| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 12:12
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Hele leuke gezellige beschrijving...je bent benoemd tot opperbevelhebsterverslaggeefsterdatingwandelingen......OKE??? |
nieuwe beroep
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 14:00
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Herman, je bent een fantast ... weet je nog wat je een paar weken geleden schreef ....
@ Herman388: Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 17:55 (Topic: het weer, pagina 63) Na de regen wordt het erger: Het is blubberweer in de Hoeksche Waard
Ik moet dagelijks mijn auto wassen, de vervuiler betaalt Stomme aardappelsboeren
Komende dagen aub droog blijven
.. |
Cross, je mag blij zijn met dat mijn hand nu eindelijk gispvrij is, het is echt dringend nodig om mijn auto te wassen. Snappie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 14:07
|
|
|
|
http://youtu.be/lb0dBVWozRo
knock, knock....who's there.... ...
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 7 november 2011, 14:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROMY721
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 14:14
|
|
|
|
Hemelrijk.
Het bazuingeschal alom horend, Jezus dalende op een enorme wolk, Zijn geliefden met zachte hand opnemend, naar het Hemelrijk, naar de hoogste Troon. Verschijnend voor Gods aangezicht, Aanbiddend, Hem lovend, Hem prijzende, Hem dankend, Zijn onvoorwaardelijke liefde, Hem dankend, Zijn vergeving van al onze zonden. Hem dankend te zijn aanvaard als zijnde zijn kinderen. Onze ongerechtigheden niet meer aanziend. Schoongewassen gelijk witte sneeuw. Te mogen Leven in Zijn aanwezigheid. Het verborgene word ontrafeld. Alle waarom’s bevredigend. Te mogen ontmoeten de mensen die ons dierbaar waren, op aarde onbereikbaar, nu voor altijd zijnde aan onze zij. Wat een vreugde, wat een vrede, wat een hemels geluk. Weg alle pijn, alle maskerades, overlevingsmechanismen. In vrijheid schenkend alle liefde die levend in ons zijd, gevende aan hen die we weer zullen ontmoeten. Wandelend op een gouden weg, glanzende liefde, elkander tegemoet komend met een open gelaat, handen worden warm, teder ineen geslagen, vingers verstrengelend in elkaar, voelende de liefde. Geenszins nog schuld, geenszins iemand nog schadende, geenszins nog de diepste dalen, de hoogste bergen nemend. Een zacht glooiende pad bezaaid met diamantjes, een sterrenpad uitkomend in de prachtigste natuur. Levende met roofdieren liggend bij een hinde, liefkozend, vertroetelend, verzorgend. Maar het belangrijkste, levende met Jezus aan onze zijde, Die voor ons gestreden heeft, al onze pijn op zich genomen. Alles heeft volbracht met Zijn laatste kracht. Jezus die ik liefheb met heel mijn hart.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 14:17
|
|
|
|
Een vraagje Chat,
Waarom wordt iemand gedoopt in de kerk/gemeente? Wat gebeurt er als gedoopte persoon de kerk vaarwel zegt?
Mijn mening is dat de gedoopte persoon niet automatisch om als kind van God te worden. De doop heeft te maken als zichtbaar onderwijs, het water wijst naar het bloed van Christus, Die reinigt van alle zonden dan kunnen we zo zien door het geloof.
Gedoopte persoon, die de kerk vaarwel zegt, is net zo erg belijdende lid van de kerk die ook verlaten is. Vele kerken zijn in onze tijd sluiten de deuren. Waar gaan deze mensen toe? Ze zijn toch gedoopt en je mag toch niet zomaar weggaan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 14:18
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | chatuliem; nee, er verandert aan de neiging tot zondigen niets, door de kinderdoop.
