| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 20:52
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Je mag nooit meer raden.  |
Wow hé, in 1x
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 20:53
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Geen zon te zien hier op het ogenblik. Het is hier donker, stil, eenzaam en verlaten. Maar gelukkig .... we hebben de ... ....nog. |
Zie de schijnt door de bomen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 20:59
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | ff de bijdrage van Annette792 lezen....  |
lees jij je woordenboek maar  als Annette792 het correct had, had ik schrot wel met een hoofdletter geschreven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 21:06
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Zie de schijnt door de bomen  |
pfff...dat zei ik van de week al.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 21:07
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | lees jij je woordenboek maar  als Annette792 het correct had, had ik schrot wel met een hoofdletter geschreven  |
je weet heel goed dat Annette en ik het goed hebben..... http://youtu.be/5nmh8EF7n94
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 21:10
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | pfff...dat zei ik van de week al.....  |
Oeps...betrapt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 21:29
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Zie de schijnt door de bomen  |
Verkeerd geraden. De maan is er niet vandaag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 21:29
|
|
|
|
ja joh.... moeilijk he juf om je ongelijk te erkennen 
blij dat de kinderen in dit huishouden degelijk duits onderwijs krijgen van leerkrachten die daar wel voor geleerd hebben
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 21:37
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | Verkeerd geraden. De maan is er niet vandaag. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 21:38
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | Verkeerd geraden. De maan is er niet vandaag. |
Da's nou toch weer jammer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 21:43
|
|
|
|
Maandag 17 oktober, Psalm 119: 41-45; Zonder schaamte.
Laten we eerlijk zijn: het is in onze tijd niet meer in om bij de kerk te horen. Zo vanzelfsprekend als dat vroeger was, zo bedenkelijk is dat nu. ‘Ga jij nog naar de kerk?’, alsof het gaat over de kleuterschool, waarvoor je nu zo langzamerhand toch wel te groot bent geworden. Je zou er eigenlijk voor moeten schamen… Naar de kerk? Dat is alleen nog iets voor kinderen en bejaarden. De psalmtekst roept ons op de schaamte te laten varen. In een schaamteloze tijd zou toch zeker niemand zich moeten schamen voor het christelijk geloof! Trouwens, die vergelijking met een kleuterschool vind ik helemaal zo gek nog niet. In de eerste plaats omdat je in de kerk leert om Gods kind te zijn. Je behoeft niet zijn bureauchef te worden en ook niet zijn butler – je mag kind zijn. En wat doet een kind? Een kond speelt. In de kerk leer je als een kind te spelen voor Gods aangezicht. Daarom zingen we er, blijmoedig en vrolijk van hart. Het behoeft er niet altijd even ernstig aan toe te gaan, er mag ook wel eens een beetje gelachen worden, in die kleuterschool die ‘kerk’ heet. De wereld om ons heen, die is ernstig, die is bloedernstig. Maar in de kerk lachen we om die loodzware ernst van een vreugdeloze samenleving! En we nodigen iedereen uit mee te doen, in dat heilige kinderspel van onze goede God. Wat dat spel ons leert? De omgang met Hem en met elkaar. Misschien is dat laatste nog wel het moeilijkst. Niet steeds elkaar in de haren vliegen, onenigheden uitpraten, aandacht verdelen. In die kerkelijke ‘kleuterschool’ kun je dat allemaal leren. Het evangelie wijst ons de weg: je moet klein als een kind zijn om vrijmoedig en zonder schaamtegevoel tegen de regering te zeggen dat je de Koning kent…
