| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 18:53
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Natuurlijk moet hij er uit. Het land waar hij vandaan kwam, is juist in een enorme economische groei. Veel mensen hebben daar een kans een welvarend leven te leiden. Hij wordt ook niet vervolgd en ook niet verdrukt. Asielzoekers waren toch mensen die in hun eigen land niet meer veilig waren? Of zijn we dat vergeten? We zouden ons land openstellen voor verdrukten en vervolgden en daar valt hij gewoon niet onder.
Ik vind dat de politiek zich voor het karretje heeft laten spannen. Vooral het CDA heeft zich meer laten leiden door de publieke opinie dan door haar eigen beleid. Een hele slechte zaak van bestuur.
Maar Mauro heeft voldoende kansen, en krijgt ook weer een hoop geld mee... |
A/ Hij is (was) geen asielzoeker, zijn moeder heeft hem op de trein gezet voor een betere toekomst, omdat toen der tijd er geen toekomst mogelijk was daar. B) voorlopig hoeft hij niet weg, maar mag hij blijven tot zijn school (studie) er op zit. Nou en tegen die tijd zijn wij de regering die er nu zit ook weer zat, en komt paars zoveel weer terug. Al met al een hoop drukte om niets.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 18:56
|
|
|
|
|
Er is iemand hier op de site, die dagelijks met deze problematiek te maken heeft. Ik zou graag willen dat zij ook haar mening geeft, kunnen we eens kijken van binnenuit hoe zoiets gaat...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 19:08
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | Wat mooi gezegd Erika, heel herkenbaar voor mij. Hij leidt jou/mij/ons als een Herder, soms door dalen heen. Ik zie uit naar de dienst vanavond, ik ga God danken voor de vele zegeningen die Hij mij geeft. Een fijne dienst!
Remco Hakkert - Wij Danken U http://www.youtube.com/watch?v=aOkg6CSg0LE&feature=related |
Dank ja Maryan. Jij ook een goede dienst gewenst ik hoop hem via internet te volgen. En dat lied van Remco is idd een erg mooi lied. Zelf mag ik me optrekken aan het lied van hem God wijst mij een weg. Weer veel om voor te danken!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 19:10
|
|
|
|
Ik vind wel dat er op cm een kentering is gekomen sinds vorig jaar. Toen wist men wel een hoop tegengas te geven, vooral op de pvv stemmers. Mede op hun beleid ten aanzien van buitenlanders, en dan moet ik aan dat reclame spotje denken van die politieagent op die motor oh, dus toch.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 19:23
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | A/ Hij is (was) geen asielzoeker, zijn moeder heeft hem op de trein gezet voor een betere toekomst, omdat toen der tijd er geen toekomst mogelijk was daar. B) voorlopig hoeft hij niet weg, maar mag hij blijven tot zijn school (studie) er op zit. Nou en tegen die tijd zijn wij de regering die er nu zit ook weer zat, en komt paars zoveel weer terug. Al met al een hoop drukte om niets. | Het is toch te gek voor woorden, dat men zoveel over zijn dossier kent. Alsof het mij iets kan schelen waarom hij in NL gekomen is. Ik vind wel, dat hij zich net zo goed aan de voorwaarden heeft te houden als anderen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 19:34
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Pieter.......wat doe je me aan??? http://nieuw.begrotingswijzer.nl/ (je mag mij ook je bruto inkomen mailen,dan kijk ik voor je na waar je centjes heen zouden gaan ) |
ja kijk maar ff:
na aftrekposten bleef er bruto 10.567,-- over
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 19:35
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het is toch te gek voor woorden, dat men zoveel over zijn dossier kent. Alsof het mij iets kan schelen waarom hij in NL gekomen is. Ik vind wel, dat hij zich net zo goed aan de voorwaarden heeft te houden als anderen. |
Dat is hem nu maar net, precies zoals je zegt: hij heeft zich net als anderen aan de voorwaarden te houden. Nou en, dat doet hij toch ook. Hij blijft namelijk. En of jij ik of wie dan ook vinden dat ze moeten opkrassen, daar hebben ze nu net dikke vette sch..t aan. En hij doet vrolijk met de rest mee. Dus hij heeft zich goed aangepast, aan het falende en gemakshalve beleid van links.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 19:37
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | Cross is de verstandige man onder de mannen  |
dat in cm-land der blinden eenoog koning is, was mij al vaker opgevallen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 20:12
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Hmm ... hoe was het ook alweer +0 ... -8 ..  |
droom fijn verder!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 20:15
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Het is moeilijk om vanuit een hartekreet van David meteen een theologie op te bouwen. En ik geloof ook niet, dat je dit zo letterlijk moet opvatten. Het is meer een gekreun van alles wat hij fout had gedaan. Het staat ook lijnrecht tegenover andere teksten, die juist zeggen, dat je niet verantwoordelijk bent voor de daden van je ouders. En reinigen van onbegane zonden is volstrekt overbodig.
