ChristianMatch
 


Forum

Berichten van KLAPROOS940
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van KLAPROOS940
Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 22:14
BerichtOnderwerp: Vrij zijn Weekend 2 en 3 maart
 
ESTHNA266 schreef:
Ga jij ook naar het vrij zijn weekend? Ben je er al vaker geweest of juist niet.... Deel hier je ervaring of vragen

Zelf ga ik voor het eerst.

Voor meer info:
http://bevrijdingspastoraat.nl/index.php?option=com_rsevents&view=events&layout=show&cid=20&Itemid=339

Hoi,

Ik ben er vorig jaar met vrienden geweest en vond het mooie en inspirende dagen. Op hun site staan een aantal toespraken die gehouden zijn bij eerdere weekenden. Verder is er veel ruimte voor aanbidding en muziek.

t Is dat ik geen tijd heb anders was ik zeker dit jaar weer gegaan!

groet Klaproos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: woensdag 21 december 2011, 19:51
BerichtOnderwerp: vreemdgaan
 
THOMAS968 schreef:
Ik kan door mijn achtergrond redelijk goed met statistiek omgaan en wil toch een kanttekening plaatsen bij die vijf procent. Nederland kent een forse moslimminderheid en daar is het accent op maagdelijkheid veel dwingender. De moslims maken inmiddels meer dan zeven procent uit en als een flink deel als maagd het huwelijk ingaat, en dat is echt aan te nemen, dan zou het percentage onder de oorspronkelijke Nederlandse bevolking wel eens erg klein kunnen zijn. Dat hoeft je er natuurlijk niet van te weerhouden die keuze te maken. Ik stel het echter nergens zo boud dat je dan geen relatie kunt opbouwen. Veel hangt ook af van hoe ruim je naar andere handelingen dan gemeenschap kijkt. Maar het is mijn overtuiging wel dat het een groot risico kan zijn als je traditioneel huwt, elkaar weinig alleen meemaakt en niet weet hoe je het met elkaar in intieme zaken kunt vinden. Ik heb gewoon gezien dat dat heel vaak mis ging, zeker bij de generatie voor mij., maar ook bij de mijne. In de christelijke cultuur hechten we vaak wel aan trouw en de wil om een huwelijk in stand te houden en ik vind ook dat je dat moet proberen en liefst moet blijven proberen. De kille werkelijkheid is wel dat veel huwelijken in bed mislukken, waarbij ik nadrukkelijk wil verwijzen naar mijn eerdere bijdragen waarbij ik de wisselwerking van relatie en intimiteit duidelijk heb willen maken. Nagenoeg alle stellen die gaan trouwen gaan met elkaar naar bed en persoonlijk denk ik dat dat heel wijs is. Ik val echter niemand aan die dat uitstelt op grond van een christelijke geloofsopvatting. Ik beweer ook niet dat het dan gaat mislukken. Wat ik aangeef is dat ik denk dat nagenoeg iedereen streeft naar een complete liefdesrelatie en dat dit de belangrijkste bron van geluk is voor mensen. Daar moet je voorzichtig mee omgaan. CM zit vol met mensen die op dit punt erg ongelukkig zijn geworden. En soms is dit, en ik noem het maar gewoon bij de naam, door wat dwingende kerkelijke gewoontes. De sociale druk om voor een bepaalde leeftijd toch wel te trouwen met bij voorkeur iemand uit dezelfde kerk en passend in de gewoontes die ervoor zorgen dat je elkaar pas na het huwelijk goed leert kennen, vormt een risico. Als we in principe het huwelijk ingaan om bij elkaar te blijven, een goed uitgangspunt, kan dat wel eens leiden tot langdurig ongelukkig zijn, zeker als de sociale druk om niet te scheiden groot is. Op het punt van de communicatie ben ik het volledig met je eens en dit is zeker voor de door mij genoemde wisselwerking van grote invloed. De liefde bedrijven is ook een vorm van communicatie maar die kan niet zonder de andere die jij noemt, wil het standhouden althans.
En wat dit betreft zie ik vaak grote overeenkomsten tussen de meer orthodoxe en de wat radicaal evangelische groeperingen. Onderschat de evangelische gemeenten niet op dit punt.

Iedereen op CM die hier zit en gescheiden is, kan zich afvragen of en in hoeverre hij of zij op dit punt wel gelukkig gekozen heeft.

