| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:16
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | Nou ja, 't kan natuurlijk ook dat - als de dag daar is - Visser nerveus gaat worden. 't Is toch een hele verantwoordelijkheid, zo'n uitje organiseren!  |
Zo echt wel en dat voor een zeeuw
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | sorry voor de late reactie,ik bedoel de middenweg tussen angst en liefde. Of beter de middenweg tussen angst en vertrouwen.... |
En welke middenweg is dat? die tussen angst en liefde? of angst en vertrouwen?
Sorry,..heb soms niet de tijd om alle reacties te lezen..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Zo echt wel en dat voor een zeeuw  |
Dat moeten we echt niet onderschatten, Erika.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:17
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | Dat moeten we echt niet onderschatten, Erika.  |
Nou vooruit zal wat aardiger voor hem zijn Uiteindelijk heit hij dr sin an he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:17
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | Dat moeten we echt niet onderschatten, Erika.  |
En dan dat ...pakkie aan hé?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:18
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | En dan dat ...pakkie aan hé?  |
HIhi met witte kniekousen eronder he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:18
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | Zou niet best zijn, als dat minder zou worden. Als het goed is, neemt de zin alleen maar toe.  |
Denk dat Erika mn lijfspreuk een beetje zat is, Maryan. Maar goed ....'k zal het wel veranderen , zo ben ik dan ook weer.
visser kriegter steeds meer sin in.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:19
|
|
|
|
Ik doe de hele dag heeeeeelemaal niets
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:19
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Denk dat Erika mn lijfspreuk een beetje zat is, Maryan. Maar goed ....'k zal het wel veranderen , zo ben ik dan ook weer.
visser kriegter steeds meer sin in.  |
Neu hoor ikke is jou lijfspreuk niet zat Gewoon ff zin om uwes te plagen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENATE619
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:20
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | En dan nog zo,n simpel voorbeeld is, de spermabank, indertijd werd je priveci gewaarborgd. Lekker waarborg was dat, we hebben in het verleden al progamma,s gehad op tv, donorbaby zoekt biologische vader. In Amerika zijn al zwervers vermoord, die stonden geregistreerd bij de bloedbanken, met hun bloedgroep. Die men later langs de weg vond, waar organen waren verdwenen. Wie weet wie ze hier al langs de weg gevonden hebben, waar het zelfde bij is gebeurd. Een half jaar geleden vonden ze hier in de buurt ook een dode langs het spoor. Niemand weet wie hij was, konden ze niet meer zien, doodsoorzaak onbekend. Dan mogen jullie mij scepties vinden, kan best zijn, maar in iedergeval voorzichtig. |
Ik vraag me af of je nog wel ergens vertrouwen in hebt. Alle voorbeelden die je noemt zijn vreselijke dingen. Deze manier van reageren maakt een verbitterde indruk. Terwijl dit onderwerp niet bedoeld is op deze manier. Maar als een poging om mensen bewust te maken van de belangen van donorschap en mijn nieuwsgierigheid naar motivaties om bewust geen donor te zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Ik doe de hele dag heeeeeelemaal niets  |
Nee dat was al bekent
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | HIhi met witte kniekousen eronder he  |
Haha, die doen 't 'm, wat zal ie knap zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:21
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | En dan dat ...pakkie aan hé?  |
Het is bijna half acht......zou je zachtjesaan niet eens naar bed gaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:21
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Denk dat Erika mn lijfspreuk een beetje zat is, Maryan. Maar goed ....'k zal het wel veranderen , zo ben ik dan ook weer.
visser kriegter steeds meer sin in.  |
Is dat ook het Zeeuwse dialect, net als die andere zin Ik ken alleen de zin 'ons bent zuunig hé'.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:22
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Het is bijna half acht......zou je zachtjesaan niet eens naar bed gaan  |
Nee ben je mal veel te vroeg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:22
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Wat vinden jullie dan van de stelling dat Kerst allang geen christelijk feest meer is? Het is overgenomen en vervormd door de maatschappij... |
Die stelling is zeker voor de ongelovigen waar, maar voor ons die geloven in het wonder van kerst...de Christus, Heiland, Zaligmaker..voor ons geboren? Voor ons is het toch zeker nog wel een christelijk feest...als we het als zodanig vieren toch? 