Iedereen is voor zijn eigen daden verantwoordelijk. Let wel: daden...en dat gaat zelfs zo ver, dat joodse theologen daarom ook moeite hebben, met het feit, dat Jezus alle zonden voor ons heeft overgenomen. Het is niet bestaanbaar, dat ze zouden denken dat een kind voordat het kon spreken al gezondigd had. Waarom leggen wij dat wel in teksten van het OT?
Tenslotte nog dit, als jullie ritueel ons zou afhelpen van onze zondige natuur, zou ik als eerste iedereen aanraden hun kinderen dat ritueel te laten ondergaan... |
Om met jouw tenslotte te beginnen: haal nou es aub dat achterlijke idee van je uit je hoofd dat de kinderdoop een tovermiddel is tegen zonde. Alleen het bloed van Jezus wast de zonde weg. Dus niet een besprenkeling met water, en ook geen onderdompeling op oudere leeftijd. Sterker nog, al ga je een half uur op je kop, kompleet onder water, in de rivier de Jordaan staan, zitten al je zonden nog aan je euh.. achterste vastgeroest!!
Nou weet ik dat jullie evangelischen het oude testament vooral als een hinderlijk aanhangsel van de bijbel zien, maar er staat wel degelijk dat de gevolgen van zonden tot in het zoveelste geslacht zullen gelden.
Mede gezien dat jullie ook nog es dat rare ritueel hebben om mensen "vrij te bidden" van zonde van het voorgeslacht, snap ik jouw reactie al helemaal niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 20:29
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Ik ben juist sinds 3 maanden aan de weet gekomen wat ik uitgespaard heb...door geen shag te kopen...DAS PAS LEUK!!! |
kijk.... wat kun je veel moois kopen voor dat geld....
Een gek die zijn geld in de fik steekt....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 20:33
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Om met jouw tenslotte te beginnen: haal nou es aub dat achterlijke idee van je uit je hoofd dat de kinderdoop een tovermiddel is tegen zonde. Alleen het bloed van Jezus wast de zonde weg. Dus niet een besprenkeling met water, en ook geen onderdompeling op oudere leeftijd. Sterker nog, al ga je een half uur op je kop, kompleet onder water, in de rivier de Jordaan staan, zitten al je zonden nog aan je euh.. achterste vastgeroest!!
Nou weet ik dat jullie evangelischen het oude testament vooral als een hinderlijk aanhangsel van de bijbel zien, maar er staat wel degelijk dat de gevolgen van zonden tot in het zoveelste geslacht zullen gelden.
