ChristianMatch

Forum

Het weer
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2984 2985 2986 2987 2988 2989 2990 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
BILLY701

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 10:46

COOTJE711 schreef:
dat denk ik ook altijd als ik werk.... Lachende smiley

Lekkerrrr gezond weer vandaag....... Coole smiley met zonnebril

Wat zullen de boeren blij zijn met dit mooie weer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 10:49

Kun je zien wat in dit geval onze handen zijn...ONMISBAAR.
Zo ook onze voeten...en zo voelbaar als je niet kan lopen...

Sterkte...Enne...kun je ze nog samenvouwen???
Ook al zou dat niet kunnen leg je ze maar over elkaar!!!
Hoop dat je geduld hierin mag krijgen...moeilijk...
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 10:54

HANNAH810 schreef:
knabbelspek is vet spek MET zwoerd (en de nodige varkensharen die onzorgvuldig zijn verwijderd..... Zieke smiley )
door het zwoerd krult het spek op.

kaantjes daarentegen zijn blokjes uitgebakken vet spek

dat even ter info, zei de slagersdochter........ Engeltje smiley

Ik moest lachen in mezelf toen ik dit las...
Ben een liefhebber van erwtensoep, maar laat ik s.v.p GEEN stukjes vel vinden met van die stoppels erop!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Eerlijk.....het komt spontaan terug!!!
Een stukje spek is geen probleem..

Vandaag komt er een zoon eten...het wordt spaghetti...
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 10:59

LEANNE226 schreef:
Mijn abo loopt bijna weer af maar ik wil graag nog 1 schitterend moment met jullie delen waarin (voor mijn gevoel) God duidelijk liet merken dat hij bij me was..........

Ik was al zo lang aan het solliciteren dat de moed me in de schoenen zonk,tot ik een vacature zag die helemaal bij me paste.Ik heb gesolliciteerd maar na de eerste 2 rondes bleek dat de studie die er bij hoort een stukje boven mijn niveau lag,de twijfel sloeg toe........gelukkig zagen die mensen mijn potentie en ik mocht door.Op een ochtend verwachtte ik het verlossende telefoontje,mocht ik beginnen?......10 minuten voor die tijd belde de transplantatie arts(mijn man was orgaandonor),hij vertelde dat het met de 5 getransplanteerde mensen goed ging en hij had een brief ontvangen van de man die de longen ontvangen had.......hij was 30 jaar ziek geweest,kon geen trap lopen en nu had hij een bergwandeling gemaakt........
Toen wist ik dat het goed was Lachende smiley

Ondertussen ben ik bijna aan het einde van de studie,nog 1 zenuwslopende toetsenronde,als ik het haal wordt mijn contract verlengd en mag ik het werk blijven doen dat ik helemaal geweldig vind Lachende smiley

Wow, Leanne...ben er ff stil van!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 11:02

[

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op zaterdag 15 oktober 2011, 11:05
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 12:32

JOLAN931 schreef:
Wat erg, dat zelfs een domine de bijbel in twijfel durft te trekken.
Ik ben er van overtuigd dat deze man dan een van de valse profeten is waar diezelfde bijbel ook over spreekt.

Wat erg jullie reacties......ik ben blij dat ik tot de vrijzinnige categorie hoor, die zijn tenminste niet zo oordelend.......
Het kan je ding niet zijn of niet je geloofsbeleving maar wie zijn jullie om daar zo'n hard vernietigend oordeel over te hebben....
Soms zijn dingen niet te begrijpen, als ik met Chatuliem over in tongen praten praat begrijp ik het ook niet. Wat ik wel weet is dat het voor hem heilig is en dat geloof ik wel......ik veroordeel het niet.....
En wat ik hier lees.....ik heb er geen woorden voor.....valse profeten, niet de juiste leer, niet de echte bijbel.....pffff nou nou....
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 12:33

HANNAH810 schreef:
knabbelspek is vet spek MET zwoerd (en de nodige varkensharen die onzorgvuldig zijn verwijderd..... Zieke smiley )
door het zwoerd krult het spek op.

kaantjes daarentegen zijn blokjes uitgebakken vet spek

dat even ter info, zei de slagersdochter........ Engeltje smiley

En ik zeg dat kaantjes geen vet spek is.
Het is het overblijfsel van de reusel die gebakken is.
En rauwe reusel is het vet wat op de ribben ligt van het varken. Zonder zwoerd dus.

