| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:14
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | Dikke knuffel voor jou  |
Dank u. Maarre............. Sorry sorry Marianne maar ik haak echt af. Ben gewoon zo onnoemelijk moe dat ik savonds op ben. Maar wens jullie veel plezier
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:18
|
|
|
|
Hallo Cm'ers !!!!!!
Wij hadden weer eens zin om uit eten te gaan en willen dit doen in een heel speciaal restaurant. Waar je heel bijzondere dingen kunt eten/drinken. Heb je weleens gehoord van een banenbiertje. Dat kun je daat krijgen. We willen dit doen op zaterdag 12 November a.s. en om een uur of 18.30 uur verzamelen.
Het adres:
Afrikaans Restaurant Safari Fluitersstraat 80 3901 DL Veenendaal Tel. 0318-555927
Meer informatie: http://www.afrika-restaurant.nl/
De volgende personen gaan alvast mee:
Marianne338 Herman040 Mario216 Benny + Miekjes (oud-cm leden)
Misschien een leuk om het boven je profiel te zitten door op het pribord te plaatsen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:20
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Niet zo respectloos over de Goedheilig man Mario........  |
Ik mag dat W'tje. Kijk ieder jaar zijn journaal, de intocht en zing ieder jaar trouw zijn liedjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:24
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Dat is idd erg jammer Chat. Ik mag ervan genieten als ik kinderstemmetjes hoor zingen. Maar ook om idd met de gehele gemeente te zingen de liederen tot zijn eer en heerlijkheid. Ik geef zelf club aan de kinderen van 5t/m 7 jaar heerlijk om samen met ze te zingen of ze een liedje aan te leren. Wel mis ik soms die liederen die wij vroeger leerden, tegenwoordig is het wat moderner. Als ik denk aan het liedje eens brachten de moeders de kinderen tot Jezus. Schitterend maar de jeugd kent die niet meer en ze worden ook niet in bundels opgenomen. IK lijk wel oud  |
OUD??? Onzin Erica...alleen hebben...wij(!!!!) met deze leeftijd...onze leeftijd...daar een heel ander gevoel en gedachte over.. Ik denk en voel net zo als jij... Ik kan me nog herinneren dat ik vroeger met de kinderen..SAMEN zong als ik ze naar bed bracht. Wat kan daar iets vanuit gaan!!! Trouwe Vader deze dag...(of nacht) Hield U over mij de wacht. Wilt U ons vandaag nog sparen. Voor de zonde ons bewaren.. Geef ons een hartje wat U mind Maak mij een gehoorzaam kind... Als ik er aan denk kan het me nog heel veel doen. Daar hoef je vandaag misschien(???) ook niet meer mee aan te komen. Trouwens...staan niet veel gezangen en psalmenbundels dicht op de banken....Jammer heel jammer. Hoop dat de jongeren sowieso nog trouw mee gaan naar de kerk... Zouden jullie daar eens wat over willen vertellen hoe de jeugd bij jullie denkt...leeft en voelt...Ik hoop ook niet dat zanggroepen(hoe mooi ook om te horen) de kerkdiensten zullen gaan vervangen om zo nog jongeren te trekken naar een kerkdienst!!!! Geloof toch (en hoop) dat het het woord wat gesproken wordt...de jeugd mag trekken...Dat God ze wil roepen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:25
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | [/b]Dit laatste snap ik niet helemaal de rest vind ik open en eerlijk! Maar als je weet dat wij het op dezelfde manier beleven waarom lijkt het dan niet zo? Dragen wij ons geloof minder uit? Betekent voor ons belijdenis minder dan voor jullie de volwassendoop?? Voor mij persoonlijk betekent het heel veel en ik mag aannemen voor anderen net zo! |
Ach lieve mensjes...kijk toch over al die walletjes, heggetjes en zelfgemaakte muurtjes heen!!!! Dat doet God ook!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:28
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Ik mag dat W'tje. Kijk ieder jaar zijn journaal, de intocht en zing ieder jaar trouw zijn liedjes  |
38...zie ik staan??? Ja...dat mag dan net nog... Volgend jaar zal ik je de waarheid vertellen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:29
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | OUD??? Onzin Erica...alleen hebben...wij(!!!!) met deze leeftijd...onze leeftijd...daar een heel ander gevoel en gedachte over.. Ik denk en voel net zo als jij... Ik kan me nog herinneren dat ik vroeger met de kinderen..SAMEN zong als ik ze naar bed bracht. Wat kan daar iets vanuit gaan!!! Trouwe Vader deze dag...(of nacht) Hield U over mij de wacht. Wilt U ons vandaag nog sparen. Voor de zonde ons bewaren.. Geef ons een hartje wat U mind Maak mij een gehoorzaam kind... Als ik er aan denk kan het me nog heel veel doen. Daar hoef je vandaag misschien(???) ook niet meer mee aan te komen. Trouwens...staan niet veel gezangen en psalmenbundels dicht op de banken....Jammer heel jammer. Hoop dat de jongeren sowieso nog trouw mee gaan naar de kerk... Zouden jullie daar eens wat over willen vertellen hoe de jeugd bij jullie denkt...leeft en voelt...Ik hoop ook niet dat zanggroepen(hoe mooi ook om te horen) de kerkdiensten zullen gaan vervangen om zo nog jongeren te trekken naar een kerkdienst!!!! Geloof toch (en hoop) dat het het woord wat gesproken wordt...de jeugd mag trekken...Dat God ze wil roepen. |
Bij ons zingen de kleintjes nog het liedje HAndjes gevouwen, sluit oogjes nu. En ik ga slapen ik ben moe. Gelukkig hebben wij over jeugd in de kerken niet te klagen, er zijn bij ons geen zanggroepjes maar er wordt wel veel georgeniseerd voor de jeugd rondom de ere diensten heen. Denk aan jeugdclubs, jeugdverenigingen vanaf 12 jarige leeftijd die druk bezocht worden. Twee keer per jaar is er jeugdzondag dat betekent opening op sluiting jeugd werk dan wordt de dienst in het teken gezet van de jeugd. De kinderen zitten dan voor in de kerk. Pubers hebben we veel de meeste blijven kerkelijk meelevend en gaan met vrienden en vriendinnen naar de kerk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:32
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | | Ach lieve mensjes...kijk toch over al die walletjes, heggetjes en zelfgemaakte muurtjes heen!!!! Dat doet God ook!!!!! |
Dus we mogen geen discussies meer hebben? Ik respecteer Chat en weet dat tie dat mij ook doet maar daaarom mag je nog wel verschillende meningen hebben, ook al weet ik dat de Heere verder kijkt!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:32
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | [/b]Dit laatste snap ik niet helemaal de rest vind ik open en eerlijk! Maar als je weet dat wij het op dezelfde manier beleven waarom lijkt het dan niet zo? Dragen wij ons geloof minder uit? Betekent voor ons belijdenis minder dan voor jullie de volwassendoop?? Voor mij persoonlijk betekent het heel veel en ik mag aannemen voor anderen net zo! | Een zichtbare vorm van het evangelie, dat is de definitie van een sacrament. Zelf vind ik dat met deze definitie het sacrament het gebeuren tekort doet. Ik denk zelf dat een sacrament meer is, dan alleen een zichtbare vorm van het evangelie. Ik geloof dat door een sacrament er iets verandert, op aarde en in de hemel. Ik geloof in de noodzaak van een sacrament. Allerlei facetten, die niet in de definitie voorkomen. Dat kan maar twee dingen betekenen, of het is in de werkelijkheid zo vaag, haast betekenisloos, als de definitie doet vermoeden, of de definitie is niet goed... Ik merk aan jullie eigen bijdrages dat het ergens tussen in zit. De besprenkeling is wel goed, maar daar gaat het niet om. Dit is een vreemde benadering voor mij. Ik heb heel veel respect voor een sacrament en ik zou zeker niet zo de kaas van mijn brood laten eten als sommige van jullie wel doen. Je gelooft er nu eenmaal wel in of je gelooft het wel....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:33
|
|
|
|
Dat meen je niet, Willemijn! Waarom heb je mij niks verteld? Gun het je van harte hoor. Wat gaaf zeg! Ik had er vroeger een lp van. Nog eentje...over de zomer, waarin ik het levenslicht zag.