Mede gezien dat jullie ook nog es dat rare ritueel hebben om mensen "vrij te bidden" van zonde van het voorgeslacht, snap ik jouw reactie al helemaal niet  |
AMEN.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 20:37
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Frank , je geeft het zelf al aan , alleen je zet het zelf tussen haakjes.... het woordje "goedbedoelde". Ik geloof zelf dat als iemand in de put zit, diep in de put, en je krijgt dan mails, een kaartje of zoals je zelf zegt goedbedoelde praat, dat het ook welgemeend is . Ik geloof niet dat als iemand je iets stuurt dat hij/ zij dat doet om er maaar van af te zijn en dan te denken van zo , ik heb mn plicht gedaan. Nee, dat geloof ik niet. Medeleven is toch mee leven , met iemand mee leven?Als iemand het moeilijk heeft met iets of iemand, zeker als het om een goede vriend,vriendin , familie of wie dan ook gaat ....dan gún je die iemand toch dat het weer beter mag gaan? Dan is het toch niet zo van ooow , ik stuur wel een kaartje / mailtje en bekijk het maar? Nee , ik zei net al : medeleven is mee leven . En de ontvanger , heeft ie dan het recht om dat zo maar naast zich neer te leggen? |
Mee eens Alleen wel begrijpelijk van jou Frank dat je veel dingen even in een ander perspectief ziet. Dit heeft de tijd nodig! Sterkte!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 20:40
|
|
|
|
|
Bis
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 20:42
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | kijk.... wat kun je veel moois kopen voor dat geld....
Een gek die zijn geld in de fik steekt....  |
ach cootje... je laatste hemd heeft toch geen zakken.
zo heb ik ooit het verhaal gehoord van een oude gierige rijke man die op zn sterfbed lag. de pastoor hield hem gezelschap en vroeg op n gegeven moment: Maar als je nu 1 ding mee kon nemen naar waar je na je dood heengaat, wat zou dat dan zijn? de man antwoorde direct: Mn goud natuurlijk!!! de pastoor schudde bedroefd zn hoofd en zei: wat een domme keuze, want waar jij heen gaat, zal dat smelten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 20:47
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Om met jouw tenslotte te beginnen: haal nou es aub dat achterlijke idee van je uit je hoofd dat de kinderdoop een tovermiddel is tegen zonde. Alleen het bloed van Jezus wast de zonde weg. Dus niet een besprenkeling met water, en ook geen onderdompeling op oudere leeftijd. Sterker nog, al ga je een half uur op je kop, kompleet onder water, in de rivier de Jordaan staan, zitten al je zonden nog aan je euh.. achterste vastgeroest!!
Mede gezien dat jullie ook nog es dat rare ritueel hebben om mensen "vrij te bidden" van zonde van het voorgeslacht, snap ik jouw reactie al helemaal niet  | Met de volwassendoop pretenderen we niet zoveel. En daar zit denk ik het verschil. En je kunt wel wijzen op die teksten, dat de gevolgen van zonden tot in het zoveelste geslacht zou doorwerken, er staat niet dat men tot en met dat zoveelste geslacht er schuldig aan is. En met het erkennen van erfzonde erken je toch schuld, en daar zit het verschil. En idd, in sommige gemeentes is het de gewoonte het voorgeslacht te doorbreken, ik zelf heb dat ook altijd als grote onzin gezien...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTHA725
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 20:48
|
|
|
|
Jeremia 32 : 27
Zie, Ik, de Here, ben de God van al wat leeft: Zou voor Mij iets te wonderlijk zijn ?
Hoi allemaal,
Weer een week voorbij, veel gebeurd bij sommige CM leden, Dank en gebedspunten wisselen elkaar continue af, Dankpunt is dat een medechristen veilig uit Libanon is teurg gekeerd, laten we voor haar blijven bidden
We nodigen je uit om morgen met ons samen te bidden en te danken , de Heer lofprijzen, in de gbedsroom, we houden elke week bidstond van 20.00 tot 21.00 Je kan gebedsroom vinden als je bovenaan de balk de chat aanklikt, dan rechts naar beneden scrollen, en gebedsroom aanklikken.
Ieder is vrij en welkom om mee te doen, we dringen niemand iets op, ook ben je vrij om een, je naam op de voorbedelijst te zetten, daat staan namen op van mensen die daar om hebben gevraagd, en toestemiing hebben gegeven
We beginnen altijd met de Heer te loven en te danken, Hem uit te nodigen aanwezig te zijn, vaak zingen we met elkaar, we typen de woorden in, en zingen mee, of we zetten een lied op you tube op, en gaan daarin mee, elke week ervaren we veel zegen, die we graag met jou willen delen, ook zijn er genezingen gebeurd na gebed, ja, Lof en ere aan Hem, de Alachtige God, onze Hemelse Vader, die erg veel van ons houdt, zoveel, dat Hij Zijn enige zoon naar de aarde had gestuurd tot redding van de mens, hallelujah!
