ChristianMatch

Forum

Erfzonde
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3090 3091 3092 3093 3094 3095 3096 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 16:15

MOMO697 schreef:
Dit topic heet Erfzonde en ik wil hier graag op ingaan. Dat probeer ik tenminste.
Discussies over wat je van elkaar vind doe je maar ergens anders.
Reacties op het onderwerp is van harte welkom.

Het enige wat ik op de erfzonde kan bedenken is dat de grote fout die Adam en Eva begingen in het paradijs het eten van de verboden vrucht (er staat in de statenvertaling niet welke vrucht),

Daar wij allen van hen afstammen geboren worden met deze erfzonde in ons ook al hebben we op de aarde nog niks gedaan en worden we voor ons gevoel onschuldig en rein geboren,toch is dit niet zo door de zondeval zijn wij allen zondaar die hebben we dus georven van Adam en Eva.
Het enige dat we daaraan kunnen doen is leven tot Zijn eer en heerlijkheid!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 16:16

COOTJE711 schreef:
sociale controle noemen ze dat.... Engeltje smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Sttttttt Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley
Zn vrouw was vast niet in de buurt Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 16:18

GERRIT084 schreef:
Dus ook je principes die liggen aan je Christelijke achtergrond?
Dus nu wel, beleid voor beleving?
Het, of dat beleid is er wel gekomen, voor grote groepen die naar ons land zijn gekomen, om zich zelf te verrijken, zonder zich ook maar iets aan te passen.
En deze jongen heeft zich wel aangepast, en dan mag je er ook wel wat tegenoverstellen, al was het maar als voorbeeld stellen.
Dat hebben ze ook gedaan met dat meisje uit afghanistan, en die was wel een vluchteling, maar die mocht blijven omdat zij verwesterd was.
Hij niet dan? Dan kom je ook op, gelijke monniken, gelijke kappen. Dan kom je nu ook uit op iedereen moet zich aanpassen, en niet zij wel, hij niet.
Net zoals jij weet ik gewoon te weinig van de keuzes waar men voor staat. Ik vertrouw op de rechtvaardigheid van deze beslissing. En als ik met mijn gebrekkige kennis over dit dossier kijk, kan ik toch ook wel hiervoor begrip opbrengen . De maatstaf is toch, dat we vervolgde mensen opnemen, die echt als vluchteling geregistreerd kunnen worden. Domweg, omdat we al met ons allen in een overvol land leven. En als ik zie wat voor kansen hij kan krijgen in Angola, dan liegen die er ook niet om. Angola heeft juist mensen nodig om de staat weer op te bouwen. Er zijn heel veel mogelijkheden voor hem. Verder zal hij ook niet met lege handen teruggaan, hij zal ook keurig een premie krijgen om zijn bestaan daar op te bouwen. Dus, er is geen enkele reden om aan te nemen dat hij gedood zou worden als hij teruggaat, in mijn ogen zijn er veel schrijnender gevallen.
Wat betreft die voetballer Douglas, een paar jaar geleden was een jongen gevlucht uit Afrika, het land weet ik niet. Hij kwam uit een vreselijke situatie: zijn ouders en familie was uitgemoord door een rivaliserende stam. Hij was de dans ontsprongen, omdat hij toen niet thuis was.
Hij kwam in NL aan, en kon bij Ajax voetballen. Zijn verzoek tot asiel werd afgewezen, en hij werd het land uitgezet. Hij kwam in Dld terecht, waar ze hem wel asiel gaven. Nu voetbalt hij bij een Duitse club en ze hadden plannen hem in het Duitse elftal op te stellen. Dus niet iedere voetballer krijgt zomaar een visum...o, ja hij heette Nando Rafael.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nando_Rafael

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 4 november 2011, 17:08
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 16:26

CHATULIEM619 schreef:
Net zoals jij weet ik gewoon te weinig van de keuzes waar men voor staat. Ik vertrouw op de rechtvaardigheid van deze beslissing. En als ik met mijn gebrekkige kennis over dit dossier kijk, kan ik toch ook wel hiervoor begrip opbrengen . De maatstaf is toch, dat we vervolgde mensen opnemen, die echt als vluchteling geregistreerd kunnen worden. Domweg, omdat we al met ons allen in een overvol land leven. En als ik zie wat voor kansen hij kan krijgen in Angola, dan liegen die er ook niet om. Angola heeft juist mensen nodig om de staat weer op te bouwen. Er zijn heel veel mogelijkheden voor hem. Verder zal hij ook niet met lege handen teruggaan, hij zal ook keurig een premie krijgen om zijn bestaan daar op te bouwen. Dus, er is geen enkele reden om aan te nemen dat hij gedood zou worden als hij teruggaat, in mijn ogen zijn er veel schrijnender gevallen.
Wat betreft die voetballer Douglas, een paar jaar geleden was een jongen gevlucht uit Afrika, het land weet ik niet. Hij kwam uit een vreselijke situatie: zijn ouders en familie was uitgemoord door een rivaliserende stam. Hij was de dans ontsprongen, omdat hij toen niet thuis was.
Hij kwam in NL aan, en kon bij Ajax voetballen. Zijn verzoek tot asiel werd afgewezen, en hij werd het land uitgezet. Hij kwam in Dld terecht, waar ze hem wel asiel gaven. Nu voetbalt hij bij een Duitse club en ze hadden plannen hem in het Duitse elftal op te stellen. Dus niet iedere voetballer krijgt zomaar een visum...

Ik kan hier een heel eind met je in mee gaan Chat!
Alleen begin ik me wel af te vragen als we het echt over asielzoekers hebben waar het in hun land onveilig is en ze vermoord wirden als ze terug komen,waarom krijgen er dan zoveel mensen een verblijfsvergunning denk aan marokanen, turken, antilianen enz die in hun land niks te vrezen hebben?? Ze worden door vernederlandste moslim mannen en vrouwen hierheen gehaald om te trouwen terwijl ze heel goed in hun eigen land kunnen wonen dat stuit mij tegen de borst.
Het lijkt wel of ze Nederland als een luilekkerland zien, en ik scheer ze echt niet over een kam want ik heb marokaanse buren compleet vernederlandst zonder hoofdoekjes en herdwerken, maar er zijn er zeer velen die hier alleen maar praten met elkaar in hun moederstaal en te lui zijn om nog voor de duivel te dansen en hun handje ophouden voor een uitkering die wij mogen betalen.
Ik geef dan liever een jongen een verblijfsvergunning om hier te wonen en te leren en wat voor de samenleving te betekenen!!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 16:38

HERMAN388 schreef:
Na 6 maanden mag ik eindelijk weer auto rijden, lang leve vrijheid Lachende smiley

Lekker hè?
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 17:00

COOTJE711 schreef:
Wat larie om dat te vragen zeg....
Ik doe ook zulke intake gesprekken maar vraag echt niet als iemand zegt dat hij vrijgezel is (alleenwonend) of hij ook homo is.... tsss... behoorlijk privé.
Meestal doet dit er niet toe bij een opname...

Gefrustreerde smiley

Tja dat dacht ik dus ook, ik heb het hem wel gevraagd, waarom deze vragen, het antw.... wij willen alles uitsluiten.
Ik vroeg hem wat dat in vredes naam met mijn pijn in mijn hoofd te maken had. Hij zei, achterliggende spanningen, ik zei, dat kan dan hooguit mijn salaris zijn, maar ik geloof toch echt, dat u daar weinig aan doet.
Het had met mijn ogen te doen, en migraine, dat was de uitslag.
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 17:07

Mijn mooiste moment gaat nog komen: Om 20.00 uur vanavond begint het Concert van Martin Mans, Jan Vayne en Petra Berger hier in de st.Janskerk.
Reken maar dat ik ga genieten! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 17:10

Ik eet vanavond nassi, effe snel want ik moet naar een concert, dus deze keer uit de vriezer, een eerder, zelfgebrouwen restje....geeft niet, want ik proef toch nie wat ik eet...beetje opgewonden..... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 17:14

COOTJE711 schreef:
Zo zie je maar weer... artsen zijn ook niet alwetend...
Ze zitten ook wel eens met de handen in `t haar.

Second opinion is altijd goed als ik je verhaal zo lees...

sterkte!

Dank je wel!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 17:22

GERRIT084 schreef:
Tja dat dacht ik dus ook, ik heb het hem wel gevraagd, waarom deze vragen, het antw.... wij willen alles uitsluiten.
Ik vroeg hem wat dat in vredes naam met mijn pijn in mijn hoofd te maken had. Hij zei, achterliggende spanningen, ik zei, dat kan dan hooguit mijn salaris zijn, maar ik geloof toch echt, dat u daar weinig aan doet.

Tja dan moeten ze toch echt weten of je homo bent of vrijgezel of wat Gefrustreerde smiley
Salaris deed tie zeker niks aan Smiley die vol vragen zit Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BILLY701

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 17:25

Jammer Erika dat je niet mee kan lopen.
We zullen aan je denken als wij door het mooie bos lopen.
Ik heb er echt zin in!!!!!!!!!!!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 17:27

BILLY701 schreef:
Jammer Erika dat je niet mee kan lopen.
We zullen aan je denken als wij door het mooie bos lopen.
Ik heb er echt zin in!!!!!!!!!!!!!!!!!

Je moet maar zo denken lekker rustig Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 17:41

Een fijne wandeling toegewenst morgen! ik hoop dat jullie goed weer hebben!
Naar boven

Auteur Bericht
BATSION796

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 17:51

JOSINA022 schreef:
Zo'n follikel hoort er dus wel te zitten en zullen ze nooit weghalen, want dat zou beteken dat er geen eisprong meer plaats zal kunnen hebben en dat kan/mag niet.

Maar het neemt idd niet weg dat ik er veel last van heb én dat ze zeggen dat het vloeien vanzelf wel een keer zal stoppen...wat het niet doet dus, want dat doet het al maanden niet.
Blijkbaar komt het niet van een abces vandaan, maar waar het dan wel vandaan komt...dat weet ik niet en de artsen blijkbaar ook niet. Gefrustreerde smiley
En ineens mag ik alles weer doen, terwijl dat nog helemaal niet lukt...ook daar gaan ze niet verder op door.

Ik ga idd voor het UMC. Over het algemeen zijn ze in een universitair ziekenhuis sneller bereid om zoiets verder uit te pluizen. Ik laat mij niet zomaar met een kluitje het riet insturen Boze smiley

Hallo Josina, wat een ellende allemaal meid. Ik hoop voor je dat er gauw duidelijkheid mag komen en dat het probleem verholpen mag worden. Heel veel sterkte en beterschap. Ik bid mee voor je.
groetjes
Naar boven

Auteur Bericht
BILLY701

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 17:56

ERIKA129 schreef:
Je moet maar zo denken lekker rustig Clown smiley Knipoog smiley

nou jou snatertje erbij is ook wel gezellig
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 18:25

indegestie Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 18:29

Visser wat het soms een potvis?? Dan weet ik waar hij zwom.... Stellendam!!
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 18:31

GERRIT084 schreef:

lol.... was het dan een arts of verpleegkundige die dat vroeg?
Homo zijn is inderdaad een hoofdpijndossier Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BILLY701

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 18:32

Heel mooi Tatje.
Ook mijn ervaringdat alleen Jezus je uit de put helpt en verder!!
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 18:32

Fijne dag morgen! Het weer zit w.s. alvast mee!!! Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 18:36

ERIKA129 schreef:
Verdienen ze bij jullie zeker meer dan hier.
JA ze hebben wel een huis van de kerk, maar bij mijn weten mogen ze zelf gas, water en electra betalen.
En vier keer per jaar naar Israel??
A) waar haalt tie zoveel vrije uren vandaan.
B) verdient tie echt goed daar.
Hier zijn de predikanten zeer duidelijk in de wijken aanwezig bezoeken de ouderen, zieken rouwdragenden noem maar op.
dan nog diverse keren per week opbezoek in diverse ziekenhuizen.
En gaan bijna wekelijks in de eigen wijkgemeente voor of in een van de eigen kerken hier.
Enne Knipoog smiley Voorthuizen een Emeritaten plaats voor predikanten Smiley die vol vragen zit
Wat dacht je van Veenendaal? Wonen hier ongeveer 80 predikanten!!!!!!!

als predikant mag je tegenwoordig ook bijna psychiater en bemiddelaar zijn... Wat dacht je van alle toenemende ellende die ze horen??? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 18:41

Mooi!
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 18:42

Er wordt al sinds heugenis gedweept, Nederland is vol, maar is dat ook zo
Beslist niet. Het stond er altijd al verkeerd, het moest zijn West Nederland is vol. De Randstad, die is inderdaad vol, maar is dat dan ook heel Nederland? Beslist niet, de nog vol te bouwen provinci,s zijn: Friesland Groningen, Gelderland, flevoland,Brabant Overijsel Drente en Zeeland. Daar is nog ruimte genoeg, Op een uizondering daar gelaten, waren dat ook de provincies, waar de meeste landgenoten niet op de pvv stemden, en werden de ja stemmers veroordeeld, das wel heul makkelijk. Aldus Mauro en consorten, wij hebben nog ruimte genoeg.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 18:45

COOTJE711 schreef:
als predikant mag je tegenwoordig ook bijna psychiater en bemiddelaar zijn... Wat dacht je van alle toenemende ellende die ze horen??? Smiley die vol vragen zit

Idd ja dat moeten we ook niet vergeten!!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 18:46

BILLY701 schreef:
nou jou snatertje erbij is ook wel gezellig

Toch wel? Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 18:48

COOTJE711 schreef:
lol.... was het dan een arts of verpleegkundige die dat vroeg?
Homo zijn is inderdaad een hoofdpijndossier Clown smiley

Het was een manlijke arts, door de onderbezetting moest hij alles zelf invullen, en natuurlijk vragen. En volgens mij was hij blij toen ik de deur dicht trok achter mij.
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 18:50

GERRIT084 schreef:
Het was een manlijke arts, door de onderbezetting moest hij alles zelf invullen, en natuurlijk vragen. En volgens mij was hij blij toen ik de deur dicht trok achter mij.

oke hier kan ik dan nog wel begrip voor hebben. Tja overal moet je rekening mee houden...
Kortgeleden was hier nog een Transgender op de afdeling. Al sinds 15 een vrouwtje... Dag meneer ehhhh... mevrouw Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 18:51

GERRIT084 schreef:

Smiley met dichtgeplakte mond
Alleen wat heeft dit met slavernij te maken??
Zijn de mensen die in de zorg werken ook al slaven Smiley die vol vragen zit
lekker dan Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 18:52

COOTJE711 schreef:
Visser wat het soms een potvis?? Dan weet ik waar hij zwom.... Stellendam!!

hihi moest ik gisteren ook aan denken toen ik dat zag Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 november 2011, 18:53

GERRIT084 schreef:
indegestie Boze smiley

Smiley die vol vragen zit Clown smiley
Alles goed gerrit?? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3090 3091 3092 3093 3094 3095 3096 ... 6194 Volgende
Pagina 3093 van 6194