Dat geldt voor de liederen net zo, ongelovigen zullen niet zo snel christelijke liederen zingen en als ze het wel doen? zullen ze er vast over na gaan denken..ik zie het dan als een mogelijkheid van evangelieverkondigng....prachtig toch?
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op woensdag 26 oktober 2011, 19:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:23
|
|
|
|
woensdag 26 oktober 2011, 10:07 | Quote: | | SHANITA schreef: Wat nou, als meneer Zijlstra echt gelooft, dat wat die doet, opgedragen is door God....ik durf daar niet over te oordelen. |
dinsdag 25 oktober 2011, 17:57 | Quote: | | En dat die medewerkers bij die gebedsgenezing zelf geïndoctrineerd zijn, of dat ze zakken vullen, dat is niet aan mij om te oordelen. |
Ik oordeel niets, C. (sorry Mariska....
De aflevering van Netwerk heet: Vraagtekens bij wonderbaarlijke genezingen in de Alblasserwaard.
De 'herstellen' blijken van korte duur te zijn.
Dvd's die verkocht worden, met 'nepgenezingen', met als titel: Waarom Jezus geneest vandaag? . Een dvd vol met spectaculaire 'genezingen'. Ik ben geen zakenman, maar wat er al niet verdiend wordt met alleen de dvd's...Met mensen die op die dvd's staan waarvan wordt gesugereerd dat ze genezen zijn.
Dat heet liegen...
En met een futuliteitje op een profiel, of op een cv, daar schaad je geen mensen mee. Hier wél....
Eerst 2, en niet 4, C.... 'echte genezingen van het soort wat een psychiater ook zou kunnen doen'.
Dan reportage met 'nepgenezingen', met op de achtergrond een treurig muziekje.
Één voorbeeld: een meisje met een aandoening in haar been, waardoor ze heel erg veel pijn heeft en in een rolstoel zit.
Ze gaat voor de zoveelste keer naar die genezingsdienst. Vraagt zijlstra als ze op het podium zit en er is voor haar gebeden, of ze al wat voelt. Zegt zij, heel verdrietig, van dat ze niets voelt. Zegt hij 'amen'!(enthousiast). Zegt ze daarna dat de pijn alleen maar erger wordt. Zegt ie dat ze zich moet focussen op Jezus.(al zou ze dat niet doen, ze is nota bene gelovig) Dan zegt ze dat ze wel bidt en zich wel op Jezus focust, Deze dingen zijn denk ik niet te verstaan voor het publiek achter in de zaal, vanwege een vrolijk opwekkingliedje in de zaal wat nogal hard wordt gespeeld.
En nou heb ík het ook nog gedaan, volgens C. Nou, dan maar. Ik heb mijn mening.
Bij 14 minuten en 53 seconden, komt meneer Zijlstra in gesprek met de verslaggever.
Hij l, eh praat zich overal uit.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 26 oktober 2011, 19:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:23
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Het is bijna half acht......zou je zachtjesaan niet eens naar bed gaan  |
Ja, daaaaaaaaaaaaaaaaag
Gaan we wel kampvuur maken op het strand?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENATE619
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:24
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Dat zijn geheel jou woorden, jij kent mij niet, dus je weet ook niets over mijn lichamelijke toestand, laat staan mijn geestelijke. En dat donor gebeuren moet je maar eens terug lezen, ik ga niet in herhaling. En terug komende op de 2e w.o, er zijn zat voorbeelden te lezen en kijken over dit hele gebeuren. En citaten uit boeken en films heb ik nog nooit gebruikt, en ga het hier niet uit een zetten. En wie de moeite in het verleden over het verleden nooit heeft genomen of overgeslagen. Moet zeker ook geen commentaar geven, als het terspraken komt. |
Ik vind het prettig dat je op het onderwerp reageerd, maar daarbij vind ik wel dat een ander ook de ruimte moet krijgen om te kunnen reageren. Ongeacht zijn/haar kennis van de geschiedenis ervan. Graag wat respect voor de ander!
Laatst aangepast door
|
RENATE619
|
op woensdag 26 oktober 2011, 19:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATHANYA830
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:25
|
|
|
|
MOSSELEN!!!!!
met stokbrood en een paar fritejes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:25
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Ja, daaaaaaaaaaaaaaaaag
Gaan we wel kampvuur maken op het strand?  |
Dan mag je nu wel toestemming gaan vragen he anders mag het niet. En dan marshmallows mee nemen en stokkies
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:26
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Nee dat was al bekent  |
Grrrrrrrrrr
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:27
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Dan mag je nu wel toestemming gaan vragen he anders mag het niet. En dan marshmallows mee nemen en stokkies  |
Goed idee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:39
|
|
|
|
aangepast... http://youtu.be/NDuGlyEhiuw
Guus Mewis..
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op vrijdag 28 oktober 2011, 08:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:58
|
|
|
|
En...ik heb dit soort 'genezingsdiensten' ook meegemaakt.
Ik was pas gelovig. Nam 't heel serieus. Ik ging niet meer uit, ongeveer vijf jaar lang. Ging braaf met niemand naar bed, zorgde ervoor dat ik niet met iemand van het mannelijke geslacht in een ruimte was. Ja, dat werd voorgeschreven door die groep/gemeente.
Nou, ging ik naar zo'n 'genezingsdienst'. Werd ik niet genezen. Werd mij bij de nazorg even verteld én dat mijn geloof te klein is, én dat er zonde! in mijn leven moet zijn, dat ik door die redenen niet genees.
Todat, zoals ik eerder zei, heilige huisjes barsten kregen.
En ik naar traditionele kerken ging.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 20:00
|
|
|
|
En nu ga ik uitloggen en iets leuks doen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 20:16
|
|
|
|
..
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op woensdag 26 oktober 2011, 20:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 20:16
|
|
|
|
Woensdag 26 oktober, Psalm 119: 113-120; Schuilplaats en schild.
Nu kan ik wel weer zo’n mooi tekstbloempje plukken uit het psalmenpark en dat een keurig plekje geven in een meditatief vaasje, maar ik denk niet dat daar iemand op zit te wachten. Hoewel… Daar wachten wij waarschijnlijk juist wél op! Dolgraag willen we altijd weer horen dat God een schuilplaats is en een schild. Toch is het niet mijn taak in wilde weg tekstbloempjes te plukken. Ik moet minstens oog hebben voor de context, voor de hele border waarin het tekstbloempje staat. En wat ontdek ik dan? Data het hier in de psalm gaat over dubbelhartigen. Het gaat over hen die God willen dienen, maar dan wel hinkend op twee gedachten. Zijn dat degenen die gedurig door geloofstwijfel worden overvallen? Nee, over zulke twijfelaars gaat het hier niet. Het gaat hier over mensen die van twee walletjes willen eten. Een beetje vroom én een beetje heidens. Een beetje christelijk en een beetje atheïstisch. Een beetje goed en een beetje slecht. De dichter van de psalm moet er niets van hebben. Hij heeft een bloedhekel aan zulke mensen. Maar wat wil je? zo protesteer ik zachtjes. Wie ziet kans om volmaakt in heiligheid te leven? Ik in elk geval niet. Ik wil wel, maar het lukt me niet. Hoe doet die dichter dat dan? Of het hem volkomen lukt, staat nog te bezien, maar in elk geval geeft hij wel aan in welke richting hij het zoekt. Hij zoekt zijn schuilplaats en schild bij God! In Hem is er geen kans om vrij te blijven van dat dubbelhartige, huichelachtige gedoe van hen die van twee walletjes eten. Telkens als ik weer word verleid, kruip ik in mijn schulp – en die schulp, die schelp, is Hij de Allerhoogste: mijn schuilplaats en mijn schild.
Mijn lust is, slechts te willen wat Gij wilt. Ik haat die U met dubbel hart beminnen. Gij zijt voor mij een schuilplaats en een schild, Want in uw woord doet Gij mij overwinnen. Bozen, laat af, dat ik in God verstild mij dag aan dag op zijn gebod bezinne.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 20:20
|
|
|
|
|
Zo dadelijk is er op tv live een hersenoperatie te zien. Is dit ethisch verantwoord. Of het kan, vind het net zo als het programma de bevalling waar ik niet naar kijk. Maar ben wel nieuwsgierig hoe het gaat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|