Voorbedelijst; Voorbede voor;
San Cees Marjo Ad Esther Guus Henk Marjo Clasien Dirk en Corrie
Gods rijke zegen en nabijheid
Martha Herman Vandam
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 20:50
|
|
|
|
[quote=PIETER649]ach cootje... je laatste hemd heeft toch geen zakken.[quote] Nee da's waar, maar je kunt het nù ook uitgeven
[quote=PIETER649]zo heb ik ooit het verhaal gehoord van een oude gierige rijke man die op zn sterfbed lag. de pastoor hield hem gezelschap en vroeg op n gegeven moment: Maar als je nu 1 ding mee kon nemen naar waar je na je dood heengaat, wat zou dat dan zijn? de man antwoorde direct: Mn goud natuurlijk!!! de pastoor schudde bedroefd zn hoofd en zei: wat een domme keuze, want waar jij heen gaat, zal dat smelten... [quote]
Laatst aangepast door
|
COOTJE711
|
op woensdag 2 november 2011, 20:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 20:58
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | is al gebeurt  |
vertel...vertel....??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 21:01
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Cootje Ja dat kan wel maar niet ieder pinautomaat herkent mn pas hahaha maar het zou wel kunnen maar meestal krijg je niet meer dan 100 euro uit de automaat en dat is wel eens vervelend haha. Sjalom. Martin |
okè, ik kon daar bij iedere bank pinnen dus hag geen last... alleen in de woestijn was het goed zoeken Fijne tijd in Israël!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 21:28
|
|
|
|
Woensdag 2 november, Psalm 119: 169-176; Een smekeling.
Psalm 119, de langste uit het psalmenboek, besluit met een dwalend schaap. ‘Ik was een schaap en had de weg verloren.’ Geen humbug, geen grootspraak – niets van dat al, aan het eind van dit lied. Het is een en al verootmoediging wat hier de klok slaat. Nederigheid van hart. De dichter van de psalm, zeg maar: Israël in ballingschap, weet hoe het allemaal zover gekomen is. Een mooi verhaal is het zeker niet. Het is het verhaal van een verloren schaap. Dom geweest. Stom geweest. Het zweeg toen het had moeten spreken. Het heeft de geldgraaiers stilletjes hun gang laten gaan, met alle gevolgen van dien voor de sociaal zwakken. De rijken werden steeds rijker, de armen steeds armer. Alsof er geen Thora bestond, zo leefde Israël, in de dagen voorafgaande aan de ballinschap. Dan gebeuren er de gekste dingen. Dan ben je niet wakker meer, dan dut je in, als volk, als gemeenschap. Als de lijnen niet meer strak aangetrokken worden, als iedereen maar een beetje aanrommelt, dan begint het overal te rommelen. Dan heb je niet meer in de gaten door welke vijand je wordt bedreigd. En voor je het weet zit je ver van huis, in den vreemde. ‘Ik was een schaap, en had de weg verloren.’ Het boetekleed siert de dichter. Niet als heer of meester nadert hij tot de Eeuwige. Als een smekeling, zo komt hij. ‘Laat mijn smeekbede tot u doordringen.’ Geen pretenties meer, geen beroep op eigen inzicht – hooguit de belijdenis: van uw geboden alleen verwacht ik mijn heil, de wil ik niet vergeten. De lange psalm die de goedheid van Gods geboden bezingt, eindigt met een smeekbede. Een mens die gaat op de weg van de Eeuwige wordt nooit een verwaande kwast, maar meer en meer een smekeling, een bedelaar die beseft: alleen van Gods genade kan ik leven.
Een smekeling, zo kom is tot uw troon: Leg met uw woord beslag op mijn gedachten Opdat ik in het licht der waarheid woon. Laat niet vergeefs mij op uw bijstand wachten. Leer mij uw wet, die goed is, waar en schoon, dan loof ik U bij dagen en nachten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 21:31
|
|
|
|
Langzaam glijden mijn vingers over de toetsen om de wereld te laten weten wat ik te zeggen heb
Zomaar praten lijkt eenvoudig maar soms is het net alsof er niets meer is geen woorden meer geen letters om te schrijven wat je wil omdat ik niet meer weet wat er te schrijven was
En toch blijven mijn vingers stug door bewegen en voel ik me bewogen omdat ik letters deel met ieder die dit eens zal lezen zomaar even tussendoor of heb je echt de tijd genomen om te ontdekken wat ik schreef?
Soms lijken woorden zonder inhoud maar diep van binnen krijgt het kleur die vele letters ze vormen zinnen om te vertellen dat je bent
niet alleen maar om te zijn maar om te leven met die ander die eens de moeite heeft genomen deze letters te bewegen en zo een tekst achter te laten als een afdruk in je geheugen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 21:35
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Dat rammelen wordt zo onderhand een hele epedemie, maar ikke nie lekkere rooie kool, met appeltjes en piepers alles uit eigen tuin kon alleen ut spek niet te pakken krijgen  |
En wederom weer heerlijke rooie kool en de rest, nu wel met spek
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 21:44
|
|
|
|
Gebakken aardappels met heerlijke broccoli en een schnitzel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 21:53
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Dank ja Maryan. Jij ook een goede dienst gewenst ik hoop hem via internet te volgen. En dat lied van Remco is idd een erg mooi lied. Zelf mag ik me optrekken aan het lied van hem God wijst mij een weg. Weer veel om voor te danken! |
Internet kan ook een zegen zijn hè Is ook een mooi lied van Remco! http://www.youtube.com/watch?v=Cuss3M8PNgY
Het volgende lied is ook mooi. Ken je het?
Heer wijs mij Uw weg - Sela http://www.youtube.com/watch?v=kRXQCxwv6Ro
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 21:55
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Jazeker kennen wij die hier, we hebben nog steeds aardig wat boeren maar idd is de lijn veel verder te trekken.
Ik denk dat wij er vaak zo weinig stil bij staan hoeveel er is om te danken, als het ons tegen zit of zoals jij en ik onze gezondheid even niet meewerkt, dan nog is er zat om te danken.
Idd ben ik elke dag weer dankbaar dat ik op mag staan en nog dankbaarder dat ik sinds 15 jaar weer goed slaap, en ja ook al is mijn gezondheid ophet moment niet goed ik weet dat de Heere er altijd is en voor me zorgt me door de diepe dalen heen trekt!
Als ik om me heen kijk voel ik me vaak rijk, ik heb een baan lieve familie vrienden en kennissen en een fijne kerkelijke gemeenschap. Maar ik heb een dak boven het hoofd en kan elke dag eten en drinken en dan hoeven we niet eens ver van huis om te zien dat er ook in onze naaste omgeving veel armoede en narigheid heerst.
Laten we daarom eens vaker kijken naar wat we wel hebben ipv wat we niet hebben, en dan voel je je rijk en mag je zeggen, Abba Vader U alleen. |
Eigenlijk is elke dag toch een dankdag!! Tel elke dag mijn zegeningen en die zijn er elke dag, zit in kleine dingen. Vanavond naar de dienst geweest, sta je er toch even meer bij stil.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 21:59
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Sttttttttttt hij doet echt zijn best hoor Af en toe komt tie door de wolken heen en het is zeer zeker niet koud neem een roosvicee en alles komt goed meiske  |
nee koud was het gelukkig niet, maar de zon is niet geweest hoor, niet hier, maar wel daar bij jou, is je gegund. Ruil liever die roosvicee voor wat anders, iets sterkers
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 22:02
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | qouten lukt hier niet, das gek
Zeeland zei: Een herderloze kudde heb ik altijd een leeg gevoel...gevonden...
Ik begrijp dat heel goed hoor maar is de dominee de herder? Dacht dat Jezus de herder is. Voor mij in elk geval wel. Als gemeente heb je natuurlijk leiding nodig. Maar als herder? Verder hebben wij de opdracht om naar elkaar om te zien. Zijn wij elkaars verantwoordelijkheid. Was ff een gedachte die in mij op kwam. |
Nee, ik ben het niet met je eens. Ik vind dat je gerust mag stellen dat een dominee wél een herder mag wezen . En dat de gemeente schapen of een kudde of hoe je het wil noemen, mag zijn. Voor mij is een dominee een herder én een leraar. En Jezus de Opperherder. Onze gemeente heeft sinds 1,5 jaar een eigen dominee. Voor die tijd was er veel strijd en onenigheid binnen de gemeente. En nu? de dominee heeft veel problemen opgelost, ik zal niet zeggen alles maar hij mag wel als een herder zijn taak uitvoeren. En dat geeft blijdschap en ook verwondering binnen de gemeente. En daardoor komt het misschien ook wel dat de gemeente groeit , niet alleen ouderen maar ook veel jonge mensen die nu naar de kerk komen. Alles dankzij de dominee? Nee, dat niet maar wel een deel. Maar....... HEM zij alle eer .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TATJE948
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 22:06
|
|
|
|
Als je in de put zit…laten deze woorden je dan bemoedigen... Een man viel in een diepe put en kon er niet meer uit. Hij riep om hulp en verschillende mensen hoorden hem. Een humanist komt langs, ziet hem en zegt: “Ik vind het zo erg voor je.” Een natuurkundige passeerde en zei: "Het is logisch dat iemand in die valt.” Een farizeeër zei: “Belijdt je zonden. Alleen slechte mensen vallen in een put.” Een wiskundige passeerde. En hij berekende hoeveel kans een mens heeft om in deze put te vallen. Een journalist wilde een exclusief verhaal en vroeg: “Hoe ben jij in die put terechtgekomen?” Een fundamentalist zag hem en zei: “Jij verdient het in die put te zitten.” Een klager zei: “Wacht maar totdat je hebt gezien hoe diep mijn put is.” Een optimist zag de man en zei: “Het kan altijd nog slechter.” Een pessimist zag de man en zei: “Het zal beslist nog veel slechter worden.” Aristoteles kwam langs en zei: “Ken jezelf.” Confucius passeerde de put en zei: “Het is beter voor je dat je je ver van zulke plaatsen vandaan houdt.” Plato zag hem en zei: “Ga op zoek naar de waarheid.” Zoroaster passeerde en vertelde hem: “Om eruit te komen moet je je wilskracht gebruiken.” Een lid van de Christian Science adviseerde” “Je bent niet in de problemen, je denkt het alleen maar.” Charles Darwin hoorde de man en zei: “Als je maar sterk genoeg bent, zal je overleven.” Een yoga beoefenaar adviseerde: “Je moet jezelf uittillen boven je problemen.” De Beatles passeerden en zeiden: “Alles wat je nodig hebt is liefde.”
Een waarzegger zag de man en vertelde hem: “Raadpleeg de sterren, de tekenen van de dierenriem.” Een ambtenaar keek naar beneden en vroeg: “Heb je toestemming om in die put te zitten?” Een politieagent passeerde en zei: “Je mag hier niet zwemmen.” Een psychiater deed verslag en zei: “Voel je niet schuldig dat je in deze put gevallen bent. Dan zul je je veel beter voelen.” Een moslim passeerde en zei: “Het is de wil van Allah.” Een boeddhist zag de man en zei: “Het is je noodlot. Laat het een les voor je zijn. Dan kun je het in je volgende leven beter doen.” Toen kwam Jezus langs. Hij zag de man, strekte Zijn hand uit, En trok hem uit de put. Hij plaatste zijn voeten op vaste grond, reinigde hem van de modder en droogde zijn tranen.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |