| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 20:20
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Niemand weet wanneer het zijn/haar tijd is... Dus geniet van de dingen des levens... |
laat ons eten, laat ons drinken, laat ons vrolijk zijn, want morgen kunnen we sterven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 20:21
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: |
Thanks Pieter...fijn dat jij het overneemt....dat doet me niet zo zeer als voorgaande opmerkingen!  |
ownee zebra?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 20:46
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Het is hier al een keer eerder genoemd, maar wij stammen af van Adam en Eva. Doordat er een keer is geluisterd naar de duivel hebben, is Adam het paradijs uitgestuurd. En heeft hij nageslacht gekregen (ik, jij, iedereen) dat met die zonden geboren zijn. Het is als het ware in je DNA gepland. Dat maakt dat er oorlog is, ruzie, jaloezie en andere kwalijke zaken. Dat zie ik als erfzonde. | En hoe zie je dan de functie van de besprenkeling in deze? Helpt het om minder oorlog, ruzie jaloezie en andere kwalijke zaken te verminderen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 20:59
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ownee zebra?  |
Deze zebra is toch lichtelijk bruin Pietje...misschien een bezoekje aan Speckseavers????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 21:01
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | En hoe zie je dan de functie van de besprenkeling in deze? Helpt het om minder oorlog, ruzie jaloezie en andere kwalijke zaken te verminderen? |
inlijving’ in Christus, waarmee noties verbonden zijn als dood en opstanding, vergeving en vernieuwing, het ontvangen van de heilige Geest en leerlingschap van Jezus, het deel uitmaken van het lichaam van Christus. Wanneer deze noties verdwijnen, boet de doop aan betekenis in.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 21:04
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | laat ons eten, laat ons drinken, laat ons vrolijk zijn, want morgen kunnen we sterven |
Wat zei Maarten Luther daarover? Als ik weet dat morgen de wereld vergaat, plant ik vandaag nog een boom!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 21:05
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Het is weer leuk geweest Dag hoooorrr |
Dag Gerrit...ik begrijp dat je gaat....wens je Gods zegen toe! (enneh...misschien nog es tot ooit he?)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 21:06
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | inlijving’ in Christus, waarmee noties verbonden zijn als dood en opstanding, vergeving en vernieuwing, het ontvangen van de heilige Geest en leerlingschap van Jezus, het deel uitmaken van het lichaam van Christus. Wanneer deze noties verdwijnen, boet de doop aan betekenis in. | Mijn vraag was, in hoeverre helpt de besprenkeling bij het bestrijden van de zondige natuur?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 21:15
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | | Wat zei Maarten Luther daarover? Als ik weet dat morgen de wereld vergaat, plant ik vandaag nog een boom! |
en aan de openingspost te zien, staat de wederkomst van Christus al op youtube
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 21:15
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | | Wat zei Maarten Luther daarover? Als ik weet dat morgen de wereld vergaat, plant ik vandaag nog een boom! |
Dus jij gaat een boom planten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 21:42
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Dus jij gaat een boom planten... |
Jazeker maris.... een olijfboom!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 21:47
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | | Jazeker maris.... een olijfboom! |
Aan de olijven heb je niks meer....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 22:23
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Wat nie??? DE regen nie de lekkere dingen nie wat nieeeeeetttttt  |
Het was heeeeel de middag droog. Ja oke, een beetje wind maar ook de zon. Helemaaaaaaal geen weer om binnen te zitten .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 22:28
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Mijn broer is ook verpleegkundige....afwisselend één week dag- en één week nachtdienst.....Christelijk istie niet, hij komt in geen kerk (helaas).... Maar die gast verdient wel genoeg om 3 x per jaar op vakantie te gaan! En hij is de lieveling van al zijn patienten, popi-jopi.... (oefff ik geloof dat we off topic zitte....)  |
Vooral als ie op vakantie is zeker?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 22:29
|
|
|
|
[quote=HARALD940]Dat kan ik jou ook wel vragen, lees jou reactie hieronder maar door, daar maak jij meerdere keren dezelfde onderscheiden die je mij verwijt.[/quote
Nee hoor, want ik neem de hele Bijbel voor waar aan. De stukken waaruit blijkt dat er sprake is van symboliek of van een gelijkenis lees ik zoals ze bedoeld zijn. En de stukken waaruit dit niet blijkt neem ik letterlijk. Zo ga ik er dus ook vanuit dat Job wel heeft bestaan. En als ik stel dat de Bijbel haar tijd zeker 3500 jaar vooruit is, dan baseer ik dat op het boek "Moderne wetenschap in de Bijbel" van drs. Ben Hobrink. Echt een aanrader voor iedereen die denkt dat de Bijbel alleen maar van toepassing was of is op de tijd waarin zij geschreven is. Maar goed, daar gaat dit topic niet over, so back on topic....