Thomas

Ben het met je eens dat je keuzes niet moet maken onder druk van kerkelijke traditie en wat men van je verwacht. Vind het naar om te horen dat je ervaring is dat je in je omgeving veel hebt meegemaakt dat relaties stranden, juist ook relaties waarbij men wel de intentie had om elkaar trouw te zijn en te blijven. Mijn eigen ervaring is gelukkig anders al ken ik ook zeker de voorbeelden van relaties die niet goed gaan, waarbij men soms kiest om bij elkaar te blijven, soms om uit elkaar te gaan. Maar het mogelijke verband dat jij omschrijft tussen het wachten met sex en het hebben van een niet-gelukkige relatie ken ik niet uit mijn omgeving. En voor mij en mijn vriend geld hopelijk ook dat dat niet voor ons geldt, maar dat kan ik nu natuurlijk nog niet zeggen. Helaas geld het voor velen hier op cm wel, dat mensen ongelukkige relaties hebben gehad. Ik hoop ook echt dat mensen leren om (als ze dit willen en iemand tegen komen met wie het klikt) een relatie op te bouwen gebaseerd op liefde, respect, trouw. En waarbij de wil en keuze gemaakt wordt om voor elkaar te kiezen en te blijven kiezen. En dat men dat ook volhoudt, zodat vreemd gaan geen optie is.

groet Klaproos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: woensdag 21 december 2011, 18:29
BerichtOnderwerp: vreemdgaan
 
THOMAS968 schreef:
Ik reageerde op Frank zijn wat ironische opmerking. Het ging inderdaad niet over vreemdgaan maar het al dan niet seks hebben voor het huwelijk. Ongeveer vijf procent van de mensen heeft aangegeven als maagd het huwelijk in te gaan en met zeven procent islamieten zullen er statistisch gezien nog wel een aantal moeten zijn. En ik kom daar niet aan, al vind ik het niet verstandig. Maar ik respecteer het als mensen daarvoor kiezen. Ik vind het echter om die reden geen betere christenen.
Mensen gaan niet snel vreemd als de relatie en de basis goed is. Het probleem is volgens mij eerder dat mensen te snel en vaak ook te jong trouwen. Ik denk soms ook wel eens dat een dergelijke belangrijke beslissing als een huwelijk eigenlijk op de verkeerde leeftijd genomen wordt. Geen liefdesleven met elkaar kennen voor het huwelijk en dan toch trouwen en voor eeuwig trouw moeten blijven komt in de praktijk vaak uit op een leven lang ongelukkig zijn. Maar ik ga off-topic want dit heeft alleen als mogelijke verklaring iets te maken met vreemdgaan. Uit je slotzin blijkt naar mijn idee dat jullie het goed hebben gedaan, ook al ken je natuurlijk de toekomst niet.

Thomas, over vijftig jaar is wat laat voor me, vrees ik.

Mijn vriend en ikzelf horen dan bij die 5 procent die je noemt. Prettig om te horen dat het dus blijkbaar om 1 op de 20 gaat. Want hoewel ik wel een aantal mensen ken die er hetzelfde over denkt als ons, voel ik me daarin vaak ook wel alleen staan. Bij mij in de gemeente/ vriendenkring en op werk kiest toch vrijwel iedereen ervoor om samen te gaan wonen.
We hebben die keuze gemaakt naar wat wij denken dat goed is en wat God goed voor ons vind. Uiteraard maakt onze keuze hierin ons geen beter mens/ betere christen. Een goed mens/ christen is iemand die in alles beantwoord aan wat God's bedoeling is met hem/haar. En vaak doe ik wat ik zelf prettig/ goed vind, zelfs als ik weet dat t niet goed (zonde) is. t Maakt niet zoveel uit of je op t ene of t andere gebied je doel mist. Wel zijn de gevolgen bij zonden als vreemdgaan vaak groter en veelomvattender.

k Ben het overigens niet met je eens dat zonder sex het niet goed mogelijk is om een goede relatie op te bouwen. Ook dan kun je een goede relatie opbouwen die een goede basis heeft. Te snel en te jong trouwen kan een oorzaak zijn van een relatie die niet goed is, maar dat is volgens mij toch per stel verschillend. Belangrijker dan leeftijd en hoelang je een relatie hebt is volgens mij hoe je samen communiceert. Niet alleen voor je gaat trouwen/ samenwonen maar juist ook daarna.
Zonder goede communicatie is de kans veel groter dat je uit elkaar groeit wat als gevolg kan hebben dat iemand andere (sexuele) relatie(s) aangaat, voor of na het beeindigen van de relatie.


Laatst aangepast door
KLAPROOS940
op woensdag 21 december 2011, 18:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: woensdag 21 december 2011, 13:44
BerichtOnderwerp: vreemdgaan
 
THOMAS968 schreef:
We doen het allemaal voor het huwelijk of hebben het allemaal voor het huwelijk gedaan.

Thomas, ik lieg nu in ieder geval veel minder, als snap ik Frank natuurlijk wel.

Niet iedereen hoor en anders horen mijn vriend en ikzelf niet bij iedereen.
Ken genoeg mensen die elkaar in een relatie wel trouw blijven. Denk dat je discussie beter om kunt draaien van waarom ga je vreemd, naar wat zijn factoren die ervoor zorgen dat je elkaar trouw blijft.
Volgens mij begint dat met principes, je hebt elkaar (al dan niet in stadhuis) trouw beloofd en die belofte houd je. Daarnaast een goede relatie natuurlijk.
Over n jaar of 50 moet je t maar eens vragen, maar heb nu geen enkele reden om aan te nemen dat mijn vriend of ikzelf ooit vreemd zou kunnen gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 16:55
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?
 
HERMAN388 schreef:
Geschokte, onthutste smiley Geschokte, onthutste smiley Ik wil Brigit ook in het echt zien, dat is ook natuurlijk leuker Clown smiley Clown smiley

Heel herkenbaar. Daarom vandaag een paar open sollicitaties de deur uit gedaan, zodat ik hopelijk dichter bij hem kan gaan wonen. Spannend hoor!!!


Laatst aangepast door
KLAPROOS940
op dinsdag 29 november 2011, 16:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 16:49
BerichtOnderwerp: 144.000?
 
LISA610 schreef:
Volgens mij gaf je zelf al aan dat je het wellicht verkeerd begrepen of onthouden had en dat kan natuurlijk best. Om dan te beweren dat de preek verkeerd was gaat ook in mijn ogen te ver. Per slot van rekening overkomt het ons allemaal wel eens dat we iets niet helemaal goed onthouden. Juist daarom is het ook zo goed om de Bijbel zelf even te lezen als je ergens over twijfelt.

Ik deel de mening van Bert dat de 144.000 joden zijn die tot bekering zijn gekomen. Het gaat dus niet om de heidenen (andere volkeren dan de joden) die tot bekering zijn gekomen. In het laatste geval gaat het om de christenen.

In Openbaring 14 wordt ook over diezelfde 144.000 mensen gesproken:
1 Toen zag ik dit: het lam stond op de Sion, en bij het lam waren honderdvierenveertigduizend mensen die zijn naam en die van zijn Vader op hun voorhoofd hadden. 2 Ik hoorde uit de hemel een geluid komen dat klonk als het geluid van geweldige watermassa’s, van zware donderslagen; het klonk als het geluid dat muzikanten maken die op de lier spelen. 3 Er werd voor de troon en voor de vier wezens en de oudsten iets gezongen dat leek op een nieuw lied. Niemand kon het lied begrijpen, behalve de honderdvierenveertigduizend mensen die van de aarde zijn vrijgekocht. 4 Dat zijn degenen die zich niet met vrouwen hebben afgegeven maar maagdelijk zijn gebleven. Zij volgen het lam waarheen het maar gaat. Ze zijn uit de mensheid vrijgekocht om als de eerste opbrengst te worden aangeboden aan God en aan het lam. 5 Geen leugen komt over hun lippen, er valt niets op hen aan te merken.

Conclusie: het zijn dus joden, uit elke stam 12.000 stuks. Het zijn bekeerde joden: die in de Messias geloven. Zij nemen een bijzondere positie in, omdat zij behoren tot Gods uitverkoren volk. Dat zij behoren tot een eerste opbrengst wekt de indruk dat er nog meer bekeerde joden zullen volgen. En dat is vrij logisch als je bedenkt dat de joden Gods uitverkoren volk zijn. Gods Woord zegt immers dat je alleen door het geloof in Jezus Christus behouden kunt worden en nergens anders door. Dus als je in Hem gelooft, dan weet je dat je behouden bent. Maar alle joden die nog geen Messiasbelijdende joden zijn, zouden dan niet behouden worden. Juist daarom is het logisch om te veronderstellen dat God alles uit de kast zal trekken om Zijn kinderen thuis te laten komen.

Dank je voor de uitleg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 12:15
BerichtOnderwerp: 144.000?
 
CHATULIEM619 schreef:
Zoals we hier vaker besproken hebben, zijn sommige preken gewoon niet goed. Deze prediker hangt waarschijnlijk de geestelijk Israel theorie aan, daar is geen plaats meer voor het volk Israel.

Nope, dat is de theorie dat in plaats van de Joden christenen zijn gekomen. Een geestelijk Israel en dat de Joden er niet meer toe doen. Deze theorie heeft onder andere tot gevolg gehad dat Joden vervolgd werden en dat de holocaust kwam. Deze theorie hang ik NIET aan, nog degene van wie ik de preken gehoord heb.

Wat ik bedoelde is dat God's volk uit een volheid van mensen bestaat, joden en 'heidenen'. Zoals in de bijbel beschreven zijn er takken (mensen uit andere volken) op de edele wijnstok geent (Israel). Dat betekent natuurlijk niet dat de Joden/ Israel er niet meer toe doet.

Als ik de preken zou kunnen vinden had ik een link geplaatst. Ik weet dat diegene dicht bij God leeft en de bijbel als uitgangspunt heeft. Dan zeg je nogal wat door te beweren dat hij geen goede preken maakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 00:59
BerichtOnderwerp: 144.000?
 
LISA610 schreef:
Sorry hoor, maar ook volgens mij ga je hier helemaal de mist in. Het gaat hier wel degelijk om de twaalf stammen van het volk van Israël:


dacht toch echt dat ik die uitleg in een preek gehoord had. Zal het dan wel verkeerd onthouden/ begrepen hebben
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: maandag 28 november 2011, 22:36
BerichtOnderwerp: 144.000?
 