momo, de erfzonde komt niet door de kennis van goed en kwaad, want juist die kennis is onvolmaakt geworden door de zondeval, door de zonde. door het eten van de boom (de zonde) is de volmaakte relatie tussen God en mens weg, waardoor we dus ook niet meer volmaakt Gods wil doen. om het in wat dogmatischer termen weer te geven; we zijn het "beeld" van God kwijtgeraakt, dus geen volmaakte mensen meer, en dus hebben we een zondige aard. dat is de basis van denken van de reformatorische kerken. pas ná dit leven is dit hersteld. |
Het is toch zo, dat als je tot geloof komt, de Heilige Geest in je hart komt wonen? Waar onze eigen natuur bedorven is door de zondeval is Hij het nu toch, die overtuigd van zonde oordeel en gerechtigheid? Ik denk dat we dus al een heel eind kunnen veranderen, en dat niet pas in de eeuigheid hoeven te verachten....alleen zal het dan wel volkómen hersteld zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 14:19
|
|
|
|
Heel mooi Romy
Dat is alles te maken uit Openbaring 21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 14:22
|
|
|
|
|
Wat weer een super bemoediging. Waarschijnlijk ben ik binnenkort baanloos dus wie weet wat God voor me heeft klaarliggen ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 14:23
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Hele leuke gezellige beschrijving...je bent benoemd tot opperbevelhebsterverslaggeefsterdatingwandelingen......OKE??? |
Schuift dat ???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 14:29
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | chatuliem; nee, er verandert aan de neiging tot zondigen niets, door de kinderdoop.
momo, de erfzonde komt niet door de kennis van goed en kwaad, want juist die kennis is onvolmaakt geworden door de zondeval, door de zonde.door het eten van de boom (de zonde) is de volmaakte relatie tussen God en mens weg, waardoor we dus ook niet meer volmaakt Gods wil doen. om het in wat dogmatischer termen weer te geven; we zijn het "beeld" van God kwijtgeraakt, dus geen volmaakte mensen meer, en dus hebben we een zondige aard. dat is de basis van denken van de reformatorische kerken. pas ná dit leven is dit hersteld. |
Dat zou betekenen dat die kennis er al was voordat Adam en Evan tegen Gods geboden ingingen. En dat Adam en Eva daar op een goeie manier mee om konden gaan. Omschrijf ik het zo goed?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 14:30
|
|
|
|
En dan te bedenken dat dat zomaar in het mooie Drenthe ligt ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 14:32
|
|
|
|
momo, de erfzonde komt niet door de kennis van goed en kwaad, want juist die kennis is onvolmaakt geworden door de zondeval, door de zonde. door het eten van de boom (de zonde) is de volmaakte relatie tussen God en mens weg, waardoor we dus ook niet meer volmaakt Gods wil doen. om het in wat dogmatischer termen weer te geven; we zijn het "beeld" van God kwijtgeraakt, dus geen volmaakte mensen meer, en dus hebben we een zondige aard. dat is de basis van denken van de reformatorische kerken. pas ná dit leven is dit hersteld. | Naar mijn idee begint het allemaal wat vager te worden. De twee motieven tot besprenkeling zijn het afwassen van de erfzonde en het inlijven in het volk van God? De verplichting is de belofte de kinderen op te voeden in Gods waarheid en liefde. En het onderliggende motief is behoudenis. Maar als we verder gaan kijken, zien we, dat de erfzonde helemaal niet verdwenen is na dit ritueel, en dat kinderen zonder besprenkeling evengoed bij het volk van God horen en zolang ze niet in staat te kiezen, God ze geen schuld geeft. Dan kom ik toch tot de volgende vraag: waarvoor is dit de meerwaarde? En waarom wordt dit dan überhaupt doop genoemd? Het zet me ook tot nadenken over de kijk die men heeft op sacramenten. Het is niet meer dan alleen de aanwezigheid van Christus, en daar zet ik dan ook mn vraagtekens achter. Voor mij is een sacrament een heilige handeling, die zowel op aarde als in de hemel eeuwigheidswaarde heeft. Als men zich laat onderdompelen is men wedergeboren, een status die zowel in de hemel als op aarde geldt. Hetzelfde geldt voor mij voor een huwelijk, inzegening van oudsten/voorgangers en avondmaal. Maar wat is de feitelijke waarde dan van een sacrament, waarom noemt men het dan een Heilige Doop? Volgens mij hechten jullie een heel andere waarde aan het sacrament dan ik.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 7 november 2011, 14:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 14:34
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Daarom vind ik het ook zo fijn, dat jij als enige zo denkt, ik denk ook, oke niet zo veel, denk ik. Toch, zouden, althans ik wel, het ook fijn vinden, als je eens iets meer zou nadenken, denk ik. Hoe de dingen te plaatsen, en dan niet zo, veroordelend, maar dan meer in de trant van zo denk ik. Al was het maar, om elkaar te respecteren, in welke beleving jij hij zij zit en welke doop wij ook mogen hanteren. Jij in het jouwe, en ik int mijn. |
Ahum, Chat is niet de enige die zo denkt Wel geeft hij hier zijn geloof weer. Zou niet weten wat daar mis mee is.
