| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zondag 27 november 2011, 14:11
|
|
|
|
Huh...de zon aanwezig hier
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zondag 27 november 2011, 14:14
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Huh...de zon aanwezig hier  |
is je gegund!!!
maarre delen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zondag 27 november 2011, 14:16
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | is je gegund!!!
maarre delen  |
Maar natuurlijk....fffffffft, ffffffffffft...doe m'n best...komt ie al?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SIMON253
|
|
Geplaatst: zondag 27 november 2011, 14:28
|
|
|
|
| TATJE948 schreef: | mooi maar ook verdrietig. Herkenbaar voor mij en mijn oma, wilde je even laten weten dat je daarin niet alleen bent en ik hoop dat je dat mag voelen.  |
Jazeker Tatje, voel ik dat ik weet er zelf ook alles van. Ik kwam dit gedicht tegen en vond het een mooi gedicht ondanks dat het een verdrietig gedicht is. Bedankt voor je resctie. groetjes Simon
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 27 november 2011, 14:44
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | En wat houden dan die relaties in?Zijn dat verliefdheden?Verwachtingen?Leuke omgang met elkaar?Kan toch geen liefde zijn lijkt me?
Ik ben er gewoon benieuwd naar hoe anderen dat zien. |
Kijk, van een minimum uitkering kan je heel goed rondkomen en sparen, in je eentje.(Met (kleinere) kinderen is het wel moeilijk, die willen merkdingen etc.) en dan nog krijgen veel mensen dat voor elkaar met kinderen hoor.
Ik heb het hier dus alleen over mensen die een uitkering hebben en alleen zijn. Nou, je kan idd niet op vakantie en ook geen auto. Ook niet een van beide.
Maar je kan wel een leuk appartementje huren. Krijg je inrichtingsgeld van de SD. Je kan, als je een beetje oplet, gewoon leven de hele maand, dan hou je én nog iets over' en je kan ook nog sparen.
Dus die auto, kán er wel komen, dan moet je gewoon even minstens 2 jaar flink doorsparen. Maar, het kán dus wel, binnen afzienbare tijd.
Ach, en vakantie...je hebt het hele jaar al vrij ;) woon je dan ook nog eens in een mooie stad, met veel natuur ernaast......:)
Weet je wat een luxe dat is, die vrije tijd? tuurlijk, iedereen wil liever werken, ga ik vanuit. Maar ja, als je dan toch het hele jaar vrij bent, omdat werk geen optie is, dan kan dat echt wel een luxe zijn. Als je andere hoort van @#$, morgen weer werken, en ze zijn net pas een paar uur vrij van hun werk, als je dicht naast zo iemand leeft, en het is een van je vrienden, nou, dán pas besef je het.
Dit alles wat ik hier schrijf is heb ik gehoord van een hele goede vriend(in).
[i]Het belangrijkste wat ik schreef, om de vragen te beantwoorden is, dat je makkelijk rond kan komen van een minimum uitkering als je alleen bent.
Dat weet ík. Dat weet iemand anders met een uitkering, maar, dat weten mensen die werken niet....Veel van die mensen denken, ook door de media, dat 'je' van een uitkering nauwelijks kan rondkomen. Ja, dát zijn de mensen met nog eens torenhoge schulden erbij, die naar voedselbanken gaan. Ik praat nu wel over mensen zonder thuiswonende (minderjarige) kinderen.
Een normale uitkeringstrekker komt die voedselbank niet eens in. die heeft daar veel te veel netto inkomen voor, na aftrek van alle vaste lasten.
Maar goed, dat weten veel mensen die werken niet. dus, die komen een hele leuke man/vrouw tegen op een datingsite. dit is een voorbeeld nu wat ik geef hoor. Nou, die komen dus een leuke man/vrouw tegen op een datingsite. die vrijwilligerswerk doet voor de een of andere christelijke stichting. Met andere woorden, hij/zij doet werk ook nog eens voor de Here. Zo wordt dat genoemd in bepaalde kringen. als je vrijwilligerswerk doet voor een christelijke instelling.