TATJE948 schreef:
Het volgende is voor mijn oma, en ook voor mij, onduidelijk en wij zijn benieuwd of er iemand is of meerdere die hier meer van weten en wellicht dit met ons zou kunnen delen;

God´s volk was verstoten maar zal hersteld worden. Jeremia 31-1:10.
In Openbaring 7 en 14 wordt over Christus bruid gesproken in getal 144.000 uit alle 12 stammen Israels.

Betekent dat er een verzegeld aantal Joden 144.000 Christus als de Messias aannemen?

Is de betekenis geheel Israel bedoeld uit alle 12 stammen 12.000 en worden zij voor de grote verdrukking opgenomen? (doden en overblijfsel)?

De ontelbare grote schare zijn dat de Christenen uit de heidenen die op de nieuwe aarde in geluk mogen wonen? Komen zij door de grote verdrukking? (rein in witte klederen openbaring 7:9,10? Zijn de 144.000 de kleine kudde waar Jezus over spreekt en de grote schare de andere schapen die samen gevoegd zullen worden?

ik weet niet of hier al een andere topic van is maar wij hopen dat er meer duidelijk mag komen.

Wat ik een mooie uitleg vind is dat het symbolisch is:
12 stammen
x 12 apostelen
x 1000 = het getal van de volheid
= 144.000
Oftewel er wordt iedereen die gelooft mee bedoeld, niemand uitgesloten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:46
BerichtOnderwerp: Evangelischen geven meer dan refo's / wat geef jij?
 
MARRY942 schreef:
Ik denk dat "geven" niet alleen in eurootjes moet worden uitgedrukt...
Jezelf geven.....en bovenal: je hart geven, je liefde, je zorg, je aandacht voor je medemens....
Ik leef momenteel zonder inkomsten, heb geen recht op uitkering want ik bezit een huis wat al een jaar te koop staat....dus veel eurootjes kan ik niet geven, maar wel mezelf, mijn inzet voor kerkewerk, voor mijn buren als die in nood zitten, voor een zieke die ik bezoek...
En ik denk dat dat evenveel waard is als een bosje bankbiljetten....
Engeltje smiley Verlegen lachende smiley

absoluut
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:44
BerichtOnderwerp: Evangelischen geven meer dan refo's / wat geef jij?
 
MOMO697 schreef:
Of blijven we hier echte nederlanders en praten we hier niet over?

Het maakt mij niet uit, iedereen mag het weten.
Ik doneer mijn tiende in de collectezak.
En nee, het lukt me niet altijd. Soms (vaak) zit ik aan mijn geld vast en is dat weer een leer moment.

Ik denk dat het vooral gaat om de manier waarop je geeft. Geef je omdat dat moet (van je gemeente/ de kerk of wat dan ook). Of geef je vanuit je hart, vanuit een stuk bewogenheid? Daarbij maakt het volgens mij niet uit hoeveel je geeft en op welke manier. Ik heb bijvoorbeeld een moestuin en zou ook een paar kroppen sla aan de voedselbank kunnen geven ipv geld. Of mijn tijd geven, bijvoorbeeld in vrijwilligerswerk/ bezoekwerk.
Maar nogmaals of dat nu 1%, 5%, 10%, 20% of 50% van je tijd/ inkomen is doet er niet toe. Waar het om gaat is dat je voor jezelf weet dat alles wat je hebt je van God gekregen hebt en je bereid bent om (als Hij dat vraagt) het ook weer terug te geven. En dat hoe meer je hebt, hoe meer verantwoordelijkheden je hebt om het goed te beheren.

groet Klaproos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 19:09
BerichtOnderwerp: De charismatische beweging is gevaarlijk- wees op uw hoede!
 
ERIKA129 schreef:
Euhhhhhhhh ehhhhhhhhhhhhhh Knipoog smiley
Dan mag ik zeker ook wel zo gaan praten Knipoog smiley
Heb het psychische en lichamelijk ook niet makkelijk maar dat is geen excuus!
Juist dan zou je misschien niet zo reageren Twijfelende smiley

alsjeblieft niet


Laatst aangepast door
KLAPROOS940
op zaterdag 5 november 2011, 19:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 18:03
BerichtOnderwerp: De charismatische beweging is gevaarlijk- wees op uw hoede!
 
SHANITA130 schreef:
Dat is een stelling van de auteur. Iedereen snapt dat het niet élke is...

En dat heb ik hiervoor al duidelijk gezegd.

En ik ben blij met deze waarschuwing. Maar, je hebt niet gezien, letterlijk wat ik heb gezien en meegemaakt mbt die groepen.

Alleen misschien nu en dan op een youtube filmpje, een stukje.

Je begrijpt het echt niet hé? Zal wel komen doordat je ziek bent. Maar ook al ben je ziek, dan nog vind ik dat we van je mogen verwachten dat je op n volwassen manier deelneemt aan het forum. Er is door meerdere mensen aangegeven dat ze je manier van reageren niet prettig vinden. Je zou er goed aan doen dat je wat doet met wat men je zegt en dus stopt met je negatieve bijdragen over groepen christenen.