Ook zal ik zonder schaamte en vrijuit voor koningen en allen die regeren spreken van uw onwankelbaar besluit, roemen de wijze lering van den Here. Ik strek mijn hand naar uw geboden uit, die heb ik lief en die zal ik begeren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 21:45
|
|
|
|
|
Leg zeg, welkom terug Frank.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 21:53
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Frank is terug van weggeweest. Welkom hier beste lid  |
Frank terug Welkom back!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 21:53
|
|
|
|
hoe ervaar jij het drama van de mammoet Thomas, jij bent nog van voor die tijd he meester dus vertel nog es over vroeger!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 21:55
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Frank terug Welkom back! |
normaal komen goede dingen altijd in drieen.. maar nu zijn het Frankt, Carien en..... Marry
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 21:56
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Volgens de regels van waterschap moeten de boeren de banden van hun werktuig, voordat de weg oprijdt, schoomaken. Waarom laten ze modder liggen op de wegen? Geen zin, geen tijd? Weet je dat modder op de wegen levensgevaalijk is, je wordt zo uitgegleden. |
Zet jij de douche even neer herman ? Als je er geen last van wilt hebben in deze periode dan moet je in hartje Rotterdam gaan wonen.... Maar dan glij je weer over andere dingen uit.... levensgevaarlijk....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 21:57
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ja joh.... moeilijk he juf om je ongelijk te erkennen 
blij dat de kinderen in dit huishouden degelijk duits onderwijs krijgen van leerkrachten die daar wel voor geleerd hebben  |
Als we hier de duitse schooltijden gaan vermelden worden alle meesters en juffen jaloers geloof ik. En hier moet mama ook een halve juf zijn, want omdat ze maar halve dagen naar school gaan, moet de rest thuis geleerd worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 21:59
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | Zet jij de douche even neer herman ? Als je er geen last van wilt hebben in deze periode dan moet je in hartje Rotterdam gaan wonen.... Maar dan glij je weer over andere dingen uit.... levensgevaarlijk....  |
Trambanen bij voorbeeld.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 22:09
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Da's nou toch weer jammer  |
Daarom is het nu zo donker.
Maar ... we hebben de ..... ......nog.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 22:11
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | hoe ervaar jij het drama van de mammoet Thomas, jij bent nog van voor die tijd he meester dus vertel nog es over vroeger!!  |
Laat ik het zo zeggen: Ik vind dat je moet kunnen rekenen en spellen. En het is wat mij betreft niet voldoende als je het maar kunt opzoeken hoe je iets moet spellen of te weten komen. Ik ben inderdaad van voor de Mammoet en als ik dan langs lokalen loop waar leerkrachten taalfouten op het bord hebben staan... Hoezo cultuuroverdracht? Toen ik op de HBS zat, was een fout in de spelling maken een doodzonde en dat is nu niet meer uit te leggen. Het is niet mogelijk kennis over te dragen als die zelf niet hebt. Als je als leerkracht iets op moet zoeken, doe je dat in je eigen hersenpan.
De juf die voor gemakzucht zwicht, zal eerbied en respect verliezen, dan dooft het licht.
En de meester ook. Dixit!
Thomas, die weet wie hem hoort grommen...... 
Kun je hier mee leven, Pieter?
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 17 oktober 2011, 23:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 22:12
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Daarom is het nu zo donker.
Maar ... we hebben de ..... ......nog. |
Nu ga ik toch echt sterretjes zien
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 22:39
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Zie vele vergelijkingen op deze site met de plantenwereld en ik als plantendokter kan je wel het één en ander uit leggen...maar de vergelijking is maar beperkt ....planten immers hebben geen gevoel en of emoties en daar gaat het feitelijk om en niet om het uiterlijke geknakte leventje. Als je van binnen beschadigd bent kom je daar moeilijk over heen en ik denk wel eens dat vele onder ons een therapeut zoeken om de oude wonden uit het verleden te herstellen...begrijpelijk dat wel, want het hartzeer gaat niet vanzelf weg … daar gaat een hele poos overheen en geduld van een nieuwe partner, waarin de communicatie vanzelfsprekend de belangrijkste factor is in een relatie. Ik kan me voorstellen dat vrouwen over het algemeen weinig op hebben met de inlevingsvermogen van een hoop mannen en daar zouden wij als mannen toch lering uit moeten trekken. Wat is er mooier om samen in gelukkig in harmonie met God te leven. Dit is voor mij althans het snoer waarop ik richt en hoop de partner daarin gelukkig te kunnen maken. Denk dat we d.m.v. communicatie, zo ook op deze site op de goede weg zitten, want je merkt dat daardoor veel pijn/emotie/verdriet, verwerkt kunnen worden en dus daarmee de weg wordt geopend naar een eventuele goede relatie. |
Ik denk juist dat het belangrijk is om er niet in te blijven hangen Leonard en dat is wat je toch wel vaak ziet, ook bij mannen....Dan krijg je op een eerste date allemaal die verhalen over vorige relaties en huwelijken.....Ik zit daar niet op te wachten, het gaat mij om de man.....het verleden komt wel als er iets van een realtie gaat groeien.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 22:42
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ik kreeg laatst een vraag van een lid van CM: hoe lang moet je wachten voor je gaat / besluit te gaan trouwen ...
Sommige mensen weten het direct "wij zijn 'gemaakt' voor elkaar" en nemen direct de stap / het besluit om te trouwen. Dit "direct" kan varieren van 1 maand tot 1 jaar voordat ze elkaar het ja-woord geven. Anderen hebben wat meer tijd nodig voordat ze besluiten om in het huwelijksbootje te stappen en nog weer anderen blijven "steken" in het gevoel "is hij of zij echt de juiste voor mij".
Zelf ken ik een stel, binnen 1 week in ondertrouw en binnen een maand getrouwd ... ondertussen 3 lieve kindertjes en nog steeds zeer verliefd (binnenkort zelfs 15 jaar getrouwd)
Hoe zien jullie dit, hoe denken jullie over "het moment van trouwen"? Snel (direct, liefst binnen een jaar) Iets meer tijd nodig (toch wel binnen 2 jaar) Doordacht (wel zeker van elkaar, maar geen haast, tussen 2 en 4 jaar) Verliefd ... (altijd verliefd, maar nooit zeker weten of hij/zij de juiste is)
De vraagstelling gaat specifiek over trouwen, dus niet over samenwonen of latten ... |
Ik vind het een beetje een rare vraag. Hoe kan je dat nu vantevoren weten?????? En het kan ook vanzoveel factoren afhangen toch????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 23:18
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | normaal komen goede dingen altijd in drieen.. maar nu zijn het Frankt, Carien en..... Marry  |
Zeker invasie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLAPROOS940
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 oktober 2011, 00:14
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ik kreeg laatst een vraag van een lid van CM: hoe lang moet je wachten voor je gaat / besluit te gaan trouwen ...
Sommige mensen weten het direct "wij zijn 'gemaakt' voor elkaar" en nemen direct de stap / het besluit om te trouwen. Dit "direct" kan varieren van 1 maand tot 1 jaar voordat ze elkaar het ja-woord geven. Anderen hebben wat meer tijd nodig voordat ze besluiten om in het huwelijksbootje te stappen en nog weer anderen blijven "steken" in het gevoel "is hij of zij echt de juiste voor mij".