Nou, wat kan er gebeuren, als zo iemand verschillende relaties, vrienden/vriendinnnen heeft door het hele land? Ten eerste, degene hoeft niet bang te zijn, dat de ene hem/haar tegen komt met een ander. Zeker als iemand voor dat vrijwilligerswerk in het hele land moet zijn, dan weer hier, dan weer daar. Op onregelmatige tijden en dagen.
Hij/zij krijgt waardering, doet werk voor de Here, terwijl hij/zij 'slechts' een uitkering heeft. Dusz, als hij/zij eventjes klaagt van te weinig geld, kan dit niet betalen, en dat niet, wat doen veel mensen dan? Juist, geld geven. Of zeggen van nou dan betaal ik dit en dat wel voor je, etc. Dat kan behoorlijk oplopen.
En dan kan het verliefd zijn heten en zijn, ook leuke omgang met elkaar.
Vroeg of laat barst de ballon een keer uit elkaar.
Zeker, als degene iemand tegenkomt met dezelfde uitkering. Dan denkt zo iemand van dat kan nooit, dit tekort en dat tekort.
Nou ja, ik heb enkele aspecten van je vraag beantwoord, van hoe ik het, onder andere zie. dit is maar een voorbeeld van de vele, als antwoord op je vraag, denk ik.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 28 november 2011, 06:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 27 november 2011, 14:47
|
|
|
|
|
NB: het betreft hier natuurlijk elke keer een minimum uitkering.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 27 november 2011, 15:41
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ik denk dat de meesten hier toch een fijn begin hadden. Dat dat uiteindelijk niet werkte wil niet zeggen dat je huwelijk altijd slecht geweest is. Het mijne tenminste niet. Maar met een tweede huwelijk ben je een fase verder. Veel mensen hebben al een huis, kinderen, kerk, baan...een heleboel dingen die je samen niet beleefd hebt. En die verbondenheid is daarom veel minder, omdat er al zoveel bereikt is. Het is geen materialistische instelling, meer een praktische. |
Hai Chatuliem,
Ik voel wel aan wat jij bedoeld.
Als je elkaar kent van tussen de 14 en 18 jaar. en je hebt dan verkering, gaat trouwen, werkt beide een tijdje, dan na een paar jaar enkele kinderen, en je bent op een gegeven moment zo tussen de 35 en 55 zeg maar. Ik ken iemand, haar leven is zo gegaan en nog steeds, ze was 14 toen ze hem leerde kennen en nu is zij 46...kan je nagaan, wat een tijd! Twéé en dertig jaar samen!! en dan nog pas 46 jaar. Haar man is 49.
Ja, als dat dan een goed huwelijk/relatie is, ja, dan heb je wel zo een goed fundament, dat kan niet meer stuk. je bent samen ouder geworden. Je kent elkaar van toen je kind was, en al die tijd heb je elkaar zien groeien zeg maar. Deze dingen komen voor.
Dat schrijf jij ook, heel veel dingen heb je samen niet beleefd, huis, kinderen, baan, en de kerk voor als je gelovig bent. En daarom is de verbondenheid ook veel minder als je al die dingen en nog veel meer wel samen hebt meegemaakt....
Dat is eigenlijk ook logisch.
Conclusie: het is veel moeilijker, denk ik, om op latere leeftijd, iets te beginnen en op te bouwen.
Wat ik geleerd heb. Ik zal niet bij een 2de date, zomaar, uit verliefdheid, daar eventjes gaan slapen, enkele dagen per week wonen meteen. Die fout heb ik gemaakt, terwijl ik er juist van overtuigd was dat ík die fout nooit zal maken. Maar ja, ver weg wonen van elkaar speelde mee. En ook angst dat hij naar zijn ex zou gaan als ik er niet was en andersom.
