| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 21:32
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | | OVERLOPER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
Weltmaisters he in een heel lang vervlogen tijd  Het is vriendschappelijk, dus laat je ze winnen
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op dinsdag 15 november 2011, 21:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 21:35
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Maar nu, iemand is als kind gedoopt heeft openbare geloofsbelijdenis gedaan,die persoon wilt volwaardig lid worden van een evangelische gemeente, moet die persoon dan echt de volwassen doop ondergaan, terwijl hij van mening is dat het niet nodig is . | Na zoveel uitgelegd te hebben, schijn je toch niet echt door te hebben, dat men in onze ogen niet gedoopt is. En sommige gemeentes hebben dat als voorwaarde tot lidmaatschap, sommige niet. Heel vaak komt men juist in de evangelische gemeente omdat ze in hun eigen kerk niet gedoopt mogen worden. Het komt zelden voor dat men niet gedoopt wil worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 21:38
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Zonnetje heeft lekker geschenen maar is nu verdwenen. Buiten is het echter zeer koud, wat mens en dier binnenhoud  |
ook mooi
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 21:43
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Na zoveel uitgelegd te hebben, schijn je toch niet echt door te hebben, dat men in onze ogen niet gedoopt is. En sommige gemeentes hebben dat als voorwaarde tot lidmaatschap, sommige niet. Heel vaak komt men juist in de evangelische gemeente omdat ze in hun eigen kerk niet gedoopt mogen worden. Het komt zelden voor dat men niet gedoopt wil worden. |
Dus de belijdenis heeft totaal geen enkele waarde binnen enkele charismatische kerken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 21:44
|
|
|
|
Ze verwachten hier zeker sneeuw en ijzel... Ze zijn me toch aan het strooien...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 21:46
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Dat is ronduit te belachelijk voor woorden, wat moeten die mensen dan? Net als in 2004, tot er weer eens een opgeschoten puber naar school komt en hem voor zijn harses schiet?! Ik snap trouwens de politie ook niet in deze, die hadden er al teveel aandacht aan besteed door hem een waarschuwing te geven. Er is ook bijna geen aandacht aan besteed, anders was het toen enkele weken geleden de politie een onschuldige burger de dood in joeg. Alleen om een benzine dief te kunnen arresteren, toen was heel het land in rep en roer, om die aktie van hen te verdedigen. Het is de omgekeerde wereld. |
Dat is duidelijke taal, ben het helemaal met je eens. 'k Heb van de week ook nog 2 ruziënde leerlingen uit elkaar gehaald, maar ben gelukkig niet in de cel beland. 'k Heb het voordeel dat de ouders achter me staan, zij kennen hun kind. Dat had deze leraar niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 21:47
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ik ben het wel met je eens, een "opvoedende tik voor de broek" hebben alle kinderen wel eens gehad denk ik, maar ik vind de uitspraak van de ds. een paar stappen te ver gaan. @ "Als een kind zondigt is ’kastijding’ (lichamelijke bestraffing of slaag) een noodzakelijk antwoord, houdt Vlietstra de gelovigen voor. Een ouder kind mag zwaarder worden gekastijd omdat dat meer kan verdragen. Kinderen die ’obstinaat’ zijn moeten zelfs ’scherp gekastijd’ worden. „Een zware misdaad en gruwel moet niet zacht worden bestraft.” Kastijding, zie ook tekst, gaat volgens mij verder dan een "opvoedende tik voor de broek", ik lees bijna "net zo lang slaan totdat de zonde uit het kind is ...". |
Ik las vanavond dat ds Vlietstra dit niet letterlijk heeft gezegd maar dat hij dit heeft geciteerd uit het boek van Koelman. En volgens mij zit daar een wezenlijk verschil in.
Visser , die vindt dat dennis af en toe wel 2 tikken voor z'n broek verdient.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 21:52
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Dus de belijdenis heeft totaal geen enkele waarde binnen enkele charismatische kerken? |
Lig jij daar wakker van dan? Ik niet, verspilde energie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 21:53
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Daar maken we tijd voor...anders de avond van te voren alvast wat doen..
Sja wou dat dat mogelijk was, dan had ik het gedaan, maar wees gerust mijn kids krijgen echt wel een maaltijd, daar zorgt mamsa echt wel voor
Vanavond....SPRUITEN!!!!!!!! Gelukkig een dochter die het ook lekker vind... Simpel met aardappels en een bal gehakt.. |
Laatst aangepast door
|
YELNIN491
|
op dinsdag 15 november 2011, 21:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 21:53
|
|
|
|
Een ferm standpunt in de Volkskrant. Deze 'vader' is voor mij hufter van het jaar al is de volwassene die een twaalfjarige scheidsrechter huilend van het veld pestte een goede tweede.
Iemand oppakken om hem te beschermen tegen een ander die agressief tegen hem is - dat is de omgekeerde wereld, vindt Malou van Hintum. In Nieuwegein is een adjunct-schooldirecteur opgepakt nadat hij een 13-jarige jongen 'in de kraag vatte' en uit de klas zette. Uit de berichtgeving heb ik de indruk dat op de betreffende ouders en de politieagent na, iedereen daarover verontwaardigd is. Terecht.
In de berichtgeving vielen mij twee dingen op. Een: de stiefvader beweert dat zijn stiefzoon niets met de vechtpartij te maken had waarvoor hij de klas werd uitgezet. En twee: de politieagent stelt dat de leraar voor zijn eigen veiligheid was meegenomen: 'Als de agenten niets deden, zou hij de adjunct misschien wel later in elkaar hebben geslagen,' zegt een woordvoerder van de politie in de Volkskrant van afgelopen zaterdag.
Mishandeling Om met dat laatste te beginnen: dat is natuurlijk een volledige omdraaiing van hoe het zou moeten gaan. Het zou een mooie boel worden als onschuldige burgers worden opgepakt om hen te beschermen tegen mensen die kwaad willen. Zo lust ik er nog wel een paar.
Als er reden was om te denken dat de stiefvader gewelddadig zou worden, had híj mee gemoeten naar het bureau, en niet de adjunct. Bovendien was dat sowieso een beter idee geweest. Als de stiefvader inderdaad aangifte had willen doen van mishandeling, moet hij daarvoor niet naar een leerkracht, maar naar een agent. Dus ook uit dat oogpunt had de politie hem gewoon kunnen meenemen.
Hardhandig De stiefvader beweert dat zijn zoon niets te maken had met de vechtpartij - wat heel knap is, als je dat als grote afwezige kunt zien. Maar vooruit, laten we aannemen dat deze mijnheer paranormale gaven heeft. Dan nog gaat het niet aan om op deze manier als ouder verhaal te halen, zélfs niet als het waar is dat de docent wat hardhandig te werk is gegaan (iets wat ik zowel betwijfel, als zou kunnen billijken; 13-jarige moeilijk opvoedbare vechtersbaasjes staan niet per definitie open voor een rustig en redelijk gesprek over hun gedrag).
Je beklag doen kan achteraf, daar hebben scholen procedures voor. Het móét ook achteraf. Dat heeft te maken met vertrouwen: we gaan er vanuit dat professionals hun werk goed kunnen en willen doen. Wie dat wil omdraaien, stelt voor op basis van wantrouwen en achterdocht met elkaar om te gaan. Dat moeten we niet willen. Dat vertrouwen impliceert dat iemand die zijn kind op school aflevert, voor die periode ook zijn gezag afgeeft; aan de leerkrachten die er de scepter zwaaien. Dat gebeurt niet blind, daar zijn regels voor opgesteld.
Baas Ook de politie moet begrijpen dat het zo in elkaar steekt, en niet anders: dat op school de leerkracht, volgens de afspraken die daarover zijn gemaakt, de baas is. En niemand anders.
Vechtersbaasjes breng je niet tot rede door Plato te citeren. Die pak je na een paar waarschuwingen even stevig vast. Dat is geen mishandeling, dat is opvoeden. De ouders van de 13-jarige leerling mogen in hun handjes knijpen als de school hen en hun kind nog wil houden.
Het stuk is dus niet van mij.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 15 november 2011, 22:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 21:54
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | Dat is duidelijke taal, ben het helemaal met je eens. 'k Heb van de week ook nog 2 ruziënde leerlingen uit elkaar gehaald, maar ben gelukkig niet in de cel beland. 'k Heb het voordeel dat de ouders achter me staan, zij kennen hun kind. Dat had deze leraar niet. |
Wat ik had begrepen uit het verhaal van die leraar... Het kind was al enige malen vermaand om het klaslokaal te verlaten.. Kind weigerde iedere keer... De adjunct werd erbij gehaald en die heeft de jongen op de gang weten te krijgen en liep hierbij een paar schaafwonden op en blauwe plekken... Ouders waren op de hoogte gesteld en stiefvader deed aangifte van kindermishandeling... Poltie ging naar school en arresteerde die adjunct...
vervolg is: jongen gaat nu eldersd naar school...
Of de actie van de adjunct nog verdere gevolgen heeft weet ik niet... Pubers kunnen het bloed onder je nagels vandaan halen en ja als ouder/verzorger/ leraar of wat dan ook, dan kan je handeling weleens uitlopen dat er een schram en een blauwe te voorschijn komt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 21:54
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Dus de belijdenis heeft totaal geen enkele waarde binnen enkele charismatische kerken? | Iedereen legt toch wel getuigenis af van zijn geloof? Ik hoop voor je dat dat niet alleen bij je belijdenis was.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 21:56
|
|
|
|
Oerholanse dopurrettensoep uit duisland uit blik
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op dinsdag 15 november 2011, 21:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 21:56
|
|
|
|
|
Een heel verhelderend stuk, Thomas!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 21:58
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Wat ik had begrepen uit het verhaal van die leraar... Het kind was al enige malen vermaand om het klaslokaal te verlaten.. Kind weigerde iedere keer... De adjunct werd erbij gehaald en die heeft de jongen op de gang weten te krijgen en liep hierbij een paar schaafwonden op en blauwe plekken... Ouders waren op de hoogte gesteld en stiefvader deed aangifte van kindermishandeling... Poltie ging naar school en arresteerde die adjunct...
vervolg is: jongen gaat nu eldersd naar school...
Of de actie van de adjunct nog verdere gevolgen heeft weet ik niet... Pubers kunnen het bloed onder je nagels vandaan halen en ja als ouder/verzorger/ leraar of wat dan ook, dan kan je handeling weleens uitlopen dat er een schram en een blauwe te voorschijn komt. |
Pffffff, als ik er aan denk......zie ik nog blauwe plekken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 22:01
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | Daar ben ik het wel mee eens. De pers brengt dit soort berichten heel zwart-wit naar buiten, daar ken ik ook andere voorbeelden van. Een deel van de landelijke pers zet christenen graag neer als fundamentalisten, wat ik erg jammer vind. Ik ken de details van deze zaak niet, maar relativeer het al bij voorbaat.
Wat vinden jullie trouwens van dat verhaal over die leraar, die een paar uur in de cel heeft gezeten? |
Pure ondermijning van het gezag van de leraar!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 22:02
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Oerholanse dopurrettensoep uit duisland uit blik  |
Voor het weekend ga ik verse maken.. zonder krabbetjes... Maar natuurlijk wel met een rookworst erbij..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 22:03
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | | Pure ondermijning van het gezag van de leraar! |
Een leraar mag een kind niet mishandelen, en zo werd dit gezien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 22:04
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ik las vanavond dat ds Vlietstra dit niet letterlijk heeft gezegd maar dat hij dit heeft geciteerd uit het boek van Koelman. En volgens mij zit daar een wezenlijk verschil in.
Visser , die vindt dat dennis af en toe wel 2 tikken voor z'n broek verdient. |
Ik zal kijken of ik het stuk kan bemachtigen, en dan hier neer te zetten, kan je het zelf beoordelen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 22:08
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Dan zou ik het meteen aanvragen. Anders kan een paar dagen van te voren overschrijven ook nog.
Thomas, vindt ideal wel ideaal eigenlijk. |
Vraag mn eigen af: Als je nou voor een jaar verlengt , krijg je dan 2 van die boeken? Afijn, wat doet het ertoe, volgens mij is de actie al 2 weken voorbij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 22:12
|
|
|
|
|
3-0 door Özil !!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 22:13
|
|
|
|
Het geciteerde stuk wat hier eerder stond, vond ik toch wat grof. Ik zal eens zoeken naar een meer objectieve beschrijving.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 15 november 2011, 23:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 22:25
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | Ik las vanavond dat ds Vlietstra dit niet letterlijk heeft gezegd maar dat hij dit heeft geciteerd uit het boek van Koelman. En volgens mij zit daar een wezenlijk verschil in. | Inderdaad, zoals gewoonlijk wordt alles weer flink 'opgeblazen'.... Cootje die zich regelmatig ergert aan de linkse en verdraaide berichtgeving.....
@Marianne: triest wat betreft die leraar die in de cel kwam....
Wat te denken van die 'grote' zus die op school verhaal kwam halen.....
Laatst aangepast door
|
COOTJE711
|
op dinsdag 15 november 2011, 22:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 22:26
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ze verwachten hier zeker sneeuw en ijzel... Ze zijn me toch aan het strooien... |
Nu al? Das wel errugh vroeg lijkt mij. Heb net voor zaterdag alvast gekeken: 12 graden, 60% kans op zon en 10 % kans op regen. Sneeuw en ijzel....tssssssss
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 22:26
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | 3-0 door Özil !!! |
Das een echte net als jij, oer echt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 22:27
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Ik zal kijken of ik het stuk kan bemachtigen, en dan hier neer te zetten, kan je het zelf beoordelen |
't is maar welke krant je leest.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 22:33
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | 't is maar welke krant je leest. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 22:37
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Ik zal kijken of ik het stuk kan bemachtigen, en dan hier neer te zetten, kan je het zelf beoordelen |
| Quote: | GOES – Koelman spreekt niet letterlijk over lijfstraffen. Hij gebruikt wel het woord kastijden, maar net als in de Van Dale gebeurt mag je dat woord niet zonder meer als lijfstraf uitleggen. Zo reageert ds. C. J. Meeuse, predikant van de gereformeerde gemeente te Goes, op de ontstane commotie rond een kerkbodeartikel van ds. A. Vlietstra (Katwijk aan Zee) over straf in de opvoeding. In dat artikel citeert ds. Vlietstra uit het boekje ”De pligten der ouders” van Jacobus Koelman: „Als uw kinderen kastijding verdiend hebben, kastijdt hen dan zonder u te laten afhouden door het geroep of gesmeek van uw kinderen, hoewel u wat verzachting mag geven.” Ds. Meeuse, kenner van het oeuvre van Koelman, benadrukt dat Koelman geen wreed tiran was. „Hij was een groot pedagoog. Ik vind het jammer dat ds. Vlietstra in zijn kerkbode geen ander citaat voorrang gegeven heeft. Er staat zo ontzettend veel moois in Koelmans ”De pligten der ouders.” Hij zegt bij voorbeeld ook: „Toon altijd in uw kastijden de tederheid van uw liefde en hoe onwillig u bent om hen te kastijden.” In de media staat Koelman opeens te boek als iemand die aanzet tot kindermishandeling. „Dat is zeer te betreuren. Zijn boek is een van de eerste opvoedingsboeken die vanuit de liefde voor het kind geschreven zijn. Hij was een van de eersten die er oog voor had dat een kind geen kleine volwassene is en dat liefde onmisbaar is bij ieder facet van de opvoeding. Koelman wilde ouders vanuit Gods Woord helpen om in liefde hun kinderen een goede opvoeding te geven. Laat men zijn boek lezen.” Wat schrijft Koelman nu over lijfstraf? En wat heeft hij er precies mee willen zeggen? „Koelman schrijft niet over lijfstraffen. Als hij het heeft over het bestrijden van het kwade in het kind, dan doelt hij op onderwijzen, bestraffen en tuchtigen. Hij gebruikt ook het woord kastijden, maar net als in de Van Dale gebeurt mag je dat niet zonder meer altijd als lijfstraf uitleggen. Zeker sloot hij lichaamsstraffen niet uit, maar dat deed niemand in die tijd. Koelman zocht echter wel matiging. Tekenend voor hem is, wat hij schrijft: „Gedraagt u tegenover uw kinderen niet bitter, grammoedig, korzel, wreed, onnatuurlijk. Dat verzuurt de geest der kinderen.” En op een andere plaats: „Kastijd uw kinderen niet in passie (woede), maar wacht zolang tot u in een kalmte bent, want anders zullen ze denken dat niet uw verstand, maar uw toorn de oorzaak is van hun kastijding.” Kunnen uitlatingen uit de 17e eeuw zomaar worden overgezet naar de 21e eeuw? „Citeren buiten het verband is een gevaarlijk werk. Mensen storten zich erop, vaak zonder veel kennis van zaken, oordelen en veroordelen, en weten soms nauwelijks waar ze het over hebben.” Had deze commotie voorkomen kunnen worden? „We moeten oppassen dat we aan misverstanden zoals deze niet medeschuldig zijn door al te gemakkelijk te citeren. We moeten de dingen in hun verband laten staan, of anders het verband verduidelijken. Wat er nu gebeurt, kan ik begrijpen. Onze tijd staat heel ver van de 17e eeuw af. Het zou goed zijn als wij in onze levenspraktijk zichtbaar kunnen maken hoe rijk aan liefde een oprecht christelijk leven is.” AAdigibron. nl, zoekterm ”Koelman”. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 22:38
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | na die laarzen ben ik bang dat tie een fiets met 2 achterbanden gekocht heeft  |
Hahaha, nee je zitten er helemaal naast. Het ging om een uitspraak van de verkoper. Visser was er zeer mee vereerd maar m'n oudste zoon die er ook bij was lag krom van het lachen.
En nu ga ik lekker niet zeggen wat die verkoper heeft gezegd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 22:38