Visser, die al zn slagersdiploma's heeft en ongeveer 15 jaar slager is geweest Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 12:37

ZEELAND736 schreef:
Hannah en Cootje omschrijven het heel mooi...
Zo voel ik het ook precies....
Ook ik moet me na de scheiding weer helemaal settelen in een ander leven...
Ja...er kwam een nieuwe relatie...en veel leek te kloppen.
Een ding wist ik heel zeker...alles moest heel langzaam gaan...en inderdaad heel veel praten. Doordat ik nu iemand trof die wel kon en wilde praten was dat weer een pluspunt.
Maar inderdaad iemand die al 8 jaar lang alleen is heeft ook een eigen leven opgebouwd.
Voor mij (en ook voor hem) was het heel fijn dat wij ook in het geloof een eenheid vormde...En toch...?? Het is voorbij...
Heel veel dingen (voor ons beiden) uit ons vorige huwelijk speelden ons parten...en daar wilden we niet aan voorbijgaan maar toch over praten...
Ook waren we het er over eens ook al zijn we geen 30 meer dat we geen overhaaste beslissingen zouden nemen.
Het is heel moeilijk...beseffen we nu...We spreken elkaar wel...
Heel moeilijk uit te leggen....Het gevoel....nee het klikt niet..en dan ging het toch meer over de verschillende karakters...
Het is moeilijk om hier verder op in te gaan...op deze site.
Als je wilt mag je me persoonlijk benaderen.

Misschien moet je eerst eens je verleden echt verwerken Zeeland voordat je weer open kunt staan voor een andere relatie.....
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik een nieuwe relatie ook als nieuw beschouw en geen behoefte heb om de oude koeien uit mijn vorige relatie weer naar boven te brengen.....Natuurlijk, je kan het er kort over hebben maar je moet het leven ook vooruit leven en niet maar steeds achteruit blijven kijken....
En ook in een nieuwe relatie wordt je gekwetst, dat hoort bij het hebben van een relatie maar kijk vooruit en blijf niet in de oude dingen hangen.......
Naar boven

Auteur Bericht
ROB279

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 12:39

Het is prachtig weer! Dus dan kan de dag al bijna niet meer stuk!
Naar boven

Auteur Bericht
WIM743

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 12:50

WILLEMIJN232 schreef:
Wat erg jullie reacties......ik ben blij dat ik tot de vrijzinnige categorie hoor, die zijn tenminste niet zo oordelend.......
Het kan je ding niet zijn of niet je geloofsbeleving maar wie zijn jullie om daar zo'n hard vernietigend oordeel over te hebben....
Soms zijn dingen niet te begrijpen, als ik met Chatuliem over in tongen praten praat begrijp ik het ook niet. Wat ik wel weet is dat het voor hem heilig is en dat geloof ik wel......ik veroordeel het niet.....
En wat ik hier lees.....ik heb er geen woorden voor.....valse profeten, niet de juiste leer, niet de echte bijbel.....pffff nou nou....

Beste allemaal,

Als ik deze reactie lees,kan het niet anders zijn dat we dus echt in het eind der tijden leven.
Nederland dreigt op veel gebieden 1 grote grijze massa te worden op dit gebied .
Er staat toch duidelijk geschreven in Gods woord ,dat er in het laatst der dagen
valse profeten zullen opstaan, die tijd lijkt helaas aangebroken.
Als voorgangers de bijbel niet meer voor waar houden !!
Gelukkig ben ik een navolger van andere predikers en moeten juist WIJ als christenen waakzaam blijven.
Ik volg ook de bijbelstudie,s over openbaringen ,van ds Bottenbley uit drachten
zie ook www.bethel.nl

De weg volgen van vrijzinnigen en broodpredikers ,lijd niet anders dan dat we met zn allen op een hele steile glijbaan raken.
Op de weg naar het verderf !!!!!!!!

WIJ MOETEN GODS WOORD VOOR WAAR AANNEMEN>
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 13:02

WIM743 schreef:
Beste allemaal,

Als ik deze reactie lees,kan het niet anders zijn dat we dus echt in het eind der tijden leven.
Nederland dreigt op veel gebieden 1 grote grijze massa te worden op dit gebied .
Er staat toch duidelijk geschreven in Gods woord ,dat er in het laatst der dagen
Gelukkig ben ik een navolger van andere predikers en moeten juist WIJ als christenen waakzaam blijven.
zie ook www.bethel.nl

De weg volgen van vrijzinnigen en broodpredikers ,lijd niet anders dan dat we met zn allen op een hele steile glijbaan raken.

Op de weg naar het verderf? Ja, las ik jou reactie zo eens lees vind ik dat heel verderfelijk.......dat klopt.....
Je kan wel talloze bijbelstudies volgen maar God verlangt ook van jou dat je liefde uitstraalt en als oprecht christen in het leven staat.....
Moet je eerlijk zeggen als ik jou stukje lees dat ik daar weinig liefde in lees alleen maar dat ophooggestoken vingertje......en dat naar aanleiding van één regel die een dominee zei....je hebt het verhaal er om heen dus helemaal niet gehoord.......Wie weet gebruikte hij die zin wel om iets aan te geven? Of om iets duidelijk t emaken? Of mensen te prikkelen?????
Of leer je dat niet op de bijbelstudies????? Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 13:02

ERIKA129 schreef:
Lekker zo'n predikant die "uit de kast komt" is die man dan wel houdbaar op de kantsel?? Mag hij er nog preken?

Weet je, dat was ook mijn eerste gedachte.
Maar nu het gaat om een dominee die mijn gemeente een paar jaar geleid heeft, kijk je er toch anders tegenaan.

In de tijd dat hij in onze gemeente kwam, was het een leeglopende gemeente, weinig jeugd en de jeugd die er zat gingen omdat ze van hun ouders mee moesten. Toen deze dominee kwam, liep de kerk langzaamaan weer vol en ook de jeugd, waaronder ikzelf, raakte weer geinterreseerd.
Hij heeft een ingedutte kerk weer wakker weten te schudden.

Voor wat ik er van weet is hij er voor uitgekomen dat hij homofiele gevoelens heeft. Hij en zijn vrouw zijn (nog) bij elkaar, en ook is hij geen praktizerend homo. Het enige dat de man in mijn ogen gedaan heeft, is eerlijk zijn, over zijn gevoel.
En om gevoel vraag je niet, dat heb je of dat heb je niet.

Mijn eerste reaktie was toen ik het hoorde was: je bent 20 jaar getrouwd, je hebt 5 kinderen, en dan opeens ben je homo? Maar dat is wel een erg kort door de bocht reaktie.
Ik ben zelf ook gescheiden omdat ik ongelukkig was, mag ik dan iets over een ander zeggen?
Ik weet op dit moment niet wat ik er van moet vinden, ik ben enkel erg blij dat ik niet in de schoenen van deze dominee, zijn vrouw en zijn kinderen sla.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 13:04

JOLAN931 schreef:
De hele PKN beweging, met al z'n soorten van belevingen, dominees en verschillende opvattingen wat men graag allemaal bij elkaar wil voegen en houden onder de mom dat christenen eensgezind moeten zijn....kan/mag dit wel, en is dit werkelijk wat God bedoeld met eensgezind zijn?

