ChristianMatch

Forum

Wat was je mooiste moment vandaag ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3250 3251 3252 3253 3254 3255 3256 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 december 2011, 12:50

Dat ik zo richting fysiotherapie mag voor de 1e keer en eindelijk kan gaan beginnen met revalideren! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 december 2011, 12:52

GRACE585 schreef:
Donkere wolken doorklieven de blauwe lucht .
een waterig zonnetje doet zijn best erdoor te komen Coole smiley met zonnebril
maar helaas binnen halfuurtje vallen de eerst dikke waterdruppels op het schone land.
in de polder duikt het vee bij elkaar voor een beetje beschutting
de zwanen zwemmen statig door de brede sloten ,die hebben nergens last van
een eenzame fietser racet naar school,zeiknat.
de reiger vangt zijn vissies
en ik; Knipoog smiley ik net op tijd binnen met mijn woefies,droog
genietend aan de warme koffie met koek in een behaaglijk thuis

O, wat klinkt dat mooi.
Visser gaat eerst maar eens wat doen in de tuin. Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 december 2011, 13:00

CROSSROAD317 schreef:
Ik vind dit eigenlijk een hele mooie beeldspraak ...

1) Als ongelovige ben je als het ware zonder motortje en roer ... de zijwaartse wind zou je kunnen zien als de Heilige Geest die je richting Jezus "stuurt". Om de Liefde van de Here Jezus kun je niet heen ...

2) Als gelovige dwaal je misschien wel eens af, je hebt wel een motortje en een roer, maar je zit zonder brandstof ... Ook hier mag je de zijwaartse wind zien als de Heilige Geest ... Hij stuurt erop aan om je weer in de nabijheid van Jezus Christus te krijgen ... (In His presence/in Zijn aanwezigheid)

mooi hoor, maar deze diepere betekenis heb ik er zelf nooit ingelegd...
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 december 2011, 13:03

ERIKA129 schreef:
Als dat allerdaagse dingen zijn dan raad ik je toch ernstig aan eens goede hulpverlening te zoeken of een dagboek bij te houden!
Ik heb zelf zat moeilijkheden maar om nu steeds die lappen van jou te zien Zieke smiley

tijd om het lourdes-effect in te schakelen Erica... realiseer je dat het altijd erger kan en de kwaliteit van je leven vliegt omhoog Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 december 2011, 13:07

ERIKA129 schreef:
effe kijken hoor.
Dus ik moet snappen dat ik snap dat ik hier mag klagen en omdat te snappen moet ik hier kijken Smiley die vol vragen zit
Jaaaaa ik snap het....... geloof ik Clown smiley

je houd je maar ff lekker in, ik krijg de stuipen van dat continue gejank op dit forum, het lijkt af en toe wel n wedstrijdje wie het zieligst is ofzo Zieke smiley schei toch es uit, mafketels en geniet van wat je wel hebt.

Zo, en nou ga ik naar de dealert om n nieuwe bmw uit te zoeken, dahag Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 december 2011, 13:20

PIETER649 schreef:
je houd je maar ff lekker in, ik krijg de stuipen van dat continue gejank op dit forum, het lijkt af en toe wel n wedstrijdje wie het zieligst is ofzo Zieke smiley schei toch es uit, mafketels en geniet van wat je wel hebt.

Zo, en nou ga ik naar de dealert om n nieuwe bmw uit te zoeken, dahag Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Hou eens op met zeuren over dat geklaag Boze smiley Clown smiley

Ik heb alles wat mijn hartje begeert al dus ik ga een visje halen,toedels! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 december 2011, 14:57

ANNETTE792 schreef:
Nee, wel als we wat kwijt willen........je meubels, de melk die over de datum is,
1 van je 2 linker laarzen...zet maar neer hier Knipoog smiley

niet zo overdrijven, annette; als je je schoen wilt zetten, oke; maar meteen maar je laarzen? dat staat zo inhalig, vind je niet? Lachende smiley met blinkend witte tanden

Laatst aangepast door
HANNAH810
op vrijdag 2 december 2011, 14:58
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 december 2011, 15:21

PIETER649 schreef:

Nog zo een die zweeft over de weg?
Dat heet met recht een Bezem Met Wielen Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 december 2011, 15:24

LEANNE226 schreef:
Hou eens op met zeuren over dat geklaag Boze smiley Clown smiley

Ik heb alles wat mijn hartje begeert al dus ik ga een visje halen,toedels! Lachende smiley

Nieuwe BMW bleek duurder dan de inhoud van mn portefeuille... dus ook hier gekozen voor de diepte-investering van ene lekkerbek Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 december 2011, 15:26

Wat fijn!

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 december 2011, 15:31

PIETER649 schreef:
Nieuwe BMW bleek duurder dan de inhoud van mn portefeuille... dus ook hier gekozen voor de diepte-investering van ene lekkerbek Kwijlende smiley

zeg zit niet zo te klagen over die dure BMW Boze smiley en je lege portefeuille, Boze smiley wees es blij dàt je nog een lege portefeuille hebt Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 december 2011, 15:40

Dat ik bijna alle sinterklaaskadootjes heb ingepakt en nu toe ben aan een bak koffie, beter kan de dag niet zijn toch Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 december 2011, 15:45

Vrijdag 2 december, Psalm 139: 5-6; Geheim.

God heeft een geheim. Misschien moet je zelfs zeggen: God ís een geheim. Een groot levensgeheim. Hoe zou de Levende niet een geheim kunnen zijn? Het leven zelf is een groot geheim, een geheimenis. Wij krijgen, met al onze wetenschappelijke kennis en kunde, onze vingers nog altijd niet achter het leven zelf - en ik vermoed dat dit ook wel nooit zover zal komen. Het leven ligt in Gods vingers, komt uit zijn handen. Het zou niet zo best zijn als wij precies wisten hoe God en het leven in elkaar staken. Dan zouden wij vanbuiten toekijkend over het leven en de Levende kunnen oordelen. Dan zouden wij ons kunnen aanmatigen hoger en groter dan God te zijn. Voor ons, mensen, is God per definitie een geheim. Toch wil Hij geen raadsel zijn. Hijzelf is ongekend, maar Hij kent ons wel. Zo ervaart de psalmdichter dat – en daarin staat hij niet alleen. ‘Wonderlijk zoals u mij kent, het gaat mijn begrip te boven.
Hoe je dat weet? Hoe je dat ervaart? Ook dat is een geheim. Oorspronkelijk betekent het woord geheim: tot het heem, het Heim, tot het huis behorend. Een geheim is iets waar alleen zij van weten die ‘in huis’ zijn, de intimi. Je moet bij God thuis zijn, wil je iets van zijn geheim kunnen doorgronden. En hoe je bij Hem thuis kunt zijn? In elk geval niet door voor Hem weg te lopen. Dat zou je bovendien toch niet lukken. Hij is overal, waar je ook gaat of staat. En daarom: laat je door Hem aanraken, laat zijn hand in je leven toe, beschermend, corrigerend, koesterend. Weet je in Hem geborgen. Voel je bi Hem thuis. Wat kan je gebeuren met zijn liefde als een mantel om je heen?

Waar zou je vluchten voor uw Geest?
Gij sluit mij in, ik ben bevreesd.
Gij legt uw hand op mij, Gij zijt
zo dichtbij met uw majesteit,
zo ver en zo met mij verbonden:
hoe kan ik uw geheim doorgronden?
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 december 2011, 15:47

ERIKA129 schreef:
euh ikke ehhhhh.......
snap geen laars meer van het snappen Smiley die vol vragen zit
ben de snap logica helemaal kwijt Huilende smiley, smiley in tranen

Dan moeten we maar wachten totdat er een "verhelderende geest" Twijfelende smiley ons gaat helpen met snappen.
Had Bert(je) niet van die snaplogicakoffie Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
YELNIN491

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 december 2011, 15:51

ERIKA129 schreef:
laatste keer dat ik hem sprak was het echt een mannetje hoor Knipoog smiley
Offe hij moet in de tussentijd Verraste, verbaasde smiley
nee daar denk ik maar liever niet aan Zieke smiley

maar is wel moeilijk om te beoordelen of profiel dan wel eerlijk is he Twijfelende smiley
als alles eerst van een broer is die later weer zus blijk te zijn en dan ook eigenlijk nog weer hemzelf, sja wat dan Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 december 2011, 15:59

Quote:
ERIKA129 schreef:
Als dat allerdaagse dingen zijn dan raad ik je toch ernstig aan eens goede hulpverlening te zoeken of een dagboek bij te houden!
Ik heb zelf zat moeilijkheden maar om nu steeds die lappen van jou te zien Zieke smiley

Nou ja, laatste wat ik hier schreef, dit topic, was dat ik drie dingen tegelijk had op een dag die wel groot waren. Twee keer een afspraak, en mijn huis helemaal opruimen.

Oplossing was zó simpel, gewoon de twee afspraken verzet; probleem helemaal opgelost.

Dat ik eventjes in paniek was 's ochtends, ja, daar is dit topic voor, het voelde inderdaad zo van deze dag wordt één slecht moment. Gewoon doordat ik teveel had geplant voor mij, voor slechts één dag.

Nou dan schrijf ik dat neer, krijg ik bemoedigende en logische woorden in reacties, waardoor ik onder andere rustiger word, en daardoor zélf ook weer logisch ga nadenken.

Het gaat niet om de hoeveelheid, het gaat om de inhoud.

Gewoon, twee dingen konden zonder enig probleem worden verzet.

Dan denk ik, wat mooi dat God, en een paar mensen op dit forum, en een paar mensen buiten dit forum die ochtend gebruikte om me in te laten zien, dat ik gewoon per ongeluk eventjes teveel had afgesproken, en dat er niets meer dan dat aan de hand was. Lachende smiley

En nu gaat alles weer oppie toppie!

En, daar is dit topic voor bedoeld Lachende smiley

En daar ben ik God en mensen heel erg dankbaar voor!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 2 december 2011, 15:59
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 december 2011, 16:02

HARALD940 schreef:
Job is zoals meer bijbelboeken van voor de ballingschap geschreven vanuit de derde persoon, Dat is al een aanwijzing, al is het een kleine, Als Job het zelf had geschreven had hij het waarschijnlijk anders gedaan. Het is natuurlijk mogelijk dat een buitenstaander dit vanuit Job zijn getuigenis geschreven kan hebben.

Dan de opbouw van het boek Job als geheel, dat is geschreven in leerdicht vorm. Dat is te zien vooral in de manier van het reageren op elkaar tussen God en Job, en Job onderling met zijn 3 vrienden. De vorm van schrijven in leerdicht is ook terug te vinden zoals het boek prediker is geschreven.
Deze vorm van schrijven was heel normaal in die tijd, en was dit ook voor zeer lange tijd normaal en gebruikelijk en ook zeer gewild, en tot op zekere hoogte nog steeds wel in die regio van het midden-oosten.
Wij hier in de westerse wereld hebben onze eigen versie ervan, maar is sinds de opkomst van radio en tv steeds verder terug gedrongen, of juist meer veranderd naar beeldvorm (films) en geluidsvorm (hedendaagse muziek).
Daarnaast lezen wij in de Westerse wereld op een letterlijke manier, dat is zeker niet de manier van lezen zoals dat in het midden-oosten het geval is. Wij lezen de bijbel dus alsof hij 's morgens vroeg tegelijkertijd met de krant op de mat valt, terwijl we het hebben over een boek van enkele duizenden eeuwen oud.
De bijbelteksten die geschreven zijn in de tijd van Job zullen dan ondanks de vertalingen ook gelezen worden vanuit het oogpunt van de tijd waarin Job leefde.

Daarnaast ook het taalgebruik in het boek Job,dat is een lastiger punt, want wij lezen het boek in het Nederlands, en niet in het Hebreeuws waar dit boek uit vertaalt is. (Ik kan helaas ook geen Hebreeuws lezen Engeltje smiley )
Hier ga ik even in verder, want vertalen doet wat met de tekst. Ik kom dat zelf tegen als ik teksten vertaal tussen Nederlands en Engels onderling, want met vertalen van een taal naar de andere gaat er definitie van wat er geschreven is verloren, Zou je Job lezen in het Hebreeuws dan zou je bij veel dingen een "Aha!" moment hebben, terwijl je bij het lezen in het Nederlands daar totaal over heen leest.
Het boek Job heeft als grondtaal het Hebreeuws, wanneer je het boek gaat lezen in de grondtaal zie je die leerdicht vorm in het boek van begin tot eind terug, maar vertaalt naar het Nederlands gaat die leerdicht vorm grotendeels tot geheel verloren. En dat is erg jammer, want gelezen zoals bedoeld in de grondtaal geeft dat de manier van schrijven en de bedoeling van het boek volledig duidelijk.

Bij het schrijven in leerdicht vorm zoals het boek Job was zoals eerder gezegd in die tijd zeer gewild, en men schreef dan ook graag op die manier om bepaalde zaken uit te leggen, meer dus ter leering dan ter vermaak, en dus zeker geen sprookje voor kleine kinderen, maar meer een stuk met een echt doel.

Het beeld wat geschapen word van de hemel en hoe het er daar aan toe gaat is uniek voor de bijbel. we krijgen hier een klein zicht op een bepaalde gang van zaken die in de hemel gebeuren en ook het gesprek en de vorm van het gesprek tussen God en Satan is uniek, nergens in de bijbel kom je een eenzelfde vorm van kijk op de hemel tegen.
De andere keren dat er een kijk in de hemel is is dat vanuit aards perspectief, nl: dat een persoon, bv. Stefanus vanaf de aarde de hemel inkijkt. In Job is dat anders en uniek, in Job ben je zoals je het leest lijfelijk aanwezig in de troonzaal van God, in al zijn pracht en glorie, met alle dienaren, en cherubsen en andere engelen, zoals er staat in Job de andere bewoners in de hemel, en daar de Satan ziet binnenkomen en dat God vanaf zijn troon het gesprek met de Satan over Job aangaat. Wie op aarde is bij machte om in zijn huidige aardse en zondige lichaam in de hemel te komen en daar in aanwezigheid van God te komen staan, en dat te overleven?
Je conclusie is, dat we de bijbel maar allegorisch moeten lezen. Het gevaar hiervan is, dat je zelf maar gaat invullen hoe het uitgelegd moet worden. Volgens jou kunnen we het niet letterlijk nemen omdat het ontstaan is in een andere cultuur, en de vertaling laat ook steken vallen.
De Bijbel is echter meer dan een boek vol vertellingen. Het is een verslag van wat mensen met God meegemaakt hebben. Als je jouw lijn doortrekt, blijft er niks van de waarheid over. Want als Job niet bestaan heeft, heeft David dan wel bestaan of heeft Jezus dan bestaan. En wat betreft die wonderen, zouden die echt gebeurd zijn of moeten we die ook maar allegorisch lezen?

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zaterdag 3 december 2011, 15:42
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 december 2011, 16:52

PIETER649 schreef:

Had je geen geld voor deze gouden auto van van gaal?

De wagen staat op de site van een Audi-dealer in Leipzig en is voor iets minder dan 100.000 euro aan te schaffen.

Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 december 2011, 17:11

http://www.youtube.com/watch?v=PSh6SQd8UrI&feature=fvwrel
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 december 2011, 17:30

Vandaag een trouwjurk gekocht Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 december 2011, 17:31

Galgje:

M . . . R . . N S . . . . . O .?

Een verzoek van mijn kant.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 2 december 2011, 17:31
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 december 2011, 17:46

JOLAN931 schreef:

Echt waar???
Wat leuk!!!!

Geeft dat geen heerlijk gevoel????
Gefeliciteerd hoor!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 december 2011, 17:54

JOLAN931 schreef:

Woepie te wow!
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 december 2011, 18:00

JOLAN931 schreef:

Verraste, verbaasde smiley Je gaat ineens als een speer he Knipoog smiley
Gefeliciteerd!!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 december 2011, 18:03

SHANITA130 schreef:
Nou ja, laatste wat ik hier schreef, dit topic, was dat ik drie dingen tegelijk had op een dag die wel groot waren. Twee keer een afspraak, en mijn huis helemaal opruimen.

Oplossing was zó simpel, gewoon de twee afspraken verzet; probleem helemaal opgelost.

Dat ik eventjes in paniek was 's ochtends, ja, daar is dit topic voor, het voelde inderdaad zo van deze dag wordt één slecht moment. Gewoon doordat ik teveel had geplant voor mij, voor slechts één dag.

Nou dan schrijf ik dat neer, krijg ik bemoedigende en logische woorden in reacties, waardoor ik onder andere rustiger word, en daardoor zélf ook weer logisch ga nadenken.

Het gaat niet om de hoeveelheid, het gaat om de inhoud.

Gewoon, twee dingen konden zonder enig probleem worden verzet.

Dan denk ik, wat mooi dat God, en een paar mensen op dit forum, en een paar mensen buiten dit forum die ochtend gebruikte om me in te laten zien, dat ik gewoon per ongeluk eventjes teveel had afgesproken, en dat er niets meer dan dat aan de hand was. Lachende smiley

En nu gaat alles weer oppie toppie!

En, daar is dit topic voor bedoeld Lachende smiley

En daar ben ik God en mensen heel erg dankbaar voor!

Nou meissie, als topicstarter kan ik je meedelen dat dit topic daar helemaal niet voor is.

Dit topic was een regelrechte aanklacht tegen het topic "Het mooiste moment van de dag" en diverse knuffeltopics waarin de infantilisering steeds significanter werd.
Oftewel, dit topic is een witz, nothing more nothing less.

Pieter, had nooit verwacht dat de debilisering op cm zo ver zou gaan dat dit topic serieus genomen zou worden Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 december 2011, 18:04

CHATULIEM619 schreef:
Galgje:

M . . . R . . N S . . . . . O .?

Een verzoek van mijn kant.

1xa
1xg
4xe
1xl
1xo
1xt
1xj
1xp
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 december 2011, 18:06

MARISKA601 schreef:
1xa
1xg
4xe
1xl
1xo
1xt
1xj
1xp

Bingo? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 december 2011, 18:12

JOLAN931 schreef:

1 van de vier jurken die wij mochten keuren? Of toch een nog mooiere gevonden, al kan ik me dat na die vier plaatjes bijna niet voorstellen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 december 2011, 18:17

LEANNE226 schreef:
Bingo? Lachende smiley

Ik hoop het Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 december 2011, 18:18

ANNETTE792 schreef:
1 van de vier jurken die wij mochten keuren? Of toch een nog mooiere gevonden, al kan ik me dat na die vier plaatjes bijna niet voorstellen.

de meesten vonden jurk 4 toch het moosit maar dan een kortere sluier?
Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3250 3251 3252 3253 3254 3255 3256 ... 6194 Volgende
Pagina 3253 van 6194