ChristianMatch

Forum

Storingen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3135 3136 3137 3138 3139 3140 3141 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 09:58

voor google chrome...

http://www.google.com/chrome?hl=nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BILLY701

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 10:02

YELNIN491 schreef:
nee joh, Billy is alvast hout aan het sprokkelen voor de boomhut Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

EHHHHHHH boomhut ??? ik dacht zelf meer aan een schuilkelder!!!
Lekker, warm en knus in de winter, onder de grond
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 10:03

ANNETTE050 schreef:
Dus nu moet jij weer een reactie naar de redactie versturen, waarin je in je reactie aan de redactie aangeeft dat de reactie van de redactie niet helpt, omdat je geen andere browser hebt...en dat, terwijl de redactie in haar reactie op jouw reactie aangeeft dat ze werken aan het probleem.... Gefrustreerde smiley .. In je reactie aan de redactie dan wel vermelden dat je in een volgende reactie van de redactie een duidelijker reactie wilt hebben... Geschokte, onthutste smiley ....vervelend hoor...zulke reacties van de redactie...

Kijk...zo wordt een reactie van de redactie nog 's leuk Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 10:08

YELNIN491 schreef:
en dat alleen door een naam Clown smiley
zielig

Ja, maar, ik ben zielig Huilende smiley, smiley in tranen ik ben dom en kan niet rekenen Gefrustreerde smiley en ik sluit voor alles mijn ogen Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 10:19

YELNIN491 schreef:
oeioei, dus ze eet helemaal niet, zelfs niet op zondag Geschokte, onthutste smiley Verraste, verbaasde smiley
zijn ze in veenendaal dus allemaal aan het rammelen en dat alleen omdat de chat niet doet, pfff volgen we het nu nog helemaal. Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley

Oke, ik bedoel dus Gefrustreerde smiley ook zij kan het, maar dan moet ze wel overstappen, en dat wil ze niet Boze smiley oh dus toch Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 10:59

TINK100 schreef:
werken met een loodzware spierpijn in mijn rug....pffff...nog 4 uur te gaan......

Doe je voorzichtig met je rug.
Nu slaap je lekker in de zon, welterusten Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 11:02

en mijn dochter is nu jarig en is 23 jaar geworden.
Het is voor de laatste keer dat ze bij mij thuis viert en dan snik snik in april gaat ze trouwen. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 11:03

vandaag hele dag feesten met mijn dochter Clown smiley Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 11:04

Het is eindelijk zon Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 11:07

HERMAN388 schreef:
Het is eindelijk zon Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril

Hm...heb je meer dan ik Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 11:08

TINK100 schreef:
mijn dochter was jarig....sweet sixteen....maar echt een geweldige dag gehad met haar , de andere kids en mijn lieverd en zijn jochie....
een gezegende dag

Fijn, mooi om te lezen!

Laatst aangepast door
JOSINA022
op donderdag 10 november 2011, 11:08
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 11:08

HERMAN388 schreef:
Het is voor de laatste keer dat ze bij mij thuis viert en dan snik snik in april gaat ze trouwen. Lachende smiley

Gefeliciteerd!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 11:09

TINK100 schreef:
werken met een loodzware spierpijn in mijn rug....pffff...nog 4 uur te gaan......

Hè balen meis! Ik hoop dat je je snel wat beter voelt!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 11:27

ANNETTE050 schreef:
Nou, dat weet ik allemaal zo niet. Toen de Here Jezus zich liet dopen, daalde de Heilige Geest op Hem neer en werd hij dus, ná de doop door onderdompeling gedoopt met de Heilige Geest, tezamen met de verklaring van de Vader dat de Here Jezus Zijn geliefde zoon was waar Hij blij mee was.

De Here Jezus was al wel besneden én dus een verbondskind, waarom had Hij de volwassendoop dan nodig? En de uitstorting van de Heilige Geest?
Mijns inziens toch de inzet van een NIEUW VERBOND.....
En wat doe je met dat inzicht dan? Dat is mij nog niet duidelijk. Ik zal mijn eigen antwoord geven. Jezus was de belangrijkste tegenstander van de verbondsleer. Het verhinderde namelijk het persoonlijke geloof van de mens. En het definieerde het geloof alleen als het houden van de wetten. Vooral dat laatste zorgde voor Zijn tirades tegen de Farizeeërs, die hun macht verleenden aan de wet. En deze wet als middel gebruikten om anderen te onderdrukken.
Zijn aversie tegen deze leer was dermate groot, dat Hij het nodig vond een nieuw teken van een Nieuw Verbond in te stellen. Daar gaat het om een persoonlijke relatie met God, een persoonlijke keuze. Het revolutionaire gesprek met Nicodemus vormde daar een hoogtepunt in, hoe durfde Hij eigenlijk te zeggen, dat Nico niet behouden was? Nico was toch besneden en hoorde bij het volk van God? Dit was voor velen de ommekeer in hun denken. Niet de besnijdenis hielp hen, maar de persoonlijke keuze met de persoonlijke doop zorgde voor de wedergeboorte.
Dit vormde ook de kern van Zijn conflict met de gevestigde orde. Die zagen hun macht nl. afnemen ten opzichte van het volk. Uiteindelijk heeft dat Zijn leven gekost. De boodschap waarbij persoonlijke verlossing centraal staat wordt als heel bedreigend gezien. Vooral voor de gevestigde kerken.
Het patroon dat we bij het Oude Verbond zien, is verlossing door afstamming, maar die verlossing is nooit 100%. Het houden van de wet hoort daar ook bij. En aangezien we nooit in staat zijn de wet volledig te houden, zullen we nooit echt ervaren wat het betekent vrij te zijn. En het houdt de kerk in stand, want die biedt de verlossing aan. In enkele bijdragen merk ik datzelfde. Als iemand bij de kerk weggaat is hij verloren.
De geschiedenis staat vol met herhalingen van dit patroon. De RK kerk was bang haar grip te verliezen op het volk en doodde haar tegenstanders. Iedere keer als men de nadruk wilde leggen op het persoonlijke geloof van de mensen, werden ze onderdrukt, de meesten belandden op de brandstapel. Eén van mijn geesteijke helden is Wycliffe, die de bijbel vertaalde in het Engels en daarmee de mogelijkheid wilde bieden aan het volk zelf de bijbel eens te lezen en niet afhankelijk te zijn van de leer van Rome.
Maar de zgn. protestantse kerk is ook niet vrij van dit gebruik. De reden dat de Synode van Dordrecht zo fel reageerde op andersdenkenden was ook dat de mensen een persoonlijk geloof met een persoonlijke keuze een bedreiging vormde voor de toenmalige kerk. btw, Stefanus werd ook gestenigd omdat hij de gevestigde autoriteit in twijfel durfde te trekken.

De strijd tussen het oude verbond, waar kinderen besprenkeld worden, en het nieuwe verbond, waar de persoonlijke relatie centraal staat, is nog lang niet gestreden. Het oude verbond geeft veiligheid en zekerheid, maakt het leven voorspelbaar, maakt duidelijk onderscheid tussen verlosten en verlorenen. Het nieuwe verbond is echter veel onduidelijker, want we weten nooit echt wat in het hart van mensen is. We laten de mensen vrij te kiezen. Maar de keuze van de mens is een persoonlijk samenspel voor hem en God. En de kerk staat buiten dat proces. En dat maakt de kerk tot een middel om God te dienen, niet een doel tot behoudenis.
Tenslotte nog dit. Paulus schrijft, dat het kruis voor de joden een aanstoot was. Het kruis, het symbool van het offer van Jezus. Waarbij aan ieder persoonlijk de verlossing aangeboden wordt, ongeacht afkomst, ongeacht verleden. Een van de redenen dat dit voor joden een aanstoot was, was omdat dat de mogelijkheid gaf aan iedereen om de Heer aan te nemen als Verlosser en Bevrijder.
De strijd tussen OT en NT is de strijd tussen geloof via de kerk of persoonlijk geloof.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 10 november 2011, 11:48
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 11:45

HERMAN388 schreef:

Tja Her, je kinderen loslaten is niet makkelijk he, ik spreek uit ervaring hoor! Sterkte! Maar ook : gefeliciteerd! en een fijne dag!
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 11:47

JOSINA022 schreef:
Hm...heb je meer dan ik Boze smiley

Hier schijnt ook een "waterig zonnetje" Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 11:49

HERMAN388 schreef:
vandaag hele dag feesten met mijn dochter Clown smiley Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley

Kun je gelijk die ouwe fles champagne van oudejaarsavond laten knallen Her! Hieperdepiep hoeraaaaaaaa! Kwijlende smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 11:51

Vandaag eet ik samen met mijn dochter en daar maken we altijd een feest van! Het wordt een aardappelschotel met uitgebakken spekkies en uien en een verrukkelijk sausje erover (nie so goed voor MIJN lijn, maar mijn dochter moet groeien) Kwijlende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 12:00

GERRIT084 schreef:
Ja, maar, ik ben zielig Huilende smiley, smiley in tranen ik ben dom en kan niet rekenen Gefrustreerde smiley en ik sluit voor alles mijn ogen Coole smiley met zonnebril

Rijp voor de Psychiater of Psychotherapeut Smiley die vol vragen zit
die sofa's liggen heerlijk Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 12:02

HERMAN388 schreef:

toe maar weer Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 12:04

YELNIN491 schreef:
Rijp voor de Psychiater of Psychotherapeut Smiley die vol vragen zit
die sofa's liggen heerlijk Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Heerlijk eerlijk Verlegen lachende smiley uit de magnetron vandaag Knipoog smiley
Moffrikaans Clown smiley

Laatst aangepast door
GERRIT084
op donderdag 10 november 2011, 12:07
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 12:05

MARRY942 schreef:
Hier schijnt ook een "waterig zonnetje" Coole smiley met zonnebril

hier helemaal geen zon, maar ik had hem ook uitgeleend en weer terug gestuurd, dus dames, hoe bevalt de zonneschijn??? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 12:11

YELNIN491 schreef:
hier helemaal geen zon, maar ik had hem ook uitgeleend en weer terug gestuurd, dus dames, hoe bevalt de zonneschijn??? Clown smiley

Welke zonneschijn? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 12:18

JOSINA022 schreef:
Welke zonneschijn? Smiley die vol vragen zit

Nou ja zeg, die je nu moet hebben volgens de wetenschappelijke berekening Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 12:26

YELNIN491 schreef:
Nou ja zeg, die je nu moet hebben volgens de wetenschappelijke berekening Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Nou dan weet ik niet wie die berekening gemaakt heeft, maar er klopt geen fluitekruid van...het is hier toch echt grijs en mistig. Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 12:29

JOSINA022 schreef:
Nou dan weet ik niet wie die berekening gemaakt heeft, maar er klopt geen fluitekruid van...het is hier toch echt grijs en mistig. Gefrustreerde smiley

Nee, die wetenschappelijke redenering klopt niet, 't is hier ook triest, mistig, grijs en grauw.......zelfs onnoemelijke bakjes troost helpen niets..... Gefrustreerde smiley ...waar is een beetje vrolijkheid te halen....misschien in een leuk melodietje...

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op donderdag 10 november 2011, 19:00
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 12:31

http://youtu.be/e1NAmBAbOTM
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 12:33

Verraste, verbaasde smiley

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op donderdag 10 november 2011, 13:26
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 12:47

http://youtu.be/ghEODlRMVSo
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 10 november 2011, 12:47

ANNETTE050 schreef:
Nee, die wetenschappelijke redenering klopt niet, 't is hier ook triets, mistig, grijs en grauw.......zelfs onnoemelijke bakjes troost helpen niets..... Gefrustreerde smiley ...waar is een beetje vrolijkheid te halen....misschien in een leuk melodietje...

Haha, goed idee...heb er ook maar ff 1 geplaatst Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3135 3136 3137 3138 3139 3140 3141 ... 6194 Volgende
Pagina 3138 van 6194