ok, ok, het zou soms wat genuanceerder mogen misschien maar als we elkaar dat kwalijk gaan nemen, pffffff
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 14:40
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | In het dagelijkse leven zeker, maar dit is een forum he, niet te vergelijken met het dagelijkse leven. Wat jij misschien als respectloos ervaart, zou in een gesprek heel anders kunnen overkomen. Woorden als respect en aanvaarding krijgen een heel andere dimensie als je de mensen leert kennen.
Mijn mening over homoseksualiteit is duidelijk. Maar het zou best kunnen dat ik vrienden heb, die daar mee worstelen. Of vrienden die juist door homoseksuelen zijn misbruikt. Dat zijn dingen, die je kijk op een ander kunnen veranderen.
Mijn mening over doop is ook bekend. Maar dat wil niet zeggen, dat ik mensen veroordeel als ze toch hun kinderen laten besprenkelen?
Voor beide onderwerpen geldt dat ik de Bijbel enorm serieus en letterlijk neem. Ook al zou dat betekenen dat ik zelf mn leven enorm zou moeten veranderen. En iedere keer stuit ik op het probleem dat voor veel mensen de kerkelijke interpretatie belangrijker is dan het Woord van God.Voor veel mensen is het geloof een abstract begrip. je moet dingen geloven, en als je er niks van merkt, hoeft niet, want je moet het toch geloven? Terwijl het voor mijzelf meer is dan een abstracte realiteit. Het is leven, het is relatie, het is liefde. Ik heb veel momenten gekend, waarin God mij getroost heeft. Waarin ik Zijn aanwezigheid kon ervaren in het leven. En mensen als Marc Verhoeven haten zoiets. Ze zullen er alles aan doen om dat kapot te maken. Ik begrijp niet waar die haat vandaan komt, meestal is het ook een verkapte vorm van jaloezie. Zoals jij gelooft kan niet, mag niet en zal ik nooit toe kunnen staan, is hun gedachte.
Zelf heb ik nooit de stelligheid begrepen, waarmee ze de gaven van de Geest afwijzen. Dan zouden ze hele gedeeltes uit Gods Woord moeten schrappen, want veel dingen die nu in de charismatische beweging gebeuren staan ook beschreven in Handelingen. En dat maar wegzetten als; dat gebeurt nu niet meer, is een heel zwak argument. Temeer daar de nood van de mens nog steeds even groot is, en de gaven van de Geest bedoeld zijn als instrumentarium om deze nood enigszins de verlichten. |
Dank je wel Chat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 14:44
|
|
|
|
| BRIGIT826 schreef: | | ik heb inderdaad een pv buiten de chatbox om en dat gaat prima |
En neem je dan zelf het intitiatief?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 14:46
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Is nog steeds niet helemaal zeker maar het gaat op het moment niet zo geweldig met me  |
Dikke knuffel voor jou
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 14:48
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | te ver Momo, we gaan naar de wadden, is dichterbij  |
Cool, organiseer jij het ff ?
Graag in een oneven weekend als het mogelijk is ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 14:50
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Een vraagje Chat,
Waarom wordt iemand gedoopt in de kerk/gemeente? Wat gebeurt er als gedoopte persoon de kerk vaarwel zegt?
Mijn mening is dat de gedoopte persoon niet automatisch om als kind van God te worden. De doop heeft te maken als zichtbaar onderwijs, het water wijst naar het bloed van Christus, Die reinigt van alle zonden dan kunnen we zo zien door het geloof.
Gedoopte persoon, die de kerk vaarwel zegt, is net zo erg belijdende lid van de kerk die ook verlaten is. Vele kerken zijn in onze tijd sluiten de deuren. Waar gaan deze mensen toe? Ze zijn toch gedoopt en je mag toch niet zomaar weggaan? | Het is precies zoals ik schreef, jij hebt een andere kijk op een sacrament als ik. Ik geloof dat als iemand gedoopt is, hij wedergeboren is. Dat reikt veel verder dan onderwijs alleen. Hij is een nieuwe schepping, lees maar eens de Rom brief. Die heeft het over begraven worden met Christus. Mensen kunnen de kerk wel verlaten, maar niet iedere kerkverlater is meteen verloren. Dan zouden veel CM leden verloren zijn, want als je vraagt naar de kerkgang van mensen krijg je vaak een negatief antwoord. Het wordt alleen moeilijker om zonder kerk te geloven, en je ziet dat de stap tot ongeloof veel sneller gemaakt is.
Ik denk zelf dat mensen heel gevoelig zijn voor echtheid en oprechtheid. En dat ze minder gevoelig zijn voor angst. Wat je vaak hoort, is dat men het idee heeft dat het niet meer echt is. In de traditionele kerk is het sola fide (ik mis haar toch wel een beetje), een geloof dat alleen maar abstract is. Zelf vind ik je definitie van besprenkeling daar ook weer een voorbeeld van. Wat een armzalige definitie voor een sacrament... Het zegt niks over de heiligheid, de verbintenis die God aangaat, het is alleen zichtbaar onderwijs... Wat is er dan nog over van het begrip heilige handeling? Waar is het verschil tussen voor en na het sacrament?? Ik vind zelf dat je daarmee je eigen geloof tekort doet als je het zo omschrijft. Dan denk ik: hoe belangrijk vind je het zelf dan? In mijn ogen is Christus in elke dienst aanwezig, wat maakt dit ritueel dan tot iets extra"s? En in de evangelische gemeente kan het geloof ook heel onecht zijn en verkeerde motieven verbergen. Mensen kunnen heel gemakkelijk manipuleren. En uiteindelijk prikt men daar ook weer doorheen.
Mensen zijn op zoek naar echt geloof, en dat vinden ze vaak niet meer in hun eigen kerk. Helaas kiezen ze vaak de weg van verbittering en ongeloof...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 7 november 2011, 16:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 15:29
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | Vraag me toch iets af Erika ... Hoe werkt dat dan? Als je prive zit? Word je dan aangeklikt of zo? Buiten de chat om? Of pv in de chatbox zelf? Hebben jullie wel es een pv gesprek buiten de chat om? Belangstellenden?