Ik denk dat de PKN heel wat verder is in het proces van "muren afbreken" en "samen geloven" dan al die separate kerkgemeenschappen .
Ik voel me beter thuis in de PKN omdat ik er meer respect vind voor andere meningen.Als christen hoef je niet buiten de wereld te staan maar er middenin met volle overtuiging van je geloof en niet je eigen mening laten afhangen van wat 1 dominee je voorschoteld als dé waarheid(een dominee is ook maar een mens) en die keuze heb je binnen de PKN.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 13:07

ANNETTE792 schreef:
Weet je, dat was ook mijn eerste gedachte.
Maar nu het gaat om een dominee die mijn gemeente een paar jaar geleid heeft, kijk je er toch anders tegenaan.

In de tijd dat hij in onze gemeente kwam, was het een leeglopende gemeente, weinig jeugd en de jeugd die er zat gingen omdat ze van hun ouders mee moesten. Toen deze dominee kwam, liep de kerk langzaamaan weer vol en ook de jeugd, waaronder ikzelf, raakte weer geinterreseerd.
Hij heeft een ingedutte kerk weer wakker weten te schudden.

Voor wat ik er van weet is hij er voor uitgekomen dat hij homofiele gevoelens heeft. Hij en zijn vrouw zijn (nog) bij elkaar, en ook is hij geen praktizerend homo. Het enige dat de man in mijn ogen gedaan heeft, is eerlijk zijn, over zijn gevoel.
En om gevoel vraag je niet, dat heb je of dat heb je niet.

Mijn eerste reaktie was toen ik het hoorde was: je bent 20 jaar getrouwd, je hebt 5 kinderen, en dan opeens ben je homo? Maar dat is wel een erg kort door de bocht reaktie.
Ik ben zelf ook gescheiden omdat ik ongelukkig was, mag ik dan iets over een ander zeggen?
Ik weet op dit moment niet wat ik er van moet vinden, ik ben enkel erg blij dat ik niet in de schoenen van deze dominee, zijn vrouw en zijn kinderen sla.

Het feit dat je homofiel bent wil toch niet zeggen dat je geen goede predikant kan zijn? Ik vind het juist karakter tonen als je er voor uit komt als je predikant bent.....want geloof maar dat je wat modder over je heen krijgt.....
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 13:15

WILLEMIJN232 schreef:
Het feit dat je homofiel bent wil toch niet zeggen dat je geen goede predikant kan zijn? Ik vind het juist karakter tonen als je er voor uit komt als je predikant bent.....want geloof maar dat je wat modder over je heen krijgt.....

Voor mij ligt het punt bij het praktiseren of niet.
Homo ben je of bent je niet, daar heb je niet om gevraagd.
Maar de bijbel is voor mij duidelijk over het praktiseren ervan.
Een praktiserend homo op de kansel kan voor mij niet.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 13:19

Mijn laptop is weer beter, toch wel fijn zoals het er nu naar uit ziet.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 13:35

WIM743 schreef:
Beste allemaal,

zie ook www.bethel.nl

Hee das geinig,vanuit onze kerkgemeenschap wordt(door sommige dominees) hetzelfde verkondigd over Bottenbley als wat jij hier zegt.............
Naar boven

Auteur Bericht
WIM743

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 13:55

LEANNE226 schreef:
Hee das geinig,vanuit onze kerkgemeenschap wordt(door sommige dominees) hetzelfde verkondigd over Bottenbley als wat jij hier zegt.............

Dan hebben die niet goed geluisterd
Naar boven

Auteur Bericht
PAULA396

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 14:12

Ach jammer had ook wel mee gewild naar de sauna, maar volgens mij loopt het hier vast op principiele bezwaren.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 14:24

BILLY701 schreef:
Wat zullen de boeren blij zijn met dit mooie weer.