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op zaterdag 3 december 2011, 22:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 22:31
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | | Nog meer verduidelijken? |
Nou ja... wel dus want anders zou ik er niet om vragen toch...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 22:33
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Je kan niet zonder cm liesje...
zeg het maar...  |
Ok.. ik geef het toe Enne ik heb er geen moeite mee om het toe te geven hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 22:42
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Het is hier al een keer eerder genoemd, maar wij stammen af van Adam en Eva. Doordat er een keer is geluisterd naar de duivel hebben, is Adam het paradijs uitgestuurd. En heeft hij nageslacht gekregen (ik, jij, iedereen) dat met die zonden geboren zijn. Het is als het ware in je DNA gepland. Dat maakt dat er oorlog is, ruzie, jaloezie en andere kwalijke zaken. Dat zie ik als erfzonde. |
Jij bedoelt te zeggen dat als gevolg van de zonde in het paradijs -( doel missen- gehoorzaamheid aan God ) - de zonde en de dood onze erfenis zijn.
De zonde die we elke dag begaan en de dood, die ons allemaal te wachten staat.
Echter door de dood van Jezus en zijn opstanding -waarvan het teken is de doop door onderdompeling en herrijzenis uit het water, wat tevens het teken is van de afwassing der zonden- mogen we zeker zijn van de vergeving van zonden en een leven in eeuwigheid, zoals in den beginne, bij/met God, onze Vader.
Onze erfenis verandert dus door het bloed van Jezus ..weer in een eeuwig leven..waar geen zonde is en geen dood.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 22:58
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Is er een regelboekie??? Kijk ik het effe na... Nou...iedereen mag me Ineke noemen hoor... Wel zo gezellig.... |
Als je dat wel zo gezellig vindt? waarom heb je dan een nickname?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 23:00
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Als ze me misse, ben ik visse  |
En als ze me zoeke, ben ik snoeke
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAIKA882
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 23:08
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | [i] Wanneer je niet vechten kunt Wanneer je leven zwaar lijkt om te dragen Wanneer je staat op 't dode punt Wanneer je vleugels lijken lamgeslagen Wanneer je uitgeschakeld wordt Wanneer je moet langs de kant van 't leven Wanneer je niets hebt dan tekort Zodat je ook niets hebt om weg te geven Wanneer je je zo eenzaam voelt Dat zelfs de liefste je niet kan bereiken Wanneer Gods zee je overspoelt Omdat je bent, als eiland zonder dijken Wanneer je vuur is uitgeblust Dan is er slechts van één kant hulp te wachten Wie moe is, vindt bij Jezus rust En hem die zwak is, geeft Hij nieuwe krachten |
Is soms zo moeilijk allemaal ,maar dit is een mooie bemoediging dank je wel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 23:12
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Mijn vraag was, in hoeverre helpt de besprenkeling bij het bestrijden van de zondige natuur? |
Bij de doop beloof je toch dat je je kind hem/haar te onderwijzen en (breder) leert te onderwijzen waarvan je de vader/moeder bent.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 23:13
|
|
|
|
| LAIKA882 schreef: | | Is soms zo moeilijk allemaal ,maar dit is een mooie bemoediging dank je wel |
graag gedaan!! Hoop dat je er zo weer ff tegenaan kunt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 23:15
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Als je dat wel zo gezellig vindt? waarom heb je dan een nickname?  |
Klopt...maar geloof je me als ik zeg...dat ik dacht dat dat moest??? Ik heb niets te verbergen nee...dus had inderdaad gewoon Ineke neer kunnen zetten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 23:27
|
|
|
|
http://youtu.be/aIrCFrFpHvw Tina Turner...Simply the best..
I call you when I need you, my heart's on fire You come to me, come to me wild and wired Mmm, you come to me Give me everything I need Give me a lifetime of promises and a world of dreams Speak a language of love like you know what it means Mmm, it can't be wrong Take my heart and make it strong, baby
You're simply the best, better than all the rest Better than anyone, anyone I've ever met I'm stuck on your heart, I hang on every word you say Tear us apart no, no, baby, I would rather be dead
In your heart I see the star of every night and every day In your eyes I get lost, I get washed away Just as long as I'm here in your arms I could be in no better place
You're simply the best, better than all the rest Better than anyone, anyone I've ever met I'm stuck on your heart, I hang on every word you say Tear us apart no, no, baby, I would rather be dead
Each time you leave me I start losing control You're walking away with my heart and my soul I can feel you even when I'm alone Oh baby, don't let go
Ooh you're the best (woo) Better than all the rest Better than anyone, anyone I've ever met Ooh, I'm stuck on your heart, I hang on every word you say Don't tear us apart no, no, no, Baby, I would rather be dead Oooh, you're the best!
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zaterdag 3 december 2011, 23:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 23:31
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Klopt...maar geloof je me als ik zeg...dat ik dacht dat dat moest??? Ik heb niets te verbergen nee...dus had inderdaad gewoon Ineke neer kunnen zetten... |
Ik geloof je..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 23:34
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Bij de doop beloof je toch dat je je kind hem/haar te onderwijzen en (breder) leert te onderwijzen waarvan je de vader/moeder bent. | Dat doet men ook met opdragen, en idd uiteindelijk is die belofte het belangrijkst. Maar al die leerstelligheden erom heen vind ik niet juist. In sommige gevallen weerhoudt het de mensen juist om tot een levende relatie met God te komen. En zoals ik al in eerdere bijdragen heb aangegeven, merk ik dat juist de mensen, die buiten de kerk belanden, dan pas tot een echte levende relatie met de Heer komen. Of dat hun relatie juist verdiept wordt. Mensen leunen vaak op de kerk voor hun geestelijke groei, en als dat wegvalt, zie je dat ze tot ontdekking komen, dat ze zelf keuzes moeten maken.
Is het daadwerkelijk zo, dat een kind door besprenkeling ingelijfd wordt in Christus, of zou het zonder besprenkeling even goed bij God horen? Dat laatste geloof ik, God veroordeelt geen kinderen.. Als je daadwerkelijk gelooft, dat de besprenkeling daarvoor bestemd is, zou je ook moeten geloven dat zonder besprenkeling een kind niet ingelijfd is in Christus.
En als je gelooft, dat erfzonde ermee teniet gedaan kan worden, dan moet je ook geloven, dat als men niet besprenkeld is, de erfzonde nog steeds bestaat en dat mensen verloren gaan..
In alle reacties van de pedobaptisten, zie ik dat ze de ene kant wel benadrukken, maar gemakkelijk over de consequentie van dit denken heen stappen. Daarom ben ik een credobaptist. Je wordt gedoopt op grond van je geloof en je bekering. Dat is wat ik in de bijbel lees en ik heb geen enkele aanleiding gezien, om van dat principe af te stappen.
Erfschuld bestaat niet. Een kind is niet verantwoordelijk voor de daden van de ouders. Zondige natuur bestaat wel, maar daar heeft de besprenkeling geen enkele invloed op...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 3 december 2011, 23:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 3 december 2011, 23:35
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | [i] Wanneer je niet vechten kunt Wanneer je leven zwaar lijkt om te dragen Wanneer je staat op 't dode punt Wanneer je vleugels lijken lamgeslagen Wanneer je uitgeschakeld wordt Wanneer je moet langs de kant van 't leven Wanneer je niets hebt dan tekort Zodat je ook niets hebt om weg te geven Wanneer je je zo eenzaam voelt Dat zelfs de liefste je niet kan bereiken Wanneer Gods zee je overspoeltOmdat je bent, als eiland zonder dijken Wanneer je vuur is uitgeblust Dan is er slechts van één kant hulp te wachten Wie moe is, vindt bij Jezus rust En hem die zwak is, geeft Hij nieuwe krachten |
Doet me denken aan een uitspraak in het OT..: al uw golven en uw baren zijn over mij heengegaan.. zo voelde het voor mij..lange tijd......
Gelukkig gaat het voorbij.
Prachtig gedicht, Yelnin.. God is goed..
|
|
| Naar boven |
|
|