Zelf ken ik een stel, binnen 1 week in ondertrouw en binnen een maand getrouwd ... ondertussen 3 lieve kindertjes en nog steeds zeer verliefd (binnenkort zelfs 15 jaar getrouwd)
Hoe zien jullie dit, hoe denken jullie over "het moment van trouwen"? Snel (direct, liefst binnen een jaar) Iets meer tijd nodig (toch wel binnen 2 jaar) Doordacht (wel zeker van elkaar, maar geen haast, tussen 2 en 4 jaar) Verliefd ... (altijd verliefd, maar nooit zeker weten of hij/zij de juiste is)
De vraagstelling gaat specifiek over trouwen, dus niet over samenwonen of latten ... |
Ik denk dat dat voor iedereen anders is en dat je daar in zn algemeenheid weinig over kan zeggen. Je moet helemaal niks. Het is een keuze die je met zn 2-en maakt en waar ook praktische zaken een rol in spelen. Een aantal dingen die meespelen zijn of de eerste klik/ verliefdheid overgaat in echte liefde, in houden van. Hoe lang dat duurt voor je daar beiden zekerheid van hebt, zal ook weer per persoon wisselen. Voor mij is het belangrijk om elkaar eerst goed te leren kennen en dus niet binnen een paar maanden te trouwen. Maar ken inderdaad ook stellen die wel binnen een paar maanden getrouwd zijn en toen zeker wisten dat de basis van liefde sterk genoeg was. Tenslotte is voor mij belangrijk waarom je wel of juist niet snel wil trouwen. Redenen als, we willen wachten met seks en dan mag het eindelijk of ik ben toe aan huisje, boompje, beestje, kinderen, ik kan niet alleen zijn, zijn geen goede basis vind ik. Aan de andere kant is uitstellen omdat je je niet durft te verbinden aan de ander, geen echte keuze durft te maken ook niet goed. Maar als de basis is dat je in een liefdevolle relatie met elkaar verbonden wilt worden (als je gelooft, samen met God) dan is het goed.
gr, Klaproos
Laatst aangepast door
|
KLAPROOS940
|
op dinsdag 18 oktober 2011, 00:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 oktober 2011, 00:59
|
|
|
|
Wat mij nogal verbaasd op deze topic is de zinspeling van gevoelens en het ontbreken van de basis van een goede relatie .......ik krijg meer en meer het gevoel van, dat de klik als het ware het doorslaggevende element is in die relatie.
Het is een unicum om te stellen dat een week of een maand genoeg is voor die keuze. Wat ik feitelijk betoog is wel, dat je met een relatie eerst een fundament legt voor je verdere leven met elkaar.
Laatst hoorde ik ook de andere zijde ...het kan ook te lang duren in een relatie, voordat het tot een huwelijk kan leiden. Geleerden zijn het erover eens dat het kennismaken met elkaar niet langer moet duren dan 3 jaar, maar ook korter dan één jaar verhoogt de kans op het mislukken van een relatie.
Al met al zijn het statistieken die nooit in de regel voor iedereen van toepassing is natuurlijk, maar het kan wel de basis zijn om hier zorgvuldig mee om te gaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 oktober 2011, 01:02
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Zeker invasie  |
Echt ...ik pak m'n spullen ...haha
Welkom back Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 oktober 2011, 01:09
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Ik denk juist dat het belangrijk is om er niet in te blijven hangen Leonard en dat is wat je toch wel vaak ziet, ook bij mannen....Dan krijg je op een eerste date allemaal die verhalen over vorige relaties en huwelijken.....Ik zit daar niet op te wachten, het gaat mij om de man.....het verleden komt wel als er iets van een realtie gaat groeien..... |
Dat is juist de grootste fout die de meeste begaan. Nooit zo intens met je verleden worstelen bij een eerste ontmoeting. Wat feitelijk daarmee te kennen wordt gegeven is dat de persoon in kwestie niet (geheel) los is van zijn of haar ex. Goed van je Willemijn dit even onder de aandacht te brengen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 oktober 2011, 01:15
|
|
|
|
| NATHANYA830 schreef: | Wat wel apart is, want het schijnt voor vrouwen vol te zitten...
Ikke ook nie, ik ben ook in Scheveningen  |
Ach, zo interessant is het nou ook niet hoor, dat Speeddaten ...ooit me laten verleiden en het gevolg was een heel harem.
Scheveningen, Picknick, Wandelingen met Chat is toch veel leuker, maar goed ik ga misschien wat off-topic.
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op dinsdag 18 oktober 2011, 12:29
|
|
| Naar boven |
|
|