| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 10:09
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Shanita, het getuigt niet van respect naar andere mensen toe, je bent vrij om te posten wat je wil. Maar hou wel rekening met het topic. En nu ben je alleen maar bezig andermans topics te vervuilen. |
Over topic heb je gelijk, behalve het vervuilen. En wat het respect naar anderen betreft, moeten ze jou wel een heel grote spiegel voorzetten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 10:11
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Zo, en laten de dames dat zo staan? Ik dacht dat de feministes hier toch wel eens seksistische opmerking in zagen.... |
Hoe noemde je het ook al weer  Oh ja, topic bevuilen  Respect naar anderen
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op donderdag 3 november 2011, 10:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 10:16
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ja, idd Mariska. Omdat het niet gepast is in mijn ogen. |
Er is veel wat niet past in jouw ogen. Het gaat erop lijken dat jij weinig respect gaat vertonen naar mensen met een reformatorische achtergrond.
Nee kritiek hebben op de charimatische bewegingen dat schijnt niet te mogen. Maar kritiek uiten naar reformatorische kringen mag dus allemal wel? Omdat die dingen niet in jou straatje passen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 10:23
|
|
|
|
En dan nog, Mauro mag volgens de meesten niet blijven, maar over een voetballer uit Brazillie, daar wordt geen woordje over gerept. Die heeft gisteren een status Nederlander gekregen, is hier sinds 2007, en spreekt niet lang zo goed Nederlands, als Mauro. Had het wat gescheeld als Mauro kon voetballen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 11:07
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Zo, en laten de dames dat zo staan? Ik dacht dat de feministes hier toch wel eens seksistische opmerking in zagen.... |
Tsja chat, ik zie jou in heel veel topic roepen dat de waarheid benoemt moet kunnen worden  En wees eerlijk, we kunnen niet verlangen dat hij gaat liegen en zeggen dat ik er slimmer uitzie
Ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe deze zaak verder af gaat lopen. Want als er nu een studievisum volgt,hebben we dit hele gebeuren over een paar jaar als hij klaar met studeren is weer. Van mij had de jongen mogen blijven, maar eruit is eruit en dan moet je dat wel direct doen (dat was dus tig jaar geleden al, maar voeg nu dan ook eindelijk eens de daad bij het woord)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 12:12
|
|
|
|
Het is gebeurd, het is gebeurd.....
MIJN HUIS IS VERKOCHT!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 12:12
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Er is veel wat niet past in jouw ogen. Het gaat erop lijken dat jij weinig respect gaat vertonen naar mensen met een reformatorische achtergrond.
Nee kritiek hebben op de charimatische bewegingen dat schijnt niet te mogen. Maar kritiek uiten naar reformatorische kringen mag dus allemal wel? Omdat die dingen niet in jou straatje passen? | Wijs mij dan eens concreet aan waar ik een kerk heb aangevallen? Ik wijs voortdurend op de leer die verkondigd wordt. Als ik een kerk zou aanvallen, zou ik vertellen wat die en die kerk deed. En wat voor slechte mensen daar zouden zitten. Als we niet eens meer van gedachten mogen wisselen over onze verschillen in geloof, heeft het forum helemaal geen nut meer in mijn ogen. Wat hier gebeurt, is, dat men doelbewust op de persoon wil spelen, zonder dat men inhoudelijk ingaat op datgene wat er geschreven wordt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 12:15
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Over topic heb je gelijk, behalve het vervuilen. En wat het respect naar anderen betreft, moeten ze jou wel een heel grote spiegel voorzetten. | Ook tegenover jou zeg ik, dat ik niemand persoonlijk aangevallen heb, maar uitsluitend over de leer gesproken heb. Als je niet eens met elkaar van gedachten kan wisselen over de verschillen in geloof, waarom heb je dan een forum?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 12:16
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Het is gebeurd, het is gebeurd.....
MIJN HUIS IS VERKOCHT!!! | Nu naar het Leger des Heils voor de nacht? Gefeliciteerd in elk geval.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 12:17
|
|
|
|
MIJN HUIS IS VERKOCHT!!! |
Jippieeeeeeeeeeee, gefeliciteerd!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 12:18
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Tsja chat, ik zie jou in heel veel topic roepen dat de waarheid benoemt moet kunnen worden  En wees eerlijk, we kunnen niet verlangen dat hij gaat liegen en zeggen dat ik er slimmer uitzie
Ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe deze zaak verder af gaat lopen. Want als er nu een studievisum volgt,hebben we dit hele gebeuren over een paar jaar als hij klaar met studeren is weer. Van mij had de jongen mogen blijven, maar eruit is eruit en dan moet je dat wel direct doen (dat was dus tig jaar geleden al, maar voeg nu dan ook eindelijk eens de daad bij het woord) | Ik zit met spanning te wachten op de bijdrage van Yelnin...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 12:19
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | De indruk die ik krijg in dit verhaal, is dat de meeste gemeentes de dominee gebruiken. De vraag of de dominee een herder is, vind ik eigenlijk al heel vreemd. Natuurlijk zou een dominee herderlijke taken moeten vervullen, maar zo lijkt ie wel een marionet... |
Dominee is wel herder en leraar, dat staat wel in de Bijbel Efeze 4 :11. Jezus is de grote Herder en wij zijn de schapen en horen naar Zijn stem en wij mogen bij Hem schuilen omdat Hij kent de Zijnen en wij kennen Hem. Dominee is herder, hij roept mensen (wij zijn als schapen) en brengt ons tot Jezus
en leraar geeft onderwijs vanuit Gods Woord.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 12:21
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Dominee is wel herder en leraar, dat staat wel in de Bijbel Efeze 4 :11. Jezus is de grote Herder en wij zijn de schapen en horen naar Zijn stem en wij mogen bij Hem schuilen omdat Hij kent de Zijnen en wij kennen Hem. Dominee is herder, hij roept mensen (wij zijn als schapen) en brengt ons tot Jezus
en leraar geeft onderwijs vanuit Gods Woord. | Maar wat betreft beleid en visie is hij een marionet, die ieder ogenblik aan de kant gezet kan worden omdat hij iets gezegd/gedaan heeft wat de kerkeraad niet zint???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 12:23
|
|
|
|
Wat fijn Jolan! Van harte hoor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 12:26
|
|
|
|
Vanavond een eigengebrouwen groentesoepie met een geroosterde boterham erbij, ik doe effe nie moeilijk, gek-drukke week met overuurtjes, effe kalm an....ben al een "dikke" vijftiger he.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 12:30
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Maar wat betreft beleid en visie is hij een marionet, die ieder ogenblik aan de kant gezet kan worden omdat hij iets gezegd/gedaan heeft wat de kerkeraad niet zint??? |
Ik kan je zeggen dat bij mij in de gemeente dat zo niet werkt. De visie en het daaruit komende beleid gaat altijd in samenspraak met de kerkeraad en de gemeente. De predikant bepaald dat dus nooit in zijn uppie.
En een predikant kan bij ons nooit zomaar aan de kant gezet worden of het moet wel heel erg zijn. Maar dan nog...dan hebben we ook nog de classis en de beide synodes. En dan moet het dus wel héél erg zijn wat hij gezegd of gedaan heeft!
Dus de predikant een marionet? Absoluut niet!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 12:31
|
|
|
|
Niet kwetsen aub Heb u naasten lief als uzelf. Wij hebben hier goddienstvrijheid.
Als je een kind van God bent, betekent niet dat de volgende generatie zonder zonde geboren wordt.
Erfzonde is vergelijken met erfelijk van de gezondheid in de familie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 12:36
|
|
|
|
Prachtig voor jou en gefeliciteerd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 12:39
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Maar wat betreft beleid en visie is hij een marionet, die ieder ogenblik aan de kant gezet kan worden omdat hij iets gezegd/gedaan heeft wat de kerkeraad niet zint??? |
Het is vergelijken met de burgemeester en gemeenteraad.
Burgemeester is toch geen marionet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ELOY997
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 12:59
|
|
|
|
Het is toch te gek voor woorden, hoe wij als Christenen hier zomaar vanalles op het forum uiten. We hebben het hier over het leven en de toekomst van een mens en niet van een pakje boter. Ik denk dat we ons beter even in stilte af kunnen zonderen en ons afvragen wat Jezus hier gezegt zou hebben.
Laatst aangepast door
|
ELOY997
|
op donderdag 3 november 2011, 13:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 13:00
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Wijs mij dan eens concreet aan waar ik een kerk heb aangevallen? Ik wijs voortdurend op de leer die verkondigd wordt. Als ik een kerk zou aanvallen, zou ik vertellen wat die en die kerk deed. En wat voor slechte mensen daar zouden zitten. Als we niet eens meer van gedachten mogen wisselen over onze verschillen in geloof, heeft het forum helemaal geen nut meer in mijn ogen. Wat hier gebeurt, is, dat men doelbewust op de persoon wil spelen, zonder dat men inhoudelijk ingaat op datgene wat er geschreven wordt. |
Jij valt constant de leer van de reformatorische kerken aan. Terwijl elders op het forum er aanvallen worden ingezet naar de charismatische kerken. En mag schijnbaar van jou niet.
Maar soms is het onvermijdelijk in een dicussie om niet te persoonlijk naar iemand uit te valllen. Men valt de mening aan van wat iemand post. Men reageert op wat die persoon zegt en beweert. Dus echt doelbewust op de persoon spelen doet men niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 13:18
|
|
|
|
Dank jullie!
Ja, nu heerlijk overnachten in de hotelkamers van het leger de Heils
Ik heb nog een paar maanden om wat anders te zoeken, dat scheelt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 13:28
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Dank jullie!
Ja, nu heerlijk overnachten in de hotelkamers van het leger de Heils
Ik heb nog een paar maanden om wat anders te zoeken, dat scheelt |
Soms...op het onverwachts...als je het niet verwacht...komt het...TOCH???
Ga je nu wat huren???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 13:40
|
|
|
|
Zojuist besloten....ijsbergsla met rommeltjes erin(overigens allemaal eetbaar hoor) gekookte aardappelen...en rollade(die gaat zo pruttelen..)
Kwarkbakkie toe...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 13:41
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Vanavond een eigengebrouwen groentesoepie met een geroosterde boterham erbij, ik doe effe nie moeilijk, gek-drukke week met overuurtjes, effe kalm an....ben al een "dikke" vijftiger he.....  |
Al moest ik elke dag soep eten...jammie!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 13:41
|
|
|
|
spruitjes met rafeltjesvlees...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 13:43
|
|
|
|
chiliwraps
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 14:16
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Over topic heb je gelijk, behalve het vervuilen. En wat het respect naar anderen betreft, moeten ze jou wel een heel grote spiegel voorzetten. |
Amen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 14:40
|
|
|
|
Gefeliciteerd!! Dit geeft vast een heel goed gevoel! succes met het zoeken van een nieuwe huisje.... Cootje krijgt nu al grijze haren voor als ze haar huis over een paar jaar moet verkopen
Laatst aangepast door
|
COOTJE711
|
op donderdag 3 november 2011, 14:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 14:42
|
|
|
|
Super eindelijk zekerheid wat een lekker gevoel. Nou Wilco ze komt eraan Enne Moet je dr niet wat vragen
|
|
| Naar boven |
|
|