Ik vind, en dat is mijn mening, dat 'je' iets moet opbouwen, normaal.
Eerst vrienden, dan pas een relatie. Kan ook zijn dát het gewoon vrienden blijft. zoiets moet groeien. daar gaat minstens een maand of drie overheen. Elkaar eerst normaal leren kennen. duurt nu eenmaal minstens drie maanden, het kan zelfs anderhalf jaar duren. en dan hoef je, tot die tijd, nog helemaal niet zeker te weten of je nu iets met diegene wil.
Hardlopers zijn doodlopers, ja die zin begrijp ik nu beter, nu ik het neerschrijf.
En er zijn zoveel boeken, ook bij CM, die over single zijn gaan. Je kan ook heel gelukkig zijn als je alleen bent, daar gaan veel van die boeken ook over. en dat is ook zo, mijns inziens. En ik denk ook, pas als je hebt geleerd om alleen een gelukkig en bevredigend leven te leiden, pas dan is het verantwoord, om een relatie met een ander te beginnen. Is mijn mening.
Dus ook, wat ik hiervoor las, als je een relatie neemt, opdat je niet alleen bent, een heel verkeerd motief. zoals er zoveel verkeerde motieven zijn. En iemand kan ook meerdere verkeerde motieven hebben.
Dus ja, nu kijk ik uit, en ben veel bewuster.
Dit was niet helemaal naar jou persoonlijk hoor, Chatuliem. Gedeeltes gewoon ook in het algemeen.
Dit zijn ook mijn gedachten en mijn meningen, die van iemand anders kunnen heel anders zijn, prima voor mij. Dat kan voor mij naast elkaar bestaan.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 27 november 2011, 16:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: zondag 27 november 2011, 16:36
|
|
|
|
| INKA401 schreef: | hoi allemaal
ik ben weer even op cm ... in het verleden was inka érg bekend ... heb voor cm leden verschillende grote feesten georganiseeerd, en de cristmasparty was toch wel het hoogte punt ... maar om bij het onderwerp te blijven ... ik heb mijn nieuwe liefde anneke hier op cm ontmoet, kennen elkaar alweer 2,5 jaar, en hopen volgend jaar zomer te trouwen ... gaaf toch? ik bedoel, CM.is wel dégenlijk een site om je wáre te ontmoeten
groetjes inka |
hoi inka... remember ja, lien van vroeger inderdaad hoeveel lol het hier was vroeger. en de feesjes... toevallig kwam in vandeweek nog foto's tegen toen we hier bij mij met zen allen een gezellig feesje hadden waar men "niet" christelijke vrienden nog over praten. Het is alweer geleden van het Gaithers concert... toen was anneke er ook bij ja. goh wat vliegt de tijd toch snel. Hou me op de hoogte als het zover is, enne nog steeds welkom als je eens naar Belgie wilt afzakken
en ter informatie voor het forumitem, buiten een vaste relatie kan je hier ook vrienden ontmoeten die een hele betekenis blijven in je levensloop
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 27 november 2011, 16:41
|
|
|
|
ik ben weer even op cm ... in het verleden was inka érg bekend ... heb voor cm leden verschillende grote feesten georganiseeerd, en de cristmasparty was toch wel het hoogte punt ... maar om bij het onderwerp te blijven ... ik heb mijn nieuwe liefde anneke hier op cm ontmoet, kennen elkaar alweer 2,5 jaar, en hopen volgend jaar zomer te trouwen ... gaaf toch? ik bedoel, CM.is wel dégenlijk een site om je wáre te ontmoeten
groetjes inka |
Welkom terug Inka en mooi dat alles voor jullie zo heeft mogen uitpakken!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: zondag 27 november 2011, 16:42
|
|
|
|
verlengd, maare... men centen duren steeds 2 weken voor ze hier verwerkt zijn dus zal ik er ook eerst een tijdje uitliggen... hopelijk ben ik voor die donkere dagen dan geactiveerd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 27 november 2011, 16:44
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | | Maar natuurlijk....fffffffft, ffffffffffft...doe m'n best...komt ie al? |
Het lijkt hier wel april De natuur doet wat tie wil eerst miezer dan weer droog opeens een hoosbui, vervolgens lijkt de zon erdoor te willen, lukt hem dat 5 tellen weer een hoosbui......... pffffffffffff ik blijf maar lekker binnen met de kaarjes aan kachel op aangename temp en een mooi muziekje haha.... knap mens die mij vandaag nog naar buiten krijgt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 27 november 2011, 16:45
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Was het eerste wat ie schreef dus ... niet zeuren.  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 27 november 2011, 16:48
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | ik heb nogmaals ja!!  |
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAZie je wel zo moeilijk was dat toch niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 27 november 2011, 16:50
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | compleet wazig, met hoevelen ben je dan in een relatie  |
Ze heeft het uitgelegd Maar snappen ehhhhhhh laat maar de uitleg was op zijn cootjes vaag dus niet zeggen hoor tegen dr!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 27 november 2011, 16:52
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | heel veel slecht weer hier, wie wil het  |
OW jammer wilde het weer van hier net aanbieden maar te laat dus dus ik klaag hier om het klagen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 27 november 2011, 16:53
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Zo zijn ze er achter gekomen dat Sint Nicolaas ook getrouwd is ge weest En na enig speur werk, zijn zij er ook achter gekomen wat haar naam is: Zeur Piet  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 27 november 2011, 16:54
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Na genoten te hebben van een heerlijke mok chocolademelk is het tijd geworden om de keuken in te gaan en daar de voorbereidingen te maken voor een eenvoudige lunch.
Kop tomatensoep 2 boterhammen met een gebakken ei.
(Ik zag tot mijn grote schrik dat ik gisteren een aangebroken pakje boter in de vuilnisbak had gedeponeerd. Gelukkig heb heb ik nog een pakje in de koeling liggen.) |
je bril erbij weggegooid????
Lekker bij mn moeder kippesoep gegeten en stukkie vlees was wel weer genoeg heb op zondag altijd minder zin in eten hoe komt dat toch
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op zondag 27 november 2011, 16:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zondag 27 november 2011, 17:01
|
|
|
|
mijn schat is samen met onze dochter heerlijk chinees halen dus ik hoef niet te koken dank je lief
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 27 november 2011, 17:17
|
|
|
|
Vanaaf op het menu:
Hachee met aardappelpuree.
Terwijl ik de aardappelen aan het stampen was, begaf de stamper het.
Arme stamper...
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zondag 27 november 2011, 20:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 27 november 2011, 17:19
|
|
|
|
groetjes inka |
Was je niet meer berucht?
Maar van harte gefeliciteerd met dit heugelijke feit.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zondag 27 november 2011, 17:21
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | mijn schat is samen met onze dochter heerlijk chinees halen dus ik hoef niet te koken dank je lief  |
Zou ie voor 1x ook mijn schatje willen zijn, chinees eten zal er hier best ingaan? Kzal mijn adres wel ff mailen
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op zondag 27 november 2011, 17:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zondag 27 november 2011, 17:23
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Zou ie voor 1x ook mijn schatje willen zijn, chinees eten zal er hier best ingaan? Kzal mijn adres wel ff mailen  |
Aha....wordt dát bedoeld kwartetten......(zie topic dat je hier geen echte relatie zou kunnen durven krijgen ofzo...)!!!!!! Heb jij voor mij de chinees, dan heb ik voor jou.....eh...ja.....euh....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 27 november 2011, 17:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zondag 27 november 2011, 17:26
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Aha....wordt dát bedoeld kwartetten......(zie topic dat je hier geen echte relatie zou kunnen durven krijgen ofzo...)!!!!!! Heb jij voor mij de chinees, dan heb ik voor jou.....eh...ja.....euh....  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 27 november 2011, 17:38
|
|
|
|
Zondag 27 november, Psalm 137; Hoe trok ons hart naar huis.
Ik kan deze psalm niet ten einde toe meezingen. ‘Gelukkig hij die jouw kinderen grijpt en op de rotsen verplettert.’ Wat is dat voor sadistische taal? Zoiets doe je toch de kinderen van je grootste vijand niet aan? Dan praat ik nog niet eens over de vergevingsgezindheid die Christus zijn dicipelen leerde. Het is gewoon puur terrorisme waar deze psalm mee besluit. Moet je zo’n lied in de Bijbel tolereren? Ja, dat moest ik maar doen. En waarom? Om drie redenen. In de eerste plaats: omdat de psalmen niet mijn psalmen zijn, maar de psalmen van Israël. In de tweede plaats: omdat ik niet leef in de tijd en de cultuur waarin deze psalm geschreven is. In die tijd en die cultuur waren en zijn zulke uitingen van woede min of meer standaard. En in de derde plaats: omdat ik geen balling ben. Kan ik voldoende aanvoelen wat het is om weggesleept te worden van huis en haard, gedumpt in een land waarvan ik taal noch tradities ken? Wat een ellende! Dan zou je toch, zoals Nederlanders dat deden in de tijd van de Tweede Wereldoorlog, vurig bidden om de ondergang van de vijand? Intussen brandt fel het vuur van verlangen naar Jeruzalem, de hunkering naar wat vroeger was. Weet je nog van toen…? Jeruzalem, stad van vrede, stad van de tempel, stad van goud, stad van God! Om nooit te vergeten! Je lijdt nog liever dorst dan te vergeten wat zoveel vreugde gaf. ‘Wie ver van Sion leeft, is zonder vrede.’ Sion. Voor mij is dat geen berg, geen stad. Voor mij is dat de liefde van Christus. Die liefde bedwingt mijn lust om te gaan smijten en mensen, laat staan kinderen, te verpletteren. Die liefde leert ons in plaats van vloeken: zegenen.
Aan Babels stromen zaten wij gevangen. Daar weenden wij van weemoed en verlangen. Hoe trok ons hart naar huis, wij treurden om Jeruzalem, des Heren heiligdom. O dagen van weleer, o heilige stede, wie ver van Sion leeft, is zonder vrede.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 27 november 2011, 17:44
|
|
|
|
|
Neil Anderson: “Het feit dat je moet vergeven is niet een zaak tussen jou en de dader, maar tussen jou en de Vader.”
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 27 november 2011, 17:46
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | je bril erbij weggegooid????
Lekker bij mn moeder kippesoep gegeten en stukkie vlees was wel weer genoeg heb op zondag altijd minder zin in eten hoe komt dat toch  |
Ik heb ook nooit echt honger, wel lekkere trek 
Dus na appelbollen van vanmorgen en de ragoutpasteitjes van vanmiddag en de gebakken champignons met knoflooksaus op de kerstmarkt gaan we zo maar eens pannekoeken bakken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEET760
|
|
Geplaatst: zondag 27 november 2011, 17:55
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Ik heb ook nooit echt honger, wel lekkere trek 
Dus na appelbollen van vanmorgen en de ragoutpasteitjes van vanmiddag en de gebakken champignons met knoflooksaus op de kerstmarkt gaan we zo maar eens pannekoeken bakken.  |
lekkere combi over de hele dag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 27 november 2011, 18:02
|
|
|
|
| PEET760 schreef: | lekkere combi over de hele dag  |
ja, loopt over van de vitamientjes he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 27 november 2011, 18:05
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Ik heb ook nooit echt honger, wel lekkere trek 
Dus na appelbollen van vanmorgen en de ragoutpasteitjes van vanmiddag en de gebakken champignons met knoflooksaus op de kerstmarkt gaan we zo maar eens pannekoeken bakken.  |
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |