| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 17:12
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ik kreeg laatst een vraag van een lid van CM: hoe lang moet je wachten voor je gaat / besluit te gaan trouwen ...
Sommige mensen weten het direct "wij zijn 'gemaakt' voor elkaar" en nemen direct de stap / het besluit om te trouwen. Dit "direct" kan varieren van 1 maand tot 1 jaar voordat ze elkaar het ja-woord geven. Anderen hebben wat meer tijd nodig voordat ze besluiten om in het huwelijksbootje te stappen en nog weer anderen blijven "steken" in het gevoel "is hij of zij echt de juiste voor mij".
Zelf ken ik een stel, binnen 1 week in ondertrouw en binnen een maand getrouwd ... ondertussen 3 lieve kindertjes en nog steeds zeer verliefd (binnenkort zelfs 15 jaar getrouwd)
Hoe zien jullie dit, hoe denken jullie over "het moment van trouwen"? Snel (direct, liefst binnen een jaar) Iets meer tijd nodig (toch wel binnen 2 jaar) Doordacht (wel zeker van elkaar, maar geen haast, tussen 2 en 4 jaar) Verliefd ... (altijd verliefd, maar nooit zeker weten of hij/zij de juiste is)
De vraagstelling gaat specifiek over trouwen, dus niet over samenwonen of latten ... |
Ik weet daar zelf zo gauw geen antwoord op. Momenteel ben ik een boek aan het lezen, van Gary Chapman 'Liefde moet je leren'. Aan de hand van allerlei analyses stelt hij, dat verliefdheid ongeveer anderhalf jaar duurt. In deze anderhalf jaar moet de verliefdheid plaats hebben gemaakt voor liefde. Het kan ook zijn, dat de verliefdheid niet overgaat in liefde. Dan zijn alle vlinders dus verdwenen.....ook als je ondertussen getrouwd bent. Dit boek heeft me nogal aan het denken gezet en ik vraag me af, of deze schrijver gelijk heeft.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 17 oktober 2011, 17:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 17:15
|
|
|
|
| BERT168 schreef: | ikke nie  |
ikke ook nie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 17:17
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Aanstaande zaterdag, er zijn nog kaarten beschikbaar !!!
Wie, o wie .... |
Te ver van mijn bed, ik ga naar Sela in Oudewater
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 17:19
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Ik zal es effe opzoeken waar Oudewater is. Het klinkt weer erg Noords...of vergis ik me... |
Nee hoor Frankie, Oudewater ligt dicht bij Gouda - het midden des lands dus - ik ben er geboren, dus ik kan het weten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 17:20
|
|
|
|
|
Drie reacties die off topic zijn. Gefeliciteerd allemaal.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 17:21
|
|
|
|
Ik heb nog steeds niet door hoe dat gedoe met die linken naar youtube nou werkt....maar jullie kunnen het vast zelf wel vinden, het dooplied van mijn dochter gisterenochtend: Amazing Grace ( en dan moet je de "bagpipes-versie" hebben, die is het mooist...
Laatst aangepast door
|
MARRY942
|
op maandag 17 oktober 2011, 17:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 17:23
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | | Ik heb nog steeds niet door hoe dat gedoe met die linken naar youtube nou werkt....maar jullie kunnen het vast zelf wel vinden, het dooplied van mijn dochter gisterenochtend: Amazing Grace ( en dan moet je de "bagpipes-versie" hebben, die is het mooist... |
Daarvoor moet je bij de enige en echte Crossroad zijn.....híj heeft de enige echte manier.... .....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 17 oktober 2011, 17:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Nee hoor Frankie, Oudewater ligt dicht bij Gouda - het midden des lands dus - ik ben er geboren, dus ik kan het weten  |
midden des lands???? Als ik iedereen zo hoor en dan bedoel ik enkele dames die ik liever niet bij naam noem, want dat heeft Josina en Erika niet graag, wonen zij in het midden van het land.
Ik ben al eens in Gouda geweest...denk ik...er is daar ook een gracht als ik me niet vergis en een markt met terrasjes...is eigenlijk niet zo ver van Hoeven...als er geen dresscode is wil ik er wel eens heen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
|
|
|
|
Om maar weer terug te gaan naar het onderwerp eten.... Gebakken aardappeltjes met een vreselijk lekkere, door mij zelf gemengde sla...dat is mijn kostje voor vanavond....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 17:25
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Nee hoor Frankie, Oudewater ligt dicht bij Gouda - het midden des lands dus - ik ben er geboren, dus ik kan het weten  |
frank zonder 'ie'....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 17:25
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | midden des lands???? Als ik iedereen zo hoor en dan bedoel ik enkele dames die ik liever niet bij naam noem, want dat heeft Josina en Erika niet graag, wonen zij in het midden van het land.
