: Hoi,
Ik heb 't er niet over wat 'wij' vinden. Ik heb 't erover wat ik vind.
Ik vind het gevaarlijk. Zelf heb ik ook in groepen gezeten waar dingen gedaan werden zie filmpje.
Nou, ik heb, elke keer weer, na een paar keer geweest te zijn, de benen genomen en ben daar nooit meer geweest.
| Quote: | | GERRIT084 schreef: Je moest er anders wel een paar x naar toe, voor dat je het erg begon te vinden. |
Ik vond het de 1ste keer al erg vreemd, maar ja, als mensen blijven zeggen van dit is van God en demonen worden uitgedreven. ja, dan heb ik toch het nare gevoel dat er iets helemaal niet klopt. Zeker omdat ik pas gelovig was en geen andere kerkdienst vanbinnen had gezien in mijn hele leven Dan ging ik nog enkele keren, voordat ik gewoon niet meer ging.
Ik vraag mezelf af, hoe iemand zó ver komt om dingen te doen, zie filmpje. Dat lijkt mij erg schadelijk voor degenen.
| Quote: | | GERRIT084 schreef: En die genen die hier vrijwillig naar toe gaan, beschadigen zichzelf, en willen schijnbaar beschadigd worden. | ]
Niemand wil zichzelf beschadigen. En beschadigd worden. Je zegt hier ook terecht: 'schijnbaar'. Ze zijn slachtoffer van manipulatie en kwaadaardige beïnvloeding. Denk ik. Wat anders?
Ja, beïnvloeding van die Nigeriaanse man, ik snap het verstandelijk wel.... Gevoelsmatig kan ik er niet bij.
Komt bij dat ik toevallig wéét dat de geestelijke gezondheidszorg vol met deze mensen zit.
| Quote: | | GERRIT084 schreef: Dit vind ik dan wel een beetje dubbel, ondanks dat je weet dat, de gezondheidszorg vol zit hier van, ga je er toch enkele keren heen. |
Dat was later pas. enkele jaren later, toen ik ook al in Dordrecht woonde. Toen deed ik vrijwilligerswerk in de ggz. en zo kwam ik daarachter. ---
Wat de hemel hier mee te maken heeft. Iedereen die gelooft gaat naar de hemel. Ook veel mensen die nog niet geloven, maar een keer zullen gaan geloven.
| Quote: | GERRIT084 schreef: Er staat ook geschreven, dat velen het koninkrijk der hemelen niet zullen binnen gaan. Dus met andere woorden, je moet niet alles geloven (mijn mening)... |
Ja, dit antwoord van mij heb ik ook al gewijzigd ondertussen. Dit heeft helemaal niets met de hemel te maken.
Moeten mensen zich dan zo achterlijk te kijk zetten, door zo te doen? En zichzelf daarmee psychisch zo beschadigen? En ook eventueel de omstanders? Want het is een heel ander ding dan zoiets even op een film te zien, als dat je er veel langer echt bijstaat. Of zélf zo loopt te doen, denk ik. Als mensen al niet lekker worden na het zien van die film, wat dan als ze erbij staan veel langer? Nou, dan ga je echt niet lekker naar huis hoor.
| Quote: | | GERRIT084 schreef: Het lijkt mij nog veel meer dubbel, als je het filmpje gezien hebt, er ook nog eens heen te gaan. |
Ja, dat zou dubbel zijn. Maar wat bedoel je? wie zou nu zo gek zijn, om daar heen te gaan, als al duidelijk is door die film, en mijn commentaar, hoe het voor die film eraan toe gaat daar, tijdens en erna? Want je weet dan de voorgeschiedenis. De film alleen zou voor mij al reden genoeg zijn, om daar, naar zo'n soort bijeenkomst, nooit toe te gaan.
En dat blijft nog lang doorwerken, dat gevoel......
En nu ga ik naar het onderwerp wat er eerder over ging.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 7 oktober 2011, 16:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 16:19
|
|
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 13:45
| Quote: | SHANITA130 schreef: Ik kwam het toevallig een keer tegen op internet,
en,
Omdat dit heel vaak, en overal voorkomt in Nederland!
En daar ook (gehersenspoelde)christenen tussen zitten...
Dus ik wil waarschuwen, en ogen openen, je weet maar nooit, misschien zit er hier op deze site ook wel iemand.... |
| Quote: | | GERRIT084 schreef: Het stikt er hier van... |
Dat idee had ik ook weleens....
| Quote: | | (Ik wil jou wel een paar leuke Donald Duck filmpjes sturen hoor ;) |
| Quote: | GERRIT084 schreef: doe maar per post, en dan het liefst, de eerste druk
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 16:31
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Shantia
Wat ken kan kan ken alleen. Sjalom. Martin |
Ja, weer wat geleerd. Kunnen en kennen....inderdaad. Net als liggen en leggen. je ligt even op de bank, en je legt je telefoon op de tafel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 16:33
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Erika....... Beetje ongenuanceerd hoor..... |
Willemijn Helaas ik merk het toch echt dat er zijn die zich daar echt niet meer druk om maken ik ben manager en mijn handjesworden niet vies. Mijn huidige manager is anders hoor maar ik had er een pfffffff
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 16:35
|
|
|
|
Slechtste moment is de hele dag Er komt veel los bij me dit geeft onrust en dat geeft weer hoofdpijn en verkrampte spieren! Gevolg veel op bed liggen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 16:36
|
|
|
|
Pfffffff hoeveel regen gaat er nog vallen Men alles is zeikie kleddertje nat echt weer om in je bed te liggen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 16:39
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Dagelijks heb ik zoveel mooie momenten, iedere dag weer. Als ik er van vandaag eentje moet noemen is dat er iemand langs kwam die thuiszorg voor de kinderen regelde. Vanaf maandagmorgen heb ik thuishulp zodat de kinderen weer thuis kunnen slapen.....heerlijk! |
Fijn Jolan datje die weer lekker bij je kan hebben
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 16:39
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | vroegah mailden we best nog wel eens he...  |
Dat klopt! En mijn mailbox staat nog steeds open hoor, heb nog niemand geblokkeerd. Mag vast wel van Annette.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 16:41
|
|
|
|
Vraag voor VISSER!!!!!!! Ene man uut Hoeven je weet wel die verliefde die effe van cm af is (denk dat tie dat niet lang vol houd want hij is veel te nieuwsgierig) Wil graag wat aan je vragen dus hij vraagt of je ff op hyves zijn vragen wilt beantwoorden Wat een mooi moment een man die super nieuwsgierig is en zijn vriendin de schuld geeft
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 16:42
|
|
|
|
Net toen ik naar huis reed, zag ik een prachtige regenboog. Het leek, alsof ik er onderdoor reed.
Al is het weer verder niet geweldig, ik heb wel lekker weekend.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 16:45
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | begon haar naam niet met een A of eindigde haar naam op een a ... ...
.. |
je zit goed in de buurt cross Je hebt het bijna je kan het even goed nadenken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 16:51
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Pfffffff hoeveel regen gaat er nog vallen Men alles is zeikie kleddertje nat echt weer om in je bed te liggen  |
Is je bed verwarmd?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 16:51
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Heb je wel enig idee hoeveel uren mensen die niet aan het bed staan aan uren maken? Die ook een lijst met dingen krijgen die allemaal gisteren gedaan moeten worden? Als ik niet oppas ben ik een groot gedeelte van de dag kwijt aan vpk die hun gram spuien over hoe slecht het allemaal is, het grappige is dat daar altijd wel tijd voor is.......Ik ben met je eens dat je oeverloos bezig moet zijn met van alles te registreren maar dat is inherent aan de gezondheidszorg tegenwoordig. Het is niet alleen maar de zorg aan het bed.....er komt veel meer bij kijken... En ja, patienten zijn mondig tegenwoordig maar je kan zelf ook je grenzen stellen in wat toelaatbaar is...... En ja, ik werk ook mee in de schoolvakanties terwijl mijn eigen werk blijft liggen....... Dus niet zo mopperen hoor! Alhoewel ik het wel snap......  |
En niet te vergeten, de verantwoordelijkheid die je hebt. Probeer dat 's avonds of op andere momenten maar eens los te laten. Ik zit niet in de zorg hoor, maar kan me dat wel voorstellen. Waarschijnlijk heb je ook nooit gekozen voor administratie, maar krijg je dat ongewild - net als in mijn vak - op je bordje.
Mijn petje af voor de mensen in de zorg, zowel voor de 'handen aan het bed' als voor het overige werk in de zorg. 'k Heb ook veel bewondering voor het onregelmatige werken, lijkt mij pittig.
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op vrijdag 7 oktober 2011, 16:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 16:53
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | Net toen ik naar huis reed, zag ik een prachtige regenboog. Het leek, alsof ik er onderdoor reed.
Al is het weer verder niet geweldig, ik heb wel lekker weekend.  |
Ik heb foto gemaakt bij regenboog echt mooi
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Is je bed verwarmd?  |
Yep lig er al sinds gisteravond in dus ja dan is tie wel warm Ik hoor de regen tegen de ramen aan slaan en raam nog stukje open dus hoor de wind flink woeien
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
|
|
|
|
Mijn dvd-speler had het begeven en dus maar even naar de stad om een nieuwe. Er was ook een blue-rayspeler en die heb ik me aan laten smeren. Kreeg er nog een 'gratis' kinderfilm bij. Met mijn nichtjes en een blik vriendinnetjes keken ze er vanmiddag naar en de wijzende vingertjes van wat mooi en de blikken erbij maakten me toch wel wat gelukkig, ook al is het een materieel iets.
Thomas, het is eigenlijk een elektronische oppas, dat wel.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 7 oktober 2011, 16:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 16:54
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | dankje... is genoteerd!  |
Goed zo zet die van afgelopen nacht er ook maar bij Toch makkelijk iemand die het voor je bijhoud
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 16:54
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Vraag voor VISSER!!!!!!! Ene man uut Hoeven je weet wel die verliefde die effe van cm af is (denk dat tie dat niet lang vol houd want hij is veel te nieuwsgierig) Wil graag wat aan je vragen dus hij vraagt of je ff op hyves zijn vragen wilt beantwoorden Wat een mooi moment een man die super nieuwsgierig is en zijn vriendin de schuld geeft  |
Ben je erin getuind? Jij bent....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 16:55
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Ben je erin getuind? Jij bent....  |
Ach ik denk laat ik eens lief zijn voor dat jochie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 17:05
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ach ik denk laat ik eens lief zijn voor dat jochie  |
Daarvoor heeft ie ons niet meer nodig Kunnen wij hem des te harder plagen 
Hoezo mijn mooiste moment
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op vrijdag 7 oktober 2011, 17:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 17:37
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | Dat klopt! En mijn mailbox staat nog steeds open hoor, heb nog niemand geblokkeerd. Mag vast wel van Annette.  |
Jij mag dat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 17:37
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Mag toch aannemen dat iedereen die werkt met de handen wappert?????  |
Er werd juist gesuggereerd dat men juist niet meer handen ""vies"" maakt en men zich hier te ""goed"" voor zou voelen....(zie eerdere reaktie)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 17:41
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Er werd juist gesuggereerd dat men juist niet meer handen ""vies"" maakt en men zich hier te ""goed"" voor zou voelen....(zie eerdere reaktie) |
Handen die niet of niet meer aan het bed wapperen, kunnen nog wel heel hard wapperen aan een buro. Je kunt niet gaan zeggen dat de mensen die niet aan het bed staan in de zorg per definitie niet hard werken. Je hebt ook schone hard wapperende handen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 18:00
|
|
|
|
Is die Kw.. euh.......Inktvis nu verdwenen zonder haar verder het hof te maken???????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 18:01
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ook in de evangelische beweging ... Tuurlijk is jouw kerk schoon van enige vorm van "onze leer is de enige waarheid"
.. |
Het gaat in het stukje niet ook over "onze leer is de enige waarheid".
Maar, ik bedoel de 'anti- denkmentaliteit'.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 7 oktober 2011, 18:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 18:03
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Er werd juist gesuggereerd dat men juist niet meer handen ""vies"" maakt en men zich hier te ""goed"" voor zou voelen....(zie eerdere reaktie) |
Ik denk niet dat het een tegoed voelen is maar zeker de drukte die maakt dat je er gewoon weg ook geen tijd voor hebt...... Het is echt een verkeerde beeldvorming om maar te suggeren dat alleen de werkers in het veld hard werken.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 18:04
|
|
|
|
Het is de week van de intermediair(jaja,zoiets bestaat blijkbaar) dus kreeg ik een creditcard houder.........die zich gelijk aan mijn autosleutels hechtte om ze niet weer los te laten
Maar ja,tis een gegeven paard he..........en kadootjes zijn altijd welkom (nu alleen nog een creditcard aanschaffen)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 18:05
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | En niet te vergeten, de verantwoordelijkheid die je hebt. Probeer dat 's avonds of op andere momenten maar eens los te laten. Ik zit niet in de zorg hoor, maar kan me dat wel voorstellen. Waarschijnlijk heb je ook nooit gekozen voor administratie, maar krijg je dat ongewild - net als in mijn vak - op je bordje.
Mijn petje af voor de mensen in de zorg, zowel voor de 'handen aan het bed' als voor het overige werk in de zorg. 'k Heb ook veel bewondering voor het onregelmatige werken, lijkt mij pittig. |
Nee, daar hebben we het dan nog niet eens over....en geloof me dat die verantwoordelijkheid je soms ook erg zwaar kan vallen......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 18:08
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Willemijn Helaas ik merk het toch echt dat er zijn die zich daar echt niet meer druk om maken ik ben manager en mijn handjesworden niet vies. Mijn huidige manager is anders hoor maar ik had er een pfffffff  |
Je suggereert anders aardig dat die zich "er te goed voor voelen ' en ik vind dat zo'n negatieve beeldvorming en ook ongenuanceerd.... Je mag de verantwoording wel dragen dat vergeet je gemakshalve......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 18:11
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Mijn dvd-speler had het begeven en dus maar even naar de stad om een nieuwe. Er was ook een blue-rayspeler en die heb ik me aan laten smeren. Kreeg er nog een 'gratis' kinderfilm bij. Met mijn nichtjes en een blik vriendinnetjes keken ze er vanmiddag naar en de wijzende vingertjes van wat mooi en de blikken erbij maakten me toch wel wat gelukkig, ook al is het een materieel iets.
Thomas, het is eigenlijk een elektronische oppas, dat wel. |
En wat mag dan wel een blue ray speler zijn???? En baas boven baas.....ik krijg straks mijn nieuwe breedbeeld tv......., kijk wel zelden maar zonder tv is ook weer niets....
|
|
| Naar boven |
|
|