 |
Jij wordt aangeklikt of je klikt zelf iemand aan. Idd buiten de chatbox om soms wordt er iets aan je gevraagt en wil je wel antwoorden maar dan prive. Als je inde lobby zit zie je een wit wolkje achter de namen van de anderen die kan je aanklikken en praat je prive met iemand. Zo simpel ken het weze Je kan ook naar iemands profiel gaan en dan op chatten klikken als ze online zijn ipv mailen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROMY721
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 15:36
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Heel mooi Romy
Dat is alles te maken uit Openbaring 21 |
Dank je Herman....een jaar geleden geschreven en laten liggen..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 15:39
|
|
|
|
Chat,
Laatste woordje ik vind ik te ver. Niemand zijn evengoed als Jezus. Na de dood van Jezus is Hij heeft opgewekt door Zijn vader en door eigen kracht opgestaan. Waarom Hij? Hij heeft geen enkel zonde gedaan. Hij is een voorbeeld voor Zijn kinderen. Over ritueel vind ik echt onzin, gewoon ermee ophouden met dat woordje. Bij Christelijke kerk gebruiken niet met ritueel, we doen gewoon met dopen en avondmaal.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 15:44
|
|
|
|
Hebben jullie dat nou ook wel eens? Vroeg opgestaan, vol met plannen wat je vandaag allemaal wilt doen.... en dan loopt alles uit de hand, telefoontje tussendoor, huilend babietje wat niet lekker in dr vel zit, iemand van de politie aan de deur dat er in onze straat bij twee huizen ingebroken is....kortom rampspoed en ellende en ik heb vandaag zogoed als NIKS gedaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 15:46
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Ik ga over 4 weken naar zonnige zuiden, dus Egypte.  |
Ik ga naar costa del achtertuin...die moet heftig gesnoeid worden....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 15:48
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Moeten we dan rauwkost eten  |
Nou Herman, gezien de afmetingen van jouw buikje zou dat heel niet onverstandig zijn....en bovendien zijn er hele lekkere rauwkostsoorten hoor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 15:53
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Ik ga naar costa del achtertuin...die moet heftig gesnoeid worden....  | laat maar zitten hoor, je mag met mij mee, verder hoef je niks te doen, dit is all inclusive.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 15:56
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Nou Herman, gezien de afmetingen van jouw buikje zou dat heel niet onverstandig zijn....en bovendien zijn er hele lekkere rauwkostsoorten hoor!  |
Weest maar blij Marry,
Ik ben nu 4 kilo afgevallen in 3 weken tijd door hamsteren van rauwkost. Al mijn broeken zijn nu te wijd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 16:11
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Chat,
Laatste woordje ik vind ik te ver. Niemand zijn evengoed als Jezus. Na de dood van Jezus is Hij heeft opgewekt door Zijn vader en door eigen kracht opgestaan. Waarom Hij? Hij heeft geen enkel zonde gedaan. Hij is een voorbeeld voor Zijn kinderen. Over ritueel vind ik echt onzin, gewoon ermee ophouden met dat woordje. Bij Christelijke kerk gebruiken niet met ritueel, we doen gewoon met dopen en avondmaal. | Ik heb het niet over het gebruik zelf, ik heb het over hoe je het omschrijft. Want ik geloof juist dat het meer is, dan hoe je het omschrijft. En ik probeer er de vinger op te leggen, hoe je dat precies bedoelt. En de kerk gebruikt zeker rituelen, op zichzelf is dat geen veroordeling ervan.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 7 november 2011, 16:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 16:41
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | elke dag je zonde belijden is wat anders dan elke dag vragen om vergeving. elke dag vergeving vragen is elke dag Jezus opnieuw kruisigen.
ai, das vast weer een "gevaarlijke" opmerking ...  |
Ik begrijp precies wat je bedoelt Momo en er is niets gevaarlijks aan. Wij zijn geen zondaars meer die geloven maar gelovigen die helaas nog wel zondigen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 16:52
|
|
|
|
En toch staat het in het "Onze Vader". hét gebed dat Jezus ook ons geleerd heeft..."...vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij anderen hun schulden vergeven.". En Jezus heeft daar niet bij vermeld hoe vaak je dat mag/moet bidden.
Naar mijn bescheiden mening is het vragen aan God om vergeving van de dingen die ik verkeerd gezegd en gedaan heb, niet het steeds opnieuw kruisigen van Jezus.
Maar het vragen van vergeving komt voor mij nadat ik mijn zonden beleden heb. Dus eerst toegeven waarin ik zondig ben geweest en daarna om vergiffenis vragen.
En daar hoort voor mij ook bij vragen aan God of Hij mij wil laten zien waarin en hoe ik verkeerd ben geweest.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 17:00
|
|
|
|
Zo, de koelkast van familie649 is weer gevuld, we eten deze week bloemkool,witlof, rode bietjes, spagetti,sperciebonen, spätzle en bami en de rest van de week hoef ik niet meer om boodschappen.
Laten we vandaag eens beginnen met de rode bietjes met gebakken uitjes en een speklapje.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |