| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 14:25
|
|
|
|
MOMO697 schreef: Nou ken ik deze mensen persoonlijk en ook weet ik van de genezingen die daar plaatsvinden; genezingen van pdd nos, authisme, eczeem, reuma, kanker, depressie enzovoort. En ik merk vooral bij de tegenstanders dat er gewoon geen kennis is en geen geloof. Het is toch vreemd dat als er geloof voor genezing is, er ook genezing plaatsvind. Hiermee zeg ik niet dat iemand niet goed zou geloven of geen geloof zou hebben. Maar of er geloof bestaat voor genezing. Jezus zegt dit ook tegen zijn discipelen. Zij kunnen op een gegeven ogenblik de mensen niet genezen, ook al deden ze het wel in Zijn naam. Jezus zegt hun dat hun ongeloof er de oorzaak van is.
Maar goed, even goede vrienden hoor. Vrijheid is belangrijk, ook in geloof.
| COOTJE711 schreef: | Dus als ik het goed begrijp van jou: Als iemand niet genezen wordt terwijl hij bij een gebedsgenezer geweest is, dan had diegene onvoldoende geloof.....  |
Volgens mij zegt Momo dat niet "Hiermee zeg ik niet dat iemand niet goed zou geloven of geen geloof zou hebben."
Maar het is wel een feit dat Jezus tegen zijn leerlingen zegt dat ze te weinig geloof hebben ... Matteüs 17:19 Later kwamen de leerlingen naar Jezus toe. Eenmaal met hem alleen vroegen ze: ‘Waarom konden wij die geest niet uitdrijven?’ 20 Hij antwoordde: ‘Vanwege jullie gebrek aan geloof. Ik verzeker jullie: als jullie geloof hebben als een mosterdzaadje, dan zullen jullie tegen die berg zeggen: “Verplaats je van hier naar daar!” en dan zal hij zich verplaatsen. Niets zal voor jullie onmogelijk zijn.
Persoonlijk denk ik "als we geloven in datgene waar we voor bidden, in volledig vertrouwen, dan zal het ook zo gebeuren. Maar ik denk wel dat het altijd moet zijn om Gods naam groot te maken, dat het tot eer van God is ..."
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 15:05
|
|
|
|
Ik heb ook eens naar die film gekeken. En het valt me juist op, hoe zachtmoedig die man is, hij gaat er op een goede manier mee om. God heeft hem de bediening gegeven, en hij eist nergens de plek van God op. Hij dwingt niet, hij manipuleert niet en staat open voor correctie. En dat je hem dan als bedrieger neerzet, vind ik eigenlijk heel schandalig. Hij erkent dat er terugval is, hij erkent dat niet iedereen geneest en ze laten mensen niet vallen als ze niet genezen, ze komen zelfs op bezoek. Hoezo bedrieger? En hij vindt het net zo erg dat die twee mensen niet genezen waren, maar er waren vier mensen in deze reportage wel genezen waren, heb je dat ook opgemerkt? Uiteindelijk bepaalt je eigen achtergrond heel sterk hoe je naar zo'n docu kijkt.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 26 oktober 2011, 15:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 16:12
|
|
|
|
Hoi hoi,
Zitten hier soms luilakken? Bij het lezen op de forums en ook bij online-lijsten zitten er vele leden achter de pc, laptop, Ipad en mobiel. Wat doen ze eigenlijk hele dag? En 's-nachts? We zijn toch niet verslaafd bij CM?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 16:50
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | | Vet pech dat ik nie in Zeeland woon...en bovendien morgen ook nog moet werken...ach ja...je hebt werkpaarden en luxepoppetjes he.... |
Oke...werkpaarden en luxe poppetjes.... Ben geen werkpaard maar ook geen luxe poppetje... Kan en mag helaas maar 3 halve dagen werken. Wel makkelijk...want na mijn halve dag werken zit ik meestal wel in de buurt van de grotere supermarkten...dus dat 2 vliegen in 1 klap. De zware spullen blijven in de auto staan, die zijn voor mijn dochter...om te tillen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 16:52
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Had je beter morgen de boodschappen kunnen doen. Dan geven ze me toch een mooi weer af in Zeeland.  |
