| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 18:57
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | En de mensen die uitgehuwelijkt worden dan ?
Ik heb een huwelijk achter de rug, bijna 17 1/2 jaar, daarvoor eerst nog 6 jaar verkering gehad met haar ... is dat genoeg tijd om elkaar goed te leren kennen ?
Je leert elkaar echt kennen als je bijelkaar bent, niet een avondje of een weekendje, nee als je samen bent, dagelijks op elkaars lip zit, dan leer je elkaar kennen. Heb je dan ook nog zoveel liefde te geven, ben je dan ook nog zo toeschietelijk, ben je dan ook nog zo zorgzaam, geef je elkaar dan ook de nodige ruimte, neem je die ruimte voor jezelf omdat je weet dat het kan. Blijf je praten over van alles en nog wat, blijf je luisteren naar elkaars verhalen cq belevenissen van elke dag, is ze nog steeds de vrouw van je leven ... Dat leer je alleen als je elke dag samen bent en niet van de momenten dat je voor een paar uur bij hem of haar bent.
Vraag je eens af waarom mensen, na jaren nog "verkering" niet de stap durven te nemen om te gaan trouwen ... zijn die dan niet zeker van hun zaak, twijfelen ze aan elkaar ... ???
Waarom zouden mensen wel "bezorgd" als iets te "snel" gaat in hun ogen, en zeggen ze "die willen elkaar eerst goed leren kennen" als mensen jaren en jaren verkering hebben ... 
.. |
Eh....sociale controle misschien?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:01
|
|
|
|
Evangelischen geven meer dan refo's
Niet eerder werd er zo’n breed onderzoek onder christenen gedaan naar hun geefgedrag en hun leefstijl. TNS-NIPO heeft de verschillende kerkelijke groepen in het onderzoek – waar op onderdelen soms saillante verschillen tussen te ontdekken zijn – vergeleken met de opinie van de gemiddelde Nederlander als het gaat om deze thema’s. Opvallend: met een gemiddelde donatie van € 97 per maand zijn charismatisch evangelische christenen de gulste gevers, maar ook de andere stromingen doneren beduidend meer geld per maand aan goede doelen dan de gemiddelde Nederlander, die niet verder komt dan € 16 per maand.
Gemiddelde uitgave per maand Gemiddelde Nederlander: €16,- PKN: €32,- Gereformeerde Bond: €62,- Hersteld Hervormde Kerk: €44,- Gereformeerde Gemeenten €56,- Gereformeerde Kerk (vrijgemaakt): €74,- Christelijk Gereformeerde Kerk: €53,- Nederlands Gereformeerde Kerk: €79,- Charismatisch/pinkster evangelisch: €97,- Baptistisch: €70,- Overig evangelisch: €82,-
Er zijn verschillende redenen denkbaar om wel of niet te doneren aan ontwikkelingsorganisaties. Veertien van die redenen werden voorgelegd aan de respondenten, met de vraag om aan te geven welke vijf redenen (in welke volgorde) het beste aansloten bij hun eigen gedachten hierover. De gelijkenis van de Barmhartige Samaritaan blijkt de meest aansprekende reden om te doneren. Vooral de Gereformeerde Gemeenten en in iets mindere mate de Gereformeerde Bond en Gereformeerde Kerken Vrijgemaakt zijn gevoelig voor dit argument. Bij de PKN en zeker de gemiddelde Nederlander slaat deze gelijkenis echter beduidend minder aan.
De belangrijkste reden om niet te doneren is bij alle groepen de angst dat het gedoneerde geld niet goed terecht komt, hetzij doordat het wordt uitgegeven aan salarissen en kantoren in Nederland, hetzij omdat het in het ontvangende land in de zakken van corrupte leiders verdwijnt. Ook haken veel respondenten af als wordt geprobeerd op hun gevoel te werken om zo geld te laten geven. Opvallend is dat leden van de Gereformeerde Gemeenten daar beduidend minder moeite mee hebben en relatief hoog scoren op de reden ‘Als ik geen geld doneer, zullen die arme kinderen doodgaan van de honger’, bij uitstek een reden die inspeelt op gevoel.
Ongeveer 38% van de Nederlanders is het eens met de stelling ‘Het is goed dat het huidige kabinet bezuinigt op ontwikkelingssamenwerking’. In enkele recente onderzoeken van TNS NIPO lag dit percentage zelfs nog hoger. Onder Bijbelgetrouwe christenen ligt de steun voor deze bezuinigingen echter lager – binnen vrijwel alle stromingen is het percentage tegenstanders ruim groter dan het percentage voorstanders. Daarnaast blijkt dat Bijbelgetrouwe christenen meer vertrouwen hebben in kleine dan in grote ontwikkelingsorganisaties en ook meer vertrouwen hebben in christelijke ontwikkelingsorganisaties dan in andere ontwikkelingsorganisaties.