Ik ben al eens in Gouda geweest...denk ik...er is daar ook een gracht als ik me niet vergis en een markt met terrasjes...is eigenlijk niet zo ver van Hoeven...als er geen dresscode is wil ik er wel eens heen... |
Doen man! doen! Ge gaat genieten hoor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 17:26
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Daarvoor moet je bij de enige en echte Crossroad zijn.....híj heeft de enige echte manier.... ..... |
Eh...ken ik die? Oh ja....das die man die alleen maar piepjonge vrouwtjes wenst....ik weet het weer....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 17:27
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | midden des lands???? Als ik iedereen zo hoor en dan bedoel ik enkele dames die ik liever niet bij naam noem, want dat heeft Josina en Erika niet graag, wonen zij in het midden van het land.
Ik ben al eens in Gouda geweest...denk ik...er is daar ook een gracht als ik me niet vergis en een markt met terrasjes...is eigenlijk niet zo ver van Hoeven...als er geen dresscode is wil ik er wel eens heen... |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 17:28
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Drie reacties die off topic zijn. Gefeliciteerd allemaal. |
huh....ik ben niet eens jarig....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 17:28
|
|
|
|
hihi, ik lach niet, klein beetje maar...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 17:31
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | hihi, ik lach niet, klein beetje maar...  |
volgens mij ben jij al het van het zelfde soort als J en E...pffff, het zal weer leuk worden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 17:33
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Eh...ken ik die? Oh ja....das die man die alleen maar piepjonge vrouwtjes wenst....ik weet het weer....  |
Nou, je mag in ieder geval geen dág ouder zijn...dus....... ...
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 17 oktober 2011, 17:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 17:36
|
|
|
|
Toch leuk dat je terug bent
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 17:51
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Visser kan nog delen...een heerlijk zonnetje hier!
Bedankt Visser, je mag blijven  |
Ken jij ook delen??? Zonnetje is niet geweest En nu grijs en grauw buitenbrrrrrr
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 17:51
|
|
|
|
Ik betwijfel of je dat vooraf kan zeggen. Ik riep voordat we een relatie kregen nog heel hard dat ik nooit meer wilde trouwen. Uiteindelijk zijn we 11 maanden nadat we een relatie kregen getrouwd, heel snel dus. Er zijn behalve liefde nog zoveel andere dingen die meespelen bij de keuze om te trouwen, ik denk dat het dus bij elke relatie weer anders is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 17:57
|
|
|
|
|
Eigenlijk had ik trek in hutspot, maar geen tijd om vlees te sudderen dus het worden aardappels, broccoli en kip in uiensaus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
|
|
|
|
Ik ben nooit getrouwd geweest dus kan daar weinig over zeggen. Wel zeg ik altijd dat als ik nu een relatie zou krijgen en het gaat goed dan loop je geen 2jaar met elkaar, dat gevoel heb ik erbij! Waarom? Je wordt ouder en als het goed gaat wil je bij elkaar zijn en je hebt meer levenservaring dan dat je 20 bent, denk dat je dat wel kan merken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | | Eigenlijk had ik trek in hutspot, maar geen tijd om vlees te sudderen dus het worden aardappels, broccoli en kip in uiensaus |
Alweer geen tijd voor de hutspot? Ik doe makkelijk restantje chinees van een zaterdag wordt opgewarmt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 17:59
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ken jij ook delen??? Zonnetje is niet geweest En nu grijs en grauw buitenbrrrrrr |
Te laaaaaaaaaaaaat, zonnetje is hier alweer weg, sorry! Maak ik het zo weer goed?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Alweer geen tijd voor de hutspot? Ik doe makkelijk restantje chinees van een zaterdag wordt opgewarmt  |
tsja, dat had manlief gisteren al op als ontbijt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | tsja, dat had manlief gisteren al op als ontbijt  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 18:00
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Te laaaaaaaaaaaaat, zonnetje is hier alweer weg, sorry! Maak ik het zo weer goed? |
Omdat gij het bent Maar jahopelijk krijgen we nog wat mooie dagen in het verschiet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 18:03
|
|
|
|
[quote=ERIKA129] [/quote
dat zeg ik ook altijd, maar volgens hem is het de belangrijkste maaltijd van de dag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 18:04
|
|
|
|
[quote=ANNETTE792]
Ontbijt isde belangrijkste maaltijd daarin heeft tie gelijk Maarre dat is geen chinees eten maar brood!! Pieter pieter waar komen die extra kilo's vandaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 18:17
|
|
|
|
|
Net zoals gisteren, zaterdag, vrijdag eet ik niets. Er zijn zo van die dagen dagen dat je geen etek kan verdragen...
|
|
| Naar boven |
|
|