Ik lees in de titel dat de charismatische beweging gevaarlijk is en niet mogelijk een enkele gemeente (waarvan ik nog niet zou willen zeggen dat t gevaarlijk is, maar dat er misstanden zijn). Dus nee ik begrijp daar niet uit dat het niet om elke gemeente gaat. En dat het overgenomen is van een andere auteur doet er niet toe. Jij neemt het artikel over als zijnde jouw mening en dus zijn het ook jouw woorden.
Dus nog 1 keer: stop met groepen mensen zwartmaken, aanvallen en kwetsen.

groet, Klaproos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 16:00
BerichtOnderwerp: De charismatische beweging is gevaarlijk- wees op uw hoede!
 
SHANITA130 schreef:
Ik denk ineens aan iets, niet élke kerk/gemeente/groep heeft die 'uitwassen', dat schreef ik al eerder hier.

Trouwens, goed omschreven...

De titel van dit topic laat zien dat je er wel degelijk van uit gaat dat ELKE charismatische gemeente gevaarlijk is.
Ik geef aan dat als je maar lang genoeg zoekt, je vast wel een gemeente zult vinden die enigszins aan jouw omschrijving voldoet. Dat is dus iets heel anders dan ELKE of bijna elke gemeente. En dat zorgt er ook voor dat mensen zich gekwetst voelen door jou. Terecht, want wie denk je dat je bent om een grote groep gemeentes over 1 kam te scheren en te veroordelen. En daarom heb ik net als een aantal anderen op niet OK geklikt. Ik hoop dat er snel een slotje op dit topic komt of nog beter dat t helemaal weggehaald wordt.


Laatst aangepast door
KLAPROOS940
op zaterdag 5 november 2011, 16:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 13:58
BerichtOnderwerp: De charismatische beweging is gevaarlijk- wees op uw hoede!
 
SHANITA130 schreef:
Ik heb al gezegd dat ik dat niet doelbewust doe.

Ik heb gewoon een tijdje zitten zoeken naar een link, waar eigenlijk alle op een rij staat.
Kijk, wat gebeurde, dat iemand elke keer een lang stuk plaatste, dat ging elke keer over één aspect.
Nu staat alles op een rij.

En je kan ook wel nagaan dat ik nu gekwetst word, maar liever gekwetst, dan niet mezelf zijn, en dingen niet kunnen en mogen zeggen.

Het gaat niet om dat men je wil kwetsen. Het gaat erom dat jij teksten plaatst die tegen een stroming binnen het christendom aanschopt. Dat jij vervelende ervaringen hebt, betekent niet dat dat algemeen geldt. Helaas komen binnen elke kerk uitwassen voor, dus ook binnen de charismatische beweging.
Dus sluit me aan bij wat al een heel aantal keren gezegd is STOP met plaatsen van teksten die zo eenzijdig zijn en mensen zo over 1 kam scheren dat het voor een hele grote groep mensen kwetsend is.
En voor jezelf zoek heling/ genezing/ verwerking van negatieve ervaringen. Besef hierbij dat God het is die uiteindelijk genezing geeft en niet de PKN of welke kerk je ook je heil zoekt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: maandag 31 oktober 2011, 23:31
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
ANNETTE792 schreef:
En ja, zelfs als getrouwde vrouw krijg je hier af en toe van dit soort vage figuren prive. Gefrustreerde smiley

Echt waar?
Heb ik in de paar jaar dat ik hier lid was nooit last van gehad. Krijg zo wie zo nauwelijks mails of verzoeken om te chatten. Zal wel aan mn uiterlijk liggen. k Geloof tenminste niet dat t aan wat ik geschreven heb in mn profiel ligt. Maar heeft als voordeel dat de reacties die ik kreeg in t algemeen prettig waren en dat voor mij gold dat je niet met veel mensen hoeft te mailen/ chatten/ daten om de 'ware' te vinden. En dat ik nooit de redactie heb hoeven mailen nav onprettige en opdringerige personen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 13:15
BerichtOnderwerp: opbouwen van een relatie
 
MARIAN519 schreef:
Je bent dan al van plan voor elkaar te gaan?
Er is liefde van beide kanten?
Onvoorwaardelijke liefde?

Dan neem je als basis Gods liefde die in Jezus is..
Vanuit die liefde samen verder gaan en vanuit die liefde aan een relatie beginnen en die relatie opbouwen...

Alleen hoe weet je dat er van beide kanten onvoorwaardelijke liefde is? En bijvoorbeeld niet het verlangen naar een relatie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 oktober 2011, 00:14
BerichtOnderwerp: Trouwen
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik kreeg laatst een vraag van een lid van CM: hoe lang moet je wachten voor je gaat / besluit te gaan trouwen ... Twijfelende smiley

Sommige mensen weten het direct "wij zijn 'gemaakt' voor elkaar" en nemen direct de stap / het besluit om te trouwen.
Dit "direct" kan varieren van 1 maand tot 1 jaar voordat ze elkaar het ja-woord geven. Anderen hebben wat meer tijd nodig voordat ze besluiten om in het huwelijksbootje te stappen en nog weer anderen blijven "steken" in het gevoel "is hij of zij echt de juiste voor mij".

Zelf ken ik een stel, binnen 1 week in ondertrouw en binnen een maand getrouwd ... ondertussen 3 lieve kindertjes en nog steeds zeer verliefd (binnenkort zelfs 15 jaar getrouwd)

Hoe zien jullie dit, hoe denken jullie over "het moment van trouwen"?
Snel (direct, liefst binnen een jaar)
Iets meer tijd nodig (toch wel binnen 2 jaar)
Doordacht (wel zeker van elkaar, maar geen haast, tussen 2 en 4 jaar)
Verliefd ... (altijd verliefd, maar nooit zeker weten of hij/zij de juiste is)

De vraagstelling gaat specifiek over trouwen, dus niet over samenwonen of latten ...

Ik denk dat dat voor iedereen anders is en dat je daar in zn algemeenheid weinig over kan zeggen. Je moet helemaal niks. Het is een keuze die je met zn 2-en maakt en waar ook praktische zaken een rol in spelen. Een aantal dingen die meespelen zijn of de eerste klik/ verliefdheid overgaat in echte liefde, in houden van. Hoe lang dat duurt voor je daar beiden zekerheid van hebt, zal ook weer per persoon wisselen. Voor mij is het belangrijk om elkaar eerst goed te leren kennen en dus niet binnen een paar maanden te trouwen. Maar ken inderdaad ook stellen die wel binnen een paar maanden getrouwd zijn en toen zeker wisten dat de basis van liefde sterk genoeg was. Tenslotte is voor mij belangrijk waarom je wel of juist niet snel wil trouwen. Redenen als, we willen wachten met seks en dan mag het eindelijk of ik ben toe aan huisje, boompje, beestje, kinderen, ik kan niet alleen zijn, zijn geen goede basis vind ik. Aan de andere kant is uitstellen omdat je je niet durft te verbinden aan de ander, geen echte keuze durft te maken ook niet goed. Maar als de basis is dat je in een liefdevolle relatie met elkaar verbonden wilt worden (als je gelooft, samen met God) dan is het goed.

gr, Klaproos


Laatst aangepast door
KLAPROOS940
op dinsdag 18 oktober 2011, 00:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 20:28
BerichtOnderwerp: opbouwen van een relatie
 
ZEELAND736 schreef:
Hannah en Cootje omschrijven het heel mooi...
Zo voel ik het ook precies....
Ook ik moet me na de scheiding weer helemaal settelen in een ander leven...
Ja...er kwam een nieuwe relatie...en veel leek te kloppen.
Een ding wist ik heel zeker...alles moest heel langzaam gaan...en inderdaad heel veel praten. Doordat ik nu iemand trof die wel kon en wilde praten was dat weer een pluspunt.
Maar inderdaad iemand die al 8 jaar lang alleen is heeft ook een eigen leven opgebouwd.
Voor mij (en ook voor hem) was het heel fijn dat wij ook in het geloof een eenheid vormde...En toch...?? Het is voorbij...
Heel veel dingen (voor ons beiden) uit ons vorige huwelijk speelden ons parten...en daar wilden we niet aan voorbijgaan maar toch over praten...
Ook waren we het er over eens ook al zijn we geen 30 meer dat we geen overhaaste beslissingen zouden nemen.
Het is heel moeilijk...beseffen we nu...We spreken elkaar wel...
Heel moeilijk uit te leggen....Het gevoel....nee het klikt niet..en dan ging het toch meer over de verschillende karakters...
Het is moeilijk om hier verder op in te gaan...op deze site.
Als je wilt mag je me persoonlijk benaderen.

Wat naar dat ondanks je instelling van verleden een plek geven en openstaan voor een nieuwe relatie, dit toch niet gelukt is. Onder andere door te verschillende karakters

sterkte ermee, Klaproos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: donderdag 13 oktober 2011, 22:33
BerichtOnderwerp: opbouwen van een relatie
 
Stel je hebt je ideale date gevonden en het klikt van de andere kant ook goed, hoe bouw je dan een goede en stabiele relatie op?

Zelf merk ik dat hoewel t heel fijn is een beginnende relatie ook zo z'n lastige dingen heeft. Je neemt toch je verleden, eerdere ervaringen, karakter en eigenaardigheden mee. Voor de meesten hier zal ook gelden dat je geen 18 meer bent en dus al een heel leven opgebouwd.

Samen je weg zoeken, veel samen praten, respect over en weer zijn natuurlijk belangrijk. Maar wat als je tegen botsende meningen, gewoonten, overtuigingen aanloopt. Bijvoorbeeld hij is echt een avondmens en wordt na 10-en pas goed wakker, zij een ochtendmens en ligt normaal gesproken voor 10-en op 1 oor. Of zij neemt geloof heel serieus en vind kerkgang, samen bidden en bijbelstudie erg belangrijk en hij gelooft ook wel maar vind dat veel minder belangrijk. Je hebt er samen over gesproken maar kunt jezelf en de ander niet zomaar veranderen. Wat dan -> einde verhaal of toch niet. Hoe zorg je dat die verliefdheid/ prille liefde ook uit kan groeien tot de liefde van je leven?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen hierin,

groetjes Klaproos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 18:21
BerichtOnderwerp: Niet het perfecte plaatje
 
CHATULIEM619 schreef:
Het perfecte plaatje wordt ook gevormd door de ervaringen die je gehad hebt in het verleden. En door je eigen achtergrond en onvolkomenheden. Het is niet zo gek om een aantal eisen te stellen, temeer daar je jezelf zo goed kent.
Wat ikzelf als erg moeilijk heb ervaren, is dat ik een relatie had op afstand. Drie uur reizen was wel een hele moeilijke opgave. En vooral het probleem van hoe kun je samen verder. Want wat je ook beslist, voor één persoon betekent het wel dat hij/zij uit zijn persoonlijke situatie gerukt wordt en ergens anders volledig opnieuw moet beginnen. Betekent ook nieuwe contacten maken en oude afbreken. Betekent ook kinderen loslaten......allemaal zulke moeilijke vragen, dat ik voor mezelf besloten heb geen relatie van ver meer te nemen. De offers zijn gewoon te zwaar. Ik kan zelf niet goed bij mn kinderen weg en ik kan dat ook gewoonweg niet van een ander eisen

Dat is inderdaad zo dat het moeilijk is om (negatieve) ervaringen uit het verleden los te laten bij een nieuwe relatie. Maar vaak wel belangrijk om het een eerlijke kans te kunnen geven.Voor mij betekende dat om me niet te laten leiden door de angst dat het wel weer niet goed zou gaan.

Wij wonen ook vrij ver van elkaar. Wat betekent dat als het goed blijft gaan ik tzt zijn kant op verhuis. Niet omdat hij dat van me eist. Wel omdat dat het makkelijkste is van de 3 opties ( hij mijn kant op verhuizen, ik zijn kant op, of ergens in het midden). Dat betekent dan ook dat ik dan dingen op moet geven. En ja dat zal best lastig worden. Maar zie het zo dat je om iets moois te krijgen soms (wat) op moet geven.
Dit betekent overigens niet dat ik helemaal geen 'eisen' had. bijvoorbeeld een partner uit het buitenland zag ik niet zitten. Niet omdat er geen aardige belgen, duitsers, amerikanen enz zijn. Dat is natuurlijk onzin. Ik zag t niet zitten om met cultuurverschillen om te moeten gaan. Dus ging ik er niet naar op zoek. Had ik toch iemand met een niet-Nederlandse afkomst tegengekomen en verliefd geworden, dan was t misschien wel heel anders geworden en had ik mn wensen bijgesteld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 17:34
BerichtOnderwerp: Niet het perfecte plaatje
 
[quote=WILLEMIJN232Als iemand je in je hart raakt vervallen heel veel wensen is mijn ervaring.....[/quote]

Klopt. En das maar goed ook. Volgens mij kun je wachten tot je een ons weegt voor je de perfecte partner gevonden hebt. En merk dat ik zelf ook niet de perfecte partner ben voor hem. Juist als je elkaar beter leert kennen, komen ook minder goede kanten naar boven. En blijft de vraag over: geef je om hem/ haar om wie diegene is. Dat hoewel t niet aan t perfecte plaatje voldoet, je het goed hebt samen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 17:12
BerichtOnderwerp: Autobezit is noodzaak voor een goede relatie
 
VISSER278 schreef:
Nou, als ik moest kiezen dan rij ik toch liever 150 km. i.p.v. 350 km. Clown smiley
Of toch eerst een weekje met de zeilboot? Maarja, helaas, die heeft visser niet.
En ook geen aanlegsteiger. Knipoog smiley

het lijkt me logisch ja dat je graag een zo kort mogelijke reistijd wilt. Stel je reist 3 uur over die 350 km en 100 km met bus en trein doe je ook 3 uur over. Dan maakt het toch geen bal uit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 16:40
BerichtOnderwerp: Autobezit is noodzaak voor een goede relatie
 
CHATULIEM619 schreef:
Er is toch een aantal nadelen aan verbonden, die in eerste instantie niet zo'n probleem blijken te zijn, maar na een poosje gaat het knellen. Allereerst kun je nooit spontaan op visite gaan bij de ander, je krijgt eigenlijk alleen maar de indruk van een keurig netjes opgeruimd huis, maar je weet niet hoe de ander werkelijk woont. Ten tweede moet je veel meer dingen vooraf regelen en afspreken. Je kunt nl. niet even tussendoor naar huis.... Je bent automatisch een paar dagen onderweg, want heen en weer op een dag is ook niet goed te doen. Je weekschema wordt helemaal opnieuw ingevuld...
En dan heb je nog het probleem van bij elkaar willen wonen. Dat betekent vaak voor de een, dat hij/zij niet alleen het huis, maar ook de omgeving, de vrienden en de kerk moet achterlaten. En voor veel mensen is dat te zwaar....Vaak blijft het hangen in een uitzichtloze LAT relatie, die na een paar jaar doodbloedt, omdat het nieuwe ervan af is, en je eigenlijk ook niet weet hoe het verder gaat...
Nee, zelfs een auto kan die oplossing niet brengen, het kan de problematiek alleen maar iets verlichten, maar verder dan dat ook niet.

Lekker oftopic. Of je wel of niet even tussendoor bij elkaar langs kunt gaan is niet afhankelijk van het al dan niet hebben van een auto, maar van de reistijd. En of een relatie kan slagen is niet alleen van reistijd afhankelijk, maar bijvoorbeeld ook of bindingsangst een rol speelt en je er echt voor wilt gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: zondag 26 juni 2011, 20:32
BerichtOnderwerp: ga je mee op 2 juli? picknick op de hei in ede; evt met bbq
 
HANNAH810 schreef:
personen die hopen mee te gaan;

hannah810, 38 jaar, regio 073, bbq, (3 kinderen van 5, 5, en 6 jaar)
Thirza120, 30 jaar, regio 0318, bbq (misschien met kinderen) OV
mariek286, 45 jaar, regio 070
klaproos940, 32 jaar, regio 026, bbq

eloy997 , 45 jaar , regio 0346 , bbq
maded321, 46 jaar, regio 0182, bbq (2 kinderen 7en 9 jaar)
marc149, 39 jaar, regio 0318, bbq
ludovis284, 54 jaar, regio 0184, bbq

Helaas moet ik voor volgende week afzeggen,

veel plezier volgende week,
groet Klaproos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 18:57
BerichtOnderwerp: Het Uiterlijk
 
CHATULIEM619 schreef:
Geef me een foto en ik kan je een heleboel over je innerlijk vertellen.

Volgens mij kun je dan vooral veel over je vooroordeel vertellen. Op een site als dit wordt toch veel op eerste indruk afgegaan. Als je iemand beter leert kennen kan blijken dat je vooroordeel klopt of dat je toch een ander beeld hebt gekregen van die persoon. Natuurlijk zegt een foto wel wat, maar om daar helemaal op af te gaan lijkt me ngoal kort door de bocht.


Laatst aangepast door
KLAPROOS940
op vrijdag 17 juni 2011, 18:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 juni 2011, 00:02
BerichtOnderwerp: ongelovige vriendschappen
 
MARYLIEN613 schreef:
Ik vind het hoe langer hoe moeilijker om met niet-gelovigen (wat niet betekent anders-gelovigen) vriendschappen te onderhouden.
Het lukt mij vaak niet om over mijn geloof en mijn Heer, God en Vader te spreken, en zelf vind ik dit wel erg,
herkennen jullie dit? of ook al meegemaakt?

Hoi,
Dat herken ik wel ja. Ik wil mijn geloof niet opdringen, maar zou zo graag zien dat niet gelovige vrienden/ kennissen/ collega's Jezus als Verlosser leren kennen. Juist als ik mensen beter leer kennen en meer met ga delen, gaat dat steeds meer spelen. Dit omdat ik geloof dat je leven rijker is als je gelooft, dat je er niet alleen voorstaat en dat je Jezus als Redder/ Zijn Liefde nodig hebt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 23:38
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
CHATULIEM619 schreef:
Lees dan eens het volgende Klaproos:
Mijn conclusie, is dat deze vrouwen al getrouwd geweest waren, maar dat hun echtgenoten omgekomen waren. Lot had dus wel degelijk voor zijn dochters gezorgd..

Ik had altijd begrepen dat ze nog niet getrouwd waren. Maagd zijn en getrouwd zijn, kan ik niet met elkaar rijmen. Maar ook al waren ze getrouwd en hun echtgenoten waren omgekomen, dan nog was het in het Middenoosten gebruikelijk dat er nieuwe echtgenoot voor de betreffende vrouw gezocht werd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 23:34
BerichtOnderwerp: ga je mee op 2 juli? picknick op de hei in ede; evt met bbq
 
HANNAH810 schreef:
zelf houd ik het een stuk eenvoudiger klaproos;
als de speklapjes in de aanbieding zijn, houd ik er gelijk een paar apart, maak ze klaar voor de bbq en vries ze vast in;
een paar hamburgers, een komkommer, wat tomaten en een flesje knoflooksaus, en dan heb ik wel een bbq
de uitgebreide versie doe ik dan thuis wel een keertje........... Knipoog smiley

Hoi,

Prima hoor. Op die manier kan het natuurlijk ook. Begrijp de bezwaren die er zijn.

bye Klaproos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940 (45)





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 23:31
BerichtOnderwerp: stond dat in de krant???
 
[quote=CHATULIEM619]Hoe lang is het geleden dat je een pretpark bezocht hebt?quote]

2 weken, de efteling, goedkoper als 30 euro. En inderdaad door de hoge prijzen, is een pretpark iets wat slechts heel af en toe mogelijk is.


Laatst aangepast door
KLAPROOS940
op zaterdag 11 juni 2011, 00:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van KLAPROOS940
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Pagina 1 van 3