Wij niet, Billy Boze smiley
Eigenwijze boeren reden met hun tractor zo de weg op banden vol met blubber en vervuilen de wegen.

Geachter boeren, wie maakt onze auto schoon? Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 14:33

HERMAN388 schreef:
Eigenwijze boeren reden met hun tractor zo de weg op banden vol met blubber en vervuilen de wegen.

De wasstraat!
Het zit maar aan de buitenkant,daar heb ik me nog nooit druk om gemaakt ........
Bovendien kunnen die boeren er niks aan doen dat er modder aan hun banden komt,daarvoor moeten we het hogerop zoeken Engeltje smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PAULA396

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 14:36

Ik wil ook in het noorden graag singles dag 2012.
Als ik naar het westen zou willen, dan zijn er genoeg andere singleclubs.
Hoewel ik Zwolle nog een redelijke afstand vind.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 14:51

HERMAN388 schreef:

Je scheld weer op de boeren...je auto is toch niet je heilige koe???
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 15:17

HERMAN388 schreef:

Gun de benzinepomphouders met wasstraat ook hun boterham, gun je buurjongetje een zakcentje en laat hem je auto wassen, oplossingen genoeg hoor.
Als jij niet wil dat de boeren hun aardappels van het land halen, zul je geen aardappels meer moeten eten, dan is het niet nodig dat ze dat doen he.
Maar als hoeksewaarder gaat je dat vast niet lukken Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 15:27

BILLY701 schreef:
Ik denk er over om straks maar ff iets bij de chinees te halen!!!!

goed plan, doen we hier ook!
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 15:38

Mn dochter gaat volgende week op kamp, vandaag vast samen haar koffer ingepakt.
Kleine meisjes worden groot,
prinsessentoilettas: mama, die kan echt niet meer hoor!,
roze tandenborstel: ik moet echt een nieuwe mam, die is voor kleine kinderen.
Nieuwe pyama: ow gelukkig, anders moest ik die prinsessenpyama meenemen.
Roze haarborstel: mag ik er 1 van jou meenemen, deze is kinderachtig
En als toppunt: mam, krijg ik nog zakgeld meeLachende smiley

En 2 maanden geleden was ze nog gewoon 8, met een voorkeur voor zuurstokroze en veel glittertjes en strikjes.
Naar boven

Auteur Bericht
BILLY701

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 15:42

HERMAN388 schreef:

Tip.... Ga in de stad wonen, heb je geen last meer van de boeren!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 15:55

ANNETTE792 schreef:
Mn dochter gaat volgende week op kamp, vandaag vast samen haar koffer ingepakt.
Kleine meisjes worden groot,
prinsessentoilettas: mama, die kan echt niet meer hoor!,
roze tandenborstel: ik moet echt een nieuwe mam, die is voor kleine kinderen.
Nieuwe pyama: ow gelukkig, anders moest ik die prinsessenpyama meenemen.
Roze haarborstel: mag ik er 1 van jou meenemen, deze is kinderachtig
En als toppunt: mam, krijg ik nog zakgeld meeLachende smiley

En 2 maanden geleden was ze nog gewoon 8, met een voorkeur voor zuurstokroze en veel glittertjes en strikjes.

Zoiets gaat gewoon...VEEL...te hard!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 16:02

Plaats: Oudewater
Grote of st.Michaelskerk
Aanvang 20.00 uur, entree 10 euro
(zeker de moeite waard!)
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 16:06

Datum: 4 november 2011
Plaats: St.Janskerk Gouda
Met medewerking van: Pianist Jan Vayne, Organist Martin Mans, Sopraan Petra Berger, Mannenkoor de Gouwestem en Vocalgroep Voice.
Intree best prijzig, maar het is je geld dubbel en dwars waard!
(32,00 euro) met kortingsbon uit kranten 25 euro.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2984 2985 2986 2987 2988 2989 2990 ... 6194 Volgende
Pagina 2987 van 6194