Bijbelgetrouwe christenen', zoals het rapport de onderzochte doelgroep omschrijft, besteden tussen de 40% en 50% van hun donaties via de kerk of diaconale hulp.
24-11-2011 | auteur: Rik Bokelman | copyright: www.cip.nl
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:01
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik mocht niet op zn schoot zitten en Piet zn zak was leeg,die man wordt met het jaar krenteriger!  |
Nahhhhhhh tis schandalig dat tie jou vergeet ben jij degene die niet in het grote boek staat dan??? Ze zoeken nog steeds een mens die er niet in staat namelijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:02
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Nu vraag ik me toch echt af wie die "jullie" zijn. 
.. | vraag ik me ook af cross
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NATHANYA830
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:03
|
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=UyTazPPWIKk Gers Pardoel: Ik neem je mee songtekst
ze denkt dat ik niet bezig ben (met haar) dat ik geen gevoelens heb (voor haar) terwijl ik nu alleen maar denk (aan haar) want zij is heel m'n wereld zeg me wat je wilt dan (wilt dan, wilt dan) staren word ik stil van (stil van, stil van) zeg me wat je wilt dan (wilt dan, wilt dan) staren word ik stil van
we waren pas 8 zat in de klas naast tomas en willem , voor mark en bas jij zat voorin , keek achterom ik stuurde je briefjes en vroeg je waarom je stuurde me terug ik vind je lief , zit op een wolk en ik ben verliefd 10 jaren later waren we samen, ik was een jongetje jij al een dame wist het wel zeker jij bent de ware niemand waar ik nou zo lang naar kon staren soms is het erg maar dit is m'n werk voor jou ben ik gerwin en gers is het merk
ik neem je mee, neem je mee op reis neem je mee, naar Rome of Parijs ik lijk misschien wel cool totdat je weet wat ik nu voel jij klinkt als muziek dus laat je zien wat ik bedoel ik neem je mee ee-eh-eh-eeee ik neem je mee ee-eh-eh-eh-eeee ik neem je mee ee-eh-eh-eeee ik neem je mee ee-eh-eh-eh-eeee
ik denk aan haar en zei denkt aan mij jij bent te druk is wat ze me zei ze wil met me shoppen en samen uit eten wil naar de bios en wil met me daten maar ik wil muziek en geld op de bank al m'n fans die wachten al lang ik wil een toekomst opbouwen met haar 2 kids een huis met een tuin aan het water hond of kater wat jij wil maar blijf nou niet staren want dan word ik stil doe dit voor ons en werk dus hard want ik hou van jou met heel m'n hart
ik neem je mee, neem je mee op reis neem je mee, naar Rome of Parijs ik lijk misschien wel cool totdat je weet wat ik nu voel jij klinkt als muziek dus laat je zien wat ik bedoel ik neem je mee ee-eh-eh-eeee ik neem je mee ee-eh-eh-eh-eeee ik neem je mee ee-eh-eh-eeee ik neem je mee ee-eh-eh-eh-eeee
ze denkt dat ik niet bezig ben (met haar) denkt dat ik geen gevoelens heb (voor haar) terwijl ik nu alleen maar denk (aan haar) want zij is heel m'n wereld zeg me wat je wilt dan (wilt dan, wilt dan) staren word ik stil van (stil van, stil van) zeg me wat je wilt dan (wilt dan, wilt dan) staren word ik stil van
Laatst aangepast door
|
NATHANYA830
|
op donderdag 24 november 2011, 23:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:04
|
|
|
|
Of blijven we hier echte nederlanders en praten we hier niet over?
Heb mijn info ff verwijderd omdat mijn linkerhand erachter kwam wat mijn rechter deed.
Laatst aangepast door
|
MOMO697
|
op donderdag 24 november 2011, 19:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:05
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ja, alleen jammer dat het nu weer niet in het knuffeltopic staat. Dan zou het veel serieuzer over komen.  |
mijn naam weer negatief gebruiken he Geef ik je daarvoor twee knuffels op de knuffel topic
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:08
|
|
|
|
Moet ik me hier nu verandwoorden over wat ik geef Dit is mijns inziens toch tussen God en mij Laat uw linkerhand niet weten wat uw rechterhand geeft.
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op donderdag 24 november 2011, 19:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:12
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Yes, oke Grace .... ik ben eruit. Het komt gewoon door dat ik bijna in Brabant woon. hier heb ik wat aan. Met Zeeland valt ook al niet te praten.  |
graag gedaan visser ,soms heb je gewoon een nuchtere wijsheid nodig  als geimporteerde nuchtere zuid hollandse mag ik dat nu zeggen he
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op donderdag 24 november 2011, 19:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:13
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | Moet ik me hier nu verandwoorden over wat ik geef Dit is mijns inziens toch tussen Goden mij Laat uw linkerhand niet weten wat uw rechterhand geeft.  |
Juist! En wat moet het betekenen?? Denk dat het toch ook aan de inkomsten van de mensen ligt??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:13
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Euh ikke ehhhhhhhh....... Effe geen puf om te koken dus... PIZZA Ja Zeeland ik weet het  |
Ik zeg niets...immers....de pot verwijt dan de ketel dattie zwart ziet... Overigens...ik zou nooit commentaar leveren....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:14
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Ik zeg niets...immers....de pot verwijt dan de ketel dattie zwart ziet... Overigens...ik zou nooit commentaar leveren.... |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:14
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Oooooh....datte! Tja ik kan hem af en toe nie volgen hoor...hij had het ook al over gebakken scharreltjes..... Of waren het nou scharretjes? Rare jongens die Zeeuwen  |
Alstie scharreltjes heeft gezegd...deed hij dat per ongeluk expres (denk ik)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:16
|
|
|
|
Heb vandaag niet veel gedaan lichamelijk dan Vanmorgen en een deel van de middag een lieve vriend op bezoek gehad en daar lekker open mee kunnen praten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:17
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk dat je niet per definitie een slechtere opvoeding hoeft te hebben als je naar de dagopvang gaat. misschien krijg je er ook wel heel zelfstandige kinderen door en als je als kind niet beter weet? Het was vroeger niet mijn keus maar dat is weer een heel ander verhaal........maar om nu te suggeren dat je het als kind niet goed hebt?????? |
wat kinderen er in ieder geval leren is discipline en duidelijkheid wat ik er heb gemist is een stukje intimiteit daar is geen tijd en geen ruimte voor en het is mijn mening dat dat voor een kind niet goed is ik mag toch zekers wel een mening hierover hebben?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:18
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Alstie scharreltjes heeft gezegd...deed hij dat per ongeluk expres (denk ik) |
nou eh...misschien ben ik ook wel aan een nieuwe leesbril toe
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:19
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Heb vandaag niet veel gedaan lichamelijk dan Vanmorgen en een deel van de middag een lieve vriend op bezoek gehad en daar lekker open mee kunnen praten  |
Haha, ikke idem dito
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:19
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | | Dat is waar, dat is bij de mijne ook |
Ow Heet de jouwe nu ook marsj????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:20
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik mocht niet op zn schoot zitten en Piet zn zak was leeg,die man wordt met het jaar krenteriger!  |
Nog wat gehoord over die schimmel???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:20
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | [/b]Haha, ikke idem dito  |
Kijk hebben wij even een goede dag gehad Heel kostbaar zulke vrienden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:21
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Juist! En wat moet het betekenen?? Denk dat het toch ook aan de inkomsten van de mensen ligt?? |
zouden evangelischen dan hogere inkomsten hebben? misschien moeten ze daar dan ook es onderzoek naar doen ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:23
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | zouden evangelischen dan hogere inkomsten hebben? misschien moeten ze daar dan ook es onderzoek naar doen ... |
Geen idee maar als ik altijd kijk wat er hier wordt gegeven aan de kerk dan is dat altijd behoorlijk veel!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:23
|
|
|
|
Ik denk dat "geven" niet alleen in eurootjes moet worden uitgedrukt... Jezelf geven.....en bovenal: je hart geven, je liefde, je zorg, je aandacht voor je medemens.... Ik leef momenteel zonder inkomsten, heb geen recht op uitkering want ik bezit een huis wat al een jaar te koop staat....dus veel eurootjes kan ik niet geven, maar wel mezelf, mijn inzet voor kerkewerk, voor mijn buren als die in nood zitten, voor een zieke die ik bezoek... En ik denk dat dat evenveel waard is als een bosje bankbiljetten....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:25
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | ik moet eerst even met Mars overlegggen.... |
Ikke met ehhhhhhhhh........... overleggen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:31
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | lopen alle abo's af in november, de mijne ook  |
CM leegloop????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:31
|
|
|
|
Wanneer gij dan aalmoezen geeft, laat het niet voor u uitbazuinen, zoals de huichelaars doen in de synagogen en op de straten, om door de mensen geroemd te worden. Voorwaar, Ik zeg u, zij hebben hun loon reeds. 3 Maar laat, als gij aalmoezen geeft, uw linkerhand niet weten wat uw rechter doet
altijd de context lezen waarin het geschreven staat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:32
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | Of blijven we hier echte nederlanders en praten we hier niet over?
Heb mijn info ff verwijderd omdat mijn linkerhand erachter kwam wat mijn rechter deed. |
Euh......het gaat in dit stukje toch om giften aan ontwikkelingshulp,niet om je kerkelijke bijdrage?
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op donderdag 24 november 2011, 19:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:32
|
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]
Ons mopperpotje is er weer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:35
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Nog wat gehoord over die schimmel??? |
Hij kwam lopend,nog meer bezuinigingen dus ........ mijn kerstpakket staat ook al op de tocht........tis weer gezellie..........
alsof mij dat wat kan schelen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|