http://www.youtube.com/watch?v=9f06QZCVUHg&feature=relmfu
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op dinsdag 8 november 2011, 17:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:34
|
|
|
|
|
aub zondagsschoolleidsters, hou je ff in...want daar gaat het niet om.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:34
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Een zichtbare vorm van het evangelie, dat is de definitie van een sacrament. Zelf vind ik dat met deze definitie het sacrament het gebeuren tekort doet. Ik denk zelf dat een sacrament meer is, dan alleen een zichtbare vorm van het evangelie. Ik geloof dat door een sacrament er iets verandert, op aarde en in de hemel. Ik geloof in de noodzaak van een sacrament. Allerlei facetten, die niet in de definitie voorkomen. Dat kan maar twee dingen betekenen, of het is in de werkelijkheid zo vaag, haast betekenisloos, als de definitie doet vermoeden, of de definitie is niet goed... Ik merk aan jullie eigen bijdrages dat het ergens tussen in zit. De besprenkeling is wel goed, maar daar gaat het niet om. Dit is een vreemde benadering voor mij. Ik heb heel veel respect voor een sacrament en ik zou zeker niet zo de kaas van mijn brood laten eten als sommige van jullie wel doen. Je gelooft er nu eenmaal wel in of je gelooft het wel.... |
Moet deze even goed door laten dringen antwoord hier later op. Maak het me niet zo lastig joh
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:35
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Inderdaad Zeeland, ik voel het wel aan geloof ik....weetje, ik heb nog nooit geblowed, nog nooit heroine gespoten, zelfs nooit een kroegentocht gehouden.........ik denk dat, mocht ik aan een verjongingskuurtje toekomen, dit de dingen zijn die ik eerst ga doen, vóór dat ik achter zo'n roodgerokte ouwe mijnheer aan ga lopen  |
Tis weer eens wat anders dan een standaardpakjesavond he......ga je het ook in deze volgorde doen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:36
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | aub zondagsschoolleidsters, hou je ff in...want daar gaat het niet om. |
Ik leid geen zondagsschool Maar heb mijn antwoorden over het zingen in de kerk dacht ik duidelijk weergeven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:38
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Vanaf morgen is het Sinterklaas journaal weer op tv. Misschien leuk om weer over die goeie oude vriend te hebben. |
Komt hij zaterdag al weer? Dan is het weer gedaan met de rust.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:42
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Nu ik de laatste tijd op de zondag de vrijheid heb andere gemeentes te bezoeken, valt me op, dat er heel veel veranderd is. En in mijn ogen niet ten goede. Tegenwoordig heeft men de gewoonte om kleine muziekgroepjes te vormen op het podium en dat begint me eigenlijk enorm tegen te staan. Temeer daar zij zich helemaal niet bezig houden met het leiden van de gemeente in samenzang, veel meer zijn ze bezig met hun eigen aanbidding. Het gevolg is, dat de gemeente veel minder zingt. Ze beschouwen het als een optreden van de plaatselijke band, en kijken toe. Ik vind dat een zorgelijke ontwikkeling. In mijn ogen, zou de gemeente massaal moeten zingen, iets waarvoor je vroeger naar de kerk ging, en zou het muziekgroepje een ondersteuning voor de gemeente moeten zijn.
Wat is jullie mening hierover? Zingen jullie vaak en veel tijdens een dienst? Of zing je nooit? |
Bij ons zijn regelmatig bandjes in speciale diensten,de muziek vind ik leuk en er wordt goed meegezongen maar ik vind al die getuigenissen van de muzikanten tussendoor een beetje vermoeiend.........."toen ik op straat liep........" zucht,na een keer of 6 weet je het wel Het is voor mij trouwens een reden minder vaak te gaan,een dienst die 2,5 uur duurt en waarin de bandleden 1,5 uur aan het woord zijn is niet aan mij besteed.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:43
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Benny + Miekjes (oud-cm leden)
|
Volkomen off topic maar wil je bovenstaaande mensen de groeten van mij doen?
Veel plezier zaterdag!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:46
|
|
|
|
Voor de geinteresseerden:
Op zaterdag 12 november a.s. komt Sinterklaas weer naar Nederland. Uiteraard komt hij ook dit jaar weer met zijn stoomboot vol kado's aan in de haven van Scheveningen.
Rond 11.15 uur kun je de boot zien aankomen met daarop Sint en zijn Pieten. Om het wachten op Sint wat gezelliger te maken zijn er allerlei activiteiten. De Pietenkliek treedt dit jaar samen op met Sita, zangeres en bekend van de tv zender Jetix. Op het podium zullen de pieten die al eerder aan land zijn gekomen een spetterend optreden geven. Waarbij alle kinderen luidkeels kunnen meezingen!
Net als vorig jaar zal Sinterklaas ook dit jaar op zondag 13 november 2011 in het Carlton Beach Hotel in Scheveningen overnachten en ontbijten. Dit ontbijt zal zijn van 9.30 uur tot 11.00 uur.
Als jij hierbij wilt zijn, en je bent tussen de 3 en 11 jaar, dan kun je je opgeven voor een plaatsje aan een van de ontbijttafels.
Je gaat Sinterklaas ophalen uit zijn bed en de Pietenkliek zingt liedjes met de kinderen. Tijdens het ontbijt zal de Sint iedere tafel bezoeken en kun je op de foto met de pieten.
Wanneer het ontbijt ten einde loopt, rond 11.00 uur, zal Sinterklaas naar zijn kamer gaan om zich klaar te maken voor zijn bezoek aan Scheveningen. Er mag per kind 1 begeleider mee die koffie/thee kan nuttigen aan een koffie/theebuffet. Aan de tafel van de kinderen zal een smeerpiet de kids assisteren met het ontbijt. Het ontbijt is alleen voor de kinderen! De kosten voor dit ontbijt zijn 18.50 euro per kind, incl. koffie/thee voor de begeleider.
Recept voor pepernoten - 100 gram boter - 125 gram bruine basterdsuiker - 1 à 2 eetlepels speculaas kruiden - zout - 250 gram zelfrijzend bakmeel - 0,5 deciliter melk Verwarm de oven voor op 175 graden C. In een kom de boter zacht roeren. Vervolgens de basterdsuiker, kruiden en zout toevoegen. Mengen en het zelfrijzend bakmeel en de melk erbij doen. Met koele hand snel tot deeg kneden en het deeg circa 30 minuten in de koelkast laten opstijven. Van het deeg kleine bolletjes maken en op de bakplaat leggen. En in ongeveer 15 minuten bruin bakken.
http://sinterklaasjournaal.ntr.nl/#/home
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:47
|
|
|
|
|
De volgende wandeling kunnen we plannen in de eerste weken van januari en zal de titel hebben: Nieuwjaarswandeling...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:49
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Voor de geinteresseerden:
Op zaterdag 12 november a.s. komt Sinterklaas weer naar Nederland. Uiteraard komt hij ook dit jaar weer met zijn stoomboot vol kado's aan in de haven van Scheveningen.
Rond 11.15 uur kun je de boot zien aankomen met daarop Sint en zijn Pieten. Om het wachten op Sint wat gezelliger te maken zijn er allerlei activiteiten. De Pietenkliek treedt dit jaar samen op met Sita, zangeres en bekend van de tv zender Jetix. Op het podium zullen de pieten die al eerder aan land zijn gekomen een spetterend optreden geven. Waarbij alle kinderen luidkeels kunnen meezingen!
Net als vorig jaar zal Sinterklaas ook dit jaar op zondag 13 november 2011 in het Carlton Beach Hotel in Scheveningen overnachten en ontbijten. Dit ontbijt zal zijn van 9.30 uur tot 11.00 uur.
Als jij hierbij wilt zijn, en je bent tussen de 3 en 11 jaar, dan kun je je opgeven voor een plaatsje aan een van de ontbijttafels.
Je gaat Sinterklaas ophalen uit zijn bed en de Pietenkliek zingt liedjes met de kinderen. Tijdens het ontbijt zal de Sint iedere tafel bezoeken en kun je op de foto met de pieten.
Wanneer het ontbijt ten einde loopt, rond 11.00 uur, zal Sinterklaas naar zijn kamer gaan om zich klaar te maken voor zijn bezoek aan Scheveningen. Er mag per kind 1 begeleider mee die koffie/thee kan nuttigen aan een koffie/theebuffet. Aan de tafel van de kinderen zal een smeerpiet de kids assisteren met het ontbijt. Het ontbijt is alleen voor de kinderen! De kosten voor dit ontbijt zijn 18.50 euro per kind, incl. koffie/thee voor de begeleider.
Recept voor pepernoten - 100 gram boter - 125 gram bruine basterdsuiker - 1 à 2 eetlepels speculaas kruiden - zout - 250 gram zelfrijzend bakmeel - 0,5 deciliter melk Verwarm de oven voor op 175 graden C. In een kom de boter zacht roeren. Vervolgens de basterdsuiker, kruiden en zout toevoegen. Mengen en het zelfrijzend bakmeel en de melk erbij doen. Met koele hand snel tot deeg kneden en het deeg circa 30 minuten in de koelkast laten opstijven. Van het deeg kleine bolletjes maken en op de bakplaat leggen. En in ongeveer 15 minuten bruin bakken.
http://sinterklaasjournaal.ntr.nl/#/home |
Huh...Scheveningen? Volgens mij is het Dordrecht hoor...beetje de kinderen naar de verkeerde stad sturen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:51
|
|
|
|
Ik heb geen oven meer...anders werden ze zeer zeker gebakken...heerlijk waren de eigengemaakte.. Wat niet wil zeggen dat ik die uit de winkel niet lekker vind... helaas...moet ik zeggen...want ja ...die lijn he???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:52
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | De volgende wandeling kunnen we plannen in de eerste weken van januari en zal de titel hebben: Nieuwjaarswandeling... |
Winterwandeling klinkt ook wel goed Chat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:53
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Ik heb geen oven meer...anders werden ze zeer zeker gebakken...heerlijk waren de eigengemaakte.. Wat niet wil zeggen dat ik die uit de winkel niet lekker vind... helaas...moet ik zeggen...want ja ...die lijn he??? |
mocht ik niks meer over zeggen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:56
|
|
|
|
Mag je met mij gerust over praten hoor...alleen prive!!!
Ik snap namelijk alles wat met ...L I J N...te maken heeft...!!!! Je ziet me niet voor niets niet helemaal op een foto hier!!!(haha)
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op dinsdag 8 november 2011, 17:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:57
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | aub zondagsschoolleidsters, hou je ff in...want daar gaat het niet om. |
ik denk juist dat daar de basis kan liggen om graag geestelijke liederen te zingen, en kinderen van jongst af aan het evangelie mee te geven. dat beperkt zich mijns inziens niet tot de zondagschool.
zelf heb ik toen ik mijn meisje voor het eerst in mijn armen wiegde, als dank aan God een aantal liederen gezongen voor haar. en nog steeds; iedere avond zing ik alle coupletten van "ik ga slapen, ik ben moe" voor haar, en daarna zo'n beetje de hele psalm en gezangenbundel, tot zij in slaap is gevallen.
bijkomend verschijnsel is wel dat zij door de supermarkt loopt en al rondhuppelend zingt; "daar ruist langs de wolken, een lieflijke naam"...... en ach, dat zie ik dan maar als straat-evangelisatie. (of ehm...supermarkt-evangelisatie?) en wanneer mensen omkijken naar ons, dan glimlach ik maar gewoon even vriendelijk...... ik moet overigens zeggen dat ik haar zingen liever hoor, dan "mama, ik mot een koekkieeee".
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 18:04
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | In alle eerlijkheid wil ik hier op antwoorden. En als ik de bijbel lees, zie ik dat de bekering en doop leidt tot wedergeboorte. Dit staat zover af van de bijbelse realiteit, dat ik gewoon het antwoord niet weet. Ik ga er van uit dat het wel zo is, maar ik kan daar geen bijbels antwoord op geven. En ook jouw visie op een sacrament is een heel andere dan de mijne. Ik heb al tegen een ander geschreven dat ik dit eigenlijk een heel armzalige definitie vind van een sacrament. Het lijkt alsof jullie er minder zwaar aan tillen, terwijl ik weet dat het op dezelfde manier beleefd wordt. |
ook hierin ben ik het weer niet met je eens, chatuliem. niet de mens die zich bekeerd is de sleutel, maar het geloof dat de mens door God gegeven wordt verbind ons aan het bloed van Christus;het bloed, dat is het enige dat de sleutel tot behoud is, net als bij het pascha in egypte; het bloed van christus reinigt ons van alle zonde. en het geloof is Gods manier om ons die verlossing te schenken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 18:06
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ik denk juist dat daar de basis kan liggen om graag geestelijke liederen te zingen, en kinderen van jongst af aan het evangelie mee te geven. dat beperkt zich mijns inziens niet tot de zondagschool.
zelf heb ik toen ik mijn meisje voor het eerst in mijn armen wiegde, als dank aan God een aantal liederen gezongen voor haar. en nog steeds; iedere avond zing ik alle coupletten van "ik ga slapen, ik ben moe" voor haar, en daarna zo'n beetje de hele psalm en gezangenbundel, tot zij in slaap is gevallen.
bijkomend verschijnsel is wel dat zij door de supermarkt loopt en al rondhuppelend zingt; "daar ruist langs de wolken, een lieflijke naam"...... en ach, dat zie ik dan maar als straat-evangelisatie. (of ehm...supermarkt-evangelisatie?)
en wanneer mensen omkijken naar ons, dan glimlach ik maar gewoon even vriendelijk...... ik moet overigens zeggen dat ik haar zingen liever hoor, dan "mama, ik mot een koekkieeee". |
GEWELDIG TOCH????
Ik geniet hier van als ik het hoor... Denk met heimwee terug aan toen ze klein waren...
Doet me denken aan.... Uit de kindermond.....Gods lof getuigen.......MOOI!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 18:07
|
|
|
|
Daar ging het wel zeker om!!!! Dus...ff niet inhouden!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNEKE421
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 18:12
|
|
|
|
Heerlijk vindt ik het als in mijn gemeente opwekking wordt gezongen samen met een leuke band. En we zingen de opwekkingsliederen iedere week maar in dezelfde dienst worden ook de psalmen en gezangen gezongen Een goede band/organist/pianist kan een dienst maken of breken. Dus ik vindt het wel belangrijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 18:17
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Dus we mogen geen discussies meer hebben? Ik respecteer Chat en weet dat tie dat mij ook doet maar daaarom mag je nog wel verschillende meningen hebben, ook al weet ik dat de Heere verder kijkt! |
amen!
|
|
| Naar boven |
|
|