ChristianMatch

Forum

WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3099 3100 3101 3102 3103 3104 3105 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 12:44

Vanavond met mn ma wokken in het wokpaleis Kwijlende smiley Kwijlende smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 12:45

ERIKA129 schreef:
Ik keek tv!!
En zet soms een poosje mn lappie uit Clown smiley
Ben soms een beetje verslaafd namelijk Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley

Jaja, je smoesjes zijn goed, maar je praatjes... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Maar wel heeeeeeel goed dat je erkent dat je verslaafd bent Knipoog smiley Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 12:55

maaar momo heeft wel gelijk....ik ben er ook vaak, groet iedereen en ikm vind het wel een beetjke onbeleeft om, als je begroet word, je nix terug zegt....zeg dan op z'n minst, hoi terug en dat je meteen weer gaat of zo iets.......
een praatje is zo gemaakt.....hoe vaak ik al gevraagt heb hoe of iemand zijn/ haar dag was, en geen reactie terug krijg...pffffff......
Je kunt beleeft blijven, dat is het minste wat je kunt doen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 13:13

CHATULIEM619 schreef:
Het is toch nu wel duidelijk waarom je dit schrijft? Je wilt gewoon ruzie maken.

Natuurlijk niet.

Waarom zou ik?

Ik wil de waarheid schrijven, on-topic.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 13:33

JOSINA022 schreef:
Je weet dat je met het plaatsten van dat stuk mensen kwetst, dat heb je in de andere topics ook kunnen merken. Dus wanneer je dit weet en toch dit stuk plaatst...ja...dan dan ben je bezig om mensen doelbewust te kwetsen!
En al helemaal wanneer mensen vragen je te stoppen, dat je die mensen compleet negeert en gewoon doorgaat.

Ik heb al gezegd dat ik dat niet doelbewust doe.

Ik heb gewoon een tijdje zitten zoeken naar een link, waar eigenlijk alle op een rij staat.
Kijk, wat gebeurde, dat iemand elke keer een lang stuk plaatste, dat ging elke keer over één aspect.
Nu staat alles op een rij.

En je kan ook wel nagaan dat ik nu gekwetst word, maar liever gekwetst, dan niet mezelf zijn, en dingen niet kunnen en mogen zeggen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 5 november 2011, 13:33
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 13:44

JOSINA022 schreef:
Je weet dat je met het plaatsten van dat stuk mensen kwetst, dat heb je in de andere topics ook kunnen merken. Dus wanneer je dit weet en toch dit stuk plaatst...ja...dan dan ben je bezig om mensen doelbewust te kwetsen!
En al helemaal wanneer mensen vragen je te stoppen, dat je die mensen compleet negeert en gewoon doorgaat.

Jij hebt trouwens "makkelijk" praten.
Je gaat al fijn naar een traditionele kerk.
Ik ook, binnenkort naar de PKN.

Maar goed, je hebt niet, zoals ik er jaren ingezeten, bij de charismatische.

Ik noem een voorbeeld: ik ben best wel ernstig ziek. Men bidt voor mij, handen opleggen, demonen van ziektes worden uitgedreven. Hardop.
Dan...blijf ik ziek, krijg ik van dat mijn geloof niet groot genoeg is, ik wel zonden in mijn leven zou hebben, anders was ik wel genezen.

Dus, bovenop dat ik ziek ben, krijg ik een schuldenlast mee, van dat mijn geloof niet groot genoeg is, en dat er nog wel zonden in mijn leven zullen zijn.

Daar word je niet echt beter van, alleen nog veel zieker.

Komt bij, ik ken mensen, vrienden, die door deze dingen behoorlijk zijn getraumatiseerd.
Naar boven

Auteur Bericht
BATSION796

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 13:46

SHANITA130 schreef:

Ik heb gewoon een tijdje zitten zoeken naar een link, waar eigenlijk alle op een rij staat.
Kijk, wat gebeurde, dat iemand elke keer een lang stuk plaatste, dat ging elke keer over één aspect.

En je kan ook wel nagaan dat ik nu gekwetst word, maar liever gekwetst, dan niet mezelf zijn, en dingen niet kunnen en mogen zeggen.

Je blijft telkens maar weer overal tegenaan schoppen en mensen tegen je in het harnas jagen. Zo maak je geen vrienden. De kern van het probleem ligt bij jezelf, dit is nu de 3e keer dat ik je hier op wijs, maar dat negeer je. Wil je niet horen lijkt het. Als jij je niet happy voelt in je leven, is dat jou eigen verantwoording om daar iets aan te doen. Je schiet er niets mee op om je frustraties te blijven afreageren op anderen.
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 13:48

Laat ik zelf hier dan eens uitleggen in mijn bewoording hoe ik de kinderdoop (en belijdenis) zie.

Als een kind geboren is en door de ouders meegenomen word naar de kerk om gedoopt te worden, Dan komt daar God bij, en Hij zegt; “jij daar, in de armen van je ouders, jij bent Mijn kind, en Ik houd van jou, en daarom ga Ik dit verbond met jou aan, en Ik bescherm je je leven lang”. Hierin heeft een kind zekerheid voor de rest van zijn leven dat God met hem is, en niet alleen maar naar hem kijkt, maar echt bij hem is.

En bij de belijdenis van die persoon is naast dat de persoon door zijn/haar ouders opgevoed is met God, door Catechisatie ook over God leert, en wat God voor hem/haar wil zijn, waar dan hij/zij de beslissing neemt om dat ook te willen gaan belijden voor God, en dat dan door een jaar belijdeniscatechisatie daarmee verder gaat tot de dag komt waarop hij/zij ten voorstaan van God en de gemeente zijn/haar belijd kind van God te zijn.

Waar het om gaat verschilt in mijn ogen dan eigenlijk niet.
Zowel bij de volwassenendoop, kinderdoop en belijdenis doen is het eindresultaat dat de persoon in kwestie de zekerheid heeft een kind van God te zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 13:50

MOMO697 schreef:
Herman, kan je meer uitleg geven over de sluier van de bijbel?
Ik heb erop gegoogled maar kan er niks over vinden.
Het is voor mij een compleet onbekend begrip.

De dominee heeft zelf uitgelegd bij bijbelstudie.
Het is niet de bedoeling dat je zomaar verzinnen wat niet in de Bijbel staat.
Ene dominee/voorganger zei dat iedereen, die in de kerk zitten, naar de hemel gaan. Dat verzint hij zomaar.
Andere zei dat er 2 soorten volken in de kerk zitten, dus niet iedereen niet naar de hemel.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 13:50

BATSION796 schreef:
Je blijft telkens maar weer overal tegenaan schoppen en mensen tegen je in het harnas jagen. Zo maak je geen vrienden. De kern van het probleem ligt bij jezelf, dit is nu de 3e keer dat ik je hier op wijs, maar dat negeer je. Wil je niet horen lijkt het. Als jij je niet happy voelt in je leven, is dat jou eigen verantwoording om daar iets aan te doen. Je schiet er niets mee op om je frustraties te blijven afreageren op anderen.

Zeg me, welke andere heb ík bij naam en toenaam genoemd?

En waar reageer ík me af?

Ik voel me wel happy in mijn leven, alweer een tijd.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 13:52

Roggebrood gegeten
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 13:56

MARY052 schreef:
Maryan:
Er is wel een knopje!
Onder elke posting zie je staan: deze reaktie is niet oke.
Daar kun je op klikken en dan komt het bij de redactie terecht.

Weet ik hoor, Mary. Je moet dan alleen meerdere keren klikken, namelijk op iedere posting (i.p.v. het hele topic, ben je in 1 keer klaar) die je niet aanstaat. En dat is me eigenlijk de moeite/energie niet waard. 'k Heb nu op de eerste posting geklikt, hopelijk doet CM er iets mee.

Oeps Verraste, verbaasde smiley , lees ik het topic toch. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARYAN401
op zaterdag 5 november 2011, 13:56
Naar boven

Auteur Bericht
KLAPROOS940

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 13:58

SHANITA130 schreef:

Het gaat niet om dat men je wil kwetsen. Het gaat erom dat jij teksten plaatst die tegen een stroming binnen het christendom aanschopt. Dat jij vervelende ervaringen hebt, betekent niet dat dat algemeen geldt. Helaas komen binnen elke kerk uitwassen voor, dus ook binnen de charismatische beweging.
Dus sluit me aan bij wat al een heel aantal keren gezegd is STOP met plaatsen van teksten die zo eenzijdig zijn en mensen zo over 1 kam scheren dat het voor een hele grote groep mensen kwetsend is.
En voor jezelf zoek heling/ genezing/ verwerking van negatieve ervaringen. Besef hierbij dat God het is die uiteindelijk genezing geeft en niet de PKN of welke kerk je ook je heil zoekt.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 14:00

BATSION796 schreef:

Nogmaals, ik heb geen enkele naam genoemd. Ik heb het over niemand persoonlijk.

Over anonieme organisaties. Ik noem geen namen.
Of er staan namen in linken, maar die heb ik dan weer niet geschreven.

Trouwens, het stuk van de Openingsposting is al in 1997 geschreven, dacht ik..5 jaar nadat ik gelovig was geworden. Toen zat ik er middenin...
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 14:05

Vandaag maar weer es lekker uitgebreid koken: mihoen met kip en roerbakgroente....supergoedkoop enneh....mmmmmm Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 14:06

KLAPROOS940 schreef:
Het gaat niet om dat men je wil kwetsen. Het gaat erom dat jij teksten plaatst die tegen een stroming binnen het christendom aanschopt. Dat jij vervelende ervaringen hebt, betekent niet dat dat algemeen geldt. Helaas komen binnen elke kerk uitwassen voor, dus ook binnen de charismatische beweging.
Dus sluit me aan bij wat al een heel aantal keren gezegd is STOP met plaatsen van teksten die zo eenzijdig zijn en mensen zo over 1 kam scheren dat het voor een hele grote groep mensen kwetsend is.
En voor jezelf zoek heling/ genezing/ verwerking van negatieve ervaringen. Besef hierbij dat God het is die uiteindelijk genezing geeft en niet de PKN of welke kerk je ook je heil zoekt.

Ik heb al gezegd op meerder plaatsen dat het niet alle vrije groepen betreft.

Dat weet iedereen en dat snapt iedereen.

Als ik, één iemand, die pas gelovig is, dingen kan besparen door mijn 'onderwerp'....doe ik dat, en die kans is aanwezig.

Quote:
KLAPROOS: Besef hierbij dat God het is die uiteindelijk genezing geeft en niet de PKN of welke kerk je ook je heil zoekt.

En dát wist ík nog niet denk jij.

Zo, en nu ga ik naar buiten..
Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 14:11

KLAPROOS940 schreef:

Ik denk ineens aan iets, niet élke kerk/gemeente/groep heeft die 'uitwassen', dat schreef ik al eerder hier.

Trouwens, goed omschreven...
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 14:14

ZEELAND736 schreef:
En??? Mooie avond geweest???

Schitterend Zeeland, ik heb vreselijk genoten! Die lui zijn echt RAS-artiesten, en in de pauze staan ze gewoon met je te praten, nix geen ster-allures. Ik mocht zelfs met ze op de foto (niet gedaan hoor, zonde van die foto Verlegen lachende smiley)
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 15:19

ik heb pas zo'n actifryer gekocht(heteluchtfriteuse, zonder vet).
Vanavond eens proberen hoe zelfgemaakte aardappelpartjes met rozemarijn eruit smaken. Biefstukje erbij bakken, beetje sla erbij en de pot appelmoes op tafel voor de kinderen, lekker snel klaar vandaag.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 15:30

MARRY942 schreef:
Vandaag maar weer es lekker uitgebreid koken: mihoen met kip en roerbakgroente....supergoedkoop enneh....mmmmmm Kwijlende smiley

Moet je de kip nog plukken?
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 15:41

LEANNE226 schreef:
Mijn moeder maakt de lekkerste gehaktballen en appelmoes!
Maar ja,ze is 88,ik moet nu maar eens op eigen benen gaan staan zegt ze Geschokte, onthutste smiley Knipoog smiley

Deze moeder is een stuk jonger...en ze kookt graag voor haar kinderen..

Als ze komen...uit eigen vrije wil...mogen ze blijven eten...en dan is het maar wat gezellig..!!!

En vandaag??? Eigen gemaakte..frietjes...(van grote aardappels)
En ga nu mijn gasten halen...omdat ze zelf geen vervoer hebben...

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op zaterdag 5 november 2011, 15:43
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 15:45

BILLY701 schreef:
Moeders blijven moeders en als je ze allebei nog hebt mag je erg dankbaar zijn

Helemaal gelijk!!!!
Ook ik heb een schat van een moedertje...(84) en wat ben ik trots op haar...
Meestal 1x in de 14 dagen eet ik een boterhammetje bij haar in haar apartementje!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
KLAPROOS940

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 16:00

SHANITA130 schreef:
Ik denk ineens aan iets, niet élke kerk/gemeente/groep heeft die 'uitwassen', dat schreef ik al eerder hier.

Trouwens, goed omschreven...

De titel van dit topic laat zien dat je er wel degelijk van uit gaat dat ELKE charismatische gemeente gevaarlijk is.
Ik geef aan dat als je maar lang genoeg zoekt, je vast wel een gemeente zult vinden die enigszins aan jouw omschrijving voldoet. Dat is dus iets heel anders dan ELKE of bijna elke gemeente. En dat zorgt er ook voor dat mensen zich gekwetst voelen door jou. Terecht, want wie denk je dat je bent om een grote groep gemeentes over 1 kam te scheren en te veroordelen. En daarom heb ik net als een aantal anderen op niet OK geklikt. Ik hoop dat er snel een slotje op dit topic komt of nog beter dat t helemaal weggehaald wordt.

Laatst aangepast door
KLAPROOS940
op zaterdag 5 november 2011, 16:13
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 16:09

GERRIT084 schreef:
Ho ho, Nederland heeft niets hier naar toe gehaald, a) waren het de werlgevers die goedkopere werknemers zochten, die voor minder en vuil werk voor weinig wilden werken. b) en die Nederlanders wilden het werk wel doen, maar niet op de manier van, dat de werkgevers voor een dubbeltje op de eerste rij kwamen te zitten. En die periodes herhaalde zich steeds weer.
En wat die Antilianen betreft, dat zijn mensen uit landen, die door de Nederlanders waren bezet. En wat die mensen betreft, dat is eer schuld.
Dus eigenlijk wat onze donker gekleurde mede mens doet, op dit moment is eigenlijk een beetje terug halen, wat in het verleden door ons land daar is gestolen.
Dit geld dus niet voor de cattegorie, goudzoekers de GASTarbeider.
Hotelgasten claimen toch ook hun hotel niet na een langere periode, als vaste verblijfplaats.
Wellicht hebben wij misschien ook nog wel een beetje eerschuld in te lossen bij Mauro., Wij Nederland schuuwden ons echt niet in der tijd, zwarte slaven overal vandaan te plukken.

In de tijd dat de gastarbeiders begonnen te komen, was er een generatie mensen hier in Nederland die te besodemieterd waren om te werken.
Daarnaast waaide er een gure linkse wind die het als grondrecht beschouwde om uitkeringen als grondrecht te geven.
Ook op dit moment speelt dat nog steeds, het is werkelijk schandalig dat er polen en roemenen hier komen om bijv. asperges te steken terwijl er in nederland honderdduizenden mensen de ganse dag op dr luie reet blijven zitten omdat ze te lui zijn om dr poten uit de mouwen te steken!
Ondertussen loopt het hele land vol met allerhande gelukszoekers die op kosten ban de samenleving mee willen parasiteren op diezelfde samenleving.

Antillianen hebben een grote mond over de betutteling door nederland, maar sinds ze het, met nederlandse financiele steun (!) zelf mogen uitzoeken, is het 1 grote bende en komen de gelukszoekers ook met vliegtuigladingen tegelijk binnen.
Dat verhaal ereschuld is grote onzin Gerrit.
De enige ereschuld die nederland heeft, is aan de zuidmolukkers die willens en wetens belazerd en voorgelogen zijn door de staat waar zij altijd achter gestaan hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 16:13

Als iedereen nou volop blijft reageren hier, geef je Shanita alleen maar aanleiding om met haar heksenjacht verder te gaan.

gewoon negeren, dan houd het vanzelf op
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 16:35

Ach.......

Wat lees ik nou???

Erika...nou mag je een keer met je handen eten Twijfelende smiley .........
het kluppie blijft klein, inderdaad, maar daarom niet minder gezellig!!

Het kan nog best......we hebben nog een paar dagen....
wie oooo wie gaat er mee??
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 16:40

PIETER649 schreef:
Als iedereen nou volop blijft reageren hier, geef je Shanita alleen maar aanleiding om met haar heksenjacht verder te gaan.

Kijk, dat is nog eens een verstandige man. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 16:46

MARYAN401 schreef:
Kijk, dat is nog eens een verstandige man. Knipoog smiley

Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 16:47

MARIANNE338 schreef:
Ach.......

Wat lees ik nou???

Erika...nou mag je een keer met je handen eten Twijfelende smiley .........
het kluppie blijft klein, inderdaad, maar daarom niet minder gezellig!!

Het kan nog best......we hebben nog een paar dagen....
wie oooo wie gaat er mee??

Is nog steeds niet helemaal zeker maar het gaat op het moment niet zo geweldig met me Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 november 2011, 16:47

PIETER649 schreef:

Haha, ben het zowaar met je eens Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3099 3100 3101 3102 3103 3104 3105 ... 6194 Volgende
Pagina 3102 van 6194