Jawel...t''was mooi weer maar ja die boodschappen moest ik echt gisteren al hebben...Of doe jij meestal de boodschappen die je vandaag nodig hebt...morgen??? Uiteraard kan en mag dat...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 18:01
|
|
|
|
Doperwten of te wel rolsodemieters met piepers en een zelf gebakken vissie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 18:09
|
|
|
|
|
Ik was bij de dokter, en zij testte mn voeten. Ik moest mn ogen dicht doen, en ze liet een stemvork trillen op mn voet. Ik voelde helemaal niks. Sterker nog, mn voeten waren koud, en ik kwam er achter doordat ik dat met mn hand voelde. Vreemd dat zo het gevoel uit de voeten verdwijnen kan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOELLE246
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 18:11
|
|
|
|
Ik ga ook mee! (wel onder voorbehoud)
Joëlle 246, 53 jaar regio, 015
Laatst aangepast door
|
JOELLE246
|
op woensdag 26 oktober 2011, 18:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 18:23
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Hoi hoi,
Zitten hier soms luilakken? Bij het lezen op de forums en ook bij online-lijsten zitten er vele leden achter de pc, laptop, Ipad en mobiel. Wat doen ze eigenlijk hele dag? En 's-nachts? We zijn toch niet verslaafd bij CM? |
Moeten we hier onze dagvulling noteren? Of wil je alleen weten wanneer we online zijn? Nou , komt ie dan, voor één keer want ik denk dat het een beetje afgezaagd word als ik het morgen en dan en dan en dan en dan moet noteren. 6.15uur mn wekker uitgeknald, 7.00- 12 00 werken 1200-13.00 uur pauze 13.00- 17.00uur werken eten, nog wat eten en nog wat eten. 18.00 online op cm en de rest van de avond ga ik lekker niet vertellen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 18:26
|
|
|
|
Zitten hier soms luilakken? Bij het lezen op de forums en ook bij online-lijsten zitten er vele leden achter de pc, laptop, Ipad en mobiel. Wat doen ze eigenlijk hele dag? En 's-nachts? We zijn toch niet verslaafd bij CM? |
Hmmmm eh....Herman? Ik vind dat je zelf ook tamelijk veel online bent hoor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 18:41
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik was bij de dokter, en zij testte mn voeten. Ik moest mn ogen dicht doen, en ze liet een stemvork trillen op mn voet. Ik voelde helemaal niks. Sterker nog, mn voeten waren koud, en ik kwam er achter doordat ik dat met mn hand voelde. Vreemd dat zo het gevoel uit de voeten verdwijnen kan. |
Wat erg..en als je loopt? hoe loop je dan als je voeten gevoelloos zijn? Voel je zelfs geen pijn? Hoe kan dat dan? En belangrijker....kun je het gevoel weerkrijgen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 18:44
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Wat erg..en als je loopt? hoe loop je dan als je voeten gevoelloos zijn? Voel je zelfs geen pijn? Hoe kan dat dan? En belangrijker....kun je het gevoel weerkrijgen? | Je hebt het idee dat je op watten loopt. En het gevoel komt niet meer terug. Komt omdat ik waarschijnlijk jaren lang suikerziekte heb gehad zonder dat ik het wist....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 18:49
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | MOMO697 schreef: Nou ken ik deze mensen persoonlijk en ook weet ik van de genezingen die daar plaatsvinden; genezingen van pdd nos, authisme, eczeem, reuma, kanker, depressie enzovoort. En ik merk vooral bij de tegenstanders dat er gewoon geen kennis is en geen geloof. Het is toch vreemd dat als er geloof voor genezing is, er ook genezing plaatsvind. Hiermee zeg ik niet dat iemand niet goed zou geloven of geen geloof zou hebben. Maar of er geloof bestaat voor genezing. Jezus zegt dit ook tegen zijn discipelen. Zij kunnen op een gegeven ogenblik de mensen niet genezen, ook al deden ze het wel in Zijn naam. Jezus zegt hun dat hun ongeloof er de oorzaak van is.
Maar goed, even goede vrienden hoor. Vrijheid is belangrijk, ook in geloof.
Volgens mij zegt Momo dat niet "Hiermee zeg ik niet dat iemand niet goed zou geloven of geen geloof zou hebben."
Maar het is wel een feit dat Jezus tegen zijn leerlingen zegt dat ze te weinig geloof hebben ... Matteüs 17:19 Later kwamen de leerlingen naar Jezus toe. Eenmaal met hem alleen vroegen ze: ‘Waarom konden wij die geest niet uitdrijven?’ 20 Hij antwoordde: ‘Vanwege jullie gebrek aan geloof. Ik verzeker jullie: als jullie geloof hebben als een mosterdzaadje, dan zullen jullie tegen die berg zeggen: “Verplaats je van hier naar daar!” en dan zal hij zich verplaatsen. Niets zal voor jullie onmogelijk zijn.
Persoonlijk denk ik "als we geloven in datgene waar we voor bidden, in volledig vertrouwen, dan zal het ook zo gebeuren. Maar ik denk wel dat het altijd moet zijn om Gods naam groot te maken, dat het tot eer van God is ..." |
IK geloof dat je eerst moet geloven..in het wonder van Gods almacht en dat er dan onwaarschijnlijke dingen gebeuren.. Want Jezus zegt dat sommige dingen niet gebeuren vanwege ons ongeloof...het is dan toch ons ongeloof om te ontvangen waar we voor bidden.. Als we het overgeven aan God en rust vinden in Hem, dan zal Hij ons alles schenken.. ...als het gaat om Gods eer, die moet wél voorop staan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 18:50
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Je hebt het idee dat je op watten loopt. En het gevoel komt niet meer terug. Komt omdat ik waarschijnlijk jaren lang suikerziekte heb gehad zonder dat ik het wist.... |
Vreselijk..en heb je aangepaste schoenen daarvoor? je kunt zo toch ook je voeten beschadigen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 18:50
|
|
|
|
Ja zeg wat wil jij wel niet allemaal weten??? Vraag toch ook niet wat jij snachts doet en of je dan alleen bent IK doe van alles en nog wat vervelen is er niet bij. En voor de rest Raad je maar lekker Vreemde topic om eerlijk te zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 18:51
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Je hebt het idee dat je op watten loopt. En het gevoel komt niet meer terug. Komt omdat ik waarschijnlijk jaren lang suikerziekte heb gehad zonder dat ik het wist.... |
En heb je die ondertussen onder controle?? En idd aangepaste schoenen en je voeten vaak controleren zeeeeeeeeeeer belangrijk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 18:53
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | | Vreselijk..en heb je aangepaste schoenen daarvoor? je kunt zo toch ook je voeten beschadigen? | Ik moet alleen zorgen dat mn schoenen niet knellen. En behandeling van een pedicure...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 18:57
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ja zeg wat wil jij wel niet allemaal weten??? Vraag toch ook niet wat jij snachts doet en of je dan alleen bent IK doe van alles en nog wat vervelen is er niet bij. En voor de rest Raad je maar lekker Vreemde topic om eerlijk te zijn  |
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op woensdag 26 oktober 2011, 18:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 18:58
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ja zeg wat wil jij wel niet allemaal weten??? Vraag toch ook niet wat jij snachts doet en of je dan alleen bent IK doe van alles en nog wat vervelen is er niet bij. En voor de rest Raad je maar lekker Vreemde topic om eerlijk te zijn  |
Ach joh....vertel toch gewoon wat je vandaag gedaan hebt. Is Herman ook weer tevreden. Oh ja Herman, ben ik nog vergeten te vertellen: 's nachts dan slaap ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 18:59
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik heb ook eens naar die film gekeken. En het valt me juist op, hoe zachtmoedig die man is, hij gaat er op een goede manier mee om. God heeft hem de bediening gegeven, en hij eist nergens de plek van God op. Hij dwingt niet, hij manipuleert niet en staat open voor correctie. En dat je hem dan als bedrieger neerzet, vind ik eigenlijk heel schandalig. Hij erkent dat er terugval is, hij erkent dat niet iedereen geneest en ze laten mensen niet vallen als ze niet genezen, ze komen zelfs op bezoek. Hoezo bedrieger? En hij vindt het net zo erg dat die twee mensen niet genezen waren, maar er waren vier mensen in deze reportage wel genezen waren, heb je dat ook opgemerkt? Uiteindelijk bepaalt je eigen achtergrond heel sterk hoe je naar zo'n docu kijkt. |
Ik heb dit stukje ook gezien.. Het viel me op en valt me op dat de interviewer Jan Zijlstra neerzet als "de succesmaker"..en dit ten onrechte...
Hij heeft het nl. over het succes van Jan Zijlstra..
Als we zo ons geloof in God overbrengen zal het altijd onwaarachtig lijken.
Juist zou zijn als hij had gesproken over de wonderlijke genezing die God bewerkstelligt door middel van Zijn dienstknecht ...Jan Zijlstra.
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op woensdag 26 oktober 2011, 19:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:00
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ach joh....vertel toch gewoon wat je vandaag gedaan hebt. Is Herman ook weer tevreden. Oh ja Herman, ben ik nog vergeten te vertellen: 's nachts dan slaap ik. |
Jij bent gewoon ook nieuwsgierig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:01
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Jawel...t''was mooi weer maar ja die boodschappen moest ik echt gisteren al hebben...Of doe jij meestal de boodschappen die je vandaag nodig hebt...morgen??? Uiteraard kan en mag dat... |
Dat gebeurt inderdaad nog al eens. Kom ik thuis , kom ik erachter dat ik wat vergeten ben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:04
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Jij bent gewoon ook nieuwsgierig  |
Nieuwgierig Hoe kom je daar nou bij? Helemaal niet, ik weet alleen graag alles.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:05
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Ik heb dit stukje ook gezien.. Het viel me op en valt me op dat de interviewer Jan Zijlstra neerzet als "de succesmaker"..en dit ten onrechte...
Hij heeft het nl. over het succes van Jan Zijlstra..
Als we zo ons geloof in God overbrengen zal het altijd onwaarachtig lijken.
Juist zou zijn als hij had gesproken over de wonderlijke genezing die God bewerkstelligt door middel van Zijn dienstknecht ...Jan Zijlstra. |
'k Heb het filmpje ook gekeken en dat viel mij ook op. 'k Ken Jan Zijlstra te weinig, om er verder een mening over te hebben. 'k Zou dan een dienst mee moeten maken. Hij kwam op mij niet over als een bedrieger. Ik hoop, ga ik ook wel van uit, dat het Hem vooral gaat om de eer van God. Als ik denk aan het bijbelgedeelte over de 4 mannen en hun zieke vriend, dan was daar vooral grote blijdschap om de vergeving van de zonden. Dat is toch het allerbelangrijkste, al heb ik misschien makkelijk praten omdat ik gezond ben.
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op woensdag 26 oktober 2011, 19:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:07
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Nieuwgierig Hoe kom je daar nou bij? Helemaal niet, ik weet alleen graag alles.  |
dacht ik al ja Maar zit in de ziektewet he dus elke dag is anders hier dan blijf ik schrijven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:08
|
|
|
|
| JOELLE246 schreef: | Ik ga ook mee! (wel onder voorbehoud)
Joëlle 246, 53 jaar regio, 015 |
Welkom.
Visser heitter sin in!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:09
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Welkom.
Visser heitter sin in! |
Nog steeds?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:12
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Nog steeds?  |
Zou niet best zijn, als dat minder zou worden. Als het goed is, neemt de zin alleen maar toe.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:13
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | Zou niet best zijn, als dat minder zou worden. Als het goed is, neemt de zin alleen maar toe.  |
Ow werkt dat zo
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:15
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ow werkt dat zo  |
Nou ja, 't kan natuurlijk ook dat - als de dag daar is - Visser nerveus gaat worden. 't Is toch een hele verantwoordelijkheid, zo'n uitje organiseren!
|
|
| Naar boven |
|
|